Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Реконструкція гаражів Б, Є та навісу К під гаражі за адресою: Черкаська область, Уманський район, Уманська територіальна громада, м. Умань, вулиця Кизила Андрія 8(Кошторисні норми України. Настанова з визначення вартості будівництва) (Код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)
Очікувана вартість
10 598 466,00 UAH
UA-2024-03-05-014131-a ● eccb74d77cee4ed4a0a735b32a50f33c
Відкриті торги з особливостями
Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | 5 ДЕРЖАВНИЙ ПОЖЕЖНО-РЯТУВАЛЬНИЙ ЗАГІН ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ У ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ |
Код ЄДРПОУ: | 38289419 |
Місцезнаходження: | 20301, Україна , Черкаська обл., м. Умань, вул. Коломенська, будинок 8 |
Контактна особа: |
Віта Видра +380967842824 vitavydra3008@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 05 березня 2024 18:21 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 28 березня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 28 березня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 31 березня 2024 01:00 |
Очікувана вартість: | 10 598 466,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 52 992,33 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 робота
Реконструкція гаражів Б, Є та навісу К під гаражі за адресою: Черкаська область, Уманський район, Уманська територіальна громада, м. Умань, вулиця Кизила Андрія 8(Кошторисні норми України. Настанова з визначення вартості будівництва)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
20301, Україна, Черкаська область, Умань, вул. Коломенська, 8
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
01 вересня 2024
ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Замовник проводить розрахунок за надані Роботи на підставі виконаних обсягів робіт, згідно з Актом приймання виконаних робіт (КБ-2в) та Довідкою про вартість виконаних робіт та витрати (КБ-3) протягом 30 (тридцяти) календарних днів від дня їх підписання. | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
25 березня 2024 17:19 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
25 березня 2024 16:51 |
ТД реконструкція (нова редакція).docx | |
25 березня 2024 16:49 |
Додаток 2 (нова редакція).rtf | |
25 березня 2024 16:49 |
СПИСОК ВНЕСЕНИХ ЗМІН від 25.03.2024.docx | |
25 березня 2024 16:49 |
Додаток 2.1.xls |
25 березня 2024 17:19 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
25 березня 2024 16:51 |
ТД реконструкція (нова редакція).docx
|
|||
25 березня 2024 16:49 |
Додаток 2 (нова редакція).rtf
|
|||
25 березня 2024 16:49 |
СПИСОК ВНЕСЕНИХ ЗМІН від 25.03.2024.docx
|
|||
25 березня 2024 16:49 |
Додаток 2.1.xls
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
щодо підтвердження володіння державною мовою
Дата подання: 05 березня 2024 22:25
Дата відповіді: 07 березня 2024 08:44
шановний Замовник ! Просимо вилучити наступну умову документації, як дискримінаційну "...тендерна пропозиція учасника повинна містити державний сертифікат про рівень володіння державною мовою на рівні не нижче вільного володіння першого ступеня виданий на ім’я директора, засновника та кінцевого бенефіціарного власника учасника Національною комісією зі стандартів державної мови, або документ про повну загальну середню освіту, або мовні курси з обов’язковим додаванням до нього ліцензії або свідоцтва про реєстрацію.". Зазначена умова суперечить чинному законодавству, зокрема ЗУ "Про публічні закупівлі" та п. 5.1. Документації на цю закупівлю, де зазначено, що "Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.".
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учасник, дякую за питання. Найближчим часом буде внесено зміни до тендерної документації.
щодо кодів за сферою сертифікації 41.20, 43.21, 71.12, 71.11
Дата подання: 05 березня 2024 23:05
Дата відповіді: 07 березня 2024 08:46
Просимо внести зміни у ТД та вказати щодо яких саме НАЗВ зазначених кодів і ДО ЯКОЇ КЛАСИФІКАЦІЇ НАЛЕЖАТЬ ЦІ КОДИ, що вимагається чинний сертифікат ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги» за сферою сертифікації 41.20, 43.21, 71.12, 71.11.
Відповідь: Шановний Учасник, дякую за питання. Найближчим часом буде внесено зміни до тендерної документації.
Щодо надання технічної інформації
Дата подання: 22 березня 2024 14:41
Дата відповіді: 25 березня 2024 15:17
Шановний замовник! З метою можливості підготовки пропозиції, просимо надати наступну інформацію:
1. Вкажіть вид демонтуємого фундаменту
2. Вкажіть наявність арматури в бетонній підлозі, а саме розмір чарунку та діаметр
3. Вкажіть марку щебня для ущільнення ґрунту
4. Вкажіть діаметр та масу арматури яка використовується у фундаментах під колони
Відповідь: Добрий день, шановний Учасник! Замовник додасть відомість ресурсів, якої достатньо для прорахунку пропозиції Учасника. Ознайомлення з Проектом та об`єктом буде відбуватись уже у разі визначення Учасника - Переможцем
Щодо порушень при проведенні закупівлі
Дата подання: 22 березня 2024 15:15
Дата відповіді: 25 березня 2024 08:31
Шановний Замовник! Відповідно до річного плану закупівель та оголошення про проведення відкритих торгів предметом даної закупівлі є "Реконструкція гаражів Б, Є та навісу К під гаражі за адресою: Черкаська область, Уманський район, Уманська територіальна громада, м. Умань, вулиця Кизила Андрія 8(Кошторисні норми України. Настанова з визначення вартості будівництва) (Код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи) ". В той же час, замовником завантажено файл з технічним завданням "Додаток 2 до тендерного завдання.rtf", який містить локальні кошториси на об'єкт " Реконструкція гаражів Б, Є та навісу К під гаражі за адресою: Черкаська обл., Уманський район, Уманська територіальна громада, м. Умань, вулиця Кизила Андрія", тобто назва об'єкту в технічному завданні не відповідає назві об'єкту в річному плані та оголошенні про закупівлю (відсутній номер будівлі "8"). Така ситуація призведе до того, що за результатами торгів буде укладено нікчемний договір. Вимагаємо оголосити данні торги відповідно до вимог чинного законодавства із зазначенням вірної назви об'єкту як в річному плані і оголошенні так і в технічному завданні.
Крім того, відповідно до оголошення про проведення закупівлі умови оплати "протягом 14 (чотирнадцяти) календарних днів. ", в той же час, відповідно до пункту 2.2. проекту договору " Замовник проводить розрахунок за надані Роботи на підставі виконаних обсягів робіт, згідно з Актом приймання виконаних робіт (КБ-2в) та Довідкою про вартість виконаних робіт та витрати (КБ-3) протягом 30 (тридцяти) календарних днів від дня їх підписання.". Тобто, умови оплати, вказані у оголошенні не відповідають умовам оплати в майбутньому оголошенні (10 замість 30 днів.)
Просимо оголосити процедуру у відповідності до вимог чинного законодавства.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учасник, дякую за питання. Найближчим часом буде внесено зміни до тендерної документації.
Вимога щодо внесення змін до Тендерної документації
Дата подання: 22 березня 2024 16:53
Дата відповіді: 25 березня 2024 08:25
1. Згідно п. 7.3 Розділу І Тендерної документації Учасники тендерної процедури маються надати державний сертифікат про рівень володіння державною мовою на рівні не нижче вільного володіння першого ступеня виданий на ім’я директора, засновника та кінцевого бенефіціарного власника учасника Національною комісією зі стандартів державної мови, або документ про повну загальну середню освіту, або мовні курси з обов’язковим додаванням до нього ліцензії або свідоцтва про реєстрацію.
Звертаємо Вашу увагу, що даною тендерною документацією передбачені дискримінаційні вимоги, що обмежують потенційне коло учасників, а саме вимога щодо надання державного сертифікату про рівень володіння державною мовою на рівні не нижче вільного володіння першого ступеня виданий на ім’я директора, засновника та кінцевого бенефіціарного власника учасника Національною комісією зі стандартів державної мови.
Звертаємо вашу увагу, що Законом України "Про забезпечення функціонування української мови як державної" визначено коло осіб, які зобов’язані володіти державною мовою та мати документи, що підтверджують рівень володіння державною мовою.
Державний сертифікат у випадках, визначених частиною другою статті 10 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної»;
витяг з Реєстру, що підтверджує видачу особі державного сертифіката;
документ про повну загальну середню освіту за умови, що такий документ підтверджує вивчення особою української мови як навчального предмета (дисципліни), у випадках, визначених частиною третьою статті 10 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Вимоги до оціночної шкали за підсумками вивчення української мови не встановлені.
Особи, які зобов'язані володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обов’язків, мають отримати державний сертифікат про рівень вільного володіння першого ступеня (С1) або рівень вільного володіння другого ступеня (С2).
Фізичні особи не є держслужбовцями та не підпадають під пп. 1 та 2 ст. 9 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної»
Крім того, вважаємо, що дана дискримінаційна вимога суттєво обмежить учасників та позбавить здорової конкуренції бо отримання даного сертифікату займає 15 календарних днів, згідно інформаційної довідки, що розміщено на сайті ДІЯ (Інформація про послугу
Державний сертифікат про рівень володіння державною мовою є офіційним документом, виданий Національною комісією зі стандартів державної мови, який засвідчує рівень володіння державною мовою. За результатами складання іспиту в уповноваженій установі або Національній комісії зі стандартів державної мови приймається рішення про видачу сертифікату.
Крім того дана вимога є незаконною, дискримінаційною та такою, що не передбачена в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922).
Окремо звертаю увагу замовника, шо одним із принципів здійснення публічних закупівель, відповідно до статті 5 Закону № 922, є недискримінація учасників закупівель та рівне ставлення до них. Замовники мають забезпечити вільний доступ для всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої Законом № 922. Це означає, що участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях беруть на рівних умовах учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм, як резиденти України, так і нерезиденти, тобто замовники встановлюють однакові вимоги для всіх учасників незалежно від країни походження (реєстрації) учасника.
Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» у ст. 1 якого зазначено, що єдиною державною (офіційною) мовою в Україні є українська мова, а згідно зі статтею 37 цього ж Закону – мовою листування громадських об’єднань, політичних партій та інших юридичних осіб, зареєстрованих в Україні, з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної і комунальної форм власності в Україні є державна мова.
Згідно з частиною 9 статті 12 Закону № 922 усі документи, які готуються замовником для учасників, мають бути викладені українською мовою. Проте за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову, але ж визначальним є текст, викладений українською мовою.
Жодним пунктом закону не передбачено мати вказаний сертифікат Директору чи бенефіціарного власника, засновника чи учасника. Дана вимога є дискримінація учасників публічних закупівель, що обмежує конкуренцію.
Законодавець визначив в частинах першій і другій статті 9 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», за яким:
- володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обов'язків зобов'язані ряд посадових осіб України.
Володіти державною мовою зобов'язані особи, які претендують на обрання чи призначення на посади, визначені частиною першою цієї статті.
З огляду на вищевикладене просимо вилучити дискримінаційну вимогу п.7.3 Тендерної документації, де зазначено, що Учасники тендерної процедури маються надати державний сертифікат про рівень володіння державною мовою на рівні не нижче вільного володіння першого ступеня виданий на ім’я директора, засновника та кінцевого бенефіціарного власника учасника Національною комісією зі стандартів державної мови, або документ про повну загальну середню освіту, або мовні курси з обов’язковим додаванням до нього ліцензії або свідоцтва про реєстрацію.
2. Згідно п. 6.7 Розділу ІІІ Тендерної документації Учасник закупівлі надає у складі тендерної пропозиції чинний сертифікат ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги» за сферою сертифікації 41.20, 43.21, 71.12, 71.11.
Просимо внести зміни до Тендерної документації та прибрати вимогу щодо наявності таких сфер сертифікації як 71.12 (діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах) та 71.11 (діяльність у сфері архітектури), оскільки згідної Тендерної документації та проєкту договору дана закупівля передбачає виконання будівельних робіт, що не відносяться жодним чином до господарської діяльності, яка пов’язана з діяльністю у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах та/або діяльності у сфері архітектури.
Дана вимога створює перешкоди для участі потенційних учасників, що в свою чергу є порушенням принципу недискримінації учасників, передбаченого Законом № 922.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учасник, дякую за питання. Найближчим часом буде внесено зміни до тендерної документації.
Вимагаємо внести зміни в ТД порушення прав учасників
Дата подання: 25 березня 2024 17:45
Дата відповіді: 26 березня 2024 10:24
Шановний замовнику, врертаємся з клопотанням прибрити диспримінаційні вимоги з тендерної документації, а саме:
1. Наявеність сертифікованого інженера-консультанта (будівництво) (для підтверджен-ня Учасник повинен надати Сертифікат фахівця будівельної галузі, який підт-верджує, що особа сертифікована згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016
2. докази сертифікації інженера з охорони праці (будівництво) згідно вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках (надається сертифікат компетентності і кваліфікаційне посвідчення).
3. інженера-проектувальника, що має кваліфікаційний сертифікат відповідаль-ного виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури (інженерно-будівельне проектування у частині коштори-сної документації) (з наданням сертифікату та свідоцтва, що подовжує дію сертифікату (у випадках передбачених чинним законодавством);
4. 6.7.3. Обов’язкова наявність працівників наступних робітничих професій:
- монтажник з монтажу сталевих та залізобетонних конструкцій– не менше 2 осіб (на підтвердження надати копію відповідного кваліфікаційного сертифікату/витягу з протоколу/ посвідчення про наявність кваліфікації);
- монтажник будівельний- не менше 3 осіб (на підтвердження надати копію відповідного кваліфікаційного сертифікату/витягу з протоколу/ посвід-чення про наявність кваліфікації);
- монтажник систем утеплення будівель – не менше 1 особи (на підт-вердження надати копію відповідного кваліфікаційного сертифікату/витягу з протоколу/ посвідчення про наявність);
5. діючий сертифікат ISO (ДСТУ ISO) 37001, виданого учаснику, або його субпідряднику, що засвідчує використання ним системи управління (менеджменту) щодо протидії корупції в галузі будівництва стосовно будівництва організації будівництва будівель, будівництва житлових і нежитлових будівель.
6. сертифікат на систему управління охороною здоров’я та забезпечення безпечності праці про відповідність вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» сертифікат, має бути на виданий учаснику процедури закупівлі.
Аналізуючи ТД UA-2024-03-05-014131-a, виникає підозра у зговорі замовника з одним з учасників закупівлі.
Данними діями замовник умисно обмежує коло потенційних учасників закупівлі та порушує порушує вимоги
ч. 4 ст.5, ч.1 ст.6, ч. 3 ст. 6 Закону України від 25 грудня 2015 р. № 922-VIII,
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний замовнику, Тендерна документація розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами та доповненнями(у редакції що введена в дію 19.04.2020,підстава–114-IX) (далі по тексту-Закон), Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі ”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 зі змінами та доповненнями (далі по тексту – Особливості) та відповідних нормативно-правових актів чинного законодавства України. Замовник застосовує процедуру відкритих торгів з особливостями в порядку встановленому Законом, Особливостями та умовами цієї тендерної документації.
Відповідно до абзацу 3 п. 54 Особливостей: Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Законодавець зобов’язує замовника при проведенні процедури закупівлі обрати та встановити в тендерній документації один будь-який критерій. Однак який саме має бути критерій з переліку, закріпленого в Законі, у тій чи іншій закупівлі — це вже виключна компетенція кожного окремого замовника.
Окрім того, нагадаємо, що, згідно із Законом, замовник не просто встановлює в тендерній документації кваліфікаційний критерій (критерії), але й обов’язково вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Встановлення замовником способу документального підтвердження відповідності установленим критеріям — це також особиста компетенція замовника
Зважаючи на вимоги та запитання учасників закупівлі, а також на необхідність внесення додаткових вимог, які обгрунтовані специфікою технічного завдання та характеру закупівлі, у тендерну документацію 25.03.2024 року були внесені зміни.
Стосовно, на вашу думку, «дискримінаційних вимог», надаємо своє обгрунтування:
1. Інженер-консультант –спеціаліст, який забезпечує організаційне та консультативне супроводження проектування і будівництва об’єктів. Інженер-консультант виступає в ролі експерта, який консультує замовника з реалізації проекту, займається підбором постачальників, підрядників, керує будівництвом. Інженер-консультант повністю супроводжує проект на усіх стадіях будівництва до його прийняття замовником. Зважаючи на те, що у замовника в штаті відсутня особа інженера-будівельника, який володіє спеціальними знаннями, є необхідність у долученні даного спеціаліста для недопущення порушень у будівництві. Надання сертифікату такого спеціаліста підтвердить його навички та знання, які будуть необхідні в процесі капітального ремонту. Інженер-консультант безпосередньо працює з замовником і підрядником
2. Згідно з вимогами п. 4 розділу 4 «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках», які затверджені Наказом Мінсоцполітики України від 23.06.2017 № 1050, наявність сертифікату фахівця будівельної галузі, який має компетентність інженера з охорони праці (будівництво) обов’язкова. Тому вимога щодо наявності у Учасника сертифікованого фахівця за професією інженер з охорони праці (будівництво) не є дискримінаційною.
3. Вимагається саме наявність сертифікованого кошторисника, який потрібен для того, щоб Учаснику надати цінову пропозицію, враховуючи Настанову з визначення вартості будівництва та подальшою необхідністю актуванням виконаних робіт. Тому вимога щодо наявності у Учасника сертифікованого фахівця за професією інженер-проектувальник (будівництво) не є дискримінаційною.
4. Дана вимога Замовника стосовно наявності працівників не є дискримінаційною та не порушує принципи здійснення публічних закупівель зазначені в частині 1 статті 5 Закону, а саме: принцип добросовісної конкуренції серед учасників; принцип недискримінація учасників та рівне ставлення до них; принцип запобігання корупційним діям і зловживанням. Статтею 16 Закону передбачено, що замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Тобто, окрім довідки про наявність працівників, яка є носієм інформації, замовнику доцільно вимагати і документи, які підтвердять інформацію, зазначену у довідці: штатний розклад, дипломи, сертифікати тощо. Оскільки в локальному кошторисі (додаток № 2) та підсумковій відомості ресурсів (додаток № 2.1) є перелік робіт, які має виконати Переможець закупівлі. Важливо при формуванні тендерної документації врахувати специфіку предмета закупівлі, уважно ознайомившись з переліком робіт, Учасник може упевнитись, що ні без монтажника з монтажу сталевих та залізобетонних конструкцій, ні без монтажника будівельний, а ні без монтажника систем утеплення будівель виконати будівельні роботи неможливо! Крім того, звертаємо вашу увагу, що Замовник не обмежує Учасників в наданні якогось одного документа для підтвердження кваліфікації, а надає вибір: «копію відповідного кваліфікаційного сертифікату/витягу з протоколу/ посвідчення про наявність кваліфікації»
5-6. ISO-сертифікат – це документ, що підтверджує відповідність послуг або пропонованих товарів державним або міжнародним стандартам якості. Наявність такого сертифіката є невід'ємною гарантією якості. При підготовці тендерної документації було детально вивчено практику АМКУ, а саме Рішення Колегії № 11323-р/пк-пз від 24.05.2021, оголошення № UA-2021-04-29-001781-a «Колегія задовольняє скарги, якщо замовник у вимогах тендерної документації робить прив’язку вимог ISO до виду економічної діяльності учасника (КВЕД-2010)», Рішення Колегії № 4063-р/пк-пз від 03.03.2021, оголошення № UA-2021-02-05-012171-а «Колегія задовольняє скарги, якщо скаржник зможе довести, що замовник у вимогах тендерної документації вимагає сертифікат ISO, який не має жодного відношення до закупівлі, наприклад замовник закуповує кам’яне вугілля, а вимагає від учасників сертифікат ДСТУ ISO / IEC 27001:2015, тобто відповідність європейським стандартам з інформаційної безпеки, яких зобов’язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації.» ISO 37001, містить заходи, спрямовані на запобігання та виявлення випадків хабарництва. Стандарт сприяє зниженню ризику хабарництва і демонструє зацікавленим сторонам намір організації впровадити систем антикорупційного контролю. Зважаючи те, що замовник розпоряджається державними коштами, для запобігання та протидії проявам корупції, замовником було додана вимога стосовно наявності цього сертифікату.
Згідно з офіційною статистикою Міжнародної організації праці – понад 7 600 людей гинуть кожного дня через нещасні випадки на роботі чи професійні хвороби, що в сумі складає понад 2,78 мільйонів людей кожного року. Для боротьби з цією проблемою створений ДСТУ ISO 45001, який допоможе підприємствам при вирішенні цих питань, створюючи основу для підвищення рівня безпеки працівників, зниження ризиків на робочих місцях та створення кращих та безпечніших умов праці.
Підприємство несе відповідальність за здоров’я й безпеку своїх працівників. Ця відповідальність поширюється на підтримку й захист їхнього фізичного та психічного здоров’я. Цей ДСТУ ISO 45001 можна застосовувати до будь-якої організації, незалежно від виду діяльності.
ДСТУ ISO 45001 розроблений експертами з охорони праці і техніки безпеки та відповідає іншим системним підходам до управління, таким як ДСТУ ISO 14001 і ДСТУ ISO 9001. Для забезпечення безпечних умов виконання робіт, Замовник вимагає надання копії або оригіналу цього сертифікату
Відповідно до абзацу 3 п. 54 Особливостей: Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Законодавець зобов’язує замовника при проведенні процедури закупівлі обрати та встановити в тендерній документації один будь-який критерій. Однак який саме має бути критерій з переліку, закріпленого в Законі, у тій чи іншій закупівлі — це вже виключна компетенція кожного окремого замовника.
Окрім того, нагадаємо, що, згідно із Законом, замовник не просто встановлює в тендерній документації кваліфікаційний критерій (критерії), але й обов’язково вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Встановлення замовником способу документального підтвердження відповідності установленим критеріям — це також особиста компетенція замовника
Зважаючи на вимоги та запитання учасників закупівлі, а також на необхідність внесення додаткових вимог, які обгрунтовані специфікою технічного завдання та характеру закупівлі, у тендерну документацію 25.03.2024 року були внесені зміни.
Стосовно, на вашу думку, «дискримінаційних вимог», надаємо своє обгрунтування:
1. Інженер-консультант –спеціаліст, який забезпечує організаційне та консультативне супроводження проектування і будівництва об’єктів. Інженер-консультант виступає в ролі експерта, який консультує замовника з реалізації проекту, займається підбором постачальників, підрядників, керує будівництвом. Інженер-консультант повністю супроводжує проект на усіх стадіях будівництва до його прийняття замовником. Зважаючи на те, що у замовника в штаті відсутня особа інженера-будівельника, який володіє спеціальними знаннями, є необхідність у долученні даного спеціаліста для недопущення порушень у будівництві. Надання сертифікату такого спеціаліста підтвердить його навички та знання, які будуть необхідні в процесі капітального ремонту. Інженер-консультант безпосередньо працює з замовником і підрядником
2. Згідно з вимогами п. 4 розділу 4 «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках», які затверджені Наказом Мінсоцполітики України від 23.06.2017 № 1050, наявність сертифікату фахівця будівельної галузі, який має компетентність інженера з охорони праці (будівництво) обов’язкова. Тому вимога щодо наявності у Учасника сертифікованого фахівця за професією інженер з охорони праці (будівництво) не є дискримінаційною.
3. Вимагається саме наявність сертифікованого кошторисника, який потрібен для того, щоб Учаснику надати цінову пропозицію, враховуючи Настанову з визначення вартості будівництва та подальшою необхідністю актуванням виконаних робіт. Тому вимога щодо наявності у Учасника сертифікованого фахівця за професією інженер-проектувальник (будівництво) не є дискримінаційною.
4. Дана вимога Замовника стосовно наявності працівників не є дискримінаційною та не порушує принципи здійснення публічних закупівель зазначені в частині 1 статті 5 Закону, а саме: принцип добросовісної конкуренції серед учасників; принцип недискримінація учасників та рівне ставлення до них; принцип запобігання корупційним діям і зловживанням. Статтею 16 Закону передбачено, що замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Тобто, окрім довідки про наявність працівників, яка є носієм інформації, замовнику доцільно вимагати і документи, які підтвердять інформацію, зазначену у довідці: штатний розклад, дипломи, сертифікати тощо. Оскільки в локальному кошторисі (додаток № 2) та підсумковій відомості ресурсів (додаток № 2.1) є перелік робіт, які має виконати Переможець закупівлі. Важливо при формуванні тендерної документації врахувати специфіку предмета закупівлі, уважно ознайомившись з переліком робіт, Учасник може упевнитись, що ні без монтажника з монтажу сталевих та залізобетонних конструкцій, ні без монтажника будівельний, а ні без монтажника систем утеплення будівель виконати будівельні роботи неможливо! Крім того, звертаємо вашу увагу, що Замовник не обмежує Учасників в наданні якогось одного документа для підтвердження кваліфікації, а надає вибір: «копію відповідного кваліфікаційного сертифікату/витягу з протоколу/ посвідчення про наявність кваліфікації»
5-6. ISO-сертифікат – це документ, що підтверджує відповідність послуг або пропонованих товарів державним або міжнародним стандартам якості. Наявність такого сертифіката є невід'ємною гарантією якості. При підготовці тендерної документації було детально вивчено практику АМКУ, а саме Рішення Колегії № 11323-р/пк-пз від 24.05.2021, оголошення № UA-2021-04-29-001781-a «Колегія задовольняє скарги, якщо замовник у вимогах тендерної документації робить прив’язку вимог ISO до виду економічної діяльності учасника (КВЕД-2010)», Рішення Колегії № 4063-р/пк-пз від 03.03.2021, оголошення № UA-2021-02-05-012171-а «Колегія задовольняє скарги, якщо скаржник зможе довести, що замовник у вимогах тендерної документації вимагає сертифікат ISO, який не має жодного відношення до закупівлі, наприклад замовник закуповує кам’яне вугілля, а вимагає від учасників сертифікат ДСТУ ISO / IEC 27001:2015, тобто відповідність європейським стандартам з інформаційної безпеки, яких зобов’язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації.» ISO 37001, містить заходи, спрямовані на запобігання та виявлення випадків хабарництва. Стандарт сприяє зниженню ризику хабарництва і демонструє зацікавленим сторонам намір організації впровадити систем антикорупційного контролю. Зважаючи те, що замовник розпоряджається державними коштами, для запобігання та протидії проявам корупції, замовником було додана вимога стосовно наявності цього сертифікату.
Згідно з офіційною статистикою Міжнародної організації праці – понад 7 600 людей гинуть кожного дня через нещасні випадки на роботі чи професійні хвороби, що в сумі складає понад 2,78 мільйонів людей кожного року. Для боротьби з цією проблемою створений ДСТУ ISO 45001, який допоможе підприємствам при вирішенні цих питань, створюючи основу для підвищення рівня безпеки працівників, зниження ризиків на робочих місцях та створення кращих та безпечніших умов праці.
Підприємство несе відповідальність за здоров’я й безпеку своїх працівників. Ця відповідальність поширюється на підтримку й захист їхнього фізичного та психічного здоров’я. Цей ДСТУ ISO 45001 можна застосовувати до будь-якої організації, незалежно від виду діяльності.
ДСТУ ISO 45001 розроблений експертами з охорони праці і техніки безпеки та відповідає іншим системним підходам до управління, таким як ДСТУ ISO 14001 і ДСТУ ISO 9001. Для забезпечення безпечних умов виконання робіт, Замовник вимагає надання копії або оригіналу цього сертифікату
До якого класу наслідків відноситься обєкт, чи наявна експертиза кошторисної частини проекту?
Дата подання: 26 березня 2024 10:15
Дата відповіді: 26 березня 2024 15:17
Звертаємось з проханням надати пояснення:
1. До якого класу наслідків віднесено проектну документацію "Реконструкція гаражів Б, Є та навісу К під гаражі за адресою: Черкаська область, Уманський район, Уманська територіальна громада, м. Умань, вулиця Кизила Андрія 8(Кошторисні норми України. Настанова з визначення вартості будівництва) (Код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)", адже згідно чинного законодавства та будівельних норм України, нове будівництво та реконструкція мають мати клас наслідків СС-2.
2. Чи ходила ПКД по проету: "Реконструкція гаражів Б, Є та навісу К під гаражі за адресою: Черкаська область, Уманський район, Уманська територіальна громада, м. Умань, вулиця Кизила Андрія 8(Кошторисні норми України. Настанова з визначення вартості будівництва) (Код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)" експертиру кошторисної частини проектної документації, Згідно з чинним законодавством України експертиза кошторисної документації – це завершальний етап в розробці проектів будівництва, яка проводиться перед затвердженням проектної документації. Експертизі підлягають будівельні об’єкти класу наслідків (відповідальності) СС1; СС2; СС3 (експертиза проекту будівництва).
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: 1. Клас наслідків СС1
2. Проектно-кошторисна документація по "Реконструкція гаражів Б, Є та навісу К під гаражі за адресою: Черкаська область, Уманський район, Уманська територіальна громада, м. Умань, вулиця Кизила Андрія 8(Кошторисні норми України. Настанова з визначення вартості будівництва) (Код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)" пройшла експертизу та отримала позитивну експертну оцінку.
2. Проектно-кошторисна документація по "Реконструкція гаражів Б, Є та навісу К під гаражі за адресою: Черкаська область, Уманський район, Уманська територіальна громада, м. Умань, вулиця Кизила Андрія 8(Кошторисні норми України. Настанова з визначення вартості будівництва) (Код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)" пройшла експертизу та отримала позитивну експертну оцінку.
Чи можливо найняти інженера-консультанта (будівництво) по договору ЦПХ???? для надання послуг з консультування?
Дата подання: 26 березня 2024 10:38
Дата відповіді: 26 березня 2024 12:20
Шановний замоникику просимо внести ясність в ТД, в саме "п. 6.7.2. ТД "Для підтвердження наявності працівників зазначених у п.6.8 необхідно надати:
- скан-копію з оригіналу повідомлення про прийняття працівника на роботу (з відміткою територіального органу Державної податкової служби або квитанцією про прийняття електронної звітності), поданою за формою та в порядку, передбаченими постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу»;
- скан-копію трудової книжки (першу та останню сторінку с записом або трудового договору або наказ про призначення);" де не зазначається альтернатива договори ЦПХ, а в " п. 6.7.4. ТД "Для підтвердження наявності працівників робітничих професій надати:
- скан-копію з оригіналу повідомлення про прийняття працівника на роботу (з відміткою територіального органу Державної податкової служби або квитанцією про прийняття електронної звітності), поданою за формою та в порядку, передбаченими постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу»; зі скан-копію трудової книжки (першу та останню сторінку с записом) або трудового договору або наказу про призначення;
-або договори цивільно-правового характеру;" вже знаходиться або договори цивільно-правового характеру.
Просимо надати чітку відповідь чи можливо залучати фахівців, а саме:
1. Сертифікованого інженера-консультанта (будівництво) (для підтверджен-ня Учасник повинен надати Сертифікат фахівця будівельної галузі, який підт-верджує, що особа сертифікована згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016
2. Сертифікації інженера з охорони праці (будівництво) згідно вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках (надається сертифікат компетентності і кваліфікаційне посвідчення). по договору ЦПХ, або договору надання консультаційцних послуг якщо данні фалівці ведуть свою професійну незалежну діяльність як ФОП (фізична особа підприємець).
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: 1. Може бути ЦПУ або ФОП
2. Не може, посилайтесь на Постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 27.03.2019 р. у справі № 1140/2767/18, так як суд зробив висновок: "Як наголосили в судовій постанові, основною ознакою, що відрізняє цивільні відносини від трудових, є те, що трудовим законодавством регулюється процес організації трудової діяльності. За ЦПД процес організації трудової діяльності залишається за його межами, метою договору є отримання певного матеріального результату. Виконавець, який працює за ЦПД, на відміну від працівника, який виконує роботу відповідно до трудового договору, не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку, хоча і може бути з ними ознайомлений, він сам організовує свою роботу і виконує її на власний ризик.
Таким чином, за трудовим договором працівник зобов'язаний виконувати не якусь індивідуально-визначену роботу, а роботу з визначеної однієї або кількох професій, спеціальностей, посади відповідної кваліфікації, виконувати визначену трудову функцію в діяльності підприємства. Після закінчення виконання визначеного завдання трудова діяльність не припиняється. Предметом трудового договору є власне праця працівника в процесі виробництва, тоді як предметом ЦПД є виконання його стороною певного визначеного обсягу робіт.
Суд апеляційної інстанції постановив, що обов'язки інженера з охорони праці можна виконувати лише перебуваючи у трудових відносинах з підприємством. Отже, обов'язковою умовою використання відповідної праці особи є укладення з нею трудового договору та направлення повідомлення про прийняття працівника на роботу." Тому лише трудовий договів, в тому числі за сумісництвом
2. Не може, посилайтесь на Постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 27.03.2019 р. у справі № 1140/2767/18, так як суд зробив висновок: "Як наголосили в судовій постанові, основною ознакою, що відрізняє цивільні відносини від трудових, є те, що трудовим законодавством регулюється процес організації трудової діяльності. За ЦПД процес організації трудової діяльності залишається за його межами, метою договору є отримання певного матеріального результату. Виконавець, який працює за ЦПД, на відміну від працівника, який виконує роботу відповідно до трудового договору, не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку, хоча і може бути з ними ознайомлений, він сам організовує свою роботу і виконує її на власний ризик.
Таким чином, за трудовим договором працівник зобов'язаний виконувати не якусь індивідуально-визначену роботу, а роботу з визначеної однієї або кількох професій, спеціальностей, посади відповідної кваліфікації, виконувати визначену трудову функцію в діяльності підприємства. Після закінчення виконання визначеного завдання трудова діяльність не припиняється. Предметом трудового договору є власне праця працівника в процесі виробництва, тоді як предметом ЦПД є виконання його стороною певного визначеного обсягу робіт.
Суд апеляційної інстанції постановив, що обов'язки інженера з охорони праці можна виконувати лише перебуваючи у трудових відносинах з підприємством. Отже, обов'язковою умовою використання відповідної праці особи є укладення з нею трудового договору та направлення повідомлення про прийняття працівника на роботу." Тому лише трудовий договів, в тому числі за сумісництвом
Виникає порушення законодавстіва просим надати обгрунтування дій замовника
Дата подання: 26 березня 2024 10:56
Дата відповіді: 26 березня 2024 16:35
Замовник в своїй відповіді від 26.03.2024 зазначає про неодхідність в учасника закупівлі мати в штаті ОБОВЯЗКОВО інженера-консультанта та обгрунтовує, що саме має виконувати цей фахівець " 1. Інженер-консультант –спеціаліст, який забезпечує організаційне та консультативне супроводження проектування і будівництва об’єктів. Інженер-консультант виступає в ролі експерта, який консультує замовника з реалізації проекту, займається підбором постачальників, підрядників, керує будівництвом. Інженер-консультант повністю супроводжує проект на усіх стадіях будівництва до його прийняття замовником. Зважаючи на те, що у замовника в штаті відсутня особа інженера-будівельника, який володіє спеціальними знаннями, є необхідність у долученні даного спеціаліста для недопущення порушень у будівництві. Надання сертифікату такого спеціаліста підтвердить його навички та знання, які будуть необхідні в процесі капітального ремонту. Інженер-консультант безпосередньо працює з замовником і підрядником 2. Згідно з вимогами п. 4 розділу 4 «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках», які затверджені Наказом Мінсоцполітики України від 23.06.2017 № 1050, наявність сертифікату фахівця будівельної галузі, який має компетентність інженера з охорони праці (будівництво) обов’язкова." звідси виникає питання яке відношення має штатний працівник учасника закупівлі до замовника закупівлі і яким чином штатний працівник учасника має контролювати замовника та вибиратипідрядника. Відповідно до чинного законодавстав ст. 17 ЗУ "Про публічні закупівлі" "тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника" тому судячи з ваших слів учасник має надати в складі пропозиції токази порушення законодавства, тому вимараємо негайно внести зміни в тендерну документацію та прибрати вимоги які суперечать здоровому глузду та впершу чергу чинному законодавству України.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику! Просимо не виривати окремі норми чинного законодавства та попередніх відповідей Замовника з контексту та не займатись власним тлумаченням,трактуванням та заміною понять. Ще раз вам пояснюємо, що "підбір постачальників, підрядників" це лише одна з багатьох функцій інженера-консультанта, яка може використовуватись, а може і ні, даний спеціаліст виконує ряд інших важливих функцій під час виконання капітального ремонту.
У вашому питанні так і не зрозуміло, яким чином особа, яка буде залучена для взаємодії між замовником та Переможцем закупівлі буде створювати ризики того, що "особа пов`язана з іншими учасниками закупівлі", якщо підрядник може залучати БУДЬ-ЯКОГО інженера-проектувльника та інженера-консультанта на власний вибір!
В попередніх відповідях детально та з обгрунтуванням було надано відповідь чому інженер з охорони праці має бути обов`язково штатним працівником, а чому інженер-консультант може бути залучений за договором ЦПУ або з ФОПом.
Крім того, звертаємо вашу увагу, що в питанні ви спочатку говорите про інженера-консультанта, потім про інженера з охорони праці, потім знову про інженера-консультанта. Тому, дуже вас просимо уважно ознайомитись з попередніми відповідями замовника, для уникнення повторних запитань
У вашому питанні так і не зрозуміло, яким чином особа, яка буде залучена для взаємодії між замовником та Переможцем закупівлі буде створювати ризики того, що "особа пов`язана з іншими учасниками закупівлі", якщо підрядник може залучати БУДЬ-ЯКОГО інженера-проектувльника та інженера-консультанта на власний вибір!
В попередніх відповідях детально та з обгрунтуванням було надано відповідь чому інженер з охорони праці має бути обов`язково штатним працівником, а чому інженер-консультант може бути залучений за договором ЦПУ або з ФОПом.
Крім того, звертаємо вашу увагу, що в питанні ви спочатку говорите про інженера-консультанта, потім про інженера з охорони праці, потім знову про інженера-консультанта. Тому, дуже вас просимо уважно ознайомитись з попередніми відповідями замовника, для уникнення повторних запитань
Вимагаємо прибрати п. 3.1.5. ТД стосовно аналогічих договорів з реєстрацією в ДІАМ
Дата подання: 26 березня 2024 15:44
Дата відповіді: 26 березня 2024 16:35
Прохання надати відповідь стосовно "п. 3.1.5. ТД " оригінал(-и) або належним чином завірена(-і) Учасником копія(-ї) дозвільних документів (сертифікати, декларації, витяги, тощо) про готовність до експлуатації об’єкту, що зареєстрована у Державній архітектурно-будівельній інспекції (ДАБІ)/ Державній інспекції архітектури та містобудування України (ДІАМ), відповідно до усіх зазначених в довідці аналогічних договорів.2" незрозуміла позиція замовника, що саме вимагається від учасника закупівлі.
Зауважимо що замовник наголошує що клас наслідків до данного предмета закупівлі СС-1 данна інформація зазначена в відповіді замовника.
Звератємо вашу увагу що, Вище згаданий будівельний об’єкт відносився до категорії СС1 отже будівельні роботи проводяться у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 7 червня 2017 р. № 406 «Про затвердження переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію. Звідси випливає, що замовник не орієнтується у законодавстві та ставить вимоги які суперечать між собою. Вимагаємо прибрати данний пункт з ТД.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учасник, дякую за питання. Найближчим часом буде внесено зміни до тендерної документації.
Інженер-консультант
Дата подання: 27 березня 2024 15:11
Дата відповіді: 28 березня 2024 14:57
Згідно з Настановою з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України №244 від 01.12.2022 року зазначено в п. 4.3.2, 4.3.2.1, 4.32.3 , 4.32.4, 4.32.5, 4.32.6, 4.32.7, а саме: є статтями витрат Замовника. Просимо Вас виключити цю умову з Тендерної Документації!
Відповідь: Шановний Учаснику! Замовником прийнято рішення про скасування процедури відкриті торги на закупівлю "Реконструкція гаражів Б, Є та навісу К під гаражі за адресою: Черкаська область, Уманський район, Уманська територіальна громада, м. Умань, вулиця Кизила Андрія 8(Кошторисні норми України. Настанова з визначення вартості будівництва) (Код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)".
сертифікований інженер-консультант
Дата подання: 27 березня 2024 22:01
Дата відповіді: 28 березня 2024 14:57
1. Згідно із внесених змін до Тендерної документації було встановлено вимогу щодо наявності в учасника працівника сертифікованого інженера-консультанта (будівництво) (для підтвердження Учасник повинен надати Сертифікат фахівця будівельної галузі, який підтверджує, що особа сертифікована згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та має компетентність для здійснення діяльності в будівельній галузі як інженер-консультант (будівництво) та оригінали або завірені належним чином копії документів, що згідно чинного законодавства підтверджують отримання освіти відповідно до спеціальностей у сфері будівництва та здобуття таким працівником однієї з кваліфікацій у галузі будівництва.
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» роботи – це розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Відповідно до частини 6 статті 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» обов’язок щодо здійснення технічного нагляду може бути покладений замовником на спеціалізовану організацію чи спеціаліста з технічного нагляду або на інженера-консультанта, з визначенням у договорі підряду їхніх повноважень.
Таким чином, діяльність інженера-консультанта підпадає під визначення інжинірингової діяльності у сфері будівництва, що передбачена Законом України «Про архітектурну діяльність»: інжинірингова діяльність у сфері будівництва (інжиніринг) - діяльність з надання послуг інженерного та технічного характеру, до яких належать проведення попередніх техніко-економічних обґрунтувань і досліджень, експертизи проекту, розробка програм фінансування будівництва, організація виготовлення проектної документації, проведення конкурсів і торгів, укладання договорів підряду, координація діяльності всіх учасників будівництва, а також здійснення технічного нагляду за будівництвом об'єкта архітектури та консультації економічного, фінансового або іншого характеру.
Тобто законодавець встановив, що інжинірингова діяльність включає в себе консультації замовника з питань реалізації проєкту, об’єктивне і незалежне управління будівництвом на майданчику, супроводження проєкту будівництва на всіх стадіях, незалежний контроль якості робіт.
ОТЖЕ, тендерною документацією приховано передбачено надання 2 двох предметів закупівлі: капітальний робіт (ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи) та інжинірингові послуги (ДК 021:2015: 71240000-2 — Архітектурні, інженерні та планувальні послуги).
Як вже було зазначено вище, законодавство про закупівлі дозволяє включати до робіт інші послуги включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. Але в Додатку 2 Тендерної документації не передбачено внесення такої статті витрат, що прямо суперечить законодавству України та є порушенням процедури визначення предмета закупівлі та процедури проведення закупівлі.
Окрім того, вимога щодо наявності в учасника інженера-консультанта прямо суперечить Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України №244 від 01.12.2022 року в пунктам: 4.3.2, 4.3.2.1, 4.32.3 , 4.32.4, 4.32.5, 4.32.6, 4.32.7.
У зв’язку з цим, просимо привести дану вимогу тендерної документації у відповідність до законодавства та прибрати її, оскільки така вимога суперечить законодавству та Додатку 2 до Тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику! Замовником прийнято рішення про скасування процедури відкриті торги на закупівлю "Реконструкція гаражів Б, Є та навісу К під гаражі за адресою: Черкаська область, Уманський район, Уманська територіальна громада, м. Умань, вулиця Кизила Андрія 8(Кошторисні норми України. Настанова з визначення вартості будівництва) (Код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)".
ISO 37001
Дата подання: 27 березня 2024 22:04
Дата відповіді: 28 березня 2024 14:57
2. Оновленою тендерною документацією, встановлено вимогу щодо наявності в Учасників торгів діючий сертифікат ISO (ДСТУ ISO) 37001, виданого учаснику, або його субпідряднику, що засвідчує використання ним системи управління (менеджменту) щодо протидії корупції в галузі будівництва стосовно будівництва організації будівництва будівель, будівництва житлових і нежитлових будівель.
ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 37001:2016, IDT), прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейським стандартом методом перекладу з набранням чинності з 01.01.2020 за наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 18.12.2018 № 507 (далі — ДСТУ ISO 37001:2018).
ДСТУ ISO 37001:2018 установлює вимоги та надає настанову для встановлення, упровадження, підтримки, перегляду та вдосконалення системи управління щодо протидії корупції. Система може бути автономною або інтегрованою в загальну систему управління. У ДСТУ ISO 37001:2018 розглянуто такі аспекти, що стосуються діяльності організації:
1. хабарництво у державних, приватних та неприбуткових галузях економіки;
2. давання хабарів організацією;
3. давання хабарів персоналом організації, що діє від імені організації чи на її користь;
4. давання хабарів бізнес-партнерами організації, що діють від імені організації чи на її користь;
5. отримання хабарів організацією;
6. отримання хабарів персоналом організації / бізнес-партнерами організації;
7. отримання хабарів бізнес-партнерами організації;
8. пряме та непряме хабарництво (наприклад, хабар, запропонований чи отриманий третьою стороною або за її посередництвом).
ДСТУ ISO 37001:2018 застосовують лише до хабарництва. Він установлює вимоги та надає настанови щодо системи управління, яка призначена допомогти організації попередити, виявити та реагувати на хабарництво, виконувати закони щодо протидії корупції та добровільні зобов’язання, які можуть бути застосовані до її діяльності.
ДСТУ ISO 37001:2018 не стосується конкретно шахрайства, картелів та інших правопорушень, пов’язаних з антимонопольним законодавством та конкуренцією, відмиванням грошей та іншими видами діяльності, що належать до корупції, хоча організація може вибрати варіант розширення сфери застосування системи управління, долучивши до неї зазначену діяльність.
Варто зазначити, що в Україні діє спеціальний Закон України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII (далі — Закон № 1700), який визначає правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушень.
Відповідно до частини 1 статті 1 Закону № 1700 корупція — використання особою, зазначеною у частині 1 статті 3 Закону № 1700, наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття такої вигоди чи прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній у частині 1 статті 3 Закону № 1700, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей.
Ні Законом № 1700, ні Кримінальним кодексом України, ні Кодексом України про адміністративні правопорушення конкретно не визначено, що таке хабар і відповідальність за хабарництво.
До 18.05.2013 статтею 368 Кримінального кодексу України визначалось як кримінальне правопорушення одержання хабара. У зв’язку із приведенням національного законодавства у відповідність зі стандартами Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією (далі — Конвенція) Законом України від 18.04.2013 № 221-VII цю норму викладено в новій редакції і визначено відповідальність за прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою. Умовно кажучи, лише сама Конвенція містить положення щодо хабарництва.
Варто також зазначити, що хабарництво є не єдиним корупційним правопорушенням, якими можуть виступати також інші порушення норм Закону № 1700.
Крім того, підпунктами 2 і 3 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), визначено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
Згідно з абзацом 17 пункту 47 Особливостей замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу 14 цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу 16 цього пункту.
Враховуючи ці норми, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні від 06.06.2023 № 8147-р/пк-пз (закупівля UA-2023-05-22-005912-a) дійшла висновку, що вимога витребування документа, який підтверджує відповідність ДСТУ ISO 37001:2018, суперечить вимогам чинного законодавства.
У зв’язку з вищенаведеним, вимагаємо прибрати вимогу до учасників щодо наявності ISO 37001.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику! Замовником прийнято рішення про скасування процедури відкриті торги на закупівлю "Реконструкція гаражів Б, Є та навісу К під гаражі за адресою: Черкаська область, Уманський район, Уманська територіальна громада, м. Умань, вулиця Кизила Андрія 8(Кошторисні норми України. Настанова з визначення вартості будівництва) (Код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)".
Просимо замінити крани
Дата подання: 27 березня 2024 22:35
Дата відповіді: 28 березня 2024 14:57
Звертаємся з клопотанням розглянути можливість внесення змін в технічне завдання, а саме: вимогу необхідності наявності в учасника закупівлі "Крани баштові, вантажопідйомність 8 т" адже використання зазначеної техніки не можливе для даного виду будівництва та порушує вимоги наказу Мінрегіонбуду України від 27.08.2008 № 385 а саме ДБН В.1.2-12-2008 "Будівництво в умовах ущільненої забудови. Вимоги безпеки" та приводить до неможливості дотримання безпечності виробничого процесу з реалізації прийнятих у проектній документації об'ємно-планувальних і конструктивних рішень, зауважимо що, відповідно до п. 5.9 Настанови з визначення вартості будівництва затвердженої Наказ Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 № 281 (далі-Настанова) «При розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт. У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами.», вимагаємо в нести зміни в ТД, а саме технічне завдання та видалити а за неможливості замінити на авто крани.
Також просимо розглчянути мозливість заміни" "Крани на гусеничному ходу, вантажопідйомність 25 т" та ""Крани на гусеничному ходу, вантажопідйомність до 16 т" на аналогічні за характеристиками на автомобільному ходу, адже доставка зазначеної техніки своїм ходом неможлива так як пошкодить обєкти благоустрою м. Умань (вулиці та дороги). А доставка на тралі пошкодить дорожнє покриття.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику! Замовником прийнято рішення про скасування процедури відкриті торги на закупівлю "Реконструкція гаражів Б, Є та навісу К під гаражі за адресою: Черкаська область, Уманський район, Уманська територіальна громада, м. Умань, вулиця Кизила Андрія 8(Кошторисні норми України. Настанова з визначення вартості будівництва) (Код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)".
Працівники
Дата подання: 27 березня 2024 22:57
Дата відповіді: 28 березня 2024 14:58
Згідно п. 6.7.2 оновленої тендерної документації учасники закупівлі для підтвердження наявності працівників зазначених у п.6.8 необхідні надати:
- скан-копію з оригіналу повідомлення про прийняття працівника на роботу (з відміткою територіального органу Державної податкової служби або квитанцією про прийняття електронної звітності), поданою за формою та в порядку, передбаченими постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу»;
- скан-копію трудової книжки (першу та останню сторінку с записом або трудового договору або наказ про призначення).
Отже, згідно даної вимоги учасник зобов’язаний мати за трудовим договором працівників: інженера-проектувальника, сертифікованого інженера-консультанта (будівництво), виконавця робіт/майстра будівельних та монтажних робіт, інженер – будівельник, енергетика.
Даною вимогою Документації не передбачено залучення працівників на підставі цивільно-правових угод, що значно звужує коло потенційних учасників. В свою чергу, це також тягне за собою порушення чинного законодавства про закупівлі, а саме ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Так частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників з наступних підстав.
Станом на дату подання тендерних пропозицій потенційні учасники можуть не мати у штатному складі всіх визначених замовником працівників, оскільки законодавство України не зобов’язує для здійснення господарської діяльності мати зокрема інженера-проектувальника, сертифікованого інженера-консультанта (будівництво) та енергетика. Суб’єкт господарювання може залучати в разі необхідності даних осіб за цивільно-правовою угодою або господарською угодою.
При цьому, законодавством не встановлено жодних обмежень щодо можливості залучення під час підготовки до виконання Договору додаткової необхідної матеріально-технічної бази та/або кваліфікованих працівників у необхідній кількості. Єдиним обмеженням щодо такого залучення, згідно з тендерною документацією є кінцева дата подання Пропозицій.
Також хочемо наголосити, що даний етап проведення закупівлі оголошення про проведення є запрошенням робити пропозиції, а подання учасниками закупівлі заявок на участь у торгах слід розглядати як прийняття такого запрошення, а пропозиції ціни, які висуватимуться претендентами на здобуття права на укладання договору купівлі-продажу лота у ході торгів – офертою укласти договір, яка акцептується ліцитатором відповідно до правил проведення аукціону. Слід наголосити, що даний етап не зобов’язує сторін безпосередньо до виконання умов проєкту договору, а отже, учасник не зобов’язаний на момент подання тендерних пропозицій мати всіх штатних працівників, що було передбачено тендерною документацією.
Додатково звертаємо увагу, що питання, які пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються наказом Держкомстату від 28.09.2005 № 286, зар. у Міністрестві юстиції України 30.11.2005 за № 1442/11722 «Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників».
Згідно з пунктом 1.1 цієї інструкції, дія інструкції поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи (далі - підприємства), а також на фізичних осіб - підприємців, які використовують найману працю.
Абзацом четвертим пункту 1.8 цієї ж інструкції передбачається три види працівників: штатні працівники, сумісники, працюючі за цивільно-правовими договорами.
Дана позиція також підтверджується рішеннями органу оскарження в закупівлях UA-2023-08-18-011172-a та UA-2023-07-13-012070-a.
Більш того, згідно практики органу оскарження саме замовник має довести необхідність тих працівників, що передбачено в тендерних документаціях.
Отже, з урахуванням вищезазначеного, вимагаємо до п. 6.7.2 додати цивільно-правові угоди на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику! Замовником прийнято рішення про скасування процедури відкриті торги на закупівлю "Реконструкція гаражів Б, Є та навісу К під гаражі за адресою: Черкаська область, Уманський район, Уманська територіальна громада, м. Умань, вулиця Кизила Андрія 8(Кошторисні норми України. Настанова з визначення вартості будівництва) (Код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)".
Інформація про відміну
Виконано
Дата оприлюднення: | 28 березня 2024 15:02 |
Кінець періоду оскарження: | 08 квітня 2024 00:00 |
Дата відміни: | 08 квітня 2024 00:03 |
Причина відміни: | неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель |
Коментар щодо відміни: | Замовником було встановлено порушення даної вимоги, а саме не вказавши номенклатуру позицію даного предмету закупівлі при оприлюдненні річного плану закупівель, на підставі вище викладеного внести зміни до тендерної документації та,/або оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями згідно ідентифікатора закупівлі UA-2024-03-05-014131-a технічно не можливо. |
Документи:
28 березня 2024 15:02
|
Електронний підпис |
28 березня 2024 15:00
|
Протокол відміна (реконструкція).docx |