Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "БАЗА СПЕЦІАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО ПОСТАЧАННЯ" |
Код ЄДРПОУ: | 02125740 |
Місцезнаходження: | 07801, Україна , Київська обл., БОРОДЯНКА, ВУЛИЦЯ СЕМАШКО, 157 |
Контактна особа: |
Колесник Лариса Петрівна 380661525326 bkzkor@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади (ЦЗО) |
Закупівля проводиться в інтересах
Найменування: | КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "КИЇВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ТА МЕДИЦИНИ КАТАСТРОФ" |
Код ЄДРПОУ: | 34002938 |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 04 червня 2023 23:14 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 10 червня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 10 червня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 13 червня 2023 00:00 |
Очікувана вартість: | 395 280,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 1 976,40 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення
Миючі засоби
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 20 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
04 червня 2023 23:14 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
04 червня 2023 23:14 |
ТД.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-07-21-000011 ● 9935c60167b94e1f82c9388dada940b0
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 20 липня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 21 липня 2023 13:18 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
20.07.2023 № 226
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської
служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№
з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або
повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі
Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі
Уповноваженого органу
13 UA-2023-06-04-000672-a 04.06.2023
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки
порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в
інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-07-25 10:53:36
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу процедури придбання продукції для чищення (миючі засоби) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-06-04-000672-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Чи оприлюднювались вами на сторінці власного веб-сайту (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень та очікуваної вартості предмета закупівлі?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-07-28 14:11:35
Пояснення замовника-ЦЗО у межах проведення моніторингу процедури закупівлі UA-M-2023-07-21-000011
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначає Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25 грудня 2015 року (далі - Закон).
Пунктом 3⁷ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. На виконання норм даного пункту Закону «12» жовтня 2022 р. Кабінет Міністрів України постановою № 1178 затвердив «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова КМУ).
Дана Постанова КМУ встановлює порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування і замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цієї Постанови КМУ.
До зазначеного повідомляємо, що відповідно до рішення Київської обласної ради від 23.12.2022 № 454-15-VIII «Про визначення Комунального закладу Київської обласної ради «База спеціального медичного постачання» централізованою закупівельною організацією» (далі – Рішення) даний комунальний заклад визначено централізованою закупівельною організацією (далі – замовник- ЦЗО), яка проводить в обов’язковому порядку, згідно із Законом, тендери та закупівлі за рамковими угодами товарів і послуг (крім поточного ремонту) в інтересах замовників, перелік яких визначено в додатку 1 до цього рішення. Відповідне Рішення оприлюднено в електронній системі публічних закупівель Prozorro (https://prozorro.gov.ua/centralizovana-zakupivelna-organizaciya).
На виконання пункту 6 Рішення наказом замовника-ЦЗО від 16.01.2023 № 16-Н/ВП затверджено Порядок взаємодії замовників з Комунальним закладом Київської обласної ради «База спеціального медичного постачання» з питань організації, підготовки та проведення закупівель централізованою закупівельною організацією (далі – Порядок), яким впорядковані та врегульовані відносини, що виникають між ЦЗО та замовниками, в інтересах яких проведення тендерів та закупівель за рамковими угодами є обов’язковими.
Згідно з пунктами 2.1 та 2.3 Порядку замовник-ініціатор самостійно визначає потребу в закупівлі, яку планує передати до замовника-ЦЗО, та вносить інформацію про закупівлю у власний річний план закупівель. Для того, щоб передати потребу замовника-ЦЗО, замовник-ініціатор у електронній системі закупівель у відповідному рядку річного плану закупівель вказує наступну інформацію:
1) вид закупівлі: «Закупівля через Централізовану закупівельну організацію»;
2) код ЄДРПОУ ЦЗО: 02125740;
3) конкретна назва предмета закупівлі;
4) кількість товару/або обсяг надання послуг;
5) код згідно з КЕКВ;
6) розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі;
7) строк поставки (зазначається з урахуванням строків та термінів, визначених цим Порядком);
8) базові технічні вимоги до предмету закупівлі;
9) проєкт договору закупівлі.
Таким чином, технічні вимоги та розмір бюджетного призначення / очікувана вартість предмету закупівлі визначається замовником-ініціатором самостійно, а не замовником-ЦЗО, та зазначається ним у заявці, яка надсилається до замовника-ЦЗО в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом прикріплення відповідних документів (у формі файлів) до плану закупівель, згідно з додатком № 1 до Порядку, з накладенням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи замовника-ініціатора.
Відповідно до Рішення, Положення, річного плану закупівель замовника-ініціатора та керуючись нормами Закону та Постанови КМУ було оголошено та здійснено закупівлю.
З урахуванням положень частини другої статті 8 Закону, пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,, Державна аудиторська служба України розпочала моніторинг процедури закупівлі ДК 021:2015 – 39830000-9 Продукція для чищення (Миючі засоби) відповідно до наказу № 226 від 20.07.2023 р., який був оприлюднений в електронній системі закупівель за номером UA-M-2023-07-21-000011.
«25» липня 2023 року о 10:53 год. через електронну систему закупівель було направлено запит на пояснення з наступних питань:
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Чи оприлюднювались вами на сторінці власного веб-сайту (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень та очікуваної вартості предмета закупівлі?
1) У відповідь на Ваш Запит щодо питання першого повідомляємо наступне:
Під час визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі враховувалась фактична потреба на 2023 рік замовника-ініціатора для забезпечення безперебійного надання невідкладної медичної допомоги населенню.
Також, відповідно до пункту 3 стаття 23 Закону технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. За такого, технічні та якісних характеристик предмета закупівлі були сформовані для однозначно розуміння предмету закупівлі учасниками, замовниками закупівлі.
Розмір очікуваної вартості до предмету закупівля замовником-ініціатором було визначено з урахуванням Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», шляхом аналізу ринку через використання загальнодоступної інформації (сайти виробників та/або постачальників відповідної продукції та електронної системи закупівель Prozorro), проведення ринкових консультацій методом порівняння ринкових цін. Очікувана вартість сформована на підставі отриманих комерційних пропозицій від потенційних учасників процедури закупівлі щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі за процедурою закупівлі, а саме:
а. цінова пропозиція ТОВ «Авентторг» на суму 395279,40 грн. з ПДВ;
б. цінова пропозиція ТОВ «Офіс Комфорт» на суму 395279,40 грн. з ПДВ;
в. цінова пропозиція ТОВ «Сервіс Про» на суму 407355,30 грн. з ПДВ.
Таким чином, очікувана вартість предмету закупівлі визначена у сумі 395 280,00 грн., яка внесена до Річного плану закупівель та передбачена видатками кошторису замовника-ініціатора.
2) У відповідь на Ваш Запит щодо питання другого повідомляємо наступне:
Відповідно до п. 47 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу розпорядники бюджетних коштів - це бюджетні установи в особі їх керівників, уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань та здійснення видатків з бюджету. При цьому замовник-ініціатор відповідно до положень свого статуту є закладом охорони здоров’я - комунальним некомерційним підприємством, що надає медичні послуги будь-яким особам в порядку та на умовах, встановлених законодавством України та його Статутом. Підприємство здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку та не являється бюджетною установою.
Окрім того, пунктом 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова) передбачено, що: «Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель».
Як вбачається з положення пункту 4-1 Постанови, відповідний пункт зобов’язує здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі наступних суб’єктів:
Головного розпорядника бюджетних коштів;
Розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня;
Суб’єктів господарювання державного сектору економіки.
Пунктами 2-3 Порядку використання коштів використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію програми державних гарантій медичного обслуговування населення, передбачених у державному бюджеті на реалізацію програми державних гарантій медичного обслуговування населення, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1086 (далі – Порядок) визначено, що для реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення, у тому числі оплати медичних послуг, пов’язаних з наданням екстреної медичної допомоги (пункти 1, 4 Порядку), головним розпорядником бюджетних коштів є МОЗ. Розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня та відповідальним виконавцем бюджетної програми є НСЗУ».
Пунктом 5 Порядку визначено, що «Оплата послуг за договором про медичне обслуговування населення, укладеним із НСЗУ (далі - договір), здійснюється на рахунки надавачів медичних послуг, відкриті в установах банків, на підставі звітів (рахунків у разі здійснення попередньої оплати), що внесені такими надавачами медичних послуг до електронної системи охорони здоров’я. Порядок та строки подання звітів (рахунків), інформація, що включається до них, визначаються договором, типова форма якого затверджується в установленому законодавством порядку».
Отже, замовник-ініціатор є надавачем медичних послуг та не є головним розпорядником бюджетних коштів, розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня.
Зазначене також підтверджується Методичними рекомендаціями з питань перетворення закладів охорони здоров’я з бюджетних установ у комунальні некомерційні підприємства Міністерства охорони здоров’я України (абзац 2 сторінка 5).
Частиною 2 статті 22 Господарського кодексу України передбачено, що суб’єктами господарювання державного сектора економіки є суб’єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб’єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п’ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб’єктів. Частиною 3 статті 24 Господарського кодексу України визначено, що суб’єктами господарювання комунального сектора економіки є суб’єкти, що діють на основі лише комунальної власності, а також суб’єкти, у статутному капіталі яких частка комунальної власності перевищує п’ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує органам місцевого самоврядування право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб’єктів.
З огляду на вище викладене, замовник-ініціатор є суб’єктом господарювання комунального сектору економіки та не є суб’єктом, якого пунктом 4-1 Постанови зобов’язано здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а отже, замовник-ініціатор не проводить розміщення відповідного обґрунтування на власному веб-сайті.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника-ЦЗО, замовника-ініціатора з поставлених питань, надано через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту Департаменту моніторингу та перевірок закупівель ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ.
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 11 серпня 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 26 серпня 2023 |
Порушення виявлено
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
Оскарження в суді
Опис: | 25.08.2023 № 269/Б Київський окружний адміністративний суд бульвар Лесі Українки, 26a, Київ, 01133 тел. (044) 207-80-91 е-mail: inbox@adm.ko.court.gov.u Позивач: Комунальний заклад Київської обласної ради «База спеціального медичного постачання» код ЄДРПОУ: 02125740 юридична адреса: вул. Семашко, 157, смт. Бородянка, Бучанський р-н., Київська обл., 07801 адреса для листування: вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01601 е-mail: kzkorbaza@gmail.com Відповідач : Державна аудиторська служба України код ЄДРПОУ: 40165856 вул. Петра Сагайдачного, 4, м. Київ, 04070 телефон: (044) 485-17-76 е-mail: post@dasu.gov.ua Третя особа: (без заявлення самостійних вимог) Комунальне некомерційне підприємство Київської обласної ради «Київський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» код ЄДРПОУ: 34002938 вул. Воздвиженська, 7, смт. Красятичі, Вишгородський р-н, Київська обл., 07053 телефон: (044) 489-34-06, (050) 977-10-60 е-mail: kocemdmk@meta.ua Судовий збір: 2684,00 грн. Позовна заява про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2023-06-04-000672-a Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі за текстом – КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб’єктів владних повноважень. Пунктом 1 ч. 1 ст. 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження. Згідно із ч. 1 ст. 25. КАС України адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об’єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом. Якщо така особа не має місця проживання (перебування) в Україні, тоді справу вирішує адміністративний суд за місцезнаходженням відповідача. Відповідно до пункту 1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, Державна аудиторська служба України (далі – Відповідач, ДАСУ, Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Згідно з підпунктом 3 пункту 4 Положення про Державну аудиторську службу України, Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань: реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель. За змістом ст. 13 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» дії або бездіяльність посадових осіб органу державного фінансового контролю можуть бути оскаржені в судовому або адміністративному порядку. Відповідно до ч. 3 ст. 7 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі – Закон № 922), центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України Статтею 8 Закону № 922 передбачено, зокрема, що моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі – органи державного фінансового контролю) (ч. 1 ст. 8); рішення про початок моніторингу процедури закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник (або уповноважена керівником особа) (ч. 2 ст. 8); Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі орган державного фінансового контролю оприлюднює в електронній системі закупівель (ч. 3 ст. 8). Відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону № 922 у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. За ч. 1 ст. 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ Відповідно до рішення Київської обласної ради від 23.12.2022 № 454-15-VIII «Про визначення Комунального закладу Київської обласної ради «База спеціального медичного постачання» централізованою закупівельною організацією» (далі – Рішення) Позивача визначено централізованою закупівельною організацією, яка проводить в обов’язковому порядку, згідно із Законом, тендери та закупівлі за рамковими угодами товарів і послуг (крім поточного ремонту) в інтересах замовників, перелік яких визначено в додатку 1 до цього рішення. Відповідне Рішення оприлюднено в електронній системі публічних закупівель Prozorro (https://prozorro. gov.ua/centralizovana-zakupivelna-organizaciya, пряме посилання на рішення: https://drive.google.com/file/d/1db5O9MHAczPtoSShk8YHJHBEEEnlZCXB/view). На виконання пункту 6 Рішення наказом Замовника-ЦЗО від 16.01.2023 № 16-Н/ВП (копія додається) затверджено Порядок взаємодії замовників з Комунальним закладом Київської обласної ради «База спеціального медичного постачання» з питань організації, підготовки та проведення закупівель централізованою закупівельною організацією (далі – Порядок, копія додається), яким впорядковані та врегульовані відносини, що виникають між ЦЗО та замовниками, в інтересах яких здійснення проведення тендерів та закупівель за рамковими угодами є обов’язковими. Згідно з пунктами 2.1 та 2.3 Порядку Замовник-ініціатор, яким було КНП КОР «Київський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» (далі - Замовник-ініціатор), самостійно визначає потребу в закупівлі, яку планує передати до замовника-ЦЗО, ким є Комунальний заклад Київської обласної ради «База спеціального медичного постачання» (далі також – КЗ КОР «База спецмедпостачання», КЗ КОР БСМП, Позивач, Замовник-ЦЗО), та вносить інформацію про закупівлю у власний річний план закупівель. Для того, щоб передати потребу замовника-ЦЗО, замовник-ініціатор у електронній системі закупівель у відповідному рядку річного плану закупівель вказує наступну інформацію: 1) вид закупівлі: «Закупівля через Централізовану закупівельну організацію»; 2) код ЄДРПОУ ЦЗО: 02125740; 3) конкретна назва предмета закупівлі; 4) кількість товару/або обсяг надання послуг; 5) код згідно з КЕКВ; 6) розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі; 7) строк поставки (зазначається з урахуванням строків та термінів, визначених цим Порядком); 8) базові технічні вимоги до предмету закупівлі; 9) проєкт договору закупівлі. Технічні вимоги та розмір бюджетного призначення / очікувана вартість предмету закупівлі визначається замовником-ініціатором (тобто КНП КОР «Київський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф») самостійно, а не замовником-ЦЗО, та зазначається ним у заявці, яка надсилається до Замовника-ЦЗО в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом прикріплення відповідних документів (у формі файлів) до плану закупівель, згідно з додатком № 1 до Порядку, з накладенням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи замовника-ініціатора. Відповідно до Рішення, Положення, річного плану закупівель Замовника-ініціатора та керуючись нормами Закону № 922 та положеннями «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178) було оголошено та здійснено закупівлю ДК 021:2015 – 39830000-9 Продукція для чищення (Миючі засоби). Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у тендерній документації, Особливостях № 1178, Закону № 922. Відповідно до Особливостей № 1178 відкриті торги з особливостями відбулися без аукціону. Оцінка тендерної пропозиції проводилися електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником-ЦЗО у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Найбільш економічно вигідною визначається пропозиція, в якій запропонована найнижча ціна на етапі подання тендерних пропозицій. Після оцінки тендерних пропозицій електронною системою закупівель замовник-ЦЗО розглянув на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію учасника, яка визначена найбільш економічно вигідною та за результатами розгляду була визначена переможною. 04.06.2023 Позивач, перебуваючи в статусі центральної закупівельної організації, в інтересах Замовника-ініціатора, опубліковано Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-06-04-000672-a з предметом закупівлі ДК 021:2015 – 39830000-9 Продукція для чищення (Миючі засоби), з кодом за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення, за результатами чого 27.06.2023 в електронній системі закупівель опубліковано укладений договір про закупівлю укладений між КНП КОР «Київський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» та ТОВ «АВЕНТТОРГ». Наказом ДАСУ від 20.07.2023 № 226, який був оприлюднений в електронній системі закупівель за номером UA-M-2023-07-21-000011, прийнято рішення про початок проведення моніторингу закупівлі UA-2023-06-04-000672-a з підстави виявлення органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. 11.08.2023 в електронній системі закупівель Відповідачем оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-04-000672-a (далі - Висновок). Враховуючи, що Висновок ДАСУ оприлюднено 11.08.2023, кінцевий день для оскарження висновку припадає на 25.08.2023, відповідно до ст. 253 Цивільного кодексу України. У розділі 2 «Висновок про наявність або відсутність порушень» Висновка встановлено, що за результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі установлено порушення вимог пункту 3 Порядок № 708 та статті 5 Закону та у розділі 3 «Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель» зобов’язано здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Повідомляємо, що відповідно до п. 14 Порядку № 1082 встановлено, зокрема, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, зазначається інформація щодо назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Згідно із пунктом 3 розділу І «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15.04.2020 року № 708 (далі - Порядок № 708), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно із пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг (пункт 5 розділу І Порядку № 708). Національний класифікатор України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015» затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 23.12.2015 № 1749 та набрав чинності з 01.01.2016 (далі - ЄЗС ДК 021:2015). ЄЗС ДК 021:2015 призначений замовникам державних закупівель для описування в повідомленнях про запрошення до участі в торгах (тендерах) предмета державних закупівель, а також вітчизняним товаровиробникам і надавачам послуг для пошуку тендерних пропозицій як у межах, так і поза межами України. Основний словник ЄЗС установлює коди та назви продукції та послуг, що можуть бути предметом закупівель. Додатковий словник ЄЗС установлює коди та описи призначеності чи додаткових характеристик продукції та послуг, що уточнюють предмет закупівлі (розділ 1 ЄЗС ДК 021:2015). ЄЗС складається з основного словника і додаткового словника (розділ 2 ЄЗС ДК 021:2015). Так, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у Постанові від 22.06.2023 у справі № 240/10753/19 зазначив, зокрема – «35. Аналіз наведених норм дає підстави для висновку про те, що у разі здійснення закупівлі товарів і послуг замовник визначає назву предмета закупівлі за четвертою цифрою коду товару/послуги Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. 36. Цифри з четвертої по восьму Єдиного закупівельного словника можуть використовуватися для визначення окремих частин предмета закупівлі - лотів. 37. Суд зазначає, що Єдиний закупівельний словник складається з основного словника і додаткового словника. 38. Основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев`яти цифр; групи цифр, що, у свою чергу, відповідають найменуванню, яке описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту. 39. Код складається з 8 цифр, що згруповані таким чином: перші дві цифри визначають розділ (XX000000-Y); перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y); перші чотири цифри визначають клас (XXXX0000-Y); перші п`ять цифр визначають категорію (XXXXX000-Y). Останні три цифри коду дають більший ступінь деталізації в межах кожної категорії. Дев`ята цифра - контрольна. 40. Отже предмет закупівлі визначається за класом товару/послуги відповідно до Єдиного закупівельного словника. Окремі лоти (окремі частини предмета закупівлі) можуть найменуватися за п`ятою-восьмою цифрою Єдиного закупівельного словника, тобто містити деталізований опис товару/послуги.» КНП КОР «Київський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», будучи замовником-ініціатором, згідно з пунктами 2.1 та 2.3 Порядку, у своїй «Заявці замовника на проведення закупівлі» від 29.05.2023, що розміщено у публічному доступі в електронній системі публічних закупівель Prozorro, самостійно визначив Конкретну назву предмета закупівлі «Миючі засоби» та код за ДК 021:2015 – 39830000-9 Продукція для чищення. Варто відзначити, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1216 та Порядку, до функцій ЦЗО не входить визначення коду предмета закупівель за ДК 021:2015. Окрім того, наголошуємо ще раз, що за п. 2.1 Порядку Замовник-ініціатор, самостійно визначає потребу в закупівлі, яку планує передати до ЦЗО, та вносить інформацію про закупівлю у власний річний план закупівель. Відповідно до ст. 4 Закону № 922 визначено, зокрема, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план) (ч. 1 статті). У річному плані повинна міститися така інформація: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності); (п. 2 ч.2 статті) Таким чином, Позивач не здійснює визначення коду предмета закупівлі, а керується тією інформацією, яку вказує Замовник-ініціатор при заповнені заявки в електронній формі через електронну систему. Щодо не забезпечення основних принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема таких як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та добросовісна конкуренція серед учасників, вважаємо, що зазначене висновок, який є заключенням розділу 2 «Висновок про наявність або відсутність порушень» Висновка, та не віднесено безпосередньо до порушень, описаних у розділі 3 Висновку, не є ускладненням та не впливає на учасників тендеру, не є дискримінаційними Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах, встановлені «порушення» не призвели до негативних наслідків для будь-якого потенційного учасника процедури закупівлі. Поміж тим звертаємо увагу суду, що Висновок ДАСУ вважається індивідуально-правовим актом та породжує права і обов`язки для Позивача. Відповідач, зазначивши у висновку про вжиття позивачем заходів щодо недопущення позивачем таких порушень в подальшому, не конкретизував яких саме заходів має вжити Позивач (Замовник-ЦЗО), не визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність. Верховний Суд, зокрема, у постановах від 10.12.2019 у справі №160/9513/18, від 05.03.2020 у справі № 640/467/19, від 23.04.2020 у справі №160/5735/19, від 11.06.2020 у справі № 160/6502/19, від 12.08.2020 у справі № 160/11304/19, від 21.01.2021 у справі № 400/4458/19, від 31.08.2021 у справі № 580/2373/19, де вирішувалися подібні правовідносини, висловлював правову позицію, що спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушень. Зокрема, Верховний Суд, Постановою від 31.08.2021 у справі № 580/2373/19, вказав, що «… можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акту індивідуальної дії. Суд визнає, що зобов`язальний характер вимоги щодо усунення правопорушення свідчить про встановлення цього порушення, так і визначення імперативного обов`язкового способу його усунення…. …. метою складення відповідного висновку є «усунення недоліків», викладених у ньому. У разі відсутності способу усунення таких недоліків нівелюється можливість коректного виконання вимог складеного висновку. Крім того, Верховний Суд у постанові у справі № 160/9513/18 додатково також роз`яснив, що самостійне визначення позивачем на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Враховуючи наведені положення, при розгляді цієї справи Верховний Суд не вбачає об`єктивних підстав для зміни усталеної практики Верховного Суду, що склалась у подібних правовідносинах…..» Таким чином вважаємо, що ДАСУ не дотримано Окрім того варто відзначити, що відповідно до Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов’язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов’язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб’єктах господарювання державного сектору економіки. Проте, не зазначення Замовником-ЦЗО саме у тендерній документації, а не в оголошенні про закупівлю, прізвища, ім’я та по батькові, посади та електронної адреси однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками та із врахуванням наявності такої інформації у оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, не призвело та не може привести до неефективного використання бюджетних коштів чи порушення прав учасників процедур закупівель. Таким чином оскаржуваний Висновок не відповідає критерію пропорційності та справедливості, адже суть «виявлених порушень» жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси. Вважаємо, що висновок Офісу про необхідність притягнення до відповідальності осіб, якими допущено вищезазначене порушення, є надміру формалізованим підходом до реалізації прав, якими наділено підрозділи Держаудитслужби України. Так, просимо суд при розгляді справи та прийнятті рішення врахувати імперативні вимоги ч. 2 ст.2 КАС України, відповідно до якої у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку. При цьому, у висновку Офісу про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою Офісу про «притягнення до відповідальності осіб якими допущено порушення». З огляду на такі обставини Позивач вважає, що таке зобов’язання Замовника-ЦЗО щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель шляхом «притягнення до відповідальності осіб якими допущено порушення» у даному випадку є непропорційним. Оскаржуваний висновок Офісу не відповідає критерію «пропорційності». Критерій «пропорційності» передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. «Справедлива рівновага» передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються. Також, на нашу думку, виконання такого Висновку та реалізація визначеного Відповідачем способу «усунення порушення» є неефективним та не відповідає змісту порушення, його характеру, спричиненим ним наслідкам, а тому є неналежним та неефективним способом «усунення порушення». Інформуємо суд, що повноваження підписанта позовної заяви – Тимофійчука Володимира Павловича підтверджуються витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у порядку самопредставництва юридичної особи. У рішення від 04 грудня 1995 року у справі «Белле проти Франції» (Bellet v. France) Європейський суд з прав людини зазначив, що пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод містить гарантії справедливого судочинства, одним з аспектів яких є доступ до суду. Рівень доступу, наданий національним законодавством, має бути достатнім для забезпечення права особи на суд з огляду на принцип верховенства права в демократичному суспільстві. Для того, щоб доступ був ефективним, особа повинна мати чітку практичну можливість оскаржити дії, які становлять втручання у її права». Отже на підставі повідомлених суду фактичних обставин справи, а також поданих доказів, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вважаємо, що позовні вимоги підлягають задоволенню. Відповідно до ч. 5 ст. 160 КАС України інформуємо: 1. Заходи досудового врегулювання спору не вживалися. 2. Заходи забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, не здійснювалися. 3. У Позивача наявні оригінали додатків № 1, 2, 3. Інші додатки є загальнодоступними та скріпленими КЕП підписантів цих документів. 4. Позивачем не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. Заявляємо перед судом клопотання про розгляд справи за участі представника КЗ КОР «База спецмедпостачання». Зважаючи на вищевикладене, керуючись ст. ст. 2, 5, 160-161, 168, 171, 245 КАС України, ст. 55 Конституції України, Комунальний заклад Київської обласної ради «База спеціального медичного постачання», ПРОСИТЬ СУД: 1. Розгляд справи здійснювати за участі представника КЗ КОР «База спецмедпостачання». 2. Визнати протиправним та скасувати висновок Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-04-000672-a. 3. Стягнути на користь Комунального закладу Київської обласної ради «База спеціального медичного постачання» (код ЄДРПОУ 40479801), за рахунок бюджетних асигнувань Східного офісу Державної аудиторської служби України (код ЄДРПОУ 40477689) судові витрати за сплату судового збору у сумі 2684,00 грн. Додатки: 1. Засвідчена копія Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань КЗ КОР «База спецмедпостачання». 2. Засвідчена копія Порядку взаємодії замовників з Комунальним закладом Київської обласної ради «База спеціального медичного постачання» з питань організації, підготовки та проведення закупівель централізованою закупівельною організацією, затверджений наказом КЗ КОР «База спеціального медичного постачання» від 16.01.2023 № 16-Н/ВП. 3. Засвідчена копія Наказу КЗ КОР «База спеціального медичного постачання» від 16.01.2023 № 16-Н/ВП «Про затвердження Порядку взаємодії замовників з Комунальним закладом Київської обласної ради «База спеціального медичного постачання» з питань організації, підготовки та проведення закупівель централізованою закупівельною організацією». 4. Матеріали із сайту https://prozorro.gov.ua щодо моніторингу закупівлі: 4.1. Оголошення про проведення закупівлі. 4.2. Скріншот оголошення про проведення закупівля, інформація про замовників, процедуру, предмет закупівлі. 4.3. Скріншот Інформації про моніторинг, Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі. 4.4. Запит про надання пояснень. 4.5. Пояснення замовника-ЦЗО у межах проведення моніторингу процедури закупівлі. 4.6. Висновок про результати моніторингу. 4.7. Реєстр пропозицій, протокол розкриття, повідомлення про намір укласти договір, інформація про укладений договір 5. Копії позовної заяви з додатками у 2-х примірниках для учасників справи. Директор Володимир ТИМОФІЙЧУК |
Дата публікації: | 25 серпня 2023 |
Документи:
25 серпня 2023 21:18
|
Електронний підпис |
25 серпня 2023 21:18
|
pozov.pdf |
25 серпня 2023 21:18
|
лист з описом.jpg |
25 серпня 2023 21:18
|
фіксальний чек.jpg |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 13 червня 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВЕНТТОРГ" |
395 279,40
UAH з ПДВ
|
395 279,40
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВЕНТТОРГ" #44700793 |
Переможець |
395 279,40
UAH з ПДВ
|
21 червня 2023 17:20
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
26 січня 2024 17:54
|
Електронний підпис | укладений |
27 червня 2023 23:11
|
Дог 270623.pdf | укладений |
27 червня 2023 23:10
|