Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Мінеральний порошок неактивований МП 1
Очікувана вартість
1 780 000,00 UAH
UA-2023-09-11-007074-a 576d893792a349baabde0cf3498ae219
Спрощена закупівля    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Шамрай Володимир

380504059908 tender_sumy_oblad@ukr.net

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "СУМСЬКИЙ ОБЛАВТОДОР" ВІДКРИТОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ДЕРЖАВНА АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ "АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ УКРАЇНИ"України"
Код ЄДРПОУ: 31931024
Місцезнаходження: 40002, Україна , Сумська обл., Суми, вул.Роменська, 79/2
Контактна особа: Шамрай Володимир
380504059908
tender_sumy_oblad@ukr.net
Категорія: Державне або комунальне підприємство, яке не належить до замовників

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 11 вересня 2023 13:50
Звернення за роз’ясненнями: до 15 вересня 2023 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 19 вересня 2023 00:00
Очікувана вартість: 1 780 000,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 8 900,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,50%
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: Електронна банківська гарантія
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: 35600 UAH
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: Забезпеченням виконання договору є банківська гарантія у розмірі 2% вартості договору.

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Товари


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:14210000-6: Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
500 тонни
Мінеральний порошок неактивований МП 1
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2023
ДК 021:2015: 14210000-6 — Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Поставка товару Пiсляоплата 45 Календарні 100

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%

Вимоги до тендерної пропозиції:

Вимоги до тендерної пропозиції

Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій
Підтверджує: учасник
Відноситься до: закупівлі
Учасник підтверджує, що
Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій

Електронна банківська гарантія

Сума забезпечення: 35600 UAH

Умови укладання договору про закупівлю:

Умови укладання договору про закупівлю

Розмір та умови надання забезпечення виконання договору
Підтверджує: переможець
Відноситься до: закупівлі
Учасник підтверджує, що
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю
Забезпеченням виконання договору є банківська гарантія у розмірі 2% вартості договору.
11 вересня 2023 13:50
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
11 вересня 2023 13:50
Документація мінпорошок.doc

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2023-11-08-000019 ● 045706aa49d24723ac7f4025b0e69453
  • Статус: порушення виявлені
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
    3. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08 листопада 2023
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 08 листопада 2023 15:28
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
08.11.2023 № 66-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 08.11.2023 № 66-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
10. UA-2023-09-11-007074-a від 11.09.2023 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2023-11-08 17:20:35

Запит про надання пояснення

У межах проведення моніторингу процедури на закупівлю «Мінеральний порошок неактивований МП 1» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-09-11-007074-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2023-11-10 12:25:50

Відповідь на запит Держаудитслужби України

У відповідь на запит, повідомляємо зо застосування спрощеної закупівлі відбулося на підставі норм законодавства у сфері закупівель. ДП «Сумський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» ніяким чином не порушує законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі, так як не є замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», і відповідно до нього не поширюється дія Закону.
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники - суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону.
Відповідно до ст. 2 вищевказаного закону, до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать:
1) органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад;
2) Пенсійний фонд України, цільові страхові фонди зі страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, медичного страхування та страхування на випадок безробіття (далі - органи соціального страхування);
3) юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків;
4) юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою цієї статті, та відповідають хоча б одній з таких ознак: органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування або іншим замовникам належить частка у статутному капіталі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи та/або суб’єкта господарювання; наявність спеціальних або ексклюзивних прав - прав, наданих у межах повноважень органом державної влади або органом місцевого самоврядування на підставі будь-якого нормативно-правового акта та/або акта індивідуальної дії, що обмежують провадження діяльності у сферах, визначених цим Законом, однією чи кількома особами, що істотно впливає на здатність інших осіб провадити діяльність у зазначених сферах.
З наведеного вбачається, що не всі юридичні особи, які можуть забезпечувати потреби держави є замовниками у розумінні Закону, а лише ті, які не діють на комерційній основі, тобто є бюджетними установами.
Тобто, пунктом 3 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко передбачено, що до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім зазначених вище) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак:
• юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів;
• органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи;
• у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.
Аналогічна правова позиція викладена в листі Мінекономіки від 21.05.2020 р. № 3304-04/32275-06 «Щодо визначення замовників», де зазначено, що у разі якщо юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, є розпорядниками або одержувачами бюджетних коштів, то такі юридичні особи є замовниками у розумінні Закону, незалежно від розміру такого фінансування, і мають дотримуватися вимог Закону, керуючись вартісними межами, визначеними Законом, протягом бюджетного періоду, що становить один календарний рік, який починається з 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року, з дня отримання бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою.
Отже, після визначення того, що юридична особа забезпечує потреби держави і одночасно не діє на комерційній основі, необхідна наявність однієї із визначених ознак для замовника (розпорядник/одержувач бюджетних коштів; замовник володіє більшістю голосів у вищому органі управління; частка держави перевищує 50%).
Компанію створено наказом Укравтодору від 05.03.2002 року №93 на виконання Указу Президента України № 1056 від 08.11.2001р. та постанови КМУ № 221 від 28.02.2002, відповідно до якої засновником Компанії є держава в особі Державної служби автомобільних доріг України, що здійснює повноваження вищого органу управління Компанії. До статутного капіталу Компанії передано майно державних підприємств з наступним перетворенням їх у дочірні підприємства. Компанія є власником майна, переданого до її статутного капіталу (ст. 12 ЗУ «Про господарські товариства», ст. 115 ЦК України).
На виконання постанови КМУ № 221 від 28.02.2002 та рішення вищого органу управління Компанія виступила засновником дочірніх підприємств.
Згідно з установчими документами (статутами) дочірніх підприємств, останні створені відповідно до рішення вищого органу управління ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» (на сьогодні АТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України») від 09.04.2002 № 156 на власності Компанії.
Управління дочірніми підприємствами здійснює Компанія через свої органи управління. Зазначене також підтверджується розпорядженням КМ України від 23.11.2011 № 1221-р «Питання управління Державною службою автомобільних доріг об’єктами державної власності», відповідно до якого затверджено перелік державних підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Державної служби автомобільних доріг, до яких ні Компанія, ні її дочірні підприємства не увійшли.
Таким чином, засновником і єдиним власником дочірніх підприємств є Компанія, що також вбачається й з загальнодоступних відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Попри те, дочірні підприємства як і сама Компанія діють виключно на комерційній основі з метою отримання прибутку, що безпосередньо вбачається із їх статутних документів.
Отже, дочірні підприємства Компанії, як і сама Компанія, не є Замовником у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі» з огляду на таке:
• дочірнє підприємство не є органом державної влади та органом місцевого самоврядування;
• діяльність (господарську діяльність) дочірнього підприємства здійснює на комерційній (промисловій) основі;
• у статутному капіталі дочірнього підприємства відсутня державна або комунальна частка акцій (часток, паїв), яка перевищує 50 відсотків;
• дочірнє підприємство не належить до сфери управління Укравтодору та не здійснюють своєї господарської діяльності за рахунок фінансування з Державного бюджету України; не є уповноваженим розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, в межах такого фінансування;
• дочірнє підприємство не є ні державним унітарним підприємством, ні державним комерційним підприємством в силу ст. ст.73, 74 Господарського кодексу України: воно не утворено як державне унітарне підприємство компетентним органом державної влади в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини державної частки, без поділу її на частки, і не входить до сфери його управління; на праві господарського відання або оперативного управління за дочірнім підприємством не закріплено майно, що перебуває у державній власності і у найменуванні такого підприємства відсутні слова «державне підприємство»; управління підприємством здійснює директор, який призначається на посаду та звільняється з неї АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» (за погодженням з вищим органом Засновника); статутний капітал дочірнього підприємства не утворений у спосіб, передбачений для державного комерційного підприємства.
• підприємство не є одержувачем бюджетних коштів (не фінансується з бюджету), до його органів управління не входять органи державної влади або місцевого самоврядування, у статутному капіталі є лише внесок засновника - акціонерного товариства, а не органу державної влади чи місцевого самоврядування.

За таких обставин, дочірні підприємства Компанії та безпосередньо Компанія не являються юридичними особами публічного права, а дія ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII із змінами і доповненнями, як на замовників у розумінні вказаного закону не розповсюджується.
Дочірнє підприємство «Сумський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» здійснює свою діяльність на добровільних засадах. Під час здійснення закупівельної діяльності підприємство керується внутрішнім локальним документом «Порядок здійснення закупівельної діяльності дочірніми підприємствами АТ «ДАК «Автомобільні дороги України», затвердженим наказом АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» №70 від 09.08.2022 року. Зазначений порядок встановлює основні засади здійснення закупівель товарів дочірніми підприємствами АТ «ДАК «Автомобільні дороги України», визначає єдиний підхід та організаційні відносини, пов’язані з закупівельною діяльністю дочірніх підприємств, з метою впорядкування здійснення закупівельної діяльності, створення конкурентного середовища, розвитку добросовісної конкуренції, забезпечення раціонального та ефективного використання коштів.

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2023-11-09 12:58:51

Запит про надання пояснення

У межах проведення моніторингу закупівлі «Мінеральний порошок неактивований МП 1» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-09-11-007074-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати обґрунтування застосування спрощеної закупівлі.
2. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції потенційних учасників, інші документи), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2023-11-10 12:29:21

Відповідь на запит Держаудитслужби України

У відповідь на запит, повідомляємо зо застосування спрощеної закупівлі відбулося на підставі норм законодавства у сфері закупівель. ДП «Сумський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» ніяким чином не порушує законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі, так як не є замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», і відповідно до нього не поширюється дія Закону.
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники - суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону.
Відповідно до ст. 2 вищевказаного закону, до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать:
1) органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад;
2) Пенсійний фонд України, цільові страхові фонди зі страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, медичного страхування та страхування на випадок безробіття (далі - органи соціального страхування);
3) юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків;
4) юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою цієї статті, та відповідають хоча б одній з таких ознак: органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування або іншим замовникам належить частка у статутному капіталі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи та/або суб’єкта господарювання; наявність спеціальних або ексклюзивних прав - прав, наданих у межах повноважень органом державної влади або органом місцевого самоврядування на підставі будь-якого нормативно-правового акта та/або акта індивідуальної дії, що обмежують провадження діяльності у сферах, визначених цим Законом, однією чи кількома особами, що істотно впливає на здатність інших осіб провадити діяльність у зазначених сферах.
З наведеного вбачається, що не всі юридичні особи, які можуть забезпечувати потреби держави є замовниками у розумінні Закону, а лише ті, які не діють на комерційній основі, тобто є бюджетними установами.
Тобто, пунктом 3 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко передбачено, що до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім зазначених вище) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак:
• юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів;
• органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи;
• у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.
Аналогічна правова позиція викладена в листі Мінекономіки від 21.05.2020 р. № 3304-04/32275-06 «Щодо визначення замовників», де зазначено, що у разі якщо юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, є розпорядниками або одержувачами бюджетних коштів, то такі юридичні особи є замовниками у розумінні Закону, незалежно від розміру такого фінансування, і мають дотримуватися вимог Закону, керуючись вартісними межами, визначеними Законом, протягом бюджетного періоду, що становить один календарний рік, який починається з 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року, з дня отримання бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою.
Отже, після визначення того, що юридична особа забезпечує потреби держави і одночасно не діє на комерційній основі, необхідна наявність однієї із визначених ознак для замовника (розпорядник/одержувач бюджетних коштів; замовник володіє більшістю голосів у вищому органі управління; частка держави перевищує 50%).
Компанію створено наказом Укравтодору від 05.03.2002 року №93 на виконання Указу Президента України № 1056 від 08.11.2001р. та постанови КМУ № 221 від 28.02.2002, відповідно до якої засновником Компанії є держава в особі Державної служби автомобільних доріг України, що здійснює повноваження вищого органу управління Компанії. До статутного капіталу Компанії передано майно державних підприємств з наступним перетворенням їх у дочірні підприємства. Компанія є власником майна, переданого до її статутного капіталу (ст. 12 ЗУ «Про господарські товариства», ст. 115 ЦК України).
На виконання постанови КМУ № 221 від 28.02.2002 та рішення вищого органу управління Компанія виступила засновником дочірніх підприємств.
Згідно з установчими документами (статутами) дочірніх підприємств, останні створені відповідно до рішення вищого органу управління ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» (на сьогодні АТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України») від 09.04.2002 № 156 на власності Компанії.
Управління дочірніми підприємствами здійснює Компанія через свої органи управління. Зазначене також підтверджується розпорядженням КМ України від 23.11.2011 № 1221-р «Питання управління Державною службою автомобільних доріг об’єктами державної власності», відповідно до якого затверджено перелік державних підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Державної служби автомобільних доріг, до яких ні Компанія, ні її дочірні підприємства не увійшли.
Таким чином, засновником і єдиним власником дочірніх підприємств є Компанія, що також вбачається й з загальнодоступних відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Попри те, дочірні підприємства як і сама Компанія діють виключно на комерційній основі з метою отримання прибутку, що безпосередньо вбачається із їх статутних документів.
Отже, дочірні підприємства Компанії, як і сама Компанія, не є Замовником у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі» з огляду на таке:
• дочірнє підприємство не є органом державної влади та органом місцевого самоврядування;
• діяльність (господарську діяльність) дочірнього підприємства здійснює на комерційній (промисловій) основі;
• у статутному капіталі дочірнього підприємства відсутня державна або комунальна частка акцій (часток, паїв), яка перевищує 50 відсотків;
• дочірнє підприємство не належить до сфери управління Укравтодору та не здійснюють своєї господарської діяльності за рахунок фінансування з Державного бюджету України; не є уповноваженим розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, в межах такого фінансування;
• дочірнє підприємство не є ні державним унітарним підприємством, ні державним комерційним підприємством в силу ст. ст.73, 74 Господарського кодексу України: воно не утворено як державне унітарне підприємство компетентним органом державної влади в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини державної частки, без поділу її на частки, і не входить до сфери його управління; на праві господарського відання або оперативного управління за дочірнім підприємством не закріплено майно, що перебуває у державній власності і у найменуванні такого підприємства відсутні слова «державне підприємство»; управління підприємством здійснює директор, який призначається на посаду та звільняється з неї АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» (за погодженням з вищим органом Засновника); статутний капітал дочірнього підприємства не утворений у спосіб, передбачений для державного комерційного підприємства.
• підприємство не є одержувачем бюджетних коштів (не фінансується з бюджету), до його органів управління не входять органи державної влади або місцевого самоврядування, у статутному капіталі є лише внесок засновника - акціонерного товариства, а не органу державної влади чи місцевого самоврядування.

За таких обставин, дочірні підприємства Компанії та безпосередньо Компанія не являються юридичними особами публічного права, а дія ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII із змінами і доповненнями, як на замовників у розумінні вказаного закону не розповсюджується.
Дочірнє підприємство «Сумський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» здійснює свою діяльність на добровільних засадах. Під час здійснення закупівельної діяльності підприємство керується внутрішнім локальним документом «Порядок здійснення закупівельної діяльності дочірніми підприємствами АТ «ДАК «Автомобільні дороги України», затвердженим наказом АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» №70 від 09.08.2022 року. Зазначений порядок встановлює основні засади здійснення закупівель товарів дочірніми підприємствами АТ «ДАК «Автомобільні дороги України», визначає єдиний підхід та організаційні відносини, пов’язані з закупівельною діяльністю дочірніх підприємств, з метою впорядкування здійснення закупівельної діяльності, створення конкурентного середовища, розвитку добросовісної конкуренції, забезпечення раціонального та ефективного використання коштів.

Надання інформації про усунення порушення замовником

ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку від 28.11.2023 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-11-007074-a Відповідно до наказу управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 08.11.2023р. №66-З здійснено моніторинг закупівлі ДК 021:2015: 14210000-6 — Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі, ідентифікатор доступу до закупівлі UA-2023-09-11-007074-a, за результатами проведення якого 28.11.2023 року складено та оприлюднено в електронній системі закупівель висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-25-009135-a (далі – Висновок) та зобов’язано ДП «Сумський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та в подальшому здійснювати такі закупівлі з дотриманням вимог Закону та Особливостей і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. ДП «Сумський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» детально опрацьовано та проаналізовано зазначений Висновок. Однак, вважаємо висновок незаконним та необґрунтованим, тому, керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), до нього надаються аргументовані заперечення. Контролюючий орган вбачає порушення ДП «Сумський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», яке полягає у придбанні мінерального порошку неактивованого МП 1 шляхом здійснення спрощеної закупівлі, несвоєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору переможця умовам документації спрощеної закупівлі. Контролючий орган помилково вважає ДП «Сумський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» Замовником у розумінні ст. 2 Закону. Зазначене обґрунтовує тим, що майно, передане дочірнім підприємствам Компанії, у тому числі і дочірньому підприємству «Сумський облавтодор», є державним майном у розумінні частини першої статті 141 ГКУ. У зв’язку з цим Контролюючий орган помилково відносить ДП «Сумський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» до юридичних осіб, які є підприємствами, установами, організаціями та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак, зокрема у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків. Проте, зазначений висновок є помилковим, ДП «Сумський облавтодор» не є замовником в розумінні Закону, що підтверджується наступним. Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 2 Закону до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків. З наведеного вбачається, що не всі юридичні особи, які можуть забезпечувати потреби держави є замовниками у розумінні Закону, а лише ті, які не діють на комерційній основі, тобто є бюджетними установами. ДП «Сумський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» діє виключно на комерційній основі з метою отримання прибутку і навіть виконуючи завдання щодо забезпечення безпеки дорожнього руху — здійснюється експлуатаційне утримання доріг на підставі договірних відносин. Так, відповідно до п. 2.1 Статуту ДП «Сумський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» підприємство засноване з метою одержання прибутку. Таким чином, ДП «Сумський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» здійснює свою діяльність на комерційній (промисловій) основі, у зв’язку з чим не вважається замовником в розумінні Закону. Крім того, варто зазначити, що ДП «Сумський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» створено відповідно до рішення вищого органу управління ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» (на сьогодні АТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України») від 09.04.2002 № 156 на власності Компанії. Управління дочірніми підприємствами здійснює Компанія через свої органи управління. Зазначене також підтверджується розпорядженням КМ України від 23.11.2011 № 1221-р «Питання управління Державною службою автомобільних доріг об’єктами державної власності», відповідно до якого затверджено перелік державних підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Державної служби автомобільних доріг, до яких ні Компанія, ні її дочірні підприємства не увійшли. Таким чином, засновником і єдиним власником ДП «Сумський облавтодор» є Компанія, що також вбачається й з загальнодоступних відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. Статутом ДП «Сумський облавтодор» визначено, що засновником підприємства є АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» (Компанія); майно підприємства складається з сукупності речей, майнових прав, інших цінностей, вартість яких відображається на самостійному балансі підприємства, власником якого є Компанія, що закріплене за підприємством на праві господарського відання та іншого майна, набутого підприємством у власність та майна, що належить підприємству на інших речових правах. Також зі змісту Статуту ДП «Сумський облавтодор» вбачається, що підприємство утворено не на основі державної власності, є юридичною особою приватного права. Відповідно п. 3.2. Статуту ДП «Сумський облавтодор», Підприємство здійснює свою діяльність на комерційній основі відповідно до чинного законодавства та цього Статуту. Тобто, ДП «Сумський облавтодор» не є органом державної влади та органом місцевого самоврядування; здійснює свою діяльність (господарську діяльність на комерційній (промисловій) основі; у його статутному капіталі відсутня державна або комунальна частка акцій (часток, паїв), яка перевищує 50 відсотків; не належить до сфери управління Укравтодору та не здійснюють своєї господарської діяльності за рахунок фінансування з Державного бюджету України; не є уповноваженим розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, в межах такого фінансування; не є ні державним унітарним підприємством, ні державним комерційним підприємством в силу ст. ст.73, 74 Господарського кодексу України: воно не утворено як державне унітарне підприємство компетентним органом державної влади в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини державної частки, без поділу її на частки, і не входить до сфери його управління; на праві господарського відання або оперативного управління за дочірнім підприємством не закріплено майно, що перебуває у державній власності і у найменуванні такого підприємства відсутні слова «державне підприємство»; управління підприємством здійснює директор, який призначається на посаду та звільняється з неї АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» (за погодженням з вищим органом Засновника); статутний капітал дочірнього підприємства не утворений у спосіб, передбачений для державного комерційного підприємства. Крім того, наказом АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» №70 від 09.08.2022 року було затверджено порядок здійснення закупівельної діяльності дочірніми підприємствами АТ «ДАК «Автомобільні дороги України». Зазначений порядок встановлює основні засади здійснення закупівель товарів дочірніми підприємствами АТ «ДАК «Автомобільні дороги України», визначає єдиний підхід та організаційні відносини, пов’язані з закупівельною діяльністю дочірніх підприємств, з метою впорядкування здійснення закупівельної діяльності, створення конкурентного середовища, розвитку добросовісної конкуренції, забезпечення раціонального та ефективного використання коштів. Даний Порядок є внутрішнім (локальним) документом, що регулює діяльність ДП «Сумський облавтодор» у сфері закупівель. При здійсненні господарської діяльності ДП «Сумський облавтодор» керується саме зазначеним порядком. Так, відповідно до розділу 1 зазначеного порядку, Замовник - дочірнє підприємство Компанії, яке здійснює закупівлі товарів відповідно до цього Порядку та не є замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, ДП «Сумський облавтодор» - є дочірнім підприємством АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» і створений на базі відокремленої частини його майна, а не створений безпосередньо державою або відповідним уповноваженим державним органом, із чого випливає, що Дочірнє підприємство «Сумський облавтодор», як і АТ «ДАК «Автомобільні дороги України», не є державними підприємствами, в той час діють на комерційній основі, що виключає можливість віднесення ДП «Сумський облавтодор» до статусу Замовника в розумінні діючого законодавства. У зв’язку з цим, вважаємо висновок від 28.11.2023 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-11-007074-a протиправним та таким, що підлягає скасуванню. Зазначений висновок буде оскаржено ДП «Сумський облавтодор» в судовому порядку.

2023-12-01 11:00:22


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDF
Дата публікації: 28 листопада 2023
Кінцевий строк оскарження: 13 грудня 2023

Порушення виявлено

  1. Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  2. Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону.)

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Оскарження в суді

Опис: Позовна заява №06/1193 від 08.12.2023р. про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі. Справа №480/12990/23
Дата публікації: 11 грудня 2023

Документи:

11 грудня 2023 09:29
Електронний підпис

Реєстр пропозицій

Друкувати реєстр отриманих тендерних пропозицій PDFHTML

Дата і час розкриття: 19 вересня 2023 00:00

Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Відповідність критеріям Документи
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АРІАЛ АЛЬЯНС" 1 732 740,00
UAH з ПДВ
1 732 740,00
UAH з ПДВ
Відповіді учасника Документи

Публічні документи

18 вересня 2023 18:24
Електронний підпис
18 вересня 2023 18:24
Електронний підпис
18 вересня 2023 18:23
5.2 Опис.pdf
18 вересня 2023 18:23
17. Додаток №3.pdf.p7s
18 вересня 2023 18:23
4.5 Звітність 2022.pdf
18 вересня 2023 18:23
3. Витяг ПДВ.pdf.p7s
18 вересня 2023 18:23
7. Додаток №5.pdf
18 вересня 2023 18:23
16.1 Гарантійний лист.pdf.p7s
18 вересня 2023 18:23
Банківська Ліцензія.7z
18 вересня 2023 18:23
17. Додаток №3.pdf
18 вересня 2023 18:23
12. МТБ.pdf.p7s
18 вересня 2023 18:23
5. Статут АРИАЛ АЛЬЯНС.pdf.p7s
18 вересня 2023 18:23
16.1 Гарантійний лист.pdf
18 вересня 2023 18:23
4.5 Звітність 2022.pdf.p7s
18 вересня 2023 18:23
14. Довідка про аналоги.pdf
18 вересня 2023 18:23
Лист для клієнтів.7z
18 вересня 2023 18:23
1. Додаток №1.pdf.p7s
18 вересня 2023 18:23
Наказ Фролова Ю.М.7z
18 вересня 2023 18:23
4.1.1 Наказ (копія).pdf
18 вересня 2023 18:23
Свідоцтво РА.7z
18 вересня 2023 18:23
3. Витяг ПДВ.pdf
18 вересня 2023 18:23
1. Додаток №1.pdf
18 вересня 2023 18:23
12. МТБ.pdf
18 вересня 2023 18:23
Лист здійснення БД.7z
18 вересня 2023 18:23
Гарантія 4117-23.7z
18 вересня 2023 18:23
4.6 Витяг ЄДР.pdf
18 вересня 2023 18:23
4.1 Наказ.pdf.p7s
18 вересня 2023 18:23
Протокол НР.7z
18 вересня 2023 18:23
14. Довідка про аналоги.pdf.p7s
18 вересня 2023 18:23
4.1 Наказ.pdf
18 вересня 2023 18:23
Витяг із Статуту.7z
18 вересня 2023 18:23
9. Довідка про ліцензію.pdf
18 вересня 2023 18:23
17.4 Гарантія щодо товару.pdf
18 вересня 2023 18:23
4.6 Витяг ЄДР.pdf.p7s
18 вересня 2023 18:23
4.1.1 Наказ (копія).pdf.p7s
18 вересня 2023 18:23
7. Додаток №5.pdf.p7s
18 вересня 2023 18:23
5.2 Опис.pdf.p7s
18 вересня 2023 18:23
5. Статут АРИАЛ АЛЬЯНС.pdf

Відповіді учасника на умови участі у закупівлі

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АРІАЛ АЛЬЯНС"

Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій

Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій

Підтверджую

Розмір та умови надання забезпечення виконання договору

Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю

Підтверджую

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АРІАЛ АЛЬЯНС"
#39376931
Переможець 1 732 740,00
UAH з ПДВ
25 вересня 2023 12:31

Документи

25 вересня 2023 12:31
Електронний підпис
25 вересня 2023 12:30
Протокол №38.pdf

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 25 вересня 2023 12:31

Друкувати повідомлення про намір укласти договір PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АРІАЛ АЛЬЯНС"
#39376931
1 732 740,00
UAH з ПДВ
Документи

Документи

25 вересня 2023 12:31
Електронний підпис
25 вересня 2023 12:30
Протокол №38.pdf

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
10 жовтня 2023 17:17
Договір № 0310-23-1.pdf укладений
10 жовтня 2023 17:16