Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Індивідуальне обмундирування за ДК 021:2015: 35810000-5 - Індивідуальне обмундирування
Очікувана вартість
17 167 000,00 UAH
UA-2024-10-01-010086-a ● 1a9e9570b823422fa41eb4b38286d086
Спрощена закупівля
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Військова частина Т0950 |
Код ЄДРПОУ: | 26629221 |
Місцезнаходження: | 89502, Україна , Закарпатська обл., м. Чоп, - |
Контактна особа: |
Дмитро Гнатишин +380673355188 zakupivlit0950@ukr.net |
Категорія: | Замовник, що здійснює закупівлі для потреб оборони |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 01 жовтня 2024 15:51 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 05 жовтня 2024 15:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 18 жовтня 2024 15:00 |
Очікувана вартість: | 17 167 000,00 UAH з ПДВ |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:35810000-5: Індивідуальне обмундирування
5 Лотів
Тендерна документація
11 жовтня 2024 10:34 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
05 жовтня 2024 11:15 |
НОВА РЕДАКЦІЯ_Оголошення_індивідуальне_обмундирування_5.docx | |
05 жовтня 2024 11:15 |
Перелік змін до ТД.docx | |
01 жовтня 2024 15:51 |
Оголошення_індивідуальне_обмундирування_5.docx |
11 жовтня 2024 10:34 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
05 жовтня 2024 11:15 |
НОВА РЕДАКЦІЯ_Оголошення_індивідуальне_обмундирування_5.docx
|
||||||
05 жовтня 2024 11:15 |
Перелік змін до ТД.docx
|
||||||
01 жовтня 2024 15:51 |
Оголошення_індивідуальне_обмундирування_5.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
holidays notice
Дата подання: 02 жовтня 2024 10:58
Дата відповіді: 04 жовтня 2024 10:56
Національні свята в Китаї почалися 01.10.2024 і триватимуть до 07.10.2024. Ніхто не працює. Покупці, які дійсно хочуть отримати продукцію, відповідно продовжують терміни закриття своїх заявок до 17-20 жовтня.
Відповідь: Шановний Учаснику!
В звʼязку з нагальністю потреби проведення закупівлі для можливості виконання поставлених завдань, ми не можемо продовжити термін прийняття пропозицій до вказаного вами періоду
В звʼязку з нагальністю потреби проведення закупівлі для можливості виконання поставлених завдань, ми не можемо продовжити термін прийняття пропозицій до вказаного вами періоду
Дублювання штрафних санкцій
Дата подання: 02 жовтня 2024 13:54
Дата відповіді: 04 жовтня 2024 11:59
В проекті договору (Додаток 4) в п.8.2., 8.3. містить штрафи за одне й те саме порушення - прострочку поставки (в п.8.2 - штраф 10% від від загальної суми договору а в п.8.3. штраф 15% від вартості товару поставленого з порушенням строків. Оскільки згідно Стаття 61 Конституції України "Ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення." та враховуючи, що штраф по п.8.2 вказаний не від вартості простроченого товару а від суми договору - тому прохання виключити п.8.2. з проекту договору
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику!
п.8.2. буде виключено з проекту договору (Додаток 4) та відповідні зміни будуть внесені в Оголошення
п.8.2. буде виключено з проекту договору (Додаток 4) та відповідні зміни будуть внесені в Оголошення
п.8.7. проекту договору
Дата подання: 02 жовтня 2024 14:18
Дата відповіді: 04 жовтня 2024 12:02
Проект договору містить п.8.7. наступного змісту:
"8.7. Відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин із стороною, яка порушує зобов’язання, може застосовуватися Замовником до Постачальника за невиконання Постачальником своїх зобов’язань перед Замовником в частині, що стосується:
• якості поставленого Товару;
• розірвання аналогічного за своєю природою Договору з Постачальником у разі прострочення строку поставки Товару;
• розірвання аналогічного за своєю природою Договору з Постачальником у разі прострочення строку усунення дефектів.
Згідно абзаців 2,3 цього пункту Замовник може відмовитися від встановлення на майбутнє господарських відносин з Постачальником "за невиконання Постачальником СВОЇХ ЗОБОВ'ЯЗАНЬ перед Замовником в частині, що стосується....РОЗІРВАННЯ АНАЛОГІЧНОГО...ДОГОВОРУ". Оскільки:
1. Договір не містить "зобов'язання Постачальника розривати аналогічні договори з замовником"
2. згідно ст.237 Господарського кодексу України підставою застосування є "факт порушення господарського зобов'язання стороною", а не "факт розірвання договору" тому -
прохання виключити в п.8.7. наступні слова:
"• розірвання аналогічного за своєю природою Договору з Постачальником у разі прострочення строку поставки Товару;
• розірвання аналогічного за своєю природою Договору з Постачальником у разі прострочення строку усунення дефектів."
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику!
в п.8.7. будуть внесені відповідні зміни та вилучено слова:
"• розірвання аналогічного за своєю природою Договору з Постачальником у разі прострочення строку поставки Товару;
• розірвання аналогічного за своєю природою Договору з Постачальником у разі прострочення строку усунення дефектів."
в п.8.7. будуть внесені відповідні зміни та вилучено слова:
"• розірвання аналогічного за своєю природою Договору з Постачальником у разі прострочення строку поставки Товару;
• розірвання аналогічного за своєю природою Договору з Постачальником у разі прострочення строку усунення дефектів."
п.9.5. проекту договору
Дата подання: 02 жовтня 2024 14:58
Дата відповіді: 04 жовтня 2024 14:41
Згідно п.9.5. проекту Договоору "Договір може бути достроково розірваний Замовником ...коли у зв'язку зі специфікою діяльності Замовника, відпадає потреба в даному Товарі;" Проте відповідно до п.1) ч.17 ст.14.Закону України "Про публічні закупівлі" відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів є підставою для відміни замовником спрощеної закупівлі, а не підставою для розірвання договору. Тобто Закон дозволяє замовнику відмінити закупівлю, а не розривати договір. Тому прохання виключити з п.9.5. проекту договору слова "• коли у зв'язку зі специфікою діяльності Замовника, відпадає потреба в даному Товарі"
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику!
Вказані Вами вимоги в Договорі не регламентуються ст.17 Закону України "Про публічні закупівлі" та п.47 Особливостей затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, оскільки є вимогами саме Договору між Учасником тендерної закупівлі та Замовником, а не поданням тендерної пропозиції. Умови укладення договору регламентуються Законом України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 № 808-IX (зокрема ст.30), з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (з урахуванням всіх змін), вимог Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, та відповідно до даних нормативно-правових актів, обмеження щодо включення в договір зазначених Вами положень відсутні.
Вказана вимога обумовлена необхідністю виконання Замовником спеціальних (службово-бойових) завдань в умовах зміни чисельності особового складу, який повинен бути забезпечений згідно передбачених вимог та норм. Тому ця вимога є важливою з точки зору економії бюджетних коштів та можливості забезпечення потреб замовника в умовах військового стану.
Зважаючи на викладене вище, вимога п.9.5. в частині "коли у зв'язку зі специфікою діяльності Замовника, відпадає потреба в даному Товарі;" не може бути виключена з проекту Договору.
Вказані Вами вимоги в Договорі не регламентуються ст.17 Закону України "Про публічні закупівлі" та п.47 Особливостей затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, оскільки є вимогами саме Договору між Учасником тендерної закупівлі та Замовником, а не поданням тендерної пропозиції. Умови укладення договору регламентуються Законом України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 № 808-IX (зокрема ст.30), з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (з урахуванням всіх змін), вимог Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, та відповідно до даних нормативно-правових актів, обмеження щодо включення в договір зазначених Вами положень відсутні.
Вказана вимога обумовлена необхідністю виконання Замовником спеціальних (службово-бойових) завдань в умовах зміни чисельності особового складу, який повинен бути забезпечений згідно передбачених вимог та норм. Тому ця вимога є важливою з точки зору економії бюджетних коштів та можливості забезпечення потреб замовника в умовах військового стану.
Зважаючи на викладене вище, вимога п.9.5. в частині "коли у зв'язку зі специфікою діяльності Замовника, відпадає потреба в даному Товарі;" не може бути виключена з проекту Договору.
п.10.9 проекту договору
Дата подання: 02 жовтня 2024 15:22
Дата відповіді: 04 жовтня 2024 14:12
Проект договору містить розділ 10 "Антикорупційні умови Договору". В п.10.9. серед іншого містяться наступні положення:
"- учасник (засновник), керівник (уповноважена особа) Постачальника не є учасником (засновником), керівником (уповноваженою особою) іншої юридичної особи, яку визнано в установленому законодавством порядку банкрутом та стосовно неї відкрита ліквідаційна процедура;
- на грошові кошти Постачальника згідно з ухвалою суду або під час здійснення виконавчого провадження не накладено арешт;
- відсутні судові рішення, які набрали законної сили, ухвалені не на користь Постачальника, його учасника (засновника), керівника (уповноваженої особи), кінцевого бенефіціарного власника (контролера) Постачальника, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника засновника Постачальника, у судових справах проти Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, органів військового управління."
Проте:
1. Вказані положення не відповідають ст.17 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі- Закон) та п.47 Особливостей затвердж. постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178.
В ст.17 Закону та п.47. Особливостей вказано лише така підстава як "учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;" та й то вона є підставою для відхилення пропозиції, а не умовою договору з переможцем.
Тобто, про банкрутство засновників учасника, керівників чи будь-які виконавчі провадження та будь-які судові рішення в договорі не може вказуватися.
Наявність таких умов договору є дискримінацією учасників, оскільки обмежує коло учасників закупівлі, що прямо суперечить ч.5. ст.14 Закону якою визначено: "Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників"
2. Вказані положення договору жодним чином не стосуються антикорупційних вимог, тому незрозуміло навіщо їх включено до цього розділу договору.
Керуючись вищевикладеним просимо виключити з п.10.9 проект договору наступні положення:
"- учасник (засновник), керівник (уповноважена особа) Постачальника не є учасником (засновником), керівником (уповноваженою особою) іншої юридичної особи, яку визнано в установленому законодавством порядку банкрутом та стосовно неї відкрита ліквідаційна процедура;
- на грошові кошти Постачальника згідно з ухвалою суду або під час здійснення виконавчого провадження не накладено арешт;
- відсутні судові рішення, які набрали законної сили, ухвалені не на користь Постачальника, його учасника (засновника), керівника (уповноваженої особи), кінцевого бенефіціарного власника (контролера) Постачальника, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника засновника Постачальника, у судових справах проти Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, органів військового управління."
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику!
Щодо зауважень по змісту п.10.9. проекту договору (Додаток 4) в частині зазначених Вами положень, повідомляємо:
1. Вказані вимоги не регламентуються ст.17 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі- Закон) та п.47 Особливостей затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, оскільки є вимогами саме Договору між Учасником тендерної закупівлі та Замовником, а не поданням тендерної пропозиції і жодним чином не дискримінують потенційних учасників закупівлі, оскільки стосуються тільки Переможця з яким планується укласти договір. Умови укладення договору регламентуються Законом України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 № 808-IX (зокрема ст.30), з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (з урахуванням всіх змін), вимог Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, та відповідно до даних нормативно-правових актів, обмеження щодо зазначених Вами положень відсутні. Зважаючи на викладене вище, положення п.10.9, а саме :
"- учасник (засновник), керівник (уповноважена особа) Постачальника не є учасником (засновником), керівником (уповноваженою особою) іншої юридичної особи, яку визнано в установленому законодавством порядку банкрутом та стосовно неї відкрита ліквідаційна процедура;
- на грошові кошти Постачальника згідно з ухвалою суду або під час здійснення виконавчого провадження не накладено арешт;
- відсутні судові рішення, які набрали законної сили, ухвалені не на користь Постачальника, його учасника (засновника), керівника (уповноваженої особи), кінцевого бенефіціарного власника (контролера) Постачальника, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника засновника Постачальника, у судових справах проти Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, органів військового управління."
- виключені з проекту Договору не будуть.
2. Вказані положення будуть перенесені з розділу антикорупційних вимог.
Щодо зауважень по змісту п.10.9. проекту договору (Додаток 4) в частині зазначених Вами положень, повідомляємо:
1. Вказані вимоги не регламентуються ст.17 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі- Закон) та п.47 Особливостей затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, оскільки є вимогами саме Договору між Учасником тендерної закупівлі та Замовником, а не поданням тендерної пропозиції і жодним чином не дискримінують потенційних учасників закупівлі, оскільки стосуються тільки Переможця з яким планується укласти договір. Умови укладення договору регламентуються Законом України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 № 808-IX (зокрема ст.30), з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (з урахуванням всіх змін), вимог Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, та відповідно до даних нормативно-правових актів, обмеження щодо зазначених Вами положень відсутні. Зважаючи на викладене вище, положення п.10.9, а саме :
"- учасник (засновник), керівник (уповноважена особа) Постачальника не є учасником (засновником), керівником (уповноваженою особою) іншої юридичної особи, яку визнано в установленому законодавством порядку банкрутом та стосовно неї відкрита ліквідаційна процедура;
- на грошові кошти Постачальника згідно з ухвалою суду або під час здійснення виконавчого провадження не накладено арешт;
- відсутні судові рішення, які набрали законної сили, ухвалені не на користь Постачальника, його учасника (засновника), керівника (уповноваженої особи), кінцевого бенефіціарного власника (контролера) Постачальника, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника засновника Постачальника, у судових справах проти Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, органів військового управління."
- виключені з проекту Договору не будуть.
2. Вказані положення будуть перенесені з розділу антикорупційних вимог.
продовження строків подання пропозицій
Дата подання: 02 жовтня 2024 21:02
Дата відповіді: 04 жовтня 2024 14:13
Відповідно до тендерної документаці замовник вимагає надання акту, виданого Головним управлінням розвитку матеріального забезпечення Збройних Сил України про те, що запропонований до постачання товар відповідає нормативно-технічній документації Міністерства оборони України, разом з тим для отримання вищевказаного акту необхідно отримати протоколи випробувань на товар та матеріали з яких його виготовлено. Термін проведення випробувань за вказаними в обсягах перевірки показниками складає не меньше двох тижнів, крім того термін видачі акту Головним управлінням розвитку матеріального забезпечення Збройних Сил України складає від 3 до 5 робочих днів з моменту подання зразку та пакету документів до нього. Для уникнення дискримінації нових постачальників та залучення більшої кількості учасників закупівлі просимо подовжити строк подання тендерних пропозицій на 5 днів.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику!
Строк подання тендерних пропозицій буде збільшено згідно Ваших вимог.
Строк подання тендерних пропозицій буде збільшено згідно Ваших вимог.
Дискримінаційні умови закупівлі
Дата подання: 04 жовтня 2024 16:25
Дата відповіді: 04 жовтня 2024 19:06
Згідно п.10.9. проекту договору:
"- учасник (засновник), керівник (уповноважена особа) Постачальника не є учасником (засновником), керівником (уповноваженою особою) іншої юридичної особи, яку визнано в установленому законодавством порядку банкрутом та стосовно неї відкрита ліквідаційна процедура;
- на грошові кошти Постачальника згідно з ухвалою суду або під час здійснення виконавчого провадження не накладено арешт;
- відсутні судові рішення, які набрали законної сили, ухвалені не на користь Постачальника, його учасника (засновника), керівника (уповноваженої особи), кінцевого бенефіціарного власника (контролера) Постачальника, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника засновника Постачальника, у судових справах проти Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, органів військового управління."
Вказані умови є дискримінаційними та обмежують конкуренцію, оскільки в закупівлі не зможуть прийняти участь учасники, які не відповідають вищевказаним критеріям для укладення договору. Закони України забороняють обмежувати конкуренцію та встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а саме:
- "Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ та призводять до дискримінації учасників" (ч.5 ст.14 Закону України "Про публічні закупівлі");
- "5. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі і кваліфікаційні критерії до учасників відбору НЕ МОЖУТЬ містити дискримінаційних умов та ЗМЕНШУВАТИ РІВЕНЬ КОНКУРЕНЦІЇ." (ч.5 ст.25 Закону України "Про оборонні закупівлі")
З вищенаведених вимог п.10.9 договору правомірною є лише умова про банкрутство учасника чи відкриття щодо нього ліквідаційної процедури бо це передбачено ст.17 Закону "Про публічні закупівлі". Решта умов це вигадка замовника спрямована на обмеження рівня конкуренції.
До того ж вказані умови договору не мають ні юридичного сенсу ні практичного змісту, а саме:
- ліквідаційна процедура не може бути відкрита стосовно керівника (уповноваженої особи) учасника, засновника (учасника)-фізичної особи. Чи замовник вважає, що фізичну особу (Керівника, засновника, учасника) в України можна ліквідувати згідно закону ? Може замовник вказати норму закону яка дозволяє "ліквідацію", наприклад "керівника (уповноважена особа) Постачальника" ????
- яким чином накладення арешту на кошти Постачальника, заважає постачальнику виконувати договір, адже за договором постачальник повинен поставити товар, а кошти повинен сплатити якраз замовник. Чому тоді замовник не вказує про арешт майна постачальника, наприклад товару призначеного для поставки замовнику ????
- а що означає термін "судові справи ПРОТИ Міністерства оборони України...." ?? Тобто, це означає, що постачальник повинен був подати позов до МОУ чи скаржитися на дії чи рішення Генерального штабу Збройних Сил України, органів військового управління ? Чи можливо замовник мав на увазі, що навпаки МОУ повинно подати позов ПРОТИ постачальника ??? І як наявність судових рішень у справах ПРОТИ Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, органів військового управління впливає на можливість виконання постачальником договору з замовником ???? Аж ніяк.
Керуючись вищевикладеним просимо виключити з п.10.9 проект договору вищевказані незаконні та неадекватні вимоги.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику!
Вимоги вказані п.10.9 жодним чином не дискримінують учасників закупівлі, а направлені на захист законних інтересів Замовника в частині виконання умов договору. Дані вимоги не суперечать чинному законодавству, зокрема згаданому Вами Закону України «Про оборонні закупівлі». Стосовно суті зазначених вимог повідомляємо наступне:
-"учасник (засновник), керівник (уповноважена особа) Постачальника не є учасником (засновником), керівником (уповноваженою особою) іншої юридичної особи, яку визнано в установленому законодавством порядку банкрутом та стосовно неї відкрита ліквідаційна процедура".
Суть змісту даної вимоги, не стосується керівника уповноваженої особи учасника чи його засновника, як фізичної особи в частині поняття "ліквідаційної процедури". В даній вимозі йдеться про те, що Постачальник підтверджує, що його уповноважена особа (керівник) чи засновник НЕ Є учасником (засновником), керівником (уповноваженою особою) іншої юридичної особи, яку визнано в установленому законодавством порядку банкрутом та стосовно неї відкрита ліквідаційна процедура. Тобто мова йде виключно про юридичну особу, стосовно якої може бути відкрита ліквідаційна процедура. В разі, якщо учасник (засновник), керівник (уповноважена особа) Постачальника, ЯВЛЯЄТЬСЯ учасником (засновником), керівником (уповноваженою особою) іншої юридичної особи, яку визнано в установленому законодавством порядку банкрутом та стосовно неї відкрита ліквідаційна процедура - це може мати негативні юридичні наслідки в частині можливості виконання умов договору закупівлі, а зважаючи на специфіку діяльності Замовника, це може призвести до неможливості своєчасного виконання завдань в умовах військового стану.
- «на грошові кошти Постачальника згідно з ухвалою суду або під час здійснення виконавчого провадження не накладено арешт»;
Згідно з чинним законодавством України, співпраця з постачальником, на чиї грошові кошти накладено арешт згідно з ухвалою суду або в ході виконавчого провадження, може нести такі ризики:
1. Неможливість виконання зобов'язань: Через арешт коштів постачальник може бути неспроможний розрахуватися з підрядниками, придбати матеріали або здійснити доставку товарів та послуг. Це може призвести до порушення договору, невиконання умов або затримок у постачанні.
2. Відшкодування збитків: Якщо постачальник не виконає своїх зобов'язань, замовник може зазнати збитків. Відшкодування збитків може бути ускладнене через обмежені можливості постачальника, оскільки його кошти заблоковані.
3. Вплив на репутацію: Співпраця з постачальником, на якого накладено арешт, може негативно вплинути на репутацію вашої компанії або установи, особливо в контексті державних закупівель або інших публічних процесів.
4. Юридичні наслідки: Якщо співпраця з таким постачальником продовжиться, можуть виникнути проблеми з дотриманням законодавства щодо використання бюджетних коштів, що може стати підставою для перевірок або санкцій з боку контролюючих органів.
Для мінімізації зазначених ризиків дана вимога включена до проекту договору.
- «відсутні судові рішення, які набрали законної сили, ухвалені не на користь Постачальника, його учасника (засновника), керівника (уповноваженої особи), кінцевого бенефіціарного власника (контролера) Постачальника, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника засновника Постачальника, у судових справах проти Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, органів військового управління."
Дана вимога про відсутність судових рішень, ухвалених не на користь постачальника або його ключових осіб, має на меті захистити Замовника від таких юридичних наслідків:
1. Якщо постачальник або його ключові особи мають судові рішення, ухвалені не на їхню користь, це може свідчити про можливі фінансові труднощі або юридичні проблеми. Вимога допомагає мінімізувати ризик співпраці з таким постачальником, який може не виконати договірні зобов'язання або опинитися під судовим тиском.
2. Якщо постачальник вже програв судові спори з МОУ або іншими військовими органами, співпраця з ним може призвести до повторних конфліктів чи нових позовів. Вимога допомагає уникнути роботи з постачальниками, які мають історію судових спорів з військовими органами.
3. Співпраця з постачальником, який має несприятливі судові рішення проти МОУ або інших військових органів, може негативно вплинути на репутацію військової структури. Ця вимога дозволяє уникнути репутаційних ризиків.
4. Наявність судових рішень проти постачальника може призвести до проблем з правомірністю виконання контракту. Вимога допомагає уникнути можливих юридичних суперечок щодо чинності та виконання договору.
5. Вимога підтверджує, що постачальник і його ключові особи не мають несприятливих юридичних історій у відносинах з МОУ та військовими органами, що свідчить про їх добросовісність і відповідальність як партнерів.
Таким чином, дана вимога спрямована на захист Замовника від юридичних ризиків, пов'язаних із співпрацею з проблемними постачальниками, та забезпечує більшу впевненість у їх надійності та стабільності.
Зважаючи на викладене вище, вимоги п.10.9 не можуть бути виключені з проекту Договору.
Вимоги вказані п.10.9 жодним чином не дискримінують учасників закупівлі, а направлені на захист законних інтересів Замовника в частині виконання умов договору. Дані вимоги не суперечать чинному законодавству, зокрема згаданому Вами Закону України «Про оборонні закупівлі». Стосовно суті зазначених вимог повідомляємо наступне:
-"учасник (засновник), керівник (уповноважена особа) Постачальника не є учасником (засновником), керівником (уповноваженою особою) іншої юридичної особи, яку визнано в установленому законодавством порядку банкрутом та стосовно неї відкрита ліквідаційна процедура".
Суть змісту даної вимоги, не стосується керівника уповноваженої особи учасника чи його засновника, як фізичної особи в частині поняття "ліквідаційної процедури". В даній вимозі йдеться про те, що Постачальник підтверджує, що його уповноважена особа (керівник) чи засновник НЕ Є учасником (засновником), керівником (уповноваженою особою) іншої юридичної особи, яку визнано в установленому законодавством порядку банкрутом та стосовно неї відкрита ліквідаційна процедура. Тобто мова йде виключно про юридичну особу, стосовно якої може бути відкрита ліквідаційна процедура. В разі, якщо учасник (засновник), керівник (уповноважена особа) Постачальника, ЯВЛЯЄТЬСЯ учасником (засновником), керівником (уповноваженою особою) іншої юридичної особи, яку визнано в установленому законодавством порядку банкрутом та стосовно неї відкрита ліквідаційна процедура - це може мати негативні юридичні наслідки в частині можливості виконання умов договору закупівлі, а зважаючи на специфіку діяльності Замовника, це може призвести до неможливості своєчасного виконання завдань в умовах військового стану.
- «на грошові кошти Постачальника згідно з ухвалою суду або під час здійснення виконавчого провадження не накладено арешт»;
Згідно з чинним законодавством України, співпраця з постачальником, на чиї грошові кошти накладено арешт згідно з ухвалою суду або в ході виконавчого провадження, може нести такі ризики:
1. Неможливість виконання зобов'язань: Через арешт коштів постачальник може бути неспроможний розрахуватися з підрядниками, придбати матеріали або здійснити доставку товарів та послуг. Це може призвести до порушення договору, невиконання умов або затримок у постачанні.
2. Відшкодування збитків: Якщо постачальник не виконає своїх зобов'язань, замовник може зазнати збитків. Відшкодування збитків може бути ускладнене через обмежені можливості постачальника, оскільки його кошти заблоковані.
3. Вплив на репутацію: Співпраця з постачальником, на якого накладено арешт, може негативно вплинути на репутацію вашої компанії або установи, особливо в контексті державних закупівель або інших публічних процесів.
4. Юридичні наслідки: Якщо співпраця з таким постачальником продовжиться, можуть виникнути проблеми з дотриманням законодавства щодо використання бюджетних коштів, що може стати підставою для перевірок або санкцій з боку контролюючих органів.
Для мінімізації зазначених ризиків дана вимога включена до проекту договору.
- «відсутні судові рішення, які набрали законної сили, ухвалені не на користь Постачальника, його учасника (засновника), керівника (уповноваженої особи), кінцевого бенефіціарного власника (контролера) Постачальника, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника засновника Постачальника, у судових справах проти Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, органів військового управління."
Дана вимога про відсутність судових рішень, ухвалених не на користь постачальника або його ключових осіб, має на меті захистити Замовника від таких юридичних наслідків:
1. Якщо постачальник або його ключові особи мають судові рішення, ухвалені не на їхню користь, це може свідчити про можливі фінансові труднощі або юридичні проблеми. Вимога допомагає мінімізувати ризик співпраці з таким постачальником, який може не виконати договірні зобов'язання або опинитися під судовим тиском.
2. Якщо постачальник вже програв судові спори з МОУ або іншими військовими органами, співпраця з ним може призвести до повторних конфліктів чи нових позовів. Вимога допомагає уникнути роботи з постачальниками, які мають історію судових спорів з військовими органами.
3. Співпраця з постачальником, який має несприятливі судові рішення проти МОУ або інших військових органів, може негативно вплинути на репутацію військової структури. Ця вимога дозволяє уникнути репутаційних ризиків.
4. Наявність судових рішень проти постачальника може призвести до проблем з правомірністю виконання контракту. Вимога допомагає уникнути можливих юридичних суперечок щодо чинності та виконання договору.
5. Вимога підтверджує, що постачальник і його ключові особи не мають несприятливих юридичних історій у відносинах з МОУ та військовими органами, що свідчить про їх добросовісність і відповідальність як партнерів.
Таким чином, дана вимога спрямована на захист Замовника від юридичних ризиків, пов'язаних із співпрацею з проблемними постачальниками, та забезпечує більшу впевненість у їх надійності та стабільності.
Зважаючи на викладене вище, вимоги п.10.9 не можуть бути виключені з проекту Договору.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2024-10-01-010086-a.c1
Статус:
Скасована
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "Текстиль-Контакт", Код ЄДРПОУ:32043747
Дата подання: 29 жовтня 2024 17:37
Вимога
Вимога щодо дискваліфікації
Скасована
Дата: 31 жовтня 2024 12:36
Причина: cancelled
Номер вимоги: UA-2024-10-01-010086-a.c2
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ Трикотажний комбінат "Лісова казка", Код ЄДРПОУ:30349318
Дата подання: 05 листопада 2024 16:19
Вимога про скасування рішення оформленого протоколом №143 від 01.11.2024 року.
Військовій частині Т0950
Вимога про скасування рішення оформленого протоколом №143 від 01.11.2024 року.
Товариство з обмеженою відповідальністю трикотажний комбінат «Лісова казка» приймало участь у тендері. оголошеному військовою частиною Т0950 про проведення спрощеної закупівлі за предметом: Індивідуальне обмундирування за ДК 021:2015:35810000-5-Індивідуальне обмундирування: ЛОТ-З: Куртка костюму утеплювача ТС A0lXJ.30655-291:2020 (01), Вид 2.
Відповідно до протоколу №143 від 01.11.2024 року переможцем торгів по лоту- З: Куртка костюму утеплювача ТС A0lXJ.30655-291:2020 (01), Вид 2, за кодом ДК 021:2015: 35810000-5 -Індивідуальне обмундирування визнано ТОВ «ТЕКСТИЛЬ- КОНТАКТ.
ТОВ Трикотажний комбінат "Лісова казка" не погоджується з рішенням замовника щодо визнання ТОВ «ТЕКСТИЛЬ-КОНТАКТ переможцем у зв'язку з наступними невідповідностями в протоколі випробувань, наданому ТОВ «ТЕКСТИЛЬ-КОНТАКТ, №213-Л/23 від 03.08.2023 з додатком:
- відповідно до затвердженого Головним управлінням розвитку та супроводження матеріального забезпечення збройних сил України Обсягу перевірки куртки костюма утеплювача на відповідність вимогам ТС A0lXJ.30655-291:2020 (01), у готовому предметі перевіряються Основний матеріал (трикотажне ворсове начісне полотно типу «фліс») за показником – начісування (лицьова/зворотня). Однак, в протоколі випробувань, наданому ТОВ «ТЕКСТИЛЬ-КОНТАКТ, №213-Л/23 від 03.08.2023 з додатком відсутній данні що до перевірки за показником
– начісування, що є порушення вимог тендерної документації замовника та вищевказаного нормативного документа Міністерства оборони України (далі МОУ).
- показник основного матеріалу (трикотажне ворсове начісне полотно типу
«фліс») (готовий виріб) Розривальне зусилля по довжині (за петельним стовпчиками) визначено за методикою перевірки показників ДСТУ EN ISO13934- 1:2018, але, відповідно до п 3.1.7.1. таблиці 3 п.4 ТС A0lXJ.30655-291:2020 (01) показник Розривальне зусилля по довжині (за петельним стовпчиками) повинен визначатися за методикою перевірки показників ГОСТ 8847-87, що є невідповідністю з вимогами тендерної документації замовника та зазначеним нормативним документом МОУ.
показник основного матеріалу (трикотажне ворсове начісне полотно типу «фліс») (готовий виріб) Гігроскопічність, визначено за методикою перевірки показників ДСТУ ГОСТ 21790:2008, разом з тим відповідно до п 3.1.7.1. таблиці 3 п.7 ТС A0lXJ.30655-291:2020 (01) показник Розривальне зусилля по довжині (за петельним стовпчиками) повинен визначатися за методикою перевірки показників ДСТУ ГОСТ 3816:2009 що є невідповідністю з вимогами тендерної документації замовника та зазначеним нормативним документом МОУ;
- зі змісту протоколу не можливо встановити за якою методикою перевірялися показники основного матеріалу (трикотажне ворсове начісне полотно типу «фліс») (готовий виріб) Стійкість фарбування до мокрого тертя, та додаткового матеріалу (матеріалнакладок) (готовий виріб) - поліамідна тканина - Сировинний склад, що є також невідповідністю з вимогами тендерної документації замовника та нормативним документам МОУ.
Вважаємо, що надані протоколи випробувань не відповідають вимогам оголошення та нормативним документам Міністерства оборони України, що є підставою для відхилення пропозиції ТОВ «ТЕКСТИЛЬ-КОНТАКТ.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо скасувати рішення про визнання переможцем та відхилити пропозицію ТОВ «ТЕКСТИЛЬ-КОНТАКТ.
Директор
ТОВ ТК «Лісова казка» Старик А.О.
Розгорнути
Згорнути
Вимога про скасування рішення оформленого протоколом №143 від 01.11.2024 року.
Товариство з обмеженою відповідальністю трикотажний комбінат «Лісова казка» приймало участь у тендері. оголошеному військовою частиною Т0950 про проведення спрощеної закупівлі за предметом: Індивідуальне обмундирування за ДК 021:2015:35810000-5-Індивідуальне обмундирування: ЛОТ-З: Куртка костюму утеплювача ТС A0lXJ.30655-291:2020 (01), Вид 2.
Відповідно до протоколу №143 від 01.11.2024 року переможцем торгів по лоту- З: Куртка костюму утеплювача ТС A0lXJ.30655-291:2020 (01), Вид 2, за кодом ДК 021:2015: 35810000-5 -Індивідуальне обмундирування визнано ТОВ «ТЕКСТИЛЬ- КОНТАКТ.
ТОВ Трикотажний комбінат "Лісова казка" не погоджується з рішенням замовника щодо визнання ТОВ «ТЕКСТИЛЬ-КОНТАКТ переможцем у зв'язку з наступними невідповідностями в протоколі випробувань, наданому ТОВ «ТЕКСТИЛЬ-КОНТАКТ, №213-Л/23 від 03.08.2023 з додатком:
- відповідно до затвердженого Головним управлінням розвитку та супроводження матеріального забезпечення збройних сил України Обсягу перевірки куртки костюма утеплювача на відповідність вимогам ТС A0lXJ.30655-291:2020 (01), у готовому предметі перевіряються Основний матеріал (трикотажне ворсове начісне полотно типу «фліс») за показником – начісування (лицьова/зворотня). Однак, в протоколі випробувань, наданому ТОВ «ТЕКСТИЛЬ-КОНТАКТ, №213-Л/23 від 03.08.2023 з додатком відсутній данні що до перевірки за показником
– начісування, що є порушення вимог тендерної документації замовника та вищевказаного нормативного документа Міністерства оборони України (далі МОУ).
- показник основного матеріалу (трикотажне ворсове начісне полотно типу
«фліс») (готовий виріб) Розривальне зусилля по довжині (за петельним стовпчиками) визначено за методикою перевірки показників ДСТУ EN ISO13934- 1:2018, але, відповідно до п 3.1.7.1. таблиці 3 п.4 ТС A0lXJ.30655-291:2020 (01) показник Розривальне зусилля по довжині (за петельним стовпчиками) повинен визначатися за методикою перевірки показників ГОСТ 8847-87, що є невідповідністю з вимогами тендерної документації замовника та зазначеним нормативним документом МОУ.
показник основного матеріалу (трикотажне ворсове начісне полотно типу «фліс») (готовий виріб) Гігроскопічність, визначено за методикою перевірки показників ДСТУ ГОСТ 21790:2008, разом з тим відповідно до п 3.1.7.1. таблиці 3 п.7 ТС A0lXJ.30655-291:2020 (01) показник Розривальне зусилля по довжині (за петельним стовпчиками) повинен визначатися за методикою перевірки показників ДСТУ ГОСТ 3816:2009 що є невідповідністю з вимогами тендерної документації замовника та зазначеним нормативним документом МОУ;
- зі змісту протоколу не можливо встановити за якою методикою перевірялися показники основного матеріалу (трикотажне ворсове начісне полотно типу «фліс») (готовий виріб) Стійкість фарбування до мокрого тертя, та додаткового матеріалу (матеріалнакладок) (готовий виріб) - поліамідна тканина - Сировинний склад, що є також невідповідністю з вимогами тендерної документації замовника та нормативним документам МОУ.
Вважаємо, що надані протоколи випробувань не відповідають вимогам оголошення та нормативним документам Міністерства оборони України, що є підставою для відхилення пропозиції ТОВ «ТЕКСТИЛЬ-КОНТАКТ.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо скасувати рішення про визнання переможцем та відхилити пропозицію ТОВ «ТЕКСТИЛЬ-КОНТАКТ.
Директор
ТОВ ТК «Лісова казка» Старик А.О.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
06 листопада 2024 12:22
Шановний Учаснику!
По Вашій вимозі, щодо невідповідностей в протоколі випробувань, наданому ТОВ «ТЕКСТИЛЬ-КОНТАКТ, №213-Л/23 від 03.08.2023 року, який визнано переможцем закупівлі відповідно до протоколу №143 від 01.11.2024 року, повідомляємо наступне:
- відповідно до вимог ТС A01XJ.30655-291:2020 (01) (надалі ТС), згідно якого проводилась перевірка технічних характеристик предмету закупівлі, відсутнє поняття показника «начісування» для визначення якості матеріалу виробу. Обсяг перевірки зсилається саме на Технічну специфікацію, згідно якої в преамбулі пункту 3.1.7.1 ТС зазначено, що лицьова та зворотня поверхня матеріалу повинна бути начісною з антипілінгом, що є характерною ознакою оздоблення поверхні трикотажного полотна. В Додатку до протоколу №213-Л/23 від 3.08.2023 р., який надавався переможцем в тендерній пропозиції, відповідність даної характеристики поверхні матеріалу (лицьової та зворотної) зазначена та відповідає Технічній специфікації.
- Стосовно методик розривального зусилля по довжині (за петельними стовпчиками) та показника гігроскопічність, повідомляємо, що ГОСТ 8847-87 та ДСТУ ГОСТ 3816:2009 станом на даний момент є не діючими в Україні. Також згідно п. 3.4 Методи контролю за якістю ТС A01XJ.30655-291:2020 (01) дозволяється здійснювати перевірку відповідності предмета вимогам цієї ТС Міноборони у випробувальних лабораторіях, акредитованих на технічну компетентність та незалежність, за зіставними методами випробувань, що передбачені у національних або міжнародних стандартах, за умови, що встановлені результати будуть зазначені у визначених цією ТС Міноборини одиницях вимірювань.
Отже, всі випробування в протоколах переможця, проведені за діючим, зіставними методиками, результати яких обчислені в визначених ТС Міноборони одиницях вимірювання.
Із вмісту протоколу можна встановити, що методика випробування стійкості пофарбування до мокрого тертя основного матеріалу (з готового виробу) проводилось за тією самою методикою, що і до сухого тертя згідно ДСТУ ISO 105-X12:2009, а сировинний склад додаткового матеріалу (матеріалу накладок) з готового виробу за тим самим методом, що і Сировинний склад основного матеріалу (з готового виробу) згідно ДСТУ 4057-2001. Таким чином всі випробування в протоколах переможця, проведені за методиками визначеними Технічною Специфікацією та відповідають вимогам ТС.
По Вашій вимозі, щодо невідповідностей в протоколі випробувань, наданому ТОВ «ТЕКСТИЛЬ-КОНТАКТ, №213-Л/23 від 03.08.2023 року, який визнано переможцем закупівлі відповідно до протоколу №143 від 01.11.2024 року, повідомляємо наступне:
- відповідно до вимог ТС A01XJ.30655-291:2020 (01) (надалі ТС), згідно якого проводилась перевірка технічних характеристик предмету закупівлі, відсутнє поняття показника «начісування» для визначення якості матеріалу виробу. Обсяг перевірки зсилається саме на Технічну специфікацію, згідно якої в преамбулі пункту 3.1.7.1 ТС зазначено, що лицьова та зворотня поверхня матеріалу повинна бути начісною з антипілінгом, що є характерною ознакою оздоблення поверхні трикотажного полотна. В Додатку до протоколу №213-Л/23 від 3.08.2023 р., який надавався переможцем в тендерній пропозиції, відповідність даної характеристики поверхні матеріалу (лицьової та зворотної) зазначена та відповідає Технічній специфікації.
- Стосовно методик розривального зусилля по довжині (за петельними стовпчиками) та показника гігроскопічність, повідомляємо, що ГОСТ 8847-87 та ДСТУ ГОСТ 3816:2009 станом на даний момент є не діючими в Україні. Також згідно п. 3.4 Методи контролю за якістю ТС A01XJ.30655-291:2020 (01) дозволяється здійснювати перевірку відповідності предмета вимогам цієї ТС Міноборони у випробувальних лабораторіях, акредитованих на технічну компетентність та незалежність, за зіставними методами випробувань, що передбачені у національних або міжнародних стандартах, за умови, що встановлені результати будуть зазначені у визначених цією ТС Міноборини одиницях вимірювань.
Отже, всі випробування в протоколах переможця, проведені за діючим, зіставними методиками, результати яких обчислені в визначених ТС Міноборони одиницях вимірювання.
Із вмісту протоколу можна встановити, що методика випробування стійкості пофарбування до мокрого тертя основного матеріалу (з готового виробу) проводилось за тією самою методикою, що і до сухого тертя згідно ДСТУ ISO 105-X12:2009, а сировинний склад додаткового матеріалу (матеріалу накладок) з готового виробу за тим самим методом, що і Сировинний склад основного матеріалу (з готового виробу) згідно ДСТУ 4057-2001. Таким чином всі випробування в протоколах переможця, проведені за методиками визначеними Технічною Специфікацією та відповідають вимогам ТС.
Лоти
Інформація про лот
Предмет закупівлі: | Костюм літній польовий (тип 1) з тканини тип 4 клас 7, відповідно до ТС A01XJ.33387-422:2023 (01) |
Статус: | Завершений |
Очікувана вартість: | 3 330 000,00 UAH з ПДВ |
Мінімальний крок аукціону: | 16 650,00 UAH з ПДВ |
Аукціон
Позиції
1800 шт
Костюм літній польовий (тип 1) з тканини тип 4 клас 7, відповідно до ТС A01XJ.33387-422:2023 (01)
ДК 021:2015: 35810000-5 — Індивідуальне обмундирування
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Дата доставки:
30 листопада 2024
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Розрахунок за поставлену партію товару здійснюється в розмірі 100 % упродовж 30 (тридцять) календарних днів з дати поставки товару на адресу державного замовника та передачі Постачальником Замовнику належним чином оформлених документів на поставлений Товар, а саме видаткової накладної Постачальника, на якій повинен бути оригінал підпису одержувача Замовника (або його представника за довіреністю) засвідчений мастичною печаткою, який підтверджує одержання Товару | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 100 |
Електронна документація лоту
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 21 жовтня 2024 16:51
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УЖГОРОДСЬКА ШВЕЙНА ФАБРИКА" |
3 153 600,00
UAH з ПДВ
|
2 340 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "ВЕРСАХЕМ" |
2 682 072,00
UAH з ПДВ
|
2 574 270,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФОРМ ТРЕЙД" |
2 786 400,00
UAH з ПДВ
|
2 574 360,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "КРОК-СПЕЦОДЯГ ГРУПП" |
2 808 000,00
UAH з ПДВ
|
2 575 044,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОП-ТЕКС" |
2 682 072,00
UAH з ПДВ
|
2 682 072,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОП ГВАРДІАН ФОРМ" |
2 844 072,00
UAH з ПДВ
|
2 844 072,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "Текстиль-Контакт" |
2 872 800,00
UAH з ПДВ
|
2 872 800,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ «КОЙОТ» |
3 276 007,20
UAH з ПДВ
|
2 937 600,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "НІКА-ТЕКСТ ПЛЮС" |
2 970 000,00
UAH з ПДВ
|
2 970 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "АнВа" |
3 317 436,00
UAH з ПДВ
|
3 317 436,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УЖГОРОДСЬКА ШВЕЙНА ФАБРИКА" #00309140 |
Відхилено |
2 340 000,00
UAH з ПДВ
|
28 жовтня 2024 11:08
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 26 жовтня 2024 12:29
|
ТОВ "ВЕРСАХЕМ" #40808523 |
Переможець |
2 574 270,00
UAH з ПДВ
|
29 жовтня 2024 12:33
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 29 жовтня 2024 12:29
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
09 січня 2025 08:35
|
Електронний підпис | укладений |
05 листопада 2024 12:22
|
КостюмЛітн_д896_2574180,00.pdf | укладений |
05 листопада 2024 12:20
|