Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Комунальний заклад "Мирогощанський психоневрологічний інтернат" Рівненської обласної ради |
Код ЄДРПОУ: | 03189305 |
Місцезнаходження: | 35623, Україна , Рівненська обл., с. Мирогоща Друга, Дубенський р-н, вул. Чеська, 11а |
Контактна особа: |
Ігор Левшенюк +380630206072 zakupivli.levsh@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:55320000-9: Послуги з організації харчування
Тендерна документація
29 лютого 2024 17:30 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
29 лютого 2024 17:19 |
Реєстрація потужності харчоблоку Мирогоща друга.pdf | |
29 лютого 2024 17:19 |
розпорядження.pdf | |
29 лютого 2024 17:19 |
Договір оренди харчоблоку Мирогоща інтернат.pdf | |
29 лютого 2024 17:19 |
Обгрунтування.pdf | |
29 лютого 2024 17:19 |
Лист ОР.pdf |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2024-07-23-000023 ● d9aa3cec67f34d8ba8b21320c5212ba5
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
-
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 23 липня 2024 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 23 липня 2024 14:13 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
23.07.2024 № 52
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління
Західного офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Олександр МУРАВСЬКИЙ
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 23.07.2024 № 52.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2024-02-29-009864-a 29.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-07-24 16:25:18
Запит по надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг з готування їжі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-29-009864-a ), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та на підставі яких розрахунків (підтвердити документально) визначено його очікувану вартість.Також, надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 3511 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-07-26 13:54:32
Відповідь на запит про надання пояснень по моніторингу закупівлі
Комунальний заклад «Мирогощанський психоневрологічний інтернат» Рівненської обласної ради, розглянувши запит UA-M-2024-07-23-000023 від 24.07.2024 на отримання інформації у межах проведення моніторингу процедури закупівлі 55321000-6 Послуги з готування їжі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-02-29-009864-a) повідомляє наступне.
З метою реалізації права підопічних пансіонату на раціональне харчування, існує потреба в закупівлі послуг з готування їжі.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначалася відповідно до Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275 (із змінами) на основі моніторингу аналогічних закупівель послуг з організації харчування підопічних (UA-2023-12-21-016929-a, UA-2023-12-22-015563-a, UA-2024-01-30-015147-a) та порівняння ринкових цін в Рівненській області в системі PROZORRO, з урахуванням кількісних характеристик обсягу послуг, що закуповуються в розрахунку на 1 рік.
Під час збору інформації про ціну було враховано дотримання добових натуральних норм, обсяги закупівлі, повноцінне чотирьохразове харчування.
Застосовуючи метод порівняння ринкових цін, очікувану ціну за одиницю визначено як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних за підрахунками вказаних цін, які були розміщені в мережі Інтернет у відкритому доступі, а очікувану вартість визначено, як добуток очікуваної ціни за одиницю на кількість послуг, та, відповідно, сформовано очікувану вартість предмету закупівлі, яка становить 6601140,00 грн.
Обсяги визначено відповідно до очікуваної потреби, обрахованої Замовником на основі фактичного планування на основі добових норм харчування згідно Постанови КМУ від 13.03.2002 р. № 324.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено згідно наступних нормативно-правових актів
• Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»;
• Постанова Кабінету Міністрів України від 13 березня 2002 р. № 324 «Про затвердження натуральних добових норм харчування в інтернатних установах, навчальних та санаторних закладах сфери управління Міністерства соціальної політики»
• Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 03.09.2017 р. № 1073 «Про затвердження Норм фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії»
• Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 20.02.2013 № 144 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил»;
• Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 23.07.2002 № 280 «Щодо організації проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб».
З приводу наступного питання щодо посилання на веб-сайт повідомляємо, що у КЗ «Мирогощанський психоневрологічний інтернат» РОР відсутній офіційний веб-сайт, тому обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі не було оприлюднено.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», лише рекомендовано забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-08-01 14:58:34
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури «Послуги з готування їжі (Послуги з організації харчування підопічних)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-29-009864-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
Відповідно до обґрунтування підстави для здійснення закупівлі від 29.02.2024 оприлюдненого в електронній системі закупівель, Замовник прийняв рішення та здійснив закупівлю за ДК 021:2015:55320000-9: Послуги з організації харчування (ДК 021:2015: 55321000-6 — Послуги з готування їжі) без застосування процедури відкритих торгів відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей, яким передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання; укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу; відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником; необхідність захисту прав інтелектуальної власності;укладення договору про закупівлю з постачальником “останньої надії” або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу.
Замовник в Обгрунтуванні вказав, що не може з технічних причин укласти договір про надання послуг з готування їжі для харчування підопічних з іншим суб’єктом господарювання.
При цьому розділом 5 договору про надання послуг №6 від 29.02.2024, укладеного за результатами проведеної закупівлі з КП «Володимирецький комбінат громадського харчування», визначено, зокрема, що «в разі неможливості фактичного приготування страв (відключення електричної енергії, несприятливих природних умов та інше) послуги повинні надаватися шляхом доставки готових страв в термосах/контейнерах для їжі таким чином, щоб уникнути псування, пошкодження готових страв, потрапляння пилу, бруду та іншого втручання під час їх транспортування до місця надання послуг», що передбачає можливість надання кейтерингових послуг у відповідності до ДК 021:2015: 55520000-1 "Кейтерингові послуги".
Також, необхідно зазначити, що доданий Замовником як обґрунтування договір №1 від 30.01.2023 оренди нерухомого майна, яке належить до комунальної власності, свідчить про передачу приміщення будівлі столова-кухня Комунального закладу "Мирогощанський психоневрологічний інтернат" Рівненської обласної ради для КП «Володимирецький комбінат громадського харчування» та пунктом 8.1 передбачає, що орендар має право передати майно в суборенду за погодженням з орендодавцем.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно п. 3 Особливостей під час здійснення публічних закупівель Замовник зобов’язаний організовувати та проводити закупівлі з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи зазначене необхідно надати інформацію, пояснення та документи щодо не застосування процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями відповідно до пункту 10 Особливостей.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-08-06 15:03:08
Відповідь про надання пояснень на запит
ПОЯСНЕННЯ
у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом
«Послуги з організації харчування підопічних»
код ДК 021:2015 – 55321000-6 Послуги з готування їжі
(ідентифікатор закупівлі ID: UA-2024-02-29-009864-a)
Закупівля «Послуги з організації харчування» (ДК 021:2015: 55321000-6 — Послуги з готування їжі) здійснювалась без застосування процедури відкритих торгів відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей, яким передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
На Комунальний заклад «Мирогощанський психоневрологічний інтернат» Рівненської обласної ради покладений обов'язок забезпечити харчування підопічних.
Підопічні відповідно до встановлених норм забезпечуються раціональним не менше ніж чотириразовим харчуванням, у тому числі дієтичним, з урахуванням віку та стану здоров’я у межах натуральних норм харчування (проміжки часу між прийманням їжі не повинні перевищувати чотирьох годин, останнє приймання їжі здійснюється за дві години до сну).
З метою безперервного забезпечення у 2024 році інтернату послугами з організації харчування підопічних здійснювалась закупівля послуги з готування їжі.
Підопічні психоневрологічного інтернату це люди з відповідними проблемами зі здоров’ям, у тому числі віковими, порушенням функцій самообслуговування, а насамперед – страждають на різні форми психічних розладів, підпорядковуються спеціальному режиму, який визначає, зокрема, і місце їх перебування протягом дня, тому відповідно не можуть харчуватись поза межами приміщень інтернату.
Будівля столова-кухня за адресою: 35623, Рівненська область, Дубенський район, с. Мирогоща друга, вулиця Чеська, будинок 11 А, в якій знаходиться харчоблок та їдальня інтернату за результатами електронного аукціону від 23.01.2023 року № LLE001-UA-20230113-62461 були передані в оренду КП «Володимирецький комбінат громадського харчування» (код ЄДРПОУ 01764610) строком на 5 років (договір оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності № 1 від 30.01.2023 року), складено акт приймання-передачі в оренду нерухомого майна від 30.01.2023 р, а також для надання послуги з організації харчування підопічних Дубенським районним управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області було проведено державну реєстрацію потужності харчоблоку по адресі: 35623, Рівненська область, Дубенський район, с. Мирогоща друга, вулиця Чеська, 11А за КП «Володимирецький комбінат громадського харчування» та присвоєно реєстраційний номер: r-UA-17-05-596 від 11.05.2023 року, тому Замовник не міг з технічних причин, укласти договір про надання послуг з готування їжі для харчування підопічних з іншим суб’єктом господарювання крім КП «Володимирецький комбінат громадського харчування».
Пункт 8.1 Договору оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності № 1 від 30.01.2023 року передбачає суборенду так, як це вимагає типовий договір оренди. При цьому пункт 8.1 Договору оренди визначає право, а не обов’язок Орендаря передати майно в суборенду. Звернень про погодження суборенди від Орендаря не надходило. Тобто Замовник не може укласти договір про надання послуг з готування їжі для харчування підопічних з іншим суб’єктом господарювання з технічних причин.
Розділом 5 договору про надання послуг №6 від 29.02.2024, визначено, що «в разі неможливості фактичного приготування страв (відключення електричної енергії, несприятливих природних умов та інше) послуги повинні надаватися шляхом доставки готових страв в термосах/контейнерах для їжі таким чином, щоб уникнути псування, пошкодження готових страв, потрапляння пилу, бруду та іншого втручання під час їх транспортування до місця надання послуг».
Тобто в даному пункті передбачено порядок доставки готової їжі в разі неможливості приготування страв безпосередньо в харчоблоці за адресою: 35623, Рівненська обл., Дубенський район, село Мирогоща Друга, вул. Чеська, 11А.
Разом з тим безпосереднє споживання готової їжі підопічними не може здійснюватись в будь-якому не передбаченому для цього місці, в тому числі поза межами приміщень інтернату.
Споживання готової їжі підопічними Комунального закладу «Мирогощанський психоневрологічний інтернат» Рівненської обласної ради відбувається в їдальні інтернату за адресою: 35623, Рівненська обл., Дубенський район, село Мирогоща Друга, вул. Чеська, 11А., тобто за місцем надання послуг згідно договору про надання послуг №6 від 29.02.2024.
При цьому не лише харчоблок, а і приміщення їдальні інтернату (приміщення позначені на плані в технічному паспорті літерою «Д»: 1-1 зал площею 46,6 кв.м., 1-2 зал площею 118,9 кв.м.), за адресою: 35623, Рівненська обл., Дубенський район, село Мирогоща Друга, вул. Чеська, 11А перебувають в оренді Кооперативного підприємства «Володимирецький комбінат громадського харчування» відповідно до договору оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності № 1 від 30.01.2023 року.
Відповідно до зазначеного для харчування підопічних технічно не є можливим надання кейтерингових послуг у відповідності до ДК 021:2015: 55520000-1 "Кейтерингові послуги" іншим суб’єктом господарювання.
Умови Розділу 5 Договору про надання послуг №6 від 29.02.2024 передбачають виконання умов договору виключно Кооперативним підприємством «Володимирецький комбінат громадського харчування» за будь-яких умов, тобто забезпечення підопічних інтернату харчуванням без застосування альтернативи.
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2024-08-15 12:09:26
Звернення по роз'яснення Висновку
Статтею 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.
Вважаємо, що ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати застосування відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору.
Такий захід реагування у вигляді зобов'язання розірвати укладений договір, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Однак, у висновку про результати моніторингу закупівлі № UA-2024-02-29-009864-a від 13.08.2024 року взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове, тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується, з завданнями Держаудитслужби.
Крім цього, відповідно до частини 1 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно з частиною 1 статті 626 Цивільного кодексу України (далі ЦК України) договором є домовленість двох або більше сторін, що спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Відповідно до частин 1, 4 статті 188 Господарського кодексу України (далі ГК України) зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
За змістом статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
У частині першій статті 203 ЦК України наведено вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину.
Частина перша статті 215 ЦК України визначає підставою недійсності правочину недодержання в момент його вчинення стороною (сторонами) вимог, встановлених наведеними приписами статті 203 Кодексу.
Відповідно до частини першої статті 216 ЦК України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.
Аналіз наведених нормативних підстав недійсності правочинів та її наслідків дає можливість дійти висновку, що інститут недійсності має на меті повне скасування правочину (розірвання договору) саме як юридичного факту, а його застосування має приводити до відновлення стану, який існував до укладення договору, який суперечить законодавству.
Пунктом 5 частини 7 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що у висновку обов'язково зазначається зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Норми Закону України "Про публічні закупівлі" не передбачають порядку усунення виявлених порушень процедури закупівлі після визначення переможця процедури закупівлі та укладення із ним договору про закупівлю.
На підставі вищенаведеного, та у відповідності до частини 8 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", просимо чітко та послідовно із посиланням на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акту вказати спосіб усунення виявлених моніторингом порушень, а саме «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов'язань за договором».
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата: 2024-08-20 14:29:42
Відповідь на звернення за роз'ясненням
Виходячи із структури та змісту частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» саме замовник публічної закупівлі вправі визначати, яким чином він має намір усунути виявлені правопорушення, обираючи один із визначених законом правомірних варіантів поведінки.
Із приписів Закону України «Про публічні закупівлі» вбачається, що на Замовника покладений обов`язок зазначити варіанти правомірної поведінки, тобто замовнику дається право вибору: вжити заходів щодо припинення договору, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, надати аргументовані заперечення, інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Варіант усунення порушення шляхом припинення зобов’язань за договором (розірвання договору) направлений на приведення відносин між сторонами у первісний стан. Недотримання учасником вимог законодавства щодо вибору способу закупівлі робить укладання договору взагалі неможливим.
Отже, у разі дотримання вимог Законодавства з питань публічних закупівель відносини між замовником взагалі б не виникли та договір про закупівлю не було б укладено.
Договір може бути розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Також, положеннями частини першої статті 203 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст правочину не може суперечити Цивільному кодексу України, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.
Підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 Цивільного кодексу України.
Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Відтак, з огляду на приписи частини першої статті 215 Цивільного кодексу України, якою передбачено, що підставами недійсності укладеного за результатами вищевказаної закупівлі правочину є недодержання вимог Закону в момент його укладення в частині недотримання порядку здійснення закупівель, то єдиним шляхом усунення порушення є припинення зобов`язань по договору про закупівлю.
Водночас Закон надає Замовнику право вибору, а саме: оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Тобто вимоги, зазначені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі шляхом припинення зобов’язань за договором, підлягають виконанню.
Укладаючи договір за результатами проведення публічної закупівлі, держава фактично має право контролю за проведенням закупівлі, враховуючи і етап укладення та виконання договору.
Відповідно до приписів Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» вказаний контроль держава здійснює через органи державного фінансового контролю шляхом проведення, зокрема моніторингу закупівлі.
Пунктами 7, 8 статті 10 вказаного Закону визначено, зокрема, право органу державного фінансового контролю: пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства; порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства; у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
З аналізу вищенаведених правових норм вбачається, що орган фінансового контролю має право як і висувати замовникам обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення порушень шляхом припинення зобов`язань за укладеним договором, так і право на ініціювання питання про визнання договору недійсним. У свою чергу, законодавством регламентовано вичерпний перелік підстав для автоматичного визнання договору закупівлі нікчемним.
Отже, чинним законодавством встановлено дискрецію органу державного фінансового контролю щодо визначення форми усунення встановлених порушень в залежності від виду цих порушень.
Таким чином, Держаудитслужба має повноваження щодо визначення одного із варіантів усунення встановлених порушень як припинення зобов’язань за договором (розірвання договору).
У висновку конкретизовано, яких саме заходів має вжити Замовник, визначено спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його чіткість та визначеність, та підлягає виконанню.
Надання інформації про усунення порушення замовником
Заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі від 13.08.2024 року № UA-2024-02-29-009864-a Згідно висновку про результати моніторингу закупівлі від 13.08.2024 року № UA-2024-02-29-009864-a за результатом аналізу питання наявності підстав щодо застосування закупівлі без використання електронної системи та обґрунтування здійснення закупівлі, дотримання принципів здійснення публічних закупівель встановлено порушення підпункту 5 пункту 13, пункту 5, абзацу третього пункту 17 Особливостей, п. 3 Особливостей та статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”. Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області за висновком зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором відповідно до законодавства та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Комунальний заклад «Мирогощанський психоневрологічний інтернат» Рівненської обласної ради не згідний з висновком про результати моніторингу закупівлі від 13.08.2024 року № UA-2024-02-29-009864-a та подає аргументовані заперечення до висновку. Відповідно до законодавства необхідною передумовою для взяття будь-якого бюджетного зобов'язання є наявність відповідного бюджетного призначення та відповідного бюджетного асигнування, встановленого кошторисом. Згідно з частиною першою ст.23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачене законом про Державний бюджет України. Відповідно до частини першої ст.48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами. Згідно кошторису Комунальним закладом «Мирогощанський психоневрологічний інтернат» Рівненської обласної ради була здійснена закупівля за предметом «Послуги з організації харчування» (ДК 021:2015: 55321000-6 — Послуги з готування їжі) без застосування процедури відкритих торгів відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей, яким передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником. На Комунальний заклад «Мирогощанський психоневрологічний інтернат» Рівненської обласної ради покладений обов'язок забезпечити харчування підопічних. Підопічні відповідно до встановлених норм забезпечуються раціональним не менше ніж чотириразовим харчуванням, у тому числі дієтичним, з урахуванням віку та стану здоров’я у межах натуральних норм харчування (проміжки часу між прийманням їжі не повинні перевищувати чотирьох годин, останнє приймання їжі здійснюється за дві години до сну). З метою безперервного забезпечення у 2024 році інтернату послугами з організації харчування підопічних здійснювалась закупівля послуги з готування їжі. Підопічні психоневрологічного інтернату це люди з відповідними проблемами зі здоров’ям, у тому числі віковими, порушенням функцій самообслуговування, а насамперед – страждають на різні форми психічних розладів, підпорядковуються спеціальному режиму, який визначає, зокрема, і місце їх перебування протягом дня, тому відповідно не можуть харчуватись поза межами приміщень інтернату. Будівля столова-кухня за адресою: 35623, Рівненська область, Дубенський район, с. Мирогоща друга, вулиця Чеська, будинок 11 А, в якій знаходиться харчоблок та їдальня інтернату за результатами електронного аукціону від 23.01.2023 року № LLE001-UA-20230113-62461 були передані в оренду КП «Володимирецький комбінат громадського харчування» (код ЄДРПОУ 01764610) строком на 5 років (договір оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності № 1 від 30.01.2023 року), складено акт приймання-передачі в оренду нерухомого майна від 30.01.2023 р, а також для надання послуги з організації харчування підопічних Дубенським районним управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області було проведено державну реєстрацію потужності харчоблоку по адресі: 35623, Рівненська область, Дубенський район, с. Мирогоща друга, вулиця Чеська, 11А за КП «Володимирецький комбінат громадського харчування» та присвоєно реєстраційний номер: r-UA-17-05-596 від 11.05.2023 року, тому Замовник не міг з технічних причин, укласти договір про надання послуг з готування їжі для харчування підопічних з іншим суб’єктом господарювання крім КП «Володимирецький комбінат громадського харчування». Пункт 8.1 Договору оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності № 1 від 30.01.2023 року передбачає суборенду так, як це вимагає типовий договір оренди. При цьому пункт 8.1 Договору оренди визначає право, а не обов’язок Орендаря передати майно в суборенду. Звернень про погодження суборенди від Орендаря не надходило. Тобто Замовник не може укласти договір про надання послуг з готування їжі для харчування підопічних з іншим суб’єктом господарювання з технічних причин. Розділом 5 договору про надання послуг №6 від 29.02.2024, визначено, що «в разі неможливості фактичного приготування страв (відключення електричної енергії, несприятливих природних умов та інше) послуги повинні надаватися шляхом доставки готових страв в термосах/контейнерах для їжі таким чином, щоб уникнути псування, пошкодження готових страв, потрапляння пилу, бруду та іншого втручання під час їх транспортування до місця надання послуг». Тобто в даному пункті передбачено порядок доставки готової їжі в разі неможливості приготування страв безпосередньо в харчоблоці за адресою: 35623, Рівненська обл., Дубенський район, село Мирогоща Друга, вул. Чеська, 11А. Разом з тим безпосереднє споживання готової їжі підопічними не може здійснюватись в будь-якому не передбаченому для цього місці, в тому числі поза межами приміщень інтернату. Споживання готової їжі підопічними Комунального закладу «Мирогощанський психоневрологічний інтернат» Рівненської обласної ради відбувається в їдальні інтернату за адресою: 35623, Рівненська обл., Дубенський район, село Мирогоща Друга, вул. Чеська, 11А., тобто за місцем надання послуг згідно договору про надання послуг №6 від 29.02.2024. При цьому не лише харчоблок, а і приміщення їдальні інтернату (приміщення позначені на плані в технічному паспорті літерою «Д»: 1-1 зал площею 46,6 кв.м., 1-2 зал площею 118,9 кв.м.), за адресою: 35623, Рівненська обл., Дубенський район, село Мирогоща Друга, вул. Чеська, 11А перебувають в оренді Кооперативного підприємства «Володимирецький комбінат громадського харчування» відповідно до договору оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності № 1 від 30.01.2023 року. Відповідно до зазначеного для харчування підопічних технічно не є можливим надання кейтерингових послуг у відповідності до ДК 021:2015: 55520000-1 "Кейтерингові послуги" іншим суб’єктом господарювання, оскільки споживання готової їжі підопічними поза межами їдальні неможливе. Умови Розділу 5 Договору про надання послуг №6 від 29.02.2024 передбачають виконання умов договору виключно Кооперативним підприємством «Володимирецький комбінат громадського харчування» за будь-яких умов, тобто забезпечення підопічних інтернату харчуванням без застосування альтернативи. А тому висновок про результати моніторингу закупівлі від 13.08.2024 року № UA-2024-02-29-009864-a про наявність порушення підпункту 5 пункту 13, пункту 5, абзацу третього пункту 17 Особливостей, п. 3 Особливостей та статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі” є абсолютно необґрунтованими та безпідставними. Статтею 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Вважаємо, що ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати застосування відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору. Такий захід реагування у вигляді зобов'язання розірвати укладений договір, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Однак, у висновку про результати моніторингу закупівлі від 13.08.2024 року № UA-2024-02-29-009864-a року взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове, тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується, з завданнями Держаудитслужби. Крім цього, відповідно до частини 1 статті 41 Закону №922-VIII договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до частин 1, 4 статті 188 Господарського кодексу України (далі - ГК України) зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. За змістом статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. У частині першій статті 203 ЦК України наведено вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину. Частина перша статті 215 ЦК України визначає підставою недійсності правочину недодержання в момент його вчинення стороною (сторонами) вимог, встановлених наведеними приписами статті 203 Кодексу. Відповідно до частини першої статті 216 ЦК України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування. Аналіз наведених нормативних підстав недійсності правочинів та її наслідків дає можливість дійти висновку, що інститут недійсності має на меті повне скасування правочину (розірвання договору) саме як юридичного факту, а його застосування має приводити до відновлення стану, який існував до укладення договору, який суперечить законодавству. Пунктом 5 частини 7 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що у висновку обов'язково зазначається зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Норми Закону №922-VIII не передбачають порядку усунення виявлених порушень процедури закупівлі після визначення переможця процедури закупівлі та укладення із ним договору про закупівлю. Крім того, органом аудитслужби не надано роз'яснень щодо висновку. Таким чином, Комунальний заклад «Мирогощанський психоневрологічний інтернат» Рівненської обласної ради, аргументовано вважає висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 13.08.2024 року № UA-2024-02-29-009864-a необґрунтованим та протиправним. У зв’язку з незгодою Комунального закладу «Мирогощанський психоневрологічний інтернат» Рівненської обласної ради з інформацією, викладеною у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі від 13.08.2024 року № UA-2024-02-29-009864-a повідомляємо, що його буде оскаржено до суду, про результати подання позовної заяви до суду буде додатково повідомлено через електронну систему закупівель. Директор _____________ Олексій ШАМАК
2024-08-20 10:25:16
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 13 серпня 2024 |
Кінцевий строк оскарження: | 28 серпня 2024 |
Порушення виявлено
- Укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом
Оскарження в суді
Опис: | Відповідно до частини 10 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження. Комунальний заклад «Мирогощанський психоневрологічний інтернат» Рівненської обласної ради не погоджується з інформацією, викладеною у висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області про результати моніторингу процедури закупівлі від 13.08.2024 року № UA-2024-02-29-009864-a вважає, що вказаний висновок необґрунтованим та протиправним, а тому 23.08.2024 року звернувся до Рівненського окружного адміністративного суд з позовною заявою про його скасування. Вказаний адміністративний позов зареєстрований в Рівненському окружному адміністративному суді 26.08.2024 року присвоєно єдиний унікальний номер справи 460/9639/24. |
Дата публікації: | 26 серпня 2024 |
Номер відкриття провадження: | №460/9639/24 Ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду від 27 серпня 2024 року про прийняття позовної заяви до розгляду, відкриття провадження в адміністративній справі та призначення справи до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у справі №460/9639/24 позовну заяву Комунального закладу "Мирогощанський психоневрологічний інтернат" Рівненської обласної ради до Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі - прийнято до розгляду. Відкрито провадження в адміністративній справі №460/9639/24. Розгляд справи буде провадитись за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням сторін. |
Дата відкриття провадження: | 27 серпня 2024 |
Документи:
28 серпня 2024 15:06
|
Електронний підпис |
26 серпня 2024 13:28
|
Адміністративний позов до аудитслужби.pdf |
26 серпня 2024 13:28
|
Платіжна інструкція Судовий збір.pdf |
28 серпня 2024 15:06
|
Електронний підпис |
26 серпня 2024 13:30
|
Електронний підпис |
26 серпня 2024 13:28
|
Адміністративний позов до аудитслужби.pdf |
26 серпня 2024 13:28
|
Платіжна інструкція Судовий збір.pdf |
Ризики, що спрацювали
sas24-3-14-1
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
КООПЕРАТИВНЕ ПІДПРИЄМСТВО " ВОЛОДИМИРЕЦЬКИЙ КОМБІНАТ ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ" #01764610 |
Переможець |
6 601 140,00
UAH
|
29 лютого 2024 17:30
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
25 червня 2024 08:55
|
ду № 1до дог 6 від 29.02.2024.pdf | зміни до договору |
25 червня 2024 08:53
|
Угода.pdf | укладений |
29 лютого 2024 17:30
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 24 червня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 25 червня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Згідно додаткової угоди № 1 від 24.06.2024 року до договору № 6 від 29.02.2024 року |
Номер договору про закупівлю: | 6 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |