Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Код ДК 021:2015 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт (Заміна вікон) (Підготовка до опалювального сезону та енергозбереження) в школі І-ІІІ ступенів №308 Деснянського району міста Києва)
Очікувана вартість
2 000 000,00 UAH
UA-2024-04-12-010833-a ● c85c16a5afde4eb0ba61005207397c61
Відкриті торги з особливостями
Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Школа І-ІІІ ступенів № 308 Деснянського району міста Києва |
Код ЄДРПОУ: | 22868696 |
Місцезнаходження: | 02034, Україна , Київська обл., Київ, Градинська, 6-Б |
Контактна особа: |
Орлова Юлія Олександрівна 380689838359 sh308tender@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 12 квітня 2024 16:40 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 17 травня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 17 травня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 20 травня 2024 00:00 |
Початок аукціону: | 20 травня 2024 13:25 |
Початок аукціону: | 20 травня 2024 13:25 |
Очікувана вартість: | 2 000 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 10 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Код ДК 021:2015 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт (Заміна вікон) (Підготовка до опалювального сезону та енергозбереження) в школі І-ІІІ ступенів №308 Деснянського району міста Києва)
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 робота
Код ДК 021:2015 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт (Заміна вікон) (Підготовка до опалювального сезону та енергозбереження) в школі І-ІІІ ступенів №308 Деснянського району міста Києва)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
02034, Україна, Київська область, Київ, Градинська, 6-Б
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
30 липня 2024
ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Пiсляоплата | 10 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
14 травня 2024 17:34 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
14 травня 2024 17:30 |
Перелік змін 2.pdf | |
14 травня 2024 17:30 |
Тендерна документація зі змінами2 Школа 308.docx | |
23 квітня 2024 11:36 |
Перелік змін 1.pdf | |
22 квітня 2024 16:30 |
Перелік змін.pdf |
14 травня 2024 17:34 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||||||||
14 травня 2024 17:30 |
Перелік змін 2.pdf
|
|||||||||
14 травня 2024 17:30 |
Тендерна документація зі змінами2 Школа 308.docx
|
|||||||||
23 квітня 2024 11:36 |
Перелік змін 1.pdf
|
|||||||||
22 квітня 2024 16:30 |
Перелік змін.pdf
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
дискримінаційна вимога
Дата подання: 17 квітня 2024 09:48
Дата відповіді: 17 квітня 2024 15:19
Шановний Замовнику, скажіть будь ласка, для чого необхідно мати таких працівників, як опоряджувальник будівельний, монтажник будівельний муляр ( копії посвідчень підтвердження відповідної кваліфікації. Якщо у вас не передбачено специфічних робіт для цих професій. Роботи згідно вашого дефектного акту виконуються меонтажниками-складальниками металопластикових конструкцій, маляром, штукатуром. Тому просимо внести зміни та прибрати дану необгрунтовану та дискримінаційну вимогу.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику, тендерна документація розроблена у відповідності до норм чинного законодавства України. Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Згідно зі статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Необхідність наступних працівників обґрунтовується, тим, що наприклад до функції, які виконує опоряджувальник будівельний відноситься фарбування будівель, споруд, предметів інтер'єру, дані роботи містяться в розділі №2 дефектного акту. Метою опорядження будівель і приміщень – надати поверхні будівельних конструкцій естетичну промовистість, захистити від руйнівних впливів, поліпшити санітарно-гігієнічні і технологічні умови експлуатації, позитивно впливати на емоційний стан людини.
Муляр – це робітник, що бере участь у зведенні і ремонті житлових будинків, мостів, промислових і інших споруджень із природних і штучних будівельних матеріалів. До природних будівельних матеріалів відносяться різні види каменю. Штучні виготовляються з глини, шлаку, вапняно-піщаних сумішей і інших матеріалів.
Муляр робить кладку несучих стін, фундаменту арок, зводів, колон, бере участь в установці віконних і дверних коробок, робить конопатку і заливання швів у збірних залізобетонних конструкціях.
Монтажник - це фахівець, що здійснює установку, закріплення та підключення різних будівельних конструкцій, систем вентиляції, сантехники, побутових і промислових приладів.
Початковим етапом роботи монтажника є одержання завдання, його вивчення та планування етапів виконання. Далі цей фахівець робить виміри, робить розрахунки та формує кошторис необхідних для роботи матеріалів.
Монтажник будівельник займається установкою ЗБ блоків, панелей, металоконструкцій, вікон, перегородок. Роботи, які виконуються даними працівниками містяться в дефектному акті.
Зазначаємо, що дискримінація – це утиск або позбавлення прав одних економічних суб'єктів (держав, підприємств, громадян) порівняно з іншими без законних на те підстав. Дискримінація – будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для членів певної групи відносно можливостей інших груп. Проте не кожна відмінність у ставленні є дискримінацією: вона не буде такою, якщо критерії такої відмінності є розумними і об'єктивними, а завдання полягає в тому, щоб досягти мети. Європейський суд з прав людини дає аналогічне визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети».
Необхідність наступних працівників обґрунтовується, тим, що наприклад до функції, які виконує опоряджувальник будівельний відноситься фарбування будівель, споруд, предметів інтер'єру, дані роботи містяться в розділі №2 дефектного акту. Метою опорядження будівель і приміщень – надати поверхні будівельних конструкцій естетичну промовистість, захистити від руйнівних впливів, поліпшити санітарно-гігієнічні і технологічні умови експлуатації, позитивно впливати на емоційний стан людини.
Муляр – це робітник, що бере участь у зведенні і ремонті житлових будинків, мостів, промислових і інших споруджень із природних і штучних будівельних матеріалів. До природних будівельних матеріалів відносяться різні види каменю. Штучні виготовляються з глини, шлаку, вапняно-піщаних сумішей і інших матеріалів.
Муляр робить кладку несучих стін, фундаменту арок, зводів, колон, бере участь в установці віконних і дверних коробок, робить конопатку і заливання швів у збірних залізобетонних конструкціях.
Монтажник - це фахівець, що здійснює установку, закріплення та підключення різних будівельних конструкцій, систем вентиляції, сантехники, побутових і промислових приладів.
Початковим етапом роботи монтажника є одержання завдання, його вивчення та планування етапів виконання. Далі цей фахівець робить виміри, робить розрахунки та формує кошторис необхідних для роботи матеріалів.
Монтажник будівельник займається установкою ЗБ блоків, панелей, металоконструкцій, вікон, перегородок. Роботи, які виконуються даними працівниками містяться в дефектному акті.
Зазначаємо, що дискримінація – це утиск або позбавлення прав одних економічних суб'єктів (держав, підприємств, громадян) порівняно з іншими без законних на те підстав. Дискримінація – будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для членів певної групи відносно можливостей інших груп. Проте не кожна відмінність у ставленні є дискримінацією: вона не буде такою, якщо критерії такої відмінності є розумними і об'єктивними, а завдання полягає в тому, щоб досягти мети. Європейський суд з прав людини дає аналогічне визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети».
дискримінаційна вимога
Дата подання: 17 квітня 2024 09:50
Дата відповіді: 17 квітня 2024 14:37
Вашою документацією передбачено Наявність на підприємстві інженера з охорони праці. Кваліфікація інженера з охорони праці підтверджується учасником шляхом надання у складі пропозиції сканованої копії кваліфікаційного посвідчення та сертифікату, виданими відповідним органом із сертифікації фахівців будівельної галузі за напрямком - інженер з охорони праці (будівництво) з кваліфікаційним рівнем (категорією) не нижче базового (згідно вимог стандарту СОУ-С-001:2016 органом із сертифікації персоналу в будівельній галузі згідно ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014). Якими нормами законодавства передбачено обов'язковість наявності у інженера з охорони праці копії кваліфікаційного посвідчення та сертифікату, виданими відповідним органом із сертифікації фахівців будівельної галузі за напрямком - інженер з охорони праці (будівництво) з кваліфікаційним рівнем (категорією) не нижче базового.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: «Шановний Учаснику, тендерна документація розроблена у відповідності до норм чинного законодавства України. Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Згідно зі статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Наявності у інженера з охорони праці копії кваліфікаційного посвідчення та сертифікату, виданими відповідним органом із сертифікації фахівців будівельної галузі за напрямком - інженер з охорони праці (будівництво) з кваліфікаційним рівнем (категорією) не нижче базового, регламентовано Наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2017 №10050, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.09.17 за №1111/30979, затверджено нормативно-правовий акт «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках» (див. http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1111-17), в якому окрім іншого регламентовано вимоги до кваліфікації координатора з питань охорони праці, а саме: «координатор з питань охорони праці повинен мати підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво)» (див. абзац 4, пункту 4, Розділу IV). Підтвердження відповідності (продукції, процесів, послуг, систем або персоналу) незалежним органом є не що інше як сертифікація (див. статтю 1., Розділу І, Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»).
Наявність кваліфікації інженера з охорони праці (будівництво), підтвердженої незалежним органом, дає повне право такому сертифікованому персоналу виконувати функції координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках (див. Розділ IV «Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках»).
Виконання вимоги щодо наявності сертифікованих інженерів з охорони праці (будівництво) забезпечує Орган із сертифікації персоналу будівельної галузі (далі – ОСП БГ) акредитований Національним агентством з акредитації України згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» здійснює, серед іншого, сертифікацію інженерів з охорони праці (будівництво). Система сертифікації ОСП БГ відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO/IEC 17024:2012. Підтвердженням цього є атестат про акредитацію НААУ за №6О032 від 21.11.16 р. (https://ospbg.org.ua/files/docs/attestatosp.pdf) та сфера акредитації до атестату (https://ospbg.org.ua/files/docs/atestat6O032dodatok.pdf).
1. Законодавство України з питань охорони праці. 2. Кодекс законів про Працю. 3. Закон України «Про охорону праці». 4. Нормативно-правові акти з охорони праці. 5. НПАОП 45.2-7.03-17 «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках» (Директива ЄС 92/57). 6. Охорона праці в будівництві. 7. Нормативно-правові акти з охорони праці в будівництві. 8. Технічні регламенти. 9. Європейське законодавство у сфері охорони здоров’я та забезпечення безпеки праці. 10. Діючі в Україні в якості державних та інших європейських нормативно-правових актів з охорони праці в будівництві (ДСТУ OHSAS 18001, ISO 45001). 11. Ризик-менеджмент у сфері охорони праці в будівництві. Нормативна база для оцінки ризиків (ДСТУ IEC/ISO 31010, ДСТУ IEC/ISO 31000, ISO/IEC Guide 51, ISO 19011).
Наявності у інженера з охорони праці копії кваліфікаційного посвідчення та сертифікату, виданими відповідним органом із сертифікації фахівців будівельної галузі за напрямком - інженер з охорони праці (будівництво) з кваліфікаційним рівнем (категорією) не нижче базового, регламентовано Наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2017 №10050, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.09.17 за №1111/30979, затверджено нормативно-правовий акт «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках» (див. http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1111-17), в якому окрім іншого регламентовано вимоги до кваліфікації координатора з питань охорони праці, а саме: «координатор з питань охорони праці повинен мати підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво)» (див. абзац 4, пункту 4, Розділу IV). Підтвердження відповідності (продукції, процесів, послуг, систем або персоналу) незалежним органом є не що інше як сертифікація (див. статтю 1., Розділу І, Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»).
Наявність кваліфікації інженера з охорони праці (будівництво), підтвердженої незалежним органом, дає повне право такому сертифікованому персоналу виконувати функції координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках (див. Розділ IV «Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках»).
Виконання вимоги щодо наявності сертифікованих інженерів з охорони праці (будівництво) забезпечує Орган із сертифікації персоналу будівельної галузі (далі – ОСП БГ) акредитований Національним агентством з акредитації України згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» здійснює, серед іншого, сертифікацію інженерів з охорони праці (будівництво). Система сертифікації ОСП БГ відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO/IEC 17024:2012. Підтвердженням цього є атестат про акредитацію НААУ за №6О032 від 21.11.16 р. (https://ospbg.org.ua/files/docs/attestatosp.pdf) та сфера акредитації до атестату (https://ospbg.org.ua/files/docs/atestat6O032dodatok.pdf).
1. Законодавство України з питань охорони праці. 2. Кодекс законів про Працю. 3. Закон України «Про охорону праці». 4. Нормативно-правові акти з охорони праці. 5. НПАОП 45.2-7.03-17 «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках» (Директива ЄС 92/57). 6. Охорона праці в будівництві. 7. Нормативно-правові акти з охорони праці в будівництві. 8. Технічні регламенти. 9. Європейське законодавство у сфері охорони здоров’я та забезпечення безпеки праці. 10. Діючі в Україні в якості державних та інших європейських нормативно-правових актів з охорони праці в будівництві (ДСТУ OHSAS 18001, ISO 45001). 11. Ризик-менеджмент у сфері охорони праці в будівництві. Нормативна база для оцінки ризиків (ДСТУ IEC/ISO 31010, ДСТУ IEC/ISO 31000, ISO/IEC Guide 51, ISO 19011).
дискримінаційна вимога
Дата подання: 17 квітня 2024 09:52
Дата відповіді: 17 квітня 2024 13:19
Ваша документацію містить наступну вимогу Для більш детального ознайомлення з обсягами робіт Учасник повинен здійснити огляд об’єкту. Після обстеження Учасник має надати підписаний закладом Акт огляду. Вимога про акт огляду є дискримінаційною, що підтверджується численними рішеннями АМКУ.
Відповідь: Добрий день. Данна вимога не є дискримінаційною. Так, як будь-який учасник може здійснити огляд об’єкту в робочі години перед подачею пропозиції для більш детального вивчення об’ємів робіт та формування документів на тендер.
уточнення
Дата подання: 18 квітня 2024 16:29
Дата відповіді: 19 квітня 2024 13:15
Згдіно вашої вашої відповіді на питання стосовно опоряджувальник будівельний, муляр ви не відповіли на питання про необхідність наявності даних працівників. Оскільки, роботи згідно даної закупівлі цілком можуть виконуватися монтажниками-складальниками металопластикових конструкцій, маляром, штукатуром. І ваша вимога стосовно опоряджувальник будівельний, муляр є дискримінаціною, і порушує принципи здійснення публічних закупівель закріплених у ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі". А оскільки не всі потенційні Учасники можуть мати працівників опоряджувальник будівельний, муляр, а також також оскільки роботи згідно даної закупівлі не передбачають обов'язкової наявності таких працівників, ваша вимога є дискримінаційною иа прописана під вашого конкретного Учасника, з яким у вас може бути попередня домовленість
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Добрий день. До тендерної документації будуть внесенні зміни.
дискримінація
Дата подання: 18 квітня 2024 16:31
Дата відповіді: 19 квітня 2024 13:14
Стосовно акту огляду у відповіді на звернення учасників, ви не обгрунтували необхідність проведення огляду перед подачою пропозиції та надання учасниками акту огляду. Тому, тендерна документація повинна надвати учасникам право ознайомитись з об'єктом, а не зобов'язувати їх. Виключіть дану вимогу.
Відповідь: Добрий день. До тендерної документації будуть внесенні зміни.
Дискримінація
Дата подання: 19 квітня 2024 12:07
Дата відповіді: 19 квітня 2024 13:14
Прошу роз'яснити на підставі яких нормативно-правових документів вимагається надавати копію договіру страхування інженера-проектувальнка з страхуванням цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності. Які саме події страхування мають бути указані у договорі, та на який термін підписаний договір страхування?
Тендерною документацією вже вимагається надати наказ про відповідальну особу Учасника за якість виконаних робіт.
Враховуючи викладене, потребую прибрати з тендерної документації вимогу про надання копії договору страхування інженера-проектувальника, так як ця вимога є дискримінаційною та прописана під конкретного Учасника.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Добрий день. До тендерної документації будуть внесенні зміни.
Ліцензія АВК-5
Дата подання: 22 квітня 2024 12:46
Дата відповіді: 22 квітня 2024 16:35
Шановний Замовнику! Умовами тендерної документації передбаченно надання: "Копія діючої ліцензії на момент подання пропозиції на Учасника торгів на використання програмного комплексу АВК – 5 та відповідний договір на прово користування з актом."
Така вимога замовника щодо наявності у учасника ліцензії на використання програмного комплексу АВК-5 та відповідного договору є потенційно дискримінаційною та може бути оскаржена з наступних підстав:
1. Відповідно до статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
2. Вимога використовувати конкретний програмний продукт АВК-5 без надання обґрунтованої альтернативи фактично створює переваги для певного кола постачальників, які вже мають таку ліцензію.
3. Закон не встановлює обов'язковості використання саме цього програмного забезпечення для проведення будівельних робіт. На ринку є низка альтернативних рішень для проектування та розрахунків.
4. Антимонопольний комітет України у своїх рішеннях неодноразово визнавав дискримінаційними подібні вимоги замовників щодо використання конкретних торгових марок, програмних продуктів чи обладнання без належного обґрунтування технічної необхідності.
Вимагаємо прибрати данну вимогу!
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Добрий день. До тендерної документації внесені зміни.
Щодо досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору
Дата подання: 22 квітня 2024 15:23
Дата відповіді: 22 квітня 2024 16:35
Шановний Замовнику!
Тендерною документацією встановлено наступні умови: «На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору необхідно надати:
3.1. Довідку в довільній формі про виконання аналогічних договорів (не менше двох) із зазначенням предмета закупівлі, номера договору, дати договору, назви замовників, П.І.Б. та контактний номер телефону осіб цих замовників. Під аналогічним договором в контексті даної закупівлі необхідно розуміти договір за предметом закупівлі капітального ремонту заміна вікон закладу освіти».
Різниця в досвіді виконання робіт з «капітального ремонту (заміни вікон)» та «капітального ремонту заміна вікон закладу освіти» є не настільки очевидною та відмінною між собою. Виконання робіт з «капітального ремонту (заміна вікон)» не ставить під сумнів спроможність Учасника виконати роботи з заміни вікон саме в закладі освіти.
Схожа практика визначення поняття «аналогічний договір» була застосована у рішеннях колігії АМКУ від 23.01.2019 №759-р/пк-пз, від 10.12.2019 №18350-р/пк-пз, від 14.06.2017 № 3852-р/пк-пз.
Визначення поняття «аналогічний договір» як договір з предметом «капітальний ремонт заміна вікон закладу освіти», спричинює те, що взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті учасники, які мають досвід з виконання робіт лише з заміни вікон будівель певного призначення, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Виходячи з вищевикладеного, просимо внести зміни в тендерну документацію, а саме змінити вимогу щодо надання аналогічних договорів з предметом «капітальний ремонт заміна вікон закладу освіти» на аналогічні договори з предметом «капітальний ремонт (заміна вікон)».
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Добрий день. До тендерної документації внесені зміни.
Щодо кошторисної документації
Дата подання: 22 квітня 2024 17:07
Дата відповіді: 23 квітня 2024 11:32
Шановний Замовнику!
Уточніть, будь ласка, чи потрібно у складі тендерної пропозиції завантажувати кошторисну документацію. І якщо так, то в якому складі повинна бути ця документація.
Відповідь: Добрий день. Дякуємо за звернення! До тендерної документації внесенні зміни. Данну інформацію можете переглянути в Розділі 3 тендерної документації.
Група допуску електробезпеки не нижче IV
Дата подання: 22 квітня 2024 17:22
Дата відповіді: 23 квітня 2024 15:54
Шановний замовнику! Стосовно надання групи допуску електробезпеки не нижче IV.
Ця вимога щодо надання великої кількості додаткових посвідчень, протоколів та сертифікатів для інженера з охорони праці під час закупівлі робіт з встановлення вікон є надмірною та потенційно дискримінаційною з наступних причин:
Відповідно до статті 22 Закону "Про публічні закупівлі", тендерна документація повинна містити виключно вимоги, безпосередньо пов'язані із предметом закупівлі.
Вимагання наявності посвідчень з питань пожежної безпеки, допусків з електробезпеки, знання специфічних норм законодавства для виконання робіт з монтажу вікон є невиправданим та непропорційним.
Така надмірна деталізація вимог до окремого працівника, не пов'язана з безпосередніми функціями з виконання предмету закупівлі, необґрунтовано звужує коло потенційних учасників.
У рішеннях Антимонопольного комітету наявні висновки про дискримінаційний характер аналогічних вимог замовників щодо надання значної кількості додаткових документів/сертифікатів працівників без належного обґрунтування.
Вимагаємо прибрати вимогу надання групи допуску електробезпеки не нижче IV з тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику, тендерна документація розроблена у відповідності до норм чинного законодавства України. Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Згідно зі статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. А також наголошуємо, що роботи будуть виконуватися у закладі освіти і замовник задля впевненості у якості виконуваних робіт може вимагати підтвердження від потенційних учасників залучення кращих спеціалістів до виконання робіт і нагляду за виконуваними роботами. Також повідомляємо, що Інженер з охорони праці має досконало знати вимоги ПБЕЕС, адже згідно з пп. 1.3.2, 2.1.4 цих правил, фахівці служб охорони праці зобов’язані контролювати безпечну експлуатацію електроустановок. Водночас фахівець з охорони праці не належить до категорії «електротехнічний працівник». Також його робота не пов’язана з обслуговуванням електроустановок. Здійснюючи функції щодо контролю за безпечною експлуатацією електроустановок, він діє як інспектувальна особа. Тому інженер з охорони праці згідно із законодавством повинен мати IV групу з електробезпеки. Вимога ця є обов’язковою, оскільки відповідно до п. 8.2 додатка 8 до НПАОП 40.1-1.21-98 фахівець з охорони праці бере участь в опосвідченні стану безпеки електроустановок. Аналогічні вимоги висунуті і до представників контролюючих органів, які здійснюють нагляд на об’єктах електрогосподарства підприємства.
Зазначаємо, що дискримінація – це утиск або позбавлення прав одних економічних суб'єктів (держав, підприємств, громадян) порівняно з іншими без законних на те підстав. Дискримінація – будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для членів певної групи відносно можливостей інших груп. Проте не кожна відмінність у ставленні є дискримінацією: вона не буде такою, якщо критерії такої відмінності є розумними і об'єктивними, а завдання полягає в тому, щоб досягти мети. Європейський суд з прав людини дає аналогічне визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети».
Зазначаємо, що дискримінація – це утиск або позбавлення прав одних економічних суб'єктів (держав, підприємств, громадян) порівняно з іншими без законних на те підстав. Дискримінація – будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для членів певної групи відносно можливостей інших груп. Проте не кожна відмінність у ставленні є дискримінацією: вона не буде такою, якщо критерії такої відмінності є розумними і об'єктивними, а завдання полягає в тому, щоб досягти мети. Європейський суд з прав людини дає аналогічне визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети».
ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014
Дата подання: 23 квітня 2024 14:20
Дата відповіді: 14 травня 2024 17:37
Шановний Замовнику!
ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014 - був замінений на новий стандарт ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2019 "Оцінювання відповідності. Загальні вимоги до органів, що здійснюють сертифікацію персоналу".
Отже, вимога посилатися на ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014 є некоректною, оскільки цей стандарт наразі втратив чинність і замінений новою версією 2019 року.
Вимогам вже недіючого стандарту ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014 може розцінюватися як невиправдана та дискримінаційна вимога, адже на практиці жоден орган з сертифікації персоналу наразі вже не зможе видати такий сертифікат згідно застарілої редакції стандарту.
Також звертаємо Вашу увагу, що заміна вікон не потребує постійної присутності такого фахівця на об'єкті, у рішеннях Антимонопольного комітету наявні висновки про дискримінаційний характер аналогічних вимог замовників щодо надання значної кількості додаткових документів/сертифікатів працівників без належного обґрунтування. Вимагаємо замінити данну вимогу на проходження загального курсу з ОП працівників, що буде залучено до виконання робіт.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: До тендерної документації внесені зміни.
Антикорупційна програма
Дата подання: 23 квітня 2024 14:48
Дата відповіді: 23 квітня 2024 15:59
Шановний Замовнику!
Вимога про надання копії антикорупційної програми учасника та наказу про призначення уповноваженої особи з її реалізації для закупівлі на 2 млн грн є надмірною та такою, що може розцінюватись як дискримінаційна.
Відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" обов'язок щодо розробки та впровадження антикорупційних програм поширюється на юридичних осіб, які:
1) є учасниками передприватизаційних процедур, пов'язаних з корпоратизацією;
2) здійснюють діяльність з управління об'єктами державної, комунальної власності;
3) є учасниками процедур закупівлі відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", вартість яких перевищує 20 мільйонів гривень.
Таким чином, для закупівлі на суму 2 млн грн учасники НЕ зобов'язані мати антикорупційну програму та окрему посадову особу з її реалізації.
Така вимога необґрунтовано обмежує коло потенційних учасників та створює дискримінацію для тих, хто не має антикорупційної програми через незастосовність цього обов'язку.
Антимонопольний комітет України у своїх рішеннях неодноразово визнавав аналогічні вимоги замовників щодо антикорупційних програм для невеликих закупівель дискримінаційними.
Вимагаємо прибрати данну вимогу з тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний учасник! У розділі 3 тендерної документації зазначено наступне: "Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. У разі відсутності документів, що не передбачені законодавством для учасників та які вимагаються тендерною документацією, учасник надає письмове роз’яснення щодо їх відсутності із вказанням причини та посиланням на нормативні акти.
Інженер з ОП
Дата подання: 24 квітня 2024 13:38
Дата відповіді: 14 травня 2024 17:37
Шановний Замовнику!
Щодо вимог до наявності у учасника інженера з охорони праці з відповідними кваліфікаційними посвідченнями та сертифікатами для виконання робіт з встановлення вікон, хочемо звернути Вашу увагу на потенційну надмірність та дискримінаційність таких вимог.
1. Відповідно до ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити дискримінаційних вимог, не пов'язаних безпосередньо з предметом закупівлі.
2. Антимонопольний комітет України у численних рішеннях (наприклад, №290-р/пк-пз від 24.03.2021р.) визнавав вимоги замовників щодо наявності спеціальних кваліфікаційних сертифікатів з охорони праці для окремих працівників під час закупівель будівельних робіт надмірними та дискримінаційними без належного обґрунтування.
3. Враховуючи характер робіт з встановлення вікон, наявність штатного інженера з охорони праці з високим рівнем кваліфікації та спеціальними сертифікатами є невиправданою вимогою. Достатньо забезпечити залучення кваліфікованого фахівця з охорони праці на етапі оцінки ризиків та складання плану безпеки робіт.
4. У нашій компанії функції інженера з охорони праці виконує посадова особа - головний інженер, який пройшов належне навчання з загального курсу з охорони праці, що підтверджується відповідним свідоцтвом. Вважаємо це цілком достатнім для забезпечення безпечного виконання робіт з встановлення вікон.
З огляду на викладене, просимо виключити або суттєво переглянути надмірні вимоги щодо кваліфікації інженера з охорони праці з метою забезпечення недискримінаційних умов для потенційних учасників торгів.
Сподіваємось на Ваше об'єктивне та обґрунтоване рішення. У разі відмови - змушені будемо звернутись до АМКУ.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: До тендерної документації внесені зміни.
Істотні умови
Дата подання: 24 квітня 2024 13:59
Дата відповіді: 14 травня 2024 17:37
Шановний замовник! Детально вивчивши проекто договору хочу звернути Вашу увагу на такі питання:
У п. 7.1 визначено наступне: "7.1. Розрахунки за виконані роботи здійснюються з Підрядником в національній валюті України на підставі п. 1 ст. 49 Бюджетного кодексу України за фактом виконання після підписання актів виконаних робіт. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунки за виконані роботи здійснюються протягом 120 календарних днів з дати отримання Замовником бюджетного фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок. "
Така умова в проекті договору щодо можливості затримки оплати виконаних робіт до 120 календарних днів у разі затримки бюджетного фінансування є проблемною та потенційно незаконною з наступних причин:
1. Відповідно до статті 23 Закону "Про публічні закупівлі" договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням практики застосування законодавства.
2. Стаття 628 Цивільного кодексу України встановлює, що договір є оплатним, якщо інше не встановлено договором або актами цивільного законодавства. Тобто передбачається своєчасна оплата за виконані роботи.
3. Відстрочка платежу на 120 днів без обумовлення вичерпних підстав для цього є надмірною та такою, що ставить підрядника у явно нерівне становище порівняно із замовником.
4. Антимонопольний комітет України у низці рішень визнавав незаконними умови договорів, які передбачали необмежену відстрочку платежу для однієї зі сторін як таку, що порушує принцип рівноправності сторін (https://bit.ly/3V9y9xD).
5. Бюджетний кодекс регулює питання наявності та використання бюджетних коштів замовником, але не надає права встановлювати будь-які довільні відстрочки по оплаті робіт підрядникам.
Крім того у п. 13.2 зазначено наступне : Підрядник несе відповідальність за порушення зі своєї вини зобов’язань за Договором у таких сумах:
- за порушення строків початку виконання робіт згідно п. 6.1. цього Договору стягується пеня у розмірі 0,2 відсотка вартості робіт, з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості;
- у випадку ненадання інформації (довідок) про хід виконання умов Договору на вимогу Замовника або порушення строків їх надання, згідно п. 6.4. цього Договору, Підрядник сплачує на користь Замовника штраф сумі 10 000 (десять тисяч) грн. за кожний випадок ненадання інформації (довідок) або порушення строків їх надання.
- за порушення строків закінчення виконання робіт стягується пеня у розмірі 0,2 відсотка вартості робіт, з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості;
- у разі виявлення недоліків (дефектів) у роботах стягується штраф у розмірі двадцяти відсотків від вартості робіт, виконаних з недоліками;
- у разі порушення строків усунення недоліків (дефектів), виявлених Замовником, контролюючими органами, приймальною комісією, визначених в акті усунення недоліків протягом гарантійного строку експлуатації, підрядник сплачує штраф у сумі 10 000 (десять тисяч) грн. за кожний день затримки;",
Такий підхід щодо встановлення досить жорстких штрафних санкцій за різні види порушень є доволі спірним з точки зору законності та виправданості:
Відповідно до статті 231 Господарського кодексу України сторони мають право встановлювати штрафні санкції за порушення умов договору. Однак розмір таких штрафів має бути обґрунтованим і пропорційним відповідно до вимог закону та судової практики.
Антимонопольний комітет у низці рішень визнавав надмірними і такими, що обмежують конкуренцію, умови договорів про стягнення штрафів.
Штраф 10 000 грн за кожен день прострочення усунення недоліків є необґрунтовано високим і може розцінюватись як порушення принципу свободи договору.
Накладення одночасно пені та штрафів за одне порушення (прострочення) є невиправданим подвійним стягненням.
Просимо внести зміни у цей пункт договору!
Також вимагаємо прибрати пункт договору 17.3, який посилається на частину 3 статті 631 Цивільного кодексу України щодо застосування умов договору до відносин, які виникли між сторонами до моменту його укладення, є достатньо спірним та таким, що навряд чи може застосовуватись у договорах про публічні закупівлі за бюджетні кошти.
Згідно із ч. 3 ст. 631 ЦК України сторони мають право погодити, що умови договору поширюються на відносини між ними, які виникли до його укладення. Однак ця норма розрахована переважно на приватноправові відносини між рівноправними сторонами.
У сфері публічних закупівель замовник не може довільно застосовувати норми ЦК України, які фактично надають односторонні преференції одній із сторін.
Відповідно до ст. 23 Закону "Про публічні закупівлі" договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів з урахуванням практики застосування законодавства.
Антимонопольний комітет України у низці своїх рішень визнавав незаконними спроби замовників включати до договорів про закупівлю умови, які підміняють чи змінюють норми спеціального законодавства про публічні закупівлі.
І останім пунктом просимо внести відповідні зміни у п. 17.7 !
Цей пункт договору є некоректним та таким, що суперечить принципам недискримінації та рівного ставлення до учасників під час публічних закупівель. Ось чому:
На етапі підготовки тендерної документації та проекту договору замовник не може передбачати та зазначати конкретний статус оподаткування майбутнього переможця торгів.
Це фактично створює дискримінацію для учасників залежно від їх системи оподаткування, яка не має відношення до предмету закупівлі та здатності виконати роботи належним чином.
Відповідно до статті 22 Закону "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити дискримінаційних вимог щодо учасників.
Аналогічні випадки зазначення замовником у договорі конкретної системи оподаткування учасника розглядались Антимонопольним комітетом і визнавались такими, що створюють дискримінацію (наприклад, рішення № 652-р/пк-пз від 28.07.2022).
Включення такого пункту до проекту договору також вводить в оману учасників щодо їх рівності перед замовником.
У разі перемоги учасника-платника єдиного податку, цей пункт договору буде невідповідним та може стати підставою для відмови замовника від підписання договору.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: До тендерної документації внесені зміни.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2024-04-12-010833-a.a1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПБК" АТМА", Код ЄДРПОУ:41436418
Дата подання: 25 квітня 2024 18:20
Дата подання: 25 квітня 2024 18:20
Скарга на умови тендерної документації
Документи
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 29 квітня 2024 16:32
рішення від 29.04.2024 № 7526.pdf
Дата публікації: 29 квітня 2024 16:32
інформація про резолютивну частину рішення від 07.05.2024 № 8141.pdf
Дата публікації: 08 травня 2024 12:37
рішення від 07.05.2024 № 8141.pdf
Дата публікації: 10 травня 2024 17:43
Коментар замовника щодо усунення порушення: До тендерної документації внесені зміни.
Дата виконання рішення замовником: 14 травня 2024 17:37
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 20 травня 2024 13:54
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРМОНТАЖЛЮКС" |
1 519 839,60
UAH з ПДВ
|
1 349 940,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "Будівельна фірма ІНТЕРЛЮКСБУД" |
1 591 573,20
UAH з ПДВ
|
1 350 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "КРЕЙТОН" |
1 974 401,76
UAH з ПДВ
|
1 385 109,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРМОНТАЖЛЮКС" #33147770 |
Переможець |
1 349 940,00
UAH з ПДВ
|
21 травня 2024 16:44
|
Інформація про відміну
Виконано
Дата оприлюднення: | 28 травня 2024 12:55 |
Кінець періоду оскарження: | 08 червня 2024 00:00 |
Дата відміни: | 08 червня 2024 00:03 |
Причина відміни: | неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель |
Коментар щодо відміни: | пп.2 п.50 Постанови 1178 |
Документи:
28 травня 2024 12:54
|
Електронний підпис |
28 травня 2024 12:53
|
19 протокол відміна торгів.pdf |