Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Вчорайшенська сільська рада |
Код ЄДРПОУ: | 04344788 |
Місцезнаходження: | 13610, Україна , Житомирська обл., Ружинський р-н, с. Вчорайше, Вул. Бердичівська |
Контактна особа: |
Олександр Черешнюк +380674787481 iryska49@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Обґрунтування застосування переговорної процедури
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 04 лютого 2020 21:36 |
Оскарження наміру укласти договір: | 10 лютого 2020 00:00 |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Дата виставлення рахунку | Пiсляоплата | 7 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
04 лютого 2020 21:33 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2020-04-24-000075 ● 7211353b8b354b3fbb1984585c520780
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 24 квітня 2020 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 24 квітня 2020 16:39 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
24.04.2020
№ 27
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 24.04.2020 № 27.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкуретної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2020-02-04-001754-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2020-04-27 09:53:43
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі «Електрична енергія», код ДК 021:2015:09310000-5 (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за UA-2020-02-04-001754-b) та відповідно пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), постала потреба в отриманні пояснення з наступного питання:
Так, відповідно до частини 1 статті 35 Закону № 922 визначено, що переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками. Разом з тим, відповідно до частини 1 статті 21 Закону № 922 визначено, що відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
В той же час, Вчорайшенською сільською радою (далі – Замовник) проведено переговорну процедуру закупівель згідно пункту 2 частини 2 статті 35 Закону № 922, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, проведення якої обґрунтовується, тим що єдиним постачальником універсальної послуги на території Житомирської області є ТОВ «Житомирська обласна енергопостачальна компанія».
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності.
Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на 26.12.2019 видано суб’єктам господарювання близько 700 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу.
Слід зазначити, що ТОВ «Житомирська обласна енергопостачальна компанія», відсутнє у переліку природних монополій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, які проводять діяльність у сфері енергетики, станом на 31.12.2019. Перелік доступний на сайті регулятора за посиланням http://www.nerc.gov.ua та Антимонопольного комітету України за посиланням http://www.amc.gov.ua.
Таким чином, Замовником не враховано норми частини 1 статті 3 та пункту 1 статті 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» та роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 щодо конкурентного ринку електричної енергії, та як наслідок проведено переговорну процедуру закупівель без настання умов, щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини 2 статті 35 Закону № 922.
Слід відмітити, що аналогічна ситуація розглянута щодо проведення переговорної процедури закупівель з придбання електричної енергії у постачальника універсальних послуг на підставі згідно пункту 2 частини 2 статті 35 Закону розглянуто на засіданні постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері закупівель (рішення від 28.12.2019 за № 19560-р/пк-пз, оголошення № UA-2019-12-02-001306-b, рішення № 10877-р/пк-пз від 08.08.2019, оголошення № UA-2019-07-11-001036-b) та зобов’язано замовника відмітити переговорну процедуру закупівель.
Слід відмітити, що аналогічна позиція з даного проводу зазначена (щодо придбання електричної енергія має здійснюватись за процедурою відкритих торгів, а не шляхом проведення переговорної процедури закупівель з придбання електричної енергії у постачальника універсальних послуг на підставі згідно пункту 2 частини 2 статті 35 Закону № 922 ) у рішенні Івано – Франківського окружного адміністративного суду від 13 серпня 2019 року у справі № 300/1137/19, яке вступило у законну силу.
Доказом того, що ТОВ «Житомирська обласна енергопостачальна компанія», не є суб`єктом природної монополії, є також проведення відкритих торгів Комунальним некомерційним підприємством "Бердичівська міська лікарня" Бердичівської міської ради з постачання електроенергії за ідентифікатором закупівлі UA-2019-11-25-000712-c, де в процедурі торгів прийняли участь 4 учасники та проведення відкритих торгів Управлінням освіти і науки виконавчого комітету Бердичівської міської ради з постачання електроенергії за ідентифікатором закупівлі UA-2019-11-12-003080-b, де в процедурі торгів прийняли участь 5 учасників. Це додатково підтверджує наявність конкуренції у сфері постачання електричної енергії, що виключає можливість у даному випадку застосування переговорної процедури закупівлі електричної енергії згідно пункту 2 частини 2 статті 35 Закону № 922.
Слід зазначити, що пунктом 14 форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель, затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №449/28579 (далі – наказ № 490) передбачено, що обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
Так, аналізом даних електронної системи закупівель встановлено, що Замовник у пункті 14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури відсутнє посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, як це передбачено Формою повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, затвердженої наказом 490, відсутність якого фактично також не підтверджує настання умов, щодо застосування переговорної процедури закупівлі визначених пунктом 2 частини 2 статті 35 Закону № 922.
Слід відмітити, що аналогічна позиція з даного проводу зазначена (порушення вимог Закону № 922 внаслідок відсутності обґрунтувань в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури) у постанові Верховного суду України від 19 березня 2020 року у справі № 460/853/19.
Враховуючи вищевикладене, поясніть: чому Замовником прийнято рішення щодо застосування переговорної процедури закупівель на підставі пункту 2 частини 2 статті 35 Закону № 922, за наявності ринку електричної енергії?- проведення переговорної процедури закупівель за відсутності у пункті 14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури відсутнє посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, як це передбачено Формою повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, затвердженої наказом № 490?
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог Закону № 922 встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2020-04-30 17:11:54
Відповідь на запит про надання пояснень
У відповідь на Ваш запит про надання пояснень повідомляємо наступне.
Відповідно до абзацу 11 пункту 13 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" ЗУ «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017 (зі змінами від 23.11.2018 №2628-VIII) Тимчасово, на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов’язки, передбачені ЗУ "Про ринок електричної енергії" для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 ЗУ № 2019-VIII.
Пунктом 47 ст.1 передбачено, що непобутовий споживач - фізична особа - підприємець або юридична особа, яка купує електричну енергію, що не використовується нею для власного побутового споживання;
Частиною 1 статті 63 ЗУ «Про ринок електричної енергії» передбачено, що Універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам.
Абзацом 2, 4 пункту 13 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" ЗУ «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017 (зі змінами від 23.11.2018 №2628-VIII) передбачено, що з метою забезпечення надійного та безперервного постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам відокремлення оператора системи розподілу, кількість приєднаних споживачів до системи розподілу якого перевищує 100 тисяч, упродовж двох років з 1 січня 2019 року такий електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії такий електропостачальник виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання.
Постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрованим суб’єктом господарювання здійснювало АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЖИТОМИРОБЛЕНЕРГО» на території Житомирської області.
Після прийняття ЗУ «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017, під час здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу вертикально інтегрованого суб’єкта господарювання від виробництва, передачі, постачання електричної енергії було створено ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" (42095943), засновником якого є АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЖИТОМИРОБЛЕНЕРГО».
Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.
Ми, Вчорайшенська сільська рада, підпадаємо під поняття «бюджетна установа», тому на нас поширюються положення абзацу 11 пункту 13 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" ЗУ «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017 (зі змінами від 23.11.2018 №2628-VIII).
Отже, Вчорайшенська сільська рада, як замовник торгів, через відсутність конкуренції, в тому числі з технічних причин, не має можливості здійснювати закупівлю електричної енергії в інших організацій. Електричну енергію за нашим місцезнаходженням може бути надані лише одним суб’єктом господарювання - Постачальником універсальних послуг, а саме ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" (42095943). Інша альтернатива відсутня. Тому договір про закупівлю електричної енергії може бути укладений лише з одним постачальником, а саме з ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" (42095943).
Отже, відповідно п. 2 ч.2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі», процедурою закупівлі електричної енергії нами було визначено як «Переговорна процедура закупівлі», оскільки відсутня конкуренція (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку.
Повідомляємо, що в листопаді ми отримали лист від ТОВ «ЖОЕК» від 31.10.2019 року з запрошенням розпочати переговорну процедуру закупівлі електричної енергії. 02 грудня 2019 року протоколом №36 тендерного комітету ми затвердили річний план закупівель.
Вперше переговорна процедура закупівлі «Електрична енергія» (ідентифікатор UA-2019-12-21-002888-b) була оголошена в грудні, та під час проведення переговорів було з’ясовано, що закладена нами ціна на електричну енергію не відповідає ціні, пропонованій ТОВ «ЖОЕК», та закладений невірний об’єм електричної енергії. В зв’язку з цим закупівля була скасована нами.
Вдруге переговорна процедура закупівлі «Електрична енергія» (ідентифікатор UA-2020-02-04-001754-b) була оголошена в січні. 4 лютого 2020 року в м. Житомир були проведені переговори з ТОВ «ЖОЕК». 12 лютого 2020 року було підписано договір про закупівлю електричної енергії.
Згідно п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі застосовується замовником через відсутність конкуренції з технічних причин.
Звертаємо Вашу увагу, що Повідомлення про намір укласти договір формується системою автоматично. В самій закупівлі нами було вказано обгрунтування застосування переговорної процедури – норму закону - без заповнення відповідних віконець системи таку процедуру було б неможливо оголосити та провести. Вважаємо, що Вчорайшенською сільською радою було дотримано всіх вимог законодавства, строків та процедури.
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2020-05-18 12:22:24
Відповідь на висновок
Вважаємо, що закупівля відбулась без порушень. Висновок Держаудитслужби буде оскаржено в суді протягом 10-ти робочих днів.
Відповіді ще немає
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 12 травня 2020 |
Кінцевий строк оскарження: | 27 травня 2020 |
Порушення виявлено
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Оскарження в суді
Опис: | Висновок за результатами моніторингу закупівлі оскаржено до Житомирського окружного адміністративного суду |
Дата публікації: | 26 травня 2020 |
Документи:
26 травня 2020 17:58
|
Електронний підпис |
26 травня 2020 17:54
|
позов Електрична енергія.docx |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" #42095943 |
Переможець |
1 150 000,00
UAH
|
04 лютого 2020 21:36
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
25 січня 2022 10:05
|
Електронний підпис | зміни до договору |
19 березня 2021 10:36
|
Дод.уг №16.pdf | зміни до договору |
19 березня 2021 10:35
|
Електронний підпис | зміни до договору |
12 лютого 2021 12:45
|
Дод.уг РЕС 218375.pdf | зміни до договору |
12 лютого 2021 12:44
|
Електронний підпис | зміни до договору |
28 грудня 2020 13:07
|
IДод.угода ЖОЕК.pdf | зміни до договору |
28 грудня 2020 12:58
|
Електронний підпис | укладений |
13 лютого 2020 12:43
|
дог електроенергія 1.jpeg | укладений |
13 лютого 2020 12:39
|
дог електроенергія 2.jpeg.jpeg | укладений |
13 лютого 2020 12:39
|
дог електроенергія 3.jpeg.jpeg | укладений |
13 лютого 2020 12:39
|
додаток електроенергія.jpeg | укладений |
13 лютого 2020 12:39
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 28 грудня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 28 грудня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | «п. 11.3. Цей Договір набирає чинності з 01.01.2021 року та діє до 31.03.2021 року, а в частині розрахунків до повного їх виконання». 2. Загальна вартість товарів, що будуть закуплені в період з 1 січня 2021 року по 31 березня 2021 року, визначається окремою додатковою угодою між Сторонами та не може перевищувати 20% суми Договору № 15 від 12 лютого 2020 року, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку». 3. Конкретний обсяг товарів, що будуть закуплені в період з 1 січня 2021 року по 31 березня 2021 року, визначається окремою додатковою угодою між Сторонами після затвердження кошторису (тимчасового кошторису). 4. Всі інші умови Договору залишаються незмінними. 5. Додаткова угода складена у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу та є невід'ємною частиною Договору № 15 від 12 лютого 2020 року. 6. Дана Додаткова угода набирає чинності з дня її підписання і діє 31.03.2021 року |
Номер договору про закупівлю: | 15 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | №1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 12 лютого 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 12 лютого 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Продовження строку дії договору , що не перевищує 20% суми , визначеної в початковому договорі про закупівлю. |
Номер договору про закупівлю: | 15 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 15 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 19 березня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 19 березня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Продовження дії договору на строк,для прведення процедури закупівлі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю. |
Номер договору про закупівлю: | 15 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 16 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |