Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Суміш вугілля ДГ/Ж/А, (13-100), ДСТУ 7146 та 3472, 1 тонна, Вугілля кам’яне, Г (Г2) (13-100), ДСТУ 7146 та ДСТУ 3472, 1 тонна
Очікувана вартість
1 575 539,00 UAH
UA-2024-02-28-011996-a ● b68102768bb94afda610c12970ce6c1d
Запит (ціни) пропозицій
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Дата оприлюднення:
28 лютого 2024
Інформація про замовників
Найменування: | ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ САХНОВЩИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ |
Код ЄДРПОУ: | 44072378 |
Місцезнаходження: | 64501, Україна , Харківська обл., Сахновщина, вул.Тарасів шлях, будинок 69 |
Контактна особа: |
Даниленко Яніна Анатоліївна 0982389347 y.danilenko@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо
Згідно пункту 4.3. Договору Поставка Товару здійснюється Постачальником згідно Рознарядки додаток№ 2 Договору
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
24 тонна
Суміш вугілля ДГ/Ж/А, (13-100), ДСТУ 7146 та 3472, 1 тонна
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
64501, Україна, Харківська область, Сахновщина, Поставка Товару здійснюється Постачальником згідно Рознарядки додаток № 2.
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2024
ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо
134 тонна
Вугілля кам’яне, Г (Г2) (13-100), ДСТУ 7146 та ДСТУ 3472, 1 тонна
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
64501, Україна, Харківська область, Сахновщина, Поставка Товару здійснюється Постачальником згідно Рознарядки додаток № 2.
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2024
ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо
Тендерна документація
28 лютого 2024 21:25 |
Проект договору вугілля для ЗЦП.docx |
Назва параметру | Значення | Одиниці виміру |
---|---|---|
Технічні характеристики предмета закупівлі | ||
Вид |
Можливі значення:
|
|
Марка |
Можливі значення:
|
|
Розмір кусків |
Можливі значення:
|
|
Відповідність ДСТУ 7146 |
Можливі значення:
|
|
Відповідність ДСТУ 3472 |
Можливі значення:
|
|
Технічні характеристики предмета закупівлі | ||
Вид |
Можливі значення:
|
|
Марка |
Можливі значення:
|
|
Група |
Можливі значення:
|
|
Розмір кусків |
Можливі значення:
|
|
Відповідність ДСТУ 7146 |
Можливі значення:
|
|
Відповідність ДСТУ 3472 |
Можливі значення:
|
Звернення до Держаудитслужби
Номер звернення:
UA-R-2024-03-02-000002 • 5469464d56e34f62ab7f906363a8d8c7
Автор звернення:
Дата створення звернення:
2024-03-02
•
21:07
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Замовником оголошено процедуру Запит (ціни) пропозицій товару - Суміш вугілля ДГ/Ж/А, (13-100), ДСТУ 7146 та 3472, 1 тонн, та Вугілля кам’яне, Г (Г2) (13-100), ДСТУ 7146 та ДСТУ 3472, 1 тонна. Також, Замовником додано Проєкт договору, який містить наступну вимогу – "п.2.3. Під час підписання договору Постачальник повинен надати згідно вимог ДСТУ 7146:2010 копію чинного на момент підписання договору сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на кожну відповідну марку вугілля, що є предметом закупівлі, завірену мокрою печаткою власника сертифікату. Якщо Постачальник не є власником даного сертифікату, то до копії завіреної мокрою печаткою власника сертифікату додається письмова згода від власника сертифікату на право його використання." Дана процедура проводиться Замовником з порушенням принципів проведення закупівлі, що закріплені у ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" та порядку проведення закупівлі, що передбачений чинним законодавством. Згідно п. 10 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості) Замовники, можуть здійснювати закупівлі товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 "Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу" (надалі - Порядок). Тим часом, Порядком встановлено вимоги до проведення Запиту пропозицій, зокрема: П.57 Порядку: Замовник оголошує запит пропозицій постачальників в електронному каталозі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про найменування, очікувану вартість, кількість, строк, місце поставки товару, умови його оплати та кінцевий строк подання постачальником ціни пропозиції (строк для подання постачальником ціни пропозиції не може бути меншим, ніж два робочих дні з дня оприлюднення замовником запиту пропозицій постачальників в електронній системі закупівель). У запиті пропозицій постачальників щодо закупівлі товару замовник може визначити виключно інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення в межах специфікації товару, визначеної адміністратором. Запит пропозицій постачальників не повинен містити вимог до постачальника та інших документів, які не передбачені цим Порядком. Запит пропозицій постачальників повинен містити проєкт договору з обов'язковим зазначенням підстав та у разі потреби із зазначенням порядку змін його умов. Проєкт договору не повинен містити характеристики товару, що не визначені запитом пропозицій постачальників з урахуванням положень абзацу другого цього пункту. П. 61. Порядку: Оцінка пропозицій постачальників проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі інформації, зазначеної замовником в запиті пропозицій. Постачальник, пропозиція якого за результатами оцінки електронною системою закупівель визначена економічно вигідною, визначається переможцем відбору. П. 62. Порядку: Замовнику, переможцю відбору та іншим постачальникам електронною системою закупівель у день визначення постачальника переможцем відбору надсилається повідомлення про визначення переможця відбору із зазначенням його найменування та місцезнаходження. П. 66. Порядку: Замовник укладає договір з переможцем відбору не пізніше ніж через п'ять календарних днів з дня визначення електронною системою закупівель постачальника переможцем відбору. У разі обґрунтованої потреби строк для укладення договору може бути продовжений до 10 календарних днів. Отже, з вказаних норм чинного законодавства вбачається, що Замовнику при проведенні Запиту пропозицій заборонено від учасників вимагати будь-які документи, які не передбачені Порядком, у тому числі і в проєкті договору. Зауважимо, що Порядок не містить вимог щодо надання учасником (постачальником) при укладанні договору з Замовником будь-яких документів, у тому числі і сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик та дозволу на його використання. В цілому, порядок проведення такого типу закупівель не передбачає надання документів Учасником, окрім підписаного проєту договору у разі перемоги, тож, чому Замовник порушує порядок проведення закупівлі та встановлює вимоги, що під забороною (вимагає надати сертифікат)? – як на наш погляд, вказане свідчить про наявність порушень у даній закупівлі. Крім того, у даній закупівлі Замовник визначає предметом закупівлі Суміш вугілля ДГ/Ж/А, (13-100) і на неї вимагає надання чинного сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, а також лист-згоду на його використання. Також Замовник зазначає, що вугілля повинно відповідати ДСТУ 7146 та 3472. Якщо проаналізувати зміст ДСТУ 7146:2010, то можна простежити, що воно взагалі не містить «Суміш вугілля ДГ/Ж/А, (13-100)». Вказане ДСТУ містить інформацію про Вугілля ДГ/Ж/А, (13-100), але ніяк не про суміш, як то зазначає Замовник. Станом на сьогодні функціонуючим органом, що видає сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик є лише ВП «УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ». Оскільки ТК 92 (інший орган, який вказаний у ДСТУ 7146:2010) по, перше, перебуває на окупованій території з 2014 року (м. Луганськ), а по-друге, знаходиться в стані припинення та не функціонує нині. Ми звернулись до ВП «УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» з проханням видати нам сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, однак замість прямої відмови ми отримали відповідь стосовно того, що на дане вугілля наявним є патент. Патент на секретну корисну модель - охоронний документ, що засвідчує пріоритет, авторство і права на винахід (корисну модель). Ліцензія - дозвіл володільця патенту (ліцензіара), що видається іншій особі (ліцензіату), на використання винаходу (корисної моделі) на певних умовах. Згідно із частиною другою статті 28 Закону України "Про охорону прав на винаходи і корисні моделі" володілець патенту має право використовувати винахід (корисну модель) на свій розсуд, якщо таке використання не порушує прав інших володільців патенту. Згідно з частиною п'ятою статті 28 Закону України "Про охорону прав на винаходи і корисні моделі" патент надає його володільцю виключне майнове право перешкоджати використанню винаходу (корисної моделі), у тому числі забороняти таке використання, крім випадків, якщо таке використання не визнається згідно з цим Законом порушенням прав, що випливають з державної реєстрації винаходу (корисної моделі). Така собі хитра схема, оскільки Вугілля ДГ/Ж/А, (13-100) ж є у ДСТУ 7146:2010, але ж це вугілля запатентоване, а отже вже не є загальним у користуванні та постачанні. Це ставить нас у становище, коли коло учасників завжди заздалегідь визначене, обмежене та укладено доступ до кола можливих учасників. Отже має місце явно дискримінаційна вимога. Хоча Замовник і не вказав номер патенту, фактично він закуповує те вугілля, яке може поставити чітко окреслене коло учасників. У підсумку ми опинились в ситуації, коли наша участь у закупівлі можлива за умови надання дозволу від власника патенту, чого ми отримати не можемо. У власника патенту немає обов’язку взагалі нам відповідати. Отримати документи на суміш вугілля без такої згоди ми не можемо, оскільки нам прямо на це вказує єдиний уповноважений та нині функціонуючий орган, що видає сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик. Таким чином взяти участь у запиті (ціни) пропозиції ми не зможемо. Замовник не просто обмежив коло учасників, а чітко окреслив його, чим порушив наші права.
Більш того, замовник навіть не обґрунтовує те, навіщо йому взагалі суміш вугілля і чим йому не підходить просто вугілля. Окрім суміші замовник закуповує вугілля Г (Г2) (13-100) і чому саме замовник вирішив ще докупити суміші запатентованого вугілля не зрозуміло. Чому замовник не може закупити лише Г (Г2) (13-100)? Бо скоріш за все замовник це і не знає, але він знає точно те, що є патент на суміш вугілля, обмежена конкуренція та вже визначене коло осіб, що мають сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик. Також наголошуємо на тому, що схема проведення взагалі закупівлі суміші вугілля ДГ/Ж/А, (13-100) може мати наступний вигляд. Замовник проводить запит ціни пропозиції, де закуповується така суміш вугілля, після підписання договору з окремим учасником, замовник, користуючись положенням чинного законодавства в сфері публічних закупівель, підписує додаткову угоду до договору, в якій зазначається «покращення якості предмету закупівлі», а насправді змінює суміш вугілля ДГ/Ж/А, (13-100) на звичайне вугілля, не пояснюючи це жодним чином. Відповідно виникає питання, а навіщо взагалі було спочатку проводити саме закупівлю суміші вугілля, яка є запатентованою? За для того, щоб окреслити коло потенційних учасників, лише тими, які «цікаві» для замовника, і ніякої потреби у закупівлі суміші вугілля у Замовника взагалі не має. Він ще до підписання договору знав, що буде «покращення якості предмету закупівлі» і відповідна заміна марки вугілля. Дії Замовника мають корупційні складові, та підпадають під ознаки кримінального правопорушення, які спрямовані на заволодіння бюджетних коштів. Просимо звернути на це увагу, та відповідно провести перевірку. В іншому випадку ми будемо вимушені звернутись до Офісу Генерального прокурора, ДБР, СБУ, Міністерства освіти і науки України, до ДП Прозоро, ДАСУ, Міністерство економіки, Міністерство енергетики, а також в інші громадські організації, задля розголосу даної ситуації, оскільки вона є вкрай неприйнятною. В країні війна, а деякі Замовники нехтуючи всіма нормами моралі, всіма нормами чинного законодавства вдаються до таких хитрощів. Також звертаємо увагу на те, що Замовник раніше закуповував таку марку вугілля, як – Г 13-25, яка за всіма свої показниками краще за ті марки вугілля, які Замовник закуповує під час проведення запиту (ціни) пропозиції UA-2024-02-28-011996-a, чим керувався Замовник визначаючи закупівлю саме такого вугілля? Просимо провести наявність заміни котлів під опалення тими марками вугілля, які визначені Замовником у запиті UA-2024-02-28-011996-a. Навіщо взагалі Замовник закуповує суміш вугілля ДГ/Ж/А, (13-100)? На підтвердження такої хитрої схеми, стосовно покращення якості предмету закупівлі і заміни марки вугілля надаємо посилання на торги https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-23-010171-a.
Проблема закупівлі суміші вугілля є розповсюдженою, про що свідчить кількість таких закупівель, зокрема https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-10-002288-a, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-10-003349-a, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-10-004487-a. І такі закупівлі свідчать про наявність зговору та корупційних складових між Замовником і учасником. Більш того директор ТОВ "ПРАЙМСВЕЛЛ", який переміг за результатами проведення вищезгаданих закупівель, є власником патенту, він самостійно регулює ситуацію на ринку, тобто кому надавати патент, а кому ні. Саме через стає неможливим отримати сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на суміш, навіть після її виробництва.
Наголошуємо на тому, що питання придбання суміші вугілля вже виходило поза межі розгляду АМКУ та відповідно органів ДАСУ. Так, під час проведення закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-17-014059-a, ТОВ «ПРОМТОПРЕСУРС» направляв лист до Міністерства економіки України, Міністерства енергетики України, до Офісу Генерального прокурора України, а також до Трансперенсі Інтернешнл Україна з проханням розглянути повідомлення про можливе порушення закону, створення монополії та потенційні корупційні ризики чи вже наявні складові.
Додатково, в підтвердження вищевикладеного наводимо рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства з питань щодо визначення вимог на суміш Г/А та/ або Г(Г2)/А незаконними та обмежувальними: - від 22.08.2023 № 13229 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-12-005409-a) - від 30.08.2023 № 13739 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-10-009533-a) - від 29.06.2023 № 9611 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-05-004735-a) - від 26.04.2023 № 5489 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-11-004831-a) - від 29.06.2023 № 9627 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-09-011325-a) - від 29.06.2023 № 9626 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-09-011325-a) - від 13.06.2023 № 8602 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-23-010171-a) Виходячи з наведеного вбачається, що Замовником порушено порядок використання електронного каталогу для закупівлі товару та принципи проведення закупівель. Керуюсь Конституцією України, Законом України "Про публічні закупівлі" та іншим законодавством у сфері публічних закупівель, просимо: 1. Призначити та провести перевірку закупівлі UA-2024-02-28-011996-a 2. Перевірити дії посадових осіб Замовника з приводу вищезазначеної закупівлі на законність та відповідність вимогам законодавства про закупівлі. 3. Зобов'язати замовника ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ САХНОВЩИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ здійснювати закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до вимог чинного законодавства. 4. Після проведення перевірки закупівлі звернутися до суду щодо притягнення посадових осіб, винних у порушенні вимог законодавства, до відповідальності у вигляді штрафу. 5. Відповідно до законодавства вжити заходів в разі, якщо Замовник не усуне порушення. 6. Надати інформацію про останні контрольні заходи, проведені в Замовника.
Відповідь Держаудитслужби:
Очікується
Текст відповіді:
Очікується відповідь
Дата відповіді:
Очікується
Номер звернення:
UA-R-2024-03-02-000001 • cc4bf5f48b8e4ba0b0aa388883309c12
Автор звернення:
Дата створення звернення:
2024-03-02
•
20:34
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Замовником оголошено процедуру Запит (ціни) пропозицій товару - Суміш вугілля ДГ/Ж/А, (13-100), ДСТУ 7146 та 3472, 1 тонн, та Вугілля кам’яне, Г (Г2) (13-100), ДСТУ 7146 та ДСТУ 3472, 1 тонна. Також, Замовником додано Проєкт договору, який містить наступну вимогу – "п.2.3. Під час підписання договору Постачальник повинен надати згідно вимог ДСТУ 7146:2010 копію чинного на момент підписання договору сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на кожну відповідну марку вугілля, що є предметом закупівлі, завірену мокрою печаткою власника сертифікату. Якщо Постачальник не є власником даного сертифікату, то до копії завіреної мокрою печаткою власника сертифікату додається письмова згода від власника сертифікату на право його використання." Дана процедура проводиться Замовником з порушенням принципів проведення закупівлі, що закріплені у ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" та порядку проведення закупівлі, що передбачений чинним законодавством. Згідно п. 10 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості) Замовники, можуть здійснювати закупівлі товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 "Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу" (надалі - Порядок). Тим часом, Порядком встановлено вимоги до проведення Запиту пропозицій, зокрема: П.57 Порядку: Замовник оголошує запит пропозицій постачальників в електронному каталозі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про найменування, очікувану вартість, кількість, строк, місце поставки товару, умови його оплати та кінцевий строк подання постачальником ціни пропозиції (строк для подання постачальником ціни пропозиції не може бути меншим, ніж два робочих дні з дня оприлюднення замовником запиту пропозицій постачальників в електронній системі закупівель). У запиті пропозицій постачальників щодо закупівлі товару замовник може визначити виключно інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення в межах специфікації товару, визначеної адміністратором. Запит пропозицій постачальників не повинен містити вимог до постачальника та інших документів, які не передбачені цим Порядком. Запит пропозицій постачальників повинен містити проєкт договору з обов'язковим зазначенням підстав та у разі потреби із зазначенням порядку змін його умов. Проєкт договору не повинен містити характеристики товару, що не визначені запитом пропозицій постачальників з урахуванням положень абзацу другого цього пункту. П. 61. Порядку: Оцінка пропозицій постачальників проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі інформації, зазначеної замовником в запиті пропозицій. Постачальник, пропозиція якого за результатами оцінки електронною системою закупівель визначена економічно вигідною, визначається переможцем відбору. П. 62. Порядку: Замовнику, переможцю відбору та іншим постачальникам електронною системою закупівель у день визначення постачальника переможцем відбору надсилається повідомлення про визначення переможця відбору із зазначенням його найменування та місцезнаходження. П. 66. Порядку: Замовник укладає договір з переможцем відбору не пізніше ніж через п'ять календарних днів з дня визначення електронною системою закупівель постачальника переможцем відбору. У разі обґрунтованої потреби строк для укладення договору може бути продовжений до 10 календарних днів. Отже, з вказаних норм чинного законодавства вбачається, що Замовнику при проведенні Запиту пропозицій заборонено від учасників вимагати будь-які документи, які не передбачені Порядком, у тому числі і в проєкті договору. Зауважимо, що Порядок не містить вимог щодо надання учасником (постачальником) при укладанні договору з Замовником будь-яких документів, у тому числі і сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик та дозволу на його використання. В цілому, порядок проведення такого типу закупівель не передбачає надання документів Учасником, окрім підписаного проєту договору у разі перемоги, тож, чому Замовник порушує порядок проведення закупівлі та встановлює вимоги, що під забороною (вимагає надати сертифікат)? – як на наш погляд, вказане свідчить про наявність порушень у даній закупівлі. Крім того, у даній закупівлі Замовник визначає предметом закупівлі Суміш вугілля ДГ/Ж/А, (13-100) і на неї вимагає надання чинного сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, а також лист-згоду на його використання. Також Замовник зазначає, що вугілля повинно відповідати ДСТУ 7146 та 3472. Якщо проаналізувати зміст ДСТУ 7146:2010, то можна простежити, що воно взагалі не містить «Суміш вугілля ДГ/Ж/А, (13-100)». Вказане ДСТУ містить інформацію про Вугілля ДГ/Ж/А, (13-100), але ніяк не про суміш, як то зазначає Замовник. Не є зрозумілим чому Замовник вимагає наявність чинного сертифікату на те, що відсустне у стандарті? Взагалі чому сертифікат повинен бути чинний? - ДСТУ такої вимоги не встановлює взагалі. ДСТУ 7146:2010 не містить і вимоги стосовно надання листів-згоди. Вугілля ДГ/Ж/А, (13-100) є в ДСТУ 7146:2010 і на нього начебто видається сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, проте не все так однозначно. Станом на сьогодні функціонуючим органом, що видає сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик є лише ВП «УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ». Оскільки ТК 92 (інший орган, який вказаний у ДСТУ 7146:2010) по, перше, перебуває на окупованій території з 2014 року (м. Луганськ), а по-друге, знаходиться в стані припинення та не функціонує нині. Ми звернулись до ВП «УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» з проханням видати нам сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, однак замість прямої відмови ми отримали відповідь стосовно того, що на дане вугілля наявним є патент. Крім того, хоч у відповіді і вказано про наявність двох патентів, але фактично станом на сьогодні він один. Оскільки другий патент видавався у 2012 році, а отже ще у 2022 році він втратив свою чинність. Таким чином, отримати сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на суміш вугілля, яку закуповує замовник ми не можемо. Крім того, ми звертались до власника патента і отримали усну відповідь, що це можливо лише за умови, що такі власники визначатимуть в яких регіонах ми зможемо брати участь у закупівлях. Оскільки це є обмеженням наших прав, то ми відмовились. Ясна річ, що таку відповідь у письмовій формі нам власник патенту не надасть, оскільки станом на сьогодні він фактично монополізував ринок і сам визначає кому надавати право, а кому ні і за яку ціну. А замовники цим користуються і навмисно публікують запити (ціни) пропозиції із закупівлі суміші вугілля.
Є інші марки і фракції вугілля, які вказані у ДСТУ 7146:2010, які не є патентованими, такі як ДГ 13-100, ДГ 13-25, ДГ 13-50, Г 13-100, Г 13-25 та інші, що вказані у таблиці 1. Однак, замовник чомусь вирішує дискримінувати учасників та закуповувати те вугілля на яке є патент.
Замовники вважаючи себе «найрозумнішими» починають закуповувати вугілля, на яке ВП «УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» раптом відмовляється видавати сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик, оскільки воно запатентоване. Така собі хитра схема, оскільки Вугілля ДГ/Ж/А, (13-100) ж є у ДСТУ 7146:2010, але ж це вугілля запатентоване, а отже вже не є загальним у користуванні та постачанні. Це ставить нас у становище, коли коло учасників завжди заздалегідь визначене, обмежене та укладено доступ до кола можливих учасників. Отже має місце явно дискримінаційна вимога. Крім того, ми звернулися до нашого постачальника вугілля ТОВ «ЕНЕРГО ВОСТОК АНТРАЦИТ», який надав нам відповідь стосовно того, що він не має суміші вугілля ДГ/Ж/А, (13-100), оскільки це вугілля під патентом та поставити нам це вугілля не може. Натомість ТОВ «ЕНЕРГО ВОСТОК АНТРАЦИТ» може поставити будь-яке інше вугілля, яке не вказано у змінах до ДСТУ 7146:2010, тобто яке не є сумішшю. Крім того, частина 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Хоча Замовник і не вказав номер патенту, фактично він закуповує те вугілля, яке може поставити чітко окреслене коло учасників. У підсумку ми опинились в ситуації, коли наша участь у закупівлі можлива за умови надання дозволу від власника патенту, чого ми отримати не можемо. У власника патенту немає обов’язку взагалі нам відповідати.
Отримати документи на суміш вугілля без такої згоди ми не можемо, оскільки нам прямо на це вказує єдиний уповноважений та нині функціонуючий орган, що видає сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик. Таким чином взяти участь у запиті (ціни) пропозиції ми не зможемо. Замовник не просто обмежив коло учасників, а чітко окреслив його, чим порушив наші права.
Додатково вказуємо на те, що у змінах до ДСТУ 7146:2010 вказана наступна фраза: «Підрозділ 3.1 доповнити приміткою: «Примітка. За згодою зі споживачем дозволено постачати суміші вугілля марок ДГ, Г, Ж та А з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242 та розмірами кусків, погодженими зі споживачем, але не менше ніж 6 мм.».
Тобто тут повинна бути згода споживача, щоб придбати суміш вугілля. На відміну від іншого вугілля, яке вказано у таблиці 1 ДСТУ 7146:2010, такого як ДГ 13-100, Г 13-100, ДГ 13-50, ДГ 13-25 і так далі. Тобто і тут є певна умовність у придбанні суміші вугілля. Із чого можна зробити висновок, що суміш вугілля не є таким вугіллям, яке є вільним та загальним у користуванні. Що у свою чергу, йде у розріз взагалі із визначенням поняття національний стандарт. Оскільки, відповідно до п. 13 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про стандартизацію» вказано наступне визначення поняття «національний стандарт», національний стандарт - стандарт, прийнятий національним органом стандартизації та доступний для широкого кола користувачів. Тобто це той стандарт, що є використовуваним усіма. І так це і є, але лише для того вугілля, що вказане у таблиці 1 ДСТУ 7146:2010 (не у змінах до ДСТУ). Таке вугілля не є патентованим, його може добувати, переробляти, сортувати, збагачувати будь-який виробник. І лише суміші вугілля є патентованими та на них наявний патент. З огляду на вказане, доходимо до висновку, що замовник не може закуповувати суміш вугілля ДГ/Ж/А, (13-100), оскільки таке вугілля не є загальним у використанні через наявний патент, а також обмеження у вигляді згоди споживача на його придбання. Ми розуміємо, що замовник може знайти якісь сертифікати генетичних, які вже втратили чинність чи якість нові на вугілля ДГ/Ж/А, (13-100) та маніпулювати думкою державних уповноважених, але просимо враховувати усе вищенаведене, які ризики для вільного існування ринку завдає закупівля суміші вугілля, яка є патентованою, а отже обмеженою у її виробництві та реалізації. Більш того, замовник навіть не обґрунтовує те, навіщо йому взагалі суміш вугілля і чим йому не підходить просто вугілля.
Окрім суміші замовник закуповує вугілля Г (Г2) (13-100) і чому саме замовник вирішив ще докупити суміші запатентованого вугілля не зрозуміло. Чому замовник не може закупити лише Г (Г2) (13-100)? Бо скоріш за все замовник це і не знає, але він знає точно те, що є патент на суміш вугілля, обмежена конкуренція та вже визначене коло осіб, що мають сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик. Також наголошуємо на тому, що схема проведення взагалі закупівлі суміші вугілля ДГ/Ж/А, (13-100) може мати наступний вигляд. Замовник проводить запит ціни пропозиції, де закуповується така суміш вугілля, після підписання договору з окремим учасником, замовник, користуючись положенням чинного законодавства в сфері публічних закупівель, підписує додаткову угоду до договору, в якій зазначається «покращення якості предмету закупівлі», а насправді змінює суміш вугілля ДГ/Ж/А, (13-100) на звичайне вугілля, не пояснюючи це жодним чином. Відповідно виникає питання, а навіщо взагалі було спочатку проводити саме закупівлю суміші вугілля, яка є запатентованою? За для того, щоб окреслити коло потенційних учасників, лише тими, які «цікаві» для замовника, і ніякої потреби у закупівлі суміші вугілля у Замовника взагалі не має. Він ще до підписання договору знав, що буде «покращення якості предмету закупівлі» і відповідна заміна марки вугілля. Дії Замовника мають корупційні складові, та підпадають під ознаки кримінального правопорушення, які спрямовані на заволодіння бюджетних коштів. Просимо звернути на це увагу, та відповідно провести перевірку. В іншому випадку ми будемо вимушені звернутись до Офісу Генерального прокурора, ДБР, СБУ, Міністерства освіти і науки України, до ДП Прозоро, ДАСУ, Міністерство економіки, Міністерство енергетики, а також в інші громадські організації, задля розголосу даної ситуації, оскільки вона є вкрай неприйнятною. В країні війна, а деякі Замовника нехтуючи всіма нормами моралі, всіма нормами чинного законодавства вдаються до таких хитрощів. Також звертаємо увагу на те, що Замовник раніше закуповував таку марку вугілля, як – Г 13-25, яка за всіма свої показниками краще за ті марки вугілля, які Замовник закуповує під час проведення запиту (ціни) пропозиції UA-2024-02-28-011996-a, чим керувався Замовник визначаючи закупівлю саме такого вугілля? Просимо провести наявність заміни котлів під опалення тими марками вугілля, які визначені Замовником у запиті UA-2024-02-28-011996-a. Навіщо взагалі Замовник закуповує суміш вугілля ДГ/Ж/А, (13-100)? На підтвердження такої хитрої схеми, стосовно покращення якості предмету закупівлі і заміни марки вугілля надаємо посилання на торги https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-23-010171-a.
Проблема закупівлі суміші вугілля є розповсюдженою, про що свідчить кількість таких закупівель, зокрема https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-10-002288-a, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-10-003349-a, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-10-004487-a. І такі закупівлі свідчать про наявність зговору та корупційних складових між Замовником і учасником. Більш того директор ТОВ "ПРАЙМСВЕЛЛ", який переміг за результатами проведення вищезгаданих закупівель, є власником патенту, він самостійно регулює ситуацію на ринку, тобто кому надавати патент, а кому ні. Саме через стає неможливим отримати сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на суміш, навіть після її виробництва. Додатково, в підтвердження вищевикладеного наводимо рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства з питань щодо визначення вимог на суміш Г/А та/ або Г(Г2)/А незаконними та обмежувальними: - від 22.08.2023 № 13229 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-12-005409-a) - від 30.08.2023 № 13739 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-10-009533-a) - від 29.06.2023 № 9611 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-05-004735-a) - від 26.04.2023 № 5489 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-11-004831-a) - від 29.06.2023 № 9627 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-09-011325-a) - від 29.06.2023 № 9626 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-09-011325-a) - від 13.06.2023 № 8602 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-23-010171-a) Виходячи з наведеного вбачається, що Замовником порушено порядок використання електронного каталогу для закупівлі товару та принципи проведення закупівель. Керуюсь Конституцією України, Законом України "Про публічні закупівлі" та іншим законодавством у сфері публічних закупівель, просимо: 1. Призначити та провести перевірку закупівлі UA-2024-02-28-011996-a 2. Перевірити дії посадових осіб Замовника з приводу вищезазначеної закупівлі на законність та відповідність вимогам законодавства про закупівлі. 3. Зобов'язати замовника ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ САХНОВЩИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ здійснювати закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до вимог чинного законодавства. 4. Після проведення перевірки закупівлі звернутися до суду щодо притягнення посадових осіб, винних у порушенні вимог законодавства, до відповідальності у вигляді штрафу. 5. Відповідно до законодавства вжити заходів в разі, якщо Замовник не усуне порушення. 6. Надати інформацію про останні контрольні заходи, проведені в Замовника.
Відповідь Держаудитслужби:
Очікується
Текст відповіді:
Очікується відповідь
Дата відповіді:
Очікується
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 02 березня 2024 22:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Специфікація пропозиції | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ЕНЕРГО ВОСТОК АНТРАЦИТ" |
632 000,00
UAH з ПДВ
|
632 000,00
UAH з ПДВ
|
Специфікація | Документи |
Приватне підприємство "НАФТОАГРОСЕРВІС" |
647 958,00
UAH з ПДВ
|
647 958,00
UAH з ПДВ
|
Специфікація | Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЗАХІДМАРКЕТ" |
661 704,00
UAH з ПДВ
|
661 704,00
UAH з ПДВ
|
Специфікація | Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОМТОПРЕСУРС» |
674 660,00
UAH з ПДВ
|
674 660,00
UAH з ПДВ
|
Специфікація | Документи |
ТОВ "ЕНЕРГОПОСТАЧ ТРЕЙД" |
1 295 600,00
UAH з ПДВ
|
1 295 600,00
UAH з ПДВ
|
Специфікація | Документи |
ТОВ "ПРИВАТМАРКЕТ." |
1 422 000,00
UAH з ПДВ
|
1 422 000,00
UAH з ПДВ
|
Специфікація | Документи |
ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІЧ" |
1 485 200,00
UAH з ПДВ
|
1 485 200,00
UAH з ПДВ
|
Специфікація | Документи |
ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ОБЛПАЛИВО" |
1 501 000,00
UAH з ПДВ
|
1 501 000,00
UAH з ПДВ
|
Специфікація | Документи |
ПрАТ "Вінницяоблпаливо" |
1 524 700,00
UAH з ПДВ
|
1 524 700,00
UAH з ПДВ
|
Специфікація | Документи |
ПП "ПРОФІТПАЛ" |
1 564 200,00
UAH з ПДВ
|
1 564 200,00
UAH з ПДВ
|
Специфікація | Документи |
ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ" ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ" |
1 575 418,00
UAH з ПДВ
|
1 575 418,00
UAH з ПДВ
|
Специфікація | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРАЙМСВЕЛЛ" |
1 575 418,00
UAH з ПДВ
|
1 575 418,00
UAH з ПДВ
|
Специфікація | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "ЕНЕРГО ВОСТОК АНТРАЦИТ" #40332955 |
Рішення скасоване |
632 000,00
UAH з ПДВ
|
08 березня 2024 08:51
|
ТОВ "ЕНЕРГО ВОСТОК АНТРАЦИТ" #40332955 |
Відхилено |
632 000,00
UAH з ПДВ
|
08 березня 2024 08:51
|
Приватне підприємство "НАФТОАГРОСЕРВІС" #32872463 |
Рішення скасоване |
647 958,00
UAH з ПДВ
|
14 березня 2024 15:57
|
Приватне підприємство "НАФТОАГРОСЕРВІС" #32872463 |
Відхилено |
647 958,00
UAH з ПДВ
|
14 березня 2024 15:58
|
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЗАХІДМАРКЕТ" #45355935 |
Рішення скасоване |
661 704,00
UAH з ПДВ
|
20 березня 2024 14:37
|
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЗАХІДМАРКЕТ" #45355935 |
Відхилено |
661 704,00
UAH з ПДВ
|
20 березня 2024 14:38
|
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОМТОПРЕСУРС» #41513188 |
Рішення скасоване |
674 660,00
UAH з ПДВ
|
26 березня 2024 16:41
|
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОМТОПРЕСУРС» #41513188 |
Відхилено |
674 660,00
UAH з ПДВ
|
26 березня 2024 16:41
|
ТОВ "ЕНЕРГОПОСТАЧ ТРЕЙД" #44870684 |
Рішення скасоване |
1 295 600,00
UAH з ПДВ
|
01 квітня 2024 09:12
|
ТОВ "ЕНЕРГОПОСТАЧ ТРЕЙД" #44870684 |
Відхилено |
1 295 600,00
UAH з ПДВ
|
01 квітня 2024 09:12
|
ТОВ "ПРИВАТМАРКЕТ." #44964080 |
Рішення скасоване |
1 422 000,00
UAH з ПДВ
|
01 квітня 2024 13:04
|
ТОВ "ПРИВАТМАРКЕТ." #44964080 |
Відхилено |
1 422 000,00
UAH з ПДВ
|
01 квітня 2024 13:04
|
ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІЧ" #45254272 |
Рішення скасоване |
1 485 200,00
UAH з ПДВ
|
08 квітня 2024 08:23
|
ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІЧ" #45254272 |
Відхилено |
1 485 200,00
UAH з ПДВ
|
08 квітня 2024 08:25
|
ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ОБЛПАЛИВО" #42841714 |
Рішення скасоване |
1 501 000,00
UAH з ПДВ
|
08 квітня 2024 13:43
|
ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ОБЛПАЛИВО" #42841714 |
Відхилено |
1 501 000,00
UAH з ПДВ
|
08 квітня 2024 13:51
|
ПрАТ "Вінницяоблпаливо" #01880670 |
Рішення скасоване |
1 524 700,00
UAH з ПДВ
|
09 квітня 2024 14:22
|
ПрАТ "Вінницяоблпаливо" #01880670 |
Відхилено |
1 524 700,00
UAH з ПДВ
|
09 квітня 2024 14:22
|
ПП "ПРОФІТПАЛ" #45109906 |
Переможець |
1 564 200,00
UAH з ПДВ
|
09 квітня 2024 14:22
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
20 травня 2024 14:48
|
Додаткова угода №4.pdf | зміни до договору |
20 травня 2024 14:48
|
Електронний підпис | зміни до договору |
13 травня 2024 10:49
|
ду.PDF | зміни до договору |
13 травня 2024 10:49
|
Електронний підпис | зміни до договору |
17 квітня 2024 13:56
|
ДУ.PDF | зміни до договору |
17 квітня 2024 13:55
|
Електронний підпис | зміни до договору |
16 квітня 2024 15:40
|
протокол.PDF | зміни до договору |
16 квітня 2024 15:39
|
Електронний підпис | зміни до договору |
16 квітня 2024 15:36
|
ДУ.PDF | зміни до договору |
16 квітня 2024 15:36
|
Електронний підпис | укладений |
15 квітня 2024 10:39
|
ДОГОВІР.PDF | укладений |
15 квітня 2024 10:38
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 12 квітня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 16 квітня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | технічна помилка у Розділі 16 Договору |
Номер договору про закупівлю: | 14 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 16 квітня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 16 квітня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | уточнення назви предмету закупівлі у звіті про Договір про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | 14 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | протокол |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 17 квітня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 17 квітня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | зміна реквізитів у зв’язку з технічною помилкою |
Номер договору про закупівлю: | 14 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 13 травня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 13 травня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | зменшення обсягів закупівлі |
Номер договору про закупівлю: | 14 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 20 травня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 20 травня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | арифметична помилка у попередній Додатковій угоді |
Номер договору про закупівлю: | 14 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Суміш вугілля ДГ/Ж/А, (13-100), ДСТУ 7146 та 3472, 1 тонна | 24 | тонна |
9 900,00
UAH
|
Вугілля кам’яне, Г (Г2) (13-100), ДСТУ 7146 та ДСТУ 3472, збагачене, 1 тонна | 133.41 | тонна |
9 900,00
UAH
|