Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | БЛИСТІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ I-III СТУПЕНІВ МЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ |
Код ЄДРПОУ: | 33322304 |
Місцезнаходження: | 15675, Україна , Чернігівська обл., Корюківський р-н, село Блистова, вул.Набережна, будинок 17 |
Контактна особа: |
Олег Молодший +380634545734 blistivska@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 09 березня 2023 14:59 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 14 березня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 14 березня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 17 березня 2023 14:55 |
Початок аукціону: | 17 березня 2023 14:55 |
Очікувана вартість: | 462 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 2 310,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 10 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
09 березня 2023 15:00 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
09 березня 2023 14:59 |
ТД Відкриті торги з особливостями вугілля.docx |
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
При перевірці інформації виробника за АРІ Опендатабот Товариство з обмеженою відповідальністю «Коалтрейдiндастрi» (код ЄДРПОУ 42027119), 93404, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, 22, оф.107 – компанія зареєстрована на території, яка тимчасово окупована.
Також в тендерній пропозиції Учасника (файл 4.11. Договір між виробником КТІ та постачальником УКРР.pdf) наявна ДОДАТКОВА УГОДА №2 ДО ДОГОВОРУ ПОСТАВКИ № 0105/28 від 01.05.2021р. від «30» грудня 2022 р. між ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОАЛТРЕЙДІНДАСТРІ", іменоване надалі «Продавець», та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРРЕСУРС.", іменоване надалі «Покупець», місцем скадання якої є - м. Сєвєродонецьк.
Отже, з документів наданих учасником чітко вбачається, що товар має походження з тимчасово окупованих територій України в Луганській і Донецькій областях, в розташуванні району проведення воєнних (бойових) дій або який перебуває в тимчасовій окупації, оточенні(блокуванні). Закон України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII встановлює, зокрема, правила укладення договорів та інших правочинів із суб’єктами господарювання та особами, що провадять незалежну професійну діяльність, що розташовані (зареєстровані) на тимчасово окупованих територіях (надалі – ТОТ), а також порядок переміщення товарів з/на ТОТ. Відповідно до статті 13 Закону №1207-VII діє заборона на здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами - підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України та правочин (у тому числі будь-який договір, зокрема й договір про закупівлю), стороною якого є суб’єкт господарювання, місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія, є нікчемним.
Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: пункт 2 Інша інформація розділ Оцінка тендерних пропозицій тендерної документації. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: У разі, якщо що товар має походження з тимчасово окупованих територій України в Луганській і Донецькій областях, учасник має надати підтвердження зміни податкової адреси виробника та постачальника на іншу територію України, видане уповноваженим на це органом.
По першому питанню учасник закупівлі ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» повідомляє:
що лише 27.12.2022р. набув чинності Наказ Мінреінтеграції від 22.12.2022 №309 «Про затвердження Переліку територій на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі - Наказ № 309).
А Наказом Мінреінтеграції від 20 лютого 2023 року № 56 внесено зміни до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.
ДПС не визнає перелік територій, затверджений Мінреінтеграції, для звільнення від податків. Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, розроблений на виконання Постанови Кабміну № 1364 від 06.12.2022 та затверджений наказом Мінреінтеграції, не може застосовуватися для цілей оподаткування.
Після запровадження воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, п. 69 підрозділу 10 «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) доповнено підпунктами 69.14, 69.16, 69.22 щодо нарахування та сплати плати за землю, екологічного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об’єкти оподаткування, розташовані в межах територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територій, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України.
Ключовою умовою, за якою у платників податків у період дії воєнного стану в Україні виникає право їх не нараховувати та не сплачувати, є визначений Кабінетом Міністрів України перелік територій.
6 грудня 2022 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (далі – Постанова № 1364).
Згідно зі статтею 49 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції України та законів України, актів Президента України, постанов Верховної ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти – постанови і розпорядження.
Тому розроблений на виконання Постанови № 1364 та затверджений Мінреінтеграції перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, не може застосовуватися для цілей оподаткування, оскільки згідно з Кодексом ключовою умовою можливості застосування платниками особливостей оподаткування є перелік територій, визначений саме Кабінетом Міністрів України. https://buhgalter911.com/uk/news/news-1070028.html
Виробник вугілля ТОВ «Коалтрейдіндастрі» є платником податку і жодні договірні зобов’язання по розрахункам та ін., що передбачено законодавством та договірними відносинами у договорах за попередній період, з нього ніхто не знімав, та відповідні дії непередбачені жодним законом України.
Наголошуємо, що Замовник не є контролюючим органом і не має жодних прав та повноважень щодо визначення нікчемності правочину (у тому числі будь-якого договору, зокрема й договору про закупівлю) у господарській діяльності між продавцем ТОВ «УКРРЕСУРС.» (що зареєстроване у м. Києві) та ТОВ «Коалтрейдіндастрі» (потужності виробництва якого знаходяться на підконтрольній території України: Харківська обл., Ізюмський р-н, с. Капитолівка3)
Чому Замовник дозволяє собі перевищувати свої повноваження – незрозуміло!
Повідомляємо, що повноваження стосовно рішення щодо визнання нікчемності правочину відноситься лише до компетенції суду.
*Також Замовник може ознайомитись з практикою АМКУ (Рішення№3022-р/пк-пз від 13.03.2023р. та Виписка з ЄДР (додаються) , де ТОВ «ЕНЕРГО ВОСТОК АНТРАЦИТ» (код ЄДРПОУ: 40332955), адреса: Україна, 85830, Донецька обл., Великоновосілківський р-н, село Багатир, ВУЛИЦЯ МАЯКОВСЬКОГО, будинок 25) зареєстроване на території для яких не визначна дата завершення бойових дій (дата припинення можливості бойових дій згідно Переліку), а засновник, що є уповноваженою особою та підписантом договору про закупівлю - директор Брагін Роман Рашідович, зареєстрований на непідконтрольній території Україні, а саме у Донецькій обл., місто Донецьк, ВУЛИЦЯ КРЕНКЕЛЯ, будинок 19. Статутний внесок: 2 500 (50%).
НЕЗРОЗУМІЛО, чому і з якого дива Замовник зробив припущення, що вугілля, що пропонується учасником ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» до постачання має походження з тимчасово окупованих територій України в Луганській і Донецькій областях?
Звертаємо увагу, що запропонований нами товар, а саме вугілля кам’яне марки ДГ (13-100), у кількості - 42 тонни, вироблене в Україні у 2022р. (про що зазначено у файлі 4.2. Довідка з якісними показниками вугілля) та закуплене учасником ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» у продавця ТОВ «УКРРЕСУРС.» до початку війни, а саме 03.02.2022р.
У файлі 4.14. Гарант. лист про наявність товару пропозиції учасника ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» зазначено, що наше підприємство має в наявності відповідну кількість вугілля кам’яного марки ДГ (13-100) - 42 тонни, на нашому складі.
Також у складі пропозиції учасника ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» (файл 4.8. Копія-Висновки СЕС на ДГ (13-100) та Сертифікати постачальника) надано Висновок СЕС виробника вугілля, в якому чітко зазначено, що країна-виробник вугілля Україна, Протокол та Сертифікати якості і відповідності на вугілля марки ДГ (13-100) від постачальника ТОВ «УКРРЕСУРС.» де зазначена партія вугілля – 68,7 тонн та дата проведення лабораторного випробування вугілля від 27-28 січня 2022року., про що також свідчить, що вугілля у вирбника ТОВ «Коалтрейдіндастрі» було закуплене до початку війни, а саме до 24.02.2022р., а зазначені території Замовником були підконтрольними Україні.
Замовник зазначає, що відповідно до статті 13 Закону №1207-VII діє заборона на здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами - підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України та правочин (у тому числі будь-який договір, зокрема й договір про закупівлю), стороною якого є суб’єкт господарювання, місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія, є нікчемним.
Наголошуємо, що умовами Тендерної документації вимагається саме від учасника надання підтвердження про наступне:
Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність або його місцезнаходження (місце проживання – для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території. У разі, якщо місцезнаходження учасника зареєстроване на тимчасово окупованій території, учасник має надати підтвердження зміни податкової адреси на іншу територію України видане уповноваженим на це органом.
Інформуємо, що учасником закупівлі ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ», надано відповідну довідку (файл 7.9. Гарант. лист що учасник не є резидентом РФ та Білорусі) та Витяг з ЄДР з інформацією про місце реєстрації нашого підприємства, а саме: Україна, м. Києв, вул. Якутська, буд. 8, корп. Ж, оф. 318Б.
Враховуючи наведене вище, вчинення правочину (у тому числі будь-якого договору, зокрема й договору про закупівлю) між Замовником та Учасником не суперечить чинному законодавству України, зокрема статті 13 Закону №1207-VII на яку посилається Замовник.
НАГОЛОШУЄМО, що у Додатку 4 ТД абз.2 п.2 Для підтвердження відповідності товару технічним, якісним, кількісним характеристикам та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
1) довідку учасника, складену в довільній формі, яка містить опис технічних, якісних та кількісних характеристик запропонованого до поставки товару (технічну специфікацію) із зазначенням інформації про походження товару та відомостей про виробника товару;
2) копію дійсного сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугільну продукцію, що становить предмет закупівлі за даними торгами, завірену безпосередньо виробником вугільної продукції або його представником (дилером, дистриб’ютором, продавцем), та лист від виробника товару, що є предметом закупівлі, або його представника (дилера, дистриб’ютора, продавця) з підтвердженням можливості використання учасником копії такого сертифікату у даній процедурі, з посиланням на ідентифікатор закупівлі в електронній системі. В сертифікаті обов’язково має бути зазначено коли він виданий та термін (строк), до якого він дійсний;
3) Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробником вугілля (шахтою, вугільною компанією, тощо) або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля, шляхом подання у складі тендерної пропозиції договору, що підтверджує можливість відвантаження вугілля кам’яного на договірних засадах на користь такого учасника, в тому числі вугілля вказаної в даній документації марки ( договір повинен бути чинним на весь період поставки вугілля кам’яного, а саме до 30.06.2023 року). Вказана вимога не стосується безпосередньо виробників вугілля. У разі надання договору не з виробником, а з його представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем учасник повинен документально підтвердити наявність відносин між такими представниками та виробником.
На виконання зазначених вимог у Додатку 4 учасником ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» у складі пропозиції були надані наступні документи:
1. Файл 4.1. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики;
2. Файл 4.2. Довідка з якісними показниками вугілля (технічна специфікація),
При перевірці інформації виробника за АРІ Опендатабот Товариство з обмеженою відповідальністю «Коалтрейдіндастрі» (код ЄДРПОУ 42027119), 93404, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, 22, оф.107 - компанія зареєстрована на території, яка тимчасово окупована.
В той же час доводимо до відома, що тендерною документацією була встановлена вимога щодо надання документів для підтвердження технічних, якісних, кількісних характеристик закуповуваного товару, а саме відповідно пункту 3 Додатку № 4 Тендерної документації: Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробником вугілля (шахтою, вугільною компанією, тощо) або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля, шляхом подання у складі тендерної пропозиції договору, що підтверджує можливість відвантаження вугілля кам’яного на договірних засадах на користь такого учасника, в тому числі вугілля вказаної в даній документації марки ( договір повинен бути чинним на весь період поставки вугілля кам’яного, а саме до 30.06.2023 року). Вказана вимога не стосується безпосередньо виробників вугілля. У разі надання договору не з виробником, а з його представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем учасник повинен документально підтвердити наявність відносин між такими представниками та виробником.
Так на виконання даної вимоги ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» надав файл «4.11. Договір між виробником КТІ та постачальником УКРР» який має підтверджувати відносини між покупцем який продає вугілля ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» та виробником Товариство з обмеженою відповідальністю «Коалтрейдіндастрі» як вже зазначалось вище компанія зареєстрована на території, яка тимчасово окупована.
Згідно з абз. 1 ч. І ст. 13 Закону України від 15.04.2014 № 1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (далі - Закон № 1207) здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами - підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України.
Абзацом 2 ч. 1 ст. 13 Закону № 1207 передбачено, що правочин, стороною якого є суб’єкт господарювання, місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія, є нікчемним. На такі правочини не поширюється дія положення абзацу другого ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України.
Отже, законом встановлено заборону на здійснення суб’єктами господарювання ДІЯЛЬНОСТІ, ЯКЩО їхньою юридичною адресою було визначено тимчасово окуповану територію України.
В той же час хочемо наголосити, що Замовнику торгів не потрібно бути контролючим чи судовим органом для визначення нікчемності правочину оскільки це встановлено за законом.
Також слід зазначити, що 06.02.2022 Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (далі - Постанова № 1364), яка набула чинності 25 грудня, та згідно з якою перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі - Перелік) було передано Мінреінтеграції.
Згідно якої, чітко передбачено, що:
• перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф, затверджується Мінреінтеграції за формою згідно з додатком за погодженням з Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних. Київської міської військових адміністрацій;
• до переліку включається тимчасово окупована рф територія України, визначена відповідно до Закону № 1207;
• у переліку визначаються дата початку та дата завершення бойових дій (дата виникнення та припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації;
. території, для яких не визначена дата завершення бойових дій (дата припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації рф, вважаються такими, на яких ведуться бойові дії, або тимчасово окупованими рф;
перелік оновлюється в разі потреби, але не рідше ніж двічі на місяць.
27.12.2022 р. набув чинності наказ Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (далі - Наказ № 309) тобто створено передумови для виконання вимог закону, а отже, усі суб’єкти господарювання, які знаходяться у Переліку, у т.ч. тимчасово окуповані з 24.02.2022, мають вжити заходів з перереєстрації юридичних адрес на підконтрольну територію України для того, щоб продовжувати свою діяльність на законних підставах.
Таким чином враховуючи положення Абзацом 2 ч. 1 ст. 13 Закону № 1207 та те, що юридична адреса виробника знаходиться на території, яка тимчасово окупована відповідно до наказу Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309 договір наданий на виконання технічних, якісних, кількісних характеристик предмету закупівлі є нікчемним.
Щодо посилання ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» на рішення № 3022-р/пк-пз від 13.03.2023р то даним рішенням як раз таки встановлено обставини, що договір стороною якої є суб’єкт з реєстрацією на окупованій території є нікчемним.
Проте відповідно до даного рішення Скаржник не зміг довести юридично місце реєстрації оскільки Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не працював.
У випадку розгляду даної справи Постійною діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель нами буде зроблено запит до Міністерства юстицій України як до держателя реєстру у відповідності до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" та будуть отримані дані які не будуть відрізнятись від даних АРІ Опендатабот. Що в свою чергу буде підтвердженням нікчемності договору у відповідності до Закону № 1207.
По питанню другому на виконання пункту 2 розділу 5 Тендерної документації вимагалось надання у складі тендерної пропозиції учасник надає інформацію в довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі не є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”.
У разі ненадання учасником довідки в довільній формі та / або Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та / або у випадку якщо учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”; замовник відхиляє такого учасника на підставі абзацу 7 підпункту 1 пункту 41 Особливостей.
В складі пропозиції відсутні довідка з інформацією яка міститься в тендерній документації а також відсутній витяг з Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", отриманий не раніше ніж за тридцять календарних днів до дня оприлюднення на веб-порталі оголошення про закупівлю або більш пізню дату.
Відповідно до загального правила статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням конкретних правил, встановлених Законом.
Згідно з пунктом 37 частини першої статті 1 Закону учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі − учасник) − фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа — резидент або нерезидент, зокрема об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
При цьому відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю — господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Водночас статтею 5 Закону встановлено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Отже, учасниками процедури закупівлі можуть бути суб’єкти визначені у пункті 37 частини першої статті 1 Закону незалежно від форм власності та організаційно-правових форм.
При цьому Закон не встановлює вимог щодо того, хто може бути представником для участі в закупівлях.
Керівник юридичної особи є посадовою особою юридичної особи, і не діє самостійно як сторона договору.
При перевірці інформації виробника за АРІ Опендатабот Товариство з обмеженою відповідальністю «Коалтрейдіндастрі» (код ЄДРПОУ 42027119), 93404, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, 22, оф.107 - компанія зареєстрована на території, яка тимчасово окупована.
В той же час доводимо до відома, що тендерною документацією була встановлена вимога щодо надання документів для підтвердження технічних, якісних, кількісних характеристик закуповуваного товару, а саме відповідно пункту 3 Додатку № 4 Тендерної документації: Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробником вугілля (шахтою, вугільною компанією, тощо) або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля, шляхом подання у складі тендерної пропозиції договору, що підтверджує можливість відвантаження вугілля кам’яного на договірних засадах на користь такого учасника, в тому числі вугілля вказаної в даній документації марки ( договір повинен бути чинним на весь період поставки вугілля кам’яного, а саме до 30.06.2023 року). Вказана вимога не стосується безпосередньо виробників вугілля. У разі надання договору не з виробником, а з його представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем учасник повинен документально підтвердити наявність відносин між такими представниками та виробником.
Так на виконання даної вимоги ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» надав файл «4.11. Договір між виробником КТІ та постачальником УКРР» який має підтверджувати відносини між покупцем який продає вугілля ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» та виробником Товариство з обмеженою відповідальністю «Коалтрейдіндастрі» як вже зазначалось вище компанія зареєстрована на території, яка тимчасово окупована.
Згідно з абз. 1 ч. І ст. 13 Закону України від 15.04.2014 № 1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (далі - Закон № 1207) здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами - підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України.
Абзацом 2 ч. 1 ст. 13 Закону № 1207 передбачено, що правочин, стороною якого є суб’єкт господарювання, місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія, є нікчемним. На такі правочини не поширюється дія положення абзацу другого ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України.
Отже, законом встановлено заборону на здійснення суб’єктами господарювання ДІЯЛЬНОСТІ, ЯКЩО їхньою юридичною адресою було визначено тимчасово окуповану територію України.
В той же час хочемо наголосити, що Замовнику торгів не потрібно бути контролючим чи судовим органом для визначення нікчемності правочину оскільки це встановлено за законом.
Також слід зазначити, що 06.02.2022 Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (далі - Постанова № 1364), яка набула чинності 25 грудня, та згідно з якою перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі - Перелік) було передано Мінреінтеграції.
Згідно якої, чітко передбачено, що:
• перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф, затверджується Мінреінтеграції за формою згідно з додатком за погодженням з Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних. Київської міської військових адміністрацій;
• до переліку включається тимчасово окупована рф територія України, визначена відповідно до Закону № 1207;
• у переліку визначаються дата початку та дата завершення бойових дій (дата виникнення та припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації;
. території, для яких не визначена дата завершення бойових дій (дата припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації рф, вважаються такими, на яких ведуться бойові дії, або тимчасово окупованими рф;
перелік оновлюється в разі потреби, але не рідше ніж двічі на місяць.
27.12.2022 р. набув чинності наказ Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (далі - Наказ № 309) тобто створено передумови для виконання вимог закону, а отже, усі суб’єкти господарювання, які знаходяться у Переліку, у т.ч. тимчасово окуповані з 24.02.2022, мають вжити заходів з перереєстрації юридичних адрес на підконтрольну територію України для того, щоб продовжувати свою діяльність на законних підставах.
Таким чином враховуючи положення Абзацом 2 ч. 1 ст. 13 Закону № 1207 та те, що юридична адреса виробника знаходиться на території, яка тимчасово окупована відповідно до наказу Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309 договір наданий на виконання технічних, якісних, кількісних характеристик предмету закупівлі є нікчемним.
Щодо посилання ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» на рішення № 3022-р/пк-пз від 13.03.2023р то даним рішенням як раз таки встановлено обставини, що договір стороною якої є суб’єкт з реєстрацією на окупованій території є нікчемним.
Проте відповідно до даного рішення Скаржник не зміг довести юридично місце реєстрації оскільки Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не працював.
У випадку розгляду даної справи Постійною діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель нами буде зроблено запит до Міністерства юстицій України як до держателя реєстру у відповідності до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" та будуть отримані дані які не будуть відрізнятись від даних АРІ Опендатабот. Що в свою чергу буде підтвердженням нікчемності договору у відповідності до Закону № 1207.
По питанню другому на виконання пункту 2 розділу 5 Тендерної документації вимагалось надання у складі тендерної пропозиції учасник надає інформацію в довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі не є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”.
У разі ненадання учасником довідки в довільній формі та / або Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та / або у випадку якщо учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”; замовник відхиляє такого учасника на підставі абзацу 7 підпункту 1 пункту 41 Особливостей.
В складі пропозиції відсутні довідка з інформацією яка міститься в тендерній документації а також відсутній витяг з Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", отриманий не раніше ніж за тридцять календарних днів до дня оприлюднення на веб-порталі оголошення про закупівлю або більш пізню дату.
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-03-29-000039 ● fb0bc7e5c71446ad87e39c457516a2bc
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 28 березня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 29 березня 2023 16:51 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
28.03.2023 № 19
Чернігів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Вікторія ПЕРИНСЬКА
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Перелік процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2023-03-09-007795-a 09.03.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-04-03 14:31:42
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Вугілля кам'яне, марки ДГ 13-100 (ДК 021:2015: 09110000-3 - Тверде паливо)», очікуваною вартістю 462 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-09-007795-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або головного розпорядника), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Чи були дотримані переможцем процедури закупівлі – ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС 2016» під час укладення договору вимоги пункту 4 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, а саме: «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю шляхом завантаження інформації в електронну систему закупівель або направлення інформації на електронну адресу.
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом»?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-04-05 11:22:41
відповідь
У відповідь на Запит замовнику на пояснення від 03.04.2023 р. повідомляємо:
обґрунтування розміру призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості проводилось шляхом моніторингових досліджень вартості кам’яного вугілля марки ДГ 13-100 на підставі проведеного моніторингу цін в Чернігівській області, вивчення та аналізу цінової інформації, розташованої на інтернет сайтах - https://chernigiv.prom.ua, https://chernigiv.ua.market, https://flagma.ua/chernigov, https://zakupka.com,кошторисних призначень на 2023 р. на тверде паливо по КЕКВ 2275,потреби закладу та норм, що повинні відповідати ДСТУ 3472:2015,ДСТУ 7146:2010.
Відповідно до пункту 41 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)) Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Дана вимога була виконана, обгрунтування було розміщене на офіційному сайті головного розпорядника коштів за посиланням - https://mena-edu.cg.gov.ua/index.php?id=38468&tp=1 (обгрунтування додається).
Щодо того чи були дотримані переможцем процедури закупівлі – ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС 2016» під час укладення договору вимоги пункту 4 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, а саме: «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: 1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю шляхом завантаження інформації в електронну систему закупівель або направлення інформації на електронну адресу. 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом»?-повідомляємо,що вимоги дотримані(документи додаються).
Надання інформації про усунення порушення замовником
розірвання договору
2023-04-18 08:49:39
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 13 квітня 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 28 квітня 2023 |
Порушення виявлено
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082.)
Підтвердження усунення порушення
Усунуто
Встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) • усунуто
Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель (Встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082.) • усунуто
Порушення усунуто шляхом розірвання договору
2023-04-21 09:42:49
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 17 березня 2023 14:55
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ" |
310 380,00
UAH з ПДВ
|
310 380,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ ДНІПРОРЕСУРС 2016 |
314 118,00
UAH з ПДВ
|
314 118,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ ТРАНСКОІЛ |
359 562,00
UAH з ПДВ
|
359 562,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ЕНЕРГОПРОЕКТ ЛТД" |
396 144,00
UAH з ПДВ
|
396 144,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ АКТИВ-ДНІПРО |
462 000,00
UAH з ПДВ
|
462 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ" #41912202 |
Відхилено |
310 380,00
UAH з ПДВ
|
21 березня 2023 14:33
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 21 березня 2023 11:00
|
ТОВ ДНІПРОРЕСУРС 2016 #40827923 |
Переможець |
314 118,00
UAH з ПДВ
|
21 березня 2023 14:35
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
18 квітня 2023 08:52
|
ду.PDF | укладений |
18 квітня 2023 08:52
|
Електронний підпис | укладений |
31 березня 2023 11:55
|
Сканировать1.PDF | укладений |
31 березня 2023 11:54
|