Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (надання послуг з юридичного консультування, юридичного представництва тощо) на основі CPV за ДК 021:2015 79110000-8
Очікувана вартість
2 000 000,00 UAH
UA-2023-02-06-004614-a ● 1ce5b78d1eed4e4aa1c5ab1eb461390b
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КП КМР "ДОБРОБУТ" |
Код ЄДРПОУ: | 43057390 |
Місцезнаходження: | 51925, Україна , Дніпропетровська обл., Кам'янське, вул.Любавичського Ребе, буд.3 |
Контактна особа: |
Сальніков Олег Ігорович +380964822459 Kp.Kmr.dobrobut@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 06 лютого 2023 11:24 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 12 лютого 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 12 лютого 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 15 лютого 2023 12:00 |
Початок аукціону: | 15 лютого 2023 12:01 |
Очікувана вартість: | 2 000 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 10 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:79110000-8: Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва
вид закупівлі - послуга, категорія Замовника - підприємство, зазначене у п. 3 ч. 1 ст. 2 ЗУ "Про публічні закупівлі", місцезнаходження Замовника: 51925, Дніпропетровська область, м. Камянське, вул. Любавичського Ребе, 3 ЄДРПОУ 43057390, технічні та якісні характеристики повинні відповідати нормам діючого законодавства, Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами)
Розгорнути
Згорнути
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
2340 година
Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (надання послуг з юридичного консультування, юридичного представництва тощо) на основі CPV за ДК 021:2015 79110000-8
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
51900, Україна, Дніпропетровська область, м. Камянське, м. Камянське
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2023
ДК 021:2015: 79110000-8 — Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Розрахунки оплати проводяться Замовником по факту надходження коштів у безготівковій формі шляхом перерахування на розрахунковий рахунок Виконавця після підписання Сторонами акту наданих послуг з відтермінуванням платежу до 120 банківських днів. | Пiсляоплата | 120 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
08 лютого 2023 14:12 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
08 лютого 2023 14:05 |
ЗМІНИ_Тендерна документація_за Особливостями Добробут_ юридичні послуги_на 15.02.2023.doc | |
08 лютого 2023 14:05 |
протокол 62 зміни ТД.PDF | |
08 лютого 2023 14:05 |
62 протокол внесення змін юрпослуги.doc | |
06 лютого 2023 11:24 |
Тендерна документація_за Особливостями Добробут_ юридичні послуги_на 15.02.2023(1).pdf |
08 лютого 2023 14:12 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
08 лютого 2023 14:05 |
ЗМІНИ_Тендерна документація_за Особливостями Добробут_ юридичні послуги_на 15.02.2023.doc
|
|||
08 лютого 2023 14:05 |
протокол 62 зміни ТД.PDF
|
|||
08 лютого 2023 14:05 |
62 протокол внесення змін юрпослуги.doc
|
|||
06 лютого 2023 11:24 |
Тендерна документація_за Особливостями Добробут_ юридичні послуги_на 15.02.2023(1).pdf
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Специфічний досвід
Дата подання: 07 лютого 2023 08:46
Дата відповіді: 08 лютого 2023 12:09
Доброго дня.
Просимо вас надати роз'яснення/обґрунтування необхідності установлення вимог, передбачених п. 2 р. «Оцінка тендерної пропозиції», а саме:
«Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку, в якій зазначаються дані про досвід (досвід самого Учасника або працівника Учасника) зі складання документів на оскарження висновків моніторингу Держаудитслужби (позовних заяв та/або відповіді на відзив та/або апеляційні скарги та/або відзиви на апеляційні скарги в рамках оскарження таких висновків). По оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (Учасником або працівником Учасника) Учасник повинен підтвердити в довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та підтвердити документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж одна).
Учасник має надати інформаційну довідку про досвід зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та зобов’язання вчинити певні дії, стосовно зобов’язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами)».
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Відповідно до п. 28. Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.». Відповідно до ч. 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» «3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.»
По-перше, відповідно до технічних вимог до даної закупівлі Учасник сприяє написанню та оформленню заперечень і позовних заяв за результатами моніторингу ДАСУ та рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
По-друге, за деякими закупівлями Держаудитслужба складає висновки про результати моніторингу закупівлі. Оскільки за результатами моніторингу уповноважена особа може бути притягнута до адміністративної відповідальності по статті 164 – 14 Кодексу України про адміністративні правопорушення або Замовнику висунуте зобов’язання щодо припинення договірних відносин та застосування заходів визнання договору нікчемним, то для доведення правомірних дій Замовника та /або уповноваженої особи потрібен досвіт, а також досконале володіння закупівельним законодавством. Недосвідченість Учасника може нести негативні наслідки для робити підприємства (зупинення договірних зобов’язань може спричинити зупинення обслуговування житлового фонду міста/ аварійної служби міста тощо). Замовник не планує в межах даної закупівлі здійснювати навчання юристів/адвокаті тощо, а очікує від Учасника якісної юридичної роботи та правового захисту з позитивними наслідками.
По-третє, комунальне підприємство Кам’янської міської ради «Добробут» у відповідності до Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, затвердженого наказом МІНІСТЕРСТВА РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 13.06.2016 № 150 та на підставі рішення Кам’янської міської ради є управителем багатоквартирних будинків розташованих на території м. Кам’янське. Мешканці деяких багатоквартирних будинків намагаються неправомірно змінити управителя, шляхом зазначення недостовірної інформації в протоколі зборів співвласників багатоквартирного будинку. Через даний факт відповідні протоколи не підлягають зберіганню. В свою чергу мешканці таких багатоквартирних будинків не погоджуючись з цим, подають до суду позови щодо визнання неправомірними дій та зобов’язання вчинити певні дії, стосовно зобов’язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку. Учасником таких справ є й замовник, оскільки на сьогоднішній день є законним управителем багатоквартирних будинків розташованих на території м. Кам’янське. У зв’язку з цим виникає необхідність наявності досвіду в оскарженні рішень судів першої інстанції у відповідній категорії справ.
По-перше, відповідно до технічних вимог до даної закупівлі Учасник сприяє написанню та оформленню заперечень і позовних заяв за результатами моніторингу ДАСУ та рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
По-друге, за деякими закупівлями Держаудитслужба складає висновки про результати моніторингу закупівлі. Оскільки за результатами моніторингу уповноважена особа може бути притягнута до адміністративної відповідальності по статті 164 – 14 Кодексу України про адміністративні правопорушення або Замовнику висунуте зобов’язання щодо припинення договірних відносин та застосування заходів визнання договору нікчемним, то для доведення правомірних дій Замовника та /або уповноваженої особи потрібен досвіт, а також досконале володіння закупівельним законодавством. Недосвідченість Учасника може нести негативні наслідки для робити підприємства (зупинення договірних зобов’язань може спричинити зупинення обслуговування житлового фонду міста/ аварійної служби міста тощо). Замовник не планує в межах даної закупівлі здійснювати навчання юристів/адвокаті тощо, а очікує від Учасника якісної юридичної роботи та правового захисту з позитивними наслідками.
По-третє, комунальне підприємство Кам’янської міської ради «Добробут» у відповідності до Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, затвердженого наказом МІНІСТЕРСТВА РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 13.06.2016 № 150 та на підставі рішення Кам’янської міської ради є управителем багатоквартирних будинків розташованих на території м. Кам’янське. Мешканці деяких багатоквартирних будинків намагаються неправомірно змінити управителя, шляхом зазначення недостовірної інформації в протоколі зборів співвласників багатоквартирного будинку. Через даний факт відповідні протоколи не підлягають зберіганню. В свою чергу мешканці таких багатоквартирних будинків не погоджуючись з цим, подають до суду позови щодо визнання неправомірними дій та зобов’язання вчинити певні дії, стосовно зобов’язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку. Учасником таких справ є й замовник, оскільки на сьогоднішній день є законним управителем багатоквартирних будинків розташованих на території м. Кам’янське. У зв’язку з цим виникає необхідність наявності досвіду в оскарженні рішень судів першої інстанції у відповідній категорії справ.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2023-02-06-004614-a.c1
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВ "М3-КОНСАЛТ", Код ЄДРПОУ:44431281
Дата подання: 06 лютого 2023 15:07
ВИМОГА щодо усунення порушень, що стосуються умов ТД
Вважаємо вимогу викладену у примітці 6-1 до пункту 1 Додатку 1 до Документації дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі заявника, та такою, що штучно звужує конкуренцію та порушує права та законні інтереси заявника, основні принципи проведення закупівель.
За таких умов вбачається, що взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які можуть забезпечити наявність не менше одного працівника, який має досвід роботи на комунальному підприємстві не менше 6 (шести) місяців, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі заявника.
Ураховуючи викладене, керуючись пунктом 51 Особливостей № 1178, просимо внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (надання послуг з юридичного консультування, юридичного представництва тощо) на основі CPV за ДК 021:2015-код 79110000-8», оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-06-004614-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині вимоги, що додається.
Розгорнути
Згорнути
За таких умов вбачається, що взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які можуть забезпечити наявність не менше одного працівника, який має досвід роботи на комунальному підприємстві не менше 6 (шести) місяців, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі заявника.
Ураховуючи викладене, керуючись пунктом 51 Особливостей № 1178, просимо внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (надання послуг з юридичного консультування, юридичного представництва тощо) на основі CPV за ДК 021:2015-код 79110000-8», оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-06-004614-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині вимоги, що додається.
Рішення замовника: Вимога задоволена
08 лютого 2023 12:03
Замовником розглянуто Вашу вимогу, наразі готуються зміни до примітки 6-1 Додатку 1 до тендерної документації.
Ваша вимоги задоволена Замовником.
Ваша вимоги задоволена Замовником.
Номер вимоги: UA-2023-02-06-004614-a.a2
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВ "М3-КОНСАЛТ", Код ЄДРПОУ:44431281
Дата подання: 06 лютого 2023 15:27
ВИМОГА_дискримінація за територіальною ознакою
Згідно з Додатком 3 Документації визначено, що учасник повинен надати гарантійний лист щодо знаходження в приміщені Замовника щоденно (в робочі дні в продовж годин роботи Замовника) одного представника учасникам (з власною оргтехнікою та канцелярськими приладдями).
На нашу думку, визначений критерій у Додатку 3 Документації дискримінує потенційних учасників закупівлі за територіальною ознакою, що має негативний вплив на конкуренцію при здійсненні процедури закупівлі та таким, що порушує вимоги частини четвертої статті 22, статті 29 Закону № 922-VIII та принципам здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону № 922-VIII, призводить до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції при здійсненні процедур закупівель.
Перевагу, у даному випадку, мають лише ті учасники, які мають працівника, який буде постійно перебувати за місцезнаходженням Замовника щоденно.
Ураховуючи викладене, керуючись пунктом 51 Особливостей № 1178, просимо внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (надання послуг з юридичного консультування, юридичного представництва тощо) на основі CPV за ДК 021:2015-код 79110000-8», оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-06-004614-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цієї вимоги.
Розгорнути
Згорнути
На нашу думку, визначений критерій у Додатку 3 Документації дискримінує потенційних учасників закупівлі за територіальною ознакою, що має негативний вплив на конкуренцію при здійсненні процедури закупівлі та таким, що порушує вимоги частини четвертої статті 22, статті 29 Закону № 922-VIII та принципам здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону № 922-VIII, призводить до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції при здійсненні процедур закупівель.
Перевагу, у даному випадку, мають лише ті учасники, які мають працівника, який буде постійно перебувати за місцезнаходженням Замовника щоденно.
Ураховуючи викладене, керуючись пунктом 51 Особливостей № 1178, просимо внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (надання послуг з юридичного консультування, юридичного представництва тощо) на основі CPV за ДК 021:2015-код 79110000-8», оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-06-004614-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цієї вимоги.
Рішення замовника: Вимога відхилена
08 лютого 2023 12:06
Вважаємо, що вимога в тендерній документації «учасник повинен надати гарантійний лист щодо знаходження в приміщені Замовника щоденно (в робочі дні в продовж годин роботи Замовника) одного представника учасникам (з власною оргтехнікою та канцелярськими приладдями)» не є дискримінаційною і ні яким чином не обмежує конкуренцію Учасників.
Згідно частини 1 статті 174 Господарського кодексу України (в подальшому ГК України), господарські зобов'язання можуть виникати з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.
Частиною 1 статті 179 ГК України передбачено, що майново-господарські зобов'язання, які виникають між суб'єктами господарювання або між суб'єктами господарювання і не господарюючими суб'єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов'язаннями.
У відповідності до частин 1, 2 статті 193 ГК України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.
Тобто замовник укладаючи договір повинен бути впевненим в тому, що учасник буде належним чином виконувати зобов’язання за договором, враховуючи інтереси замовника.
Керуючись частиною 1 статті 901 Цивільного кодексу України, за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Зважаючи на вище вказане у сукупності, зазначаємо, що замовник має гостру необхідність отримувати безперебійно юридичні послуги кожного дня, протягом робочого часу, задля ефективного та правомірного вирішення правових питань, що виникають в процесі діяльності підприємства. Відповідно до технічних вимог до даної закупівлі Учасник здійснює візування виготовлених документів з питань роботи Замовника, тобто віддалено візування вихідної документації віддалено здійснити не можливо, а постійне здійснення пересилки документів це є економічно не вигідно та не доцільно. Замовник заінтересований у тому, щоб працівник переможця закупівлі протягом робочого дня знаходився безпосередньо на підприємстві.
Зважаючи на воєнний стан, постійні ракетні обстріли всієї території нашої країни і зумовлені цим відключення світла, відсутність мобільного та мережевого зв’язку, дистанційна робота є недоцільною, оскільки через вище вказані обставини Учасник закупівлі не зможе безперебійно, якісно та миттєво надавати юридичні послуги, в т.ч. представляти інтереси Замовника під час вилучення документів, обшуку тощо (у разі проведення даних заходів правоохоронними органами), що в подальшому може привести до негативних наслідків.
Згідно частини 1 статті 174 Господарського кодексу України (в подальшому ГК України), господарські зобов'язання можуть виникати з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.
Частиною 1 статті 179 ГК України передбачено, що майново-господарські зобов'язання, які виникають між суб'єктами господарювання або між суб'єктами господарювання і не господарюючими суб'єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов'язаннями.
У відповідності до частин 1, 2 статті 193 ГК України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.
Тобто замовник укладаючи договір повинен бути впевненим в тому, що учасник буде належним чином виконувати зобов’язання за договором, враховуючи інтереси замовника.
Керуючись частиною 1 статті 901 Цивільного кодексу України, за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Зважаючи на вище вказане у сукупності, зазначаємо, що замовник має гостру необхідність отримувати безперебійно юридичні послуги кожного дня, протягом робочого часу, задля ефективного та правомірного вирішення правових питань, що виникають в процесі діяльності підприємства. Відповідно до технічних вимог до даної закупівлі Учасник здійснює візування виготовлених документів з питань роботи Замовника, тобто віддалено візування вихідної документації віддалено здійснити не можливо, а постійне здійснення пересилки документів це є економічно не вигідно та не доцільно. Замовник заінтересований у тому, щоб працівник переможця закупівлі протягом робочого дня знаходився безпосередньо на підприємстві.
Зважаючи на воєнний стан, постійні ракетні обстріли всієї території нашої країни і зумовлені цим відключення світла, відсутність мобільного та мережевого зв’язку, дистанційна робота є недоцільною, оскільки через вище вказані обставини Учасник закупівлі не зможе безперебійно, якісно та миттєво надавати юридичні послуги, в т.ч. представляти інтереси Замовника під час вилучення документів, обшуку тощо (у разі проведення даних заходів правоохоронними органами), що в подальшому може привести до негативних наслідків.
Номер вимоги: UA-2023-02-06-004614-a.c3
Статус:
Вирішена
Учасник: АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ "ДЕ-ФАКТО", Код ЄДРПОУ:41893316
Дата подання: 08 лютого 2023 11:21
Вимога
Відповідно до Додатку 1 до Документації Замовником визначено вимоги до учасників процедури закупівлі щодо подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
При цьому у примітці 6-1 до пункту 1 визначено: «… В даній довідці повинно бути зазначено не менше ніж 3х працівників, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю (у складі пропозиції подаються свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю зазначених у довідці не менше ніж 3х працівників). Також зазначений у довідці працівник (юрист/адвокат/тощо) (не менше одного) повинен мати досвід роботи не менше 6ти місяців на комунальному підприємстві (досвід роботи даного працівника на комунальному підприємстві підтвердити наказом про призначення та/або трудовою книжкою та/або трудовим договором)».
Вважаємо вимоги, викладені у примітці 6-1 до пункту 1 Додатку 1 до Документації, дискримінаційними по відношенню до суб'єктів господарювання, та такими, що штучно звужують конкуренцію та порушують права та законні інтереси потенційних учасників, а також основні принципи проведення закупівель.
Антимонопольний комітет України неодноразово розглядав скарги учасників стосовно подібних вимог замовників, за результатами чого Антимонопольний комітет України встановлював факт наявності дискримінаційних умов в тендерній закупівлі замовника:
Рішення від 12.04.2021 № 7642-р/пк-пз;
Рішення від 22.12.2021 № 28218-р/пк-пз;
Рішення від 14.06.2021 № 13420-р/пк-пз;
Рішення від 26.09.2018 № 9941-р/пк-пз;
Рішення від 03.10.2018 № 10188-р/пк-пз.
Таким чином, з огляду на той факт, що зазначені у примітці 6-1 Додатку 1 до Тендерної документації вимоги є дискримінаційними, просимо Замовника усунути виявлені порушення, зокрема, шляхом виключення з Додатку 1 до Тендерної документації примітки 6-1.
Розгорнути
Згорнути
При цьому у примітці 6-1 до пункту 1 визначено: «… В даній довідці повинно бути зазначено не менше ніж 3х працівників, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю (у складі пропозиції подаються свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю зазначених у довідці не менше ніж 3х працівників). Також зазначений у довідці працівник (юрист/адвокат/тощо) (не менше одного) повинен мати досвід роботи не менше 6ти місяців на комунальному підприємстві (досвід роботи даного працівника на комунальному підприємстві підтвердити наказом про призначення та/або трудовою книжкою та/або трудовим договором)».
Вважаємо вимоги, викладені у примітці 6-1 до пункту 1 Додатку 1 до Документації, дискримінаційними по відношенню до суб'єктів господарювання, та такими, що штучно звужують конкуренцію та порушують права та законні інтереси потенційних учасників, а також основні принципи проведення закупівель.
Антимонопольний комітет України неодноразово розглядав скарги учасників стосовно подібних вимог замовників, за результатами чого Антимонопольний комітет України встановлював факт наявності дискримінаційних умов в тендерній закупівлі замовника:
Рішення від 12.04.2021 № 7642-р/пк-пз;
Рішення від 22.12.2021 № 28218-р/пк-пз;
Рішення від 14.06.2021 № 13420-р/пк-пз;
Рішення від 26.09.2018 № 9941-р/пк-пз;
Рішення від 03.10.2018 № 10188-р/пк-пз.
Таким чином, з огляду на той факт, що зазначені у примітці 6-1 Додатку 1 до Тендерної документації вимоги є дискримінаційними, просимо Замовника усунути виявлені порушення, зокрема, шляхом виключення з Додатку 1 до Тендерної документації примітки 6-1.
Рішення замовника: Вимога задоволена
08 лютого 2023 12:07
Замовником розглянуто Вашу вимогу, наразі підготовлено зміни до примітки 6-1 Додатку 1 до тендерної документації.
Ваша вимога частково задоволена Замовником.
Ваша вимога частково задоволена Замовником.
Номер вимоги: UA-2023-02-06-004614-a.a4
Статус:
Відповідь надана
Учасник: АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ "ДЕ-ФАКТО", Код ЄДРПОУ:41893316
Дата подання: 21 лютого 2023 09:05
Вимога
Щодо протиправного відхилення пропозиції
Рішення замовника: Вимога не задоволена
24 лютого 2023 20:17
Учасник процедури закупівлі «Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (надання послуг з юридичного консультування, юридичного представництва тощо) на основі CPV за ДК 021:2015 79110000-8» (UA-2023-02-06-004614-a) АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ "ДЕ-ФАКТО" (код 41893316) 21 лютого 2023 о 09:05 години розмістило в електронній системі закупівель вимогу: UA-2023-02-06-004614-a.a4 щодо протиправного відхилення пропозиції Учасника.
В даній вимозі Учасник наголошує на тому, що пропозицію АО «ДЕ-ФАКТО» Замовник протиправно відхилив, оскільки неподання документів на вимогу тендерної документації Учасником було здійснено з тих підстав, що на його думку такі вимоги в документації є дискримінаційними та такими, що суттєво звужують конкуренцію і свідчать про порушення Замовником принципів публічних закупівель.
Відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) «У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям»
Розглянувши вимогу учасника АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ "ДЕ-ФАКТО" (код 41893316) наголошуємо на тому, учасник звернувся до Замовника НЕ З вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, а з вимогою скасувати своє рішення щодо відхилення пропозиції АО «ДЕ-ФАКТО» в рамках Закупівлі за ідентифікатором - UA-2023-02-06-004614-a та розглянути пропозицію АО «ДЕФАКТО». І дуже прикро, що АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ не може користуватися нормами чинного законодавства і зовсім не розуміється у закупівельному законодавстві та в роботі в електронної системи закупівлі.
По-перше, технічно Замовник не має можливості скасувати в електронній системі закупівель рішення про відхилення тендерної пропозиції.
По-друге, Учасники, які розуміються на закупівельному законодавстві ще з 2016 року знають, що тендерна пропозиція ДОРІВНЮЄ тендерній документації, тобто якщо на думку Учасника, Замовником встановлено дискримінаційні/неправомірні/такі які звужують коло учасників тощо вимоги у тендерній документації, то Учасник здійснює заходи щодо доведення неправомірності дій Замовника (звернення до Замовника та звернення до органу оскарження) на етапі подання тендерних пропозицій. А якщо Учасником не доведено такі дії Замовника та не зобов’язано його органом оскарження внести зміни до тендерної документації, то такий Учасник погодився з тендерною документацією Замовника та зобов’язаний дотримуватися всіх її вимог.
По-третє, пунктом 17 частини 1статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що органом оскарження ЯВЛЯЄТЬСЯ Антимонопольний комітет України і звернення до Господарського суду Дніпропетровської області з метою захисту своїх порушених прав та інтересів ще раз наголошує на відсутності знань/практики тощо Учасника у закупівельному законодавстві та підсудності справ.
По-четверте, повторно зазначаємо, що учасник на вимогу Замовника про виправлення виявлених замовником невідповідностей у поданій учасником пропозиції 20.02.2023 року завантажив в електронну систему закупівель 5ть файлів та скріпив їх кваліфікованим КЕП. При цьому Учасником не виправлено частину виявлених та встановлених Замовником у повідомлені з вимогою невідповідностей, таких як:
1. На вимогу Додатку 1 «На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою6-1 1. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати накази про призначення працівників або трудові книжки або трудові договори. 6-1Довідка за Формою – встановлена замовником форма довідки, якої учасники повинні дотримуватись. В даній довідці повинно бути зазначено не менше ніж 3х працівників, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю (у складі пропозиції подаються свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю зазначених у довідці не менше ніж 3х працівників).» подано довідку 2023/01-01/1-9 від 08.02.2023, в якій зазначено 2 штатних працівника (адвоката), 3 працівника за трудовим договором (2 помічника адвоката, 1 економіст), 1 адвокат за договором надання послуг, накази про призначення, трудові договори, договір на надання послуг. Учасником подано три свідоцтва на право заняття адвокатською діяльністю (Воловик Максим Олександрович – штатний працівник, Іванов Леонід Валерійович – штатний працівник, Мельник Максим Сергійович – адвокат за договором надання послуг) та додаткову довідку № 2023/01-01/1-4 від 20.02.2023. Учасником не підтверджено досвід 3х ПРАЦІВНИКІВ, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю. Статтею 21 Кодексу законів про працю зазначено, що трудовий договір — це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а власник підприємства або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові зарплату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Тобто ознаками трудового договору є:
сторонами є роботодавець та працівник;
підпорядкування правилам внутрішнього трудового розпорядку;
дотримання правил охорони праці на підприємстві, в установі, організації тощо;
систематична виплата заробітної плати.
Виходячи з норм Цивільного кодексу України цивільно-правовий договір — це домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків. Найпоширенішими серед таких цивільних договорів є договори на виконання робіт, наприклад договори підряду та про надання послуг. Ознаки цивільно-правового договору:
сторонами за договором є виконавець та замовник;
особа самостійно організовує виконання роботи;
не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку;
особа не зараховується до штату юридичної особи, з якою у неї наявні правовідносини;
Згідно з Податковим кодексом України працівник — це фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону. Тобто особа, яка виконує роботу чи надає послуги, є виконавцем, а не працівником. Також і в ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» йдеться мова про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Оскільки Мельник Максим Сергійович не являється ні штатним працівником, ні працівником за трудовим договором, а є адвокатом за договором надання послуг, то Мельник Максим Сергійович НЕ Є ПРАЦІВНИКОМ УЧАСНИКА. Учасником не виконано вимогу щодо подання свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю зазначених у довідці не менше ніж 3х працівників, (підтверджено тільки 2х працівників).
2. На вимогу п.2 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку, в якій зазначаються дані про досвід (досвід самого Учасника або працівника Учасника) зі складання документів на оскарження висновків моніторингу Держаудитслужби (позовних заяв та/або відповіді на відзив та/або апеляційні скарги та/або відзиви на апеляційні скарги в рамках оскарження таких висновків). По оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (Учасником або працівником Учасника) Учасник повинен підтвердити в довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та підтвердити документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж одна). Учасник має надати інформаційну довідку про досвід зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та зобов’язання вчинити певні дії, стосовно зобов’язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами)» подано довідку № 2023/01-01/1-43 від 08.02.2023 та додаткову довідку № 2023/01-01/1-3 від 20.02.2023, але дані довідки не містить інформації на вимогу ТД, а також не подано документи/інформацію на виконання / підтвердження досвіду по оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (Учасником або працівником Учасника) Учасник не підтвердив у довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та не підтвердив документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж одна). Учасник не підтвердив у довільній формі досвід зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та зобов’язання вчинити певні дії, стосовно зобов’язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами.)
Відповідно до:
- абзацу 4 підпункту 1 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
- абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію оскільки вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція такого Учасника підлягала відхиленню на підставі зазначених норм.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей «У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.»
Таким чином, необхідно оприлюднити відповідь на вимогу Учасника у строки, встановлений зазначеною нормою.
ВИРІШИВ:
1. Відхилити вимогу UA-2023-02-06-004614-a.a4 учасника - АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ "ДЕ-ФАКТО" (код 41893316), як безпідставну.
2. Оприлюднити відповідь на вимогу UA-2023-02-06-004614-a.a4 учасника - АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ "ДЕ-ФАКТО" (код 41893316) в електронній системі закупівель у вигляді даного протоколу.
Уповноважена особа САЛЬНІКОВ Олег ____________
В даній вимозі Учасник наголошує на тому, що пропозицію АО «ДЕ-ФАКТО» Замовник протиправно відхилив, оскільки неподання документів на вимогу тендерної документації Учасником було здійснено з тих підстав, що на його думку такі вимоги в документації є дискримінаційними та такими, що суттєво звужують конкуренцію і свідчать про порушення Замовником принципів публічних закупівель.
Відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) «У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям»
Розглянувши вимогу учасника АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ "ДЕ-ФАКТО" (код 41893316) наголошуємо на тому, учасник звернувся до Замовника НЕ З вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, а з вимогою скасувати своє рішення щодо відхилення пропозиції АО «ДЕ-ФАКТО» в рамках Закупівлі за ідентифікатором - UA-2023-02-06-004614-a та розглянути пропозицію АО «ДЕФАКТО». І дуже прикро, що АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ не може користуватися нормами чинного законодавства і зовсім не розуміється у закупівельному законодавстві та в роботі в електронної системи закупівлі.
По-перше, технічно Замовник не має можливості скасувати в електронній системі закупівель рішення про відхилення тендерної пропозиції.
По-друге, Учасники, які розуміються на закупівельному законодавстві ще з 2016 року знають, що тендерна пропозиція ДОРІВНЮЄ тендерній документації, тобто якщо на думку Учасника, Замовником встановлено дискримінаційні/неправомірні/такі які звужують коло учасників тощо вимоги у тендерній документації, то Учасник здійснює заходи щодо доведення неправомірності дій Замовника (звернення до Замовника та звернення до органу оскарження) на етапі подання тендерних пропозицій. А якщо Учасником не доведено такі дії Замовника та не зобов’язано його органом оскарження внести зміни до тендерної документації, то такий Учасник погодився з тендерною документацією Замовника та зобов’язаний дотримуватися всіх її вимог.
По-третє, пунктом 17 частини 1статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що органом оскарження ЯВЛЯЄТЬСЯ Антимонопольний комітет України і звернення до Господарського суду Дніпропетровської області з метою захисту своїх порушених прав та інтересів ще раз наголошує на відсутності знань/практики тощо Учасника у закупівельному законодавстві та підсудності справ.
По-четверте, повторно зазначаємо, що учасник на вимогу Замовника про виправлення виявлених замовником невідповідностей у поданій учасником пропозиції 20.02.2023 року завантажив в електронну систему закупівель 5ть файлів та скріпив їх кваліфікованим КЕП. При цьому Учасником не виправлено частину виявлених та встановлених Замовником у повідомлені з вимогою невідповідностей, таких як:
1. На вимогу Додатку 1 «На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою6-1 1. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати накази про призначення працівників або трудові книжки або трудові договори. 6-1Довідка за Формою – встановлена замовником форма довідки, якої учасники повинні дотримуватись. В даній довідці повинно бути зазначено не менше ніж 3х працівників, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю (у складі пропозиції подаються свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю зазначених у довідці не менше ніж 3х працівників).» подано довідку 2023/01-01/1-9 від 08.02.2023, в якій зазначено 2 штатних працівника (адвоката), 3 працівника за трудовим договором (2 помічника адвоката, 1 економіст), 1 адвокат за договором надання послуг, накази про призначення, трудові договори, договір на надання послуг. Учасником подано три свідоцтва на право заняття адвокатською діяльністю (Воловик Максим Олександрович – штатний працівник, Іванов Леонід Валерійович – штатний працівник, Мельник Максим Сергійович – адвокат за договором надання послуг) та додаткову довідку № 2023/01-01/1-4 від 20.02.2023. Учасником не підтверджено досвід 3х ПРАЦІВНИКІВ, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю. Статтею 21 Кодексу законів про працю зазначено, що трудовий договір — це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а власник підприємства або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові зарплату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Тобто ознаками трудового договору є:
сторонами є роботодавець та працівник;
підпорядкування правилам внутрішнього трудового розпорядку;
дотримання правил охорони праці на підприємстві, в установі, організації тощо;
систематична виплата заробітної плати.
Виходячи з норм Цивільного кодексу України цивільно-правовий договір — це домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків. Найпоширенішими серед таких цивільних договорів є договори на виконання робіт, наприклад договори підряду та про надання послуг. Ознаки цивільно-правового договору:
сторонами за договором є виконавець та замовник;
особа самостійно організовує виконання роботи;
не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку;
особа не зараховується до штату юридичної особи, з якою у неї наявні правовідносини;
Згідно з Податковим кодексом України працівник — це фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону. Тобто особа, яка виконує роботу чи надає послуги, є виконавцем, а не працівником. Також і в ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» йдеться мова про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Оскільки Мельник Максим Сергійович не являється ні штатним працівником, ні працівником за трудовим договором, а є адвокатом за договором надання послуг, то Мельник Максим Сергійович НЕ Є ПРАЦІВНИКОМ УЧАСНИКА. Учасником не виконано вимогу щодо подання свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю зазначених у довідці не менше ніж 3х працівників, (підтверджено тільки 2х працівників).
2. На вимогу п.2 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку, в якій зазначаються дані про досвід (досвід самого Учасника або працівника Учасника) зі складання документів на оскарження висновків моніторингу Держаудитслужби (позовних заяв та/або відповіді на відзив та/або апеляційні скарги та/або відзиви на апеляційні скарги в рамках оскарження таких висновків). По оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (Учасником або працівником Учасника) Учасник повинен підтвердити в довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та підтвердити документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж одна). Учасник має надати інформаційну довідку про досвід зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та зобов’язання вчинити певні дії, стосовно зобов’язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами)» подано довідку № 2023/01-01/1-43 від 08.02.2023 та додаткову довідку № 2023/01-01/1-3 від 20.02.2023, але дані довідки не містить інформації на вимогу ТД, а також не подано документи/інформацію на виконання / підтвердження досвіду по оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (Учасником або працівником Учасника) Учасник не підтвердив у довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та не підтвердив документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж одна). Учасник не підтвердив у довільній формі досвід зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та зобов’язання вчинити певні дії, стосовно зобов’язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами.)
Відповідно до:
- абзацу 4 підпункту 1 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
- абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію оскільки вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція такого Учасника підлягала відхиленню на підставі зазначених норм.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей «У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.»
Таким чином, необхідно оприлюднити відповідь на вимогу Учасника у строки, встановлений зазначеною нормою.
ВИРІШИВ:
1. Відхилити вимогу UA-2023-02-06-004614-a.a4 учасника - АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ "ДЕ-ФАКТО" (код 41893316), як безпідставну.
2. Оприлюднити відповідь на вимогу UA-2023-02-06-004614-a.a4 учасника - АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ "ДЕ-ФАКТО" (код 41893316) в електронній системі закупівель у вигляді даного протоколу.
Уповноважена особа САЛЬНІКОВ Олег ____________
Звернення до Держаудитслужби
Номер звернення:
UA-R-2023-02-21-000002 • 9e854b147d054c51bc0e1ab37a4e6b1c
Автор звернення:
Дата створення звернення:
2023-02-21
•
13:37
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Адвокатське обʼєднання «ДЕ-ФАКТО» (далі за текстом – АО «ДЕ-ФАКТО») є учасником закупівлі за ідентифікатором - UA-2023-02-06-004614-a (далі за текстом – Закупівля), у якій замовником є – Комунальне підприємство Камʼянської міської ради «ДОБРОБУТ» (далі за текстом – Замовник).
19.02.2023 Замовником на електронному майданчику закупівель було висунуто вимогу до АО «ДЕ-ФАКТО» щодо виправлення виявлених у тендерній пропозиції невідповідностей:
1. Учасником у складі пропозиції на вимогу Додатку 1 тендерної документації «На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних)5 за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою6-2 2. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати сканований оригінал аналогічного договору, сканований оригінал акту (ів) приймання виконаних робіт/надання послуг за договором (ами), що зазначений (і) у довідці (якщо актів виконаних робіт/надання послуг по даному договору більше одного, то додатково надається довідка в довільній формі, в якій зазначається перелік актів виконаних робіт/надання послуг із зазначенням номеру та суми кожного акту), сканований оригінал позитивного листа - відгуку від контрагента за договором (ами), що зазначений (і) в довідці (оригінал позитивного листа-відгука повинен обов’язково містити дату і номеру договору (на який надано відгук), ціну (вартості) договору та інформацію про суму та належне виконання договору (ів), у тому числі стосовно якості та строків)» подано: - довідку № 2023/01-01/1-37 від 08.02.2023, - договір № б/н від 23.12.2021 року на надання послуг юридичної (правничої) допомоги, консультування з питань бухгалтерського податкового обліку - договір від 05.10.2022 № б/н на надання юридичної (правничої) допомоги (послуг) - акти наданих послуг до даних договорів - довідку про перелік актів № 2023/01-01/1-38 від 08.02.2023 - відгуки. Оскільки подані договори на містять суми (ціну, вартість) аналогічного договору, то вони не підтверджують їх відповідність вимозі Додатку 1 ТД «5 Аналогічним за предметом закупівлі договором вважається договір на надання послуг з юридичного консультування та юридичного представництва, виконання якого на момент подання пропозиції повинно складати не менше ніж 90% від суми аналогічного договору». Також договори мають можливість пролонгації і у відгуках, і у довідці про перелік актів № 2023/01-01/1-38 від 08.02.2023 міститься вираз «на теперішній час», тобто інформація про виконання надається виключно с дати укладання по теперішній час. Такі договори не можуть підтверджувати виконання на момент подання пропозицій не менше ніж 90% від суми аналогічного договору. Також подані листи відгуків до аналогічних договорів не містять інформацію про ціну (вартості) договору, зазначення якої вимагалось як ОБОВ’ЯЗКОВЕ.
2. Учасником у складі пропозиції на вимогу Додатку 1 «На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою6-1 1. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати накази про призначення працівників або трудові книжки або трудові договори. 6-1Довідка за Формою – встановлена замовником форма довідки, якої учасники повинні дотримуватись. В даній довідці повинно бути зазначено не менше ніж 3х працівників, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю (у складі пропозиції подаються свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю зазначених у довідці не менше ніж 3х працівників).» подано довідку 2023/01-01/1-9 від 08.02.2023, в якій зазначено 2 штатних працівника (адвоката), 3 працівника за трудовим договором (2 помічника адвоката, 1 економіст), 1 адвокат за договором надання послуг, накази про призначення, трудові договори, договір на надання послуг. Учасником подано три свідоцтва на право заняття адвокатською діяльністю (Воловик Максим Олександрович – штатний працівник, Іванов Леонід Валерійович – штатний працівник, Мельник Максим Сергійович – адвокат за договором надання послуг). Учасником не підтверджено досвід 3х ПРАЦІВНИКІВ, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю.
3. Учасником у складі пропозиції на вимогу п.2 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку, в якій зазначаються дані про досвід (досвід самого Учасника або працівника Учасника) зі складання документів на оскарження висновків моніторингу Держаудитслужби (позовних заяв та/або відповіді на відзив та/або апеляційні скарги та/або відзиви на апеляційні скарги в рамках оскарження таких висновків). По оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (Учасником або працівником Учасника) Учасник повинен підтвердити в довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та підтвердити документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж одна). Учасник має надати інформаційну довідку про досвід зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та зобов’язання вчинити певні дії, стосовно зобов’язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами)» подано довідку № 2023/01-01/1-43 від 08.02.2023, але дана довідка не містить інформації на вимогу ТД, а також не подано документи/інформації на виконання / підтвердження досвіду.
4. Учасником на вимогу Додатку 2 тендерної документації «1Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в абзаці першому пункту 44 Особливостей, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. У разі якщо під час подання тендерної пропозиції учасника буде відсутня технічна можливість самостійно декларувати відсутність підстав визначених статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону), то учаснику необхідно надати у довільній формі лист пояснення щодо відсутності технічної можливості у здійснені самостійного декларування відсутності таких(ої) підстав(и) в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції тощо.» здійснив самостійне декларування в ел.системі закупівель і але не всіх положень ст.17 і не надав про це письмове пояснення.
5. Учасником у складі пропозиції на вимогу п.2 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку/довідки з обслуговуючого банку/банків про наявність рахунків в банківських установах, про відсутність (наявність) позичкової заборгованості за кредитами та про залишок коштів на рахунку (ах). Довідка/ довідки повинні бути надана надані з тих обслуговуючих/ обслуговуючого банку/ банків, які учасник зазначив в довідці про учасника, тобто з банку через який будуть здійснюватися розрахунки за виконання договору по результатам даної закупівлі.» подано довідки з обслуговуючого банку АТ КБ «ПРИВАТБАНК» від 20.01.2023 року при цьому не дотримано вимог передбачених п. 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації до даних документів «Усі документи тендерної пропозиції, які готуються безпосередньо учасником та довідки з банку повинні бути оформлені / отримані не раніше дати оголошення даної закупівлі.»
В свою чергу, АО «ДЕ-ФАКТО» 20.02.2023 усунув невідповідності шляхом завантаження додаткових документів до електронної системи закупівель.
Втім, протоколом уповноваженої особи Замовника від 20.02.2023 № 66 було відхилено пропозицію АО «ДЕ-ФАКТО» з підстав:
1. На вимогу Додатку 1 «На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою6-1 1. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати накази про призначення працівників або трудові книжки або трудові договори. 6- 1Довідка за Формою – встановлена замовником форма довідки, якої учасники повинні дотримуватись. В даній довідці повинно бути зазначено не менше ніж 3х працівників, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю (у складі пропозиції подаються свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю зазначених у довідці не менше ніж 3х працівників).» подано довідку 2023/01-01/1-9 від 08.02.2023, в якій зазначено 2 штатних працівника (адвоката), 3 працівника за трудовим договором (2 помічника адвоката, 1 економіст), 1 адвокат за договором надання послуг, накази про призначення, трудові договори, договір на надання послуг. Учасником подано три свідоцтва на право заняття адвокатською діяльністю (Воловик Максим Олександрович – штатний працівник, Іванов Леонід Валерійович – штатний працівник, Мельник Максим Сергійович – адвокат за договором надання послуг) та додаткову довідку No 2023/01-01/1-4 від 20.02.2023. Учасником не підтверджено досвід 3х ПРАЦІВНИКІВ, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю.
2. На вимогу п.2 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку, в якій зазначаються дані про досвід (досвід самого Учасника або працівника Учасника) зі складання документів на оскарження висновків моніторингу Держаудитслужби (позовних заяв та/або відповіді на відзив та/або апеляційні скарги та/або відзиви на апеляційні скарги в рамках оскарження таких висновків). По оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (Учасником або працівником Учасника) Учасник повинен підтвердити в довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та підтвердити документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж одна). Учасник має надати інформаційну довідку про досвід зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та зобов’язання вчинити певні дії, стосовно зобов’язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами)» подано довідку No 2023/01-01/1-43 від 08.02.2023 та додаткову довідку No 2023/01-01/1-3 від 20.02.2023, але дані довідки не містить інформації на вимогу ТД, а також не подано документи/інформацію на виконання / підтвердження досвіду по оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (Учасником або працівником Учасника) Учасник не підтвердив у довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та не підтвердив документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж одна). Учасник не підтвердив у довільній формі досвід зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та зобов’язання вчинити певні дії, стосовно зобов’язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами.).
АО «ДЕ-ФАКТО» вважає такі дії Замовника протиправними, виходячи з наступного.
Так, у складі тендерної пропозиції АО «ДЕ-ФАКТО» було надано пояснення від 08.02.2023 № 2023/01-01/1-44 та пояснення від 20.02.2023 № 2023/01-01/1-4, зміст яких свідчить про наступне:
«Відповідно до Додатку 1 до Документації Замовником визначено вимоги до учасників процедури закупівлі щодо подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
При цьому у примітці 6-1 до пункту 1 визначено: «… В даній довідці повинно бути зазначено не менше ніж 3х працівників, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю (у складі пропозиції подаються свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю зазначених у довідці не менше ніж 3х працівників).
Вважаємо вимоги, викладені у примітці 6-1 до пункту 1 Додатку 1 до Документації, в частині наявності в учасника 3х працівників, які мають свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю, дискримінаційними по відношенню до суб'єктів господарювання, та такими, що штучно звужують конкуренцію та порушують права та законні інтереси АО «ДЕ-ФАКТО», а також основні принципи проведення закупівель.
Подібних висновків притримується й Антимонопольний комітет України, зокрема, у своїх рішеннях:
- рішення від 26.09.2018 № 9941-р/пк-пз – у якому вбачається, що замовник не підтвердив необхідність наявності саме певної кількості працівників з певними знаннями та досвідом, чим фактично обмежив участь у процедурі закупівлі лише тими учасниками, які мають необхідні знання та досвід, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання;
- рішення від 03.10.2018 № 10188-р/пк-пз – у якому вбачається, що замовник не підтвердив необхідність наявності саме певної кількості працівників з певними знаннями та досвідом, чим фактично обмежив участь у процедурі закупівлі лише тими учасниками, які мають необхідні знання та досвід, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання».
Відтак, Замовник протиправно відхилив пропозицію АО «ДЕ-ФАКТО» з тих підстав, що ним було заявлено лише 2-х адвокатів, а 3-й заявлений адвокат не є штатним працівником АО «ДЕ-ФАКТО», оскільки такі вимоги є такими, що суттєво звужують конкуренцію. Слід також акцентувати увагу суду на той факт, що Замовником не підтверджено необхідність встановлення такої вимоги щодо кількості працівників.
Крім того, така вимога прямо не передбачена чинним законодавством України, а відтак, і відхилення пропозиції з таких підстав є протиправним.
Крім того, у складі своєї пропозиції АО «ДЕ-ФАКТО» надав пояснення від 08.02.2023 № 2023/01-01/1-43 та пояснення від 20.02.2023 № 2023/01-01/1-3, зміст яких свідчить про наступне:
«Тендерною документацією Замовника визначено, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку, в якій зазначаються дані про досвід (досвід самого Учасника або працівника Учасника) зі складання документів на оскарження висновків моніторингу Держаудитслужби (позовних заяв та/або відповіді на відзив та/або апеляційні скарги та/або відзиви на апеляційні скарги в рамках оскарження таких висновків). По оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (Учасником або працівником Учасника) Учасник повинен підтвердити в довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та підтвердити документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж одна). Учасник має надати інформаційну довідку про досвід зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та зобов’язання вчинити певні дії, стосовно зобов’язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами). З огляду на зазначені вимоги, АО «ДЕ-ФАКТО» пояснює, що працівники АО «ДЕ-ФАКТО» мають великий та професійний досвід роботи у галузі права. Так, на офіційному сайті АО «ДЕ-ФАКТО» (de-facto.dp.ua) в розділі «Новини» містяться посилання на значну кількість судових справ, в рамках яких представниками були працівники АО «ДЕ-ФАКТО». Крім того, даний розділ містить й посилання на судові рішення (позитивні), які були ухвалені за результатами представництва інтересів клієнтів адвокатами АО «ДЕ-ФАКТО».
Таким чином, встановлення в Тендерній документації вимоги щодо підтвердження досвіду надання конкретної послуги є проявом дискримінації, що, в свою чергу, порушує принципи добросовісної та рівної конкуренції.
Подібної позиції притримується й Антимонопольний комітет України у своїх рішеннях, які вже сформували непоодиноку практику з цього питання.
Відтак, АО «ДЕ-ФАКТО» гарантує, що будь-які послуги в рамках даної Закупівлі, в т.ч. й послуги зі складання документів на оскарження висновків моніторингу Держаудитслужби (позовних заяв та/або відповіді на відзив та/або апеляційні скарги та/або відзиви на апеляційні скарги в рамках оскарження таких висновків) будуть надаватися професійно та якісно.
Крім того, зазначаємо, що керуючий партнер АО «ДЕ-ФАКТО» Воловик М.О. має певну практику з оскарження дій Державної аудиторської служби України (справа № 18/206 - https://reyestr.court.gov.ua/Review/12759123 та справа № 3/241 - https://reyestr.court.gov.ua/Review/12521418)».
АО «ДЕ-ФАКТО» вважає, що відхилення його пропозиції з вищезазначеної підстави є протиправним, оскільки тендерною документацією Замовника було встановлено додаткові вимоги щодо кваліфікаційних критеріїв – надання доказів про виконання аналогічного договору. Встановлення будь-яких інших вимог, які, в свою чергу, суттєво звужують коло учасників, апріорі свідчить про порушення принципів публічних закупівель.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Таким чином, АО «ДЕ-ФАКТО» вважає, що Замовником були вчинені порушення вимог чинного законодавства України в сфері публічних закупівель.
Відповідь Держаудитслужби:
Очікується
Текст відповіді:
Очікується відповідь
Дата відповіді:
Очікується
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 15 лютого 2023 12:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ "ДЕ-ФАКТО" |
1 872 000,00
UAH з ПДВ
|
1 872 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "Юридична перспектива Д" |
1 877 632,84
UAH з ПДВ
|
1 877 632,84
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ "ДЕ-ФАКТО" #41893316 |
Відхилено |
1 872 000,00
UAH з ПДВ
|
20 лютого 2023 22:28
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 20 лютого 2023 16:15
|
ТОВ "Юридична перспектива Д" #44743011 |
Переможець |
1 877 632,84
UAH з ПДВ
|
24 лютого 2023 20:25
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
15 квітня 2024 10:32
|
Електронний підпис | укладений |
03 січня 2024 09:53
|
ДУ 1 юр послуги 20 відст 2024.PDF | зміни до договору |
03 січня 2024 09:46
|
Електронний підпис | укладений |
02 березня 2023 15:47
|
договір 8-23 від 02.03.23.PDF | укладений |
02 березня 2023 15:04
|
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (надання послуг з юридичного консультування, юридичного представництва тощо) на основі CPV за ДК 021:2015 79110000-8 | 2340 | година |
802,40
UAH
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 29 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 03 січня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | керуючись підпунктом 7 пункту 6.5 Договору № 8-23 від 02.03.2023 у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», Сторони уклали дану Додаткову угоду про наступне: 1. Продовжити дію Договору № 8-23 від 02.03.2023 до 01.04.2024. 2. Загальна вартість послуг за цим Договором в період з 01.01.2024 до 01.04.2024 не може перевищувати 20% ціни визначеної в початковому договорі про закупівлю Договору № 8-23 від 02.03.2023. 3. пункт 3.3. Договору № 8-23 від 02.03.2023 доповнити пунктом 3.3.1.: «3.3.1. Сума Договору з 01.01.2024 по 01.04.2024 становить 361 083,24 грн., яка не перевищує 20% початкової ціни Договору, укладеного у 2023 році». |
Номер договору про закупівлю: | 8-23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (надання послуг з юридичного консультування, юридичного представництва тощо) на основі CPV за ДК 021:2015 79110000-8 | 2790 |
802,40
UAH
|