Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Аудит річної консолідованої фінансової звітності Національного банку України за 2024 – 2028 роки, складеної з дотриманням вимог міжнародних стандартів фінансової звітності та Закону України “Про Національний банк України” - 79210000-9
Очікувана вартість
45 377 000,00 UAH
UA-2024-05-30-010724-a ● d18d305591954d569f432ddb57f495ac
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Національний Банк України |
Код ЄДРПОУ: | 00032106 |
Вебсайт: | http://bank.gov.ua |
Місцезнаходження: | 01601, Україна , Київська обл., Київ, вул. Інститутська, 9 |
Контактна особа: |
Андрій Телюпа +0951302228 andrii.teliupa@bank.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 30 травня 2024 18:34 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 28 липня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 28 липня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 31 липня 2024 11:00 |
Очікувана вартість: | 45 377 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 227 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Учасник торгів для забезпечення виконання зобов’язань, які виникають у зв’язку з поданням тендерної пропозиції, надає забезпечення тендерної пропозиції у формі Банківської гарантії, згідно з якою первинне зобов’язання несе будь-який банк та з обов’язковим накладанням УЕП/КЕП. Форма та зміст Банківської гарантії повинні відповідати вимогам статей 560 Цивільного кодексу України та 200 Господарського кодексу України, “Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах”, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (із змінами) та вимогам, затвердженим Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 та з урахуванням Особливостей. Банківська гарантія подається відповідно до вимог наведених у пункті 2 “Забезпечення тендерної пропозиції” та пункті 3 “Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції” Розділу ІІІ тендерної документації. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 200000 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:79210000-9: Бухгалтерські та аудиторські послуги
Детальна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (обсяги предмета закупівлі) наведено в Додатку 2 “Якісні та кількісні вимоги до надання послуг” до тендерної документації. Місце надання послуг: Україна, 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9; 03028, м. Київ, просп. Науки, 7; 04070, м. Київ, пл. Контрактова, 2-б. Строк надання послуг: від дати підписання договору до 01.10.2029 року.
Детальна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (обсяги предмета закупівлі) наведено в Додатку 2 “Якісні та кількісні вимоги до надання послуг” до тендерної документації.
Місце надання послуг: Україна, 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9; 03028, м. Київ, просп. Науки, 7; 04070, м. Київ, пл. Контрактова, 2-б.
Строк надання послуг: від дати підписання договору до 01.10.2029 року.
Посадові особи замовника, уповноважені здійснювати зв'язок з учасниками:
З технічних питань: Харчук Любов Петрівна, старшого економіста відділу складання фінансової звітності управління податків та звітності Департаменту бухгалтерського обліку, 04070, Київ, пл. Контрактова, 2-б, телефон: (044) 230-16-23, електронна адреса: Liubov.Kharchuk@bank.gov.ua.
Гурьянова Юлія Володимирівна, начальника управління податків та звітності Департаменту бухгалтерського обліку, 04070, Київ, пл. Контрактова, 2-б, телефон: (044) 230-16-26, електронна адреса: Yuliia.Hurianova@bank.gov.ua.
З організаційних питань: Архіпова Світлана Михайлівна, менеджер управління публічних закупівель Департаменту закупівель, 01601, Київ, вул. Інститутська, 9, електронна адреса: Svitlana.Arkhipova@bank.gov.ua
Розгорнути
Згорнути
Місце надання послуг: Україна, 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9; 03028, м. Київ, просп. Науки, 7; 04070, м. Київ, пл. Контрактова, 2-б.
Строк надання послуг: від дати підписання договору до 01.10.2029 року.
Посадові особи замовника, уповноважені здійснювати зв'язок з учасниками:
З технічних питань: Харчук Любов Петрівна, старшого економіста відділу складання фінансової звітності управління податків та звітності Департаменту бухгалтерського обліку, 04070, Київ, пл. Контрактова, 2-б, телефон: (044) 230-16-23, електронна адреса: Liubov.Kharchuk@bank.gov.ua.
Гурьянова Юлія Володимирівна, начальника управління податків та звітності Департаменту бухгалтерського обліку, 04070, Київ, пл. Контрактова, 2-б, телефон: (044) 230-16-26, електронна адреса: Yuliia.Hurianova@bank.gov.ua.
З організаційних питань: Архіпова Світлана Михайлівна, менеджер управління публічних закупівель Департаменту закупівель, 01601, Київ, вул. Інститутська, 9, електронна адреса: Svitlana.Arkhipova@bank.gov.ua
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Аудит річної консолідованої фінансової звітності Національного банку України за 2024 – 2028 роки, складеної з дотриманням вимог міжнародних стандартів фінансової звітності та Закону України “Про Національний банк України”
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
01 жовтня 2029
ДК 021:2015: 79210000-9 — Бухгалтерські та аудиторські послуги
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Iнша подія | Відповідно до розділу 4. ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ ОПЛАТИ проєкту договору (Додаток 6 до тендерної документації, а саме: 1) авансовий платіж у розмірі 50% від вартості Послуг аудиту за відповідний звітний рік – протягом 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з дати початку надання Послуг аудиту за відповідний звітний рік, згідно виставленого Виконавцем рахунку, та згідно умов цього Договору; | Аванс | 15 | Робочі | 50 |
Надання послуг | Відповідно до розділу 4. ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ ОПЛАТИ проєкту договору (Додаток 6 до тендерної документації, а саме: 2) остаточний платіж за фактично та якісно надані Послуги аудиту за відповідний звітний рік - протягом 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з дати підписання уповноваженими особами Сторін Акта про приймання-передавання наданих Послуг аудиту за відповідний звітний рік. Оплата здійснюється за умови наявності в цьому акті посилання на номер і дату укладення Договору, останнього додаткового договору до цього Договору (у разі його укладення), вказаної вартості наданих Послуг аудиту за відповідний звітний рік; 3) оплата за фактично та якісно надані консультаційні послуги - протягом 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з дати підписання уповноваженими особами Сторін Акта про приймання-передавання наданих консультаційних послуг, за наявності в цьому акті посилання на номер і дату укладення Договору, останнього додаткового договору до цього Договору (у разі його укладення), вартості наданих консультаційних послуг. | Пiсляоплата | 15 | Робочі | 50 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
30 травня 2024 18:35 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
30 травня 2024 18:21 |
Тендерна документація.docx | |
30 травня 2024 18:21 |
Додаток 6. Проєкт договору.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Щодо підпункту 22 п.6.3. проекту Договору (Додаток 6 Тендерної документації)
Дата подання: 14 червня 2024 18:07
Дата відповіді: 17 червня 2024 21:56
Підпунктом 22 п.6.3. проекту Договору (Додаток 6 Тендерної документації) передбачено обов’язок Виконавця «не обробляти матеріали для аудиту, що становлять інформацію з обмеженим доступом, в інших країнах, ніж Україна».
В умовах повномасштабної війни отримана інформація може зберігатися або оброблятися в хмарному середовищі (сервер за кордоном) і співробітники, що їх обробляють можуть тимчасово знаходитися за кордоном. Чи вважається така обробка інформації обробкою поза межами України? Якщо так, чи можна, зважаючи на форс-мажорні обставини, в яких проводитиметься аудит, уточнити в проекті Договору і внести зміни в цей пункт, зазначивши, що тимчасовий доступ до інформації через інтернет із за кордону чи зберігання в хмарному середовищі не вважатиметься обробкою поза межами України.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня, Національних банк України, розглянув ваше звернення та повідомляє наступне.
Закон України “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”, постанова Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1500 “Деякі питання забезпечення функціонування державних інформаційних ресурсів”, постанова Правління Національного банку України від 08 березня 2022 року № 42 “Про використання банками хмарних послуг в умовах воєнного стану в Україні”, інші акти законодавства у сфері захисту інформації, нормативно-правові та розпорядчі акти Національного банку України встановлюють обмеження щодо можливості оброблення інформації з обмеженим доступом, зокрема, службової інформації, на хмарних ресурсах.
У зв’язку з цим, пропозиція щодо надання можливості Виконавцю зберігати або обробляти в хмарному середовищі (на сервері за кордоном) отриману від Національного банку України інформацію з обмеженим доступом не може бути підтримана як така, що не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері захисту інформації.
Закон України “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”, постанова Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1500 “Деякі питання забезпечення функціонування державних інформаційних ресурсів”, постанова Правління Національного банку України від 08 березня 2022 року № 42 “Про використання банками хмарних послуг в умовах воєнного стану в Україні”, інші акти законодавства у сфері захисту інформації, нормативно-правові та розпорядчі акти Національного банку України встановлюють обмеження щодо можливості оброблення інформації з обмеженим доступом, зокрема, службової інформації, на хмарних ресурсах.
У зв’язку з цим, пропозиція щодо надання можливості Виконавцю зберігати або обробляти в хмарному середовищі (на сервері за кордоном) отриману від Національного банку України інформацію з обмеженим доступом не може бути підтримана як така, що не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері захисту інформації.
Уточнення умов тендерної документації
Дата подання: 26 червня 2024 12:48
Дата відповіді: 28 червня 2024 15:44
Шановні представники Замовника,
Ми звертаємося до вас з метою уточнення умов участі у тендерній процедурі згідно із Законом України "Про публічні закупівлі" №922-VIII, яка проводиться через систему Prozorro.
Просимо надати відповіді на такі запитання:
1. Чи є можливою участь у тендерній процедурі таких об'єднань підприємств як асоціація та консорціум (до складу яких входить українська компанія – суб’єкт аудиторської діяльності та компанія – нерезидент України, яка має право на здійснення аудиторської діяльності відповідно до законодавства країни своєї реєстрації), які створені та зареєстровані відповідно до законодавства України? Якщо така участь є можливою, то:
1.1. Чи необхідно відповідному об’єднанню підприємств надавати дозвіл / згоду Антимонопольного комітету України на узгоджені дії / концентрацію або висновок Антимонопольного комітету України про відсутність необхідності отримання його дозволу / згоди?
1.2. Чи достатнім буде надання одним із учасників такої асоціації або такого консорціуму (а не самим об’єднанням підприємств як окремою юридичною особою) документу, що підтверджує реєстрацію такого одного українського учасника - аудитора у відповідному (IV) розділі українського Реєстру аудиторів та суб'єктів аудиторської діяльності як суб’єкта аудиторської діяльності, який має право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес?
2. Чи є можливою участь у тендерній процедурі таких об'єднань підприємств як асоціація та консорціум (до складу яких входить українська компанія – суб’єкт аудиторської діяльності та компанія – нерезидент України, яка має право на здійснення аудиторської діяльності відповідно до законодавства країни своєї реєстрації), які створені та зареєстровані відповідно до законодавства іноземної держави? Якщо така участь є можливою, то:
2.1. Чи необхідно відповідному об’єднанню підприємств надавати дозвіл / згоду Антимонопольного комітету України або антимонопольного органу іноземної держави, в якій зареєстроване відповідне об’єднання підприємств, на узгоджені дії / концентрацію?
2.2. Чи достатнім буде надання одним із учасників такої асоціації або такого консорціуму (а не самим об’єднанням підприємств як окремою юридичною особою) документу, що підтверджує реєстрацію такого одного українського учасника - аудитора у відповідному (IV) розділі українського Реєстру аудиторів та суб'єктів аудиторської діяльності як суб’єкта аудиторської діяльності, який має право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес?
3. Тендерна документація передбачає, що участь у тендері може брати учасники нерезиденти України, які «подають документи, що передбачені вимогами цієї тендерної документації, у відповідності до законодавства країни їх реєстрації. Якщо документ не передбачений законодавством країни реєстрації учасника нерезидента, він подає довідку у довільній формі із обґрунтуванням відсутності відповідного документа. Не надання такої довідки прирівнюється до ненадання відповідного документа».
Виходячи з цього, у разі самостійної участі у тендері аудиторської компанії – нерезидента України чи буде достатнім надання таким нерезидентом документу, виданого компетентним органом іноземної держави (наприклад, довідки відповідного регулятора аудиторської діяльності іноземної держави або витягу з реєстру аудиторів іноземної держави), про те, що відповідна аудиторська компанія - нерезидент України має право на проведення аудиту підприємств, що становлять суспільний інтерес, відповідно до законодавства іноземної держави (тобто, без надання документу, що підтверджує реєстрацію такого аудитора – нерезидента України в українському Реєстру аудиторів та суб'єктів аудиторської діяльності)?
Дякуємо за ваше розуміння і чекаємо на вашу відповідь. Ми прагнемо забезпечити повну відповідність всім вимогам тендерної процедури та законодавству України.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня, відповідно до п. 37 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник процедури закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у т. ч. об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію.
Для цілей цього Закону до об’єднання учасників належать:
окрема юридична особа, створена шляхом об’єднання юридичних осіб - резидентів;
окрема юридична особа, створена шляхом об’єднання юридичних осіб (резидентів та нерезидентів);
об’єднання юридичних осіб - нерезидентів із створенням або без створення окремої юридичної особи;
Відповідно до ч. 10 ст. 26 Закону у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання
Об'єднання підприємств утворюються підприємствами на добровільних засадах або за рішенням органів, які відповідно до цього Кодексу та інших законів мають право утворювати об'єднання підприємств. В об'єднання підприємств можуть входити підприємства, утворені за законодавством інших держав, а підприємства України можуть входити в об'єднання підприємств, утворені на території інших держав. Об'єднання підприємств є юридичною особою (ст. 118 ГКУ).
Відповідно до ст. 119 ГКУ залежно від порядку заснування об'єднання підприємств можуть утворюватися як господарські об'єднання або як державні чи комунальні господарські об'єднання.
Господарське об'єднання - об'єднання підприємств, утворене за ініціативою підприємств, незалежно від їх виду, які на добровільних засадах об'єднали свою господарську діяльність.
Господарські об'єднання діють на основі установчого договору та/або статуту, який затверджується їх засновниками.
Положення цієї глави застосовуються також до об'єднань інших суб'єктів господарювання - юридичних осіб або об'єднань підприємств за участі таких осіб, якщо інше не передбачено цим Кодексом та іншими законами.
Державна реєстрація об'єднання підприємств здійснюється відповідно до ст. 58 ГКУ.
У свою чергу, консорціум — тимчасове статутне об’єднання підприємств для досягнення його учасниками певної спільної господарської мети (реалізації цільових програм, науково-технічних, будівельних проектів тощо). Консорціум використовує кошти, якими його наділяють учасники, централізовані ресурси, виділені на фінансування відповідної програми, а також кошти, що надходять з інших джерел, в порядку, визначеному його статутом. У разі досягнення мети його створення консорціум припиняє свою діяльність (ч.4 ст.120 ГКУ).
Разом з тим, під час підготовки кваліфікаційних вимог до учасників закупівлі Замовник також керувався вимогами Законів України “Про Національний банк України” та “Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність”, який визначає правові засади аудиту фінансової звітності, провадження аудиторської діяльності в Україні та регулює відносини, що виникають при її провадженні.
Вимоги до аудиту річної фінансової звітності НБУ визначені ч. 1 ст. 70 Закону про Національний банк: “аудит річної фінансової звітності Національного банку, складеної за міжнародними стандартами фінансової звітності, проводиться не рідше одного разу на рік аудиторською фірмою, яка має досвід проведення аудиту фінансової звітності центральних банків. Аудит річної фінансової звітності Національного банку проводиться за міжнародними стандартами аудиту.”.
Стаття 1 Закону про аудит надає визначення зокрема таких термінів:
аудиторська фірма – юридична особа, яка провадить аудиторську діяльність на підставах та в порядку, що передбачені цим Законом та міжнародними стандартами аудиту, а також може надавати неаудиторські послуги;
аудиторська мережа – структура для забезпечення співробітництва, до якої входять аудиторські фірми та/або аудитори, інші юридичні особи, діяльність якої спрямована на отримання прибутку або розподіл витрат, або яка має спільну власність, перебуває під спільним контролем або управлінням, має спільні політику та процедури з контролю якості, спільну ділову стратегію, надає послуги під однаковим знаком для товарів та послуг або має спільні професійні ресурси;
суб'єкт аудиторської діяльності - аудиторська фірма або аудитор, що відповідає таким критеріям: провадить аудиторську діяльність як фізична особа - підприємець або провадить незалежну професійну діяльність; набув права на провадження аудиторської діяльності на підставах та в порядку, передбачених цим Законом; зареєстрований у Реєстрі як суб'єкт аудиторської діяльності;
професійна організація аудиторів та бухгалтерів - громадська організація, утворена відповідно до Закону України "Про громадські об'єднання" для реалізації та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, професійних та інших інтересів аудиторів та бухгалтерів, має всеукраїнський статус та серед загальної кількості членів якої не менше 50 % складають аудитори та/або бухгалтери.
Згідно ч. 1 ст. 5 Закону про аудит аудиторська фірма набуває права на провадження аудиторської діяльності за умови відповідності вимогам цієї статті та в порядку, визначеному цим Законом. Юридична особа, яка не відповідає вимогам цієї статті, не має права використовувати у своєму найменуванні термін "аудиторська фірма".
Відповідно до ч. 5 ст. 5 Закону про аудит аудиторська фірма іноземної держави може провадити аудиторську діяльність на території України, за умови її допуску до провадження аудиторської діяльності згідно з національним законодавством країни походження такої аудиторської фірми, якщо ключовий партнер цієї фірми, який проводитиме аудит юридичних осіб, представництва іноземного суб’єкта господарювання або іншого суб’єкта, зареєстрованого в Україні, відповідає вимогам цього Закону до аудитора, відповідності аудиторської фірми вимогам, визначеним цим Законом, а також після реєстрації її у Реєстрі аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності (далі – Реєстр).
Особливості проведення обов'язкового аудиту та аудиту підприємств, що становлять суспільний інтерес (в т. ч. НБУ згідно зі ст. 3 Закону про аудит), а також вимоги до суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов'язковий аудит фінансової звітності визначені у розділі VI Закону про аудит, в т. ч. умови їх призначення, зокрема:
“Призначеним для надання послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності може бути суб'єкт аудиторської діяльності, який відповідає вимогам, встановленим цим Законом, та інформація про нього внесена до відповідного розділу Реєстру” (абзац 1 ч. 1 ст.29);
«Підприємство, що становить суспільний інтерес, яке є замовником відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", здійснює відбір та призначення суб'єкта аудиторської діяльності, який відповідає вимогам, встановленим цим Законом, для надання послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності у порядку, визначеному Законом України "Про публічні закупівлі".» (абз. 5 ч. 3 ст. 29).
Також, ст. 23 Закону про аудит встановлені вимоги до внутрішньої організації суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності.
Таким чином, до проведення аудиту НБУ може бути залучений учасник-аудиторська фірма (резидент або нерезидент), який має відповідати кваліфікаційним вимогам, встановленим тендерною документацією, у т. ч. відповідати вимогам Законів України “Про Національний банк України” та “Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність”, зокрема:
1) бути зареєстрованою у Реєстрі;
2) мати в штатному складі працівників відповідної кваліфікації;
3) мати досвід проведення аудиту фінансової звітності Національного банку (не більше ніж десять років поспіль) або надання аналогічних послуг центральним банкам інших країн.
Крім того, призначений відповідно до Закону про аудит суб’єкт аудиторської діяльності (учасник-аудиторська фірма) зобов’язаний виконувати завдання з обов’язкового аудиту фінансової звітності НБУ особисто. При цьому, не забороняється залучати до виконання завдання зовнішніх експертів та/або учасників аудиторської мережі (ч. 1 статті 24).»
Також, ст. 52 Закону про аудит зазначається про те, що “аудитори відповідно до вимог законодавства мають право об'єднуватися у громадські організації за професійною ознакою і створювати професійні організації аудиторів та бухгалтерів з метою об'єднання на професійній основі своїх зусиль для сприяння розвитку та поширенню професії незалежних аудиторів, підвищення значення професії аудитора в Україні, для задоволення економічних інтересів суспільства, удосконалення аудиторської діяльності, представництва в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, захисту професійних інтересів та соціальних прав своїх членів, міжнародного визнання професійної кваліфікації аудиторів України”. При чому права на здійснення аудиту вищезазначена організація не має (згідно з вимогами цієї статті).
Крім того, умови отримання дозволу / згоди Антимонопольного комітету України на узгоджені дії / концентрацію визначені у Законі України «Про захист економічної конкуренції».
Для цілей цього Закону до об’єднання учасників належать:
окрема юридична особа, створена шляхом об’єднання юридичних осіб - резидентів;
окрема юридична особа, створена шляхом об’єднання юридичних осіб (резидентів та нерезидентів);
об’єднання юридичних осіб - нерезидентів із створенням або без створення окремої юридичної особи;
Відповідно до ч. 10 ст. 26 Закону у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання
Об'єднання підприємств утворюються підприємствами на добровільних засадах або за рішенням органів, які відповідно до цього Кодексу та інших законів мають право утворювати об'єднання підприємств. В об'єднання підприємств можуть входити підприємства, утворені за законодавством інших держав, а підприємства України можуть входити в об'єднання підприємств, утворені на території інших держав. Об'єднання підприємств є юридичною особою (ст. 118 ГКУ).
Відповідно до ст. 119 ГКУ залежно від порядку заснування об'єднання підприємств можуть утворюватися як господарські об'єднання або як державні чи комунальні господарські об'єднання.
Господарське об'єднання - об'єднання підприємств, утворене за ініціативою підприємств, незалежно від їх виду, які на добровільних засадах об'єднали свою господарську діяльність.
Господарські об'єднання діють на основі установчого договору та/або статуту, який затверджується їх засновниками.
Положення цієї глави застосовуються також до об'єднань інших суб'єктів господарювання - юридичних осіб або об'єднань підприємств за участі таких осіб, якщо інше не передбачено цим Кодексом та іншими законами.
Державна реєстрація об'єднання підприємств здійснюється відповідно до ст. 58 ГКУ.
У свою чергу, консорціум — тимчасове статутне об’єднання підприємств для досягнення його учасниками певної спільної господарської мети (реалізації цільових програм, науково-технічних, будівельних проектів тощо). Консорціум використовує кошти, якими його наділяють учасники, централізовані ресурси, виділені на фінансування відповідної програми, а також кошти, що надходять з інших джерел, в порядку, визначеному його статутом. У разі досягнення мети його створення консорціум припиняє свою діяльність (ч.4 ст.120 ГКУ).
Разом з тим, під час підготовки кваліфікаційних вимог до учасників закупівлі Замовник також керувався вимогами Законів України “Про Національний банк України” та “Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність”, який визначає правові засади аудиту фінансової звітності, провадження аудиторської діяльності в Україні та регулює відносини, що виникають при її провадженні.
Вимоги до аудиту річної фінансової звітності НБУ визначені ч. 1 ст. 70 Закону про Національний банк: “аудит річної фінансової звітності Національного банку, складеної за міжнародними стандартами фінансової звітності, проводиться не рідше одного разу на рік аудиторською фірмою, яка має досвід проведення аудиту фінансової звітності центральних банків. Аудит річної фінансової звітності Національного банку проводиться за міжнародними стандартами аудиту.”.
Стаття 1 Закону про аудит надає визначення зокрема таких термінів:
аудиторська фірма – юридична особа, яка провадить аудиторську діяльність на підставах та в порядку, що передбачені цим Законом та міжнародними стандартами аудиту, а також може надавати неаудиторські послуги;
аудиторська мережа – структура для забезпечення співробітництва, до якої входять аудиторські фірми та/або аудитори, інші юридичні особи, діяльність якої спрямована на отримання прибутку або розподіл витрат, або яка має спільну власність, перебуває під спільним контролем або управлінням, має спільні політику та процедури з контролю якості, спільну ділову стратегію, надає послуги під однаковим знаком для товарів та послуг або має спільні професійні ресурси;
суб'єкт аудиторської діяльності - аудиторська фірма або аудитор, що відповідає таким критеріям: провадить аудиторську діяльність як фізична особа - підприємець або провадить незалежну професійну діяльність; набув права на провадження аудиторської діяльності на підставах та в порядку, передбачених цим Законом; зареєстрований у Реєстрі як суб'єкт аудиторської діяльності;
професійна організація аудиторів та бухгалтерів - громадська організація, утворена відповідно до Закону України "Про громадські об'єднання" для реалізації та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, професійних та інших інтересів аудиторів та бухгалтерів, має всеукраїнський статус та серед загальної кількості членів якої не менше 50 % складають аудитори та/або бухгалтери.
Згідно ч. 1 ст. 5 Закону про аудит аудиторська фірма набуває права на провадження аудиторської діяльності за умови відповідності вимогам цієї статті та в порядку, визначеному цим Законом. Юридична особа, яка не відповідає вимогам цієї статті, не має права використовувати у своєму найменуванні термін "аудиторська фірма".
Відповідно до ч. 5 ст. 5 Закону про аудит аудиторська фірма іноземної держави може провадити аудиторську діяльність на території України, за умови її допуску до провадження аудиторської діяльності згідно з національним законодавством країни походження такої аудиторської фірми, якщо ключовий партнер цієї фірми, який проводитиме аудит юридичних осіб, представництва іноземного суб’єкта господарювання або іншого суб’єкта, зареєстрованого в Україні, відповідає вимогам цього Закону до аудитора, відповідності аудиторської фірми вимогам, визначеним цим Законом, а також після реєстрації її у Реєстрі аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності (далі – Реєстр).
Особливості проведення обов'язкового аудиту та аудиту підприємств, що становлять суспільний інтерес (в т. ч. НБУ згідно зі ст. 3 Закону про аудит), а також вимоги до суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов'язковий аудит фінансової звітності визначені у розділі VI Закону про аудит, в т. ч. умови їх призначення, зокрема:
“Призначеним для надання послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності може бути суб'єкт аудиторської діяльності, який відповідає вимогам, встановленим цим Законом, та інформація про нього внесена до відповідного розділу Реєстру” (абзац 1 ч. 1 ст.29);
«Підприємство, що становить суспільний інтерес, яке є замовником відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", здійснює відбір та призначення суб'єкта аудиторської діяльності, який відповідає вимогам, встановленим цим Законом, для надання послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності у порядку, визначеному Законом України "Про публічні закупівлі".» (абз. 5 ч. 3 ст. 29).
Також, ст. 23 Закону про аудит встановлені вимоги до внутрішньої організації суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності.
Таким чином, до проведення аудиту НБУ може бути залучений учасник-аудиторська фірма (резидент або нерезидент), який має відповідати кваліфікаційним вимогам, встановленим тендерною документацією, у т. ч. відповідати вимогам Законів України “Про Національний банк України” та “Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність”, зокрема:
1) бути зареєстрованою у Реєстрі;
2) мати в штатному складі працівників відповідної кваліфікації;
3) мати досвід проведення аудиту фінансової звітності Національного банку (не більше ніж десять років поспіль) або надання аналогічних послуг центральним банкам інших країн.
Крім того, призначений відповідно до Закону про аудит суб’єкт аудиторської діяльності (учасник-аудиторська фірма) зобов’язаний виконувати завдання з обов’язкового аудиту фінансової звітності НБУ особисто. При цьому, не забороняється залучати до виконання завдання зовнішніх експертів та/або учасників аудиторської мережі (ч. 1 статті 24).»
Також, ст. 52 Закону про аудит зазначається про те, що “аудитори відповідно до вимог законодавства мають право об'єднуватися у громадські організації за професійною ознакою і створювати професійні організації аудиторів та бухгалтерів з метою об'єднання на професійній основі своїх зусиль для сприяння розвитку та поширенню професії незалежних аудиторів, підвищення значення професії аудитора в Україні, для задоволення економічних інтересів суспільства, удосконалення аудиторської діяльності, представництва в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, захисту професійних інтересів та соціальних прав своїх членів, міжнародного визнання професійної кваліфікації аудиторів України”. При чому права на здійснення аудиту вищезазначена організація не має (згідно з вимогами цієї статті).
Крім того, умови отримання дозволу / згоди Антимонопольного комітету України на узгоджені дії / концентрацію визначені у Законі України «Про захист економічної конкуренції».
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 31 липня 2024 11:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ Ернст енд Янг Аудиторські послуги |
45 376 670,00
UAH з ПДВ
|
45 376 670,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ Ернст енд Янг Аудиторські послуги #33306921 |
Переможець |
45 376 670,00
UAH з ПДВ
|
16 серпня 2024 15:03
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 16 серпня 2024 12:12
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
12 вересня 2024 13:09
|
Договір №107971 від 12.09.2024.pdf | укладений |
12 вересня 2024 12:07
|