Prozorro Market як інструмент Централізованої закупівельної організації


Централізована закупівельна організація (ЦЗО) ‒ юридична особа, що визначена Кабінетом Міністрів України, як замовник, який організовує і проводить процедури закупівель та закупівлі за рамковими угодами в інтересах замовників відповідно до Закону "Про публічні закупівлі" (далі - Закон). 


Державна установа «Професійні закупівлі», впродовж 2017-2018 років виконувала функції централізованої закупівельної організації в рамках пілотного проекту. На основі успішного закінчення пілотного проекту Кабінетом Міністрів України від 27.18.2018 було прийнято Постанову № 1216 “Про особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій.” 


Розпорядженням Кабінету Міністрів України від «25» вересня 2019 р. № 846-р «Про визначення ДУ «Професійні закупівлі» централізованою закупівельною організацією».


Основні завдання ЦЗО


  • Проведення професійних та ефективних закупівель
  • Створення електронного каталогу та примірних специфікацій
  • Проведення маркетингових досліджень ринку
  • Створення умов закупівель, привабливих для замовників і учасників
  • Здійснення ефективного управління контрактами (рамковими угодами)
  • Сприяння професіоналізації сфери закупівель


Одним із завдань ЦЗО є створення електронного каталогу  “Prozorro Мarket” (e-каталог).

Електронний каталог “Prozorro Мarket” (e-каталог) – інтернет магазин для державних замовників, систематизована база актуальних пропозицій товарів Постачальників. Ця база формується та наповнюється централізованою закупівельною організацією (є адміністраторами e-каталогу) в електронній системі закупівель.

 Наразі е-каталоги пілотуються, але з набранням чинності Закону України Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель з 19.04.2020 даний інструмент повноправно буде використовуватись в системы для всіх Замовників.

Адміністратор e-каталогу:

  • визначає товарну номенклатуру та структуру е-каталогу;
  • створює профілі;
  • проводить кваліфікацію Постачальників та аналізує на відповідність їх пропозиції через систему управління е-каталогом.


Важливо для Замовників!


Використовувати таку процедуру закупівлі можуть будь-які Замовники для здійснення закупівлі товарів, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон). 

 На сьогодні  Наказом ДП “Прозорро” № 16 від 22.04.2019 року затверджено Інструкцію з використання е-каталогу Prozorro Мarket.

Замовник може купити через е-каталог будь-який товар, на який є профіль в каталозі та по якому є пропозиції від Постачальників. З актуальними профілями Ви можете ознайомитись на сайті ДУ "Професійні закупівлі" за посиланням.

Кількість профілів на товари та пропозицій Постачальників постійно збільшується.


Що потрібно Замовнику, щоб розпочати закуповувати через е-каталог: 

  • дати згоду на приєднання до пілотування Prozorro Market та використання даного інструменту для закупівель вартістю до 200 тисяч гривень;
  • розпорядження Голови обласної державної адміністрації України “Про здійснення допорогових закупівель”


Детальніше про е-каталоги за посиланням.

Важливо для Постачальників!

Відбір Постачальників для е-каталогу здійснює ЦЗО.ЦЗО  публікує оголошення про проведення відбору Постачальників до е-каталогу та перелік умов їх відбору на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua).


Порядок кваліфікації Постачальника визначається відповідним Адміністратором е-каталогу.

З переліком вимог до учасників відбору до е-каталогу ви можете ознайомитись  тут.

Після оприлюднення оголошення про відбір Адміністратором е-каталогу Постачальники можуть починати подавати свої пропозиції. Далі Адміністратор (ЦЗО) розглядає пропозицію Постачальника протягом 10 робочих днів з дня її отримання.

Результати розгляду та інформація стосовно пропозиції направляються на електронну адресу Постачальника, зазначену в пропозиції.

Постачальникам, що успішно пройшли відбір, Адміністратором електронної системи закупівель надається доступ до е-каталогу протягом 5 робочих днів з дня прийняття рішення Адміністратором е-каталогу про відбір Постачальника до е-каталогу.

Після цього Постачальник має можливість подати та оновити цінову пропозицію в е-каталозі через авторизований/попередньо авторизований електронний майданчик.

Цінова пропозиція Постачальника має містити інформацію про місця, куди Постачальник може поставити товар (товари) та ціну.

У разі відсутності товару (товарів) в наявності Постачальник зазначає ціну із значенням “0”. Товар, щодо якого зазначено нульову вартість, не відображається в e-каталозі.


На яких майданчиках можна закупити товари через е-каталог

Наразі в пілотному проекті беруть участь 5 електронних майданчиків:

  • e-tender.ua
  • zakupki.prom.ua
  • dzo.com.ua
  • tenders.all.biz
  • smartTender.biz

Замовники, які хочуть купити товар з е-каталогу, мають бути зареєстровані на одному з цих майданчиків та здійснювати свою закупівлю через електронний кабінет на майданчику.

Детальніше про те, Як проходить процес закупівлі через е-каталоги читайте тут.


Навчальний Центр Компетенцій ДУ «Професійні закупівлі»

З розвитком та становленням системи публічних закупівель постійно зростають і вимоги до професійного рівня фахівця, як з боку замовників так і з боку постачальників. Саме для сприяння професіоналізації закупівельної діяльності був створений Центр Компетенцій, який є освітнім напрямком ДУ «Професійні закупівлі» 

З програмою навчального центру «Професійні закупівлі» можна ознайомитись тут.

Європейський досвід у функціонуванні ЦЗО