Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
«КОД ДК 021:2015 24950000-8 - СПЕЦІАЛІЗОВАНА ХІМІЧНА ПРОДУКЦІЯ (ФЛОКУЛЯНТ (ПОЛІАЛЮМІНІЙ ХЛОРИД) ДЛЯ ОЧИЩЕННЯ ПИТНОЇ ВОДИ)»
Очікувана вартість
247 800 000,00 UAH
UA-2024-10-08-005097-a ● 0719ea7f11744d28835e41fc815dc712
Відкриті торги з особливостями
Кваліфікація переможця
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОВОДОКАНАЛ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ |
Код ЄДРПОУ: | 03341305 |
Вебсайт: | http://vodokanal.dp.ua/ |
Місцезнаходження: | 49001, Україна , Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Троїцька, 21 А |
Контактна особа: |
Євген Михайлович Захаренко +380672672801 zakharenkotender@i.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 08 жовтня 2024 11:43 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 06 листопада 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 06 листопада 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 09 листопада 2024 00:00 |
Початок аукціону: | 11 листопада 2024 13:10 |
Початок аукціону: | 11 листопада 2024 13:10 |
Очікувана вартість: | 247 800 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 2 478 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:24950000-8: Спеціалізована хімічна продукція
Предмет даної закупівлі не ділиться на лоти. Учасник подає тендерну пропозицію щодо всього предмету закупівлі, визначеного у Додатку 4 до Тендерної документації.
Джерело фінансування закупівлі: власні кошти Замовника. КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОВОДОКАНАЛ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, місцезнаходження Замовника: 49001, м.Дніпро, вул.Троїцька, 21А, Категорія Замовника - юридичні особи та/або суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, згідно п.4 частини 1 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції: Документи або копії документів, що надаються Учасниками у складі їх тендерних пропозицій (у тому числі видані іншими установами, організаціями, підприємствами), повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. У разі, якщо документ чи інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою(ими) мовою(ами), ніж передбачено умовами цієї тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою, (у розумінні цієї документації автентичним перекладом на українську мову виконується наступним чином: бюро перекладів та/або з перекладом українською мовою з нотаріальним засвідченням підпису перекладача). Визначальним є текст, викладений українською мовою
Розгорнути
Згорнути
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
6000 тонна
Флокулянт SACHTOKLAR 39 або аналог
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, м.Дніпро, вул. Набережна Заводська, 39; вул. Широка, 173-В
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2025
ДК 021:2015: 24958200-6 — Флокулянти
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Оплата партії товару протягом 14 (чотирнадцяти) календарних днів з дати підписання видаткової та/або товарно-транспортної накладної на підставі виставлених до сплати рахунків. | Пiсляоплата | 14 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
format
Дата подання: 08 жовтня 2024 18:42
Дата відповіді: 11 жовтня 2024 18:54
Dear Buyer,
You have published all documents in form of SCANNED PDF files. That makes them unsuitable for machine translation. OCR of your files is also impossible as files are of low quality and multiple OCR errors are coming.
To enable bidder for working with your files please publish same in Word format as 99.9% of buyers are doing.
Sincerely,
===================
Шановний покупець!
Ви опублікували всі документи у вигляді СКАНОВАНИХ PDF-файлів. Це робить їх непридатними для машинного перекладу. OCR ваших файлів також неможливо, оскільки файли мають низьку якість і виникають численні помилки OCR.
Щоб учасник ставок міг працювати з вашими файлами, опублікуйте їх у форматі Word, як це роблять 99,9% покупців.
З повагою
Розгорнути
Згорнути
Відповідь:
Відповідно до пункту 54 Особливостей: « Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель» З Вашого звернення не зрозуміло щодо якого пункту тендерної документації необхідно надати роз’яснення або які необхідно усунути порушення, зважаючи на те, що тендерна документація завантажена в машинозчитовальному форматі.
Відповідно до пункту 54 Особливостей: « Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель» З Вашого звернення не зрозуміло щодо якого пункту тендерної документації необхідно надати роз’яснення або які необхідно усунути порушення, зважаючи на те, що тендерна документація завантажена в машинозчитовальному форматі.
В форматі work чи doc
Дата подання: 10 жовтня 2024 17:54
Дата відповіді: 11 жовтня 2024 18:55
Шановний замовнику, просимо надати тендерну документацію в форматі work чи doc для корректної підготовки пропозиції. Або хоча б проект договору для заповнення реквізитами та ціною.
Відповідь:
Відповідно до пункту 54 Особливостей: « Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель» З Вашого звернення не зрозуміло щодо якого пункту тендерної документації необхідно надати роз’яснення або які необхідно усунути порушення, зважаючи на те, що тендерна документація завантажена в машинозчитовальному форматі
Відповідно до пункту 54 Особливостей: « Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель» З Вашого звернення не зрозуміло щодо якого пункту тендерної документації необхідно надати роз’яснення або які необхідно усунути порушення, зважаючи на те, що тендерна документація завантажена в машинозчитовальному форматі
термін подачі пропозиції
Дата подання: 11 жовтня 2024 14:18
Дата відповіді: 12 жовтня 2024 17:06
Шановнйи замовник, просимо Вас подовжити термін подачі пропозиції на 10 днів. Через короткий термін подачі пропозиції не має можливості підготувати усі документи для участі в тендері. Це може призвести до відсутності конкуренції та закупівлі за завищеною вартістю.
Сподіваємося на Вашу відкритість!
Відповідь: Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості). Порядок проведення відкритих торгів відповідає п.24 Особливостей, а саме: Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання. Відповідно до п.34 Особливостей: Строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж: сім днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, послуг; Також, відповідно до п.54 Особоливостей: Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі — звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель. Виходячі з вищевикладеного Замовником витримано строки щодо подання тендерних пропозицій, періоду уточнень та своєчасного надання відповіді на звернення визначені Законом та Особливостями.
your last
Дата подання: 11 жовтня 2024 20:39
Дата відповіді: 12 жовтня 2024 16:59
You publish your files in low quality SCANNED PDF. It was a big trouble to OCR and translate them. Such publishing is non-professional.
Відповідь: Відповідно до пункту 54 Особливостей: « Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель» З Вашого звернення не зрозуміло щодо якого пункту тендерної документації необхідно надати роз’яснення або які необхідно усунути порушення, зважаючи на те, що тендерна документація завантажена в машинозчитовальному форматі
your last
Дата подання: 12 жовтня 2024 17:24
Дата відповіді: 14 жовтня 2024 13:36
Your statement "тендерна документація завантажена в машинозчитовальному форматі" is not true. It is not suitable for computer OCR and translation.
Відповідь: Відповідно до пункту 54 Особливостей: « Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель» З Вашого звернення не зрозуміло щодо якого пункту тендерної документації необхідно надати роз’яснення або які необхідно усунути порушення, зважаючи на те, що тендерна документація завантажена в машинозчитовальному форматі
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2024-10-08-005097-a.c1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ», Код ЄДРПОУ:33075701
Дата подання: 11 жовтня 2024 14:55
Дата подання: 11 жовтня 2024 14:55
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Вих. №860 від 11.10.2024.
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
_____________________________________________
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45
Найменування замовника рішення,
дії або бездіяльність якого оскаржуються:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДНІПРОВОДОКАНАЛ»
ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»
Код в ЄДРПОУ 03341305
Юридична адреса: 49101, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вулиця Троїцька, 21 А
Суб’єкт оскарження:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
«АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ»
Код в ЄДРПОУ 33075701
Місцезнаходження суб’єкта оскарження:
смт. Аули Криничанський район
Дніпропетровська область 52310
Тендерна документація Замовника,
що затверджена уповноваженою особою
в закупівлі: UA-2024-10-08-005097-a
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
КП «Дніпроводоканал» ДМР (надалі за текстом – Замовник) 08 жовтня 2024 року опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-10-08-005097-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару: «КОД ДК 021:2015 24950000-8 – СПЕЦІАЛІЗОВАНА ХІМІЧНА ПРОДУКЦІЯ (ФЛОКУЛЯНТ (ПОЛІАЛЮМІНІЙ ХЛОРИД) ДЛЯ ОЧИЩЕННЯ ВОДИ).
Очікувана вартість закупівлі становить 247 800 000,00 гривень з ПДВ.
Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «Тендерна документація. Відкриті торги на закупівлю товару «КОД ДК 021:2015 24950000-8 – СПЕЦІАЛІЗОВАНА ХІМІЧНА ПРОДУКЦІЯ (ФЛОКУЛЯНТ (ПОЛІАЛЮМІНІЙ ХЛОРИД) ДЛЯ ОЧИЩЕННЯ ВОДИ)», що «ЗАТВЕРДЖЕНО» протоколом уповноваженої особи від 08.10.2024 року.
Пунктом 37 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до п. 28. Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 45 Особливостей, зазначено: під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону.
Замовник скористався своїм правом та встановив кваліфікаційні критерії до учасників закупівлі, що передбачено ст.16 Закону.
Проте, відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників.
Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Ч.4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Аульська хлоропереливна станція» виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважає, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника прийняти участь, та фактично бути обраним переможцем в даній закупівлі, та порушують наші права як потенційного учасника.
Відповідно до ч.8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом скарги – «Закон»), скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати установленої для подання тендерних пропозицій.
Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «АХПС» та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги що не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.
Дискримінаційні вимоги Замовника полягають у наступному:
1. Згідно розділу ІІІ тендерної документації Замовника, Інструкція з підготовки тендерної пропозиції: Тендерна пропозиція подасться в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями. де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність відсутність підстав, установлених в пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження документів, зазначених в Додатку 3 та Додатку 6 тендерної документації.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація (опис предмета закупівлі), яку повинен надані учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам, запропонованого ним товару, визначені у Додатку 4 до Документації (п.6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника).
Додатком 3 Перелік документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції:
….
На підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам, викладеним в Додатку 4 тендерної документації (технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі), в складі тендерної пропозиції учасники повинні також надати:
Сертифікат / паспорт якості на запропонований товар, де вказано: назву виробника, його адресу. Сертифікат/паспорт якості повинен підтверджувати відповідність товару всім вимогам, що встановлені в технічному завданні (Додатку 4 тендерної документації) та документації у відповідності з якою виготовляється запропонований товар;
Тобто, учасник з метою участі в даній закупівлі має надати сертифікат/або паспорт якості на товар, який підтверджує відповідність товару всім вимогам, що встановлені в технічному завданні (Додатку 4 тендерної документації) та документації у відповідності з якою виготовляється запропонований товар.
Скаржник в якості еквіваленту флокулянту SACHTOKLAR 39 має можливість запропонувати замовнику коагулянт виробництва ТОВ «ХІМЕФЕКТ», Україна - АЛЮМОФЛОК – 17.
ТОВ «Хімефект», здійснює виробництво зазначеного коагулянту на підставі ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови" та змін до них №1- №5 (додаються).
Звертаємо увагу, що додаток 4 документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, яку повинен надати учасник на підтвердження відповідності зазначеним характеристикам на закупівлю товару «КОД ДК 021:2015 24950000-8 – СПЕЦІАЛІЗОВАНА ХІМІЧНА ПРОДУКЦІЯ (ФЛОКУЛЯНТ (ПОЛІАЛЮМІНІЙ ХЛОРИД) ДЛЯ ОЧИЩЕННЯ ВОДИ)», містить такі положення як:
- джерело фінансування закупівлі, очікувана вартість предмету закупівлі,
- кількість товару, одиниця виміру,
- технічні характеристики товару,
- місце поставки,
- умови поставки,
- вимоги до питної води,
- термін та температурний режим зберігання та ін.
Виходячи зі змісту тендерної документації Замовника, сертифікат якості та документ на підставі якого виготовлено товар, які має надати учасник у закупівлі, повинні містити усі вимоги, що встановлені в технічному завданні (Додатку 4 тендерної документації) та документації у відповідності з якою виготовляється запропонований товар.
Скаржник має паспорт якості на товар – АЛЮМОФЛОК 17, та документи на підставі якого здійснюється виробництво товару - ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови" та зміни до них №1- №5, які не містять усіх положень додатку 4 документації Замовника, зокрема у них відсутні такі положення як: джерело фінансування закупівлі, очікувана вартість предмету закупівлі, кількість товару, одиниця виміру, місце поставки, умови поставки, вимоги до якості питної води та ін..
Паспорт якості на товар містить, зокрема назву виробника, його адресу, вид пакування, найменування показників якості, норму згідно ТУ виробника, результат проведених аналізів та ін..
Документ на виробництво товару, що планує до поставки Скаржник, в ТУ У 20.1-38985841-002:2015 «Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок" зі змінами, передбачено органолептичні та фізико-хімічні показники коагулянтів, що виробляється виробником, методи їх аналізу, термін та температурний режим зберігання та ін. властивості товару.
Окрім цього, аналізуючи «технічні характеристики товару», що визначені Замовником у табличній частині додатку 4 та документ на підставі якого виготовляється товар, що планує постачати Скаржник, зокрема ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови" та зміни до них №1- №5, Скаржник прийшов до висновку, що зміст тендерної документації, в цій частині, також є дискримінаційним.
Замовник викладаючи технічні характеристики саме таким чином, встановивши чіткі межі технічних характеристик показників якості товару, обмежив коло потенційних учасників, оскільки заявленим характеристикам відповідає лише флокулянт SACHTOKLAR 39, який наразі постачається в адресу Замовника.
Зокрема, наводимо порівняльну таблицю :
технічні характеристики товару що викладені в додатку 4 тендерної документації Замовника технічні характеристики товару, що може запропонувати Скаржник відповідно до ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови" та зміни до них №1- №5, АЛЮМОФЛОК-17 технічні характеристики товару, результат проведеного аналізу, відповідно до паспорту якості виробника
1. Зовнішній вигляд: розчин світло-жовтого або зеленувато-жовтого кольору.
1. рідина від безбарвного до зеленувато-жовтого, або сірого відтінку, допускається опалесценція. 1. Зовнішній вигляд: розчин світло-жовтого або зеленувато-жовтого кольору.
2. Вміст алюмінію, %: 9 2. Масова частка алюмінію, 8-10 2. Вміст алюмінію, %: 9
3. Масова частка основної речовини перерахунку на Аl2 О 3,% : І7±1,0
3. Масова частка основної речовини перерахунку на Аl2 О 3,%: І7±1,0 3. Масова частка основної речовини перерахунку на Аl2 О 3,% : І7
4. Відносна основність, %: 41. 4. Відносна основність, %: 45±10 4. Відносна основність, %: 41.
5. Масова частка нерозчинного залишку, % : не більше 0,05. 5. Масова частка нерозчинного у воді осаду, %: не більше 0,1. 5. Масова частка нерозчинного залишку, % : 0,05.
6. Густина, г/см’: 1,37±0,05.
6. Густина при 20 0С, г/см’: 1,36±0,15. 6. Густина, г/см’: 1,37.
7. Масова частка хлоридів, %: 21±1,0
7. Масова частка хлорид-іонів, %: 20±10 7. Масова частка хлоридів, %: 21
8 pH: 1 8 pH: не більше 1 8 pH: 0,9
З порівняльної таблиці видно, що фактично, виробник може виготовити товар, технічні характеристики якого будуть відповідати вимогам Замовника, і таке виробництво буде в межах діапазону показників якості, що визначені в документі на виробництво товару.
Однак, Замовник, викладаючи зміст документації таким чином, встановлюючи необхідність чіткої відповідності сертифікату/паспорту якості товару всім вимогам, що встановлені в технічному завданні (Додатку 4 тендерної документації) та документації у відповідності з якою виготовляється запропонований товар, створив дискримінаційну умову, якою фактично обмежив конкуренцію та унеможливив Скаржника прийняти участь у даній закупівлі.
Дана умова може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
З огляду на вимоги тендерної документації прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати Сертифікат/паспорт якості який підтверджує відповідність товару всім вимогам, що встановлені в технічному завданні (Додатку 4 тендерної документації) та документації у відповідності з якою виготовляється запропонований товар, тобто фактично зможуть запропонували лише флокулянт SACHTOKLAR 39.
З метою участі в даній закупівлі, Скаржником не знайдено принаймі двох виробників, що в своїй сукупності відповідали усім визначеним замовником технічним характеристикам, що визначені Замовником у табличній частині додатку 4 документації.
На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація, в цій частині, містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і скаржника, а тому є всі підстави зобов'язати Замовника внести зміни до документації.
2. Згідно розділу ІІІ тендерної документації Замовника, Інструкція з підготовки тендерної пропозиції: Тендерна пропозиція подасться в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями. де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність відсутність підстав, установлених в пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження документів, зазначених в Додатку 3 та Додатку 6 тендерної документації.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація (опис предмета закупівлі), яку повинен надані учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам, запропонованого ним товару, визначені у Додатку 4 до Документації (п.6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника).
Додатком 3 Перелік документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції:
….
На підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам, викладеним в Додатку 4 тендерної документації (технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі), в складі тендерної пропозиції учасники повинні також надати:
- копію сторінок технічних умов України, у відповідності з якими виготовляється запропонований товар, з підтвердженням нормування всіх, зазначених в технічному завданні (Додатку 4 тендерної документації), властивостей товару, з детальною та поетапною методикою проведення аналізу з контролю якості товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та /або паспорту якості для проведення вхідного контролю товару лабораторією Замовника. У разі виготовлення запропонованого товару за технічними умовами або стандартами інших країн, учасник надає завірені копії документів (з перекладом на українську мову) у відповідності з якими виготовляться запропонований товар, з підтвердженням нормування всіх, зазначених в технічному завданні (Додатку 4 тендерної документації), властивостей товару, з детальною та поетапною методикою проведення аналізу з контролю якості товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та /або паспорту якості для проведення вхідного контролю товару лабораторією Замовника;
Скаржник в якості еквіваленту флокулянту SACHTOKLAR 39 має можливість запропонувати замовнику коагулянт виробництва ТОВ «ХІМЕФЕКТ», Україна - АЛЮМОФЛОК – 17.
ТОВ «Хімефект», здійснює виробництво зазначеного коагулянту на підставі ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови" та змін до них №1- №5 (додаються).
Замовник, викладаючи зміст документації таким чином, передбачив можливість Учасникам надання виключно копії сторінок технічних умов України, а не документу виробника на підставі якого здійснюється виробництво запропонованого товару, чим фактично унеможливив участь суб’єктів господарювання, які мають можливість запропонувати товар, що вироблений на підставі технічних умов виробника та змін до них.
Окрім цього, звертаємо увагу Орган оскарження, що додаток 4 документації не містить такого поняття як «властивості товару». Тобто не зрозуміло, які саме властивості товару, що визначені замовником у Додатку 4, мають бути у технічних умовах, які має підтвердити Учасник, що може слугувати додатковою підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника, в тому числі і Скаржника.
Звертаємо увагу, що додаток 4 документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, яку повинен надати учасник на підтвердження відповідності зазначеним характеристикам на закупівлю товару «КОД ДК 021:2015 24950000-8 – СПЕЦІАЛІЗОВАНА ХІМІЧНА ПРОДУКЦІЯ (ФЛОКУЛЯНТ (ПОЛІАЛЮМІНІЙ ХЛОРИД) ДЛЯ ОЧИЩЕННЯ ВОДИ)», містить такі положення як:
- джерело фінансування закупівлі, очікувана вартість предмету закупівлі,
- кількість товару, одиниця виміру,
- технічні характеристики товару,
- місце поставки,
- умови поставки,
- вимоги до питної води,
- термін та температурний режим зберігання та ін.
Виходячи зі змісту тендерної документації Замовника, у технічних умовах, які має надати учасник у закупівлі, мають бути визначені усі перелічені вимоги визначені замовником у додатку 4. Однак ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови" та зміни до них №1- №5 не містить таких положень додатку 4 документації, як: джерело фінансування закупівлі, очікувана вартість предмету закупівлі, кількість товару, одиниця виміру, місце поставки, умови поставки, що визначені Замовником у конкретній закупівлі, вимоги до питної води.
В документі на виробництво товару що планує до поставки Скаржник, в ТУ У 20.1-38985841-002:2015 «Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок" зі змінами, передбачено органолептичні та фізико-хімічні показники коагулянтів, що виробляється виробником, методи їх аналізу, термін та температурний режим зберігання та ін. властивості товару.
Аналізуючи «технічні характеристики товару», що визначені Замовником у табличній частині додатку 4 та документ на підставі якого виготовляється товар, що планує постачати Скаржник, зокрема ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови" та зміни до них №1- №5, Скаржник прийшов до висновку, що зміст тендерної документації, в цій частині, також є дискримінаційним. Замовник викладаючи технічні характеристики саме таким чином, обмежив коло потенційних учасників, оскільки заявленим характеристикам відповідає лише флокулянт SACHTOKLAR 39, який наразі постачається в адресу Замовника.
Зокрема, наводимо порівняльну таблицю :
технічні характеристики товару що викладені в додатку 4 тендерної документації Замовника Визначено виробником ТОВ «ХІМЕФЕКТ» продукцію якого має намір запропонувати Скаржник, АЛЮМОФЛОК 17, відповідно до ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови" та зміни до них №1- №5 інформація про відповідність /не відповідність тендерної документації Замовника
1. Зовнішній вигляд: розчин світло-жовтого або зеленувато-жовтого кольору.
1. рідина від безбарвного до зеленувато-жовтого, або сірого відтінку, допускається опалесценція. відповідає
2. Вміст алюмінію, %: 9 2. Масова частка алюмінію, 8-10 не відповідає
3. Масова частка основної речовини перерахунку на Аl2 О 3,% : І7±1,0
3. Масова частка основної речовини перерахунку на Аl2 О 3,%: І7±1,0 відповідає
4. Відносна основність, %: 41. 4. Відносна основність, %: 45±10 не відповідає
5. Масова частка нерозчинного залишку, % : не більше 0,05. 5. Масова частка нерозчинного у воді осаду, %: не більше 0,1. не відповідає
6. Густина, г/см’: 1,37±0,05.
6. Густина при 20 0С, г/см’: 1,36±0,15. не відповідає
7. Масова частка хлоридів, %: 21±1,0
7. Масова частка хлорид-іонів, %: 20±10 не відповідає
8 pH: 1 8 pH: не більше 1 не відповідає
З порівняльної таблиці видно, що межі визначення показників якості товару, найменування самих показників, одиниці виміру, не відповідають вимогам визначеним Замовником, які наразі вимагає Замовник, що може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
З огляду на вимоги тендерної документації прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати технічні умови на повністю ідентичний товар, що буде відповідати всім технічним характеристикам, що визначені Замовником у табличній частині додатку 4 документації, тобто фактично зможуть запропонували лише флокулянт SACHTOKLAR 39.
З метою участі в даній закупівлі, Скаржником не знайдено принаймі двох виробників, що в своїй сукупності відповідали усім визначеним замовником технічним характеристикам, що визначені Замовником у табличній частині додатку 4 документації.
На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація, в цій частині, містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і скаржника, а тому є всі підстави зобов'язати Замовника внести зміни до документації.
3. Згідно розділу ІІІ тендерної документації Замовника, Інструкція з підготовки тендерної пропозиції: Тендерна пропозиція подасться в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями. де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність відсутність підстав, установлених в пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження документів, зазначених в Додатку 3 та Додатку 6 тендерної документації.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація (опис предмета закупівлі), яку повинен надані учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам, запропонованого ним товару, визначені у Додатку 4 до Документації (п.6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника).
Додатком 3 Перелік документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції:
….
На підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам, викладеним в Додатку 4 тендерної документації (технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі), в складі тендерної пропозиції учасники повинні також надати:
- Висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований учасником товар щодо можливості його застосування для очистки води господарсько-питного призначення виданий у відповідності з Порядком проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 247 від 09.10.2000 з урахуванням усіх якісних змін товару, якщо такі були.
Даним учасник закупівлі, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ», повідомляє, що має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі з продукцією виробником якої є ТОВ «Хімефект», який здійснює виробництво коагулянтів на підставі ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови" зі змінами 1-5.
30.10.2023 року виробник вніс зміни до своїх технічних умов, зокрема зміну №5:2023 до своїх технічних умов ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови", якими виклав показники якості продукції в новій редакції.
Однак Висновку ДСЕЕ на нормативну документацію (зміну №5:2023) та відповідно на саму продукцію, що виготовляється відповідно до зазначених змін, виробник не отримав, у зв’язку з тим, що з 01 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX від 06.09.2022р., а Закон України «Про забезпечення соціального благополуччя населення», яким регламентовано порядок отримання та видачі висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи» втратив свою чинність.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи також виключено з «Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» (Додаток до Закону України №3392-VI від 19.05.2011р.).
З огляду на вимоги діючого законодавства, Висновок ДСЕЕ можна було отримати лише до 01 жовтня 2023 року.
На даний час, жоден нормативно-правовий акт законодавства України не містить вимоги щодо необхідності отримання, порядку отримання висновку ДСЕЕ.
За таких умов, Скаржник об’єктивно не зможе виконати вимогу Замовника та надати висновок на товар, що виробляється відповідно до Зміни №5:2023 ТУ У 20.1-38985841-002:2015 «Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови, з огляду на вимоги діючого законодавства, внаслідок втрати чинності нормативних актів, якими було врегульовано необхідність та порядок отримання висновків ДСЕЕ.
з 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України «Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», що передбачав порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачу висновків СЕС.
Відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Відповідно до ПРИКІНЦЕВИХ ТА ПЕРЕХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ Закону України No2573-IX від 06.09.2022 "Про систему громадського здоров’я":
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через 12 місяців з дня набрання ним чинності.
2. Визнати такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону, зокрема Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., No 27, ст. 218 із наступними змінами).
Окрім цього, внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі, із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності».
Порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 247 від 09.10.2000, на який посилається Замовник у своїй тендерній документації втратив чинність на підставі Наказу Міністерства охорони здоров'я N1829 від 19.10.2023.
З огляду на викладене, навіть за умови внесення змін до технічних умов виробника, отримати висновок ДСЕЕ на технічні умови та продукцію неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність.
За таких умов, вимога Документації, в цій частині, містить вимоги що не передбачені діючим законодавством України та суперечить положенням чинного законодавства (такої ж думки дійшов Орган оскарження під час прийняття рішення N19320-р/пк-пз від 30.11.2023, N21113-р/пк-пз від 28.12.2023 та ін..), а тому має бути виключена.
Всі наведені вимоги тендерної документації Замовника, у своїй сукупності свідчать лише про те, що дані вимоги прописані виходячи з наявності чи відсутності документів у потенційних учасників, які вже здійснюють доставку товару на адресу Замовника, і заради яких Замовник і прописав вимоги, які є дискримінаційними.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Аульська хлоропереливна станція» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Замовником в тендерній документації не дотримано принципів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінацїї учасників.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.5, 18, 22, 24, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» у зв’язку з порушенням наших законних прав та інтересів,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2024-10-08-005097-a.
3. Зобов’язати комунальне підприємство «Дніпроводоканал» ДМР внести зміни до тендерної документації, якими виключити дискримінаційні вимоги.
Додатки:
- тендерна документація Замовника з додатками 3, 4
- сертифікат якості на коагулянт Алюмофлок 17
- Договір на постачання коагулянту
- ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови" та зміни 1-5.
Директор Ігор ДОНЧЕНКО
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 15 жовтня 2024 17:57
рішення від 15.10.2024 № 16848.pdf
Дата публікації: 15 жовтня 2024 17:56
інформація про резолютивну частину рішення від 23.10.2024 № 17316.pdf
Дата публікації: 24 жовтня 2024 13:40
рішення від 23.10.2024 № 17316.pdf
Дата публікації: 28 жовтня 2024 13:40
Коментар замовника щодо усунення порушення: Виконання рішення АМКУ № 17316-р/пк-пз від 23.10.2024
Дата виконання рішення замовником: 04 листопада 2024 14:06
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 11 листопада 2024 13:39
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕО-ХІМ" |
191 400 000,00
UAH з ПДВ
|
191 400 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ХІМРЕАГЕНТ" |
209 102 400,00
UAH з ПДВ
|
209 102 400,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ Альфа - Лекс |
247 500 000,00
UAH з ПДВ
|
247 500 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕО-ХІМ" #45227529 |
Очікує рішення |
191 400 000,00
UAH з ПДВ
|
11 листопада 2024 13:39
|
Інформація про відміну
Період оскарження
Дата оприлюднення: | 04 грудня 2024 11:28 |
Кінець періоду оскарження: | 15 грудня 2024 00:00 |
Причина відміни: | неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель |
Коментар щодо відміни: | Оскільки дана Закупівля є плановою потребою наступного року (2025р.), то вона повинна бути внесена в річний план 2025р, а не 2024р. В зв’язку з тим, що при оприлюдненні річного плану по Закупівлі (ідентифікатор річного плану UA-P-2024-10-08-006044-a) невірно вказаний рік, а саме: 2024р., та в зв’язку з тим, що річний план в електронній системі закупівель не підлягає редагуванню (відсутня технічна можливість внесення змін до річного плану), то дана закупівля підлягає відміні. |
Документи:
04 грудня 2024 11:28
|
Електронний підпис |
04 грудня 2024 11:23
|
відміна.docx |
Скарги:
Номер скарги: UA-2024-10-08-005097-a.c2
Статус:
Задоволено
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕО-ХІМ", Код ЄДРПОУ:45227529
Дата подання: 06 грудня 2024 11:54
Дата подання: 06 грудня 2024 11:54
Скарга на відміну закупівлі
Комунальним підприємством «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради (надалі за текстом – Замовник) 08 жовтня 2024 року опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-10-08-005097-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «КОД ДК 021:2015 24950000-8 - СПЕЦІАЛІЗОВАНА ХІМІЧНА ПРОДУКЦІЯ (ФЛОКУЛЯНТ (ПОЛІАЛЮМІНІЙ ХЛОРИД) ДЛЯ ОЧИЩЕННЯ ПИТНОЇ ВОДИ)».
Очікувана вартість закупівлі становить 247 800 000,00 гривень з ПДВ.
11 листопада 2024 відбувся аукціон по закупівлі в якому прийняли участь 3 учасники:
ТОВ «НЕО-ХІМ» - сума пропозиції 191 400 000,00 грн. з ПДВ (далі – Скаржник);
ТОВ «ХІМРЕАГЕНТ» - сума пропозиції 209 102 400,00 грн. з ПДВ;
ТОВ «Альфа – Лекс» - сума пропозиції 247 500 000,00 грн. з ПДВ.
04 грудня 2024 року Протокольним рішенням уповноваженої особи Комунального підприємства «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради Євгена Захаренко відмінено закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей у зв’язку з тим, що дана закупівля є плановою потребою наступного року (2025р.), то вона повинна бути внесена в річний план 2025р, а не 2024р, та в зв’язку з тим, що річний план в електронній системі закупівель не підлягає редагуванню (відсутня технічна можливість внесення змін до річного плану).
Пунктом 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «НЕО-ХІМ» подає цю скаргу на такі дії та рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміну процедури закупівлі.
ТОВ «НЕО-ХІМ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
ТОВ «НЕО-ХІМ» взяло участь в зазначеній процедурі закупівлі та очікувало на результат розгляду його тендерної пропозиції, з подальшою метою визначення переможцем процедури закупівлі та підписання договору про закупівлю.
Враховуючи зазначене, Скаржник вважає, що дії Замовника є такими, що порушують право Учасника на законних підставах укласти договір про закупівлю. Тому, вважаємо, що жодних законних та обґрунтованих підстав для скасування закупівлі у Замовника не було.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Відповідно до п. 50 Особливостей, Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Замовник як підставу для скасування зазначив, що дана закупівля є плановою потребою наступного року (2025р.), то вона повинна бути внесена в річний план 2025р, а не 2024р, та в зв’язку з тим, що річний план в електронній системі закупівель не підлягає редагуванню (відсутня технічна можливість внесення змін до річного плану).
Однак, з такими доводами неможливо погодитись.
Міністерство економіки України надавало роз’яснення з даного питання та вказала:
«Відповідно до пунктів 1 та 11 частини першої статті 9, частини восьмої статті 12 Закону наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі (далі – Порядок), що визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель.
Згідно з пунктом 3 Порядку розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника/органу оскарження/органів державного фінансового контролю.
Оприлюдненням/розміщенням інформації вважається її наявність в електронній системі закупівель в інтерактивному режимі реального часу (пункт 10 Порядку). При цьому Порядок не містить механізму виправлення технічних (механічних) помилок, допущених замовником при заповненні форм документів у сфері публічних закупівель.
Ураховуючи зазначене та виходячи зі змісту статті 11 Закону, після оприлюднення відповідної інформації уповноважена особа може прийняти рішення про виправлення таких помилок, шляхом оформлення відповідного протоколу, який підписується уповноваженою особою.
При цьому, оскільки відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу Уповноваженого органу, є юридична особа, яка визначена адміністратором електронної системи закупівель згідно з абзацом четвертим пункту 2 Порядку, з питання технічної реалізації пропонуємо звертатись до адміністратора.
Довідково інформуємо, що з інформацією стосовно помилок замовників та можливих варіантів їх виправленн можна ознайомитися на infobox.prozorro.org за посиланням https://infobox.prozorro.org/articles/pomilki-zamovnikiv-ta-mozhlivi-varianti-jih-vipravlennya»
Відповідно до листа Державної казначейської служби України від 11.12.2019 р. №24-10-08/21940 у разі виявлення невідповідності в документах, які замовник самостійно оприлюднив в електронній системі закупівель та в яких допущені помилки технічного характеру, які неможливо виправити на стадії реєстрації бюджетних зобов'язань, з метою усунення обставин, визначених частиною другою статті 7 Закону, замовники мають право зафіксувати такі порушення документом (протоколом) та можуть надати його разом з іншими документами до відповідного органу Казначейства.
На infobox.prozorro.org за посиланням https://infobox.prozorro.org/articles/pomilki-zamovnikiv-ta-mozhlivi-varianti-jih-vipravlennya як приклад, що може вважатися технічними, механічними, формальними помилками зазначено:
при плануванні закупівлі в річному плані був вказаний 2020 рік замість 2021 року;
Отже, уповноважена особа Замовника не позбавлена права прийняти протокольне рішення про виправлення технічної помилки допущеної під час оголошення плану закупівлі.
Таким чином, через власну помилку Замовник вирішив відмінити закупівлю, порушуючи права Скаржника на неупереджений розгляд його пропозиції та інші права, охоронювані Законом.
Замовник ніяк не зазначив та не довів правомірність відміни закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель та не в наслідок дій/бездіяльності Замовника.
А навпаки підтвердив те, що помилка виникла внаслідок дій Замовника.
Неправомірно відмінивши закупівлю, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.
Також, слід зазначити, що Замовник по закупівлі номер в Prozorro UA-2024-10-31-007733-a уклав договір із Переможцем (строком до 31.12.2025), однак в річному плані закупівель внесена потреба на 2024. А тому, поведінка Замовника в одних і тих же самих обставинах суперечлива та не є послідовно.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій не подаються, оскільки скарга стосується рішення, що прийнято Замовником після закінчення строку подання тендерних пропозицій.
У зв'язку із зазначеними вище обставинами звертаємося до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов'язати Комунальне підприємство «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради скасувати рішення про відміну процедури закупівлі «КОД ДК 021:2015 24950000-8 - СПЕЦІАЛІЗОВАНА ХІМІЧНА ПРОДУКЦІЯ (ФЛОКУЛЯНТ (ПОЛІАЛЮМІНІЙ ХЛОРИД) ДЛЯ ОЧИЩЕННЯ ПИТНОЇ ВОДИ)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-08-005097-a.
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 09 грудня 2024 16:57
рішення від 09.12.2024 № 19470.pdf
Дата публікації: 09 грудня 2024 16:57
інформація про перенесення розгляду скарги від 16.12.2024 № 2013.pdf
Дата публікації: 16 грудня 2024 19:02
Інформація про резолютивну частину рішення від 23.12.2024 № 20422.pdf
Дата публікації: 24 грудня 2024 11:31
рішення від 23.12.2024 № 20422.pdf
Дата публікації: 24 грудня 2024 18:59