Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Управління будівництва Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації |
Код ЄДРПОУ: | 39612276 |
Вебсайт: | http://golos.kievcity.gov.ua/ |
Місцезнаходження: | 03039, Україна , Київська обл., Київ, Просп. Голосіївський, буд. 42. |
Контактна особа: |
Бутківський Олександр Миколайович 380442598219 arhitektyra.gol@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 04 серпня 2022 17:10 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 10 серпня 2022 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 16 серпня 2022 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 20 серпня 2022 00:00 |
Початок аукціону: | 22 серпня 2022 12:23 |
Очікувана вартість: | 5 638 748,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 28 193,74 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Забезпечення виконання договору про закупівлю - застава у вигляді майнових прав на грошові кошти. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю складає 3% з ПДВ (далі - забезпечення договору) від вартості договору. Учасник зобов'язується особисто перерахувати грошові кошти, в повному обсязі на рахунок Замовника не пізніше дати укладення Договору про закупівлю. Належним виконанням зобов'язання Учасника щодо передачі в забезпечення грошових коштів вважається зарахування на поточний рахунок Замовника. Учасник втрачає право розпорядження грошовими коштами, які перебувають у забезпеченні, на час їх перебування на рахунку Замовника. Отримувач коштів: Управління будівництва Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації. Реєстраційний рахунок: UA 288201720355169017000089732 у ДКСУ м. Київ, МФО: 820172. Код ЄДРПОУ: 39612276, статус неприбуткової організації. Усі витрати, пов'язані з наданням забезпечення виконання Договору про закупівлю покладаються на Учасника. Замовник не несе відповідальності за затримку зарахування грошових коштів Учасника, на поточний рахунок Замовника. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору (у разі якщо вони не повертаються), підлягають перерахуванню до державного бюджету України. Забезпечення не повертається Замовником Учаснику в разі: - Невиконання або неналежного виконання своїх зобов'язань Учасником за Договором про закупівлю повністю або частково, зокрема, але не виключно: за порушення строку виконання робіт передбачених у календарному графіку договору, за порушення умов зобов'язання щодо якості робіт. - Дострокового розірвання в односторонньому порядку Замовником Договору про закупівлю у випадку, якщо Учасник не виконує свої зобов'язання за Договором про закупівлю. - Право щодо неповернення Учаснику забезпечення, виникає у Замовника в момент настання будь-якого з випадків невиконання (неналежного виконання) Учасником Договору про закупівлю. - Факт невиконання або неналежного виконання Учасником своїх зобов'язань за Договором про закупівлю підтверджується документами, зокрема, але не виключно: документами, що свідчать про невчасне виконання робіт та/або виконання робіт неналежної якості тощо. Відповідний односторонній акт про невиконання (неналежне виконання) Учасником зобов'язань за Договором про закупівлю складається не менше як трьома представниками Замовника і скріплюється їхніми підписами. Вказаний акт протягом двох робочих днів, починаючи віддати його складання, направляється Замовником Учаснику. Про неповернення забезпечення виконання Договору про закупівлю Замовник письмово повідомляє Учасника. До повідомлення додаються документи, що підтверджують невиконання Учасником своїх зобов'язань за Договором про закупівлю. Починаючи від дати відправлення Учаснику письмового повідомлення, Замовник набуває право власності на грошові кошти у сумі 3 % з ПДВ від вартості укладеного договору. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після належного виконання Учасником договору про закупівлю в повному обсязі та належним чином, а також у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або Договору про закупівлю недійсними та у випадках, передбачених статтею 37 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-УІІІ, але не пізніше ніж протягом п'яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. Учасник повинен надати у довільній формі лист-згоду про надання забезпечення виконання договору про закупівлю у разі визнання його (учасника) переможцем даної процедури закупівлі. |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | В зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, що стала підставою введення воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та відповідно до протоколу доручення № 5 від 20.05.2022 Київської міської державної адміністрації, підрядник погоджується на можливе відтермінування платежу на період дії воєнного стану в Україні, а також протягом шести місяців після його припинення або скасування, в залежності від реального фінансування. Оплата за виконані роботи здійснюється шляхом безготівкового перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця, що вказаний у цьому Договорі, протягом 10 (десяти) банківських днів з дати надходження бюджетного фінансування. | Пiсляоплата | 10 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
04 серпня 2022 17:11 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
04 серпня 2022 17:08 |
Т.З. кап. ремонт Асфальт вул. Заболотного,10,12,14,18,20.pdf | |
04 серпня 2022 17:08 |
ПТД кап. ремонт Асфальт вул. Заболотного,10,12,14,18,20.pdf | |
04 серпня 2022 17:02 |
Проект договору.docx |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2022-09-05-000072 ● f5d249c5a71d4e71a7f36a9240580c86
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 05 вересня 2022 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 06 вересня 2022 11:49 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
05.09.2022 № 220
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
В. о. начальника Віталій ЗУБЧЕНКО
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 05.09.2022 № 220
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Предмет закупівлі Очікувана вартість, грн Опис підстав для здійснення моніторингу
5 UA-2022-08-04-009389-a Управління будівництва Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів по вулиці Академіка Заболотного, 10, 12, 14, 18, 20 у Голосіївському районі міста Києва (за ДК 021: 2015 - 45453000-7 (Капітальний ремонт і реставрація)» 5 638 748,00 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2022-09-08 11:25:37
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів по вулиці Академіка Заболотного, 10, 12, 14, 18, 20 у Голосіївському районі міста Києва», за кодом ДК 021:2015 - 45453000-7 (Капітальний ремонт і реставрація)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-08-04-009389-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2022-09-12 14:22:03
Надання пояснень
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі розроблені відповідно до нагальної потреби, у зв’язку з необхідністю виконання робіт з Капітального ремонту асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів по вулиці Академіка Заболотного, 10, 12, 14, 18, 20 у Голосіївському районі міста Києва. Асфальтове покриття знаходиться в незадовільному стані та має наявні проблеми, вибоїни, місцями відсутнє покриття та не належним чином влаштовано благоустрій.
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета визначені у відповідному додатку до тендерної документації
Очікувана вартість (визначена за договірною ціною без урахування Глави 10 ЗКР ) предмета закупівлі відповідає розміру бюджетного призначення згідно рішення Київської міської ради від 09.12.2021 № 3704/3745 «Про бюджет міста Києва на 2022 рік» та розпорядження Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації від 11.02.2022 № 62 «Про капітальний ремонт об’єктів, що фінансується в 2022 році за рахунок бюджетних коштів по Голосіївській районній в місті Києві державній адміністрації» та становить 5 638 748,00 грн з ПДВ.
Посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі:
https://golos.kyivcity.gov.ua/content/viddil-budivnyctva-arhitektury-ta-zemlekorystuvannya.html
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2022-09-19 16:03:33
Запит про надання пояснень
Для підтвердження визначення очікуваної вартості прошу надати експертний звіт для предмета закупівлі: «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів по вулиці Академіка Заболотного, 10, 12, 14, 18, 20 у Голосіївському районі міста Києва».
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2022-09-22 15:56:11
надання пояснень
Відповідно до Настанови з визначення вартості вартості будівництва договірну ціну можуть установлювати за твердим (тверда договірна ціна) і приблизним (динамічна договірна ціна) кошторисами. Приблизний кошторис (динамічна договірна ціна) – кошторис, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору. Відповідно до положень п. 2.5. Вартість будівництва зокрема може визначається на стадії визначення ціни пропозиції учасника процедури закупівель (договірної ціни, яка може встановлюватися твердою або приблизною (динамічною)) та на стадії проведення взаєморозрахунків — шляхом уточнення окремих вартісних показників, визначених на попередніх стадіях, залежно від виду договірної ціни в порядку, обумовленому в договорі. Відповідно до умов тендерної документації, договірна ціна є динамічною. Також, відповідно до положень тендерної документації, п.п.23 Додатку 2 "Технічні вимоги до виконання робіт/Вимоги до кваліфікації учасників, інші вимоги та спосіб їх підтвердження" Документації зокрема передбачено, що під час укладання договору про закупівлю учасник-переможець зокрема повинен надати договірну ціну (динамічну) З УРАХУВАННЯМ ПРОХОДЖЕННЯ ЕКСПЕРТИЗИ. Відповідно до умов проекту договору про закупівлю (додаток 3 до тендерної документації) (1.3.) обсяги та вартість робіт визначаються проектною/кошторисною документацією (Додатки № 1, 2), що є невід’ємною частиною цього Договору, розробленою у встановленому законодавством порядку згідно Настанови з визначення вартості будівництва та Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, Затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021р. №281. (1.4.) Сторони погодились, що проведення експертизи кошторисної документації є обов’язковим. Експертизу проектної/кошторисної документації проходить Підрядник за власні кошти, які відшкодовуються йому Замовником. Замовник делегує Підряднику права Замовника в частині замовлення та оплати експертизи проектної/кошторисної документації. За таких умов, так як ціна є динамічною, проведення Експертизи проектної/кошторисної документації (та відповідно надання звіту щодо розгляду кошторисної документації) здійснює саме Підрядник при укладанні договору про закупівлю, за результатом проведених відкритих торгів. Відповідно до інформації опублікованій на веб-порталі Упованоженого органу, Управлінням будівництва Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації «14» вересня 2022р було укладеного договір №75 за результатом проведення оголошеної закупівлі. Наразі, відповідно до умов оголошеної закупівлі та укладеного за результатом закупівлі договору, Підрядником проведено експертизу проектної/кошторисної документації, за результатом якої надаємо експертний звіт щодо розгляду кошторисної документації.
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2022-09-29 16:06:34
Запит щодо роз'яснень
«28» вересня 2022 року Північним офісом Держаудитслужби було оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі: «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів по вулиці Академіка Заболотного, 10, 12, 14, 18, 20 у Голосіївському районі міста Києва (за ДК 021: 2015 - 45453000-7 (Капітальний ремонт і реставрація)». Оголошення про проведення закупівлі оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель за ID: UA-2022-08-04-009389-a. Відповідно до ч. 8 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. З урахуванням викладеного та користуючись правами передбаченими Законом звертаємось до органу державного фінансового контролю за наступними роз'ясненнями змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Так, Північний офіс Держаудитслужби було зобов’язано Управління будівництва Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Звертаємось до органу державного фінансового контролю за наступними роз'ясненнями змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку, а саме:
- яким нормативно-правовим актом України передбачено застосування саме такого зобов'язання (вжиття саме таких заходів) щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, а не іншого ?;
- у який спосіб та з дотриманням якого порядку передбаченого чинним законодавством України його необхідно виконати Замовнику ?
- просимо вказати виключні підстави (-ва) для визнання укладеного раніше договору нікчемним (перелік наведено ст.43 ЗУ «Про публічні закупівлі»)
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата: 2022-10-06 12:49:09
Відповідь на звернення щодо висновку
Північний офіс Держаудитслужби розглянув звернення за роз’ясненням щодо висновку Управління будівництва Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації від 29.09.2022, оприлюдненого в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro на закупівлю капітального ремонту асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів по вулиці Академіка Заболотного, 10, 12, 14, 18, 20 у Голосіївському районі міста Києва (ДК 021: 2015 - 45453000-7 (Капітальний ремонт і реставрація)) (інформацію опубліковано на сайті Уповноваженого органу за номером ID: UA-2022-08-04-009389-a) і повідомляє.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові основи діяльності органів державного фінансового контролю, визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 113 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010№ 2456-VI, Положенням про Державну аудиторську службу України, затвердженим постановою Кабінету міністрів України від 03.02.2016 № 43, та Положенням про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженим наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, не надають повноважень Держаудитслужбі визначати шляхи (спосіб) усунення встановлених порушень.
Крім того, відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням лише змісту висновку та його зобов’язань, визначених у ньому, а не способів його виконання.
Також, чинним законодавством Північний офіс Держаудитслужби не наділений повноваженнями надавати роз’яснення з приводу застосуванння норм чинного законодавства.
Частиною сьомою статті 8 Закону передбачено, що у висновку обов’язкового зазначаються:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість;
3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або 4 унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі;
4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі;
5) зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.
При тому, наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552 «Про затвердження форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядку його заповнення», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2020 року за № 958/35241 (далі – Наказ № 552) затверджено форму такого висновку, який складається із вступної частини, в якій зазначається інформація про закупівлі, предмет закупівлі, інформація про оприлюднення та застосовану процедуру закупівлі, підстави здійснення моніторингу та дата початку моніторингу, та констатуючої частини, де зазначається дата закінчення моніторингу та інформація про результати моніторингу, висновок про наявність чи відсутність порушення та зобов’язання щодо його усунення у разі виявлення.
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» ( далі – Закон) договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що допущено Замовником при проведенні процедури закупівлі, можуть свідчити про необ’єктивне та упереджене визначення переможця та, як наслідок, порушення прав іншого учасника процедури закупівлі.
Згідно пункту 2 частини 2 статті 16 ЦК України одним із способів захисту цивільних прав є визнання правочину недійсним. Пункт 4 частини 2 статті 16 ЦК України визначає такий спосіб захисту як відновлення становища, яке існувало до порушення.
Рішенням Верховного Суду у справі № 640/467/19 визначено, що у висновку про потребу «усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель» Держаудитслужба має конкретизувати, якого саме заходу має вжити позивач для усунення виявлених під час моніторингу порушень.
Спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, яких саме заходів слід вжити для усунення виявлених порушень, зі свого боку, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії.
Частина п’ята статті 242 КАС України передбачає при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Отже, зважаючи на зазначене, Північним офісом Держаудитслужби зобов’язано Замовника усунути встановлене порушення та запропоновано один із можливих шляхів усунення цих порушень, а саме: здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі, а не виключно, із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору.
Отже, відповідно до положень частини сьомої статті 8 Закону та положень Наказу № 552 Північним офісом Держаудитслужби складено висновок з описом тієї інформації, яку вимагають зазначені норми законодавства. Північний офіс Держаудитслужби, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», зобов’язав здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку.
Надання інформації про усунення порушення замовником
Аргументовані заперечення до висновку та інформація про причини неможливості усунення виявлених порушень відповідно до абз. 2 ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» «28» вересня 2022 року Північним офісом Держаудитслужби було оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі: «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів по вулиці Академіка Заболотного, 10, 12, 14, 18, 20 у Голосіївському районі міста Києва (за ДК 021: 2015 - 45453000-7 (Капітальний ремонт і реставрація)». Оголошення про проведення закупівлі оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель за ID: UA-2022-08-04-009389-a. Відповідно до абз. 2 ч. 8 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. З урахуванням викладеного та користуючись правами передбаченими Законом, замовник оприлюднює через електронну систему закупівель аргументовані заперечення до висновку та інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. На думку замовника при складанні висновку Північним офісом Держаудитслужби, органом фінансового контролю не були враховані документи, які були завантажені ПП «СТЕПС» 1. Північний офіс Держаудитслужби, відповідно до Висновку про результати моніторингу закупівлі UA-UA-2022-08-04-009389-a зазначає: «Так, відповідно до пункту 5 Додатку № 2 до ТД, замовник зазначив вимогу щодо надання учасником довідки з обслуговуючого (-их) банку (-ів) щодо відсутності заборгованості за кредитами, видана не пізніше місячного терміну до дати розкриття пропозицій. В складі тендерної пропозиції ПП «СТЕПС» відповідно до довідки ДПСУ від 20.01.2022 № 4425/6/26-15-12-01-07 зазначена інформація про наявність в учасника двох відкритих рахунків в АТ «Ощадбанк». Однак, на підтвердження вказаної у довідці інформації, учасником надано довідку від 02.08.2022 № 988 АТ «Ощадбанк» в якій зазначено про відсутність заборгованості за кредитом по одну рахунку, чим не підтверджено відсутності заборгованості за кредитом та не виконано вимогу пункту 5 Додатку № 2 ТД». Відповідно до п. 6 додатку №2 до тендерної документації до закупівлі UA-2022-08-04-009389-a вимагається надати: «Довідка видана уповноваженим органом ДПСУ, щодо відкритих рахунків Учасника, надана станом на 01.01.2022 року або на більш пізню дату». Учасник ПП «СТЕПС» надав у складі тендерної пропозиції Довідку видану уповноваженим органом ДПСУ, щодо відкритих рахунків Учасника від 20.01.2022 р. № 4425/6/26-15-12-01-07, чим виконав вимоги п. 6 додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до п. 5 додатку №2 до тендерної документації до закупівлі UA-2022-08-04-009389-a вимагається надати: «Довідка з обслуговуючого (-их) банку (-ів) щодо відсутності заборгованості за кредитами, видана не пізніше місячного терміну до дати розкриття пропозицій.». Учасник ПП «СТЕПС» надав у складі тендерної пропозиції довідку № 988 від 02.08.2022 видану АТ «Ощадбанк» щодо відсутності заборгованості за кредитами, чим виконав вимоги п. 5 додатку № 2 до тендерної документації. У складі тендерної документації відсутні вимоги щодо надання довідок з обслуговуючих банків щодо відсутності заборгованості за кредитами на всі наявні рахунки Учасника закупівлі. 2. Держаудитслужба відповідно до Висновку про результати моніторингу закупівлі UA-UA-2022-08-04-009389-a зазначає: «Відповідно до пункту 15 Додатку № 2 до ТД, замовник зазначив вимогу щодо надання учасником у разі використання орендованого (в користуванні) обладнання договори оренди (користування, лізингу, надання послуг та/або ін.) з додатками із зазначенням вартості оренди 1 машино-години кожного механізму та документи, що підтверджують право власності орендодавця на дане обладнання (технічний паспорт, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та ін.). В складі тендерної пропозиції ПП «СТЕПС» відповідно до довідки від 15.08.2022 № 11 зазначена інформація про наявність в оренді автогрейдера XCMG GR 215/2007. При цьому у складі пропозицій відсутнє свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - автогрейдер XCMG GR 215/2007, що не відповідає вимогам пункту 15 Додатку № 2 до ТД. Також, Учасником надано договір про надання послуг будівельної техніки від 01.08.2022 № 6/18 укладений з ТОВ «Юнідорбуд», в якому зазначено, у тому числі: - Бульдозер CATERPILLAR D5K2LGP; - Навантажувач CATERPILLAR 242 D3/2020; - Екскаватор CATERPILLAR 434/2021 При цьому, в свідоцтві про реєстрацію зазначених вище транспортних засобів вказано, що власником є ТОВ «Катерпіллар Файнелшл Україна», що не підтверджує право власності орендодавця ТОВ «Юнідорбуд» на транспортні засоби. Враховуючи вищевказане, Переможцем не виконано вимогу, пункту 15 Додатку № 2 ТД.». Відповідно до п. 15 додатку №2 до тендерної документації до закупівлі UA-2022-08-04-009389-a вимагається надати: «Довідка, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності), про наявність обладнання (основних будівельних машин, механізмів, обладнання та устаткування) та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за Договором про закупівлю у відповідності з Технічним завданням (Відомістю обсягів робіт) (Додаток 5) за формою, наведеною нижче: У разі, якщо обладнання та матеріально-технічна база належать Учаснику на праві власності, надаються копії документів, які підтверджують право власності (свідоцтво про реєстрацію транспортних засобів (у разі їх залучення до виконання робіт), витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, оборотно - сальдова відомість чи витяг з неї, або видаткові накладні, або акти приймання-передачі, або інший документ, яким учасник може підтвердити право власності). У разі використання орендованого (в користуванні) обладнання учасник має надати договори оренди (користування, лізингу, надання послуг та/або ін.) з додатками із зазначенням вартості оренди 1 машино-години кожного механізму та документи, що підтверджують право власності орендодавця на дане обладнання (технічний паспорт, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та ін.).». Учасник ПП «СТЕПС» надав у складі тендерної пропозиції довідку з вих. № 11 від «15» серпня 2022 року з підписом уповноваженої особи та завірену печаткою, про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за Договором про закупівлю у відповідності з Технічним завданням за наведеною формою, чим виконав вимоги ч. 1 п. 15 додатку № 2 до тендерної документації. Також Учасник ПП «СТЕПС» надав у складі тендерної пропозиції договір про надання послуг будівельної техніки № 6/18 від «01» серпня 2022 р. укладений з ТОВ «Юнідорбуд» та підтвердження права власності на Асфальтоукладач ABG TITAN 8820, а саме Свідоцтво про реєстрацію великотонажного транспортного засобу (серія і номер – АЕ 008367), чим виконав вимоги ч. 2 п. 15 додатку № 2 до тендерної документації. У складі тендерної документації відсутні вимоги щодо надання договорів оренди (користування, лізингу, надання послуг та/або ін.) з додатками із зазначенням вартості оренди 1 машино-години кожного механізму та документів, що підтверджують право власності орендодавця на все обладнання зазначене у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. 3. Держаудитслужба відповідно до Висновку про результати моніторингу закупівлі UA-UA-2022-08-04-009389-a зазначає: «Відповідно до пункту 16 Додатку № 2 ТД, замовник зазначив вимогу щодо надання учасником оригіналу (-ли) позитивного відгуку (-ів) від замовника (-ів) згідно кожної копії договору з обов’язковим зазначенням номеру та дати договору, номеру закупівлі у Prozorro, назви предмету закупівлі (договору), інформації про належне виконання договору. Позитивним відгуком є відгук, зміст якого підтверджує відсутність обгрунтованих претензій, позовів щодо порушення учасником умов договору (договорів) в частині відповідності виконаних робіт вимогам проектно-кошторисної документації, будівельним нормам, технічним умовам, державним стандартам і правилам, та дотримання учасником строків виконання робіт. Учасником ПП «СТЕПС» надано копію листа-відгуку від 31.12.2021 №116 який не містить інформацію щодо наявності/відсутності позовів, чим не виконано вимогу пункту 16 Додатку № 2 до ТД. Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає кваліфікаційним вимогам до учасника процедури закупівлі, установленим статтею 16 цього Закону№ 922-VIII.». Відповідно до п. 15 додатку №2 до тендерної документації до закупівлі UA-2022-08-04-009389-a вимагається надати: «Виконання аналогічного договору Учасниками надається довідка за встановленою формою, про виконання аналогічного (-них)* договору (-ів), разом з оригіналом або завіреною належним чином копією такого договору (-ів) та оригіналом або копією довідки (довідок) № КБ-3. Оригінал (-ли) позитивного відгуку (-ів) від Замовника (-ів) згідно кожної копії договору з обов’язковим зазначенням номеру та дати договору, номеру закупівлі у прозорро, назви предмету закупівлі (договору), інформації про належне виконання договору. *Аналогічним слід вважати повністю виконаний договір на виконання робіт з капітального ремонту/реставрації/нового будівництва асфальтового покриття, виконаний протягом трьох останніх років (2019-2021 роки) Форма Довідки про виконання аналогічного (-их) договору (договорів) *Позитивний відгук виконання аналогічних робіт має бути складений на фірмовому бланку замовника, завірений підписом уповноваженої посадової особи замовника та печаткою (крім пронумерованих бланків), окрім цього відгук повинен містити інформацію про достатність обладнання та матеріально-технічної бази учасника та наявність необхідної кількості працівників відповідної кваліфікації під час виконання робіт, дотримання учасником умов договорів у частині відповідності виконаних робіт вимогам проектно-кошторисної документації, будівельним нормам, технічним умовам, державним стандартам і правилам, дотримання строків виконання робіт. Позитивним відгуком в розуміння Замовника – є відгук, зміст якого підтверджує відсутність обґрунтованих претензій, позовів щодо порушення учасником умов договору (договорів) в частині відповідності виконаних робіт вимогам проектно-кошторисної документації, будівельним нормам, технічним умовам, державним стандартам і правилам, та дотримання учасником строків виконання робіт.». Учасник ПП «СТЕПС» надав у складі тендерної пропозиції довідку за встановленою формою, про виконання аналогічного договору, разом з оригіналом такого договору та оригіналом довідки № КБ-3. Учасник ПП «СТЕПС» надав у складі тендерної пропозиції Оригінал позитивного відгуку від Замовника згідно наданого договору з зазначенням номеру та дати договору, номеру закупівлі у прозорро, назви предмету закупівлі (договору), інформацією про належне виконання договору, завірений підписом уповноваженої посадової особи замовника та печаткою, окрім цього відгук містить інформацію про достатність обладнання та матеріально-технічної бази учасника та наявність необхідної кількості працівників відповідної кваліфікації під час виконання робіт, дотримання учасником умов договорів у частині відповідності виконаних робіт вимогам проектно-кошторисної документації, будівельним нормам, технічним умовам, державним стандартам і правилам, дотримання строків виконання робіт. Останній абзац відгука підтверджує відсутність обґрунтованих претензій, позовів щодо порушення учасником умов договору (договорів) в частині відповідності виконаних робіт вимогам проектно-кошторисної документації, будівельним нормам, технічним умовам, державним стандартам і правилам, та дотримання учасником строків виконання робіт, у зв’язку з чим Учасник ПП «СТЕПС» виконав вимоги зазначені в п. 15 додатку № 2 до тендерної документації. Що стосується вимоги викладеної у висновку Північним офісом Держаудитслужби, що стосується усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором повідомляємо наступне. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначені Законом України "Про публічні закупівлі". Права, обов'язки, функції та повноваження ДАСУ визначені законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та Положенням «Про державну аудиторську службу України», затвердженим постановою КМУ від 03.02.2016 № 43 з подальшими змінами. Висновок ДАСУ є актом індивідуальної дії відповідно до п. 19 ч. 1 ст. 4 КАС України. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб'єктом владних повноважень конкретних підстав прийняття (фактичних і юридичних) таких актів, а також переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття. Відповідно до п.3 Констатуючої частини висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-08-04-009389-a, Вами було зобов’язано замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору. Разом з тим, встановлюючи обов’язок Замовнику та зобов’язуючи вчинити певні дії (припинити зобов’язання, тобто розірвати договір; вжити відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору) Північний офіс Держаудитслужби не конкретизував правові норми та обставини, які дозволяють їх застосувати. Також, Вами було проігноровано наше звернення за роз'ясненням щодо висновку направлене в порядку ч.8 ст..8 ЗУ «Про публічні закупівлі», яке зокрема стосувалося способу та дотримання порядку виконання встановленого Вами зобов’язання. Просимо врахувати, що ні ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ні ЗУ «Про публічні закупівлі», ні Положення «Про державну аудиторську службу України», затверджене постановою КМУ від 03.02.2016 № 43, - не містять повноважень ДАСУ зобов'язувати розривати укладені договори між замовником та учасником-переможцем за наслідками проведення публічної закупівлі. Отже, Ваша вимога є неправомірною, а саме такою, що прийнята не «у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України». Натомість, проводячи системний наліз норм права стосовно ступеня конкретизації дій, які має вчинити Замовник, Верховний суд України у п. 26 Постанови від 10.12.2019 року № 160/9513/18 зазначив: «…можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), який слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень…», очевидно, що такий варіант поведінки має бути реальним. Згідно ч. 1 ст. 41 Закону - 922-VIII договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до ст. 202 ЦК України визначено, що правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Згідно з ст. 204 ЦК України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або, якщо він не визнаний судом недійсним (ст. 204 ЦК України). За приписами ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин). За приписами ст. 216 ЦК України, недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю. Водночас договір укладений згідно приписів законодавства, підстав стверджувати про недійсність правочину чи його нікчемність немає, як і стверджувати про підстави для припинення виниклих зобов’язань. Так, ч.1 ст.188 ГК України встановлено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Згідно ст. 651 ЦК України підстави для зміни або розірвання договору є: зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом; за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; у разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом. Разом з тим, оскільки укладеним договором або законом не передбачено розірвання договору за приписом або вказівкою контролюючих органів, розірвання договору можливе лише за угодою сторін або в судовому порядку. Інформуємо Вас, що на сьогоднішній день Договір №75 від 14 вересня 2022 року на закупівлю робіт «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів по вулиці Академіка Заболотного, 10, 12, 14, 18, 20 у Голосіївському районі міста Києва (за ДК 021: 2015 - 45453000-7 (Капітальний ремонт і реставрація)», укладений за результатом відкритих торгів ID: UA-2022-08-04-009389-a знаходиться на стадії виконання. Вважаємо, що у випадку виконання зобов`язальної частини висновку (у спосіб розірвання договору), тягне несприятливі наслідки і для замовника (розпочаті роботи не будуть виконані), і для виконавця договору (понесені збитки підрядника [лист додається]). Що стосується вимоги викладеної у висновку Північним офісом Держаудитслужби стосовно застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору. Виключні підстави для визнання договору нікчемним визначені у частині першої статті 43 ЗУ «Про публічні закупівлі». Разом з тим оприлюднений вами висновок, не містить переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, тощо, які б дозволяли нам встановити наявність обставин для визнання укладеного раніше договору нікчемним. Також, вами було проігноровано наш запит за роз'ясненням щодо висновку. Вважаємо, що спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення замовником чинного законодавства.
2022-10-05 16:57:43
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 28 вересня 2022 |
Кінцевий строк оскарження: | 13 жовтня 2022 |
Порушення виявлено
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (частина 11 статті 29 Закону № 922-VIII.)
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 22 серпня 2022 12:46
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ПП "СТЕПС" |
5 637 000,00
UAH з ПДВ
|
5 637 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "АДС ЛТД" |
5 638 500,00
UAH з ПДВ
|
5 638 500,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ПП "СТЕПС" #31176003 |
Переможець |
5 637 000,00
UAH з ПДВ
|
29 серпня 2022 17:40
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
02 січня 2023 20:14
|
Д.у. №3 від 30.12.2022 до договору №75 від 14.09.2022.pdf | укладений |
02 січня 2023 20:10
|
Електронний підпис | зміни до договору |
31 жовтня 2022 10:10
|
Д.у. №3 від 26.10.2022 до договору підряду №75 від 14.09.2022.pdf | зміни до договору |
31 жовтня 2022 10:04
|
Електронний підпис | зміни до договору |
16 вересня 2022 15:34
|
Д.у. №1 від 16.09.2022 до договору підряду №75 від 14.09.2022.pdf | зміни до договору |
16 вересня 2022 15:31
|
Електронний підпис | укладений |
14 вересня 2022 12:53
|
Договір підряду №75 від 14.09.2022.pdf | укладений |
14 вересня 2022 12:53
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 16 вересня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 16 вересня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | в результаті проходження еспертизи ціна зменшилась |
Номер договору про закупівлю: | 75 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 26 жовтня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 31 жовтня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | приведення назви об'єкта у відповідність |
Номер договору про закупівлю: | 75 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |