Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Капітальний ремонт приміщення для розміщення внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб Соціального готелю Центру інтегрованих соціальних послуг управління праці та соціального захисту населення Уманської міської ради за адресою: вул. Петропавлівська, 59а, с. Дмитрушки – 2, Уманський район, Черкаська область
Очікувана вартість
2 400 721,20 UAH
UA-2022-08-01-008519-a ● 29efaf7995d14306b6d223609cedac77
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | УПРАВЛІННЯ ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ УМАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ |
Код ЄДРПОУ: | 03195808 |
Місцезнаходження: | 20300, Україна , Черкаська обл., м. Умань, вул. Садова, 9/5 |
Контактна особа: |
Альона Рябокучма +380978289761 buhhcsp@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 01 серпня 2022 21:32 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 07 серпня 2022 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 13 серпня 2022 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 17 серпня 2022 00:00 |
Початок аукціону: | 17 серпня 2022 15:01 |
Очікувана вартість: | 2 400 721,20 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 14 404,33 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,60% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | вид та розмір забезпечення тендерної пропозиції - електронна гарантія видана банком; 12000 грн.; строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику: не менше ніж строк дії тендерної пропозиції; забезпечення не повертається у разі: 1) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; 2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру; 3) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону; інші умови надання забезпечення тендерних пропозицій - згідно частини 14 розділу 2 «ВІДОМОСТІ ЗГІДНО СТ. 22 ЗАКОНУ» тендерної документації |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 12000 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно умов тендерної документації
Розгорнути
Згорнути
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 роботи
Капітальний ремонт приміщення для розміщення внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб Соціального готелю Центру інтегрованих соціальних послуг управління праці та соціального захисту населення Уманської міської ради за адресою: вул. Петропавлівська, 59а, с. Дмитрушки – 2, Уманський район, Черкаська область
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
20332, Україна, Черкаська область, с. Дмитрушки – 2, Уманський район, вул. Петропавлівська, 59а
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
15 грудня 2022
ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Оплата виконаних робiт проводиться у безготівковій формі поетапно промiжними платежами в мiру виконання робiт. Розрахунки проводяться Замовником на підставі підписаних актів приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в і довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою КБ-3, згідно фактично виконаних робіт. Після отримання вказаних документів Замовник перевiряє такі документи i в разi вiдсутностi зауважень пiдписує їх. Пiсля пiдписання документiв Замовник зобов’язаний оплатити виконанi роботи не пізніше ніж протягом 10 робочих днів з дати складення Сторонами вказаних документів; інша інформація щодо закупівлі: категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»; мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська мова; застосовані критерії оцінки - ціна (питома вага критерію - 100%); | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
01 серпня 2022 21:32 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
01 серпня 2022 21:26 |
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
UA-2022-08-01-008519-a
Дата подання: 06 серпня 2022 06:27
Дата відповіді: 10 серпня 2022 19:35
Управлінням праці та соціального захисту населення Уманської міської ради було оголошено закупівлю за ідентифікаційним номером UA-2022-08-01-008519-a з предметом закупівлі «Капітальний ремонт приміщення для розміщення внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб Соціального готелю Центру інтегрованих соціальних послуг управління праці та соціального захисту населення Уманської міської ради за адресою: вул. Петропавлівська, 59а, с. Дмитрушки – 2, Уманський район, Черкаська область» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація).
1. Відповідно до п. 2 Розділу 2 «Відомості згідно ст. 22 Закону» учасник процедури закупівлі має підтвердити наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в тому числі головного інженера, інженера-кошторисника, виконавця робіт, кваліфікованих працівників з інструментом – не менше 5 осіб та надати копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та всіма працівниками, зазначеними в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме витяги з трудових книжок таких осіб або накази про прийняття на роботу таких осіб.
Отже, тендерною документацією встановлено імперативну вимога наявності в учасників працівників для виконання робіт, у значенні, наведеному пунктом 14.1.195. статті 14 Податкового кодексу України.
Дана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, що закріплені в статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», у зв’язку з наступним.
Учасники процедури закупівель є суб’єкти господарювання, що здійснюють самостійно, ініціативно, систематично, на власний ризик господарську діяльність. Разом з тим, статтею 43 Господарського кодексу України встановлено, що підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом, як і мають право, передбачене статтею 627 Цивільного кодексу України, на свободу укладення договору, що включає, зокрема, вибір контрагента, умови договору.
Таким чином, законодавство України передбачає можливість укладати суб’єктам господарювання будь-які договори, які не заборонені законом.
В свою чергу, законодавством України не передбачено жодних заборон та обмежень отримувати послуги та/або роботи на договірних основах при здійсненні господарської діяльності. Це право також і відноситься до укладення договорів, зокрема з інженером-кошторисником або кваліфікованими працівниками з інструментом.
Отже, ця вимога тендерної документації є прямим втручанням в здійснення господарської діяльності учасника та обмежує тих учасників, які окрім працівників також залучають інших спеціалістів не на постійній основі.
У зв’язку з вищезазначеним, просимо прибрати вимогу, що залучені особи при виконанні робіт повинні бути лише працівниками учасника та додати можливість залучати осіб при виконанні робіт, зокрема шляхом укладення з ними учасником цивільно-правових договорів.
Практика щодо наявності лише працівників за трудовим договором вважається дискримінаційною відповідно до рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг (UA-2018-11-05-000290-a, UA-2019-07-02-000440-a, UA-2017-04-03-001999-b).
Виконання вимоги та усунення дискримінаційної умови надасть можливість збільшити кількість учасників та при наявності значної конкуренції допоможе досягти максимальної економії, що є головною метою проведення закупівель.
Також просимо звернути увагу, що в умовах військові агресії росії, Україна зобов’язана здійснювати оборонні дії, спрямовані на захист територіальної цілісності, суверенітету та незалежності, шляхом проведення загальної мобілізації громадян віком від 18 до 60 років, які спроможні виконувати військовий обов’язок. У зв’язку з цим, надані списки працівників на етапі проведення закупівлі не є гарантією, що лише ті особи, які там зазначені, будуть залучені до виконання робіт, а тому дана вимога не передбачає жодних реальних застережень пов’язаних з виконанням робіт та лише спрямована на звуження кількості учасників закупівель.
2. Відповідно до п. 2.2 Розділу 2 «Відомості згідно ст. 22 Закону» для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у складі тендерної пропозиції копію чинного сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці учасника та щодо відповідності такої системи вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDТ) «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці». Вимоги та настанови щодо Застосування» виданого акредитованим НААУ органом з сертифікації систем менеджменту.
Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено лише 4 кваліфікаційних критеріїв, які замовник може вимагати від учасника процедури:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Отже, встановлення такого кваліфікаційного критерію як надання учасником сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці учасника та щодо відповідності такої системи вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDТ) «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці» є прямим порушенням чинного законодавства.
Відповідно до статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Отже, замовник може прописувати відповідну технічну специфікацію з посиланням на відповідні міжнародні стандарти, але дана норма не передбачає право замовника вимагати наявність відповідних сертифікатів в учасників процедури закупівлі.
Таким чином, дана вимога є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі та обмежує участь суб’єктів господарювання, оскільки отримання сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці учасника та щодо відповідності такої системи вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDТ) «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці» не є обов’язковою для здійснення господарської діяльності в сфері будівництва.
У зв’язку з цим, просимо прибрати цю вимогу з тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Розглянувши Ваше звернення цим повідомляємо, що у замовника відсутні підстави для його задоволення та виходячи з наступного.
1. Щодо вимог до документального підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» повідомляємо наступне.
Під час здійснення закупівлі замовник керується Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), ч. 2 ст. 16 якого встановлює зміст кваліфікаційних критеріїв, підтвердження відповідності яким замовник може вимагати від учасників та шляхом подання у складі тендерної пропозиції відповідних документів. При цьому згідно п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначаються в тому числі відомості про один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Таким чином, спосіб документального підтвердження кваліфікаційному критерію встановлюється замовником самостійно та з урахуванням вимог чинного законодавства.
В той же час, згідно чинного законодавства передбачено зміст поняття «працівник», зокрема згідно п. 14.1.195. статті 14 Податкового кодексу України працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону. В свою чергу трудові відносини працівників встановлюються Кодексом законів про працю України, який відповідно регулює трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами. Відповідно згідно ст. 21 КЗпП України трудові відносини між працівником та роботодавцем виникають на підставі трудового договору, особливою формою якого є контракт, в якому строк його дії, права, обов’язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення та організації праці працівника, умови розірвання договору, в тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін.
Таким чином, саме трудові відносини, наявність яких створює для відповідної особи статус «працівника», виникають з підстав, передбачених чинних законодавством, а саме на підставі укладеного трудового договору (або його окремої форми - контракту).
В той же час, вказаний Вами вид відносин щодо отримання послуг та/або робіт на договірних основах при здійсненні господарської діяльності врегульований положеннями Цивільного та Господарського кодексів України, та передбачає укладення відповідних договорів про надання послуг або підряду, тощо, при цьому сторона такого договору, що бере на себе зобов’язання виконати відповідні послуги та/або роботи згідно договору, не набуває статуту працівника в розумінні чинного законодавства.
Одночасно положенням абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону для учасника передбачається можливість залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців для підтвердження відповідності такого учасника таким кваліфікаційним критеріям як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, про що відповідно зазначено згідно п. 2.2.2. розділу 2 «ВІДОМОСТІ ЗГІДНО СТ. 22 ЗАКОНУ» тендерної документації.
Таким чином, спосіб документального підтвердження учасника кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», що передбачений тендерною документацією, повністю відповідає вимогам чинного законодавства.
2. Щодо надання сертифікату на відповідність системи екологічного менеджменту такого учасника вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDТ) «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці». Вимоги та настанови щодо застосування» повідомляємо наступне.
Міжнародний стандарт ISO 45001:2018 прийнятий в Україні 26.12.2019 р. наказом 502 ДП УНДІНЦПССЯ як ДСТУ ISO 45001:2019, та ведений в дію 01.01.2021 р. Метою вказаного стандарту є зменшення професійних травм та захворювань, відповідно впровадження на підприємстві передбачених таким стандартом заходів вирішує проблеми, які можуть призвести до професійних хвороб і тривалої відсутності працівників на роботі, а також до нещасних випадків під час виробництва/виконання робіт, тощо.
В той же час згідно чинних будівельних норм (ДБН А.3.1-5:2016, тощо) умовами організації будівельного виробництва є в тому числі унеможливлення загрози здоров’ю або безпеці людей, дотримання під час підготовки і виконання будівельних робіт вимог з охорони праці та усіх видів промислової безпеки відповідно до ДБН, тощо.
Також згідно абз. 1 ч. 5 ст. 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. При цьому згідно абз. 2 ст. 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» акредитація органів з оцінки відповідності - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Таким чином, подання у складі тендерної пропозиції передбаченого тендерною документацією сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці учасника свідчитиме про впровадження в організації учасника такої системи, що забезпечить дотримання таким учасником в ході виконання робіт належних умов праці в частині охорони здоров’я залучених до виконання робіт працівників та вимог з охорони праці в цілому.
В той же час процедура отримання сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці може становити декілька робочих днів в залежності від органу з оцінки відповідності, та відповідно кожен з учасників з урахуванням визначеного оголошенням про проведення відкритих торгів строку на подання тендерної пропозиції може отримати такий сертифікат до завершення часу на прийом тендерних пропозицій та надати його у складі тендерної пропозиції. Одночасно Вами не надано документального обґрунтування неможливості отримання вказаного сертифікату до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, не залежних від Вас.
1. Щодо вимог до документального підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» повідомляємо наступне.
Під час здійснення закупівлі замовник керується Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), ч. 2 ст. 16 якого встановлює зміст кваліфікаційних критеріїв, підтвердження відповідності яким замовник може вимагати від учасників та шляхом подання у складі тендерної пропозиції відповідних документів. При цьому згідно п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначаються в тому числі відомості про один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Таким чином, спосіб документального підтвердження кваліфікаційному критерію встановлюється замовником самостійно та з урахуванням вимог чинного законодавства.
В той же час, згідно чинного законодавства передбачено зміст поняття «працівник», зокрема згідно п. 14.1.195. статті 14 Податкового кодексу України працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону. В свою чергу трудові відносини працівників встановлюються Кодексом законів про працю України, який відповідно регулює трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами. Відповідно згідно ст. 21 КЗпП України трудові відносини між працівником та роботодавцем виникають на підставі трудового договору, особливою формою якого є контракт, в якому строк його дії, права, обов’язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення та організації праці працівника, умови розірвання договору, в тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін.
Таким чином, саме трудові відносини, наявність яких створює для відповідної особи статус «працівника», виникають з підстав, передбачених чинних законодавством, а саме на підставі укладеного трудового договору (або його окремої форми - контракту).
В той же час, вказаний Вами вид відносин щодо отримання послуг та/або робіт на договірних основах при здійсненні господарської діяльності врегульований положеннями Цивільного та Господарського кодексів України, та передбачає укладення відповідних договорів про надання послуг або підряду, тощо, при цьому сторона такого договору, що бере на себе зобов’язання виконати відповідні послуги та/або роботи згідно договору, не набуває статуту працівника в розумінні чинного законодавства.
Одночасно положенням абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону для учасника передбачається можливість залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців для підтвердження відповідності такого учасника таким кваліфікаційним критеріям як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, про що відповідно зазначено згідно п. 2.2.2. розділу 2 «ВІДОМОСТІ ЗГІДНО СТ. 22 ЗАКОНУ» тендерної документації.
Таким чином, спосіб документального підтвердження учасника кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», що передбачений тендерною документацією, повністю відповідає вимогам чинного законодавства.
2. Щодо надання сертифікату на відповідність системи екологічного менеджменту такого учасника вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDТ) «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці». Вимоги та настанови щодо застосування» повідомляємо наступне.
Міжнародний стандарт ISO 45001:2018 прийнятий в Україні 26.12.2019 р. наказом 502 ДП УНДІНЦПССЯ як ДСТУ ISO 45001:2019, та ведений в дію 01.01.2021 р. Метою вказаного стандарту є зменшення професійних травм та захворювань, відповідно впровадження на підприємстві передбачених таким стандартом заходів вирішує проблеми, які можуть призвести до професійних хвороб і тривалої відсутності працівників на роботі, а також до нещасних випадків під час виробництва/виконання робіт, тощо.
В той же час згідно чинних будівельних норм (ДБН А.3.1-5:2016, тощо) умовами організації будівельного виробництва є в тому числі унеможливлення загрози здоров’ю або безпеці людей, дотримання під час підготовки і виконання будівельних робіт вимог з охорони праці та усіх видів промислової безпеки відповідно до ДБН, тощо.
Також згідно абз. 1 ч. 5 ст. 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. При цьому згідно абз. 2 ст. 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» акредитація органів з оцінки відповідності - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Таким чином, подання у складі тендерної пропозиції передбаченого тендерною документацією сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці учасника свідчитиме про впровадження в організації учасника такої системи, що забезпечить дотримання таким учасником в ході виконання робіт належних умов праці в частині охорони здоров’я залучених до виконання робіт працівників та вимог з охорони праці в цілому.
В той же час процедура отримання сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці може становити декілька робочих днів в залежності від органу з оцінки відповідності, та відповідно кожен з учасників з урахуванням визначеного оголошенням про проведення відкритих торгів строку на подання тендерної пропозиції може отримати такий сертифікат до завершення часу на прийом тендерних пропозицій та надати його у складі тендерної пропозиції. Одночасно Вами не надано документального обґрунтування неможливості отримання вказаного сертифікату до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, не залежних від Вас.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2022-08-01-008519-a.a1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "МБП-ТЕПЛОМЕРЕЖА", Код ЄДРПОУ:14180891
Дата подання: 03 серпня 2022 10:38
Наявність дискримінаційної вимоги
Доброго дня!
