Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Червоненська селищна рада |
Код ЄДРПОУ: | 04346793 |
Вебсайт: | https://chervonenska-gromada.gov.ua/ |
Місцезнаходження: | 13434, Україна , Житомирська обл., смт. Червоне, вул. Миру, 28 |
Контактна особа: |
Павло Болотін +380680435209 chervone_rada@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 30 серпня 2023 10:53 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 04 вересня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 04 вересня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 07 вересня 2023 00:30 |
Очікувана вартість: | 4 186 162,80 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 20 930,81 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Оплата відбувається на підставі актів виконаних робіт | Пiсляоплата | 15 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
30 серпня 2023 10:54 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
30 серпня 2023 10:53 |
ТД Червоне.docx | |
30 серпня 2023 10:53 |
ТД Червоне.docx | |
30 серпня 2023 10:53 |
3.Проект договору.docx | |
30 серпня 2023 10:53 |
3.Проект договору.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-09-18-000053 ● 31e25c86c4d84327a9569d587aeaff04
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 18 вересня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 18 вересня 2023 17:49 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.09.2023
№ 56-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 18.09.2023 № 56-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2023-08-30-002469-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-09-18 18:00:03
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району Житомрської області. Коригування.» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-30-002469-a) та відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
1. Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість з наданням документального підтвердження.
2. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» на відповідність тендерній документації Червоненської селищної ради (далі - Замовник) з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
3. Аналізом встановлено, що в порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей:
- в пункті 3 розділу 5 тендерної документації Замовником зазначено підстави відхилення тендерних пропозицій, що визначені в пункті 44 Особливостей, без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2023 № 471;
- пункт 10.8 розділу 10 проєкту договору (Додаток № 3 до тендерної документації) містить вимогу, що витрати на здійснення технічного нагляду передбачені на підставі норм ДСТУ Б Д.1.1- 1:2013, при тому, що вказані норми відповідно до наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», з 08.11.2021 втратили чинність.
Слід відмітити, що відповідно до пунктів 1 та 2 «Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Постанова № 668) визначено, що ці загальні умови є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва (далі - договір підряду) незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників).
Разом з тим, відповідно до пункту 5 Постанови № 668 визначено, що істотними умовами договору підряду є: найменування та реквізити сторін; місце і дата укладення договору підряду; предмет договору підряду; договірна ціна; строки початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта); права та обов'язки сторін; порядок забезпечення виконання зобов'язань за договором підряду; умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва; порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; порядок залучення субпідрядників; вимоги до організації робіт; порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта); порядок розрахунків за виконані роботи; порядок здачі-приймання закінчених робіт(об'єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання.
Проте, аналізом установлено, що відповідно до пункту 4 розділу 6 тендерної документації Замовником встановлено умову, що істотними умовами договору про закупівлю є лише предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів, що не відповідає вимогам пункту 5 Постанови № 668.
Поясніть, чому Замовником порушено норми абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, абзацу 1 пункту 28 Особливостей, пункту 5 Постанови № 668?
4. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей та не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» надано договір оренди обладнання від 14.01.2022 № 10/01-21 без акту приймання-передачі, з моменту підписання якого об’єкти, що орендуються вважаються переданими (пункти 5.1-5.3 даного договору), чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації та, як наслідок не підтверджено відповідність учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» адміністративні витрати у складі договірної ціни (файл «кошторис ч 1») розраховані відповідно до показників Додатку № 27 кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі - Настанова) (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови, що не відповідає вимогам пункту 5.17 Настанови, а відтак не відповідає умовам Додатку № 2 до тендерної документації.
Водночас, аналізом встановлено, що учасник для розрахунку адміністративних витрат застосував показник – 5,66, однак в тендерній документації відсутня інформація, до якого класу наслідків (відповідальності) відноситься об’єкт «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району Житомирської області. Коригування».
Також, аналізом встановлено, що у складі ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) (файл «кошторис ч 1») учасника ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» відсутні кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, що не відповідає вимогам пунктіу 5.33 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам Додатку № 2 до тендерної документації.
Враховуючи викладене вище, поясніть чому, в порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «НВФ «Термоуніверсал»?
Також, поясніть, до якого класу наслідків (відповідальності) відноситься об’єкт «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району Житомрської області. Коригування» згідно проектної документації із посиланням на пункт тендерної документації, в якому зазначена дана інформація Замовником?
5. Поясніть, чому в порушення норм пункту 54 Особливостей Замовником роз’яснення на звернення від 01.09.2023 надано, шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель, на четвертий день (05.09.2023), а не протягом трьох днів з дати його оприлюднення.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-09-21 20:14:17
Надання пояснень на запитання моніторингу
1. Відповідно до абз. 1 п. 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) (в редакції, чинній на час виникнення правовідносин), Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Враховуючи вимоги п. 29 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі»(далі – Закон), тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити перелік складових, визначених ч.2 ст. 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. За приписами ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовник, дотримуючись законодавства в цілому та принципів здійснення закупівель, встановлених ст. 5 Закону, в даному випадку визначив технічні та якісні характеристик предмета закупівлі на підставі проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району, Житомирської області. Коригування», яка пройшла експертизу згідно Експертного висновку виданого Філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Житомирській області від 07 липня 2023 року, реєстраційний номер ЕХ01:3731-9753-6218-4597, що підтверджується робочим проектом. При визначенні переліку робіт та матеріалів, Замовником систематизовано інформацію з робочого проекту(кошторисна документація) по об’єкту: «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району, Житомирської області. Коригування».
Очікувана вартість предмета закупівлі була визначена на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва: «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району, Житомирської області. Коригування», складеного за поточними цінами станом на 2023 рік. За даними зведеного кошторисного розрахунку, загальна вартість по зведеному кошторисному розрахунку склала 4 278 107,00 грн, що підтверджується зведеним кошторисним розрахунком вартості об’єкта будівництва: «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району, Житомирської області. Коригування».
Звертаємо Вашу увагу, що при формуванні очікуваної вартості предмета закупівлі з загальної вартості по зведеному кошторисному розрахунку були виключені витрати, які не несе учасник при виконанні робіт.
2. Факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» на відповідність тендерній документації Червоненської селищної ради не були встановлені, та відповідно рішеннями та протоколами Уповноваженої особи не оформлялись.
3. Відповідно до положень пункту 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Положення частини першої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачають, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. При цьому перелік відомостей, що обов’язково зазначаються у тендерній документації наведено в частині другій статті 22 Закону.
Слід зазначити, що вимоги Закону України “Про публічні закупівлі” (зокрема частина друга статті 22) та Особливостей не передбачають обов’язку замовника зазначати в тендерній документації інформацію про підстави для відхилення тендерних пропозицій.
Таким чином зазначивши підстави відхилення тендерних пропозицій, що визначені в пункті 44 Особливостей (без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2023 № 471) замовник не порушив вимоги Закону України “Про публічні закупівлі” (зокрема частина друга статті 22) та Особливостей.
Крім цього положення Закону України “Про публічні закупівлі” та Особливостей не встановлюють жодних вимог щодо формування положень проекту договору про закупівлю, який є обов’язковою частиною тендерної документації.
Таким чином формулювання пункту 10.8 розділу 10 проєкту договору (Додаток № 3 до тендерної документації) в частині витрат на здійснення технічного нагляду на підставі норм ДСТУ Б Д.1.1- 1:2013 не порушують вимоги законодавства про закупівлю.
Слід зазначити, що положення ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 “Правила визначення вартості будівництва”, (затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293) та положення кошторисних норм України “Настанова з визначення вартості будівництва” (затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281) містять подібні норми в частині здійснення технічного нагляду.
Також, слід зазначити, що відповідно положень пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей.
Частиною 1 статті 638 Цивільного кодексу України визначено: договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору.
Також частиною 3 статті 180 Господарського кодексу України зазначено: при укладенні господарського договору сторони зобов’язані в будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Відповідно до положень пункту 4 розділу 6 тендерної документації передбачено, що істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору.
Таким чином Замовником не було порушено вимоги законодавства в цій частині.
4. Відповідно пункту 1 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям учасник у складі пропозиції повинен надати Довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.
Таким чином тендерна документації не містить окремих вимог щодо надання у складі пропозиції актів приймання-передачі на обладнання, що орендуються.
Щодо розміру адміністративних витрат, врахованих учасником у складі договірної ціни, повідомляємо наступне. Зміною № 1 до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 30.04.2022 № 67, у пункті 5.17: абзац другий пункту доповнено словами «або за показниками, наведеними в Додатку 26 цієї Настанови.»; доповнити пункт новим останнім абзацом такого змісту: «При обчисленні адміністративних витрат за показниками, наведеними в Додатку 26 цієї Настанови, пункт 5.18 не застосовується.» В той же час, в Настанові з визначення вартості будівництва (зі змінами) в п. 5.17 є посилання на додаток 26 «Перелік адміністративних витрат», але в цьому додатку наведений саме перелік таких витрат, а не їх показники, як це передбачено згідно п. 5.17 Зміни №1 до Настанови з визначення вартості будівництва. Показники адміністративних витрат наведені виключно в додатку 27 «Показники для визначення в інвесторській кошторисній документації розміру адміністративних витрат будівельних організацій в розрахунку на 1 люд.год загальної кошторисної трудомісткості будівельних робіт» Настанови з визначення вартості будівництва (зі змінами). Враховуючи вищезазначене, в Настанові з визначення вартості будівництва наявна диспозиція посилань п.5.17 на додатки 26 та 27 Настанови, що підтверджено офіційним представником відділу ціноутворення в будівництві Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, як технічна помилка (Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України готує технічні правки до Настанови з визначення вартості будівництва). Учасник ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» в розрахунках адміністративних витрат у складі договірної ціни застосував показник із додатку 27 правомірно.
Щодо відсутності у складі договірної ціни коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, то тендерна документація не містить окремих вимог щодо врахування у складі ціни тендерної пропозиції зазначених статей договірної ціни.
Згідно експертного звіту клас наслідків (відповідальності) – СС1.
5. Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – постанова № 1178, Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.
Згідно з пунктом 51 Особливостей фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично зупиняє перебіг відкритих торгів. Для поновлення перебігу відкритих торгів замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на чотири дні.
Відповідно до інформації, що оприлюднена в електронній системі закупівель 01 вересня 2023 було оприлюднено звернення за роз’ясненням. 05 вересня 2023 о 10 год 02 хв Замовником було оприлюднено відповідь на зазначене звернення. При цьому слід зазначити, що електронною системою закупівель не було зупинено перебіг зазначених відкритих торгів, що підтверджує відсутність факту несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації.
Крім цього, виходячи зі змісту пункту 30 частини першої статті 1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження - фізична чи юридична особа, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право звернутись до органу оскарження.
Порядок оскарження відкритих торгів встановлений пунктами 52-64 Особливостей та відбувається відповідно до статті 18 Закону. Згідно з пунктом 56 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
В зазначеній процедурі відкритих торгів не було подано жодної скарги з приводу можливого факту несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації.
Таким чином замовник не може погодитися з твердженням Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській щодо порушення законодавства в цій частині та необхідності застосування вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-09-22 09:59:50
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району Житомрської області. Коригування.» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-30-002469-a) та відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати проєктну документацію (копії усіх сторінок, в тому числі локальних кошторисів, підсумкову відомість ресурсів, тощо), на підставі якої вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до відповіді Червоненської селищної ради (далі - Замовник) та експертного звіту клас наслідків (відповідальності) – СС1.
Проте, аналізом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» адміністративні витрати у складі договірної ціни та прибуток (файл «кошторис ч 1») розраховані за класом наслідків (відповідальності) – СС3.
Тобто, учасник ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» відповідно до пояснювальної записки, розрахунків адміністративних витрат та прибутку з урахуванням норм пунктів 4.38 та 4.39 кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі - Настанова) в ціні пропозиції для розрахунку адміністративних витрат застосував показник – 5,66, для визначення розміру кошторисного прибутку застосував показник – 22,5, при тому, що об’єкт будівництва: «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району Житомрської області. Коригування» відноситься до класу наслідків (відповідальності) – СС1, для якого згідно вимог Додатків № 25 та № 27 Настанови показник для розрахунку адміністративних витрат становить – 4,37, а показник для визначення розміру кошторисного прибутку становить – 8,33, що призвело до завищення ціни (договірної ціни) тендерної пропозиції.
Враховуючи викладене вище, поясніть чому, в порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «НВФ «Термоуніверсал»?
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповіді ще немає
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-09-28 10:30:13
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Будівництво системи водопостачання південної частини смт. Червоне Андрушівського району Житомрської області. Коригування.» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-30-002469-a) та відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
Відповідно до пункту 49 Особливостей замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Поряд з цим, відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Пунктом 10 частини 1 статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме, договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
В електронній системі закупівель 08.09.2023 року сформовано повідомлення про намір укласти договір за номером ID: UA-2023-08-30-002469-a, при цьому, інформація про укладений договір в електронній системі закупівлі відсутня.
Враховуючи викладене, просимо надати відповідь на наступні питання:
- чи укладався Червоненською селищною радою договір по даній процедурі закупівлі? (якщо укладався то просимо завантажити його скан-копію до відповіді);
- якщо договір не укладений, то чому Червоненською селищною радою не відхилено тендерну пропозицію учасника-переможця ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповіді ще немає
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 05 жовтня 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 20 жовтня 2023 |
Порушення виявлено
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 07 вересня 2023 00:30
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА "ТЕРМОУНІВЕРСАЛ" |
4 099 988,64
UAH з ПДВ
|
4 099 988,64
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА "ТЕРМОУНІВЕРСАЛ" #34788625 |
Рішення скасоване |
4 099 988,64
UAH з ПДВ
|
29 вересня 2023 16:36
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА "ТЕРМОУНІВЕРСАЛ" #34788625 |
Відхилено |
4 099 988,64
UAH з ПДВ
|
29 вересня 2023 17:22
|