Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "БАЛАКЛІЙСЬКИЙ ВОДОКАНАЛ" |
Код ЄДРПОУ: | 33394709 |
Місцезнаходження: | 64205, Україна , Харківська обл., м. Балаклія, вул. Вторчорметова, буд. 6 |
Контактна особа: |
Інна Сибірякова +380502503452 inna_homenko@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 22 вересня 2023 15:36 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 27 вересня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 27 вересня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 30 вересня 2023 00:00 |
Очікувана вартість: | 6 172 100,40 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 30 860,50 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Пiсляоплата | 90 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
25 вересня 2023 15:51 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
25 вересня 2023 15:49 |
Тендерна документація (Реконструкція водопроводу) (зі змінами від 25.09.2023).docx | |
25 вересня 2023 15:49 |
Опис змін до ТД.docx | |
22 вересня 2023 15:36 |
Проєкт договору (Додаток 7).doc |
25 вересня 2023 15:51 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
25 вересня 2023 15:49 |
Тендерна документація (Реконструкція водопроводу) (зі змінами від 25.09.2023).docx
|
|||
25 вересня 2023 15:49 |
Опис змін до ТД.docx
|
|||
22 вересня 2023 15:36 |
Проєкт договору (Додаток 7).doc
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-10-18-000052 ● 6bff799e7c4643bea975c71b9ae8d92b
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 17 жовтня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 18 жовтня 2023 12:32 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
17.10.2023 № 52-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з Додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2.UA-2023-09-22-011324-a 22.09.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-10-24 11:53:56
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з реконструкції водопроводу по вул. Жовтневій через річку Балаклійка в м. Балаклія Ізюмського району Харківської області, код ДК 021:2015: 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт, очікуваною вартістю 6 172 100,40 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-09-22-011324-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (у тому числі надати зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів тощо)?
Просимо надати інформацію та підтверджуючі документи щодо фактичного стану виконання договору про закупівлю робіт від 12.10.2023 № 02-12/10.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-10-24 14:18:04
На виконання запиту Державної аудиторської служби України від 24.10.2023 року надання пояснення
На Ваш запит щодо надання додаткових пояснень повідомляю наступну інформацію:
1. По об’єкту «Реконструкції водопроводу по вул. Жовтневій через річку Балаклійка в м. Балаклія Ізюмського району Харківської області» була розроблена проєктно-кошторисна документація, що пройшла комплексну експертизу проєкту та отримала позитивний експертний звіт. Реєстраційний номер проєктної документації в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва: PD01:1368-8308-7828-7424. Реєстраційний номер експертного звіту в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва: EX01:2202-3752-8052-6867. Очікувана вартість, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до кошторисної частини проєкту.
Додатково повідомляю, що фінансування робіт здійснюється без залучення бюджетних коштів, а в повному обсязі здійснюється за кошти Дитячого представництва ООН в України (UNICEF).
Сканована копія кошторисної частини проєкту та копія експертного звіту додаються.
2. Щодо фактичного стану виконання договору про закупівлю робіт від 12.10.2023 № 02-12/10 повідомляю, що станом на 24.10.2023 будь-яких виконаних робіт за договором не здійснювалось. Тривають підготовчі заходи необхідні для виконання робіт. Договір було погоджено з UNICEF, укладено договори авторського та технічних наглядів, завершено всі процедури реєстрації на порталі державної електронної системи у сфері будівництва. Наразі сформовано та відправлено заяву на отримання дозволу на виконання будівельних робіт до Державної інспекції архітектури та містобудування України.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-11-03 11:09:53
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з реконструкції водопроводу по вул. Жовтневій через річку Балаклійка в м. Балаклія Ізюмського району Харківської області, код ДК 021:2015: 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт, очікуваною вартістю 6 172 100,40 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-09-22-011324-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
Відповідно до вимог пункту 6 розділу 2 тендерної документації обов'язковою умовою участі в процедурі закупівлі є ознайомлення учасника з проєктною документацією та безпосереднім майданчиком будівництва для визначення детального обсягу та особливостей виконання будівельних робіт. Ознайомлення з проєктною документацією та майданчиком будівництва здійснюється уповноваженим на це представником учасника (без ідентифікації назви учасника). При цьому уповноважена особа, яка здійснює ознайомлення з проєктною документацією та майданчиком будівництва повинна надати представнику замовника документ, що посвідчує таку особу, та документ про вищу будівельну освіту для забезпечення підписання акту від замовника.
Яким чином та якими документами ТОВ «Стан» було підтверджено вимогу пункту 6 розділу 2 тендерної документації Замовника, в тому числі «..разом з актом, під час подання тендерної пропозиції учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису акту огляду проєктної документації та будівельного майданчика»?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-11-07 14:34:30
На виконання запиту Державної аудиторської служби України надання пояснення
На Ваш запит щодо надання додаткових пояснень повідомляю наступну інформацію:
Відповідно до вимог пункту 6 розділу III тендерної документації обов'язковою умовою участі в процедурі закупівлі є ознайомлення учасника з проєктною документацією та безпосереднім майданчиком будівництва для визначення детального обсягу та особливостей виконання будівельних робіт. Ознайомлення з проєктною документацією та майданчиком будівництва здійснюється уповноваженим на це представником учасника (без ідентифікації назви учасника). При цьому уповноважена особа, яка здійснює ознайомлення з проєктною документацією та майданчиком будівництва, повинна надати представнику замовника документ, що посвідчує таку особу, та документ про вищу будівельну освіту для забезпечення підписання акту від замовника, який підтверджує факт ознайомлення з проєктною документацією та майданчиком будівництва із обов’язковим зазначенням назви об’єкту, ПІБ уповноваженої особи представника замовника та учасника. Сканкопію такого акту надається у складі тендерної пропозиції. Разом з актом, під час подання тендерної пропозиції, учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису акту огляду проєктної документації та будівельного майданчика.
27 вересня 2023 року було здійснено огляд будівельного майданчика та проєктної документації громадянином України Колодяжним Андрієм Вікторовичем у присутності в. о. начальника КП «Балаклійський водоканал» Панасенка Миколи Григоровича. Згідно вимог тендерної документації, Андрій Колодяжний для посвідчення особи та складання акту огляду, надав паспорт громадянина України та диплом про вищу освіту за спеціальністю «Теплопостачання і вентиляція», виданий Харківським державним університетом будівництва та архітектури від 17.06.2005 під № ХА 27720491. Дані про диплом були занесені до акту огляду, а також було зроблено його скановану копію (додається). Паспорт громадянина України було перевірено для встановлення особистості та повернуто Андрію Колодяжному. Копія паспорта не робилась, аби уникнути проблем, пов'язаних з умовами Закону України «Про захист персональних даних».
Під час подання тендерної пропозиції учасником ТОВ «СТАН» було завантажено копію акту ознайомлення з проєктною документацією та майданчиком будівництва по об’єкту: Реконструкція водопроводу по вул. Жовтневій через річку Балаклійка в м. Балаклія Ізюмського району Харківської області за підписом Колодяжного Андрія Вікторовича та в. о. начальника КП «Балаклійський водоканал» Панасенка Миколи Григоровича. Той самий, що був складений та підписаний під час безпосереднього огляду майданчика та документації.
Щодо документів, які підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису акту огляду проєктної документації та будівельного майданчика, під час перевірки тендерної документації було встановлено, що Колодяжний Андрій Вікторович є директором ТОВ «СТАН» на підтвердження чого учасником було завантажено відповідні документи: Протокол загальних зборів учасника № 03/10 від 03 березня 2020 року та Наказ № 1003/20/1 від 10 березня 2020 року. Додатково цю інформацію було підтверджено під час перевірки єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, де Колодяжний Андрій Вікторович значиться як керівник ТОВ «СТАН». Більше того, згідно єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Колодяжний Андрій Вікторович значиться ще й як кінцевий бенефіціарний власник ТОВ «СТАН» із прямим вирішальним впливом (частка 100 %).
Відповідно до зазначеного, вважаю, що вимогу тендерної документації згідно пункту 6 розділу III було виконано учасником ТОВ «СТАН», а надані документи та інформація були в повній мірі достатніми для підтвердження повноважень Колодяжного Андрія Вікторовича на підписання акту огляду проєктної документації та будівельного майданчика по об’єкту: Реконструкція водопроводу по вул. Жовтневій через річку Балаклійка в м. Балаклія Ізюмського району Харківської області.
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2023-11-13 11:27:41
Звернення до Держаудитслужби України
У відповідності до вимог абз. 1 ч. 8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Державною аудиторською службою 08 листопада 2023 року проведено моніторинг закупівлі по предмету: Реконструкція водопроводу по вул. Жовтневій через річку Балаклійка в м. Балаклія Ізюмського району Харківської області (код ДК 021:2015 – 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт), шляхом проведення процедури відкритих торгів з особливостями (URL-адреса https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-22-011324-a) за результатами якого складено відповідний висновок.
Пунктом 3 ч. II. Констатуючої частини висновку встановлено наступне:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись ст. 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Виходячи з наступного, що:
Основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього визначено ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема частиною 1 якої визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням Особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до ст. 43 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю є нікчемним у разі:
1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону;
2) укладення договору з порушенням вимог частини 4 ст. 41 цього Закону;
3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до ст.18 цього Закону;
4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами 5 і 6 ст. 33 та частиною 7 ст. 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до ст. 18 цього Закону;
5) якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.
Зазначений висновок не містить встановлених конкретних порушень, які у розумінні ст. 43 Закону України «Про публічні закупівлі» можуть свідчить про нікчемність договору
Відповідно до ст. ст. 525, 651, 653, 654 Цивільного кодексу України, та ст. 188 Господарського кодексу України, а також пункту 13 Договору № 02-12/10 від 12.10.2023 року, розірвання договору (правочину) в односторонньому порядку не допускається.
Більш того, чинним законодавством України розірвання договору (правочину) на вимогу Держаудитслужби не передбачено взагалі.
На підставі вищевикладеного та керуючись пунктом 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо надати роз’яснення з приводу які саме заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору повинен здійснити замовник та на підставі яких норм чинного законодавства України.
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата: 2023-11-14 16:01:59
Роз'яснення щодо висновку
Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, на звернення за роз’ясненням щодо висновку, оприлюдненого комунальним підприємством «Балаклійський водоканал (далі – Замовник) в електронній системі закупівель 13.11.2023, повідомляє наступне.
Відповідно до частини першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Статтею 203 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
Відповідно до частини 2 статті 16 Цивільного кодексу України одним із способів захисту цивільного права може бути, зокрема, визнання правочину недійсним. Відповідно до частини першої статті 215 Цивільного кодексу України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п’ятою статті 203 цього Кодексу.
Оскільки укладення договору є завершальною стадією проведення процедури закупівлі, тому не відхилення пропозиції учасника та як наслідок укладення договору є підставою для розірвання такого договору.
А тому Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області конкретизував які саме заходи має вжити Замовник, визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його чіткість та визначеність.
За цих обставин наголошуємо, що зазначені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі заходи усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором є такими, що визначені відповідно до правил законодавства.
Дана правова позиція викладена у постановах Верховного суду від 09.02.2023 у справі № 520/6848/21 та від 04.05.2023 у справі № 640/17543/20.
Наголошуємо, що згідно з положеннями частини одинадцятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовник не усунув визначене у висновку порушення, що призвело до невиконання ним вимог, передбачених цим Законом, а також висновок не оскаржено до суду, орган державного фінансового контролю після закінчення строку на оскарження до суду, визначеного у частині десятій цієї статті, за результатами моніторингу вчиняє дії щодо притягнення до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Надання інформації про усунення порушення замовником
Заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі UA-M-2023-10-18-000052 6bff799e7c4643bea975c71b9ae8d92b (Закупівля UA-2023-09-22-011324-a) Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) надаємо інформацію про аргументовані заперечення, а також пояснення підстав, через які не можливо усунути порушення, встановленні у висновку Держаудитслужби України про результати моніторингу закупівлі КП «БАЛАКЛІЙСЬКИЙ ВОДОКАНАЛ» (далі – Замовник) по предмету закупівлі: Реконструкція водопроводу по вул. Жовтневій через річку Балаклійка в м. Балаклія Ізюмського району Харківської області ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт, оприлюдненого в електронній системі закупівель 08 листопада 2023 року. 1. Замовник надає пояснення на вищезазначений висновок Держаудитслужби України з огляду на таке: Пунктом 1 ч. II. Констатуючої частини висновку встановлено наступне: «Відповідно до вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, договір про закупівлю та всі додатки до нього оприлюднюються Замовником протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Частиною третьою статті 12 Закону передбачено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Відповідно до частини другої статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель 12.10.2023 оприлюднено договір про закупівлю від 12.10.2023 № 02-12/10, при цьому кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи накладено 18.10.2023, тобто на 4-й робочий день, чим порушено вимогу пункту 10 частини першої статті 10 Закону.» Надаємо роз’яснення щодо цього порушення: Замовником в електронній системі закупівель 12.10.2023 оприлюднено договір про закупівлю від 12.10.2023 № 02-12/10, тобто укладений договір оприлюднено в день його підписання, хочемо підкреслити, що висновок ДАСУ підтверджує факт підписання договору 12 жовтня 2023 року, відповідно до встановлених Законом термінів, але із-за технічних помилок (нестабільний інтернет), некоректно накладено електронний підпис, що було виявлено Замовником 18.10 2023 та виправлено під час виявлення проблеми. Незважаючи на це, порушення, вчинене уповноваженою особою є незначним та не може призводити до вимог про припинення зобов'язань за договором. 2. Замовник заперечує вищезазначений висновок Держаудитслужби України з огляду на таке: Пунктом 2 ч. II. Констатуючої частини висновку встановлено наступне: «В порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону, у тендерній документації Замовника не зазначено кінцевий термін подання тендерних пропозицій.» На виконання вищезазначеної вимоги, у тендерній документації Замовника зазначено у пункті 1 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» у Розділі IV. Подання та розкриття тендерної пропозиції зазначено, що «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій вказаний в електронних полях електронної системи під час оголошення процедури закупівлі». Тому, зазначена вимога виконана Замовником в повній мірі. 3. Замовник заперечує вищезазначений висновок Держаудитслужби України з огляду на таке: Пунктом 2 ч. II. Констатуючої частини висновку встановлено наступне: «Відповідно до вимог пункту 6 Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника « …обов'язковою умовою участі в процедурі закупівлі є ознайомлення учасника з проєктною документацією та безпосереднім майданчиком будівництва для визначення детального обсягу та особливостей виконання будівельних робіт. Ознайомлення з проєктною документацією та майданчиком будівництва здійснюється уповноваженим на це представником учасника (без ідентифікації назви учасника). При цьому уповноважена особа, яка здійснює ознайомлення з проєктною документацією та майданчиком будівництва повинна надати представнику замовника документ, що посвідчує таку особу, та документ про вищу будівельну освіту для забезпечення підписання акту від замовника. Сканкопія такого акта надається у складі тендерної пропозиції разом з актом, під час подання тендерної пропозиції, учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису акту огляду проектної документації та будівельного майданчика». На виконання вищезазначеної вимоги, у тендерній пропозиції ТОВ «СТАН» надано Акт ознайомлення з проектною документацією та майданчиком будівництва від 27.09.2023 підписаний зі сторони учасника, Андрієм Колодяжним, проте в тендерній пропозиції не надано документ про вищу будівельну освіту, чим не дотримано вимоги пункту 6 розділу 3 тендерної документації. Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, Замовником у розміщеному в електронній системі закупівель повідомленні з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах не включено вищезазначені невідповідності та не надано ТОВ «СТАН» можливість виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей. Слід зазначити, що згідно з пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій Замовником здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Отже, враховуючи вищезазначене, Замовником в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «СТАН» як таку, що не відповідала вимогам тендерної документації Замовника. Натомість, Замовником опубліковано повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 03.10.2023 та протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.10.2023 № 03/03-10 про визначення ТОВ СТАН» переможцем процедури закупівлі.» На виконання вищезазначеної вимоги, 27 вересня 2023 року було здійснено огляд будівельного майданчика та проєктної документації громадянином України Колодяжним Андрієм Вікторовичем у присутності в. о. начальника КП «Балаклійський водоканал» Панасенка Миколи Григоровича. Згідно вимог тендерної документації, Андрій Колодяжний для посвідчення особи та складання акту огляду, надав паспорт громадянина України та диплом про вищу освіту за спеціальністю «Теплопостачання і вентиляція», виданий Харківським державним університетом будівництва та архітектури від 17.06.2005 під № ХА 27720491. Дані про диплом були занесені до акту огляду, а також було зроблено його скановану копію (додається). Паспорт громадянина України було перевірено для встановлення особистості та повернуто Андрію Колодяжному. Копія паспорта не робилась, аби уникнути проблем, пов'язаних з умовами Закону України «Про захист персональних даних». Під час подання тендерної пропозиції учасником ТОВ «СТАН» було завантажено копію акту ознайомлення з проєктною документацією та майданчиком будівництва по об’єкту: Реконструкція водопроводу по вул. Жовтневій через річку Балаклійка в м. Балаклія Ізюмського району Харківської області за підписом Колодяжного Андрія Вікторовича та в. о. начальника КП «Балаклійський водоканал» Панасенка Миколи Григоровича. Той самий, що був складений та підписаний під час безпосереднього огляду майданчика та документації. Щодо документів, які підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису акту огляду проєктної документації та будівельного майданчика, під час перевірки тендерної документації було встановлено, що Колодяжний Андрій Вікторович є директором ТОВ «СТАН» на підтвердження чого учасником було завантажено відповідні документи: Протокол загальних зборів учасника № 03/10 від 03 березня 2020 року та Наказ № 1003/20/1 від 10 березня 2020 року. Додатково цю інформацію було підтверджено під час перевірки єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, де Колодяжний Андрій Вікторович значиться як керівник ТОВ «СТАН». Більше того, згідно єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Колодяжний Андрій Вікторович значиться ще й як кінцевий бенефіціарний власник ТОВ «СТАН» із прямим вирішальним впливом (частка 100 %). Враховуючи вищевикладене, підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «СТАН» були відсутні. Учасник ТОВ «СТАН» виконав вимоги пункту 6 тендерної документації: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника в повному обсязі. Вимоги про подання документу про вищу будівельну освіту в складі тендерних пропозицій Учасників разом з актом огляду в тендерній документації Замовника не було. Вимога про подання документу про вищу будівельну освіту біла тільки при огляді будівельного майданчику для складання акту. Тому тендерна пропозиція Учасника ТОВ «СТАН» в повній мірі відповідає умовам тендерної документації Замовника. 4. Замовник заперечує вищезазначений висновок Держаудитслужби України та також надає пояснення підстав, через які не можливо усунути порушення, встановленні у висновку Держаудитслужби України з огляду на таке: Пунктом 3 ч. II. Констатуючої частини висновку встановлено наступне: «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись ст. 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.» Виходячи з наступного, що: Основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього визначено ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема частиною 1 якої визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням Особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до ст. 43 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю є нікчемним у разі: 1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону; 2) укладення договору з порушенням вимог частини 4 ст. 41 цього Закону; 3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до ст.18 цього Закону; 4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами 5 і 6 ст. 33 та частиною 7 ст. 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до ст. 18 цього Закону; 5) якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником. Зазначений висновок не містить встановлених конкретних порушень, які у розумінні ст. 43 Закону України «Про публічні закупівлі» можуть свідчить про нікчемність договору Відповідно до ст. ст. 525, 651, 653, 654 Цивільного кодексу України, та ст. 188 Господарського кодексу України, а також пункту 13 Договору № 02-12/10 від 12.10.2023 року, розірвання договору (правочину) в односторонньому порядку не допускається. Більш того, чинним законодавством України розірвання договору (правочину) на вимогу Держаудитслужби не передбачено взагалі. На підставі вищевикладеного повідомляємо, що припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України виконати не можливо згідно норм чинного законодавства України. 13.11.2023 року у відповідності до частини 8 статті 8 Закону замовником було зроблено звернення до ДАСУ за роз’ясненнями щодо висновку через електронну систему закупівель, на що 14.11.2023 року було отримано відповідь. По суті відповідь обмежується лише додаванням роз’яснень щодо застосування відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, однак так і не було конкретизовано яких саме заходів має вжити замовник, не визначено спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність. Спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень в свою чергу може призвести до нового можливого порушення чинного законодавства. Крім цього звертаємо увагу на той факт, що на момент оголошення висновку 08.11.2023 зобов’язання за договором були виконані підрядником, щонайменше як на 35 відсотків Такий відсоток є приблизним, оскільки остаточно встановити обсяг виконаних робіт наразі не можливо. Зокрема, частина виконаних будівельних робіт в обсязі 25 відсотків підтверджується актом виконаних робіт за формою КБ-2в від 02 листопада 2023 року (сканкопія акту додається), а частина робіт вже зроблена по-за межами акта КБ-2в: підрядником було здійснено підготовчі роботи, планування та розчистка території, придбання матеріалів, завезення техніки на будівельний майданчик, розміщення робітників для тимчасового проживання на місці будівництва тощо (фотозвіт про виконання робіт надається). Фінансування цього договору виконується за рахунок коштів Дитячого представництва ООН в України (UNICEF), які надають благодійну допомогу згідно укладеного меморандуму від 05.02.2023 у рамках проекту: «Зміцнення України у реагуванні на потреби внутрішньо переміщених дітей у приймаючих громадах для забезпечення належного доступу до безпечної питної води та покращення санітарних умов усіх дітей» та «Підтримка реалізації заходів, пов'язаних з невідкладним реагуванням на ситуацію з біженцями в Україні», шляхом перерахування коштів Виконавцю безпосередньо Дитячим представництва ООН в України (UNICEF), згідно умов укладеного договору. Наразі наявна інформація, що виконавцю було сплачено частину коштів згідно обсягу виконаних робіт по акту КБ-2в в розмірі 1 549 073,17 грн. Будь-яких документів щодо підтвердження фінансування цього договору надати не має змоги, оскільки він виконується за рахунок коштів Дитячого представництва ООН в України (UNICEF), шляхом перерахування коштів Виконавцю безпосередньо Дитячим представництва ООН в України (UNICEF), згідно умов укладеного договору. Також хочемо додати, що будівельні роботи по водопровідній мережі вже розпочато. Тобто це означає, що деякі ділянки водогону вже розкопані, відбулись заходи з тимчасового перепідключення для забезпечення водопостачання всього міста, розбирання камер, будування тимчасових конструкцій тощо. Враховуючи це, замовник не уявляє яким чином можна наразі зупинити виконання робіт та припинити зобов’язання з договором. В будь-якому випадку такі дії призведуть до вкрай негативних наслідків та, як зазначається позиціями Верховного суду, призведе до нового, більш суворішого порушення Законодавства України (можливо і міжнародного). Враховуючи ті обставин, що UNICEF самостійно сплачує підряднику робіт та має з ним певні підписані документи щодо виконання зобов’язань, замовник також не розуміє, як може впливати на відносити в даній площині і до яких наслідків це може призвести. Треба також врахувати, що меморандум діє до 05.02.2024. Тому завершити будівельні роботи потрібно до кінця 2023 року. Доповнюємо інформацію, що ця закупівля відбувається для відновлення водогону, зруйнованого внаслідок обстрілів військовими підрозділами російської федерації, який забезпечує послугами сталого водопостачання все місто (понад 18000 користувачів на теперішній час, враховуючи дітей) за кошти благодійників. Відновлення даного об’єкту критичної інфраструктури має дуже велике значення для Балаклійської територіальної громади, і зупинення цього проекту може призвести до припинення централізованого водопостачання цілої громади, що в кінцевому випадку матиме негативні техногенно-екологічні наслідки.
2023-11-15 13:35:32
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 08 листопада 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 23 листопада 2023 |
Порушення виявлено
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Оскарження в суді
Опис: | 22.11.2023 року подано адміністративний позов про скасування Висновку про результати моніторингу закупівлі UA - 2023-09-22-011324-а |
Дата публікації: | 22 листопада 2023 |
Номер відкриття провадження: | П/620/17733/23 |
Дата відкриття провадження: | 04 січня 2024 |
Документи:
05 січня 2024 09:00
|
Електронний підпис |
05 січня 2024 09:00
|
Електронний підпис |
22 листопада 2023 10:20
|
Електронний підпис |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 30 вересня 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТАН" |
6 022 352,38
UAH з ПДВ
|
6 022 352,38
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТАН" #24140651 |
Переможець |
6 022 352,38
UAH з ПДВ
|
03 жовтня 2023 15:27
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 03 жовтня 2023 14:15
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
18 жовтня 2023 13:10
|
Договір 12.10.23.pdf | укладений |
12 жовтня 2023 14:59
|