Підпунктом 3.1.2. пункту 3.1. Розділу 3 Тендерної документації Замовника передбачено, що до закінчення терміну подання пропозицій учасник повинен скласти акт огляду об’єкту будівництва, щодо якого мають бути виконані роботи згідно цієї тендерної документації, за підписом уповноважених представників сторін, та зміст якого підтверджує обстеження учасником (представником учасника) будівельного майданчику та ознайомлення учасника (представника учасника) з проектно-кошторисною документацією згідно об’єкту. Дана вимога є неправомірною та дискримінаційною. Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, а також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно учаснику провести огляд, тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників,що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може не підписати акт огляду, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об’єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. Ця вимога направлена саме на те, щоб Виконавці понесли максимум збитків. Адже з ще не отриманих прибутків сплачувати витрати на відрядження, пальне та амортизацію транспорту тільки для подачі пропозиції на тендер є некоректним. Просимо врахувати, що договір буде укладено тільки з одним Учасником, якого визнають переможцем - а поїздки повинні здійснити всі! Чи не бажаєте перенести обов'язкові відвідання об'єктів до вимог для переможця - після визнання переможцем та до укладення договору? Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 4. Рішення від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз . З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити з неї підпункт 3.1.2. пункту 3.1. Розділу 3 Тендерної документації. У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України.
Розгорнути
Згорнути
Підпунктом 3.1.2. пункту 3.1. Розділу 3 Тендерної документації Замовника передбачено, що до закінчення терміну подання пропозицій учасник повинен скласти акт огляду об’єкту будівництва, щодо якого мають бути виконані роботи згідно цієї тендерної документації, за підписом уповноважених представників сторін, та зміст якого підтверджує обстеження учасником (представником учасника) будівельного майданчику та ознайомлення учасника (представника учасника) з проектно-кошторисною документацією згідно об’єкту. Дана вимога є неправомірною та дискримінаційною. Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, а також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно учаснику провести огляд, тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників,що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може не підписати акт огляду, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об’єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. Ця вимога направлена саме на те, щоб Виконавці понесли максимум збитків. Адже з ще не отриманих прибутків сплачувати витрати на відрядження, пальне та амортизацію транспорту тільки для подачі пропозиції на тендер є некоректним. Просимо врахувати, що договір буде укладено тільки з одним Учасником, якого визнають переможцем - а поїздки повинні здійснити всі! Чи не бажаєте перенести обов'язкові відвідання об'єктів до вимог для переможця - після визнання переможцем та до укладення договору? Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 4. Рішення від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз . З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити з неї підпункт 3.1.2. пункту 3.1. Розділу 3 Тендерної документації. У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
08 серпня 2022 12:53
Розглянувши Ваше звернення цим повідомляємо, що у замовника відсутні підстави для його задоволення та виходячи з наступного.
1. Згідно п. 5.32. КН України «Настанова з визначення вартості будівництва» (яка є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій) під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання.
Таким чином, обстеження будівельного майданчику є однією з рекомендацій згідно діючих кошторисних норм у галузі будівництва, для потенційного підрядника, та в частині щонайменше належного визначення таким підрядником розміру коштів на покриття можливих ризиків, що можуть виникнути під час будівництва.
2. Замовник у своїй діяльності дотримується принципів здійснення публічних закупівель, в тому числі принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням, тощо. Тендерна пропозиція подається учасником в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, при цьому сам лише факт складення представниками замовника та учасника акту огляду об’єкту будівництва не надає замовнику жодної інформації щодо змісту пропозиції такого учаснику, ціни тендерної пропозиції, тощо, відповідно така подія жодним чином не впливає на добросовісність конкуренції між учасниками. Так само наявність укладеного згідно тендерної документації акту огляду не може однозначно свідчити про те, що учасник, який здійснив такий огляд, подасть свою тендерну пропозиції на участь у процедурі закупівлі.
3. Зі змісту Вашого звернення вбачається, що останнє ґрунтується в тому числі на Ваших суб’єктивних припущеннях можливої неправомірної поведінки замовника в частині створення перешкод у підписанні акту огляду та щодо будь-якого з учасників. В той же час, Вами не надано жодних документальних підтверджень будь-яких подібних дій з боку замовника (відносно Вашої установи, або будь-якого іншого можливого учасника процедури закупівлі), а так само повідомляємо, що станом на дату надання цієї відповіді замовником розглянуто всі наявні звернення учасників щодо огляду об’єкту будівництва та в усіх випадках складено відповідні акти огляду.
4. Згідно інформації, що оприлюднена в електронній системі закупівель (за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-08-01-008519-a#:~:text=UA%2D2022%2D08%2D01%2D008519%2Da.a1), суб’єктом (автором) даної вимоги є ТОВ "МБП-ТЕПЛОМЕРЕЖА" (код ЄДРПОУ: 14180891), при цьому місцезнаходженням вказаної юридичної особи є місто Христинівка (Черкаська область), що відповідно територіально вказує на незначну відстань від місця безпосереднього виконання робіт згідно даного предмету закупівлі до фактичного місцезнаходження учасника. З урахуванням зазначеного не вбачається будь-яких обставин, що могли б за умови необхідності огляду об’єкту будівництва та складення за його результатами відповідного акту негативно вплинути або створити перешкоди для підготовки безпосередньо Вашої тендерної пропозиції як заявника згідно даного звернення.
1. Згідно п. 5.32. КН України «Настанова з визначення вартості будівництва» (яка є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій) під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання.
Таким чином, обстеження будівельного майданчику є однією з рекомендацій згідно діючих кошторисних норм у галузі будівництва, для потенційного підрядника, та в частині щонайменше належного визначення таким підрядником розміру коштів на покриття можливих ризиків, що можуть виникнути під час будівництва.
2. Замовник у своїй діяльності дотримується принципів здійснення публічних закупівель, в тому числі принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням, тощо. Тендерна пропозиція подається учасником в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, при цьому сам лише факт складення представниками замовника та учасника акту огляду об’єкту будівництва не надає замовнику жодної інформації щодо змісту пропозиції такого учаснику, ціни тендерної пропозиції, тощо, відповідно така подія жодним чином не впливає на добросовісність конкуренції між учасниками. Так само наявність укладеного згідно тендерної документації акту огляду не може однозначно свідчити про те, що учасник, який здійснив такий огляд, подасть свою тендерну пропозиції на участь у процедурі закупівлі.
3. Зі змісту Вашого звернення вбачається, що останнє ґрунтується в тому числі на Ваших суб’єктивних припущеннях можливої неправомірної поведінки замовника в частині створення перешкод у підписанні акту огляду та щодо будь-якого з учасників. В той же час, Вами не надано жодних документальних підтверджень будь-яких подібних дій з боку замовника (відносно Вашої установи, або будь-якого іншого можливого учасника процедури закупівлі), а так само повідомляємо, що станом на дату надання цієї відповіді замовником розглянуто всі наявні звернення учасників щодо огляду об’єкту будівництва та в усіх випадках складено відповідні акти огляду.
4. Згідно інформації, що оприлюднена в електронній системі закупівель (за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-08-01-008519-a#:~:text=UA%2D2022%2D08%2D01%2D008519%2Da.a1), суб’єктом (автором) даної вимоги є ТОВ "МБП-ТЕПЛОМЕРЕЖА" (код ЄДРПОУ: 14180891), при цьому місцезнаходженням вказаної юридичної особи є місто Христинівка (Черкаська область), що відповідно територіально вказує на незначну відстань від місця безпосереднього виконання робіт згідно даного предмету закупівлі до фактичного місцезнаходження учасника. З урахуванням зазначеного не вбачається будь-яких обставин, що могли б за умови необхідності огляду об’єкту будівництва та складення за його результатами відповідного акту негативно вплинути або створити перешкоди для підготовки безпосередньо Вашої тендерної пропозиції як заявника згідно даного звернення.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 17 серпня 2022 15:24
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕД ТЕМП" |
2 399 687,84
UAH з ПДВ
|
2 385 280,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛАГУНА" |
2 398 986,65
UAH з ПДВ
|
2 398 986,65
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕД ТЕМП" #33107701 |
Переможець |
2 385 280,00
UAH з ПДВ
|
24 серпня 2022 11:55
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 23 серпня 2022 16:25
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
17 січня 2023 10:35
|
Електронний підпис | зміни до договору |
14 грудня 2022 15:05
|
IMG_0001_merged.pdf | зміни до договору |
14 грудня 2022 14:58
|
Електронний підпис | укладений |
07 вересня 2022 08:48
|
ДОГОВІР ПРО ЗАКУПІВЛЮ.pdf | укладений |
07 вересня 2022 08:44
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 14 грудня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 14 грудня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | внесення змін згідно додаткової угоди №1 від 14.12.2022р. |
Номер договору про закупівлю: | 7 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |