Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Юридичні послуги, 3 лоти
Очікувана вартість
3 393 832,50 UAH
UA-2017-05-26-001310-b ● c02111173795443990070a4e5d6d0e30
Відкриті торги
Завершена
Наявні запитання/вимоги без відповіді
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Національний Банк України |
Код ЄДРПОУ: | 00032106 |
Вебсайт: | http://bank.gov.ua |
Місцезнаходження: | 01601, Україна , Київська обл., Киев, вул. Інститутська, 9 |
Контактна особа: |
Ніна Лис +380442540108 nina.lys@bank.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 26 травня 2017 15:40 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 03 липня 2017 11:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 09 липня 2017 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 13 липня 2017 11:00 |
Очікувана вартість: | 3 393 832,50 UAH з ПДВ |
Інформація про предмет закупівлі
Тендерна документація
05 липня 2017 11:52 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
05 липня 2017 11:49 |
Тендерна документація (нова редакція).docx | |
05 липня 2017 11:49 |
додаток 4 Проект договору лот 3.docx | |
05 липня 2017 11:49 |
Додаток 3 Проект договору лоти 1-2.docx | |
05 липня 2017 11:49 |
Перелік змін.doc | |
26 травня 2017 15:41 |
додаток 4 Проект договору лот 3.docx | |
26 травня 2017 15:41 |
Додаток 3 Проект договору лоти 1-2.docx | |
26 травня 2017 15:41 |
Тендерна документація.docx |
05 липня 2017 11:52 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
05 липня 2017 11:49 |
Тендерна документація (нова редакція).docx
|
|||
05 липня 2017 11:49 |
додаток 4 Проект договору лот 3.docx
|
|||
05 липня 2017 11:49 |
Додаток 3 Проект договору лоти 1-2.docx
|
|||
05 липня 2017 11:49 |
Перелік змін.doc
|
|||
26 травня 2017 15:41 |
додаток 4 Проект договору лот 3.docx
|
|||
26 травня 2017 15:41 |
Додаток 3 Проект договору лоти 1-2.docx
|
|||
26 травня 2017 15:41 |
Тендерна документація.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Кваліфікація
Дата подання: 29 травня 2017 14:35
Дата відповіді: 31 травня 2017 08:48
В кваліфікаційних критеріях (п.5 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції) зазначені вимоги до Учасників закупівлі (наприклад, включення учасника (та\або працівників учасника) до ТОП –50 провідних юридичних фірм України у 2016 році за версією видання «Юридична практика», включення до рейтингу провідних фірм за версією англомовного видання Kyiv Post та ін..)
Просимо зазначити, чи відповідатиме зазначеним кваліфікаційним критеріям Учасник – об’єднання юридичних осіб (консорціум, корпорація, тощо), який сам, безпосередньо не відповідає вимогам, зазначених у вищевказаних кваліфікаційних критеріях (не входить в ТОП та відповідні рейтинги), однак, один з учасників (власників) якого, відповідає всім вимогам кваліфікаційних критеріїв даної Тендерної документації (входить в ТОП провідних юридичних фірм, має відповідні рейтинги, визначені відповідними кваліфікаційними критеріями) та має змогу надавати відповідні послуги, які являються предметом закупівлі.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Ні, не відповідатиме, у тендерній документації встановлено кваліфікаційні критерії саме до учасника процедури закупівлі, з яким за результатами закупівлі може бути укладено відповідний договір, та працівники якого будуть надавати відповідні послуги.
Вимоги до учасників
Дата подання: 29 травня 2017 14:36
Дата відповіді: 31 травня 2017 08:49
2. В п. «а» кваліфікаційних критеріїв до Учасників закупівлі (п.5 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції) однією з вимог до учасників зазначено наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Просимо надати відповіді на наступні запитання:
1) чи відповідатиме зазначеним кваліфікаційним критеріям Учасник – об’єднання юридичних осіб (консорціум, корпорація, тощо), який сам, безпосередньо, не має в штаті працівників необхідної кваліфікації, однак, один з учасників (власників) якого, має в штаті всіх працівників необхідної кваліфікації, в тому числі й адвокатів в кількості, визначених в Тендерній документації, відповідає всім вимогам кваліфікаційних критеріїв даної Тендерної документації та має змогу надавати відповідні послуги, які являються предметом закупівлі ?
2) чи є вимоги щодо виду трудових договорів між Учасником закупівлі та його працівниками (основне місце роботи, робота за сумісництвом)?
3) чи є вимоги до строку перебування працівників в трудових відносинах з Учасником?
4) чи буде відповідати Учасник вимогам, визначеним п.«а» кваліфікаційних критеріїв до Учасників закупівлі (п.5 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції), якщо замість працівників відповідної кваліфікації (в тому числі наявністю адвокатів) він матиме укладені з відповідними спеціалістами цивільно – правові договори про надання юридичних послуг, які являються предметом закупівлі по даних торгах (в тому числі адвокатами, в кількості, визначеній Тендерною документацією) ?
5) чи буде вважатися належним стажем роботи за фахом самостійне здійснення підприємницької діяльності (наприклад, адвокатська діяльність)?
6) чи буде вважатися належним стажем роботи перебування на посаді «юрист» на підприємстві, яке не являється юридичною компанією?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: 1) Ні, не відповідатиме, у тендерній документації встановлено кваліфікаційні критерії саме до учасника процедури закупівлі, з яким за результатами закупівлі може бути укладено відповідний договір, та працівники якого будуть надавати відповідні послуги.
2) Таких вимог немає.
3) Таких вимог немає.
4) Не буде відповідати вимогам.
Відповідно до п. 5 “Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону” розділу “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації, одним із кваліфікаційних критеріїв до учасника є “а) наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід”, для підтвердження якого учасник повинен надати довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору у довільній формі, завірену підписом уповноваженої особи та відбитком печатки* учасника, про наявність працівників у кількості не менше 10 (десяти), які мають вищу юридичну освіту та необхідні знання та досвід для виконання умов договору, щонайменше чотири (для лоту 3) та десять (для лотів 1, 2) з яких мають адвокатські свідоцтва. Довідка повинна містити інформацію про прізвища та ініціали спеціалістів, їх освіту (або кваліфікацію), стаж роботи за фахом не менше п’яти років у юридичних фірмах, напрями (галузі права) роботи.
Керуючись п. 14.1.195 ст. 14 Податкового кодексу України працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону.
Замовник у тендерній документації має на увазі штатних працівників учасника процедури закупівлі, трудові відносини з якими регулюються нормами Кодексу законів про працю України.
5) Ні, стаж роботи за фахом не менше п’яти років у юридичних фірмах.
6) Ні, стаж роботи за фахом не менше п’яти років у юридичних фірмах.
2) Таких вимог немає.
3) Таких вимог немає.
4) Не буде відповідати вимогам.
Відповідно до п. 5 “Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону” розділу “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації, одним із кваліфікаційних критеріїв до учасника є “а) наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід”, для підтвердження якого учасник повинен надати довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору у довільній формі, завірену підписом уповноваженої особи та відбитком печатки* учасника, про наявність працівників у кількості не менше 10 (десяти), які мають вищу юридичну освіту та необхідні знання та досвід для виконання умов договору, щонайменше чотири (для лоту 3) та десять (для лотів 1, 2) з яких мають адвокатські свідоцтва. Довідка повинна містити інформацію про прізвища та ініціали спеціалістів, їх освіту (або кваліфікацію), стаж роботи за фахом не менше п’яти років у юридичних фірмах, напрями (галузі права) роботи.
Керуючись п. 14.1.195 ст. 14 Податкового кодексу України працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону.
Замовник у тендерній документації має на увазі штатних працівників учасника процедури закупівлі, трудові відносини з якими регулюються нормами Кодексу законів про працю України.
5) Ні, стаж роботи за фахом не менше п’яти років у юридичних фірмах.
6) Ні, стаж роботи за фахом не менше п’яти років у юридичних фірмах.
Кваліфікаційні вимоги
Дата подання: 29 травня 2017 14:36
Дата відповіді: 31 травня 2017 08:50
3. В п. «б» кваліфікаційних критеріїв до Учасників закупівлі (п.5 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції) однією з вимог до Учасників зазначено наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Просимо надати відповіді на наступні запитання:
1) Що мається на увазі під словосполученням «аналогічний договір»: будь – який договір про надання будь – яких юридичних послуг (незалежно від лоту) чи договір про надання юридичних послуг, визначених у відповідному лоті?
2) Чи буде вважатися документально підтвердженим досвідом Учасника довідка (з відповідним відгуком) із зазначенням необхідної інформації про договір надання юридичних послуг, Виконавцем по якому є особа (наприклад, адвокат), яка на час виконання такого договору не перебувала в трудових відносинах з Учасником, однак на даний час являється працівником Учасника торгів?
3) Чи необхідно подавати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують виконання аналогічних договорів (самі договори, акти приймання – передачі послуг, тощо);
4) Чи буде вважатися документально підтвердженим досвід виконання договору про надання відповідних юридичних послуг, який остаточно не виконаний, але за яким надано ряд юридичних послуг і триває поетапне успішне виконання?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: 1) Під словосполученням “аналогічний договір” мається на увазі договір про надання послуг з юридичного консультування та представництва, визначених у відповідному лоті (1, 3).
2) Відповідно до п. 5 “Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону” розділу “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації, для участі у процедурі закупівлі учасник повинен завантажити в Систему у сканованому вигляді документи, які підтверджують його відповідність кваліфікаційним критеріям, одним із яких є ) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (для лотів 1, 3; не вимагається для лоту 2), а саме:
- довідку учасника у довільній формі, завірену підписом уповноваженої особи та відбитком печатки* учасника, про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. Довідка повинна містити: назву послуг, назву замовників, обсяг надання послуг та бажано зазначити рік надання послуг, адреси замовників, прізвища, ініціали та телефони контактних осіб замовників;
- відгуки (рецензії, рекомендаційні листи) від замовників (оригінали або завірені учасником копії), указаних у довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, викладених на фірмовому бланку такого замовника (у разі наявності) за підписом уповноваженої особи, скріпленим печаткою (у разі наявності), щодо якості та своєчасності надання аналогічних послуг.
Тобто, замовник має на увазі, що оскільки документи подаються саме учасником, з яким за результатами закупівлі може бути укладено договір, то у відповідній довідці необхідно підтвердити досвід виконання аналогічних договорів саме учасником.
Додатково учасник може включити таку інформацію до відповідної довідки.
3) Тендерною документацією не передбачено.
4) Так, з дотриманням всіх інших вимог до відповідної довідки та наданням передбачених підтверджуючих документів.
2) Відповідно до п. 5 “Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону” розділу “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації, для участі у процедурі закупівлі учасник повинен завантажити в Систему у сканованому вигляді документи, які підтверджують його відповідність кваліфікаційним критеріям, одним із яких є ) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (для лотів 1, 3; не вимагається для лоту 2), а саме:
- довідку учасника у довільній формі, завірену підписом уповноваженої особи та відбитком печатки* учасника, про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. Довідка повинна містити: назву послуг, назву замовників, обсяг надання послуг та бажано зазначити рік надання послуг, адреси замовників, прізвища, ініціали та телефони контактних осіб замовників;
- відгуки (рецензії, рекомендаційні листи) від замовників (оригінали або завірені учасником копії), указаних у довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, викладених на фірмовому бланку такого замовника (у разі наявності) за підписом уповноваженої особи, скріпленим печаткою (у разі наявності), щодо якості та своєчасності надання аналогічних послуг.
Тобто, замовник має на увазі, що оскільки документи подаються саме учасником, з яким за результатами закупівлі може бути укладено договір, то у відповідній довідці необхідно підтвердити досвід виконання аналогічних договорів саме учасником.
Додатково учасник може включити таку інформацію до відповідної довідки.
3) Тендерною документацією не передбачено.
4) Так, з дотриманням всіх інших вимог до відповідної довідки та наданням передбачених підтверджуючих документів.
Формування тендерної пропозиції
Дата подання: 29 травня 2017 14:37
Дата відповіді: 31 травня 2017 12:09
4. В п.2 розділу 1 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» зазначено, що інформацію та документи щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, згідно з переліком, наведеним у п. 5 цього розділу тендерної документації необхідно подавати в окремому файлі.
Просимо уточнити, чи означає це, що всі сканкопії документів, передбачених п. 5 зазначеного розділу тендерної документації не повинні подаватися окремо, а формуються в один, загальний файл і таким чином подаються в складі тендерної пропозиції? Чи може бути такий файл архівним?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Умовами тендерної документації (п. 1 “Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції” розділу “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції”) визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження файлів визначених цим пунктом тендерної документації документів у сканованому вигляді. Разом з тим, документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям учасник повинен завантажити в електронну систему у сканованому вигляді в окремому файлі (п. 5 “Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону” цього ж розділу ТД).Тобто, документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям подаються в окремому файлі від інших документів. Спосіб розміщення документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (п. 5 “Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону” цього ж розділу ТД) - на розсуд учасника: може бути окремий файл на кожний документ, чи сформовано в один загальний файл декілька документів, чи архівний файл з документами.
Запитання щодо договору
Дата подання: 29 травня 2017 14:38
Дата відповіді: 31 травня 2017 08:51
5. Яким чином буде визначатися обсяг витраченого Виконавцем часу, необхідного для виконання послуг, які являються предметом закупівля даних торгів?
Відповідь: Послуги за Договором надаватимуться в обсягах та порядку, визначених в дорученнях Замовника, в межах суми, визначеної у Договорі, як загальна вартість Послуг за Договором, протягом строку дії Договору. Тобто, у разі необхідності надання Виконавцем певних юридичних послуг в межах предмету Договору (лот 1, 2, окремо лот 3) Замовник, шляхом направлення відповідного доручення Виконавцю, визначатиме такий обсяг послуг. Проектом договору (додаток 3 до тендерної документації) для лотів 1, 2 у пункті 2. 4. деталізовано який фактичний час включається до часу надання Послуг за Договором; проектом договору для лоту 3 (додаток 4 до тендерної документації) у пункті 4.1.1. також деталізовано який фактичний час включається до часу надання Послуг за Договором. Відповідно до проектів договорів за основу для розрахунку вартості наданих Послуг взято одну годину. За результатами надання таких послуг Виконавець складатиме звіт про надані Послуги, калькуляцію витраченого часу, Акт приймання-передавання Послуг (лот 1, 2); за лотом 3 у проекті договору передбачене оформлення Форми контролю за кількістю годин та якістю наданих юридичних послуг, калькуляції витраченого часу, Акту приймання-передавання послуг.
Банківські реквізити
Дата подання: 30 травня 2017 13:20
Дата відповіді: 30 травня 2017 14:56
Доброго дня!
Для оформлення забезпечення тендерної пропозиції прошу уточнити банківські реквізити.
Відповідь: Реквізити для оформлення забезпечення тендерної пропозиції:
Національний банк України
01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9
Код ЄДРПОУ 00032106
Рахунок: 4710513042
Код банку: 300001
Індивідуальний податковий номер
000321026651.
Національний банк України
01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9
Код ЄДРПОУ 00032106
Рахунок: 4710513042
Код банку: 300001
Індивідуальний податковий номер
000321026651.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2017-05-26-001310-b.b1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ Центр Конфліктології і Права, Код ЄДРПОУ:32156915
Дата подання: 01 червня 2017 14:37
Усунення дискримінаційних умов
26.05.2017 року Національним банком України (Замовник) оголошено про проведення процедури закупівлі юридичних послуг за трьома лотами, ідентифікатор закупівлі UA-2017-05-26-001310-b.
