Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Електрична енергія з розподілом
Очікувана вартість
260 000,00 UAH
UA-2023-08-17-012915-a ● 22a109e54d9e44c5b80aaed8bdd5e73d
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Брошнівський професійний лісопромисловий ліцей |
Код ЄДРПОУ: | 02544164 |
Місцезнаходження: | 77611, Україна , Івано-Франківська обл., Брошнів-Осада, вул.С.Бандери 5 |
Контактна особа: |
Андрієвська Богдана Михайлівна +380347446723 Offislicej@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 17 серпня 2023 21:22 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 10 вересня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 10 вересня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 13 вересня 2023 00:00 |
Початок аукціону: | 13 вересня 2023 11:59 |
Початок аукціону: | 13 вересня 2023 11:59 |
Очікувана вартість: | 260 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 1 300,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
31800 Кіловат-година
Електрична енергія з розподілом
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
77611, Україна, Івано-Франківська область, смт.Брошнів-Осада, вул.С.Бандери,буд.5
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2023
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Дата виставлення рахунку | Оплата проводиться протягом 10 робочих днів з моменту виставлення рахунку, але не пізніше 20-го дня місяця, наступного за розрахунковим періодом (місяцем). | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
08 вересня 2023 17:07 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
08 вересня 2023 17:02 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН(1).docx | |
08 вересня 2023 17:02 |
Тендерна документація на закупівлю електричної енергії(1)(1)(2).docx | |
17 серпня 2023 21:23 |
Проект договору електрична енергія.docx |
08 вересня 2023 17:07 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||||||||
08 вересня 2023 17:02 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН(1).docx
|
|||||||||
08 вересня 2023 17:02 |
Тендерна документація на закупівлю електричної енергії(1)(1)(2).docx
|
|||||||||
17 серпня 2023 21:23 |
Проект договору електрична енергія.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Центр обслуговування споживачів
Дата подання: 18 серпня 2023 13:00
Дата відповіді: 18 серпня 2023 21:56
Добрий день. Тендерною документацією передбачено надання Довідки про створення Постачальником на території в регіоні Замовника безпосередньо власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів). Адреса замовника згідно тендерної документації: Україна, 77611, смт.Брошнів-Осада, вул.С.Банедри, буд.5.
Уточність що мається на увазі під поняттям "регіон Замовника": смт.Брошнів-Осада чи Україна ?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Добрий вечір! Дякуємо за Ваше звернення в тендерну документацію внесені зміни передбачено надання Довідки про створення Постачальником безпосередньо власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів).
Мається на увазі вся територія України.
Мається на увазі вся територія України.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2023-08-17-012915-a.c1
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ", Код ЄДРПОУ:41916045
Дата подання: 18 серпня 2023 13:12
Дискримінаційні вимоги
Тендерною документацією передбачено надання учасниками документів про створення Учасником на території в регіоні Замовника власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів)
Таким чином зазначені вище вимоги передбачають підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень) виключно на території в регіоні Замовника.
Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії):
«8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством.
У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором.
Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.»
Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України (області).
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином вимога щодо наявності структурного підрозділу саме на території в регіоні Замовника не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Незаконність зазначеної вимоги підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 (номер оголошення UA-2023-07-10-010043-a).
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо наявності в учасника структурного підрозділу на території в регіоні Замовника.
Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Розгорнути
Згорнути
Таким чином зазначені вище вимоги передбачають підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень) виключно на території в регіоні Замовника.
Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії):
«8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством.
У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором.
Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.»
Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України (області).
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином вимога щодо наявності структурного підрозділу саме на території в регіоні Замовника не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Незаконність зазначеної вимоги підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 (номер оголошення UA-2023-07-10-010043-a).
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо наявності в учасника структурного підрозділу на території в регіоні Замовника.
Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Рішення замовника: Вимога задоволена
21 серпня 2023 09:43
Шановний Учаснику! Ваша скарга задоволена та відповідні зміни внесені в тендерну документацію вираз на території в регіоні Замовника вилучено.
Номер вимоги: UA-2023-08-17-012915-a.c2
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЮКС ЕНЕРДЖИ", Код ЄДРПОУ:42972351
Дата подання: 18 серпня 2023 13:45
Дискримінаційні умови ТД
Шановний замовнику!
Відповідно до вимог Вашої тендерної документації, Додатку 2 (технічна специфікація), до тендерної документації на закупівлю товару: Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія, за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», учасники у складі своєї тендерної пропозиції зобов'язані надати – документальне підтвердження наявності у Учасника:
- ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги».
- ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці;
- ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»;
- ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування»;
- ISO 27001:2013 «Iнфopмaцiйнi тeхнoлoгiї. Мeтoди зaхиcту cиcтeми упpaвлiння iнфopмaцiйнoю бeзпeкoю. Вимoги»;
- ISO 50001:2018 «Cиcтeми eнepгeтичнoгo мeнeджмeнту. Вимoги тa нacтaнoвa щoдo викopиcтaння»;
- звіту за результатами наглядових аудитів, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія і не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні в зв’язку із втратою чинності з 01.01.2018 Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 №46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», та припиненням існування державної системи сертифікації.
Також повідомляємо, що «Перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні» (затверджений наказом Держспоживстандарту України від 01.02.2005 №28 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.05.2005 за №466/10746) втратив чинність згідно з наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93.
Згідно з абз. 2 п. 29 Особливостей (затверджених Постановою КМ України №1178 від 12.10.2022р.) - у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту (в т.ч. електричної енергії), замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом.
Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», який не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника електричної енергії вищезазначених сертифікатів. Практикою органу оскарження підтверджується неправомірність вимоги щодо надання зазначених сертифікатів (закупівлі UA-2023-04-26-009178-a, UA-2023-03-01-012510-a).
Отримання вище описаних сертифікатів ІSO не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Вимога щодо наявності даних сертифікату є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії .
Під час підготовки пропозиції встановлена наявність положень, що суперечать принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням та ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі - тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Така вимога передбачена Додатком 1 до тендерної документації «1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: 1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) за період 2021, 2022 роки (не менше одного договору) Аналогічним вважається договір, за яким учасник постачав електричну енергію незалежно від того, чи включались послуги з передачі та/або розподілу». Зазначена умова призводить до неможливості участі участі в процедурі учасників, які мають досвід виконання аналогічних договорів в інших роках , ніж це передбачено документацією. Тобто учасники , які почали здійснювати господарську діяльність з постання електричної енергії на підставі відповідної ліцензії у 2023 не мають змоги підтвердити відповідність вимозі Тендерної документації, згідно додатку 1 до Тендендерної документації, відповідно до якого інформація про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору має відповідати проміжку 2021, 2022 років. При цьому Замовник вказує, що інформація та документи можуть надаватися про частково виконаний договір, дія якого не закінчена, що дає змогу Учаснику, який має аналогічний досвід протягом 2023, в тому числі і частково виконаний договір, дія якого не закінчена, надати підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» в частині наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Також наголошуємо, що зазначені вимоги Замовника можуть носити лише рекомендаційний, але не обов’язковий характер (тобто Учасники можуть надати/не надавати такі документи на власний розсуд, без застосування в наслідок цього Замовником будь-яких засобів впливу на Учасників, наприклад таких як відхилення пропозицій). До того ж чинне законодавство України, надає право Замовнику відмовитися від товарів/робіт/послуг якщо їх якість не відповідає умовам договору.
Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до Тендерної документації даної закупвлі згідно п. 1 Розділу 3, а також пункту 2 та пункту 3, учасник має надати інформацію щодо відсутності підстав, установлених у статті 17 Закону. Хочемо зауважити, що відповідно до останніх змін відповідно до Постанови № 471 від 12.05.2023 року кваліфікаційні вимоги визначаються відповідно до п. 47 ОСОБЛИВОСТЕЙ, а не статті 17 Закону “Про публічні закупівлі”. Просимо привести тендерну документацію до діючого законодавста.
Враховуючи викладене, просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначених дискримінаційних вимог. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД та прибрати дискримінаційні вимоги.
Розгорнути
Згорнути
Відповідно до вимог Вашої тендерної документації, Додатку 2 (технічна специфікація), до тендерної документації на закупівлю товару: Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія, за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», учасники у складі своєї тендерної пропозиції зобов'язані надати – документальне підтвердження наявності у Учасника:
- ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги».
- ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці;
- ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»;
- ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування»;
- ISO 27001:2013 «Iнфopмaцiйнi тeхнoлoгiї. Мeтoди зaхиcту cиcтeми упpaвлiння iнфopмaцiйнoю бeзпeкoю. Вимoги»;
- ISO 50001:2018 «Cиcтeми eнepгeтичнoгo мeнeджмeнту. Вимoги тa нacтaнoвa щoдo викopиcтaння»;
- звіту за результатами наглядових аудитів, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія і не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні в зв’язку із втратою чинності з 01.01.2018 Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 №46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», та припиненням існування державної системи сертифікації.
Також повідомляємо, що «Перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні» (затверджений наказом Держспоживстандарту України від 01.02.2005 №28 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.05.2005 за №466/10746) втратив чинність згідно з наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93.
Згідно з абз. 2 п. 29 Особливостей (затверджених Постановою КМ України №1178 від 12.10.2022р.) - у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту (в т.ч. електричної енергії), замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом.
Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», який не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника електричної енергії вищезазначених сертифікатів. Практикою органу оскарження підтверджується неправомірність вимоги щодо надання зазначених сертифікатів (закупівлі UA-2023-04-26-009178-a, UA-2023-03-01-012510-a).
Отримання вище описаних сертифікатів ІSO не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Вимога щодо наявності даних сертифікату є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії .
Під час підготовки пропозиції встановлена наявність положень, що суперечать принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням та ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі - тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Така вимога передбачена Додатком 1 до тендерної документації «1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: 1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) за період 2021, 2022 роки (не менше одного договору) Аналогічним вважається договір, за яким учасник постачав електричну енергію незалежно від того, чи включались послуги з передачі та/або розподілу». Зазначена умова призводить до неможливості участі участі в процедурі учасників, які мають досвід виконання аналогічних договорів в інших роках , ніж це передбачено документацією. Тобто учасники , які почали здійснювати господарську діяльність з постання електричної енергії на підставі відповідної ліцензії у 2023 не мають змоги підтвердити відповідність вимозі Тендерної документації, згідно додатку 1 до Тендендерної документації, відповідно до якого інформація про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору має відповідати проміжку 2021, 2022 років. При цьому Замовник вказує, що інформація та документи можуть надаватися про частково виконаний договір, дія якого не закінчена, що дає змогу Учаснику, який має аналогічний досвід протягом 2023, в тому числі і частково виконаний договір, дія якого не закінчена, надати підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» в частині наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Також наголошуємо, що зазначені вимоги Замовника можуть носити лише рекомендаційний, але не обов’язковий характер (тобто Учасники можуть надати/не надавати такі документи на власний розсуд, без застосування в наслідок цього Замовником будь-яких засобів впливу на Учасників, наприклад таких як відхилення пропозицій). До того ж чинне законодавство України, надає право Замовнику відмовитися від товарів/робіт/послуг якщо їх якість не відповідає умовам договору.
Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до Тендерної документації даної закупвлі згідно п. 1 Розділу 3, а також пункту 2 та пункту 3, учасник має надати інформацію щодо відсутності підстав, установлених у статті 17 Закону. Хочемо зауважити, що відповідно до останніх змін відповідно до Постанови № 471 від 12.05.2023 року кваліфікаційні вимоги визначаються відповідно до п. 47 ОСОБЛИВОСТЕЙ, а не статті 17 Закону “Про публічні закупівлі”. Просимо привести тендерну документацію до діючого законодавста.
Враховуючи викладене, просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначених дискримінаційних вимог. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД та прибрати дискримінаційні вимоги.
Рішення замовника: Вимога задоволена
21 серпня 2023 10:05
Шановний учаснику! Згідно частини 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити”, також частиною 5 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон: передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; не забороняє вимагати саме сертифікат ISO.Стосовно рішень АМКУ, то завжди можна підібрати для прикладу такі, які будуть позитивними як для однієї сторони, так і для другої. Головним в торгах має бути доброчесна конкуренція, відсутність аномально низької ціни з її подальшим нарощуванням і інші відхилення від прозорого середовища у сфері публічних закупівель. Стосовно надання підтвердження відповідності вимогам стандартів системи управління ISO. Одним із доказів необхідного рівня якості товарів чи наданих послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару (послуги тощо) загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації ISO. Звертаємо також вашу увагу, що дискримінаційними вважаються тільки ті вимоги, яким можуть відповідати лише один або не більше двох учасників / або якщо такі вимоги встановлюють переваги чи привілеїв окремим учасникам. Наша умова щодо надання учасниками підтвердження відповідності вимогам стандартів на системи управління ISO не являється дискримінаційною, оскільки не встановлює жодних переваг чи привілеїв окремим учасникам. Окрім того, ми проаналізували за допомогою відкритих джерел, зокрема через електронну систему закупівель ProZorro, вже проведені іншими замовниками процедури відкритих торгів на закупівлю електричної енергії. Також розглянули значну кількість поданих тендерних пропозицій учасників, що знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель ProZorro. Враховуючи проведений аналіз документів, ми дійшли висновку про наявність достатньої кількості учасників із наявними документами на підтвердження відповідності вимогам стандартів ISO .Також, як вбачається із багатьох рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) (рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020; №19422-р/пк-пз від 27.12.2019)Колегія схвально відноситься до умови тендерної документації щодо надання документів на підтвердження відповідності Учасників вимогам стандартів ISO. Таким чином, вважаємо дану вимогу тендерної документації правомірною та доцільною.
У додаток 1 до тендерної документації на підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору внесено зміни та додано за 2023 рік.
В тендерну документацію внесені зміни відповідно до діючого законодавства. Враховуючи викладене Ваша вимога частково буде задоволена.
У додаток 1 до тендерної документації на підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору внесено зміни та додано за 2023 рік.
В тендерну документацію внесені зміни відповідно до діючого законодавства. Враховуючи викладене Ваша вимога частково буде задоволена.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2023-08-17-012915-a.a3
Статус:
Скасовано
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЮКС ЕНЕРДЖИ", Код ЄДРПОУ:42972351
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Номер скарги: UA-2023-08-17-012915-a.a4
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЮКС ЕНЕРДЖИ", Код ЄДРПОУ:42972351
Дата подання: 21 серпня 2023 17:49
Дата подання: 21 серпня 2023 17:49
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 23 серпня 2023 15:50
рішення від 23.08.2023 № 13284.pdf
Дата публікації: 23 серпня 2023 15:46
інформація про резолютивну частину рішення від 31.08.2023 № 13858.pdf
Дата публікації: 01 вересня 2023 14:42
рішення від 31.08.2023 № 13858.pdf
Дата публікації: 05 вересня 2023 12:11
Коментар замовника щодо усунення порушення: Брошнівським професійним лісопромисловий ліцеєм були внесені зміни з тендерну документацію за процедурою закупівлі Електрична енергія з розподілом відповідно до рішення від 31.08.2023 року №13858, а саме усунено невідповідносні сертифікати.
Дата виконання рішення замовником: 07 вересня 2023 11:35
Номер скарги: UA-2023-08-17-012915-a.a5
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", Код ЄДРПОУ:42827548
Дата подання: 21 серпня 2023 16:49
Дата подання: 21 серпня 2023 16:49
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 23 серпня 2023 17:03
рішення від 23.08.2023 № 13295.pdf
Дата публікації: 23 серпня 2023 17:02
Інформація про резолютивну частину рішення від 05.09.2023 № 14088.pdf
Дата публікації: 06 вересня 2023 13:28
рішення від 05.09.2023 № 14088.pdf
Дата публікації: 08 вересня 2023 12:00
Коментар замовника щодо усунення порушення: Брошнівським професійним лісопромисловий ліцеєм були внесені зміни з тендерну документацію за процедурою закупівлі Електрична енергія з розподілом відповідно до рішення від 05.09.2023 № 14088 та усунено невідповідносні
Дата виконання рішення замовником: 08 вересня 2023 17:09
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 13 вересня 2023 12:22
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ПРИКАРПАТЕНЕРГОТРЕЙД" |
245 299,35
UAH з ПДВ
|
243 999,35
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" |
250 584,00
UAH з ПДВ
|
244 891,80
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "ПРИКАРПАТЕНЕРГОТРЕЙД" #42129720 |
Переможець |
243 999,35
UAH з ПДВ
|
15 вересня 2023 09:41
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
17 листопада 2023 11:20
|
ДУ_1.pdf | зміни до договору |
17 листопада 2023 11:08
|
Електронний підпис | укладений |
02 жовтня 2023 12:42
|
320191 | укладений |
02 жовтня 2023 12:41
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 13 листопада 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 17 листопада 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зростання середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку |
Номер договору про закупівлю: | 320191 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |