Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Тимчасово замасковано, щоб русня не підглядала
It is temporarily disguised so that the rusnya does not spy
Очікувана вартість
0,00 UAH
UA-2020-11-25-012133-c dabc287281c140a2803db51422b93fce
Переговорна процедура для потреб оборони    Пропозиції розглянуті
Електронний підпис не накладено

Контакти

00000000000000

0000000000000 000000000000000000000

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Інформація про замовників

Purchasing Body
Найменування: 00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Код ЄДРПОУ: 00000000
Вебсайт: 0000000000000000000000
Місцезнаходження: 00000, 0000000 , 0000000 обл., 0000000, 00000000000000000000000000
Контактна особа: 00000000000000
0000000000000
000000000000000000000
Категорія: tender.organization_kind.0000000
National ID: 00000000
Contact point: 0000000000000
000000000000000000000

Інформація про процедуру

Milestones
Дата оприлюднення: 25 листопада 2020 15:26
Звернення за роз’ясненнями: до 01 грудня 2020 00:00
Оскарження умов закупівлі: до 02 грудня 2020 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 04 грудня 2020 18:00
Publication date: 25 листопада 2020 15:26
Enquiries until: 01 грудня 2020 00:00
Complaints submission until: до 02 грудня 2020 00:00
Time limit for receipt of tenders: 04 грудня 2020 18:00

Information

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: tender.main_procurement_category.00000


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:18330000-1: Футболки та сорочки


Scope of the procurement

Тендерна документація

07 грудня 2020 16:20
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
07 грудня 2020 15:28
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
07 грудня 2020 15:17
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
07 грудня 2020 14:35
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
25 листопада 2020 15:27
00000000
25 листопада 2020 15:26
0000000000000
25 листопада 2020 15:26
0000000000000000000
25 листопада 2020 15:26
0000000000000
25 листопада 2020 15:26
00000000000000000000000000000000
25 листопада 2020 15:26
000000000000000000000000000000000000000000

Роз’яснення до процедури

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2020-11-25-012133-c.c1
Статус:
Не задоволена
Учасник: 0000000000000, Код ЄДРПОУ:00000000
Дата подання: 30 листопада 2020 16:37
0000000000000000000000000000000
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Розгорнути Згорнути
Відповідь замовника:
02 грудня 2020 13:13
00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Звернення до Держаудитслужби

Номер звернення: UA-R-2020-12-15-000004 • 839592101b4444eba9e4b8ae4035f817
Автор звернення: Шевченко Андрій Володимирович
Дата створення звернення: 2020-12-15 12:00
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Порушення строків оприлюднення тендерної документації
СКАРГА Міністерством оборони України (Відділ підготовки та проведення закупівель за напрямком тилового забезпечення управління проведення закупівель Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів МОУ) оголошено переговорну процедуру для потреб оборони «Футболки та сорочки (18330000-1) (Сорочка-поло, вид 1) T-shirts and shirts (18330000-1) (Polo shirt, type 1)», ідентифікатор закупівлі: UA-2020-11-25-012133-c, очікувана вартість 38 000 000,00 грн. Предметом закупівлі є п’ять лотів: Лот 1. Сорочки (18332000-5) (Сорочка-поло, вид 1) у кількості 30000 шт., Лот 2. Сорочки (18332000-5) (Сорочка-поло, вид 1) у кількості 25000 шт., Лот 3. Сорочки (18332000-5) (Сорочка-поло, вид 1) у кількості 25000 шт., Лот 4. Сорочки (18332000-5) (Сорочка-поло, вид 1) у кількості 20000 шт. Проаналізувавши оголошення про проведення відбору учасників для проведення переговорної процедури закупівлі для потреб оборони та інші опубліковані Замовником документи, виявлені грубі порушення вимог законодавства про публічні закупівлі. Так, оголошення Замовником оприлюднено 25 листопада 2020 р., строк звернення за роз’ясненнями встановлено до 01 грудня 2020 р., оскарження умов закупівлі до 02 грудня 2020 р., кінцевий строк подання тендерних пропозицій 04 грудня 2020 р. Аукціон проведено 07 грудня 2020 р., переможцем визнано учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "МІК". 11 грудня 2020 р., за результатами кваліфікації переможця, Замовником оприлюднене повідомлення про намір укласти договір з переможцем. Частиною 4 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Тобто, всі істотні умови закупівлі, в тому числі й строки постачання товару, визначені в Оголошенні про проведення відбору учасників для проведення переговорної процедури закупівлі для потреб оборони мають бути відображені й договорі про закупівлі, який буде укладатися з переможцем. Відповідно до п. 5 Оголошення про проведення відбору учасників для проведення переговорної процедури закупівлі для потреб оборони строк постачання товару Замовником визначено до 21.12.2020 р. включно. Таким чином, фактично до визначеної Замовником кінцевої дати постачання товару залишилося менше 10 днів. Крім того, з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем аукціону, відповідно до ч. 1 ст. ст. 7 ЗУ «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони» договір про закупівлю Замовник матиме право укласти у строк не раніше ніж через чотири робочі дні та не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня оприлюднення відповідного повідомлення. Також, ч. 2 ст. 10 ЗУ «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони» передбачена можливість оскарження результатів визначення переможця переговорної процедури закупівлі, прийнятих рішень, а також дій та/або бездіяльності замовника протягом чотирьох робочих днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. При цьому, строк розгляду скарги органом оскарження становить три робочі дні з дати надання замовником витребуваних органом оскарження документів, необхідних для розгляду скарги, але не більш ніж 10 робочих днів з дати початку розгляду скарги (ч. 6 ст. 10 Закону). Розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною першою статті 7 цього Закону. Таким чином, у разі оскарження результатів визначення переможця переговорної процедури закупівлі, строк, що залишиться для виготовлення та постачання товару, ще значно зменшиться, а можливо навіть закінчиться. Наведене свідчить про те, що визначені Замовником умови закупівлі в частині кінцевого строку постачання товару, є безпідставними та суперечать принципу розумності строків здійснення публічних закупівель, а також основним принципам здійснення публічних закупівель, закріпленим у ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісній конкуренції серед учасників; максимальній економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; об’єктивному та неупередженому визначенню переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Слід зазначити, що відповідно до загальних вимог, додержання яких є необхідним для чинності правочину, передбачених ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. При цьому, наведена норма передбачає, що правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним. Однак, з огляду на наведені вище обставини, визначені Замовником умови закупівлі в частині кінцевого строку постачання товару унеможливлюють реальне виконання договору про закупівлю, що суперечить вимогам ст. 203 ЦК України. Крім того, відповідно до п. 2.2., п. 2.3. проекту договору про закупівлю, оприлюдненого Замовником у складі тендерної документації, передбачається, що постачальник письмово повідомляє Представника Управління про початок та місце виготовлення Товару і місце зберігання матеріалів з яких виготовляється Товар. Після отримання повідомлення Представник Управління протягом трьох робочих днів розпочинає перевірку виготовлення Товару. Представник Постачальника у присутності Представника Управління здійснює відбір зразків матеріалів з кожної партії. Представник Управління опечатує відібрані зразки матеріалів та складає акт відбору зразків матеріалів… Постачальник протягом двох робочих днів після складання акта відбору зразків матеріалів надає відібрані зразки до випробувальної лабораторії для проведення перевірки на відповідність вимогам нормативно-технічної документації за власний рахунок… Результати лабораторних випробувань (оригінали документів) передаються Представнику Управління під час здійснення відбору зразків Товару із партії Товару для перевірки відповідності вимогам нормативно-технічної документації у випробувальній лабораторії. Здійснення контролю материалів для виробництва на виконання умов наведених пунктів договору про закупівлю, виклик представника Замовника для виїмки зразків матеріалів, проведення лабораторних випробувань матеріалів, в кращому випадку займають не менше 5-7 робочих днів. В свою чергу, відповідно до п. 2.4. проекту договору про закупівлю до початку приймального контролю якості Товару Постачальник зобов’язаний надати Представнику Управління не менше двох зразків Товару (далі – контрольні зразки), які перевірені у випробувальній лабораторії на відповідність вимогам нормативно-технічної документації та документи, які підтверджують їх якість, безпечність та походження. … Строк проведення перевірки комісією становить три робочі дні з дня отримання контрольних зразків та супровідних документів до нього. Тобто, ще 3 дні буде потрібно для затвердження контрольного зразку, перевірки матеріалів виробу в лабораторії, аналіз документів та порівняння зі зразком-еталоном. Крім того, проектом договору про закупівлю передбачений також приймальний контроль якості товару. Так, п. 2.5. проекту договору про закупівлю передбачено, що Постачальник зобов’язаний до початку поставки Товару за Договором письмово повідомити Представника Управління оголошенням про готовність партії Товару до приймання та місце здійснення приймального контролю Товару за якістю. Після отримання оголошення Представник Управління протягом трьох робочих днів розпочинає приймальний контроль Товару за якістю у приміщеннях Постачальника або Виробника. Під час приймального контролю Товару Представник Управління за участю Представника Постачальника здійснює відбір зразків Товару із партії Товару для перевірки відповідності вимогам нормативно-технічної документації у випробувальній лабораторії. Кількість відібраних зразків Товару, необхідних для перевірки випробувальними лабораторіями, визначається нормативно-технічною документацією та/або ДСТУ, ГОСТами на швейні, трикотажні вироби та взуття, що виготовляються та постачається для потреб Збройних Сил України в частині, яка не суперечить нормативно-технічній документації на предмет постачання. Після отримання результатів лабораторних випробувань Постачальник письмово запрошує Представника Управління для перевірки результатів випробувань (оригінали протоколів лабораторних випробувань передаються Представнику Управління). Приймальний контроль якості товару, як правило, включає виїмку представником Замовника готових зразків товару з партії, відправку таких зразків на перевірку в лабораторію, а після лабораторних випробувань перевірку виробів з партії представниками замовника, на що потрібно мінімум 4-7 днів. Таким чином, проектом договору про закупівлю, який оприлюднений Замовником, передбачений багатоступеневий контроль якості як на етапі виробництва товару, так і товару готового до відправки, що потребує значних витрат часу та, відповідно, унеможливлює поставку товару у скорочені строки. Отже, навіть у разі, якщо переговорна процедура закупівлі буде завершена укладенням договору про закупівлю до визначеного Замовником кінцевого строку постачання товару, виконання учасником своїх зобов’язань з постачання товару за таким договором у вказані Замовником строки буде неможливим через необхідність здійснення обов’язкового багатоступеневого контролю якості товару, який передбачається Замовником. Відповідно до ст. 2 ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» одним із головних завдань органу державного фінансового контролю є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, ефективним використанням коштів і майна, за дотриманням законодавства про закупівлі. При цьому, ст. 5 вказаного Закону встановлено, що контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі", проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Відповідно до ч. 1 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. З урахуванням викладеного, з метою забезпечення ефективності використання державних коштів, дотриманням законодавства про закупівлі та попередження порушень з боку Замовником під час переговорної процедури для потреб оборони «Футболки та сорочки (18330000-1) (Сорочка-поло, вид 1) T-shirts and shirts (18330000-1) (Polo shirt, type 1)», ідентифікатор закупівлі: UA-2020-11-25-012133-c, вважаємо, що є достатні правові підстави для проведення моніторингу даної процедури закупівлі Державною аудиторською службою України в порядку, визначеному діючим законодавством. На підставі викладеного, керуючись положеннями ЗУ «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони», ЗУ «Про публічні закупівлі», ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», - ПРОШУ: Розпочати процедуру моніторингу переговорної процедури для потреб оборони «Футболки та сорочки (18330000-1) (Сорочка-поло, вид 1) T-shirts and shirts (18330000-1) (Polo shirt, type 1)», ідентифікатор закупівлі: UA-2020-11-25-012133-c. У разі виявлення за результатами моніторингу процедури закупівлі порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, зобов’язати Замовника усунути відповідні порушення. Про результати розгляду цієї скарги та вжиті заходи контролю повідомити заявника письмово у встановлений строк.
Відповідь Держаудитслужби: Очікується
Текст відповіді: Очікується відповідь
Дата відповіді: Очікується
Документи, подані автором

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2021-01-20-000081 ● 7368fa6d06f94ef1bf1707473d152314
  • Статус: порушення виявлені
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20 січня 2021
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 20 січня 2021 17:40
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ

Н А К А З


20.01.2021 № 18

Київ



Про початок
моніторингу процедур закупівель


Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,

НАКАЗУЮ:

1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.


Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ

Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
від 20.01.2021 № 18




Витяг з переліку
процедур закупівель

№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
19 UA-2020-11-25-012133-c 25.11.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель


Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2021-01-25 16:58:27

Про надання пояснень

У межах проведення моніторингу процедури закупівлі футболок та сорочок (ДК 021:2015:18330000-1: Футболки та сорочки), 4 лоти (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-11-25-012133-c), проведеної Міністерством оборони України (далі – Замовник) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення щодо причин не укладання та/або не оприлюднення договору з переможцем торгів ТОВ «МІК» за лотами 1, 2, 3, 4 з наданням документів, що обґрунтовують таке рішення Замовника з обов’язковим посиланням на норми законодавства.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2021-01-27 13:38:29

Пояснення

До Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів Міністерства оборони України (далі – Департамент) надійшов Протокол засідання тендерного комітету Міністерства оборони України від 11.12.2020 № 75/700/5 (переговорна процедура UA-2020-11-25-012133-c) щодо закупівлі футболок та сорочок (18330000-1) (Сорочка-поло, вид 1) про намір укласти договори за лотами № 1, № 2, № 3, № 4 з ТОВ “МІК” на загальну суму 37 800 000,00 грн., у кількості 100 000 штук з кінцевим терміном постачання до 21.12.2020 включно.
Разом з тим, відповідно до ч.1 ст. 7 ЗУ «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони» Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через чотири робочі дні та не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Враховуючи зазначене, перший дозволений зазначеним ЗУ день укладання договорів з 18 грудня 2020 року.
Станом на 22 грудня 2020 року (7 день укладання договорів) ТОВ “МІК” договори не були підписані та забезпечення виконання договору не надано.
Отже, підписання договорів за результатом процедури закупівлі з ТОВ “МІК” у визначений термін ЗУ було можливе вже після строку постачання (21.12.2020).
Разом з тим, забезпечення виконання договору по лоту 4 було надано до Департаменту 23.12.2020, а по лотам 1-3 28.12.2020, тобто після строку постачання по договорам.
Згідно зі ст. 712 ЦК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Відповідно до ч. 1 ст. 662 ЦК України продавець зобов`язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу.
Договір є обов`язковим для виконання сторонами (ст. 629 ЦК України).
Згідно зі ст. 193 Господарського кодексу України (далі - ГК України) суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.
Якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін) (ч. 1 ст. 530 ЦК України).
Відповідно до ст. 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Згідно зі ст. 611 ЦК України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, сплата неустойки.
Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом. Прострочення боржника не настає, якщо зобов`язання не може бути виконане внаслідок прострочення кредитора (ч.ч. 1, 4 ст. 612 ЦК України).
Отже, виконання ТОВ "“МІК”" своїх договірних зобов`язань в частині поставки товару у строк до 21.12.2020 є неможливим з огляду на те, що підписання сторонами Договорів можливе лише не раніше 22.12.2020 (тобто поза межами терміну поставки, визначеного умовами цих Договорів).
На підставі викладеного, існує факт неможливості виконання ТОВ "МІК" своїх договірних зобов`язань в частині поставки товару у строк до 21.12.2020 за умови підписання Договору між контрагентами 22.12.2020.
Вищенаведені висновки відповідають правовій позиції Верховного Суду, викладеній у постанові Верховного Суду від 22.05.2019 у справі № 922/1332/18 у подібних правовідносинах.
При цьому, слід врахувати, що при підписанні Договорів не раніше 22.12.2020 не лише ТОВ «МІК, але представники Департаменту усвідомлюють, що поставку товару не можливо здійснити у термін до 21.12.2020.
Разом з тим, під час укладання договорів необхідно суворо дотримуватись вимог бюджетного законодавства щодо взяття за ними бюджетних зобов’язань та недопущення виникнення небюджетної заборгованості.
Також, слід заначити, що Департаментом були отримано від Департаменту внутрішнього аудиту Міністерства оборони України відповідний лист щодо існуючих ризиків по невиконанню термінів постачання, отримання предмету речового майна неналежної якості, не освоєння виділеного фінансового ресурсу та порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2021-02-01 18:56:08

Про надання пояснень

У межах проведення моніторингу процедури закупівлі сумок адміністративних та кобури пістолетної універсальної (ДК 021:2015:18330000-1: Футболки та сорочки), 4 лоти (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-11-25-012133-c), проведеної Міністерством оборони України (далі – Замовник) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів з посиланням на нормативно-правові акти).
Відповідно до частини першої статті 7 Закону України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони» (далі - Закон № 1356-VIII) Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через чотири робочі дні та не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Замовник на вебпорталі Уповноваженого органу 11.12.2020 за лотами 1, 2,3,4 оприлюднив повідомлення про намір укласти договір з переможцем торгів.
Враховуючи, що перший дозволений Законом № 1356-VIII день укладання договору за вищевказаною процедурою закупівлі становить 18.12.2020, необхідно надати пояснення (інформацію та документи) щодо причин неможливості збільшення Замовником строку постачання товарів з урахуванням строків укладання договору.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2021-02-04 15:05:14

Пояснення

Інформація для розміщення в системі “Prozorro” щодо причин неможливості збільшення Замовником строку постачання товарів з урахуванням строків укладання договору за результатом проведення процедури закупівлі футболки та сорочки (18330000-1) (Сорочка-поло, вид 1) UA-2020-11-25-012133-c

При оголошені 25.11.2020 процедури закупівлі футболки та сорочки (18330000-1) (Сорочка-поло, вид 1) UA-2020-11-25-012133-c (далі –процедура закупівлі) Замовником визначено терміни постачання зазначеного товару, а саме до 21.12.2020 (включно) та не було винесені змін до оголошення в дозволений Законом України «Про публічні закупівлі» термін в частині строків постачання.
Разом з тим, частиною 4 статті 41 Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено, що. умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Також пунктом 4 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Виходячи з вищевикладеного, Замовником не було продовжено термін постачання товару з метою недопущення порушено вимоги статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», якою визначено вичерпний перелік для зміни істотних умов договору.
Також необхідно зазначити, що у разі продовження Замовником термін постачання товару з порушенням вимоги частини статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» це призвело до нікчемності договору відповідно до п. 2 ч.1 статті 43 Закону України «Про публічні закупівлі».


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDFHTML
Дата публікації: 12 лютого 2021
Кінцевий строк оскарження: 27 лютого 2021

Порушення виявлено

  1. Інші порушення законодавства у сфері закупівель (За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю за лотами 1, 2,3,4 установлено порушення вимог частини першої статті 7 Закону № 1356-VIII.)

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Лоти


Інформація про лот

Information about lots
Предмет закупівлі: 00000000000000000000000000000000000000000000000000
Статус: Активний
Очікувана вартість: 0,00 UAH з ПДВ
Мінімальний крок аукціону: 0,00 UAH з ПДВ


Title: 0000000000000000000000000000000000000000000000
Current status: Active
Estimated total value: 0,00 UAH including VAT
Minimal lowering step: 0,00 UAH including VAT

Аукціон

Початок: 07 грудня 2020 14:56
Auction planned date: 07 грудня 2020 14:56
Закінчення: 07 грудня 2020 15:17

Позиції

measures.000.symbol
0000000000000000000
ДК 021:2015: 18332000-5 — 0000000
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 00000, 0000000, 000000000000000000, 000000000, 0000000000000000000
Дата доставки: 21 грудня 2020

000000000000000000
CPV: 18332000-5

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
payment-events.000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 payment-types.00000000000 Календарні

Електронна документація лоту

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%

Реєстр пропозицій

Друкувати реєстр отриманих тендерних пропозицій PDFHTML

Дата і час розкриття: 07 грудня 2020 15:17

Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Документи
0000000000000 0,00
UAH з ПДВ
0,00
UAH з ПДВ
Документи
000000000000000000000000000000000000000000000 0,00
UAH з ПДВ
0,00
UAH з ПДВ
Документи

Публічні документи

04 грудня 2020 15:18
00000000
04 грудня 2020 15:17
00000000000000000000000000000000000000000
04 грудня 2020 15:17
0000000000000000

Публічні документи

10 грудня 2020 11:03
00000000
10 грудня 2020 11:03
000000000000000
09 грудня 2020 15:05
00000000
09 грудня 2020 15:05
00000000000000000000000000000000000000
09 грудня 2020 15:05
00000000000000000000000000000000000000
09 грудня 2020 15:05
00000000000000000000000000000000000000
09 грудня 2020 15:05
00000000000000000000000000000000000000
09 грудня 2020 14:00
00000000
09 грудня 2020 14:00
000000000000000000000000000000000000
09 грудня 2020 14:00
00000000000000000000000000000000
09 грудня 2020 10:09
00000000
09 грудня 2020 10:08
00000000000000000000000000000000000
09 грудня 2020 10:08
000000000000000000000000000000000000
09 грудня 2020 10:08
00000000000000000000000000000000
09 грудня 2020 10:08
000000000000000000000000000000000000
09 грудня 2020 10:08
00000000000000000000000000000000
09 грудня 2020 10:08
00000000000000000000000000000000000
09 грудня 2020 10:08
00000000000000000000000000000000000
09 грудня 2020 10:08
00000000000000000000000000000000000
09 грудня 2020 10:08
00000000000000000000000000000000000000
09 грудня 2020 10:08
000000000000000
09 грудня 2020 10:08
00000000000000000000000
09 грудня 2020 10:08
00000000000000000000000000000000000000
04 грудня 2020 16:22
00000000
04 грудня 2020 16:21
00000000000000000000
04 грудня 2020 16:21
00000000000000000000000000
04 грудня 2020 16:21
000000000000000000
04 грудня 2020 16:21
000000000000000000000000
04 грудня 2020 16:21
0000000000000000000000000
04 грудня 2020 16:21
0000000000000000000000000000000
04 грудня 2020 16:21
00000000000000000000000
04 грудня 2020 16:21
000000000000000000000000000
04 грудня 2020 16:21
0000000000000000
04 грудня 2020 16:21
000000000000000000000000000000000000000
04 грудня 2020 16:21
00000000000000000000000000000000000000000
04 грудня 2020 16:21
0000000000000000000000000000
04 грудня 2020 16:21
0000000000000000000000000000000000
04 грудня 2020 16:21
00000000000000000000000000000000000000000
04 грудня 2020 16:21
000000000000000000000
04 грудня 2020 16:21
000000000000000
04 грудня 2020 16:21
00000000000000000000000000
04 грудня 2020 16:21
00000000000000000000000000000000000000
04 грудня 2020 16:21
00000000000000000000000000000

Відповіді учасника на умови участі у закупівлі

0000000000000

000000000000000000000000000000000000000000000

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
000000000000000000000000000000000000000000000
#00000000
Переможець 0,00
UAH з ПДВ
11 грудня 2020 11:36

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 11 грудня 2020 11:36

Друкувати повідомлення про намір укласти договір PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
000000000000000000000000000000000000000000000
#00000000
0,00
UAH з ПДВ
Документи