Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ШИРОКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ЗАПОРІЗЬКОГО РАЙОНУ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ |
Код ЄДРПОУ: | 26013402 |
Місцезнаходження: | 70413, Україна , Запорізька обл., с. Широке, вул. Центральна, 1 |
Контактна особа: |
Ірина Вікторівна Макаренко +380632182714 gromada.dok@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 28 липня 2023 17:13 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 10 серпня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 10 серпня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 13 серпня 2023 00:00 |
Очікувана вартість: | 125 640 217,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 628 202,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей. Вид забезпечення тендерної пропозиції гарантія (банківська електронна), яка повинна відповідати вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого Постановою правління Національного банку України «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземній валютах» за № 639 від 15.12.2004 (зі змінами), Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції учасника (банківської гарантії) має дорівнювати або перевищувати 120 (сто двадцять) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій включно. 1. Вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – гарантія) з урахуванням Особливостей, банками (далі – гарант). 2. Терміни, зазначені у Вимогах, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25 січня 2018 року № 5). 3. Гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо: - вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим; - вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку; - можливості часткової сплати суми гарантії. 4. Гарантія, яка надається в електронній формі, підписується шляхом накладання кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) гаранта та його печатки відповідно. 5. Зміни до гарантії можуть бути внесені в порядку, передбаченому законодавством України, після чого вони стають невід’ємною частиною цієї гарантії. 6. Банківська гарантія обов’язково має містити інформацію про підстави не повернення Учаснику забезпечення тендерної пропозиції згідно з ч. 3 ст. 25 Закону. Умови надання забезпечення тендерної пропозиції згідно з умовами цього розділу повинні передбачати неможливість внесення змін до умов гарантії або дострокового припинення дії гарантії без згоди бенефіціара після завершення часу на прийом тендерних пропозицій електронною системою закупівель. Електронна банківська гарантія повинна бути надана із копією договору про надання банківської гарантії з усіма додатками, підписаного обома сторонами. У разі, якщо окремий договір про надання гарантії не укладається, учасник надає лист-роз’яснення в довільній формі, в якому зазначаються законодавчі підстави не укладання вище вказаного договору. При цьому учасник надає у тендерній пропозиції сканований оригінал або копію ліцензії НБУ на право здійснення банківських операцій банком, що надає банківську гарантію Учаснику, завірену цим банком. Електронний документ повинен бути складений із дотриманням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» і Закону України «Про електронні довірчі послуги» та повинен дозволяти з достовірністю встановити особу гаранта. 7. Банківська гарантія має бути видана на умовах грошового забезпечення у розмірі, не меншому ніж це передбаченого тендерною документацію, що підтверджується довідкою, виданою банком-гарантом, завіреною підписом уповноваженої особи банку-гаранту, яка повинна містити реквізити гарантії, умови видачі гарантії, дату видачі такої довідки, найменування принципала, його ідентифікаційний код, а також свідчити про забезпечення гарантії без відповідного покриття 8. Банківська гарантія повинна відповідати наступним вимогам: - повинна бути оформлена на бланку Гаранта та підписана уповноваженою особою Гаранта та скріплена його печаткою; - повинна бути безвідклична (не може бути відкликана чи змінена без попереднього узгодження з бенефіціаром) та безумовна (банк-гарант виконує свої зобов’язання перед бенефіціаром після одержання його звичайної, нічим не обумовленої вимоги); - не має містити умов, що ускладнюють або унеможливлюють задоволення вимог замовника з отримання грошових коштів від гаранта по забезпеченню, наданому учасником у формі тендерної гарантії, в тому числі, умов окремих угод між банком-гарантом та учасником, вимог щодо надання листів або інших документів за підписом учасника або третіх осіб, що підтверджують факт настання гарантійного випадку; - термін сплати грошових коштів (суми тендерного забезпечення - гарантованої суми) за першою письмовою вимогою Замовника (бенефіціара) протягом 5 банківських днів з моменту отримання письмової вимоги; - банківським установам у колонтитулах тендерної гарантії слід указувати посилання на програмний комплекс, яким накладено КЕП або вказати метод перевірення справжності гарантії. У разі відсутності інформації про алгоритм перевірки кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної печатки у тексті банківської гарантії, накладених на неї, учасник у складі тендерної пропозиції повинен розмістити (завантажити) окремий документ, викладений на фірмовому бланку учасника (у разі наявності) з описом алгоритму можливості перевірки вищевказаних кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної печатки, накладених на забезпечення тендерної пропозиції; - банківська гарантія має бути чинною з дати розкриття тендерної пропозиції. 9. Банк, яким видана гарантія, за офіційними даними НБУ повинен бути платоспроможним та не знаходитись в стадії ліквідації про що додатково надається лист від банку-гаранта щодо платоспроможність та не знаходження в стадії ліквідації. 10. До закінчення встановленого у тендерній документації строку, замовник має право вимагати від учасників продовження строку дії тендерної пропозиції та її забезпечення у формі банківської гарантії (у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) банка – гаранта) відповідно до строку, на який продовжено тендерну пропозицію Учасника. 11. Усі витрати, пов’язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів Учасника. 12. Тендерна пропозиція, подана із забезпеченням, строк дії якого менший 120 календарних днів та не відповідає вимогам безвідкличності та безумовності відхиляється Замовником як така, що не відповідає умовам тендерної документації. Для оформлення банківської гарантії: Назва Замовника: Широківська сільська рада Запорізького району Запорізької області. Місцезнаходження Замовника: вул. Центральна, 1, с. Широке , Запорізький район, Запорізька область, 70413 Адреса для листування: вул. Розенталь, буд.7, м. Запоріжжя, 69089 |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 3756642.49 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Пiсляоплата | 120 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
08 серпня 2023 20:24 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
08 серпня 2023 20:22 |
Перелік змін до ТД 08.08.2023.pdf | |
08 серпня 2023 20:22 |
ТД реконструкція водопроводу ЗІ ЗМІНАМИ для публікації 08.08.2023.docx | |
02 серпня 2023 17:51 |
Протокол провнесення змін 02.08.2023 з переліком змін.pdf | |
28 липня 2023 17:13 |
28.07_ДОД_4_ПРОЄКТ_ДОГОВОРУ для публікації.docx |
08 серпня 2023 20:24 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||||||||
08 серпня 2023 20:22 |
Перелік змін до ТД 08.08.2023.pdf
|
|||||||||
08 серпня 2023 20:22 |
ТД реконструкція водопроводу ЗІ ЗМІНАМИ для публікації 08.08.2023.docx
|
|||||||||
02 серпня 2023 17:51 |
Протокол провнесення змін 02.08.2023 з переліком змін.pdf
|
|||||||||
28 липня 2023 17:13 |
28.07_ДОД_4_ПРОЄКТ_ДОГОВОРУ для публікації.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Всі контактні дані, адреса вказані в тендерній документації та на майданчику
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-09-04-000065 ● a1d58ec7e1e34080a9b4666abc57e7c0
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 04 вересня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 04 вересня 2023 19:49 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
04.09.2023 № 263
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
4 UA-2023-07-28-009021-a 28.07.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-09-07 14:22:53
запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з реконструкції північного групового водопроводу від м. Запоріжжя до с. Лукашеве для водопостачання населених пунктів Запорізького району». Коригування (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-28-009021-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні:
Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Надати інформацію та документи, що підтверджують виникнення об’єктивних обставин для укладання додаткової угоди від 21.08.2023 № 1 до Договору від 21.08.2023 № 387/23.
Інформацію з документальним підтвердженням щодо виконання товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАПОРІЖБУДГРУП» вимог частини другої статті 41 Закону.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-09-12 20:15:09
про надання пояснення по процедурі закупівлі предмету «Реконструкція північного групового водопроводу від м. Запоріжжя до с. Лукашеве для водопостачання населених пунктів Запорізького району». Коригування (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-07-28-009021-a)
Відповідно до п. 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю» (надалі – Закон фінконтролю), органу державного фінансового контролю надається право: одержувати від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, інших юридичних осіб та їх посадових осіб, фізичних осіб - підприємців інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
Згідно п.6 ст.10 Закону фінконтролю, органу державного фінансового контролю надається право: одержувати від службових і матеріально відповідальних осіб об'єктів, що контролюються, письмові пояснення з питань, які виникають у ході здійснення державного фінансового контролю. Цей закон є загальною нормою права.
Згідно статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Згідно частини 5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Рішення про початок моніторингу процедури закупівлі (наказ 04.09.2023 № 263) прийнято із таких підстав: виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (пору-шень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Широківська сільська рада Запорізького району Запорізької області надає наступні пояснення по кожному пункту:
1. Щодо надання інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Згідно статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Замовник надає проектно-кошторисну документацію, експертний звіт з додатком з кюаркодом, дефектні акти, службова на проведення процедури закупівлі з обсягами робіт. Додатково повідомляємо, що в складі тендерної пропозиції Учасника також наявні договірна ціна та розрахунки, локальні кошториси і т.п. відповідно до предмету закупівлі, отже дотримано принципів здійснення публічних закупівель.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Пунктом 4-1 Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» рекомендовано органам місцевого самоврядування, зокрема, забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Зазначена постанова КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 не стосується сфері публічних закупівель. Спеціальний Закон України «Про публічні закупівлі» не покладає обов’язку оприлюднювати інформацію про доцільність та розрахунок очікуваної вартості процедури закупівлі.
Замовником оголошено процедуру «Відкриті торги з особливостями». Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (зі змінами та доповненнями) визначено умови та порядок закупівель в умовах воєнного стану. Даними Особливостями також не зобов’язано Замовників оприлюднювати інформацію про доцільність та розрахунок очікуваної вартості процедури закупівлі.
Замовником враховано, що з 24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан. Оскільки оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місце виконання робіт та обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі несе загрозу безпеці із врахуванням того, що власні веб-сайті не мають такого ступеня захищеності, як сайт Прозорро, отже вся інформація розміщується на сайті https://prozorro.gov.ua/tender
З огляду на рекомендаційний характер цього пункту надаємо посилання на сторінки веб-сайтів, на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості згідно предмету закупівлі:
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-28-009021-a
розміщено інформацію про замовника, номер закупівлі, процедуру закупівлі - Відкриті торги з особливостями, Строк виконання робіт, Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків), обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета у файлах: ТД реконструкція водопроводу для публікації.docx, та ТД реконструкція водопроводу ЗІ ЗМІНАМИ для публікації 08.08.2023.docx - ДОДАТОК 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ»; Очікувана вартість.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі були взяті з відомості обсягів робіт, які є невід’ємною частиною проєктно-кошторисної документації, розробленої і затвердженої в установленому Законом порядку, яка пройшла відповідну експертизу. Тому, будь-які розрахунки в даному випадку не потрібні.
Очікувана вартість – це розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Методи визначення очікуваної вартості запропоновані у Примірній методиці визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженій Наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275. Замовником була визначена потреба в роботах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо). Очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням Настанови з визначення вартості будівництва, прийнятого Наказом від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» Міністерства розвитку громад та територій України, що є правонаступником Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (Мінрегіон), Держбуду УРСР, Мінінвестбуду України, Мінбудархітектури України, Держкоммістобудування України, Держбуду України, Мінбуду України, Мінрегіонбуду України, а також Галузевих виробничих норм ГБН Г.1-218-182:2011 "Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт", затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301, відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації. Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти).
На підставі вищевикладеного спочатку була розроблена і затверджена проектно-кошторисна документація (ПКД), подана службова записка від ініціатора закупівлі Замовника, в яких визначені очікувана вартість, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та зазначена необхідність проведення процедури закупівлі з урахуванням п.10 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме:
- Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
За результатом поданих документів уповноваженою особою складено протокол від 28.07.2023 року №28/01-1 яким затверджено тендерну документацію (з додатком 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ») та оголошення, в якому зазначені найменування та данні Замовника, предмет закупівлі, очікувана вартість, строк виконання.
На сайті https://ukurier.gov.ua/media/files/2023-6/64914e74d4cb5014982918.pdf -розміщено Додаток до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 червня 2023 р. № 534-р «ПЕРЕЛІК проектів (об’єктів, заходів), фінансування яких здійснюється за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів (об’єктів, заходів), спрямованих на ліквідацію наслідків збройної агресії»;
На сайті https://ips.ligazakon.net/document/KR230534?an=1 – розміщено розпорядження КМУ від 16 червня 2023 року №534-р «Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків зброй-ної агресії» (із змінами і доповненнями, внесеними розпорядженням Кабінету Міністрів Украї-ни від 9 серпня 2023 року N 688-р) з додатком.
Аналогічно дана закупівля розміщена:
https://gov.e-tender.ua/tender/budivelni-roboti/UA-2023-07-28-009021-a-rekonstrukcziya-pivnichnoho-hrupovoho-vodoprovodu-vid-m-zaporizhzhya-do-s-lukasheve
- https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2023-07-28-009021-a
- https://zakupki.com.ua/tender/20884019
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-28-009021-a
Замовником прийнято до уваги, що відповідно до наказу «Про початок
моніторингу закупівель» опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Отже, така підстава для моніторингу, як перевірка розміщення на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, крім офіційного сайта Уповноваженого органу, де розміщуються всі закупівлі з Особливостями, не є предметом наказу про початок моніторингу.
3. Надати інформацію та документи, що підтверджують виникнення об’єктивних обставин для укладання додаткової угоди від 21.08.2023 № 1 до Договору від 21.08.2023 № 387/23.
Умовами Договору передбачено, зокрема: «2.3. Платіжні зобов’язання Замовника за договором виникають виключно при наявності відповідного бюджетного призначення (бюджетного фінансування) відповідно до рішень розпорядника бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, тощо. 2.4. Обсяги закупівлі робіт за договором визначаються в розмірі фактичних видатків Замовника на відповідний бюджетний період, виникнення зобов’язань сторін за договором, включаючи виникнення бюджетних зобов’язань визначається не раніше встановлення у замовника бюджетних асигнувань для фінансування робіт, які становлять предмет закупівлі. 3.1. Замовник здійснює фінансування Підрядника на потреби виконання робіт за Договором за рахунок коштів місцевого бюджету, наданих для фінансування предмету Договору, в межах яких буде проводитись оплата виконаних робіт Підрядника. Платіжні зобов’язання Замовника за договором виникають виключно при наявності відповідного бюджетного призначення (бюджетного фінансування) відповідно до рішень розпорядника бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, тощо. План фінансування доводить Замовник до Підрядника після прийняття відповідних рішень.». Відповідно до п. 3.2. договору розрахунки по даному Договору проводяться у відповідності до законодавства України у сфері бюджетного фінансування, відповідно до Постанови КМУ від 09.06.2021 року № 590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» (зі змінами), до п.3.1. Договору, в межах та за рахунок коштів, наданих для фінансування предмету Договору шляхом оплати Замовником виконаних робіт після підписання Сторонами довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою КБ-3, акту приймання виконаних робіт за формою КБ-2в, складених Підрядником відповідно до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, в межах ціни цього Договору, у строк до 120 (ста двадцяти) календарних днів після надходження коштів для фінансування предмету Договору. 4.6. Замовник має право, яке вважається узгодженим Підрядником, приймати рішення про призупинення, поновлення, продовження термінів виконання робіт, які доводяться до відома і мають обов'язкову силу для Підрядника, за умови дотримання Підрядником загальних, поетапних та інших строків виконання робіт, встановлених цим Договором та всіма додатками до нього. Пунктом 13.1. договору встановлено, що цей Договір набирає чинності з дня його укладення, а в частині виникнення зобов’язань з виконання робіт, їх оплати, а також виникнення бюджетних зобов’язань – з дати встановлення Замовнику в установленому порядку відповідних бюджетних асигнувань у кошторисі з урахуванням ст.ст.23 і 48 Бюджетного кодексу України.
Відповідно до ст.47 Бюджетного кодексу України, обсяги закупівлі робіт за договором визначаються в розмірі фактичних видатків Замовника на відповідний бюджетний період, виникнення зобов’язань сторін за договором, включаючи виникнення бюджетних зобов’язань визначається не раніше встановлення у замовника бюджетних асигнувань для фінансування робіт, які становлять предмет закупівлі.
Відповідно до ст.48 Бюджетного кодексу України, розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років; довгострокових зобов’язань за енергосервісом, узятих на облік органами Казначейства України; довгострокових зобов’язань у рамках державно-приватного партнерства, узятих на облік органами Казначейства України; середньострокових зобов’язань за договорами щодо забезпечення судноплавного стану внутрішніх водних шляхів та судноплавних шлюзів; середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я; середньострокових зобов’язань за договорами на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг; щодо завдань (проектів) Національної програми інформатизації - після їх погодження з Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації.
Частиною першою ст. 638 ЦК України встановлено загальне правило відповідно до якого договір є укладеним з моменту коли сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Дане загальне правило лише прив'язує момент укладення будь-якого договору до моменту досягнення згоди з усіх його істотних умов не визначаючи правило, яке б конкретизувало з якого моменту виникають зобов’язання по його виконанню (правочин направлений на виконання договору). Згідно ч.1 ст.631 ЦК України, строком дії договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права та виконати свої обов’язки відповідно до договору. Відповідно до ст. ст. 6 та 627 ЦК України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з огляду на вимоги цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Тож сторони мають право встановити окремі правила дотримання договору, а також поставити виникнення чи припинення прав та обов’язків у залежність від обставин, щодо яких не відомо, настануть вони чи ні. Крім того, нами також враховано, що ознакою юридичної характеристики зазначеного договору є те, що він є консесуальними. Таким чином, умова договору щодо того, що бюджетні зобов’язання за договором виникають з дати встановлення замовнику в установленому порядку відповідних бюджетних асигнувань у кошторисі, що впливає на строк дії договору (який не є істотною умовою) є нормативно обґрунтованою для продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт.
Згідно ч.4. п. 19 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» визначено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
- продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Із врахуванням листа Мінекономіки від 24.11.2020 3304-04/69987-06, форма документального підтвердження об’єктивних обставин Законом не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. Тому, замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставин. При цьому Закон не містить обмежень щодо укладення однієї або одночасно декількох додаткових угод до договору про закупівлю. При цьому порядок зміни умов договору про закупівлю визначається замовником самостійно та з дотриманням законодавства в цілому.
Відділом ЖКГ та благоустрою Широківської сільської ради Запорізького району Запорізь-кої області доведено Замовнику службові записки про необхідність продовження строку ді до-говору, строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт в залежності від настання об’єктивних обставин, в тому числі і з-за затримки фінансування.
Ураховуючи вимоги частини першої статті 631 Цивільного кодексу України, згідно з якою строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору, продовження дії договору про закупівлю можливе у разі, коли строк його дії не закінчився у встановленому чинним законодавством порядку.
Враховуючи вищезазначене, керуючись вимогами договору –ч.4 п.16.8 договору №387/23 від 21.08.2023 року, ч.4 п. 19 постанови КМУ №1178, була укладена Додаткова угода № 1 від 21.08.2023 року, де продовжено строк дії договору. З метою дотримання вимог умов договору по перехідному об’єкту в обсязі відповідних бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, як на дату укладення такого договору, а також з урахуванням планового затвердження бюджетних асигнувань для Замовника на 2023 рік, даною додатковою угодою визначені суми фінансування на кожен рік в календарному плані, плані фінансування, які Замовник доводить до підрядника відповідно до п.3.1. договору.
4. Замовник надає інформацію з документальним підтвердженням щодо виконання това-риством з обмеженою відповідальністю «ЗАПОРІЖБУДГРУП» вимог частини другої статті 41 Закону, надає лист-пояснення вих.№1508-10 від 15 серпня 2023 року ТОВ «Запоріжбудгруп», декларацію №011199/22 про провадження господарської діяльності, довідку вих. №1508-08 від 15.08.2023 року, рішення №1 Засновника про створення від 11 серпня 2020р., рішення №08/23 від 10 серпня 2023 року , наказ №1-к від 28.08.2020р., опис документів з кодом доступу, статут товариства. Документи наявні в складі пропозиції Учасника, розміщені на веб-порталі Уповно-важеного органу.
Додатки зазначені в тексті Пояснень, додатково не вказуються. Інші документи розміщені на веб-порталі Уповноваженого органу.
Уповноважена особа Ірина МАКАРЕНКО
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-09-14 17:12:29
запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з реконструкції північного групового водопроводу від м. Запоріжжя до с. Лукашеве для водопостачання населених пунктів Запорізького району». Коригування (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-28-009021-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень щодо відповідності пункту 2 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації вимогам абзацу третього частини першої статті 25 Закону в частині визначення розміру забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі відносно очікуваної вартості закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-09-19 20:28:44
По процедурі закупівлі предмету «Реконструкція північного групового водопроводу від м. Запоріжжя до с. Лукашеве для водопостачання населених пунктів Запорізького району». Коригування (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-07-28-009021-a)
Пояснення
На запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-09-14 17:12:29
про надання пояснення
По процедурі закупівлі предмету «Реконструкція північного групового водопроводу від м. Запоріжжя до с. Лукашеве для водопостачання населених пунктів Запорізького району». Коригування (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-07-28-009021-a)
Відповідно до п. 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю» (надалі – Закон фінконтролю), органу державного фінансового контролю надається право: одержувати від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, інших юридичних осіб та їх посадових осіб, фізичних осіб - підприємців інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
Згідно п.6 ст.10 Закону фінконтролю, органу державного фінансового контролю надається право: одержувати від службових і матеріально відповідальних осіб об'єктів, що контролюються, письмові пояснення з питань, які виникають у ході здійснення державного фінансового контролю. Цей закон є загальною нормою права.
Згідно статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Згідно частини 5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Рішення про початок моніторингу процедури закупівлі (наказ 04.09.2023 № 263) прийнято із таких підстав: виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (пору-шень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Широківська сільська рада Запорізького району Запорізької області надає наступні пояснення на другий запит щодо відповідності пункту 2 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації вимогам абзацу третього частини першої статті 25 Закону в частині визначення розміру забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі відносно очікуваної вартості закупівлі.
Замовником було оголошено процедуру закупівлі предмету «Реконструкція північного групового водопроводу від м. Запоріжжя до с. Лукашеве для водопостачання населених пунктів Запорізького району». Коригування за процедурою «Відкриті торги з особливостями» дата 2023-07-28.
02.08.2023 року прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації щодо закупівлі, та затверджено її в новій редакції (додається протокол №02\08 та перелік змін). Під час змін – змінено інформацію про предмет закупівлі – Послуги, на Роботи.
08.08.2023 року прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації щодо закупівлі, та затверджено її в новій редакції, в тому числі було змінено умови банківської гарантії – а саме банківська електронна гарантія без покриття. Під час публікації змін виникла описка у сумі розміру забезпечення тендерної пропозиції. У роботі замовників бувають ситуації, коли при оприлюдненні інформації на вебпорталі Уповноваженого органу, яка стосується закупівель, відбуваються технічні, механічні, формальні помилки.
Оскільки процедура закупівлі спочатку була об’явлена як послуги, отже розмір тендерного забезпечення був визначений відповідно до вимог ч.1 ст.25 Закону України «Про публічні Закупівлі».
Відповідно до статті 560 ЦК за гарантією банк (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов’язку. Банківська гарантія в пу-блічних закупівлях — це спосіб забезпечення виконання обов’язку банком (гарантом) перед кре-дитором (замовником), що оформлений у вигляді документа/ів про те, що боржник (учас-ник/переможець) виконає своє зобов’язання.
Це означає, що банк, який надає гарантію, в гарантійному випадку (а саме тоді, коли уча-сник не виконає свого зобов’язання) має перерахувати замовнику певну грошову суму.
Отже, це певна умова, яка може бути виконана в майбутньому при настанні певних об-ставин.
Банківські гарантії в Україні також поділяються на покриті та непокриті. Непокритою га-рантією банки вважають гарантію, яка надається без жодних застав. Залежно від виду банківсь-кої гарантії (тендерна гарантія або гарантія виконання зобов’язання) підстави для її повернення можуть бути різними.
Згідно ч.4 ст.25 Закону України «Про публічні закупівлі» забезпечення тендерної пропози-ції/пропозиції повертається учаснику в разі:
1) закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропози-ції/пропозиції, зазначеного в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної за-купівлі;
2) укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури заку-півлі (крім переговорної процедури закупівлі)/спрощеної закупівлі;
3) відкликання тендерної пропозиції/пропозиції до закінчення строку її подання;
4) закінчення тендеру/спрощеної закупівлі в разі неукладення договору про закупівлю з жо-дним з учасників, які подали тендерні пропозиції/пропозиції.
Постановою НБУ від 15.12.2004 № 639 затверджене Положення про порядок здійснення ба-нками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, п.п. 9 п.3 якого передбачено, що гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку. Зобов'язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від базових відносин, які забезпечуються такою гарантією (їх припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли посилання на такі базові відносини безпосередньо міститься в тексті гарантії; а п.п. 14 п. 3- тендерна доку-ментація - документація, що готується замовником тендера і використовується особами - учасни-ками тендера для підготовки та їх участі в тендері. Положення №639 регулює загальний порядок, умови надання та отримання банками гарантій/контргарантій та їх виконання.
П.7 вказаного Положення №639 визначено, що Банк-гарант/банк-контргарант приймає рішення про умови видачі гарантії/контргарантії відповідно до своїх внутрішніх положень з урахуванням вимог частин першої-третьої статті 10 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення".
Отже, ключовим юридичним фактом для видачі гарантії є саме дотримання вимог статті 10 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", а не наявність в Учасників закупівель грошових коштів в розмірі, рівному тендерному забезпеченню.
Та чинне законодавство в сфері видачі банківських електронних гарантій без покриття не ставлять в залежність для видачі умову про наявність коштів або майна в Учасників в розмірі, рівному тендерному забезпеченню. Це є принципіальною юридичною обізнаністю для всіх бажаючих взяти участь у тендері, що свідчить про законодавчу можливість широкого кола осіб.
Отже, межею, що розділяє істотне (фундаментальне) порушення від неістотного, є встановлення такої обставини: чи могло бути іншим рішення замовника за умови дотримання ним передбаченої законом процедури його прийняття. Технічна помилка в цифрі розміру забезпечення тендерної пропозиції свідчить про формальний характер, та не призвела до порушення чиїх-небудь інтересів, втрат бюджету, тощо. Так навіть Верховний Суд висловлював неодноразово позицію, що завищення розміру забезпечення тендерної пропозиції не є безумовною підставою для визнання недійсними правочинів, які вчинені за наслідком таких торгів.
Відповідно до ст. 1 Закону "Про публічні закупівлі" (далі - Закон):
- забезпечення тендерної пропозиції - це надання забезпечення виконання зобов`язань учасником перед замовником, що виникли у зв`язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія;
- конкурентна процедура закупівлі (тендер) - здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу;
- тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
- тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Відкриті торги є основною процедурою закупівлі; під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 25 Закону у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема: розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику.
У торгах пропозицію подав учасник: ТОВ «ЗАПОРІЖБУДГРУП». Вказаний учасник вніс розмір визначеного забезпечення та будь-яких заперечень стосовно такого розміру не подавав; результати тендеру учасником чи будь-якими іншими бажаючими прийняти участь у закупівлі не оскаржувались. Отже, умови закупівлі є прийнятими всіма бажаючими прийняти участь в закупівлі.
Так, згідно з пунктом 51 Особливостей фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
При цьому, виходячи зі змісту пункту 30 частини першої статті 1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження (далі - суб’єкт оскарження) - фізична чи юридична особа, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право звернутись до органу оскарження.
Порядок оскарження відкритих торгів встановлений пунктами 52-64 Особливостей та відбувається відповідно до статті 18 Закону.
Окрім того, що вимог щодо розміру забезпечення тендерної пропозиції ніхто не подавав, не встановлено також обставин відхилення тендерних пропозицій через невнесення чи неповне внесення забезпечення такої пропозиції.
Оскільки Замовником визначене забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської електронної гарантії без покриття, отже описка не призвела до відмови від участі учасників, та не передбачає залучення власних коштів учасників.
Замовником враховано, що критерій пропорційності передбачає дотримання справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов’язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. Справедлива рівновага передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються.
Дана закупівля має велике значення для населення, яке є основою місцевого самоврядування, і розрахована саме на отримання очікуваного результату – забезпечення питною водою в умовах воєнного стану та минулих бойових подій. Оскільки цей проект спрямований на ліквідацію наслідків збройної агресії.
Разом із цим, відповідно до п. 44 Особливостей, затверджених постановою КМУ 1178, За-мовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупі-вель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовни-ком;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених за-мовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електрон-ній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, ви-значеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відпо-відно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на тери-торії України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відпо-відно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, утворе-ною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власни-ком, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсот-ків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Феде-рації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством по-рядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управ-ління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; або пропонує в тендерній про-позиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постано-вою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі те-ндерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усуне-на учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не за-значив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вар-тість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першо-го частини третьої статті 22 Закону.
Таким чином, вищенаведеними умовами Особливостей не передбачено жорстких умов, по-ряд зі ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі», головне надав або не надав забезпечення.
Замовником враховано, що відповідно до Особливостей, затверджених постановою КМУ 1178, договір про закупівлю укладають відповідно до норм Цивільного кодексу України (далі — ЦК України) та Господарського кодексу України (далі — ГК України), зважаючи на особливості, визначені Законом України «Про публічні закупівлі» та постанову КМУ 1178.
Згідно зі статтею 641 Цивільного кодексу України, пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна зі сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов’язаною в разі її прийняття. При цьому реклама або інші пропозиції, адресовані невизначеному колу осіб, є запрошенням робити пропозиції укласти договір, якщо інше не вказано в рекламі або інших пропозиціях. Пропозиція укласти договір може бути відкликана до моменту або в момент її одержання адресатом. Пропозиція укласти договір, одержана адресатом, не може бути відкликана протягом строку для відповіді, якщо інше не вказане в пропозиції або не випливає з її суті чи обставин, за яких її було зроблено.
Таким чином, публікація оголошення про проведення закупівлі в розумінні ЦК України є запрошенням робити пропозиції укласти договір, а кожна тендерна пропозиція є офертою, що може бути відкликана до завершення установленого замовником строку подання тендерних пропозицій.
З урахуванням приписів частини 3 статті 181 Господарського кодексу України, статті 638, частини 1 статті 640, частин 1, 2 статті 641, частин 1, 2 статті 642 Цивільного кодексу України, оприлюднення замовником оголошення про проведення процедури закупівлі слід вважати запрошенням невизначеному колу осіб робити пропозиції укласти договір. Відповідно, направлення учасником процедури закупівлі своєї тендерної пропозиції слід вважати пропозицією укласти договір, на умовах зазначених таким учасником у своїй тендерній пропозиції. Тому, визначення замовником переможця процедури закупівлі та направлення такій особі повідомлення про намір укласти договір, свідчить про прийняття (акцепт) пропозиції переможця процедури закупівлі, викладеної ним в тендерній пропозиції.
Особа, яка прийняла пропозицію, може відкликати свою відповідь про її прийняття, повідо-мивши про це особі, яка зробила пропозицію укласти договір, до моменту або в момент одер-жання нею відповіді про прийняття пропозиції.
Разом з тим стаття 185 ГК України визначає особливості укладення господарських договорів на біржах, ярмарках та публічних торгах: до укладення господарських договорів на біржах, оп-тових ярмарках, публічних торгах застосовують загальні правила укладення договорів на основі вільного волевиявлення, зважаючи на нормативно-правові акти, які регулюють діяльність відпо-відних бірж, ярмарків та публічних торгів.
Замовником при цьому враховано, що за нормою ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип, який визначає людину, її права та свободи найвищою цінністю в державі, що обумовлює можливість обмеження її прав та свобод лише за наявності вини. Тобто особа може бути притягнута до відповідальності лише у тому разі, якщо її вину у вчиненні порушення закону буде доведено поза розумним сумнівом, на підставі належних та допустимих доказів із дотриманням встановленої законом процедури. Принцип «поза розумним сумнівом», сформульований у п. 43 рішення Європейського суду з прав людини (ЄСПЛ) від 14.02.2008 р. у справі «Кобець проти України» (з відсиланням на первісне визначення цього принципу у справі «Авшар проти Туреччини» (Avsar v. Turkey), п. 282). У відповідності до цього рішення, доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість обвинуваченого доведено поза розумним сумнівом. Виходячи з рішень ЄСПЛ - розумним є сумнів, який грунтується на певних обставинах та здоровому глузді, випливає зі справедливого та зваженого розгляду всіх належних та допустимих відомостей, визнаних доказами, або з відсутності таких відомостей і є таким, який змусив би особу втриматися від прийняття рішення у питаннях, що мають для неї найбільш важливе значення.
Відповідно до ч.3 ст.9 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в умовах во-єнного стану особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядуван-ня, не несе відповідальність, у тому числі кримінальну, за рішення, дії чи бездіяльність, негативні наслідки яких неможливо було передбачити або які охоплюються виправданим ризиком, за умо-ви, що такі дії (бездіяльність) були необхідні для відсічі збройної агресії проти України або лікві-дації (нейтралізації) збройного конфлікту.
Отже, підсумовуючи вищенаведене, Замовник враховує, що вищевказана процедура закупі-влі проведена із дотриманням принципів, передбачених ст.5 Закону України «Про публічні за-купівлі» та у відповідності до Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178, з ураху-ванням умов діючого воєнного стану.
Додатки зазначені в тексті Пояснень, додатково не вказуються. Інші документи розміщені на веб-порталі Уповноваженого органу.
Уповноважена особа Ірина МАКАРЕНКО
Надання інформації про усунення порушення замовником
ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ВИКОНАННЯ Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-28-009021-a предмету «Реконструкція північного групового водопроводу від м. Запоріжжя до с. Лукашеве для водопостачання населених пунктів Запорізького району». Коригування (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-07-28-009021-a) Широківська сільська рада Запорізького району Запорізької області на виконання пункту 3 Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-28-009021-a оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та документи, що свідчать про вжиття таких заходів, а саме: Розпорядження сільського голови про оголошення догани головному спеціалісту – фахівцю з публічних закупівель від 28 вересня 2023 року №160 Розпорядження сільського голови від 28 вересня 2023 року №159 «Про вжиття заходів щодо недопущення порушення законодавства в сфері публічних закупівель» Уповноважена особа Ірина МАКАРЕНКО
2023-10-02 17:18:36
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 25 вересня 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 10 жовтня 2023 |
Порушення виявлено
- Розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 13 серпня 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАПОРІЖБУДГРУП" |
125 620 016,00
UAH з ПДВ
|
125 620 016,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАПОРІЖБУДГРУП" #43754663 |
Переможець |
125 620 016,00
UAH з ПДВ
|
14 серпня 2023 10:16
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
18 листопада 2024 12:48
|
ДУ 5 від 18.11.2024 до дог.387-23 для публікації.pdf | зміни до договору |
18 листопада 2024 12:47
|
Електронний підпис | зміни до договору |
11 квітня 2024 11:13
|
ДУ 4 до дог.387-23 від 21.08.2023 зміна плану фін. 2024.pdf | зміни до договору |
11 квітня 2024 11:10
|
Електронний підпис | зміни до договору |
26 грудня 2023 09:16
|
ДУ 3 до дог.387-23 від 21.08.2023 зміна реквізитів.pdf | зміни до договору |
26 грудня 2023 09:14
|
Електронний підпис | зміни до договору |
18 грудня 2023 15:32
|
ДУ 2 до договору 387-23 від 21.08.2023 СГВ строй монтаж покращення якості.pdf | зміни до договору |
18 грудня 2023 15:30
|
Електронний підпис | зміни до договору |
21 серпня 2023 12:34
|
ДУ 1 до договору 387-23 від 21.08.2023 СГВ строй монтаж.pdf | зміни до договору |
21 серпня 2023 12:32
|
Електронний підпис | укладений |
21 серпня 2023 12:26
|
Договір 387-23 від 21.08.2023 підписан для публікації.pdf | укладений |
21 серпня 2023 12:22
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 21 серпня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 21 серпня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт, у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | 387/23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 15 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 18 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | 387/23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 25 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 26 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зміна місця реєстрації Підрядника |
Номер договору про закупівлю: | 387/23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 10 квітня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 11 квітня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зміна плану фінансування |
Номер договору про закупівлю: | 387/23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 18 листопада 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 18 листопада 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | За взаємною згодою сторін |
Номер договору про закупівлю: | 387/23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |