Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, ТУРИЗМУ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ДОБРОСЛАВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ |
Код ЄДРПОУ: | 44082496 |
Місцезнаходження: | 67500, Україна , Одеська обл., Одеський район, селище міського типу Доброслав, проспект Свободи, будинок 2 Е |
Контактна особа: |
Валерія Кудряну +380485591402 buh_2021@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 25 липня 2024 17:27 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 06 серпня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 06 серпня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 09 серпня 2024 00:00 |
Початок аукціону: | 09 серпня 2024 13:12 |
Початок аукціону: | 09 серпня 2024 13:12 |
Очікувана вартість: | 43 270 040,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 432 700,40 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: електронної банківської гарантії із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації та оголошенні про закупівлю. Гарантія обов’язково має містити реквізити, що передбачені розділом 3 глави 2 Постанови НБУ № 639 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», а також відповідати Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції». Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 0,5% від очікуваної вартості предмета закупівлі – 216 350,20 грн. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття), шляхом списання (бронювання) коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії, якщо це передбачено договором про надання гарантії, укладеним між принципалом і банком-гарантом; надання гарантії за рахунок банківського кредиту або під заставу або під поруку уповноваженої особи учасника чи засновника учасника відповідно до укладених договорів між банком-гарантом і принципалом про надання кредиту під гарантію з метою забезпечення виконання зобов'язання за гарантією в повному обсязі у разі настання випадків, передбачених частиною 3 цього Розділу. Грошове забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено оригіналом довідки (листа, тощо), виданої банком-гарантом (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту з підтвердженням повноважень уповноваженої особи від банку, що видав таку гарантію. Банківська гарантія оформлюється у обслуговуючому учасника банку, з метою забезпечення стабільності зобов’язання. Під обслуговуванням необхідно розуміти наявність правовідносин між сторонами щодо отримання будь-якого банківського продукту, в тому числі відкриття рахунку, але не виключно, отримання інших сервісних фінансових послуг, пов’язаних з укладанням договору про надання банківської гарантії. Застереження щодо випадків, у разі якщо забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику вказані у пункті 3 цього Розділу. До електронної банківської гарантії додаються: ліцензія банку або витяг з Державного реєстру банків та довіреність на уповноваженого підписанта банку або документ, що засвідчує повноваження цієї особи вчиняти дії від імені банку. Пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням тендерної пропозиції, відхиляються Замовником відповідно до пункту 44 Постанови про особливості. Усі витрати, пов’язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок Учасника |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 216350.2 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
(ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)
Джерело фінансування – кошти державного бюджету (90%), кошти місцевого бюджету (10%). Клас наслідків (відповідальності) об’єкту будівництва – СС3
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Розрахунки проводяться у відповідності до Бюджетного кодексу України в межах та за рахунок коштів ЗАМОВНИКА, що передбачені на 2024 рік шляхом: післяоплати ЗАМОВНИКОМ виконаних робіт після підписання Сторонами довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою КБ-3, акту приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в, складених ПІДРЯДНИКОМ відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, в межах ціни цього Договору, у строк до 10 (десяти) банківських днів. Оплата здійснюється після надходження коштів для фінансування предмету Договору на рахунок ЗАМОВНИКА. Передбачені цією документацією роботи повинні відповідати вимогам наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», а матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів у галузі будівництва проектній документації та договору | Пiсляоплата | 10 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
25 липня 2024 17:28 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
25 липня 2024 17:04 |
1. ТД укриття Кремидівка.docx | |
25 липня 2024 17:04 |
4. Додаток 4 проєкт договору редакція.docx | |
25 липня 2024 17:04 |
2. Додаток 2. Документи для учасника та переможця.doc | |
25 липня 2024 17:04 |
1.1. Додаток 1. Кваліфікац.вимоги редакт..doc | |
25 липня 2024 17:04 |
3. Додаток 3. Тех. завдання.pdf |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2024-09-09-000013 ● 4d8099b0ff684dbdbc67ce70ffd25a1d
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 09 вересня 2024 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 09 вересня 2024 12:35 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
09.09.2024 Одеса № 183
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірки закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 09.09.2024.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 09.09.2024 № 183
Витяг
з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
2 UA-2024-07-25-010596-a 25.07.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-09-23 18:11:01
Запит про надання інформації
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ» (далі – «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ») вимогам пункту 9 Додатка № 1 до тендерної документації, тоді як у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника процедури закупівлі надано кошторисну документацію не у повному обсязі, а саме відсутні: локальні кошториси № 02-01-03 на електромонтажні роботи та № 02-01-015 на навіс для дизель-генератора.
3. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо не застосування у тендерній документації положень пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, тоді як Замовником здійснюється закупівля робіт з ремонту споруди цивільного захисту - Капітальний ремонт підвального приміщення з пристосуванням його в споруду подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчального корпусу (літ.Б3) Кремидівського закладу загальної середньої освіти за адресою: 67540, Одеська область, Одеський район, с. Кремидівка, вул. Центральна, буд. 72 (ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи), виконання яких передбачає набуття Замовником у власність дизель-генератору, визначеного пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-09-26 15:27:09
Ґрунтовні пояснення на Запит Південного офісу Держаудитслужби в Одеській області за результатами моніторингу закупівлі UA-M-2024-09-09-000013 ● 4d8099b0ff684dbdbc67ce70ffd25a1d
Управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради, що є замовником в розумінні пункту 11, частини 1, статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX (далі – Закон) з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова про особливості) по предмету закупівлі: «Ремонт споруди цивільного захисту – Капітальний ремонт підвального приміщення з пристосуванням його в споруду подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчального корпусу (літ.Б3) Кремидівського закладу загальної середньої освіти за адресою: 67540, Одеська область, Одеський район, с. Кремидівка, вул. Центральна, буд. 72»
(ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи») готовий надати ґрунтовні пояснення та спростувати можливі виявлення органом контролю порушення.
1. Щодо питання: на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Замовником надається наступне обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі товару, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Ремонт споруди цивільного захисту – Капітальний ремонт підвального приміщення з пристосуванням його в споруду подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчального корпусу (літ.Б3) Кремидівського закладу загальної середньої освіти за адресою: 67540, Одеська область, Одеський район, с. Кремидівка, вул. Центральна, буд. 72» (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи».
Обґрунтування обсягів закупівлі.
Обсяги обґрунтовуються відповідно фактичної потреби у Ремонті споруди цивільного захисту – Капітальний ремонт підвального приміщення з пристосуванням його в споруду подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчального корпусу (літ.Б3) Кремидівського закладу загальної середньої освіти за адресою: 67540, Одеська область, Одеський район, с. Кремидівка, вул. Центральна, буд. 72».
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, відповідають технічним умовам та стандартам, передбаченим законодавством України, діючими на період виконання робіт. Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати Кошторисним нормам України, затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 01.11.2021 №281, іншим нормативно-правовим актам і нормативним документам у галузі будівництва, науково-проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів. Вартість робіт визначається з урахуванням наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Розмір бюджетного призначення визначено відповідно до затвердженого кошторису та наявної потреби у роботах.
Обґрунтування очікуваної ціни закупівлі: розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі проведено відповідно рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» з урахуванням проектно-кошторисної документації.
Пунктом 14 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового жиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі – Постанова про особливості) визначено:
«Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.».
Законом не встановлено обов’язку замовника складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (в т.ч. тимчасового кошторису). При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі замовники можуть виходити із планових вартісних показників (очікуваної вартості), потреби тощо.
Якщо закупівля здійснена з урахуванням планової потреби у товарах, роботах та послугах на рік, то на початку нового бюджетного року, навіть, за наявності тимчасового індивідуального кошторису замовник у договорах про закупівлю може зазначити суму договору відповідно до ціни тендерної пропозиції, яку визначено найбільш економічно вигідною за результатами аукціону або ціни пропозиції на переговорах (переговорна процедура) та взяти зобов’язання щодо оплати частини предмета закупівлі в межах доведеної суми, передбачивши умову щодо оплати залишку предмета закупівлі виключно за наявності коштів з постійним кошторисом. Таку позицію, висвітлено за листом інформаційного характеру Мінекономрозвитку України «Щодо планування закупівель» №3302-06/29640-06 від 14.09.2016 року.
Відтак, згідно статті 4 Закону: «Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.»
Також Мінекономіки України оприлюднено на веб-сайті Prozorro Інфолист № 3304-04/54160-06 від 03.09.2020 року «ЩОДО ПЛАНУВАННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ» за посиланням https://infobox.prozorro.org/news-mert/shchodo-planuvannya-zakupivel-1
Вказаним листом Мінекономіки України підтвердило, що закупівля може відбуватись без наявного обсягу коштів на покриття потреби, керуючись документально засвідченим фактом потреби замовника в здійсненні такої закупівлі: «Таким чином, ураховуючи, що Закон не містить заборон щодо проведення закупівель до набрання чинності Закону про Державний бюджет України, затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансового плану підприємства, замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у наступному році, може наприкінці поточного року (або на початку наступного року) розпочати закупівлю за відповідним предметом закупівлі.
Водночас при укладанні договору про закупівлю за результатом процедури розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів необхідно обов’язково враховувати вимоги частини першої статті 23 БКУ та частини четвертої статті 48 БКУ, які забороняють взяття розпорядниками (одержувачами) бюджетних зобов’язань та здійснення платежів без відповідних бюджетних асигнувань, що в свою чергу надаються відповідно до встановлених бюджетних призначень.
Тому, в проекті договору про закупівлю та договорі про закупівлю замовнику необхідно передбачити відповідний порядок виникнення договірних зобов’язань в залежності від реального фінансування.»
Вартість робіт визначається з урахуванням наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Підставою для формування потреби та обґрунтування розміру витрат Замовником і далі визначення очікуваної вартості по даній закупівлі був розмір кошторисних призначень, затверджений Замовником станом на дату оголошення закупівлі в сумі 43 270 040,00 грн.
Поряд з цим, позитивний експертний звіт щодо розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом Ремонт споруди цивільного захисту – Капітальний ремонт підвального приміщення з пристосуванням його в споруду подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчального корпусу (літ. Б3) Кремидівського закладу загальної середньої освіти за адресою: 67540, Одеська область, Одеський район, с. Кремидівка, вул. Центральна, буд. 72, яким визначена Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, в поточних цінах станом у сумі 45 754,056, в тому числі
Показники Од. вим. Вартість
Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною
документацією у поточних цінах станом на 05 липня 2024 р. всього: тис. грн 45 754,056
у тому числі: - будівельні роботи 35 896,341
- устаткування 1 764,416
- інші витрати 8 093,299
понесені витрати замовника згідно довідки всього: 926,410
у тому числі: - будівельні роботи 0,000
- устаткування 0,000
- інші витрати 926,410
Робочий проєкт «Ремонт споруди цивільного захисту – Капітальний ремонт підвального приміщення з пристосуванням його в споруду подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчального корпусу (літ. Б3) Кремидівського закладу загальної середньої освіти за адресою: 67540, Одеська область, Одеський район, с. Кремидівка, вул. Центральна, буд. 72» виконано згідно з вимогами вихідних даних на проєктування та розроблений з дотриманням вимог до міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, охорони праці, захисту від шуму, санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, пожежної та техногенної безпеки, інженерно-технічних заходів цивільного захисту, енергозбереження та його кошторисної вартості будівництва.
Реєстраційний номер EX01:3245-0743-9222-0718
ЕКСПЕРТНИЙ ЗВІТ № 16/1405-07/24 від 16 липня 2024
Реєстраційний номер Проектної документації PD01:5927-8342-4985-6680
Класи наслідків (відповідальності) об’єктів СС3.
Виходячи із вказаного роботи, що складають предмет закупівлі мають очікувану вартість 43 270 040,00 грн.
Очікувана вартість закупівлі становить 43 270 040,00 грн.
З огляду на вказане очікувана вартість закупівлі відповідає експертному звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації.
Відповідне Обґрунтування розміщено на офіційному веб-сайті Замовника
Додатково варто зазначити, що для відповіді на Ваше питання надаємо Позитивний Експертний звіт 1405-РК ex01_3245-0743-9222-0718_20240717054938 щодо розгляду кошторисної частини проектної документації по робочому проекту «Ремонт споруди цивільного захисту – Капітальний ремонт підвального приміщення з пристосуванням його в споруду подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчального корпусу (літ. Б3) Кремидівського закладу загальної середньої освіти за адресою: 67540, Одеська область, Одеський район, с. Кремидівка, вул. Центральна, буд. 72» - як доказ вірності розробленої проектно-кошторисної документації вимогам державних будівельних стандартів, в тому числі Кошторисним нормам України, затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 01.11.2021 №281;
Отже Замовником у чітко передбачений спосіб та у відповідності до вимог законодавства проведено (обраховано) розмір бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
1.1. Щодо питання: посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)?
Зазначаємо, що виключно Закон України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX зі змінами (далі - Закон) встановлює вимоги до замовників торгів щодо порядку проведення процедур закупівель. Так Преамбулою Закону передбачено «Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.». Інші нормативно-правові акти, в тому числі зазначена постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не встановлює норм права!
Пунктом 5 частини 1 статті 1 Закону передбачено: «веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель (далі - веб-портал Уповноваженого органу) - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього». Таким Уповноваженим органом є веб-портал https://prozorro.gov.ua/, що знаходиться в управлінні ДП «Прозорро».
Частиною 4 статті 10 Закону передбачено: «Інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.».
Тобто Закон не визначає обов’язку для Замовника здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті або в інших місяцях, окрім як на веб-порталі Уповноваженого органу ДП «Прозорро».
Єдиний веб-сайт, на якому Законом зобов’язується Замовнику оприлюднювати інформацію про закупівлю є веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього.
Як можемо простежити наочно, інформація на веб-сайті Уповноваженого органу розміщена належним чином за посиланням:
https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-07-25-012269-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-25-010596-a
Поряд з цим варто зазначити, що Управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради здійснило все ж таки розміщення інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі на веб-сайті Замовника.
У зв’язку із вказаним нами повністю дотримано порядку планування закупівлі та інформування про предмет закупівлі, очікувану вартість та технічні характеристики у спосіб, що визначений законодавством.
2. Щодо питання: Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ» (далі – «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ») вимогам пункту 9 Додатка № 1 до тендерної документації, тоді як у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника процедури закупівлі надано кошторисну документацію не у повному обсязі, а саме відсутні: локальні кошториси № 02-01-03 на електромонтажні роботи та № 02-01-015 на навіс для дизель-генератора.
Частиною 1 розділу «3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено: «Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
− Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме документи зазначені в Додатках №1, №2 та №3 до тендерної документації.»
Частиною 9 Додатку 1 до тендерної документації передбачено: «Учасник повинен надати договір щодо законості використання ним безпосередньо або із залученням інженера-проектувальника програмного комплексу АВК-5 або інших аналогічних систем для розрахунку вартості договірної ціни. Також надається діюча ліцензія на ім’я користувача (замовника), що буде здійснювати розрахунок вартості робіт у програмному комплексі АВК-5 або інших аналогічних систем.
Кошторисна документація подається у складі тендерної пропозиції) у складі:
- Зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою (визначається без урахування проходження експертизи кошторисної документації та без витрат на технічний нагляд 1,5%);
- Договірна ціна (пропозиція);
- Дефектний акт;
- Локальні кошториси;
- Підсумкова відомість ресурсів;
- Відомість робіт;
- Об'єктний кошторис.».
Для коректного розрахунку Договірної ціни та складання кошторисної документації Замовником було завантажено файл у складі тендерної документації із ім’ям «3. Додаток 3. Тех. завдання.pdf», що не містить локальних кошторисів як окремо сформованих документів, натомість містить «Відомість обсягів робіт», якими передбачені усі обсяги робіт, що необхідні для належного розрахунку Договірної ціни.
Учасником у складі тендерної пропозиції надано файли із ім’ям «2.Договірна ціна»; «21.Кошторисна документація».
Вказані документи містять усю необхідну інформацію, що передбачена Відомістю обсягів робіт, відтак фізична наявність локальних кошторисів № 02-01-03 на електромонтажні роботи та № 02-01-015 на навіс для дизель-генератора є достатньою для виконання вимоги за тендерною документацією.
Замовник торгів НЕ ВИМАГАВ, щоб учасники торгів подавали окремі локальні кошториси з номерами та назвами, що визначені Відомістю обсягів робіт. Замовником вимагалось надати локальні кошториси, які містять ОБСЯГИ РОБІТ, визначені тендерною документацією, що і було виконано учасником торгів ТОВ «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ».
Правових підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ» у Замовника не було.
3. Щодо питання: Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо не застосування у тендерній документації положень пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, тоді як Замовником здійснюється закупівля робіт з ремонту споруди цивільного захисту - Капітальний ремонт підвального приміщення з пристосуванням його в споруду подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчального корпусу (літ.Б3) Кремидівського закладу загальної середньої освіти за адресою: 67540, Одеська область, Одеський район, с. Кремидівка, вул. Центральна, буд. 72 (ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи), виконання яких передбачає набуття Замовником у власність дизель-генератору, визначеного пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Дійсно даний товар підпадає під дію пункту 61 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Хочемо відзначити, що умови щодо локалізації є загальновідомими для усіх суб’єктів закупівлі, і не потребують окремого дублювання у документах, які складаються замовником.
Згідно пункту 785 Підсумкової відомості ресурсів (стор. 67) у файлі «21.Кошторисна документація» тендерної пропозиції ТОВ «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ» вказано про залучення
Дизельгенератор в захисному кожусі. Потужністю Pn=68 кВт Pmax=75 кВт V=246 л, габ 3000*1100*1400 мм з електростартером Matari MC 70. Згідно інформації з офіційних інтернет-ресурсів вказаний тип генератору виробляється у країні Японія.
Загальновідомо, що у разі, якщо країною походження товару є країни, з якими Україна уклала міжнародні угоди та / або країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» та вартість предмета закупівлі товару(ів) дорівнює або перевищує суми, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі, визначені такими угодами, то вимога щодо підтвердження ступеню локалізації не застосується Замовником.
Також Замовником торгів здійснено перевірку, щодо знаходження заявленої країни-виробника товару, що пропонує учасник «Японія» в підписантах країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі».
Згідно інтерактивної карти Всесвітньої Організації Торгівлі за посиланням https://www.wto.org/english/tratop_e/gproc_e/gproc_map_e.htm - Японія – є стороною відповідної Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі»
Тому ТОВ «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ» пропонуючи вказаний Товар, звільняється від підтвердження обов’язку локалізації товару на «Дизельгенератор», що ним пропонується.
За таких умов пропозиція ТОВ «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ» відповідає вимогам технічної специфікації закупівлі, оскільки при складанні кошторисної документації, до якої входить в тому числі відомість обсягів робіт, що подана учасником і запропоновано Товар, що не підлягає підтвердженню ступеня локалізації в розрізі вимог щодо локалізації Товарів.
Сподіваємось на об’єктивне вивчення наданої та отриманої Вами інформації стосовно організації та проведення процедури закупівлі по предмету Ремонт споруди цивільного захисту – Капітальний ремонт підвального приміщення з пристосуванням його в споруду подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчального корпусу (літ. Б3) Кремидівського закладу загальної середньої освіти за адресою: 67540, Одеська область, Одеський район, с. Кремидівка, вул. Центральна, буд. 72 (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-25-010596-a).
Додатки:
1. Лист-роз’яснення Мінекономіки України «Щодо планування закупівель» № 3304-04/54160-06 від 03.09.2020 року;
2. Наказ Мінекономіки «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 року № 275;
3. Позитивний Експертний звіт 1405-РК ex01_3245-0743-9222-0718_20240717054938 щодо розгляду кошторисної частини проектної документації по робочому проекту «Ремонт споруди цивільного захисту – Капітальний ремонт підвального приміщення з пристосуванням його в споруду подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчального корпусу (літ. Б3) Кремидівського закладу загальної середньої освіти за адресою: 67540, Одеська область, Одеський район, с. Кремидівка, вул. Центральна, буд. 72».
ДЕТАЛЬНО В ПРИКРІПЛЕНИХ ФАЙЛАХ
Надання інформації про усунення порушення замовником
Замовник вважає, що не порушив ні вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», ні вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), а саме: вимоги абзацу абзацу 3 пункту 3, абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. 1.Відповідно, Замовник заперечує щодо наявності порушення вимоги абзацу 3 пункту 3 Особливостей. Абзац 3 пункту 3 Особливостей передбачає, що «Під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.» 26.09.2024 року Замовником, були надані грунтовні пояснення щодо рішення не застосування у тендерній документації положень пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» , а саме « …умови щодо локалізації є загальновідомими для усіх суб’єктів закупівлі, і не потребують окремого дублювання у документах, які складаються замовником. Згідно пункту 785 Підсумкової відомості ресурсів (стор. 67) у файлі «21.Кошторисна документація» тендерної пропозиції ТОВ «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ» вказано про залучення Дизельгенератор в захисному кожусі. Потужністю Pn=68 кВт Pmax=75 кВт V=246 л, габ 3000*1100*1400 мм з електростартером Matari MC 70. Згідно інформації з офіційних інтернет-ресурсів вказаний тип генератору виробляється у країні Японія. Загальновідомо, що у разі, якщо країною походження товару є країни, з якими Україна уклала міжнародні угоди та / або країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» та вартість предмета закупівлі товару(ів) дорівнює або перевищує суми, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі, визначені такими угодами, то вимога щодо підтвердження ступеню локалізації не застосується Замовником. Також Замовником торгів здійснено перевірку, щодо знаходження заявленої країни-виробника товару, що пропонує учасник «Японія» в підписантах країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі». Згідно інтерактивної карти Всесвітньої Організації Торгівлі за посиланням https://www.wto.org/english/tratop_e/gproc_e/gproc_map_e.htm - Японія – є стороною відповідної Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі». Тому ТОВ «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ» пропонуючи вказаний Товар, звільняється від підтвердження обов’язку локалізації товару на «Дизельгенератор», що ним пропонується. За таких умов пропозиція ТОВ «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ» відповідає вимогам технічної специфікації закупівлі, оскільки при складанні кошторисної документації, до якої входить в тому числі відомість обсягів робіт, що подана учасником і запропоновано Товар, що не підлягає підтвердженню ступеня локалізації в розрізі вимог щодо локалізації Товарів.». 2.Відповідно, Замовник заперечує щодо наявності порушення вимоги абзацу абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей та вважає, що у Замовника не було підстав для відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ» та його тендерна пропозиція відповідає вимогам, встановленим в тендерній документації. Абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей передбачає, що тендерна пропозиція: « не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;..». За положеннями п.п. 31 та 32 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель; тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації; учасник подає замовнику тендерну пропозицію щодо предмета закупівлі або його частини (лота) відповідно до вимог тендерної документації. 26.09.2024 року Замовником, були надані грунтовні пояснення щодо рішення відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ» (далі – «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ») вимогам пункту 9 Додатка № 1 до тендерної документації та вимогам Додатка 3 до тендерної документації. Частиною 1 розділу «3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено: «Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. − Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме документи зазначені в Додатках №1, №2 та №3 до тендерної документації.» Частиною 9 Додатку 1 до тендерної документації передбачено: «Учасник повинен надати договір щодо законності використання ним безпосередньо або із залученням інженера-проектувальника програмного комплексу АВК-5 або інших аналогічних систем для розрахунку вартості договірної ціни. Також надається діюча ліцензія на ім’я користувача (замовника), що буде здійснювати розрахунок вартості робіт у програмному комплексі АВК-5 або інших аналогічних систем. Кошторисна документація подається у складі тендерної пропозиції) у складі: - Зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою (визначається без урахування проходження експертизи кошторисної документації та без витрат на технічний нагляд 1,5%); - Договірна ціна (пропозиція); - Дефектний акт; - Локальні кошториси; - Підсумкова відомість ресурсів; - Відомість робіт; - Об'єктний кошторис.». Для коректного розрахунку Договірної ціни та складання кошторисної документації Замовником було завантажено файл у складі тендерної документації із ім’ям «3. Додаток 3. Тех. завдання.pdf», що не містить локальних кошторисів як окремо сформованих документів, натомість містить «Відомість обсягів робіт», якими передбачені усі обсяги робіт, що необхідні для належного розрахунку Договірної ціни. Учасником у складі тендерної пропозиції надано файли із ім’ям «2.Договірна ціна»; «21.Кошторисна документація». Вказані документи містять усю необхідну інформацію, що передбачена Відомістю обсягів робіт. Замовник торгів НЕ ВИМАГАВ, щоб учасники торгів подавали окремі локальні кошториси з номерами та назвами, що визначені Відомістю обсягів робіт. Замовником вимагалось надати локальні кошториси, визначені тендерною документацією, що і було виконано учасником торгів ТОВ «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ». Отже, у Замовника не було підстав відхиляти тендерну пропозицію учасник ТОВ «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ». Таким чином, враховуючи вищевказані підтверджуючі документи Учасника ТОВ «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ», його тендерна пропозиція за результатами розгляду була визнана такою, що повністю відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, у т. ч. щодо предмета закупівлі, та потребам Замовника. Щодо зобов’язання про розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України повідомляємо наступне. Відповідно до ч. ч. 1, 6, 7, 19 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з ддня його складання. У висновку обов’язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість; 3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі; 4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі; 5) зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Форма висновку та порядок його заповнення визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Форму висновку про результати моніторингу процедури закупівлі затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 року №552 «Про затвердження форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядку його заповнення». В Розділі III Порядку №552 від 08.09.2020 року "Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку" у пункті 3 зазначається: «У разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленомузаконодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.». Варто звернути увагу, що норми Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачають процедури усунення виявлених порушень процедури закупівлі після визначення переможця процедури закупівлі та укладення із ним договору про закупівлю (те саме визначено і в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 28 січня 2021 року по справі № 160/12925/19). Крім того, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. Відповідно до частин 4, 5 статті 653 Цивільного кодексу України, сторони не мають права вимагати повернення того, що було виконане ними за зобов'язанням до моменту зміни або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором або законом. Якщо договір змінений або розірваний у зв'язку з істотним порушенням договору однією із сторін, друга сторона може вимагати відшкодування збитків, завданих зміною або розірванням договору. Згідно статті 188 Господарського кодексу України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду. Також, варто зазначити, що зміст спірного Висновку, є індивідуально-правовим актом, його виконання має безпосередній вплив на права і обов'язки не лише для Замовника, але і для переможця відповідної публічної закупівлі, а саме ТОВ «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ». Відповідно до статті 3 КАС України, індивідуальний акт - акт (рішення) суб’єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк. Спірний Висновок має відповідати вимогам, визначеним частиною 2 статті 2 КАС України, а саме: «У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. Відповідно до частини п’ятої статті 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Так, у Постанові Верховного Суду від 05.03.2020 року по справі № 640/467/19 зазначено: «58. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб'єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушень. 59. Спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. 60. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії. Верховний Суд визнає, що зобов'язальний характер вимоги щодо усунення правопорушення свідчить про встановлення цього порушення, так і визначення імперативного обов'язкового способу його усунення.» В Постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 28 січня 2021 року по справі № 160/12925/19 Верховний суд дійшов висновку, «що з метою виконання вимоги щодо обґрунтованості спірного висновку, відповідачу не достатньо вказати у його змісті на факт відповідного правопорушення. Відповідач зобов'язаний навести опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого (их) за результатами моніторингу закупівлі, а також, у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, окремо зазначити структурну одиницюкомпетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов'язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку виявлені порушення, а також зобов'язання щодо їх усунення.» Так, Південний офіс Держаудитслужби у своєму Висновку від 30.09.2024 року, встановивши вимогу здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, не визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень (судовий або позасудовий), не вказав посилань на конкретні норми відповідних нормативно-правових актів, на підставі яких Замовник зобов'язаний або має право розірвати укладений договір у встановлений у висновку п’яти денний термін, що свідчить про його нечіткість та невизначеність. А встановлений у висновку п’яти денний термін усунення, нібито наявних на думку Південного офісу Держаудитслужби порушень, свідчить ще й про фактичну неможливість їх усунення, у будь-який спосіб (судовий або позасудовий). Також, вищезазначена вимога не відповідає принципу дотримання справедливого балансу між інтересами суб'єктів господарювання, безпосередніх отримувачів придбаних робіт ( школярів та вчителів, інших співробітників Кремидівського закладу загальної середньої освіти за адресою: 67540, Одеська область, Одеський район, с. Кремидівка, вул. Центральна, буд. 72 ) і публічними інтересами. Оскільки, згідно п. п. 3 п. 3 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, основними завданнями Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів. Втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим в разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів). Звертаємо увагу, що навіть, якщо припустити, що висновок Держаудитслужби не є неправомірним, а виконання зазначених нею заходів є можливим, то це може призвести лише до компенсації учаснику, який належним чином виконує договір, вартості фактично виконаних робіт, інших понесених витрат (витрат, що мають бути понесені) виконавцем договору, які пов’язані з виконанням ним договору та проведення іншої процедури торгів, що безумовно призведе до значного збільшення початкової вартості зазначених робіт. Крім, того призведе до додаткового витрачання і часу, і бюджетних коштів, безпосередньо завдасть негативного впливу для місцевого бюджету і призведе до зайвого витрачання бюджетних коштів на виконання одного й того ж самого обсягу робіт, що є свідченням абсолютно невиправданого втручання органу державного фінансового контролю в публічну закупівлю. Більш того, усунення виявлених під час проведення моніторингу недоліків в оформленні тендерної пропозиції у запропонований у висновку спосіб - шляхом розірвання договору, призведе до порушення прав та інтересів підрядника ТОВ «ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ» та в подальшому матиме негативні наслідки для репутації Замовника, тобто є непропорційним у співвідношенні із нібито виявленими недоліками. Виходячи з принципу пропорційності, як одного з елементів верховенства права, та враховуючи абсолютну неспівмірність між виявленим на думку Південного офісу Держаудитслужби порушенням та засобом його усунення, а також документи тендерної пропозиції Учасника, зі змісту яких чітко слідує, що при розрахунку договірної ціни врахував усі свої витрати, в тому числі додаткові витрати, зокрема на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, та пов’язаних з інфляційними процесами і запевнив Замовника в тому, що до розрахунку ціни входять усі витрати, в тому числі податки та збори, що сплачуються або мають бути сплачені та вважаються врахованими у загальній ціні Учасника, то слід зазначити, що вимога дострокового розірвання договору на стадії його часткового та належного виконання учасником процедури закупівлі, є абсолютно неспівмірною та такою, що порушує основний принцип пропорційності, як одного з елементів верховенства права. Враховуючи вищенаведене, просимо скасувати висновок Південного офісу Державної аудиторської служби України від 30.09.2024 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-07-25-010596-a за предметом закупівлі « Ремонт споруди цивільного захисту – Капітальний ремонт підвального приміщення з пристосуванням його в споруду подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчального корпусу (літ.Б3) Кремидівського закладу загальної середньої освіти за адресою: 67540, Одеська область, Одеський район, с. Кремидівка, вул. Центральна, буд. 72» (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)» .
2024-10-04 16:24:18
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 30 вересня 2024 |
Кінцевий строк оскарження: | 15 жовтня 2024 |
Порушення виявлено
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Ризики, що спрацювали
sas24-3-2-1
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 09 серпня 2024 13:35
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ФЕМКА" |
39 600 259,20
UAH з ПДВ
|
39 600 259,20
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ " |
42 999 891,60
UAH з ПДВ
|
42 999 891,60
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ФЕМКА" #43523622 |
Відхилено |
39 600 259,20
UAH з ПДВ
|
15 серпня 2024 15:04
|
|
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮГ СТРОЙ КОМПАНІ " #40023552 |
Переможець |
42 999 891,60
UAH з ПДВ
|
28 серпня 2024 12:30
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 24 серпня 2024 09:37
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
30 грудня 2024 14:33
|
2024-12-30_14-19-04_winscan_to_pdf.pdf | зміни до договору |
30 грудня 2024 14:31
|
Електронний підпис | зміни до договору |
27 вересня 2024 14:08
|
Додаткова угода №1 від 25.09.2024.pdf | зміни до договору |
27 вересня 2024 14:06
|
Електронний підпис | укладений |
06 вересня 2024 15:09
|
Договір 133 Р.pdf | укладений |
06 вересня 2024 15:07
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 25 вересня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 27 вересня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Внесення змін до пункту 2.2. розділу 2 Договору з метою уточнення фінансування в розрізі джерел походження коштів. При цьому загальна вартість, кількість, терміни виконання робіт та інші істотні умови Договору залишаються без змін. Детально за додатковою угодою |
Номер договору про закупівлю: | 133/Р |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | №1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 30 грудня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 30 грудня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Детально в додатковій угоді |
Номер договору про закупівлю: | 133/Р |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |