Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ЛЬВІВСЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛЬВІВСЬКЕ МІЖМІСЬКЕ БЮРО ТЕХНІЧНОЇ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ" |
Код ЄДРПОУ: | 34521986 |
Місцезнаходження: | 79008, Україна , Львівська обл., Львів, ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОН, ПЛ. ГАЛИЦЬКА, БУД. 15 |
Контактна особа: |
Корецька Іванна 380678093124 tenderexpertbti@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 19 вересня 2024 15:56 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 01 жовтня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 01 жовтня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 04 жовтня 2024 01:00 |
Очікувана вартість: | 53 190 700,80 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 265 953,50 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Розрахунки проводяться за ______________ кошти згідно з _________________, тільки за фактично виконані роботи після підписання Замовником представлених Підрядником належно оформлених актів виконаних робіт (Форма КБ-2в) та довідки (Форма КБ-3), тільки в межах відповідних призначень та при умові надходження коштів на рахунок Замовника по даному об'єкту протягом 30 календарних днів. | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
19 вересня 2024 15:56 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
19 вересня 2024 15:55 |
Тендерна документація.doc | |
19 вересня 2024 15:55 |
Додаток №2 Перелік документів та_або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі.docx | |
19 вересня 2024 15:55 |
Додаток №3 Проєкт договору.docx | |
19 вересня 2024 15:55 |
Додаток №1 Перелік документів та_або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.docx |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2024-10-15-000035 ● 5c2e495191af4fe6be7929aa0c7fa9db
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 15 жовтня 2024 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 15 жовтня 2024 16:49 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.10.2024 № 227
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 15.10.2024 № 227.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 4. UA-2024-09-19-011964-a, 19.09.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-10-16 17:23:03
Запит про надання пояснення
Дата: 16.10.2024
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ІD:
UA-2024-09-19-011964-a, яка проводиться Львівським комунальним підприємством «Львівське міжміське бюро технічної інвентаризації» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до норм пункту 49 Особливостей №1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником 04.10.2024 опубліковано в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ЗЕСМ».
Водночас, станом на час початку моніторингу в електронній системі закупівель інформація щодо укладання договору про закупівлю з переможцем тендеру відсутня.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
2. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, чи укладався Замовником договір про закупівлю.
3. У разі укладення договору про закупівлю – пояснити причини не опублікування його в електронній системі закупівель, а у разі не укладання договору – пояснити причини не відміни тендеру.
Під час моніторингу встановлено, що за умовами пункту 1 розділу 4 «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №1 до тендерної документації Замовника виконання робіт проводиться відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281).
Одночасно, за умовами пункту 3.1. проекту договору, який міститься у Додатку №3 до тендерної документації, договірна ціна на момент укладення договору є твердою.
За такої умови, за вимогами пункту 2 розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема, договірну ціну, розраховану у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника.
Відповідно до пункту 5.31 розділу V Настанови №281 у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
При цьому, відповідно до норм пункту 5.31 розділу V Настанови №281 за твердої договірної ціни у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) кошти на покриття ризиків враховуються у розмірі до 1,5%.
Одночасно, під час моніторингу встановлено, що у поданій учасником-переможцем договірній ціні (файл «4.2. Договірна ціна..PDF») включено кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються учасником, в розмірі, що перевищує граничний відсоток, визначений у пункті 5.31 розділу V Настанови №281.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
4. Пояснити чи враховано Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЗЕСМ» вищевказану невідповідність, яка враховуючи норми пункту 43 Особливостей №1178 не підлягає усуненню (розрахунок договірної ціни учасника не відповідає вимогам розділу V Настанови №281) ?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-10-21 14:46:00
У відповідь на запит замовнику на пояснення від 16.10.2024 р. в межах здійснення моніторингу UA-M-2024-10-15-000035 процедури закупівлі повідомляємо наступне:
1. Щодо інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик:
Обґрунтування розміру бюджетних призначень: Згідно річного плану UA-P-2024-09-19-015413-a закупівля «Нове будівництво багатофункціонального комплексу з житлом для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб, вбудованим паркінгом, трансформаторною підстанцією та об’єктами інженерного забезпечення на вул. І. Миколайчука у м. Львові (кадастровий номер 4610137500:08:001:0921)» (3 черга) (коригування) здійснюється не за рахунок бюджетних коштів, а за рахунок власного бюджету, що за правовим статусом не є бюджетним фінансуванням, і їх використання не регулюється бюджетним законодавством.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до вимог чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Так, Замовником торгів на підставі завдання на проектування було розроблено проектну документацію об’єкта будівництва. Завершальним етапом розроблення проекту є проведення експертизи, результатом якої є експертна оцінка, що містить позитивний або негативний висновок. Відтак, по об’єкту «Нове будівництво багатофункціонального комплексу з житлом для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб, вбудованим паркінгом, трансформаторною підстанцією та об’єктами інженерного забезпечення на вул. І. Миколайчука у м. Львові (кадастровий номер 4610137500:08:001:0921)» (3 черга) (коригування) було розроблено проекту документацію та проведено експертизу, за результатами якої Замовником торгів було отримано позитивний експертний звіт щодо розгляду проектної документації на будівництво за робочим проєктом № 617/24-РБК/ЕЗ від 20 серпня 2024 р. В проектній документації міститься детальний опис робіт, що закуповуються, технічні вимоги, обсяги та види цих робіт. Зазначені роботи повинні виконуватись згідно з затвердженим проектом з дотриманням вимог діючих нормативних документів та відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт за проектом, якості будівельно-монтажних робіт, які виконуються з дотриманням діючих норм і правил та безпечних умов праці, з використанням конкретних матеріалів і конструкцій.
Обґрунтування очікуваної вартості: Згідно п. 4 Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 р. № 275 очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції (крім тих, що стосуються автомобільних доріг загального користування) визначається з урахуванням кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво", затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, відповідно до розробленої та затвердженої проектної документації. Так, відповідно до Постанови КМУ від 1 серпня 2005 р. №668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» кошторисна документація - кошториси та інші документи, пов'язані із складанням (розрахунки, обґрунтування, пояснення, відомості про ресурси тощо) і необхідні для визначення кошторисної вартості будівництва та договірної ціни. Враховуючи зазначене, на підставі кошторисної документації, а саме, зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, було здійснено обрахування очікуваної вартості предмета закупівлі. Однак, очікувана вартість закупівлі будівельних робіт не може включати Главу 10 кошторису та Главу 12. Таким чином, розмір очікуваної вартості предмета закупівлі визначено згідно із зведеним кошторисним розрахунком, який знаходиться в складі кошторисної документації, за виключенням суми глави 10 та глави 12 з урахуванням ПДВ.
2. Щодо укладення/не укладення договору про закупівлю:
Згідно п. 49 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Так, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗЕСМ" згідно з протоколом щодо прийняття рішення Уповноваженою особою про намір укласти договір №3 04.10.2024 р. визначено переможцем процедури закупівлі. Відтак, крайній день на підписання угоди є 19.10.2024 р. Однак, станом на сьогоднішній день договір з учасником-переможцем не був укладений.
3. Щодо розрахунку договірної ціни учасника-переможця:
21.10.2024 р. Уповноваженою особою прийнято рішення про відміну процедури закупівлі відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей: замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (опис порушень міститься в протоколі Уповноваженої особи №4 від 21.10.2024 р. «Протокол_відміни_відкритих_торгів_через_відсутність_неможливість усунення порушення» (протокол додається до відповіді на запит)).
Надання інформації про усунення порушення замовником
У відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі повідомляємо наступне: 1. Щодо переліку документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі: Відповідно до п. 24 Постанови КМУ «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. В свою чергу, частиною 2 статті 22 Закону встановлені обов’язкові відомості, які повинна містити тендерна документація. Аналогічну позицію зазначено в наказі Мінекономрозвитку від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації», якою затверджено Примірну тендерну документацію для процедур закупівлі. Примірна тендерна документація повинна містити, зокрема обов’язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону. Таким чином, відповідно до вимог статті 22 Закону, з урахуванням Особливостей, документи та/або інформацію про право підписання договору про закупівлю переможцем процедури закупівлі не є обов’язковою інформацією, яку Замовник повинен зазначити в тендерній документації, а є інформацією, яку Замовник, відповідно до частини 3 статті 22 Закону, може та вважає за необхідне включити до тендерної документації. Моніторингом встановлено, що у розділі 2 Додатку №2 до тендерної документації визначено, що переможець процедури закупівлі відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, проте не зазначено конкретного переліку документів та/або інформації, які повинні бути подані переможцем процедури закупівлі для підтвердження права підпису та зазначені безпосередньо в тендерній документації (наприклад: наказ про призначення та/або протокол зборів засновників та/або рішення засновника, тощо). Так, Замовником, на виконання вимог пункту 28 Особливостей, в окремому Додатку до тендерної документації, визначено перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Розділом 2 Додатку №1 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються Переможцем процедури закупівлі. Переможець процедури закупівлі відповідно до пункту 17 Особливостей під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Таким чином, дана вимога повністю відображає формулювання, яке міститься в пункті 17 Особливостей. Однак варто зауважити наступне, що ані Законом, ані Особливостями не передбачено, який саме перелік документів та/або інформація повинні бути подані переможцем процедури закупівлі для підтвердження права підпису та не зазначено, що Замовник повинен чітко визначити перелік документів та/або інформації, які підтверджують право підпису в тендерній документації. Переможець, в свою чергу, залежно від того юридична особа чи фізична особа-підприємець, повинен надати відповідні документи. Підсумовуючи вище сказане, Замовником дотримано вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей та не порушено вимоги щодо складання тендерної документації. 2. Щодо акту обстеження: Відповідно до п. 24 Постанови КМУ «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (надалі – Закон) визначає, які відомості повинні зазначатися в тендерній документації, а ч. 3 цієї ж статті містить наступну норму - тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно п. 5.32 чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», що затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281, під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції. Таким чином, чинним законодавством України визначено, що для зменшення ризиків, які пов’язані з проектною документацією, та для формування своєї тендерної пропозиції, учаснику процедури закупівлі (підряднику) доцільно обстежити будівельний майданчик та з’ясувати із замовником усі необхідні питання ще на етапі подання пропозицій. Відтак, вважаємо, що зазначення в тендерній документації вимоги щодо огляду об’єкта будівництва та складання акту обстеження ніяким чином не порушують норми чинного законодавства України, а навпаки Настанови з визначення вартості будівництва рекомендують для формування ціни пропозиції відвідати об’єкт, на якому будуть здійснюватися відповідні роботи. Окрім цього, варто зауважити, що з моменту оголошення торгів в усіх без виключення потенційних учасників є як мінімум 14 днів для ознайомлення з вимогами тендерної документації та для підготовки своєї тендерної пропозиції. Варто наголосити, що тендерна документація оприлюднюється в електронній системі закупівель (Prozorro), де, згідно з одним із основоположних принципів, усі бачать все. На порталі Prozorro видно весь процес закупівель: від оголошення до переможців. Електронна система Prozorro носить загальнодоступний характер, що означає рівні права для потенційних учасників під час реєстрації для участі в закупівлі, а також рівний доступ до інформації, яку оприлюднюють у Prozorro, можливість подавати та отримувати відповідну інформацію. Це означає, окрім іншого, що всі потенційні Учасники мають змогу також в порядку п. 54 Особливостей звертатися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель. Однак, в період звернення за роз’ясненнями до Замовника торгів не надходило жодного звернення чи вимоги щодо змісту тендерної документації. Таким чином, всі потенційні учасники знаходяться в рівних можливостях, і кожен, хто мав намір взяти участь в даній закупівлі, міг безперешкодно як ознайомитися з вимогами тендерної документації з моменту її оприлюднення, так звернутися за роз’ясненнями чи вимогою щодо змісту тендерної документації. Поряд з цим, згідно частини 1 статті 18 Закону Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. Так, відповідно до статті 1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» від 26 листопада 1993 року № 3659-XII Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері публічних закупівель. Згідно статті 3 основним завданням Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині: 1) здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб'єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції. Стаття 7 встановлює повноваження Антимонопольного комітету України, до яких, зокрема, належить: розглядати заяви і справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та проводити розслідування за цими заявами і справами. Проте, в межах даної процедури закупівлі не було і скарг в Антимонопольний комітет України щодо встановлення вимог тендерної документації дискримінаційними. Отже, враховуючи вищезазначене, допоки єдиним органом, який має відповідні повноваження Антимонопольним комітетом України не буде встановлено в конкретній процедурі закупівлі, що ті чи інші вимоги є дискримінаційними, ніхто інший не має таких повноважень. Щодо ст. 12 Закону, то варто зауважити наступне: п. 8 цієї статті містить наступну норму - подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Проте, в тендерній документації Замовником торгів і не вимагається надання будь-якого документу у паперовому вигляді поза межами електронної системи закупівель. Вимога щодо акту обстеження звучить так: Підписаний акт обстеження надати в складі тендерної пропозиції, а згідно пп. 1 п. 3.1 Розділу 3 тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через ЕЛЕКТРОННУ СИСТЕМУ ЗАКУПІВЕЛЬ шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Підсумовуючи вище сказане, вважаємо, що Замовником складено тендерну документацію з дотриманням вимог частини восьмої статті 12, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, дотримано принципів, визначених пунктами 3 та 5 частини першої статті 5 Закону Принагідно повідомляємо, що Уповноважена особа систематично відвідує як онлайн, так і офлайн навчання для підвищення кваліфікації уповноважених осіб щодо проведення публічних закупівель та зобов’язується в майбутньому не допускати різного роду порушень при проведенні закупівель та проводити всі закупівлі виключно з відповідністю до чинного законодавства.
2024-10-30 10:57:02
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 29 жовтня 2024 |
Кінцевий строк оскарження: | 13 листопада 2024 |
Порушення виявлено
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Інші порушення законодавства у сфері закупівель)
Підтвердження усунення порушення
Усунуто
Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель (Інші порушення законодавства у сфері закупівель) • усунуто
торги відмінено
2024-11-04 16:48:34
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 04 жовтня 2024 01:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗЕСМ" |
53 180 994,55
UAH з ПДВ
|
53 180 994,55
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗЕСМ" #43361674 |
Переможець |
53 180 994,55
UAH з ПДВ
|
04 жовтня 2024 16:55
|
Інформація про відміну
Дата оприлюднення: | 21 жовтня 2024 14:48 |
Кінець періоду оскарження: | 01 листопада 2024 00:00 |
Дата відміни: | 01 листопада 2024 00:01 |
Причина відміни: | неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель |
Коментар щодо відміни: | Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: Згідно пункту 1 розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» виконання робіт проводиться відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281). Одночасно, за умовами пункту 3.1. проекту договору, який міститься у Додатку №3 до тендерної документації, договірна ціна на момент укладення договору є твердою. За такої умови, за вимогами пункту 2 розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема, договірну ціну, розраховану у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника. Відповідно до пункту 5.31 розділу V Настанови №281 у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. При цьому, відповідно до норм пункту 5.31 розділу V Настанови №281 за твердої договірної ціни у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) кошти на покриття ризиків враховуються у розмірі до 1,5%. Однак, на етапі підписання угоди встановлено, що у поданій учасником-переможцем договірній ціні (файл «4.2. Договірна ціна..PDF») включено кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються учасником, в розмірі, що перевищує граничний відсоток, визначений у пункті 5.31 розділу V Настанови №281. Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗЕСМ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Однак, зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні. |
21 жовтня 2024 14:48
|
Електронний підпис |
21 жовтня 2024 14:47
|
Протокол_відміни_відкритих_торгів_через_відсутність_неможливість усунення порушення.pdf |