Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Сульфат алюмінію (коагулянт)
Очікувана вартість
14 730 000,00 UAH
UA-2023-09-14-009205-a 75863285d5fc44ef9c95a19196d53ad1
Відкриті торги з особливостями    Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Козуб Олена Леонідівна

380504258868 elena_kozub85@ukr.net

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО БРОВАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ "БРОВАРИТЕПЛОВОДОЕНЕРГІЯ"
Код ЄДРПОУ: 13711949
Вебсайт: http://brovteplo.com.ua
Місцезнаходження: 07400, Україна , Київська обл., Бровари, ВУЛИЦЯ ГРУШЕВСЬКОГО, будинок 3 А
Контактна особа: Козуб Олена Леонідівна
380504258868
elena_kozub85@ukr.net
Категорія: Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 14 вересня 2023 14:34
Звернення за роз’ясненнями: до 15 жовтня 2023 00:00
Оскарження умов закупівлі: до 15 жовтня 2023 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 18 жовтня 2023 00:00
Очікувана вартість: 14 730 000,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 147 300,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 1,00%
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Мова тендерної пропозиції українська

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Товари


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
500 тонни
Сульфат алюмінію (коагулянт)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2024
ДК 021:2015: 24313123-9 — Сульфат алюмінію

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Поставка товару Пiсляоплата 30 Календарні 100

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%

Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі:

Підстави для відмови в участі

1. Вчинення злочинів, учинених з корисливих мотивів
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку або керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Стаття 44, пункт 6
Стаття 44, пункт 5
Учасник фізична особа підтверджує, що
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
Учасник юридична особа підтверджує, що
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
2. Вчинення економічних правопорушень
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Стаття 44, пункт 4
Стаття 50, пункт 1
Учасник підтверджує, що
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
3. Вчинення корупційних правопорушень
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення. Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Стаття 44, пункт 2
Стаття 44, пункт 3
Учасник підтверджує, що
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
4. Вчинення правопорушень, пов'язаних з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Стаття 44, пункт 12
Учасник підтверджує, що
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
6. Порушення справ про банкрутство
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
Учасник процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура
Стаття 44, пункт 8
Учасник підтверджує, що
Учасник процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
7. Виявлення факту зв'язку учасника з іншими учасниками процедури або замовником
Підтверджує: закупівельник
Відноситься до: учасника
тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Стаття 44, пункт 7
Замовник підтверджує, що
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
8. Виявлення факту наміру впливу на прийняття рішення замовника
Підтверджує: закупівельник
Відноситься до: учасника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
Стаття 44, пункт 1
Замовник підтверджує, що
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
9. Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Стаття 44, пункт 9
Стаття 44, пункт 10
Стаття 44, пункт 11
Стаття 9, частина 2, пункт 9
Учасник підтверджує, що
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції"
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
1. Вчинення злочинів, учинених з корисливих мотивів
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку або керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Стаття 44, пункт 6
Стаття 44, пункт 5
Учасник фізична особа підтверджує, що
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
Учасник юридична особа підтверджує, що
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
2. Вчинення економічних правопорушень
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Стаття 44, пункт 4
Стаття 50, пункт 1
Учасник підтверджує, що
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
3. Вчинення корупційних правопорушень
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення. Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Стаття 44, пункт 2
Стаття 44, пункт 3
Учасник підтверджує, що
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
4. Вчинення правопорушень, пов'язаних з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Стаття 44, пункт 12
Учасник підтверджує, що
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
6. Порушення справ про банкрутство
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
Учасник процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура
Стаття 44, пункт 8
Учасник підтверджує, що
Учасник процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
7. Виявлення факту зв'язку учасника з іншими учасниками процедури або замовником
Підтверджує: закупівельник
Відноситься до: учасника
тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Стаття 44, пункт 7
Замовник підтверджує, що
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
8. Виявлення факту наміру впливу на прийняття рішення замовника
Підтверджує: закупівельник
Відноситься до: учасника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
Стаття 44, пункт 1
Замовник підтверджує, що
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
9. Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Стаття 44, пункт 9
Стаття 44, пункт 10
Стаття 44, пункт 11
Стаття 9, частина 2, пункт 9
Учасник підтверджує, що
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Статус вимоги:
Активна
Дата створення вимоги: 14 вересня 2023 14:34

Вимоги до тендерної пропозиції:

Вимоги до тендерної пропозиції

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції
Підтверджує: учасник
Відноситься до: закупівлі
Учасник підтверджує, що
Мова тендерної пропозиції українська

13 жовтня 2023 15:53
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
13 жовтня 2023 15:52
Додаток 1 до тендерної документації Сульфат алюмінію.docx
13 жовтня 2023 15:52
додаток 3 НОВИЙ ДОГОВІР ТЕНДЕР сульфат алюмінію нова ред.docx
13 жовтня 2023 15:52
Тендерна документація Сульфат алюмінію.docx
13 жовтня 2023 15:52
Додаток2 сульфат 2023 2подача зміни.docx
13 жовтня 2023 15:52
зміни2.docx
13 жовтня 2023 12:37
Додаток 1 до тендерної документації Сульфат алюмінію.docx
13 жовтня 2023 12:37
додаток 3 НОВИЙ ДОГОВІР ТЕНДЕР сульфат алюмінію нова ред.docx
13 жовтня 2023 12:37
Тендерна документація Сульфат алюмінію.docx
13 жовтня 2023 12:37
зміни2.docx
13 жовтня 2023 12:37
Додаток2 сульфат 2023 2подача зміни.docx
14 вересня 2023 14:34
Додаток 1 до тендерної документації Сульфат алюмінію.docx
14 вересня 2023 14:34
додаток 3 НОВИЙ ДОГОВІР ТЕНДЕР сульфат алюмінію нова ред.docx
14 вересня 2023 14:34
Додаток2 сульфат 2023 2подача.docx
14 вересня 2023 14:34
Тендерна документація Сульфат алюмінію.docx
13 жовтня 2023 15:53
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
13 жовтня 2023 12:37
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
14 вересня 2023 14:34
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
13 жовтня 2023 15:52
Додаток 1 до тендерної документації Сульфат алюмінію.docx
13 жовтня 2023 15:52
додаток 3 НОВИЙ ДОГОВІР ТЕНДЕР сульфат алюмінію нова ред.docx
13 жовтня 2023 15:52
Тендерна документація Сульфат алюмінію.docx
13 жовтня 2023 15:52
Додаток2 сульфат 2023 2подача зміни.docx
13 жовтня 2023 15:52
зміни2.docx
13 жовтня 2023 12:37
Додаток 1 до тендерної документації Сульфат алюмінію.docx
13 жовтня 2023 12:37
додаток 3 НОВИЙ ДОГОВІР ТЕНДЕР сульфат алюмінію нова ред.docx
13 жовтня 2023 12:37
Тендерна документація Сульфат алюмінію.docx
13 жовтня 2023 12:37
зміни2.docx
13 жовтня 2023 12:37
Додаток2 сульфат 2023 2подача зміни.docx
14 вересня 2023 14:34
Додаток 1 до тендерної документації Сульфат алюмінію.docx
14 вересня 2023 14:34
додаток 3 НОВИЙ ДОГОВІР ТЕНДЕР сульфат алюмінію нова ред.docx
14 вересня 2023 14:34
Додаток2 сульфат 2023 2подача.docx
14 вересня 2023 14:34
Тендерна документація Сульфат алюмінію.docx

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

Лабораторні дослідження
Дата подання: 15 вересня 2023 15:57
Дата відповіді: 19 вересня 2023 08:16
Шановний Замовник! Відповідно до Додатку 2, учасник повинен надати «копія звіту про проведення лабораторних досліджень зразка запропонованого учасником товару в лабораторії замовника». Просимо надати інформацію, яким чином провести лабораторні дослідження сульфату алюмінію в лабораторії Замовника. Зокрема, просимо вказати контактні дані відповідальної особи, з номер телефону для зв’язку, строки в які будуть проводитись лабораторні дослідження. Дякуємо
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Доброго дня. Для цього Вам необхідно звернутися до Замовника за адресою: info@brovteplo.com.ua з листом для узгодження дати та часу проведення лабораторних досліджень зразка запропонованого учасником товару в лабораторії Замовника.
Про вимоги
Дата подання: 15 вересня 2023 16:47
Дата відповіді: 13 жовтня 2023 12:38
Надайте обгрунтування вимоги про надання копії сертифікату системи управління якості виробника Товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015, з аудиторським звітом системи менеджменту якості. Для чого Замовнику аудиторський звіт системи менеджменту якості. Чому недостатньо надання сертифікату ISO 9001:2015? Також, просимо обгрунтувати вимогу про підтвердження відповідним документом, виданим незалежним акредитованим, в установленому законодавством порядку Національним агентством з акредитації України, органом з оцінки відповідності або лабораторією, яка має свідоцтво про технічну компетентність на відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання» та який повинен містити повний склад Товару, що пропонується до закупівлі. Виконання даної вимоги потребує часу і учасник, який заздалегідь немає такого документу позбавлений можливості прийняти участь у закупівлі. Просимо виключити дану вимогу.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: До тендерної документації внесені зміни
Умови перевезення
Дата подання: 19 вересня 2023 11:30
Дата відповіді: 13 жовтня 2023 12:38
Доброго дня! Просимо Вас надати роз'яснення з наступного приводу. Відповідно до Додатку 2, умови перевезення: м'які контейнери біг-бег 1000-1050 кг. Просимо пояснити, якщо у нас фасування біг-беги 1000-1100 кг, чи буде розглянута наша пропозиція? Дякуємо!
Відповідь: добрий день, так
Про надання документів
Дата подання: 19 вересня 2023 13:29
Дата відповіді: 13 жовтня 2023 12:39
Замовник вимагає надання учасником копії сертифікату якості з зазначенням підприємства, що виготовляє товар, найменування продукту, масу, вид пакування, результати проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту; норму або найменування діючого стандарту, номер і дату договору на підставі якого виникли господарські відносини з виробником Товару (якщо учасник не є виробником Товару); копія висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на алюміній сірчанокислий (сульфат алюмінію) виданий Учаснику, разом з протоколом експертизи. Просимо виключити вимогу про зазначення у сертифікаті якості вимоги про включення номеру і дати договору на підставі якого виникли господарські відносини з виробником Товару, оскільки, учасник може не мати прямого договору з виробником і це є дискримінаційною умовою. Просимо виключити вимогу про надання копії висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданого саме на Учасника. Висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи може бути виданий і на виробника і на іншого заявника, що ніяким чином не впливає на товар, запропонований учасником. Ця умова є дискримінаційною.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: До тендерної документації внесені зміни
Вимоги до висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи
Дата подання: 19 вересня 2023 17:21
Дата відповіді: 13 жовтня 2023 12:39
Шановний Замовник! Додатком 2 до тендерної документації визначено, що у висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи повинно міститись посилання на технічну документацію (документ) у відповідності до якого виготовлено товар. Також у Додатку 2 до тендерної документації міститься вимога відповідно до якої, у випадку якщо учасник пропонує товар іноземного виробництва, висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи повинен містити посилання на контракт, відповідно до якого проведено експертизу товару та видано висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Просимо Вас надати роз’яснення з приводу дотримання обох наведених умов у висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи виданому на товар іноземного виробництва, оскільки товар іноземного виробництва виробляється відповідно до вимог країни походження, а Державна санітарно-епідеміологічна служба у своїй роботі керується виключно вимога чинного законодавства України. З огляду на зазначене, у висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи виданому на товар іноземного виробництва не може бути посилання на технічну документацію (документ) у відповідності до якого виготовлено товар.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: До тендерної документації внесені зміни
Вимоги
Дата подання: 19 вересня 2023 21:27
Дата відповіді: 13 жовтня 2023 12:39
Шановний Замовник! Відповідно до Додатку 2, "Умови перевезення" прописана вимога - м’які контейнери біг-бег 1000-1050кг. Плануємо взяти участь у закупівлі та маємо можливість постачатати предмет закупівлі в м’яких контейнерах біг-бег 1100 кг. Просимо внести відповідні зміни в тендерну документацію, виклавши дану вимогу в наступній редакції: " Умови перевезення - м’які контейнери біг-бег 1000-1100кг. Дякуємо.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: так
Лабораторія Замовника
Дата подання: 19 вересня 2023 21:50
Дата відповіді: 13 жовтня 2023 12:39
Шановний Замовник! Відповідно до Додатку 2, учасник повинен надати «копія звіту про проведення лабораторних досліджень зразка запропонованого учасником товару в лабораторії замовника».Просимо виключити дану вимогу. Оскільки ця умова обмежує коло учасників, бо на відправку та дослідження зразка запропонованого учасником товару в лабораторії замовника потрібен час! Ми плануємо взяти участь та просимо внести зміни у Тендерну документацію.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: До тендерної документації внесені зміни
Щодо вимог
Дата подання: 19 вересня 2023 22:05
Дата відповіді: 13 жовтня 2023 12:39
Шановний Замовник! 3гідно додатку 2: "Учасник повинен надати сертифікат відповідності або свідоцтво про визнання Системи сертифікації УкрСЕПРО, виданий і завірений підписом та печаткою органу з сертифікації відповідної галузі акредитації, або лист, виданий і завірений підписом та печаткою органу з сертифікації відповідної галузі акредитації про те, що товар не підлягає обов’язковій сертифікації." Державна система сертифікації України (система УкрСЕПРО) з 01.01.2018 р. припинила своє існування згідно з наказом ДП "УкрНДНЦ" № 500 від 29 грудня 2017 року. Система УкрСЕПРО підтверджувала відповідність продукції в рамках ГОСТів, багато з яких вже не є дійсними, в т.ч. ГОСТ 12966-85. Вже п’ять років сертифікація товару є добровільною і не обов’язковою та може проводитися не лише державними органами з сертифікації, які входили до УкрСЕПРО. Документи, що свідчать про якість продукції та підтверджують безпечність використання товару в заявленій сфері застосування, в даному випадку: системі питного водопостачання це - сертифікат якості та Висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи. З огляду на зазначене, просимо видалити цю вимогу. Дякуємо!
Розгорнути Згорнути
Відповідь: До тендерної документації внесені зміни
Розгорнути всі запитання: 8 Згорнути запитання

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2023-09-14-009205-a.a2
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ», Код ЄДРПОУ:33075701
Дата подання: 13 жовтня 2023 15:35
умови закупівлі
Шановний Замовник, нова редакція Додатку 2 до тендерної документації містить вимогу про надання копії висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на алюміній сірчанокислий (сульфат алюмінію) виданого Учаснику.
Дана вимога про надання Висновку ДСЕЕ на товар, що виданий виключно Учаснику, була визнана дискримінаційною по відношенню до інших Учасників. В результаті розгляду скарги, Замовника було зобов’язано внести відповідні зміни до тендерної документації, в тому числі в цій частині (пункт 2 рішення АМКУ №15618-р/пк-пз від 02.10.2023 р.). Вимагаємо виконати Рішення АМКУ №15618-р/пк-пз від 02.10.2023 р.
Згідно із частиною 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
За невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження передбачена відповідальність - у вигляді накладання штрафу на керівника замовника від двох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто від 34 000 до 85 000 гривень (частина 5 статті 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога задоволена
13 жовтня 2023 15:58
На етапі подання пропозицій потенційним учасником було подану вимогу на виконання рішення Антимонопольного комітету № 15618-р/пк-пз про зобов’язання КП «Броваритепловодоенергія» внести зміни до тендерної документації за процедурою Сульфат алюмінію (коагулянт), 24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, ідентифікаційний номер UA-2023-09-14-009205-a.
На виконання вимоги щодо рішення Антимонопольного комітету,
ВИРІШИЛА:
1. внести зміни до тендерної документації за процедурою Сульфат алюмінію (коагулянт), 24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, ідентифікаційний номер UA-2023-09-14-009205-a.
2. Оприлюднити документ з переліком змін, що вноситься та нову редакцію тендерної документації на закупівлю Сульфат алюмінію (коагулянт), 24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, ідентифікаційний номер UA-2023-09-14-009205-a.

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2023-09-14-009205-a.b1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ», Код ЄДРПОУ:33075701
Дата подання: 19 вересня 2023 14:49
Скарга на умови тендерної документації Замовника
Вих. №728 від 18.09.2023р. Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель _____________________________________________ 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45 Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО БРОВАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ "БРОВАРИТЕПЛОВОДОЕНЕРГІЯ" Код ЄДРПОУ: 13711949 Адреса: 07400, Україна, Київська область, Бровари, ВУЛИЦЯ ГРУШЕВСЬКОГО, будинок 3 А Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ» Код в ЄДРПОУ 33075701 Місцезнаходження суб’єкта оскарження: смт. Аули Криничанський район Дніпропетровська область 52310 Тендерна документація Замовника, що затверджена уповноваженою особою в закупівлі: UA-2023-09-14-009205-a СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО БРОВАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ "БРОВАРИТЕПЛОВОДОЕНЕРГІЯ" (надалі за текстом – Замовник) 14 вересня 2023 року опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-09-14-009205-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлюКод ДК 021:2015 - 24313123-9 Сульфат алюмінію. Очікувана вартість закупівлі становить 14 730 000,00 грн. з ПДВ. Пунктом 37 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до п. 28. Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Ч.4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону). Товариство з обмеженою відповідальністю «Аульська хлоропереливна станція» виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважає, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника прийняти участь, та фактично бути обраним переможцем в даній закупівлі, та порушують наші права як потенційного учасника. Відповідно до ч.8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом скарги – «Закон»), скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати установленої для подання тендерних пропозицій. Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «АХПС» та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги, що не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію. Дискримінаційні вимоги Замовника полягають у наступному: 1. Розділ 3 тендерної документації Замовника, інструкція з підготовки тендерної пропозиції передбачено, що «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: − інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації». Додатком 2 - Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ, передбачено, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати: «копія сертифікату якості з зазначенням підприємства, що виготовляє товар, найменування продукту, масу, вид пакування, результати проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту; норму або найменування діючого стандарту, номер і дату договору на підставі якого виникли господарські відносини з виробником Товару (якщо учасник не є виробником Товару)». Скаржник вважає, такі вимоги тендерної документації дискримінаційними по відношенню до інших Учасників, в тому числі і скаржника. Оскільки ставить Учасника в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі, а по друге, - взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають господарські відносини з виробником, і які мають сертифікат якості, в якому міститься посилання на номер та дату договору на підставі якого виникли господарські відносини з виробником Товару. Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не мають безпосередніх стосунків із виробниками. Наявність договірних чи інших відносин між Учасником та виробником продукції значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання коагулянтів однак мають договірні відносини з постачальниками або з офіційними представниками виробників, а не з виробником продукції. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням та ін. Відповідно до ч. 2 ст. 20 цього Закону під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з постачальником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими Учасниками, які працюють безпосередньо з виробниками, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі. З цього приводу існує позиція Антимонопольного комітету України. По закупівлі UA-2017-02-13-001432-c (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-02-13-001432-c) АМК України прийнято рішення 1207-р/пк-пз від 14.03.2017 де зазначено, що «наведені вище умови Документації обмежують коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними взаємовідносинами з виробниками. Такі вимоги є дискримінаційними по відношенню до інших учасників Процедури закупівлі, у тому числі Скаржника». По закупівлі UA-2017-05-30-001353-b (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-05-30-001353-b) АМК України прийнято рішення 4277-р/пк-пз від 30.06.2017 де зазначено, що «Колегія встановила, що встановивши вказану вимогу замовник обмежив коло учасників тендеру, лише тими хто має діючу угоду з певним виробником програмного забезпечення. Така вимога є дискримінаційною по відношенню до інших учасників». Таку ж позицію висловлено Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 17756-р/пк-пз від 21.09.2020. Таким чином, викладаючи вимоги до сертифікату якості, в якому обов'язково має бути посилання на номер та дату укладання договору на підставі якого виникли господарські відносини з виробником, фактично Замовник вимагає підтвердити господарські відносини безпосередньо з виробником продукції, що є дискримінацією та суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації. Скаржник має можливість постачати коагулянти, який закуповується у постачальника продукції (договір додаємо), має сертифікат якості виданий виробником (додаємо), що, в свою чергу, жодним чином не нівелює технічний потенціал ТОВ «АХПС», який здатен забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності договору між учасником та заводом-виробником. Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації. Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності договору з виробником, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір між постачальником або виробником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які співпрацюють з виробником, і мають сертифікат якості, в якому буде зазначено договір на підставі якого виникли господарські відносини між учасником і виробником, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі ТОВ «АХПС». Аналогічну позицію такої «дискримінації» висловлено Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 20520-р/пк-пз від 04.11.2020р, а також і рішенні №2153-р/пк-пз від 08.02.2021р. На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація, в цій частині, містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і скаржника, а тому Замовник має внести зміни, якими виключити дискримінаційну вимогу до учасників. 2. Розділ 3 тендерної документації Замовника, інструкція з підготовки тендерної пропозиції передбачено, що «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: − інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації». Додатком 2 - Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ, передбачено, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати: «- копія висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на алюміній сірчанокислий (сульфат алюмінію) виданий Учаснику, разом з протоколом експертизи, з підтвердженням можливості його застосування для очистки води господарсько-питного водопостачання, в якому міститься посилання на технічну документацію (документ) у відповідності до якого виготовлено товар. У разі, якщо Учасник пропонує до поставки товар, що іноземного виробництва, висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи повинен містити посилання на контракт, відповідно до якого проведено експертизу товару та видано висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи (зазначений у висновку контракт надається у складі пропозиції)». Таким чином, задля участі в даній закупівлі, Учасник має надати Висновок ДСЕЕ, що видано на Учасника та в якому обов'язково має бути зазначено - посилання на технічну документацію (документ) у відповідності до якого виготовлено товар, - посилання на контракт, відповідно до якого проведено експертизу товару та видано висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, - та надати контракт на який посилається висновок, що не відповідає вимогам діючого законодавства України, з огляду на наступне: Скаржник вважає, що така вимога тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до інших Учасників, в тому числі і скаржника. Прийняти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають господарські відносини з виробником товару та, відповідно, мають висновок ДСЕЕ на товар, що виданий на учасника, у якому міститься посилання на технічну документацію (документ) у відповідності до якого виготовлено товар, посилання на контракт, відповідно до якого проведено експертизу товару та видано висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, окрім цього Учасник має надати контракт який вказано у цьому висновку. Таку вимогу зможуть виконати лише учасники, які співпрацюють з виробниками. Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника). Відповідно до ст. 1 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно- епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи; об'єкт державної санітарно-епідеміологічної експертизи - будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, проекти нормативних документів, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини, а також діючі об'єкти та чинні нормативні документи у випадках, коли їх шкідливий вплив встановлено в процесі функціонування (використання), а також у разі закінчення встановленого терміну дії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Із змісту визначення поняття «висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи» вбачається, що метою її проведення є дослідження саме об’єкта експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини і є обов’язком для виконання саме власнику об'єкта експертизи. При цьому, для проведення такої експертизи не має значення, яка особа замовила її проведення. Згідно з п. 3.1. Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затв. Наказом Міністерства охорони здоров'я України 09.10.2000р. №247 державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають об'єкти, визначені в статті 11 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», якщо щодо них раніше не проводилася експертиза і власник об'єкта чи вповноважена ним особа не має діючого позитивного висновку на цей об'єкт. Визначення відповідності діючих об'єктів експертизи (тобто об'єктів експертизи, які вже використовуються або функціонують) вимогам санітарних норм здійснюється в ході поточного державного санітарно-епідеміологічного нагляду шляхом періодичної вибіркової перевірки і не потребує проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи (п. 3.3. Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи). Державна санітарно-епідеміологічна експертиза діючих об'єктів експертизи призначається лише в разі наявності в головного державного санітарного лікаря офіційних матеріалів ПРО негативний вплив об'єктів на ЗДОРОВ'Я людей або зміну їх властивостей, що може спричинити такий вплив, а також у разі внесення змін до санітарного законодавства, якими встановлюються більш жорсткі вимоги до об'єктів експертизи (п. 3.4 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи). Отже, законодавство передбачає наявність таких підстав для проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи: 1) якщо, раніше не проводилась експертиза; 2) власник не має діючого позитивного висновку; 3) наявність офіційних матеріалів про негативний вплив об'єктів на здоров'я людей; 4) зміна властивостей об’єкта експертизи, що може вплинути на здоров’я людей. Більш того, будь-які особи не можуть отримати ще один позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, якщо такий був виданий власнику або уповноважену ним органу на об’єкт експертизи.А тому, замовником передбачено вимогу, яка не може бути виконана іншими учасниками, крім власників об’єкта експертизи або уповноважених ними осіб, що є дискримінацією по відношенню до інших учасників. Між тим, відповідно до п. 5.1 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи заявниками державної санітарно-епідеміологічної експертизи є власники об'єкта експертизи або вповноважені ними особи. З огляду на це, учасники, які здійснюють поставку товару і не перебувають в господарських відносинах із власником об’єкта експертизи не можуть замовити даний висновок. Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи видано уповноваженій виробником особі, правових підстав для отримання даного висновку Скаржником немає. Крім цього, п.7.11 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затв. Наказом Міністерства охорони здоров'я України 09.10.2000р. №247 зазначено, що Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ встановленої форми містить: - реквізити висновку як документа (назва об'єкта експертизи; назва виробника продукції, розробника документа, країна; назва заявника, країна заявника; сфера застосування об'єкта експертизи (можливий споживач); сфера реалізації (через роздрібну торгівлю, аптечну мережу, для промислового використання, без права реалізації через роздрібну мережу); назва виконавця експертизи, номер протоколу; термін дії висновку; відповідальний за дотримання вимог висновку; примітки, опис ознак об'єкта експертизи; - медичні вимоги безпеки для життя і здоров'я людини (критерії безпеки, показники, їх граничнодопустимі рівні, встановлений конкретний термін придатності тощо), яким повинен відповідати об'єкт експертизи, з якими має ознайомитись і які зобов'язується виконувати заявник - власник об'єкта експертизи, а також які є предметом подальшого державного санітарно-епідеміологічного нагляду; - перелік відповідних методів їх контролю, які повинні бути перевірені в ході експертизи стосовно можливості застосування для контролю об'єкта експертизи; - рекомендації щодо місця, періодичності та обсягів перевірок об'єкта в ході державного санітарно-епідеміологічного нагляду. Тобто, потенційний замовник експертизи об’єктивно позбавлений можливості впливати на зміст самого висновку, оскільки це документ встановленої форми. Втім, Скаржник має в наявності документи, що передбачені діючим законодавством України, для здійснення постачання сульфат алюмінію в адресу Замовника, а саме: - договір на постачання коагулянту (алюмінію сульфату) №01/01-2023 від 01.01.2023 року, країна походження Туреччина, що укладений з постачальником; - Висновок ДСЕЕ на товар та протокол експертизи до цього висновку, який підтверджує можливість його застосування для очистки води господарсько-питного водопостачання, який відповідає медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини відповідно до Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною», який видано уповноваженим органом в порядку передбаченому діючим законодавством України. Додатково хочемо звернути увагу Орган оскарження на те, що під час проведення закупівлі аналогічного товару Замовником, ідентифікатор закупівліUA-2022-01-13-001359-b, Замовник встановлював аналогічну вимогу щодо надання Висновку ДСЕЕ, без конкретизації на кого має бути він виданий, і яка інформація має бути в ньому зазначена. Зокрема подібна вимога була викладена наступним чином: «- копія висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на алюміній сірчанокислий (сульфат алюмінію) разом з протоколом експертизи». З огляду на викладене, вважаємо, що Замовник встановив подібну вимогу, виходячи з наявності такого документу у певного кола учасників, і виходячи з відсутності таких документів у інших. Раніше, зазначене питання вже розглядалось колегією Антимонопольного комітету України. В результаті розгляду скарги на вимоги тендерної документації Замовника, щодо надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи виданого саме на ім’я учасника, було визнано дискримінаційною вимогою по відношенню до інших учасників та було прийнято рішення від 27.11.2019 № 17508, яким скаргу задоволено та зобов’язано замовника внести відповідні зміни в тендерну документацію. На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація, в цій частині, містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і скаржника, а тому Замовник має внести зміни, якими виключити дискримінаційні вимоги. 3. Розділ 3 тендерної документації Замовника, інструкція з підготовки тендерної пропозиції передбачено, що «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: − інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації». Додатком 2 - Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ, передбачено, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати: «- копія звіту про проведення лабораторних досліджень зразка запропонованого учасником товару в лабораторії замовника». Скаржник, дослідивши відповідні нормативно-правові акти на підставі яких здійснюється очищення води господарсько-питного призначення, вважає, що дана вимога тендерної документації є безпідставною, такою, що не відповідає діючому законодавству України, а тому має бути виключена зі складу тендерної пропозиції, з огляду на наступне: По-перше. Нормативно-правовим актом, що регулює діяльність з виробництва питної води є Закон України «Про питну воду та питне водопостачання в Україні», який поширюється на всіх суб’єктів господарювання, що виробляють питну воду, забезпечують міста, інші населені пункти, окремо розташовані об'єкти питною водою шляхом централізованого питного водопостачання або за допомогою пунктів розливу води (в тому числі пересувних), застосування установок (пристроїв), інших засобів нецентралізованого водопостачання, надають послуги з водовідведення, а також на органи державної влади та органи місцевого самоврядування, що здійснюють регулювання, нагляд і контроль за якістю питної води та/або послуг з водовідведення, станом джерел, систем питного водопостачання та водовідведення, а також споживачів питної води та/або послуг з водовідведення (стаття 2 Закону). Законодавство у сфері питної води та питного водопостачання складається з Водного кодексу України, Кодексу України про надра, законів України "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", цього Закону та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у цій сфері. ПРАВИЛА технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, що затверджені Наказом Держжитлокомунгоспу України 05.07.95 № 30 встановлюють порядок технічної експлуатації систем і споруд водопостачання та водовідведення міст та інших населених пунктів України, є обов'язковими для всіх суб’єктів господарювання, у тому числі юридичних осіб, що здійснюють технічну експлуатацію систем водопостачання та водовідведення, незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (далі - виробники). Розділ 6 зазначених Правил - виробництво питної води. Очисні споруди систем водопостачання і встановлює вимоги до виробників питної води, яким є Замовник, в тому числі, і щодо порядку, строків, умов проведення та ін. лабораторних досліджень питної води (витяг з правил додається). В п. 6.1.1. зокрема передбачено, що основними завданнями експлуатації очисних споруд систем водопостачання є: виробництво питної води, що відповідає вимогам державних санітарних норм та правил, забезпечує надійність очищення та знезараження води; забезпечення ефективної безперебійної та надійної роботи очисних споруд, зниження собівартості очищення та знезараження води, економія реагентів, електроенергії та води на власні потреби; систематичний лабораторно-виробничий і технологічний контроль роботи очисних споруд і якості води у джерелі водопостачання на всіх етапах очищення та на виході із станції; запобігання забрудненню навколишнього середовища скидами водоочисних споруд та контроль за цими скидами. 6.5.6. Кожну партію реагентів піддають контрольному аналізові на вміст активної частини реагента. п. 6.5.8. Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, що затверджені Наказом Держжитлокомунгоспу України 05.07.95 № 30, передбачає, що режими реагентної обробки води у різні періоди року та види реагентів встановлюють на підставі даних фізико-хімічних, санітарно-бактеріологічних та технологічних аналізів і досвіду обробки води та затверджуються керівництвом виробника. При цьому визначають початок і кінець періоду застосування реагента, а також послідовність, інтервали часу між введенням окремих реагентів, місце і спосіб їх введення у воду. А до накопичення даних експлуатації концентрацію розчинів реагентів, їх дози, послідовність та інтервали часу між їх введенням у воду допускається приймання згідно з вимогами державних будівельних норм ДБН В.2.5-74:2013 "Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування" (далі - ДБН В.2.5-74:2013). Таким чином, необхідності щодо проведення лабораторних досліджень зазначені Правила не містять. В п. 6.5.3. Правил лише зазначено - Для хімічної обробки питної води допускається вживати хімічні реагенти відповідно до державних санітарних норм та правил. 6.5.9. Дози реагентів визначають на підставі даних технологічних аналізів води.У процесі експлуатації очисних споруд ці дози уточнюють за результатами перевірки ефективності їх дії на воду, що обробляється, з урахуванням змін якості води у джерелі постачання. Згідно п. 10.4.1 ДБН В.2.5-74:2013марку і вид реагентів, розрахункові дози реагентів слід встановлювати на основі попередніх досліджень відповідно до їх характеристик для різних періодів року в залежності від якості вихідної води та коригувати в період налагодження та експлуатації споруд. При цьому потрібно враховувати допустимі їх залишкові концентрації в очищеній воді, які встановлені ДСанПіН 2.2.4-171 або галузевими будівельними нормами та особливими вимогами споживачів. Реагенти, які застосовуються в процесі підготовки питної води, повинні відповідати вимогам 5.10. П. 5.10ДБН В.2.5-74:2013 При водопідготовці (обробці), транспортуванні та зберіганні питної води слід використовувати обладнання, матеріали, речовини та сполуки (коагулянти, флокулянти, реагенти для знезараження, мийні та дезінфекційні засоби, внутрішні антикорозійні та гідроізоляційні покриття, будівельні матеріали тощо), які мають дозвіл для застосування у цій сфері відповідно до вимог чинного законодавства (Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" від 24.02.1994 р. № 4004-ХІІ; Положення про Державну санітарно-епідеміологічну службу України ДБН В.2.5-74:2013 288 (Затверджено указом Президента України від 06.04.2011 р. № 400). Скаржник є підприємством, який пропонує до поставки аналог коагулянту, який має Висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи (згідно вимог п. 6.5.3. Правил) – додаються, а тому можуть використовуватись Замовником під час здійснення процесу очищення питної води. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи. Замовник, згідно п. 10.4.1 ДБН В.2.5-74:2013 має розрахувати розрахункові дози реагентів на основі попередніх досліджень відповідно до їх характеристик, що зазначені виробником у відповідних технічних умовах, сертифікатах якості. Правила також визначають, яким чином Замовник має здійснити попередній розрахунок доз коагулянту, в залежності від їх видів та дієвої основної речовини. Тобто, з аналізу зазначених норм, видно, Правила не містять вимог до виробників питної води, здійснювати лабораторні дослідження реагентів (нових чи аналогів до вже використовуваних), під час здійснення процесу очищення питної води. Так само і не містять вимог до виробників чи постачальників хімічних реагентів провести лабораторні та промислові випробування на об’єкті водопровідно-каналізаційного господарства на яке постачальник чи виробник планує здійснювати поставку коагулянтів. Правила містять вимогу щодо проведення лабораторних досліджень якості питної води, що виробляється, і це постійний процес, який повинен здійснювати виробник питної води. По-друге. Звертаємо увагу Орган оскарження, що оголошення про проведення даної процедури закупівлі було опубліковано 14.09.2023 року, жодного пояснення яким чином потенційний учасник має звернутись до Замовника, відправити йому зразок, отримати звіт, - тендерна документація не містить. Дана вимога може бути виконана лише тим учасником процедури закупівлі, який до цього здійснював постачання зазначеного коагулянту на підприємство Замовника і вже має в наявності необхідний звіт. Скаржник є підприємством яке до цього часу не здійснював постачання коагулянту на підприємство замовника та не має звіту про проведення лабораторних досліджень коагулянту що проведено в лабораторії Замовника. Більш того, з огляду на відсутність законодавчо встановленої вимоги щодо необхідності проведення лабораторних досліджень коагулянту в лабораторії Замовника, Скаржник взагалі не має такого звіту, та переконаний такий звіт є внутрішнім документом кожного із підприємств, що здійснюють очищення питної води та можуть надаватися постачальнику на його прохання. Проте, діюче законодавство України не містить обов'язку надавати такий звіт постачальникам коагулянтів. А тому, така вимога ставить Учасника в залежність від Замовника. З огляду на вищевикладене, дана вимога є безпідставною, такою що не відповідає діючому законодавству України, а тому має бути виключена. Такої думки дійшов Орган оскарження в своїх рішеннях №28005-р/пк-пз від 20.12.2021, № 24364-р/пк-пз від 27.10.2021, № 6775 -р/пк-пз від 02.04.2021, №1001-р/пк-пз від 18.01.2022, №3362-р/пк-пз від 17.02.2022 та інші. По-третє. Звертаємо також увагу Орган оскарження, що жодним нормативно-правовим актом законодавства України не встановлено вимог чи правил, які б встановлювали процедуру проведення лабораторних досліджень на підприємствах водопровідно-каналізаційних господарств України виробниками чи постачальниками коагулянтів. За відсутності такої процедури, єдиного для всіх виробників/постачальників документу, потенційний Учасник, в тому числі і скаржник, не має можливості завчасно провести відповідні лабораторні та промислові дослідження на водоочисній станції того Замовника, на об’єкти якого планує здійснювати реалізацію коагулянтів. Втім, за наявності такого нормативно-правового акту, дана процедура суттєво обмежувала конкуренцію на даному ринку товарів, та значно розширювала можливості розвитку корупції в цьому питанні, оскільки, працювати чи не працювати з тим чи іншим виробником/постачальником вирішував би, знову ж таки, виключно Замовник. 4. Розділ 3 тендерної документації Замовника, інструкція з підготовки тендерної пропозиції передбачено, що «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: − інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації». Додатком 2 - Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ, передбачено, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати: «- копію сертифікату системи управління якості виробника Товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015, з аудиторським звітом системи менеджменту якості». Скаржник для участі в даній закупівлі має необхідний сертифікат системи управління якості виробника Товару - ISO 9001:2015. Однак аудиторський звіт, який вимагає Замовник, - це документ на підставі якого видано відповідний сертифікат. А тому, витребування зазначеного звіту, за умови надання самого сертифікату є безпідставним та ставить Учасника в залежність від Виробника, від його бажання чи небажання надати такий аудиторський звіт, за умови що він надав сам сертифікат системи управління якістю. З огляду на вищевикладене, дана вимога є безпідставною, такою що не відповідає діючому законодавству України, а тому має бути виключена. Всі наведені вимоги тендерної документації Замовника, у своїй сукупності свідчать про те, що дані вимоги прописані виходячи з наявності чи відсутності документів у потенційних учасників, які вже здійснюють доставку товару на адресу Замовника, і заради яких Замовник і прописав вимоги, які є дискримінаційними. На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації. Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Аульська хлоропереливна станція» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем. Замовником в тендерній документації не дотримано принципів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінацїї учасників. Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.5, 18, 22, 24, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» у зв’язку з порушенням наших законних прав та інтересів, - ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2023-09-14-009205-a. 3. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО БРОВАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ "БРОВАРИТЕПЛОВОДОЕНЕРГІЯ" внести зміни до тендерної документації. Додатки: - тендерна документація Замовника, додаток 2. - договір на поставку коагулянту укладений з постачальником. - сертифікат якості на коагулянт - висновок ДСЕЕ на коагулянт та протокол випробувань Туреччина. - сертифікат системи управління якості виробника Товару ISO 9001:2015. Директор Ігор ДОНЧЕНКО
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Задоволено
Прийнято до розгляду: 21 вересня 2023 16:39
рішення від 21.09.2023 № 15082.pdf
Дата публікації: 21 вересня 2023 16:38
рішення від 02.10.2023 № 15618.pdf
Дата публікації: 05 жовтня 2023 10:57
Коментар замовника щодо усунення порушення: рішення виконано

Документи подані скаржником

19 вересня 2023 09:07
ІSO 9001 Туреччина.pdf

Документи подані замовником

Документи Органу Оскарження

21 вересня 2023 16:38
рішення від 21.09.2023 № 15082.pdf

Інформація про відміну

Виконано
Дата оприлюднення: 16 жовтня 2023 13:03
Кінець періоду оскарження: 27 жовтня 2023 00:00
Дата відміни: 27 жовтня 2023 00:02
Причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Коментар щодо відміни: Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2023-09-14-009205-a. Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: Відповідно до п.1 ст.4 ЗУ «Про публічні закупівлі», планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план відповідно складається на 1 календарний рік. При оголошенні вказаної закупівлі, помилково було вказана кількість необхідного сульфату алюмінію, враховуючи потребу на 2023 та 2024 роки. Проте річний план на 2024 рік ще не сформовано. Оскільки закупівля оголошена відповідно до річного плану на 2023 рік, укладання договору, який буде діяти у 2024 році, є порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити, оскільки планова вартість закупівлі складає суму з врахуванням закупівлі на 2024 рік, а коригування плану закупівлі після оголошення самої закупівлі не є можливим. Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні. Під час розгляду другого питання порядку денного: Згідно з пунктом 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Таким чином, необхідно зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі.
Документи:
16 жовтня 2023 13:03
Електронний підпис
16 жовтня 2023 13:03
протокол відміна сульфат.pdf