Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки (Ремонт відцентрових нагнітачів типу 6,3ГЦ2-210/24-41С ст.№1 та ст.№3 КС Диканька)
Очікувана вартість
6 000 000,00 UAH
UA-2024-08-29-010293-a ● 7eb1fc4bc5a94850a41b2e58ed23d7db
Відкриті торги з особливостями
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПЕРАТОР ГАЗОТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" |
Код ЄДРПОУ: | 42795490 |
Вебсайт: | https://tsoua.com/ |
Місцезнаходження: | Україна , |
Контактна особа: |
Мороз Юрій Володимирович 380342784302 MOROZ-YV@TSOUA.COM |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 29 серпня 2024 18:08 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 13 вересня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 13 вересня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 16 вересня 2024 12:00 |
Очікувана вартість: | 6 000 000,00 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 60 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | згідно з вимогами п. 4.10 Розділу I тендерної документації та відповідно до вимог Додатку 6.1 до тендерної документації |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 180000 UAH |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | згідно з вимогами п. 4.11 Розділу І тендерної документації та відповідно до вимог Додатку 6.2 до тендерної документації |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:50530000-9: Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки
Закупівля здійснюється відповідно до https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-08-09-010481-a, згідно з технічними вимогами і якісними характеристиками предмета закупівлі.
Джерело фінансування: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства).
Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, – українська. Документи, які не готуються учасником та представлені у складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами.
Критерій оцінки – ціна 100%.
Умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в оголошенні про початок торгів та в Додатку 6.1 до тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
Джерело фінансування: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства).
Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, – українська. Документи, які не готуються учасником та представлені у складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами.
Критерій оцінки – ціна 100%.
Умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в оголошенні про початок торгів та в Додатку 6.1 до тендерної документації.
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Ремонт відцентрових нагнітачів типу 6,3ГЦ2-210/24-41С ст.№1 та ст.№3 КС Диканька (50531000-6)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
13 жовтня 2025
ДК 021:2015: 50530000-9 — Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Iнша подія | На підставі оригіналу належним чином оформленого рахунка-фактури | Аванс | 20 | Календарні | 50 |
Iнша подія | На підставі актів виконаних робіт | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 50 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
29 серпня 2024 18:09 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
29 серпня 2024 18:08 |
24-2202 додаток 2 перелік інформації.docx | |
29 серпня 2024 18:08 |
24-2202 додаток 1.1 гарантійний лист.docx | |
29 серпня 2024 18:08 |
24-2202 додаток 6.2 вимоги до забезпечення виконання договору.docx | |
29 серпня 2024 18:08 |
24-2202 додаток 6.1 вимоги до банківської гарантії (забезпечення тендерної пропозиції).docx | |
29 серпня 2024 18:08 |
24-2202 додаток 1 технічне завдання.docx | |
29 серпня 2024 18:08 |
24-2202 тендерна документація.docx | |
29 серпня 2024 18:08 |
24-2202 додаток 3 вимоги до переможця.docx | |
29 серпня 2024 18:08 |
24-2202 додаток 5 форма оцінки.pdf | |
29 серпня 2024 18:08 |
24-2202 додаток 4 проект договору.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
звернення про необхідність перегляду вартості закупівлі
Дата подання: 11 вересня 2024 09:18
Дата відповіді: 12 вересня 2024 16:14
Добрий день! Наше підприємство зацікавлене у виконанні робіт за даною процедурою, але виникло питання щодо очікуваної вартості робіт. Очікувана вартість процедури за нашим досвідом з врахуванням обсягів робіт згідно дефектних відомостей нижча за собівартість робіт. Крім того, за аналогічною процедурою закупівлі UA-2024-04-18-010283-a «Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки (Ремонт відцентрових нагнітачів типу 6,3ГЦ2-210/24-41С ст.№4 та ст.№6 КС Диканька)» в дефектних відомостях передбачено роботи лише за механічною частиною, а вартість процедури UA-2024-04-18-010283-a фактично ідентична даній процедурі, але в дефектних відомостях даної процедури наявний більш значний перелік робіт за напрямком ЕВП та КВПіА, вважаємо за доцільне переглянути очікувану вартість закупівлі у бік збільшення.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня. Щодо Вашого звернення повідомляємо наступне: очікувану вартість процедури закупівлі "Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки (Ремонт відцентрових нагнітачів типу 6,3ГЦ2-210/24-41С ст.№1 та ст.№3 КС Диканька)" визначено відповідно до внутрішніх нормативних документів Товариства на підставі отриманих комерційних пропозицій від потенційних учасників закупівлі. З огляду на вказане, перегляд очікуваної вартості зазначеної закупівлі є недоцільним.
звернення про пропозиції та зауваження до проекту договору
Дата подання: 11 вересня 2024 09:19
Дата відповіді: 13 вересня 2024 09:53
Добрий день! Плануємо брати участь в даній процедурі, але після аналізу проекту Договору Додаток №4 тендерної документації виникли наступні запитання та зауваження:
1. Умовами Договору не передбачено строк, протягом якого Замовник зобов’язаний допустити Підрядника на об’єкт для проведення виконання робіт, пропонуємо доповнити умови Договору таким строком.
2. Умовами Договору передбачена відповідальність Підрядника з відшкодування Замовнику збитків, пропонуємо слова «збитки», «будь-які збитки», тощо замінити словами «реальні документально підтверджені збитки».
3. Виключити пункт 5.3 з Договору, оскільки умовами пункту 5.2 передбачено, що Підрядник разом з актом приймання виконаних робіт надає Замовнику комплект документації, після чого підписується вищевказаний акт, та на підставі якого здійснюється розрахунок відповідно до умов підпункту 3.5.5 Договору.
4. Пункт 5.12 з Договору виключити або доповнити в кінці словами: «в частині що не суперечить умовам цього Договору».
5. Пункт 6.4.7. викласти у наступній редакції «У разі знищення або пошкодження іншої матеріальної частини (конструктивних елементів) Замовника з документально доведеної вини Підрядника у зв’язку з руйнуванням запчастин та обладнання (вузлів та деталей) на які надано документи згідно з пунктом 6.4.6 Договору або їхньої некоректної роботи (упродовж гарантійного терміну), використовуваних Підрядником для виконання Робіт за Договором, Підрядник, зобов’язаний відновити матеріальну частину (конструктивні елементи) Замовника або усунути такі пошкодження власними силами та за свій рахунок протягом строку, визначеного у відповідній вимозі Замовника, надісланої на адресу Підрядника, зазначену в розділі 15 Договору, та/або електронну адресу Підрядника, зазначену в п. 14.13 Договору, якщо доведено що вихід з ладу (знищення, пошкодження, руйнування та ін.) відбувся з вини Підрядника.
6. Підпункт 7.2.5 виключити з Договору, оскільки його умови не відповідають інтересам Підрядника, або пропонуємо останнє речення підпункту 7.2.5 замінити та викласти такого змісту: «Умови цього підпункту 7.2.5 застосовуються у разі вини Підрядника, яка доведена у судовому порядку, та за умови своєчасного надання Замовником Підряднику допуску на об’єкт для виконання Робіт у строк зазначений в цьому Договорі, і за умови виконання Замовником вимог ч. 4 ст. 849 Цивільного кодексу України.».
7. Умовами Договору не передбачені обставини за яких складається додаткова дефектна відомість на яку містяться посилання в підпункті 7.2.10 Договору, а також ким складається, в які строки, за яких обставин та які наслідки це матиме для виконання Договору. Тому пропонуємо конкретизувати умови в цій частині Договору або виключити цей підпункт з Договору.
8. Підпунктом 7.3.15 Договору не передбачено внесення змін до Кошторисної документації (Додаток № 3), а обмежується лише повідомленням Замовника про обставини, що призвели до виникнення потреби у виконанні додаткових робіт, не врахованих Кошторисною документацією (Додаток № 3).
9. Умови пункту 8.5 Договору суперечать умовам пункту 8.6 Договору, тому пункт 8.6 пропонуємо виключити з Договору.
10. Пропонуємо збільшити розмір пені для Замовника та пункт 10.8 Договору викласти в такій редакції:
«10.8. У разі не оплати або несвоєчасної оплати виконаних Робіт за Договором, Замовник сплачує на користь Підрядника, крім суми заборгованості, пеню в розмірі 0,1 відсотка від суми простроченого платежу за кожний день прострочення платежу, але не більше подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.».
11. Умови пунктів 10.3, 10.4, 10.6 та підпунктів 7.2.6, 7.3.12 викласти двосторонніми та застосувати до обох сторін Договору (як до Замовника так і Підрядника), а не тільки до Підрядника.
12. Пропонуємо виключити із Договору пункти 10.10 та 10.11, оскільки підпункт 10.10.1 Договору передбачає право Замовника отримати суму нарахованих штрафних санкцій та збитків, заподіяну не виконанням та/або неналежним виконанням Договору Підрядником, з сум, які підлягають виплаті Підряднику.
13. Розділ 10 Договору доповнити пунктом 10.23 такого змісту: «10.23. Розмір відповідальності Підрядника за цим Договором, включаючи суми відшкодування збитків Замовнику, обмежуються загальною сумою коштів фактично отриманих Підрядником за виконані Роботи за цим Договором».
14. У Договорі відповідальність Підрядника перед Замовником є не рівнозначною та суперечить засадам добросовісності, розумності та справедливості. Пропонуємо підпункти 10.2.3-10.2.8, друге речення пункту 10.3, пункти 10.9, 10.13, 10.14, 10.19 та підпункт 3.5.1.8 виключити із Договору.
15. Договір містить умови відповідно до яких всі повідомлення за Договором можуть направлятись на електронну пошту та вважаються врученими або в день його відправлення (п.14.12), або через певний час (п. 5.4). Та загалом ігнорується сам факт отримання повідомлень, як електронних так і направлених поштовими службами, фактично не враховується наявність вихідних днів, тощо та ставить надавача послуг (виконавця робіт) в максимально не вигідне становище та покладає невиправдані ризики, з огляду на значну кількість та розмір штрафів.
16. У Договору неодноразово згадуються недоліки послуг, виникнення яких має істотне значення для сторін договору, але перелік цих недоліків чи критерії їх визначення відсутні, що може призвести до спорів сторін при виконанні договору.
17. У додатку №4 до Договору визначений граничний строк виконання робіт як для окремих ВЦН – 70 днів з дати підписання Сторонами Акту приймання ВЦН в ремонт, так і загальний строк виконання робіт – 140 днів з дати підписання першого Акту приймання ВЦН в ремонт, що ускладнює розуміння того за порушення яких строків до підрядника будуть застосовуватись санкції у вигляді пені та штрафу. У зв’язку з цим рекомендуємо визначити лише один загальний строк виконання робіт, що відповідатиме п. 4.1 Договору.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: 1. Умовами Договору не передбачено строк, протягом якого Замовник зобов’язаний допустити Підрядника на об’єкт для проведення виконання робіт, пропонуємо доповнити умови Договору таким строком.
Відповідь: допуск на об’єкт здійснюється відповідно до НДТОВ 06-008:2020 Порядок допуску працівників сторонніх організацій, структурних підрозділів ТОВ «Оператор ГТС України» та відвідувачів для виконання робіт (послуг) на об’єктах ТОВ «Оператор ГТС України» (п. 4.22.7 додатку 1 (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі) тендерної документації. Ознайомитись з порядком допуску можна за посиланням https://tsoua.com/wp-content/uploads/2020/03/NDTOV-06-008-2020-Poryadok-dopusku_compressed.pdf.
2. Умовами Договору передбачена відповідальність Підрядника з відшкодування Замовнику збитків, пропонуємо слова «збитки», «будь-які збитки», тощо замінити словами «реальні документально підтверджені збитки».
Відповідь: згідно з частинами 1 та 2 статті 224 Господарського кодексу України (далі – ГК України) учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб'єкту, права або законні інтереси якого порушено.
Під збитками розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного
виконання зобов'язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною.
Відповідно до ч. 3. статті 22 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) збитки відшкодовуються у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі. Поняття та склад збитків також врегульовано в зазначеній нормі ЦК України.
Враховуючи викладене, умови договору про відшкодування збитків відповідають чинному в Україні законодавству.
3. Виключити пункт 5.3 з Договору, оскільки умовами пункту 5.2 передбачено, що Підрядник разом з актом приймання виконаних робіт надає Замовнику комплект документації, після чого підписується вищевказаний акт, та на підставі якого здійснюється розрахунок відповідно до умов підпункту 3.5.5 Договору. 4. Пункт 5.12 з Договору виключити або доповнити в кінці словами: «в частині що не суперечить умовам цього Договору». 10. Пропонуємо збільшити розмір пені для Замовника та пункт 10.8 Договору викласти в такій редакції: «10.8. У разі не оплати або несвоєчасної оплати виконаних Робіт за Договором, Замовник сплачує на користь Підрядника, крім суми заборгованості, пеню в розмірі 0,1 відсотка від суми простроченого платежу за кожний день прострочення платежу, але не більше подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня».
Відповідь: Зазначені пункти Договору відповідають вимогам чинного законодавства та потребі Замовника.
5. Пункт 6.4.7. викласти у наступній редакції «У разі знищення або пошкодження іншої матеріальної частини (конструктивних елементів) Замовника з документально доведеної вини Підрядника у зв’язку з руйнуванням запчастин та обладнання (вузлів та деталей) на які надано документи згідно з пунктом 6.4.6 Договору або їхньої некоректної роботи (упродовж гарантійного терміну), використовуваних Підрядником для виконання Робіт за Договором, Підрядник, зобов’язаний відновити матеріальну частину (конструктивні елементи) Замовника або усунути такі пошкодження власними силами та за свій рахунок протягом строку, визначеного у відповідній вимозі Замовника, надісланої на адресу Підрядника, зазначену в розділі 15 Договору, та/або електронну адресу Підрядника, зазначену в п. 14.13 Договору, якщо доведено що вихід з ладу (знищення, пошкодження, руйнування та ін.) відбувся з вини Підрядника.
Відповідь: Даний пункт проєкту договору сформовано з метою мінімізації ризиків для Замовника стосовно використання Підрядником запчастин та обладнання, на які відсутні документи заводу-виробника. Внесення змін у проект договору не потребується.
6. Підпункт 7.2.5 виключити з Договору, оскільки його умови не відповідають інтересам Підрядника, або пропонуємо останнє речення підпункту 7.2.5 замінити та викласти такого змісту: «Умови цього підпункту 7.2.5 застосовуються у разі вини Підрядника, яка доведена у судовому порядку, та за умови своєчасного надання Замовником Підряднику допуску на об’єкт для виконання Робіт у строк зазначений в цьому Договорі, і за умови виконання Замовником вимог ч. 4 ст. 849 Цивільного кодексу України».
Відповідь: чинна редакція пункту 7.2.5 проекту Договору узгоджується з положеннями частин 2 та 3 статті 849 ЦК України. При цьому, частина 4 статті 849 ЦК України передбачає безумовне право замовника на відмову від договору, тобто за відсутності прострочення з боку Підрядника, а, отже, не підлягає застосуванню.
7. Умовами Договору не передбачені обставини за яких складається додаткова дефектна відомість на яку містяться посилання в підпункті 7.2.10 Договору, а також ким складається, в які строки, за яких обставин та які наслідки це матиме для виконання Договору. Тому пропонуємо конкретизувати умови в цій частині Договору або виключити цей підпункт з Договору.
Відповідь: обставини, за якими складається додаткова відомість, визначено п. 7.3.15 Додатку 4 тендерної документації (Проекту договору) та п. 3.2., п. 4.15 Додатку 1 тендерної документації (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі).
8. Підпунктом 7.3.15 Договору не передбачено внесення змін до Кошторисної документації (Додаток № 3), а обмежується лише повідомленням Замовника про обставини, що призвели до виникнення потреби у виконанні додаткових робіт, не врахованих Кошторисною документацією (Додаток № 3).
Відповідь: Додаток 4 тендерної документації (Проект договору) необхідно читати в комплексі з Додатком 1 до тендерної документації (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі).
9. Умови пункту 8.5 Договору суперечать умовам пункту 8.6 Договору, тому пункт 8.6 пропонуємо виключити з Договору.
Відповідь: положення пункту 8.5 Договору не суперечать умовам пункту 8.6 Договору, оскільки продовження строку виконання зобов’язань за Договором на строк, відповідний строку дії обставин непереборної сили обставин (п. 8.5), не виключає право сторін в односторонньому порядку розірвати Договір у випадку, якщо обставини непереборної сили безперервно триватимуть понад 90 (дев’яносто) календарних днів (п. 8.6).
11. Умови пунктів 10.3, 10.4, 10.6 та підпунктів 7.2.6, 7.3.12 викласти двосторонніми та застосувати до обох сторін Договору (як до Замовника так і Підрядника), а не тільки до Підрядника. 13. Розділ 10 Договору доповнити пунктом 10.23 такого змісту: «10.23. Розмір відповідальності Підрядника за цим Договором, включаючи суми відшкодування збитків Замовнику, обмежуються загальною сумою коштів фактично отриманих Підрядником за виконані Роботи за цим Договором». 14. У Договорі відповідальність Підрядника перед Замовником є не рівнозначною та суперечить засадам добросовісності, розумності та справедливості. Пропонуємо підпункти 10.2.3-10.2.8, друге речення пункту 10.3, пункти 10.9, 10.13, 10.14, 10.19 та підпункт 3.5.1.8 виключити із Договору. 15. Договір містить умови відповідно до яких всі повідомлення за Договором можуть направлятись на електронну пошту та вважаються врученими або в день його відправлення (п.14.12), або через певний час (п. 5.4). Та загалом ігнорується сам факт отримання повідомлень, як електронних так і направлених поштовими службами, фактично не враховується наявність вихідних днів, тощо та ставить надавача послуг (виконавця робіт) в максимально не вигідне становище та покладає невиправдані ризики, з огляду на значну кількість та розмір штрафів.
Відповідь: Зауваження учасника, викладені в пунктах 11, 13, 14, 15, не обґрунтовані нормами чинного законодавства та зводяться фактично до викладення певних положень договору в редакції, яку запропонував учасник.
Слід зазначити, що, відповідно до ст. ст. 3, 6, 627 ЦК України, в Україні діє принцип свободи договору. Сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
При цьому стаття 628 ЦК України встановлює, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Водночас, згідно з ч. 1 ст. 41 Закону, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Таким чином, принцип свободи договору, відповідно до ст. ст. 3, 6, 627, 628 ЦК України, в процесі укладення договору, в тому числі за результатами процедури закупівлі, є визначальним та полягає у наданні Замовнику права на власний розсуд реалізувати можливість, зокрема визначити зміст договору, враховуючи при цьому обмеження щодо окремих положень договору, встановлені законом.
Вищезазначений висновок також відповідає позиції Верховного Суду, викладеній у постанові від 13.12.2023 року у справі № 918/222/23.
Більше того, необхідно враховувати висновки, викладені у п. 91 постанови Верховного Суду від 26.05.2021 року № 911/2532/18, в якій суд зазначив, що: “Дискримінація у договірних відносинах між рівними за статусом суб’єктами може бути тільки там, де існує примус до вступу у договірні правовідносини”.
12. Пропонуємо виключити із Договору пункти 10.10 та 10.11, оскільки підпункт 10.10.1 Договору передбачає право Замовника отримати суму нарахованих штрафних санкцій та збитків, заподіяну не виконанням та/або неналежним виконанням Договору Підрядником, з сум, які підлягають виплаті Підряднику.
Відповідь: положення пунктів 10.10. та 10.11 проекту Договору узгоджуються з положеннями статей 235, 236 та 237 ГК України.
16. У Договору неодноразово згадуються недоліки послуг, виникнення яких має істотне значення для сторін договору, але перелік цих недоліків чи критерії їх визначення відсутні, що може призвести до спорів сторін при виконанні договору.
Відповідь: з проекту Договору не вбачається наявність положень, в яких мова йде про недоліки послуг, виникнення яких має істотне значення для сторін договору.
17. У додатку №4 до Договору визначений граничний строк виконання робіт як для окремих ВЦН – 70 днів з дати підписання Сторонами Акту приймання ВЦН в ремонт, так і загальний строк виконання робіт – 140 днів з дати підписання першого Акту приймання ВЦН в ремонт, що ускладнює розуміння того за порушення яких строків до підрядника будуть застосовуватись санкції у вигляді пені та штрафу. У зв’язку з цим рекомендуємо визначити лише один загальний строк виконання робіт, що відповідатиме п. 4.1 Договору.
Відповідь: Згідно з п. 4.1 проекту Договору строки виконання робіт з ремонту ВЦН визначаються на підставі Графіка виконання робіт, в якому чітко зазначено загальний строк виконання робіт та строк виконання робіт по кожному окремому ВЦН. Внесення змін у проект договору не потребується.
Відповідь: допуск на об’єкт здійснюється відповідно до НДТОВ 06-008:2020 Порядок допуску працівників сторонніх організацій, структурних підрозділів ТОВ «Оператор ГТС України» та відвідувачів для виконання робіт (послуг) на об’єктах ТОВ «Оператор ГТС України» (п. 4.22.7 додатку 1 (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі) тендерної документації. Ознайомитись з порядком допуску можна за посиланням https://tsoua.com/wp-content/uploads/2020/03/NDTOV-06-008-2020-Poryadok-dopusku_compressed.pdf.
2. Умовами Договору передбачена відповідальність Підрядника з відшкодування Замовнику збитків, пропонуємо слова «збитки», «будь-які збитки», тощо замінити словами «реальні документально підтверджені збитки».
Відповідь: згідно з частинами 1 та 2 статті 224 Господарського кодексу України (далі – ГК України) учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб'єкту, права або законні інтереси якого порушено.
Під збитками розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного
виконання зобов'язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною.
Відповідно до ч. 3. статті 22 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) збитки відшкодовуються у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі. Поняття та склад збитків також врегульовано в зазначеній нормі ЦК України.
Враховуючи викладене, умови договору про відшкодування збитків відповідають чинному в Україні законодавству.
3. Виключити пункт 5.3 з Договору, оскільки умовами пункту 5.2 передбачено, що Підрядник разом з актом приймання виконаних робіт надає Замовнику комплект документації, після чого підписується вищевказаний акт, та на підставі якого здійснюється розрахунок відповідно до умов підпункту 3.5.5 Договору. 4. Пункт 5.12 з Договору виключити або доповнити в кінці словами: «в частині що не суперечить умовам цього Договору». 10. Пропонуємо збільшити розмір пені для Замовника та пункт 10.8 Договору викласти в такій редакції: «10.8. У разі не оплати або несвоєчасної оплати виконаних Робіт за Договором, Замовник сплачує на користь Підрядника, крім суми заборгованості, пеню в розмірі 0,1 відсотка від суми простроченого платежу за кожний день прострочення платежу, але не більше подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня».
Відповідь: Зазначені пункти Договору відповідають вимогам чинного законодавства та потребі Замовника.
5. Пункт 6.4.7. викласти у наступній редакції «У разі знищення або пошкодження іншої матеріальної частини (конструктивних елементів) Замовника з документально доведеної вини Підрядника у зв’язку з руйнуванням запчастин та обладнання (вузлів та деталей) на які надано документи згідно з пунктом 6.4.6 Договору або їхньої некоректної роботи (упродовж гарантійного терміну), використовуваних Підрядником для виконання Робіт за Договором, Підрядник, зобов’язаний відновити матеріальну частину (конструктивні елементи) Замовника або усунути такі пошкодження власними силами та за свій рахунок протягом строку, визначеного у відповідній вимозі Замовника, надісланої на адресу Підрядника, зазначену в розділі 15 Договору, та/або електронну адресу Підрядника, зазначену в п. 14.13 Договору, якщо доведено що вихід з ладу (знищення, пошкодження, руйнування та ін.) відбувся з вини Підрядника.
Відповідь: Даний пункт проєкту договору сформовано з метою мінімізації ризиків для Замовника стосовно використання Підрядником запчастин та обладнання, на які відсутні документи заводу-виробника. Внесення змін у проект договору не потребується.
6. Підпункт 7.2.5 виключити з Договору, оскільки його умови не відповідають інтересам Підрядника, або пропонуємо останнє речення підпункту 7.2.5 замінити та викласти такого змісту: «Умови цього підпункту 7.2.5 застосовуються у разі вини Підрядника, яка доведена у судовому порядку, та за умови своєчасного надання Замовником Підряднику допуску на об’єкт для виконання Робіт у строк зазначений в цьому Договорі, і за умови виконання Замовником вимог ч. 4 ст. 849 Цивільного кодексу України».
Відповідь: чинна редакція пункту 7.2.5 проекту Договору узгоджується з положеннями частин 2 та 3 статті 849 ЦК України. При цьому, частина 4 статті 849 ЦК України передбачає безумовне право замовника на відмову від договору, тобто за відсутності прострочення з боку Підрядника, а, отже, не підлягає застосуванню.
7. Умовами Договору не передбачені обставини за яких складається додаткова дефектна відомість на яку містяться посилання в підпункті 7.2.10 Договору, а також ким складається, в які строки, за яких обставин та які наслідки це матиме для виконання Договору. Тому пропонуємо конкретизувати умови в цій частині Договору або виключити цей підпункт з Договору.
Відповідь: обставини, за якими складається додаткова відомість, визначено п. 7.3.15 Додатку 4 тендерної документації (Проекту договору) та п. 3.2., п. 4.15 Додатку 1 тендерної документації (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі).
8. Підпунктом 7.3.15 Договору не передбачено внесення змін до Кошторисної документації (Додаток № 3), а обмежується лише повідомленням Замовника про обставини, що призвели до виникнення потреби у виконанні додаткових робіт, не врахованих Кошторисною документацією (Додаток № 3).
Відповідь: Додаток 4 тендерної документації (Проект договору) необхідно читати в комплексі з Додатком 1 до тендерної документації (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі).
9. Умови пункту 8.5 Договору суперечать умовам пункту 8.6 Договору, тому пункт 8.6 пропонуємо виключити з Договору.
Відповідь: положення пункту 8.5 Договору не суперечать умовам пункту 8.6 Договору, оскільки продовження строку виконання зобов’язань за Договором на строк, відповідний строку дії обставин непереборної сили обставин (п. 8.5), не виключає право сторін в односторонньому порядку розірвати Договір у випадку, якщо обставини непереборної сили безперервно триватимуть понад 90 (дев’яносто) календарних днів (п. 8.6).
11. Умови пунктів 10.3, 10.4, 10.6 та підпунктів 7.2.6, 7.3.12 викласти двосторонніми та застосувати до обох сторін Договору (як до Замовника так і Підрядника), а не тільки до Підрядника. 13. Розділ 10 Договору доповнити пунктом 10.23 такого змісту: «10.23. Розмір відповідальності Підрядника за цим Договором, включаючи суми відшкодування збитків Замовнику, обмежуються загальною сумою коштів фактично отриманих Підрядником за виконані Роботи за цим Договором». 14. У Договорі відповідальність Підрядника перед Замовником є не рівнозначною та суперечить засадам добросовісності, розумності та справедливості. Пропонуємо підпункти 10.2.3-10.2.8, друге речення пункту 10.3, пункти 10.9, 10.13, 10.14, 10.19 та підпункт 3.5.1.8 виключити із Договору. 15. Договір містить умови відповідно до яких всі повідомлення за Договором можуть направлятись на електронну пошту та вважаються врученими або в день його відправлення (п.14.12), або через певний час (п. 5.4). Та загалом ігнорується сам факт отримання повідомлень, як електронних так і направлених поштовими службами, фактично не враховується наявність вихідних днів, тощо та ставить надавача послуг (виконавця робіт) в максимально не вигідне становище та покладає невиправдані ризики, з огляду на значну кількість та розмір штрафів.
Відповідь: Зауваження учасника, викладені в пунктах 11, 13, 14, 15, не обґрунтовані нормами чинного законодавства та зводяться фактично до викладення певних положень договору в редакції, яку запропонував учасник.
Слід зазначити, що, відповідно до ст. ст. 3, 6, 627 ЦК України, в Україні діє принцип свободи договору. Сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
При цьому стаття 628 ЦК України встановлює, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Водночас, згідно з ч. 1 ст. 41 Закону, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Таким чином, принцип свободи договору, відповідно до ст. ст. 3, 6, 627, 628 ЦК України, в процесі укладення договору, в тому числі за результатами процедури закупівлі, є визначальним та полягає у наданні Замовнику права на власний розсуд реалізувати можливість, зокрема визначити зміст договору, враховуючи при цьому обмеження щодо окремих положень договору, встановлені законом.
Вищезазначений висновок також відповідає позиції Верховного Суду, викладеній у постанові від 13.12.2023 року у справі № 918/222/23.
Більше того, необхідно враховувати висновки, викладені у п. 91 постанови Верховного Суду від 26.05.2021 року № 911/2532/18, в якій суд зазначив, що: “Дискримінація у договірних відносинах між рівними за статусом суб’єктами може бути тільки там, де існує примус до вступу у договірні правовідносини”.
12. Пропонуємо виключити із Договору пункти 10.10 та 10.11, оскільки підпункт 10.10.1 Договору передбачає право Замовника отримати суму нарахованих штрафних санкцій та збитків, заподіяну не виконанням та/або неналежним виконанням Договору Підрядником, з сум, які підлягають виплаті Підряднику.
Відповідь: положення пунктів 10.10. та 10.11 проекту Договору узгоджуються з положеннями статей 235, 236 та 237 ГК України.
16. У Договору неодноразово згадуються недоліки послуг, виникнення яких має істотне значення для сторін договору, але перелік цих недоліків чи критерії їх визначення відсутні, що може призвести до спорів сторін при виконанні договору.
Відповідь: з проекту Договору не вбачається наявність положень, в яких мова йде про недоліки послуг, виникнення яких має істотне значення для сторін договору.
17. У додатку №4 до Договору визначений граничний строк виконання робіт як для окремих ВЦН – 70 днів з дати підписання Сторонами Акту приймання ВЦН в ремонт, так і загальний строк виконання робіт – 140 днів з дати підписання першого Акту приймання ВЦН в ремонт, що ускладнює розуміння того за порушення яких строків до підрядника будуть застосовуватись санкції у вигляді пені та штрафу. У зв’язку з цим рекомендуємо визначити лише один загальний строк виконання робіт, що відповідатиме п. 4.1 Договору.
Відповідь: Згідно з п. 4.1 проекту Договору строки виконання робіт з ремонту ВЦН визначаються на підставі Графіка виконання робіт, в якому чітко зазначено загальний строк виконання робіт та строк виконання робіт по кожному окремому ВЦН. Внесення змін у проект договору не потребується.
Інформація про відміну
Торги відмінено
Причина відміни
відсутність пропозицій