Уважно вивчивши Тендерну документацію по кожному з лотів, нами було встановлено наявність у кваліфікаційних критеріях завідомо дискримінаційних вимог до учасників, що суперечить чинному законодавству у галузі публічних закупівель.
Зокрема, в ТД Замовника у пункті 5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» серед кваліфікаційних критеріїв до Учасників тендеру у підпункті а) зазначено необхідність документально підтвердити наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Серед такого підтвердження Замовник висуває такі явно дискримінаційні критерії, а саме:
- довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору у довільній формі, завірену підписом уповноваженої особи та відбитком печатки учасника, про наявність працівників у кількості не менше 10 (десяти), які мають вищу юридичну освіту та необхідні знання та досвід для виконання умов договору, щонайменше чотири (для лоту 3) та десять (для лотів 1, 2) з яких мають адвокатські свідоцтва. Довідка повинна містити інформацію про прізвища та ініціали спеціалістів, їх освіту (або кваліфікацію), стаж роботи за фахом не менше п’яти років у юридичних фірмах, напрями (галузі права) роботи;
- інформацію у довільній формі про включення учасника (та/або працівників учасника, які зазначені у довідці учасника про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору, та будуть допущені до надання послуг) про те, що:
учасника (та/або працівників учасника, яких зазначено у довідці) включено до першої тридцятки з числа ТОП-50 провідних юридичних фірм України у 2016 році за версією видання «Юридична практика»;
та/або учасник входить до ТОП-10 юридичних фірм за версією англомовного довідника «Ukrainian Law Firms 2016: A Handbook For Foreign Clients»;
та/або учасник рекомендований авторитетним міжнародним довідником «Legal 500: Europe, Middle East & Africa» (редакція 2016 року);
та/або учасника включено до рейтингу «Лідери ринку 2016: рейтинг юридичних компаній України» за версією видання «Юридична газета» та/або учасник володар премії «Юридична премія»;
та/або учасник рекомендований авторитетним міжнародним довідником IFLR 1000 2016;
та/або учасник увійшов до рейтингу провідних фірм за версією англомовного видання Kyiv Post;
та/або учасник (працівники учасника які зазначені у довідці) успішно надавали аналогічні послуги Національному банку України та мають позитивний письмовий відгук від Національного банку України.
По-перше, із пояснень Замовника встановлено, що він має на увазі наявність в Учасника саме штатних працівників у не меншій кількості, ніж зазначено у ТД. Обґрунтувань такої вимоги Замовником не наведено.
По-друге, Замовником безпідставно пред’явлено до Учасників такий критерій як входження до вичерпного (!) переліку рейтингів, та/або успішний досвід надання аналогічних послуг Замовнику. Тобто, коло Учасників тендеру штучно звужено Замовником до певної кількості суб’єктів господарської діяльності, які вже співпрацювали із Замовником та/або є учасниками виключно вказаних рейтингів/довідників.
Яким чином наявність саме такої кількості працівників саме у штаті Учасника, а також перебування Учасника на провідних позиціях у різноманітних рейтингах (які мають суб’єктивний характер) впливатиме на якість та кількість юридичних послуг не зрозуміло.
Переконані, що встановлюючи зазначені критерії, Замовник порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, як-то: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Також, неусунення таких критеріїв порушує наше законне право брати участь у зазначеній процедурі закупівлі згідно встановленого Законом порядку її проведення, а також права нас, як потенційного Учасника.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо внесення змін Замовником до Тендерної документації, а саме до пункту 5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», шляхом виключення згаданих дискримінаційних умов.
Розгорнути
Згорнути
Уважно вивчивши Тендерну документацію по кожному з лотів, нами було встановлено наявність у кваліфікаційних критеріях завідомо дискримінаційних вимог до учасників, що суперечить чинному законодавству у галузі публічних закупівель.
Зокрема, в ТД Замовника у пункті 5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» серед кваліфікаційних критеріїв до Учасників тендеру у підпункті а) зазначено необхідність документально підтвердити наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Серед такого підтвердження Замовник висуває такі явно дискримінаційні критерії, а саме:
- довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору у довільній формі, завірену підписом уповноваженої особи та відбитком печатки учасника, про наявність працівників у кількості не менше 10 (десяти), які мають вищу юридичну освіту та необхідні знання та досвід для виконання умов договору, щонайменше чотири (для лоту 3) та десять (для лотів 1, 2) з яких мають адвокатські свідоцтва. Довідка повинна містити інформацію про прізвища та ініціали спеціалістів, їх освіту (або кваліфікацію), стаж роботи за фахом не менше п’яти років у юридичних фірмах, напрями (галузі права) роботи;
- інформацію у довільній формі про включення учасника (та/або працівників учасника, які зазначені у довідці учасника про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору, та будуть допущені до надання послуг) про те, що:
учасника (та/або працівників учасника, яких зазначено у довідці) включено до першої тридцятки з числа ТОП-50 провідних юридичних фірм України у 2016 році за версією видання «Юридична практика»;
та/або учасник входить до ТОП-10 юридичних фірм за версією англомовного довідника «Ukrainian Law Firms 2016: A Handbook For Foreign Clients»;
та/або учасник рекомендований авторитетним міжнародним довідником «Legal 500: Europe, Middle East & Africa» (редакція 2016 року);
та/або учасника включено до рейтингу «Лідери ринку 2016: рейтинг юридичних компаній України» за версією видання «Юридична газета» та/або учасник володар премії «Юридична премія»;
та/або учасник рекомендований авторитетним міжнародним довідником IFLR 1000 2016;
та/або учасник увійшов до рейтингу провідних фірм за версією англомовного видання Kyiv Post;
та/або учасник (працівники учасника які зазначені у довідці) успішно надавали аналогічні послуги Національному банку України та мають позитивний письмовий відгук від Національного банку України.
По-перше, із пояснень Замовника встановлено, що він має на увазі наявність в Учасника саме штатних працівників у не меншій кількості, ніж зазначено у ТД. Обґрунтувань такої вимоги Замовником не наведено.
По-друге, Замовником безпідставно пред’явлено до Учасників такий критерій як входження до вичерпного (!) переліку рейтингів, та/або успішний досвід надання аналогічних послуг Замовнику. Тобто, коло Учасників тендеру штучно звужено Замовником до певної кількості суб’єктів господарської діяльності, які вже співпрацювали із Замовником та/або є учасниками виключно вказаних рейтингів/довідників.
Яким чином наявність саме такої кількості працівників саме у штаті Учасника, а також перебування Учасника на провідних позиціях у різноманітних рейтингах (які мають суб’єктивний характер) впливатиме на якість та кількість юридичних послуг не зрозуміло.
Переконані, що встановлюючи зазначені критерії, Замовник порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, як-то: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Також, неусунення таких критеріїв порушує наше законне право брати участь у зазначеній процедурі закупівлі згідно встановленого Законом порядку її проведення, а також права нас, як потенційного Учасника.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо внесення змін Замовником до Тендерної документації, а саме до пункту 5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», шляхом виключення згаданих дискримінаційних умов.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
02 червня 2017 12:57
1. Враховуючи специфіку предмета закупівлі, пов'язану з питаннями, а саме щодо захисту честі, гідності та ділової репутації, здійснення Національним банком функцій банківського нагляду та фінансового моніторингу, захисту інтересів службовців Національного банку у разі подання проти них позовів або їх участі в адміністративному чи кримінальному провадженні, що пов’язані з виконанням ними своїх повноважень, передбачених чинним законодавством обмежень стосовно представництва у суді (очевидно наявність на ринку юридичних послуг спеціалістів, які мають досвід ведення подібних справ обмежена), враховуючи необхідні обсяги закупівлі, які включатимуть надання працівниками учасника-переможця послуг у різних місцях, по різним справам в один і той же час, передбачатимуть оперативне опрацювання в короткі строки різних об’ємів отриманих від замовника документів та інформації,
вважаємо, що замовником було встановлено правомірні вимоги до способу підтвердження відповідності учасника та його працівників кваліфікаційним критеріям, як щодо кількості працівників учасника, оформлення трудових відносин відповідних спеціалістів з учасником-роботодавцем відповідно до Кодексу законів про працю України (у зв’язку з необхідністю здійснення максимального контролю за якістю та своєчасністю надання відповідних послуг, можливістю заміни одних кваліфікованих працівників на інших в короткі строки), відповідної освіти (професійності), стажу працівників учасника; так і щодо участі учасника/ працівників учасника в авторитетних на ринку юридичних послуг рейтингах, включення до списку авторитетних на ринку юридичних послуг вітчизняних/ міжнародних спеціалізованих довідників.
2. Наявність складової кваліф. критерію у вигляді інформації про включення учасника до списку рейтингів/довідників забезпечує поглиблену перевірку відповідності учасників кваліф. критеріям та унеможливлює ризик співпраці з компанією, яка має сумнівну репутацію, що може негативно вплинути на репутацію НБУ та держави в цілому.
Докладна відповідь у вкладенні (додається).
вважаємо, що замовником було встановлено правомірні вимоги до способу підтвердження відповідності учасника та його працівників кваліфікаційним критеріям, як щодо кількості працівників учасника, оформлення трудових відносин відповідних спеціалістів з учасником-роботодавцем відповідно до Кодексу законів про працю України (у зв’язку з необхідністю здійснення максимального контролю за якістю та своєчасністю надання відповідних послуг, можливістю заміни одних кваліфікованих працівників на інших в короткі строки), відповідної освіти (професійності), стажу працівників учасника; так і щодо участі учасника/ працівників учасника в авторитетних на ринку юридичних послуг рейтингах, включення до списку авторитетних на ринку юридичних послуг вітчизняних/ міжнародних спеціалізованих довідників.
2. Наявність складової кваліф. критерію у вигляді інформації про включення учасника до списку рейтингів/довідників забезпечує поглиблену перевірку відповідності учасників кваліф. критеріям та унеможливлює ризик співпраці з компанією, яка має сумнівну репутацію, що може негативно вплинути на репутацію НБУ та держави в цілому.
Докладна відповідь у вкладенні (додається).
Номер вимоги: UA-2017-05-26-001310-b.b2
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ Коларес, Код ЄДРПОУ:34965238
Дата подання: 02 червня 2017 09:52
Виключення дискримінаційних умов
ВИМОГА
(в порядку статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі»)
щодо внесення змін в Тендерну документацію на
проведення процедури відкритих торгів на закупівлю
юридичних послуг (код дк 021:2015 - 79110000-8 “послуги з юридичного консультування та юридичного представництва”)
Вважаємо, що частина вимог, зазначена в Тендерній документації є дискримінаційною та підлягає виключенню, а саме:
1. Відповідно п. 13 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», в складі тендерної пропозиції необхідно подати довідку про те, що протягом 2016 року та з початку 2017 року і до закінчення строку дії тендерної пропозиції учасник та/або його афілійовані особи та/або засновники (учасники юридичної особи) та/або працівники учасника – штатні або залучені на підставі цивільно-правових договорів:
- не брав(ли), не бере(уть), не братиме(уть) участі у судових справах (або інших спорах), позивачем або відповідачем, або третьою особою у справі (або стороною) по яких є або був замовник та/або будь-яка особа, що має/мала будь-яке відношення до замовника (працівник або колишній працівник), на стороні опонента замовника;
- не надавав(ли), не надає(ють), не надаватиме(уть) послуги правового характеру, які можуть мати негативні наслідки для репутації замовника, негативно впливати на його діяльність.
Однак, зазначена вимога є надуманою та необґрунтованою з наступних підстав:
- незрозуміло, чому особа, яка брала участь в судових справах (які, можливо, не матимуть жодного відношення, до справ, які будуть виконуватися, як предмет закупівлі) фактично позбавляється права участі в даних торгах;
- незрозуміло, чому участь потенційного Учасника в даному тендері фактично неможлива, в зв’язку з участю в судовій справі, в якій учасником був Замовник, наприклад, працівника потенційного учасника, який діяв як фізична особа, а не представник потенційного учасника;
- незрозуміло, чому право на участь потенційних учасників в зазначених торгах обмежується, наприклад, участю їхніх партнерів (залучених на підставі цивільно-правових договорів) в справах, в яких учасником був Замовник і т.д..
Крім того, не уточнено, які саме, конкретно, послуги правового характеру, які надавав потенційний Учасник, «можуть мати негативні наслідки для репутації Замовника та негативно впливати на його діяльність». В разі залишення нинішньої редакції таких вимог, Замовник може на власний розсуд трактувати зміст такої вимоги і відхиляти Тендерні пропозиції з надуманих мотивів, наприклад, в зв’язку з «наданням Учасником послуг, які негативно впливали на діяльність Замовника» без жодних обґрунтувань.
Вважаємо, що зазначені вимоги до потенційних Учасників торгів, спрямовані на обмеження кола потенційних учасників процедури закупівлі лише учасниками, які НІКОЛИ не брали участі у справах, в яких учасником був Замовник і є однозначно дискримінаційними відносно інших Учасників, які порушують право на участь у процедурі закупівлі.
2. Відповідно до абз.1 пп.14 п.1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, в складі тендерної пропозиції необхідно подати довідку про те, що «стосовно учасника, його афілійованих осіб, засновників (учасників юридичної особи), працівників учасника – штатних або залучених на підставі цивільно-правових договорів відсутні відкриті кримінальні провадження за статтями, передбаченими розділом ІХ Кримінального кодексу України «Злочини проти громадської безпеки».
Необхідність надання вказаного документа фактично означає неможливість юридичної особи, в якої щодо працівників «відкриті кримінальні провадження», брати участь в даному тендері.
Зазначена вимога також є надуманою, дискримінаційною та незаконною, оскільки жодним нормативним актом, в тому числі й Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачене обмеження участі в публічних закупівлях, в зв’язку з «відкриттям кримінальних проваджень» відносно Учасників або їх працівників, як і не передбачене право Замовника на встановлення таких обмежень.
Даними вимогами Учасник фактично «карається» неможливістю участі у справі в зв’язку з відкриттям щодо нього або його працівників кримінальних проваджень за статтями, передбаченими розділом ІХ Кримінального кодексу України «Злочини проти громадської безпеки».
Разом з тим, звертаємо увагу на те, що відповідно до ст. 62 Конституції України, особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.
Навіть, припустивши наявність в Учасника працівників, щодо яких відкриті такі кримінальні провадження або навіть наявні обвинувальні вироки, незрозуміло, яким чином наявність таких обставин може вплинути на якість виконання Учасником своїх зобов’язань, оскільки за наслідками результатів торгів Договори укладаються Замовником не з працівниками Учасника, а з самим Учасником, і, відповідальність перед Замовником несе саме Учасник, як сторона Договору.
3. Відповідно до пп. «а»п.5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, в складі тендерної пропозиції серед інших документів, необхідно надати зокрема, «довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору у довільній формі, завірену підписом уповноваженої особи та відбитком печатки* учасника, про наявність працівників у кількості не менше 10 (десяти), які мають вищу юридичну освіту та необхідні знання та досвід для виконання умов договору, щонайменше чотири (для лоту 3) та десять (для лотів 1, 2) з яких мають адвокатські свідоцтва. Довідка повинна містити інформацію про прізвища та ініціали спеціалістів, їх освіту (або кваліфікацію), стаж роботи за фахом не менше п’яти років у юридичних фірмах, напрями (галузі права) роботи».
Звертаємо увагу на те, що стаж роботи в сфері права може бути набутий як шляхом здійснення трудових обов’язків у сфері права, так і шляхом здійснення самостійної діяльності (наприклад, адвокати, відповідно до норм Податкового кодексу України, являються самозайнятими особами).
Незаперечною є та обставина, що адвокат, маючи, наприклад, двадцятилітній стаж самостійної адвокатської діяльності має набагато більший досвід і, відповідно, являється кращим спеціалістом в сфері юриспруденції, ніж юрист з п’ятирічним стажем в юридичній фірмі.
Разом з тим, Замовником жодним чином не обґрунтовано вимогу щодо наявності вимог до стажу спеціалістів Учасника у вигляді стажу роботи за фахом не менше п’яти років у юридичних фірмах, зокрема, незрозуміло, чому саме такий стаж такої тривалості повинен бути в спеціалістів і чому саме в юридичних фірмах та не мотивовано, чому послуги, які закуповуються даною процедурою закупівлі, можуть бути надані Замовнику ЛИШЕ спеціалістами, які мають не менше п’яти років ЛИШЕ у юридичних фірмах (а не, наприклад, за фахом, без прив’язання до юридичних фірм).
Необгрунтованою є також вищезазначена вимога в частині необхідної наявності в Учасника ЛИШЕ працівників відповідної кваліфікації, зокрема Замовником не доведено (і не може бути доведено), що закуповувані послуги можуть бути виконані спеціалістами, які є ВИКЛЮЧНО працівниками Учасника і, відповідно, не можуть бути виконані спеціалістами, залученими за цивільно – правовими договорами.
З цих же таки міркувань необґрунтованим є п.7 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, відповідно до якого зазначено, що залучення субпідрядника (субпідрядників) не передбачається.
Вважаємо, що зазначена вимога Замовника в частині неможливості залучення субпідрядників також необґрунтована, оскільки Замовником не надано обґрунтувань неможливості залучення субпідрядників, в тому числі й осіб, які відповідають вимогам Тендерної документації.
Крім того, відповідно до п.«а» п.5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, в складі тендерної пропозиції необхідно надати «..інформацію у довільній формі про включення учасника (та/або працівників учасника, які зазначені у довідці учасника про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору, та будуть допущені до надання послуг) про те, що:
учасника (та/або працівників учасника, яких зазначено у довідці) включено до першої тридцятки з числа ТОП-50 провідних юридичних фірм України у 2016 році за версією видання «Юридична практика»;
та/або учасник входить до ТОП-10 юридичних фірм за версією англомовного довідника «Ukrainian Law Firms 2016: A Handbook For Foreign Clients»;
та/або учасник рекомендований авторитетним міжнародним довідником «Legal 500: Europe, Middle East & Africa» (редакція 2016 року);
та/або учасника включено до рейтингу «Лідери ринку 2016: рейтинг юридичних компаній України» за версією видання «Юридична газета» та/або учасник володар премії «Юридична премія»;
та/або учасник рекомендований авторитетним міжнародним довідником IFLR 1000 2016;
та/або учасник увійшов до рейтингу провідних фірм за версією англомовного видання Kyiv Post;
та/або учасник (працівники учасника які зазначені у довідці) успішно надавали аналогічні послуги Національному банку України та мають позитивний письмовий відгук від Національного банку України;
- скан-копії скріншоту сторінки з офіційного сайту, де розміщено рейтинг, або засвідчені учасником скан-копії публікацій друкованих видань або письмових підтверджень, наданих безпосередньо видавництвами таких рейтингів на запит учасника.
- інформацію у довільній формі про те, що у відповідних рейтингах учасник виступає під брендом, відмінним від найменування юридичної особи відповідно до установчих документів (у разі необхідності)».
Разом з тим, Замовником жодним чином не обґрунтовано, чому для участі в даному тендері, і, відповідно, для надання послуг, які є предметом даної закупівлі, необхідна саме участь Учасника у відповідних вищеперелічених ТОП та/або наявність в Учасника відповідних рейтингів чи відповідність іншим вищезазначеним вимогам. Замовник не зазначив, чим закуповувані ним послуги є надзвичайно особливими (порівняно з іншими Замовниками, в тому числі й державними органами), що такі послуги можуть бути надані особами, які мають вищевказані рейтинги, входять в ТОП та відповідають вищевказаним вимогам.
Жодним нормативним актом, в тому числі й Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачене обмеження участі в публічних закупівлях, в зв’язку з невходженням до ТОП чи відсутність відповідних рейтингів, як і не передбачене право Замовника на встановлення таких обмежень.
Всі зазначені вимоги спрямовані на обмеження кола потенційних учасників процедури закупівлі лише учасниками, які належать до відповідних ТОП та мають відповідні рейтинги, є дискримінаційними відносно інших Учасників.
4. Відповідно до абз.5 п.«б» п.5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації «Якщо кваліфікаційна частина тендерної пропозиції не містить документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, або якщо ці документи не запевнять замовника у тому, що учасник має необхідну кваліфікацію відповідно до кваліфікаційних критеріїв і здатен виконати замовлення згідно з умовами тендерної документації, така тендерна пропозиція відхиляється»
Вважаємо, що друга частина зазначеного абзацу є неконкретною, необґрунтованою і може бути трактована однобічно самим Замовником. Зокрема, неконкретність вищевказаного абзацу дає можливість Замовнику фактично безпідставно відхиляти тендерну пропозицію мотивуючи це тим, що надана Учасником документація « ..не запевнила Замовника у тому, що учасник має необхідну кваліфікацію відповідно до кваліфікаційних критеріїв і здатен виконати замовлення згідно з умовами тендерної документації, така тендерна пропозиція відхиляється», що є неприпустимим.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», недискримінація учасників є одним з принципів здійснення закупівель.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо увагу на те, що відповідно до п.1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутись через електронну систему закупівель до Замовника з вимогою за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
З врахуванням вищенаведеного, керуючись ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЄМО:
1. Усунути дискримінаційні умови Тендерної документації, затвердженої рішенням тендерного комітету НБУ протокол №187/17 від 25 травня 2017 року, шляхом внесення в зазначену Тендерну документацію наступних змін:
1) пп.13 п.1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» викласти в наступній редакції:
«13) довідку довільної форми про те, що протягом 2016 року та з початку 2017 року і до закінчення строку дії тендерної пропозиції Учасник:
- не брав (ли), не бере(уть), не братиме(уть) участі на стороні опонента Замовника у судових справах (або інших спорах), стороною по яких є Замовник»;
2) абз.1 пп.14 п.1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» виключити.
3) пп «а» п.5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації викласти в наступній редакції:
«а) наявність працівників (або осіб, залучених за цивільно-правовими договорами), відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
- довідку про наявність працівників (або осіб, залучених за цивільно-правовими договорами) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору у довільній формі, завірену підписом уповноваженої особи та відбитком печатки* учасника, про наявність працівників (або осіб, залучених за цивільно-правовими договорами) у кількості не менше 10 (десяти), які мають вищу юридичну освіту та необхідні знання та досвід для виконання умов договору, щонайменше чотири (для лоту 3) та десять (для лотів 1, 2) з яких мають адвокатські свідоцтва. Довідка повинна містити інформацію про прізвища та ініціали спеціалістів, їх освіту (або кваліфікацію), стаж роботи за фахом, напрями (галузі права) роботи;
- копії дипломів, сертифікатів, інших документів встановленого зразка, що підтверджують кваліфікацію всіх спеціалістів учасника, зазначених у довідці учасника про наявність працівників (або осіб, залучених за цивільно-правовими договорами) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору;
- копії свідоцтв про право на заняття адвокатською діяльністю спеціалістів, які зазначено у довідці учасника про наявність працівників відповідної кваліфікації (або осіб, залучених за цивільно-правовими договорами), які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору.
4) п. 7 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації викласти в наступній редакції:
«Можливе залучення субпідрядника (субпідрядників)».
5) абз.5 п.«б» п.5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації викласти в наступній редакції:
«Якщо кваліфікаційна частина тендерної пропозиції не містить документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, така тендерна пропозиція відхиляється».
Розгорнути
Згорнути
(в порядку статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі»)
щодо внесення змін в Тендерну документацію на
проведення процедури відкритих торгів на закупівлю
юридичних послуг (код дк 021:2015 - 79110000-8 “послуги з юридичного консультування та юридичного представництва”)
Вважаємо, що частина вимог, зазначена в Тендерній документації є дискримінаційною та підлягає виключенню, а саме:
1. Відповідно п. 13 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», в складі тендерної пропозиції необхідно подати довідку про те, що протягом 2016 року та з початку 2017 року і до закінчення строку дії тендерної пропозиції учасник та/або його афілійовані особи та/або засновники (учасники юридичної особи) та/або працівники учасника – штатні або залучені на підставі цивільно-правових договорів:
- не брав(ли), не бере(уть), не братиме(уть) участі у судових справах (або інших спорах), позивачем або відповідачем, або третьою особою у справі (або стороною) по яких є або був замовник та/або будь-яка особа, що має/мала будь-яке відношення до замовника (працівник або колишній працівник), на стороні опонента замовника;
- не надавав(ли), не надає(ють), не надаватиме(уть) послуги правового характеру, які можуть мати негативні наслідки для репутації замовника, негативно впливати на його діяльність.
Однак, зазначена вимога є надуманою та необґрунтованою з наступних підстав:
- незрозуміло, чому особа, яка брала участь в судових справах (які, можливо, не матимуть жодного відношення, до справ, які будуть виконуватися, як предмет закупівлі) фактично позбавляється права участі в даних торгах;
- незрозуміло, чому участь потенційного Учасника в даному тендері фактично неможлива, в зв’язку з участю в судовій справі, в якій учасником був Замовник, наприклад, працівника потенційного учасника, який діяв як фізична особа, а не представник потенційного учасника;
- незрозуміло, чому право на участь потенційних учасників в зазначених торгах обмежується, наприклад, участю їхніх партнерів (залучених на підставі цивільно-правових договорів) в справах, в яких учасником був Замовник і т.д..
Крім того, не уточнено, які саме, конкретно, послуги правового характеру, які надавав потенційний Учасник, «можуть мати негативні наслідки для репутації Замовника та негативно впливати на його діяльність». В разі залишення нинішньої редакції таких вимог, Замовник може на власний розсуд трактувати зміст такої вимоги і відхиляти Тендерні пропозиції з надуманих мотивів, наприклад, в зв’язку з «наданням Учасником послуг, які негативно впливали на діяльність Замовника» без жодних обґрунтувань.
Вважаємо, що зазначені вимоги до потенційних Учасників торгів, спрямовані на обмеження кола потенційних учасників процедури закупівлі лише учасниками, які НІКОЛИ не брали участі у справах, в яких учасником був Замовник і є однозначно дискримінаційними відносно інших Учасників, які порушують право на участь у процедурі закупівлі.
2. Відповідно до абз.1 пп.14 п.1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, в складі тендерної пропозиції необхідно подати довідку про те, що «стосовно учасника, його афілійованих осіб, засновників (учасників юридичної особи), працівників учасника – штатних або залучених на підставі цивільно-правових договорів відсутні відкриті кримінальні провадження за статтями, передбаченими розділом ІХ Кримінального кодексу України «Злочини проти громадської безпеки».
Необхідність надання вказаного документа фактично означає неможливість юридичної особи, в якої щодо працівників «відкриті кримінальні провадження», брати участь в даному тендері.
Зазначена вимога також є надуманою, дискримінаційною та незаконною, оскільки жодним нормативним актом, в тому числі й Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачене обмеження участі в публічних закупівлях, в зв’язку з «відкриттям кримінальних проваджень» відносно Учасників або їх працівників, як і не передбачене право Замовника на встановлення таких обмежень.
Даними вимогами Учасник фактично «карається» неможливістю участі у справі в зв’язку з відкриттям щодо нього або його працівників кримінальних проваджень за статтями, передбаченими розділом ІХ Кримінального кодексу України «Злочини проти громадської безпеки».
Разом з тим, звертаємо увагу на те, що відповідно до ст. 62 Конституції України, особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.
Навіть, припустивши наявність в Учасника працівників, щодо яких відкриті такі кримінальні провадження або навіть наявні обвинувальні вироки, незрозуміло, яким чином наявність таких обставин може вплинути на якість виконання Учасником своїх зобов’язань, оскільки за наслідками результатів торгів Договори укладаються Замовником не з працівниками Учасника, а з самим Учасником, і, відповідальність перед Замовником несе саме Учасник, як сторона Договору.
3. Відповідно до пп. «а»п.5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, в складі тендерної пропозиції серед інших документів, необхідно надати зокрема, «довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору у довільній формі, завірену підписом уповноваженої особи та відбитком печатки* учасника, про наявність працівників у кількості не менше 10 (десяти), які мають вищу юридичну освіту та необхідні знання та досвід для виконання умов договору, щонайменше чотири (для лоту 3) та десять (для лотів 1, 2) з яких мають адвокатські свідоцтва. Довідка повинна містити інформацію про прізвища та ініціали спеціалістів, їх освіту (або кваліфікацію), стаж роботи за фахом не менше п’яти років у юридичних фірмах, напрями (галузі права) роботи».
Звертаємо увагу на те, що стаж роботи в сфері права може бути набутий як шляхом здійснення трудових обов’язків у сфері права, так і шляхом здійснення самостійної діяльності (наприклад, адвокати, відповідно до норм Податкового кодексу України, являються самозайнятими особами).
Незаперечною є та обставина, що адвокат, маючи, наприклад, двадцятилітній стаж самостійної адвокатської діяльності має набагато більший досвід і, відповідно, являється кращим спеціалістом в сфері юриспруденції, ніж юрист з п’ятирічним стажем в юридичній фірмі.
Разом з тим, Замовником жодним чином не обґрунтовано вимогу щодо наявності вимог до стажу спеціалістів Учасника у вигляді стажу роботи за фахом не менше п’яти років у юридичних фірмах, зокрема, незрозуміло, чому саме такий стаж такої тривалості повинен бути в спеціалістів і чому саме в юридичних фірмах та не мотивовано, чому послуги, які закуповуються даною процедурою закупівлі, можуть бути надані Замовнику ЛИШЕ спеціалістами, які мають не менше п’яти років ЛИШЕ у юридичних фірмах (а не, наприклад, за фахом, без прив’язання до юридичних фірм).
Необгрунтованою є також вищезазначена вимога в частині необхідної наявності в Учасника ЛИШЕ працівників відповідної кваліфікації, зокрема Замовником не доведено (і не може бути доведено), що закуповувані послуги можуть бути виконані спеціалістами, які є ВИКЛЮЧНО працівниками Учасника і, відповідно, не можуть бути виконані спеціалістами, залученими за цивільно – правовими договорами.
З цих же таки міркувань необґрунтованим є п.7 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, відповідно до якого зазначено, що залучення субпідрядника (субпідрядників) не передбачається.
Вважаємо, що зазначена вимога Замовника в частині неможливості залучення субпідрядників також необґрунтована, оскільки Замовником не надано обґрунтувань неможливості залучення субпідрядників, в тому числі й осіб, які відповідають вимогам Тендерної документації.
Крім того, відповідно до п.«а» п.5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, в складі тендерної пропозиції необхідно надати «..інформацію у довільній формі про включення учасника (та/або працівників учасника, які зазначені у довідці учасника про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору, та будуть допущені до надання послуг) про те, що:
учасника (та/або працівників учасника, яких зазначено у довідці) включено до першої тридцятки з числа ТОП-50 провідних юридичних фірм України у 2016 році за версією видання «Юридична практика»;
та/або учасник входить до ТОП-10 юридичних фірм за версією англомовного довідника «Ukrainian Law Firms 2016: A Handbook For Foreign Clients»;
та/або учасник рекомендований авторитетним міжнародним довідником «Legal 500: Europe, Middle East & Africa» (редакція 2016 року);
та/або учасника включено до рейтингу «Лідери ринку 2016: рейтинг юридичних компаній України» за версією видання «Юридична газета» та/або учасник володар премії «Юридична премія»;
та/або учасник рекомендований авторитетним міжнародним довідником IFLR 1000 2016;
та/або учасник увійшов до рейтингу провідних фірм за версією англомовного видання Kyiv Post;
та/або учасник (працівники учасника які зазначені у довідці) успішно надавали аналогічні послуги Національному банку України та мають позитивний письмовий відгук від Національного банку України;
- скан-копії скріншоту сторінки з офіційного сайту, де розміщено рейтинг, або засвідчені учасником скан-копії публікацій друкованих видань або письмових підтверджень, наданих безпосередньо видавництвами таких рейтингів на запит учасника.
- інформацію у довільній формі про те, що у відповідних рейтингах учасник виступає під брендом, відмінним від найменування юридичної особи відповідно до установчих документів (у разі необхідності)».
Разом з тим, Замовником жодним чином не обґрунтовано, чому для участі в даному тендері, і, відповідно, для надання послуг, які є предметом даної закупівлі, необхідна саме участь Учасника у відповідних вищеперелічених ТОП та/або наявність в Учасника відповідних рейтингів чи відповідність іншим вищезазначеним вимогам. Замовник не зазначив, чим закуповувані ним послуги є надзвичайно особливими (порівняно з іншими Замовниками, в тому числі й державними органами), що такі послуги можуть бути надані особами, які мають вищевказані рейтинги, входять в ТОП та відповідають вищевказаним вимогам.
Жодним нормативним актом, в тому числі й Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачене обмеження участі в публічних закупівлях, в зв’язку з невходженням до ТОП чи відсутність відповідних рейтингів, як і не передбачене право Замовника на встановлення таких обмежень.
Всі зазначені вимоги спрямовані на обмеження кола потенційних учасників процедури закупівлі лише учасниками, які належать до відповідних ТОП та мають відповідні рейтинги, є дискримінаційними відносно інших Учасників.
4. Відповідно до абз.5 п.«б» п.5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації «Якщо кваліфікаційна частина тендерної пропозиції не містить документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, або якщо ці документи не запевнять замовника у тому, що учасник має необхідну кваліфікацію відповідно до кваліфікаційних критеріїв і здатен виконати замовлення згідно з умовами тендерної документації, така тендерна пропозиція відхиляється»
Вважаємо, що друга частина зазначеного абзацу є неконкретною, необґрунтованою і може бути трактована однобічно самим Замовником. Зокрема, неконкретність вищевказаного абзацу дає можливість Замовнику фактично безпідставно відхиляти тендерну пропозицію мотивуючи це тим, що надана Учасником документація « ..не запевнила Замовника у тому, що учасник має необхідну кваліфікацію відповідно до кваліфікаційних критеріїв і здатен виконати замовлення згідно з умовами тендерної документації, така тендерна пропозиція відхиляється», що є неприпустимим.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», недискримінація учасників є одним з принципів здійснення закупівель.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо увагу на те, що відповідно до п.1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутись через електронну систему закупівель до Замовника з вимогою за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
З врахуванням вищенаведеного, керуючись ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЄМО:
1. Усунути дискримінаційні умови Тендерної документації, затвердженої рішенням тендерного комітету НБУ протокол №187/17 від 25 травня 2017 року, шляхом внесення в зазначену Тендерну документацію наступних змін:
1) пп.13 п.1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» викласти в наступній редакції:
«13) довідку довільної форми про те, що протягом 2016 року та з початку 2017 року і до закінчення строку дії тендерної пропозиції Учасник:
- не брав (ли), не бере(уть), не братиме(уть) участі на стороні опонента Замовника у судових справах (або інших спорах), стороною по яких є Замовник»;
2) абз.1 пп.14 п.1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» виключити.
3) пп «а» п.5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації викласти в наступній редакції:
«а) наявність працівників (або осіб, залучених за цивільно-правовими договорами), відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
- довідку про наявність працівників (або осіб, залучених за цивільно-правовими договорами) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору у довільній формі, завірену підписом уповноваженої особи та відбитком печатки* учасника, про наявність працівників (або осіб, залучених за цивільно-правовими договорами) у кількості не менше 10 (десяти), які мають вищу юридичну освіту та необхідні знання та досвід для виконання умов договору, щонайменше чотири (для лоту 3) та десять (для лотів 1, 2) з яких мають адвокатські свідоцтва. Довідка повинна містити інформацію про прізвища та ініціали спеціалістів, їх освіту (або кваліфікацію), стаж роботи за фахом, напрями (галузі права) роботи;
- копії дипломів, сертифікатів, інших документів встановленого зразка, що підтверджують кваліфікацію всіх спеціалістів учасника, зазначених у довідці учасника про наявність працівників (або осіб, залучених за цивільно-правовими договорами) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору;
- копії свідоцтв про право на заняття адвокатською діяльністю спеціалістів, які зазначено у довідці учасника про наявність працівників відповідної кваліфікації (або осіб, залучених за цивільно-правовими договорами), які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору.
4) п. 7 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації викласти в наступній редакції:
«Можливе залучення субпідрядника (субпідрядників)».
5) абз.5 п.«б» п.5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації викласти в наступній редакції:
«Якщо кваліфікаційна частина тендерної пропозиції не містить документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, така тендерна пропозиція відхиляється».
Рішення замовника: Вимога не задоволена
06 червня 2017 17:43
Відповідь на вимогу наведено у вкладенні, файл "відповідь на вимогу від 02.06.2017.docx".
Номер вимоги: UA-2017-05-26-001310-b.c4
Статус:
Скасована
Учасник: ТОВ "АЛЄКСЄЄВ, БОЯРЧУКОВ ТА ПАРТНЕРИ", Код ЄДРПОУ:39007375
Дата подання: 15 серпня 2017 09:52
Вимога про надання додаткової інформації
В порядку п.3 ст.30 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Скасована
Дата: 15 серпня 2017 13:16
Причина: Не завантажились документи
Номер вимоги: UA-2017-05-26-001310-b.b5
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ТОВ "АЛЄКСЄЄВ, БОЯРЧУКОВ ТА ПАРТНЕРИ", Код ЄДРПОУ:39007375
Дата подання: 15 серпня 2017 13:14
Вимога в порядку п.3 ст 30 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Вимога в порядку п.3 ст 30 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Рішення замовника: Вимога не задоволена
19 серпня 2017 13:18
Відповідь на вимогу UA-2017-05-26-001310-b.b5 у файлі, що додається.
Номер вимоги: UA-2017-05-26-001310-b.c8
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ТОВ "АЛЄКСЄЄВ, БОЯРЧУКОВ ТА ПАРТНЕРИ", Код ЄДРПОУ:39007375
Дата подання: 16 серпня 2017 15:01
Вимога про перегляд рішення про дискваліфікацію
Безпідставна дискваліфікація
Рішення замовника: Вимога не задоволена
19 серпня 2017 14:18
Відповіді на вимоги UA-2017-05-26-001310-b.а7, UA-2017-05-26-001310-b.с8 наведено у файлі.
Номер вимоги: UA-2017-05-26-001310-b.c6
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ТОВ "АЛЄКСЄЄВ, БОЯРЧУКОВ ТА ПАРТНЕРИ", Код ЄДРПОУ:39007375
Дата подання: 15 серпня 2017 15:25
Відповідність тендерної пропозиції переможця умовам тендерної документації
Вимога щодо обгрунтування рішення Тендерного комітету про відповідність тендерної пропозиції переможця умовам тендерної документації
Рішення замовника: Вимога не задоволена
16 серпня 2017 10:49
Відповідно до пункту 5 “Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону” розділу “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації, для участі у процедурі закупівлі учасник повинен завантажити в Систему у сканованому вигляді документи, які підтверджують його відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема інформацію у довільній формі про включення учасника (та/або працівників учасника, які зазначені у довідці учасника про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору, та будуть допущені до надання послуг) про те, що учасника (та/або працівників учасника, яких зазначено у довідці) включено до першої тридцятки з числа ТОП-50 провідних юридичних фірм України у 2016 році за версією видання «Юридична практика» ..... та/або учасник (працівники учасника які зазначені у довідці) успішно надавали аналогічні послуги Національному банку України та мають позитивний письмовий відгук від Національного банку України.
Оскільки учасник (ПП “Компанія “Світ юридичних послуг”) надав інформацію про те, що він успішно надавав аналогічні послуги Національному банку України та має позитивний письмовий відгук (копію відгуку також надано), його тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації.
Оскільки учасник (ПП “Компанія “Світ юридичних послуг”) надав інформацію про те, що він успішно надавав аналогічні послуги Національному банку України та має позитивний письмовий відгук (копію відгуку також надано), його тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації.
Номер вимоги: UA-2017-05-26-001310-b.a7
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ТОВ "АЛЄКСЄЄВ, БОЯРЧУКОВ ТА ПАРТНЕРИ", Код ЄДРПОУ:39007375
Дата подання: 16 серпня 2017 14:38
Вимога про перегляд рішення
Перегляд безпідставного рішення про дискваліфікацію та визнання переможця торгів
Рішення замовника: Вимога не задоволена
19 серпня 2017 14:12
Відповіді на вимоги UA-2017-05-26-001310-b.а7, UA-2017-05-26-001310-b.с8 наведено у файлі.
Номер вимоги: UA-2017-05-26-001310-b.a9
Статус:
Очікує розгляду
Учасник: ТОВ "АЛЄКСЄЄВ, БОЯРЧУКОВ ТА ПАРТНЕРИ", Код ЄДРПОУ:39007375
Дата подання: 18 серпня 2017 16:31
Вимога про скасування рішення про визначення переможця процедури закупівлі за лотом 3
Вимога про скасування рішення про визначення переможця процедури закупівлі за лотом 3
Рішення замовника: Очікується
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2017-05-26-001310-b.a3
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ Коларес, Код ЄДРПОУ:34965238
Дата подання: 07 червня 2017 18:08
Дата подання: 07 червня 2017 18:08
Скарга, щодо порушення порядку проведення процедури
Порушення замовником вимог до компанії, а саме порушення дискримінаційних вимог скаржника.
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 12 червня 2017 15:39
Рішення від 09.06.2017 № 3664, лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 12 червня 2017 15:39
Інформація про резолютивну частину рішення від 27.06.2017 № 4204.pdf
Дата публікації: 29 червня 2017 21:52
Рішення від 27.06.2017 № 4204.pdf
Дата публікації: 03 липня 2017 20:42
Коментар замовника щодо усунення порушення: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.06.2017 № 4204-р/пк-пз щодо розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю “Коларес” від 07.06.2017 № UA-2017-05-26-001310-b.a3, внесено відповідні зміни до тендерної документації на закупівлю “ДК 021:2015: 79110000-8 – послуги з юридичного консультування та юридичного представництва”, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-05-26-001310-b.
Дата виконання рішення замовником: 05 липня 2017 12:28
Номер скарги: UA-2017-05-26-001310-b.a10
Статус:
Залишено без розгляду
Скаржник: ТОВ "АЛЄКСЄЄВ, БОЯРЧУКОВ ТА ПАРТНЕРИ", Код ЄДРПОУ:39007375
Дата подання: 18 серпня 2017 16:35
Дата подання: 18 серпня 2017 16:35
Вимога про скасування рішення про визначення переможця процедури закупівлі за лотом 3
Вимога про скасування рішення про визначення переможця процедури закупівлі за лотом 3
Рішення Органу оскарження:
Залишено без розгляду
Рішення від 19.08.2017 № 5697.pdf
Дата публікації: 21 серпня 2017 15:16
Лоти
Інформація про лот
Предмет закупівлі: | Лот 2 - представництво та захист інтересів Національного банку України в судах різних інстанцій у справах, предметом яких є питання банківського нагляду та питання фінансового моніторингу |
Статус: | Завершений |
Очікувана вартість: | 1 929 555,00 UAH з ПДВ |
Мінімальний крок аукціону: | 15 000,00 UAH з ПДВ |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 55000 UAH |
Аукціон
Позиції
1 посл
Представництво та захист інтересів Національного банку України в судах різних інстанцій у справах, предметом яких є питання банківського нагляду та питання фінансового моніторингу
ДК 021:2015: 79110000-8 — Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Дата доставки:
01 вересня 2018
Електронна документація лоту
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
05 липня 2017 11:50 |
Додаток 3 Проект договору лоти 1-2.docx |
05 липня 2017 11:49 |
Перелік змін.doc |
05 липня 2017 11:49 |
Тендерна документація (нова редакція).docx |
26 травня 2017 15:42 |
Тендерна документація.docx |
26 травня 2017 15:42 |
Додаток 3 Проект договору лоти 1-2.docx |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 14 липня 2017 12:31
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю «Юрімекс» |
1 280 160,00
UAH з ПДВ
|
798 999,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МІЖНАРОДНА ЮРИДИЧНА ФІРМА "ІНТЕГРІТЕС" |
1 800 000,00
UAH з ПДВ
|
799 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю «Юрімекс» #32706514 |
Відхилено |
798 999,00
UAH з ПДВ
|
10 серпня 2017 14:33
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МІЖНАРОДНА ЮРИДИЧНА ФІРМА "ІНТЕГРІТЕС" #38419607 |
Переможець |
799 000,00
UAH з ПДВ
|
10 серпня 2017 14:38
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
29 серпня 2018 14:01
|
Електронний підпис | зміни до договору |
13 липня 2018 15:11
|
Додатковий договір №100353 від 13.07.2018 до договору №К-8050 від 29.08.2018.pdf | зміни до договору |
13 липня 2018 15:08
|
Електронний підпис | зміни до договору |
29 березня 2018 15:24
|
Додатковий договір № 100133 від 29.03.2018 до договору № К-8050 від 29.08.2017.pdf | зміни до договору |
29 березня 2018 15:23
|
Електронний підпис | зміни до договору |
04 вересня 2017 10:26
|
Додатковий договір № К-8059 від 01.09.2017 до договору № К-8050 від 29.08.2017.pdf | зміни до договору |
04 вересня 2017 10:25
|
Електронний підпис | укладений |
29 серпня 2017 15:43
|
Договір К-8050 від 29.08.2017.pdf | укладений |
29 серпня 2017 15:41
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 01 вересня 2017 |
Дата публікації змін до договору: | 04 вересня 2017 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Пункти 2.1, 2.2 та додаток 1 до Договору викладено в новій редакції, в т.ч.: п. 2.1. Вартість послуг за Договором складає 1 331,65 грн., у т.ч. ПДВ 221,94 грн., за одну годину надання Послуг; п. 2.2. Загальна вартість Послуг за Договором, включаючи витрати, передбачені пунктом 2.5 Договору, не може перевищувати 798 990,00 грн., у т.ч. ПДВ 133 165,00 грн. |
Номер договору про закупівлю: | Договір К-8050 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | Додатковий договір № К-8059 від 01.09.2017 до Договору № К-8050 від 29.08.2017 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 29 березня 2018 |
Дата публікації змін до договору: | 29 березня 2018 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Додаток 2 до Договору "Представники Виконавця, які надають послуги за цим Договором" викладено в новій редакції. Всі інші умови Договору залишено без змін. |
Номер договору про закупівлю: | Договір К-8050 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | К-8050 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 13 липня 2018 |
Дата публікації змін до договору: | 13 липня 2018 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Доповнено пункт 5.1. Розділу 5 Договору "Права та обов'язки сторін" підпунктом 5.1.9. Доповнено пункт 5.4. Розділу 5 Договору "Права та обов'язки сторін" підпунктом 5.4.8. Викладено пункт 7.5. Розділу 7 Договору "Відповідальність сторін" у новій редакції. |
Номер договору про закупівлю: | Договір К-8050 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | К-8050 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |