Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Код ДК 021:2015 – 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям
Очікувана вартість
592 198,73 UAH
UA-2021-02-05-003059-c ● 6077a8f59afd4af28fe82d74e753591a
Відкриті торги
Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 36299692 |
Місцезнаходження: | 18000, Україна , Черкаська обл., Черкаси, вул. Гоголя, 251 |
Контактна особа: |
Сорочан Максим Анатолійович +380472373386 voloshyn2021@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 05 лютого 2021 18:15 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 12 лютого 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 18 лютого 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 22 лютого 2021 00:00 |
Очікувана вартість: | 592 198,73 UAH з ПДВ |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям
Місцезнаходження замовника: м. Черкаси, вул. Гоголя, 251; Категорія замовника: відповідно до п.1 ч. 1 ст. 2 Закону; Вид закупівлі: відповідно до абз. 1 п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону; Інформація про мову, якою мають бути складені тендерні пропозиції учасників – відповідно до тендерної документації Під час проведення процедур закупівель всі документи, що готуються Учасниками - резидентами України, викладаються українською мовою*. *Не перекладаються з російської на українську мову наступні документи: первинні документи, документи на бланках типових і спеціалізованих форм, а також ті, текст яких викладено іноземною мовою з одночасним його викладенням українською (російською) мовою. В тому числі не потребують перекладу з російської мови буклети, паспорти на обладнання, інструкції з експлуатації обладнання, тощо. Інші документи викладені іноземною мовою, повинні мати автентичний переклад на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Переклад повинен бути посвідчений підписом перекладача та печаткою учасника торгів, або посвідчений нотаріально (на розсуд учасника). Тендерні пропозиції підготовлені учасниками-нерезидентами можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською мовою. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному тексту.; Джерело фінансування – кошти місцевого бюджету; Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі-відповідно до ч. 6 р. ІІІ тендерної документації
Розгорнути
Згорнути
Тендерна документація
05 лютого 2021 18:18 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
05 лютого 2021 18:15 |
ТД-сміття 2021 (1).doc |
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2021-02-05-003059-c.b1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ФОП "БОРТНИК ОЛЕНА ЮРІЇВНА", Код ЄДРПОУ:3010817142
Дата подання: 17 лютого 2021 16:47
Дата подання: 17 лютого 2021 16:47
СКАРГА
про порушення порядку проведення процедури закупівлі – відкриті торги:
щодо встановлення дискримінаційних умов тендерної документації затвердженої
протокольним рішенням уповноваженої особи
Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради
від 05 лютого 2021 року (надалі – тендерна документація)
у відкритих торгах ідентифікатор закупівлі № UA-2021-02-05-003059-c
на закупівлю Код ДК 021:2015 – 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Лот 1. Вивіз, знешкодження та захоронення твердих побутових відходів , Лот 2. Вивіз, знешкодження та захоронення твердих побутових відходів)
(надалі – Процедура закупівлі)
(Скарга подається відповідно до положень статті 18 Закону України «Про публічні
закупівлі» від 25.12.2015 року No 922-VIII року зі змінами (надалі-Закон)
Згідно частини 1 статті 18 Закону Антимонопольний комітет України в особі постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виступає органом оскарження у сфері здійснення публічних закупівель (далі – Орган оскарження).
ФОП Бортник Оленою Юріївною внесено плату за подання Скарги в порядку визначеному Постановою КМУ від 22 квітня 2020 р. № 292 «Про встановлення розміру плати за подання скарги та затвердження Порядку здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб’єкту оскарження» у необхідному розмірі.
Статтею 18 Закону надано право учаснику оскаржувати умови тендерної документації, які є дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників відкритих торгів.
Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – Замовник) оголосив процедуру закупівлі - відкриті торги ідентифікатор закупівлі на закупівлю Код ДК 021:2015 – 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Лот 1. Вивіз, знешкодження та захоронення твердих побутових відходів , Лот 2. Вивіз, знешкодження та захоронення твердих побутових відходів), згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-02-05-003059-c, за адресою www.prozorro.gov.ua.
Тендерною документацією замовник визначив кваліфікаційні критерії для учасників торгів, а саме:
Згідно підпункту 5.1.2. пункту 5.1. частини 5 Розділу ІІІ Тендерної документації Замовником встановлено, що замовник вимагає від учасників подання документально підтвердженої інформації щодо відповідності їх наступним кваліфікаційним критеріям, а саме на підтвердження наявності обладнання і матеріально-технічної бази, у т.ч. (власної, або такої, що використовується на правах оренди, лізингу тощо), необхідних для надання послуг за предметом закупівлі, Учасник в складі своєї пропозиції надає документальне підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази, а саме не менше 3х (трьох), власних або орендованих спеціальних автомобілів-сміттєвозів обладнаних системою заднього/бокового завантаження євроконтейнерів об’ємом 0,24 та 1,1 м.куб. На підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг за предметом закупівлі, Учасник в складі своєї пропозиції надає довідку, складену у довільній формі, про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для надання послуг за предметом закупівлі із зазначенням інформації про найменування кожної із вказаних одиниць обладнання та матеріально-технічної бази (марки, модель), кількості, правових підстав використання, відомостей про технічний стан.
Учасник, шляхом подання у складі тендерної пропозиції документів, що передбачені згідно з цією документацією, повинен документально підтвердити наявність підстав користування матеріально-технічною базою, вказаної у довідці, або право користування матеріально-технічною базою на договірних засадах, або отримання відповідних послуг (забезпечення) на договірних засадах від інших осіб/суб’єктів господарювання. Під документальним підтвердженням замовник має на увазі копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів на всі транспортні засоби, що визначені змістом довідки у довільній формі або копії правовстановлюючих документів договірного характеру, що підтверджують законні підстави використання учасником на договірних засадах транспортних засобів, визначених змістом довідки, та які за своєю формою відповідають вимогам чинного законодавства України, в тому числі вимогам Цивільного кодексу України /або копії документів договірного характеру, що підтверджують забезпечення учасника третіми особами відповідними послугами з використанням транспортних засобів, визначених змістом довідки.
Крім того Учасник у складі тендерної пропозиції надає документальне підтвердження наявності у нього власного/орендованого спеціально облаштованого місця для захоронення побутових відходів. У якості документального підтвердження надати договір на захоронення побутових відходів в обсязі не менше 3656 м.куб.
Скаржник вважає, що Замовником в умовах тендерної документації встановлено дві дискримінаційні вимоги, які порушують право Скаржника на участь у відкритих торгах, оскільки штучно обмежують конкуренцію.
1) Щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, а саме не менше 3х (трьох), власних або орендованих спеціальних автомобілів-сміттєвозів обладнаних системою заднього/бокового завантаження євроконтейнерів об’ємом 0,24 та 1,1 м.куб.
Звертаємо увагу органу оскарження, що відповідно до умов проекту Договору, який опубліковано в складі тендерної документації, а саме п.5.5 Тип та кількість спеціальних автотранспортних засобів, необхідних для надання Послуг, визначаються Постачальником.
Тобто замовником встановлено, що саме постачальник, відповідно потенційний учасник закупівлі, під час надання послуг визначає самостійно тип та кількість спеціальних автотранспортних засобів, необхідних для надання Послуг, одночасно Замовником неправомірно виставлено дискримінаційну умову щодо кількості спеціальних автомобілів-сміттєвозів обладнаних системою заднього/бокового завантаження євроконтейнерів об’ємом 0,24 та 1,1 м.куб, а саме не менше трьох.
Проаналізувавши вимоги тендерної документації зокрема щодо об’ємів надання послуг та їх періодичності, Скаржник вважає, що їй достатньо буде для надання послуг і одного спеціальних автомобілів-сміттєвозів обладнаних системою заднього/бокового завантаження євроконтейнерів. В той же час в разі необхідності, наприклад виходу з робочого ладу автомобіля, скаржник усвідомлює при підготовці тендерної пропозиції, що зобов’язана буде залучити додаткову кількість спеціальних автомобілів-сміттєвозів обладнаних системою заднього/бокового завантаження євроконтейнерів та готова гарантувати це. В той же час Скаржник вважає, що Замовник не має права встановлювати вимогу тендерної документації спеціальних автомобілів-сміттєвозів обладнаних системою заднього/бокового завантаження євроконтейнерів об’ємом 0,24 та 1,1 м.куб, а саме не менше трьох, тим самим обмежуючи конкуренцію.
2) Щодо підтвердження наявності в учасника власного/орендованого спеціально облаштованого місця для захоронення побутових відходів. У якості документального підтвердження надати договір на захоронення побутових відходів в обсязі не менше 3656 м.куб.
Скаржник вважає дану вимогу щодо підтвердження наявності учасника власного/орендованого спеціально облаштованого місця для захоронення побутових відходів дискримінаційною, оскільки її виконати може лише один учасник, який фактично працює на ринку аналогічних послуг у місті Черкаси – Комунальне підприємство «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради. Дане підтверджується документами КП «Черкаська служба чистоти» ЧМР, які містяться в електронній системі закупівель та подавалися в інших торгах (UA-2021-01-28-003508-a) (додаються до скарги).
Щодо вимоги надати у якості документального підтвердження договір на захоронення побутових відходів в обсязі не менше 3656 м.куб. Скаржник також вважає вимогу, як таку, що штучно обмежує конкуренцію, оскільки договори на захоронення побутових відходів укладаються з КП «Черкаська служба чистоти» ЧМР, які вже тривалий час укладають лише на 100 куб.м. із терміном їх дії 1 день, що підтверджується наявними у учасника договорами на послуги з поводження з відходами (знешкодження та захоронення твердих побутових відходів) (додаються до скарги).
Таким чином, Замовник обмежив можливість прийняти участь у відкритих торгах всім учасникам, які працюють на ринку послуг з Утилізації/видалення сміття та поводження зі сміттям, при цьому не мають власного або орендованого полігону, та з якими КП «Черкаська служба чистоти» ЧМР укладає лише одноденні договори на 100 куб.м.
Скаржник маючи намір прийняти участь у відкритих торгах і укласти договір за результатами закупівлі в разі перемоги, усвідомлює та зобов’язується передавати тверді побутові відходи на знешкодження та захоронення до суб’єкта господарювання, який має полігон. Однак скаржник прийняти участь у відкритих торгах, з такими дискримінаційними вимогами не має змоги, оскільки полігон знаходиться на праві постійного користування у потенційного конкурента – КП «Черкаська служба чистоти» ЧМР, відповідно і останній не надає можливості підтвердити скаржнику кваліфікацію. Зокрема укладаючи одноденні договори на послуги з поводження з відходами (знешкодження та захоронення твердих побутових відходів) в обсязі 100 куб.м.
Окремо вважаємо за необхідне звернути увагу Органу оскарження, що Замовником було раніше оголошено аналогічні відкриті торги (UA-2021-01-05-001924-a), в яких за результатами електронного аукціону перемогла Скаржник по Лоту №1. При цьому участь в торгах також приймало КП «Черкаська служба чистоти» ЧМР. Замовником відкриті торги (UA-2021-01-05-001924-a), на думку Скаржника, протиправно було відмінено, відповідно Скаржником подана скарга про скасування рішення про відміну торгів до Органу оскарження. Після чого Замовником оголошено дані відкриті торги, які ідентичні по своїм технічним і якісним характеристикам до попередніх, але відрізняються лише кваліфікаційними критеріями, які і стали підставою подання даної скарги. Цей факт вказує, що Замовником умисно прописуються дискримінаційні вимоги до учасників, для забезпечення можливості участі та перемоги в торгах лише одного учасника.
Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Скаржник вважає, що викладені вище умови тендерної документації є дискримінаційними та порушують право Скаржника на участь у відкритих торгах з можливою перемогою в аукціоні та за результатами торгів укладенні договору з подальшим його виконанням для отримання прибутку. Скаржник зареєстрована фізичною особою-підприємцем саме для отримання прибутку, та обрала для себе можливість участі у відкритих торгах для отримання прибутку за результатами господарської діяльності. Отже дискримінаційні необґрунтовані умови тендерної документації Замовника унеможливлюють участь Скаржника у відкритих торгах.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до тендерної документації.
Отже, на підставі вищевикладеного, зважаючи, що оскаржувані умови тендерної документації порушують право Скаржника на участь у відкритих торгах з можливим подальшим укладанням Договору про закупівлю та отримання прибутку від реалізації господарського зобов’язання із Замовником, керуючись положеннями статті 18 Закону,
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов'язати Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради внести зміни до тендерної документації у відкритих торгах на закупівлю послуг з Код ДК 021:2015 – 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Лот 1. Вивіз, знешкодження та захоронення твердих побутових відходів , Лот 2. Вивіз, знешкодження та захоронення твердих побутових відходів) згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-02-05-003059-c, за адресою www.prozorro.gov.ua, з метою усунення дискримінаційної вимоги щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, а саме не менше 3х (трьох), власних або орендованих спеціальних автомобілів-сміттєвозів обладнаних системою заднього/бокового завантаження євроконтейнерів об’ємом 0,24 та 1,1 м.куб.
3) Зобов'язати Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради внести зміни до тендерної документації у відкритих торгах на закупівлю послуг з Код ДК 021:2015 – 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Лот 1. Вивіз, знешкодження та захоронення твердих побутових відходів , Лот 2. Вивіз, знешкодження та захоронення твердих побутових відходів) згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-02-05-003059-c, за адресою www.prozorro.gov.ua, з метою усунення дискримінаційної вимоги щодо підтвердження наявності в учасника власного/орендованого спеціально облаштованого місця для захоронення побутових відходів. У якості документального підтвердження надати договір на захоронення побутових відходів в обсязі не менше 3656 м.куб.
Додатки:
(копії)
Договір оренди автомобіля №1/1812 від 18 грудня 2020 року;
Договір оренди автомобіля 3/1812 від 18 грудня 2020 року*
Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази КП «ЧСЧ» ЧМР;
Інформаційна довідка №79858685;
Договір на послуги з поводження з відходами (знешкодження та захоронення твердих побутових відходів) №20 від 04.02.21;
Договір на послуги з поводження з відходами (знешкодження та захоронення твердих побутових відходів) №24 від 08.02.21.
ФІЗИЧНА ОСОБА ПІДПРИЄМЕЦЬ О.Ю. Бортник
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 19 лютого 2021 21:49
рішення від 19.02.2021 №3049+лис замовнику.pdf
Дата публікації: 19 лютого 2021 21:48
інформація про перенесення розгляду скарги від 02.03.2021 №2656.pdf
Дата публікації: 05 березня 2021 09:23
Інформація про резолютивну частину рішення від 15 03 2021 №5057.pdf
Дата публікації: 16 березня 2021 19:53
рішення від 15.03.2021 №5057.pdf
Дата публікації: 18 березня 2021 20:46
Коментар замовника щодо усунення порушення: рішення виконано в повному обсязі
Дата виконання рішення замовником: 25 березня 2021 21:57
Лоти
Інформація про лот
Предмет закупівлі: | Лот 2. Вивіз, знешкодження та захоронення твердих побутових відходів |
Статус: | Скасований |
Очікувана вартість: | 8 908,90 UAH з ПДВ |
Мінімальний крок аукціону: | 44,54 UAH з ПДВ |
Аукціон
Позиції
1 посл
Лот 2. Вивіз, знешкодження та захоронення твердих побутових відходів
ДК 021:2015: 90510000-5 — Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
18000, Україна, Черкаська область, Черкаси, вул. Гоголя, 251 (конкретні адреси - відповідно до тендерної документації)
Дата доставки:
31 грудня 2021
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 100 |
Електронна документація лоту
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 26 березня 2021 13:14
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ФОП "БОРТНИК ОЛЕНА ЮРІЇВНА" |
7 700,00
UAH з ПДВ
|
5 225,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
КП Черкаська служба чистоти |
7 698,90
UAH з ПДВ
|
5 223,90
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
КП Черкаська служба чистоти #03328652 |
Очікує рішення |
5 223,90
UAH з ПДВ
|
26 березня 2021 13:14
|
Інформація про відміну
Виконано
Дата оприлюднення: | 26 березня 2021 20:21 |
Кінець періоду оскарження: | 06 квітня 2021 00:00 |
Дата відміни: | 06 квітня 2021 01:00 |
Причина відміни: | неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель |
Коментар щодо відміни: | 15.03.2021 року Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) прийняте рішення № No5057-р/пк-пз, яким зобов’язано Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі "Код ДК 021:2015–790510000-5 -Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2021-02-05-003059-c, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення. 25.03.2021, на виконання зазначеного рішення Колегії, Замовником було внесено відповідні зміни до тендерної документації шляхом затвердження тендерної документації в новій редакції, а також створено окремий файл з переліком таких змін. 25.03.2021 в електронній системі закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу Замовником вчинено відповідні дії по виконанню вказаного рішення. Після вчинення таких дій, закупівлю в автоматичному режимі було переведено на стадію Аукціон. На вказаній стадіє відсутня технічна можливість внесення змін до закупівлі, а саме оприлюднення тендерної документації в новій редакції, також відсутня технічна можливість повернення на попередню стадію та визначення нової дати аукціону. |
Документи:
26 березня 2021 20:21
|
Електронний підпис |
26 березня 2021 20:20
|
протокольне рішення |