Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
«Реконструкція навчального та спального корпусів КЗ "Кременчуцька спеціалізована школа - інтернат спортивного профілю І-ІІІ ступенів ім. І.М.Піддубного Полтавської обласної ради" за адресою Полтавська область, м. Кременчук, вул. 3-х Космонавтів,2» (код ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)»
Очікувана вартість
93 547 084,00 UAH
UA-2022-02-04-013982-b ● 8bcecfe495a5412f8d95c02aa1a8d102
Відкриті торги
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДЕПАРТАМЕНТ БУДІВНИЦТВА, МІСТОБУДУВАННЯ І АРХІТЕКТУРИ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ |
Код ЄДРПОУ: | 04013991 |
Місцезнаходження: | 36014, Україна , Полтавська обл., м. Полтава, вул. Зигіна, буд. 1 |
Контактна особа: |
Юлія Гречківська +380532560631 julia_hrechkivska@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 04 лютого 2022 17:04 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 22 березня 2022 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 28 березня 2022 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 01 квітня 2022 01:00 |
Очікувана вартість: | 93 547 084,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 467 735,42 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Відповідно до вимог тендерної документації |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 467735 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади.Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись електронною банківською гарантією у розмірі до 0,5 % від очікуваної вартості, а саме: 467 735,00 грн. (чотириста шістдесят сім тисяч сімсот тридцять п’ять гривень 00 коп.), що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції.
Електронна банківська гарантія повинна бути оформлена відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004р. № 639 та Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020 року: має бути із безвідкличним зобов’язанням банку відшкодувати суму гарантії протягом 5 робочих / банківських днів за письмовою вимогою Замовника на рахунок: р/р: UA848201720355109002001009854 Державна казначейська служба України м. Київ МФО 820172.
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен бути не меншим строку дії тендерної пропозиції.
В разі продовження терміну дії тендерної пропозиції, дія забезпечення тендерної пропозиції повинна бути подовженою Учасником на відповідний термін.
Банківська установа, що надає Учаснику банківську гарантію, має бути не внесена до переліку банків з тимчасовою адміністрацією у стадії ліквідації.
Гарантія має надаватися банківською установою (далі – Гарант) на користь Департамент будівництва, містобудування і архітектури Полтавської обласної державної адміністрації, 36014, Україна, м. Полтава, вул. Зигіна, буд. 1, код ЄДРПОУ 04013991 (далі – Бенефіціара) з метою забезпечення належного виконання учасником торгів (далі – Принципал) своїх обов'язків, пов’язаних із участю останнього у закупівлі (поданням тендерної пропозиції), що проводиться відповідно до цієї тендерної документації.
Разом із банківською гарантією до електронної системи публічних закупівель надаються у електронному форматі копія ліцензії, виданої банку (або витяг з державного реєстру банків про видачу банківської ліцензії) та копія документа про повноваження особи, котра підписує банківську гарантію. Зазначені копії повинні бути належним чином завірені банком.
Усі витрати, пов'язані з поданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів Учасника, не компенсуються Замовником, в тому числі і при відміні та скасуванні торгів. Серед обов’язкового переліку документів, обов’язок подання яких Гаранту покладається на Бенефіціара для підтвердження своєї вимоги про сплату гарантійного забезпечення, не має бути документів, отримання (надання) яких залежить від волі інших осіб, а не виключно від Бенефіціара. При цьому, документи, що стосуються проведення закупівлі (оголошення, протоколи тощо), надаються Гаранту в копіях, що засвідчуються Бенефіціаром.
Умови наданої гарантії мають передбачати те, що одержана вимога (повідомлення) Бенефіціара, що надсилається, є достатньою умовою для банку-гаранта сплатити кошти Бенефіціару за гарантією, якщо така вимога (повідомлення) та документи, обумовлені в гарантії, відповідатимуть умовам, які містяться в наданій гарантії, а також отримані протягом строку дії гарантії і способом, зазначеним у гарантії.
1. Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику протягом п’яти банківських днів з дня настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції в разі:
1) закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації;
2) укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі;
3) відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання;
4) закінчення тендеру в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції.
2. Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі:
1) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру;
3) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону;
4) ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.
За зверненням учасника, яким було надано забезпечення тендерної пропозиції, замовник повідомляє установу, що видала такому учаснику гарантію, про настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції протягом п’яти днів з дня настання однієї з підстав, визначених частиною четвертою статті 25 Закону.
Кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.
Тендерна пропозиція, подана учасником, оцінюється замовником за приведеною ціною, яка розраховується автоматично електроною системою закупівель на момент подання пропозиції учасником за математичною формулою
PP = P/(1 + F1/PV), де:
PP - приведена ціна;
P - ціна;
F1 - питома вага інших критеріїв оцінки, запропонованих учасником;
PV - питома вага критерію «ціна».
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Розгорнути
Згорнути
Електронна банківська гарантія повинна бути оформлена відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004р. № 639 та Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020 року: має бути із безвідкличним зобов’язанням банку відшкодувати суму гарантії протягом 5 робочих / банківських днів за письмовою вимогою Замовника на рахунок: р/р: UA848201720355109002001009854 Державна казначейська служба України м. Київ МФО 820172.
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен бути не меншим строку дії тендерної пропозиції.
В разі продовження терміну дії тендерної пропозиції, дія забезпечення тендерної пропозиції повинна бути подовженою Учасником на відповідний термін.
Банківська установа, що надає Учаснику банківську гарантію, має бути не внесена до переліку банків з тимчасовою адміністрацією у стадії ліквідації.
Гарантія має надаватися банківською установою (далі – Гарант) на користь Департамент будівництва, містобудування і архітектури Полтавської обласної державної адміністрації, 36014, Україна, м. Полтава, вул. Зигіна, буд. 1, код ЄДРПОУ 04013991 (далі – Бенефіціара) з метою забезпечення належного виконання учасником торгів (далі – Принципал) своїх обов'язків, пов’язаних із участю останнього у закупівлі (поданням тендерної пропозиції), що проводиться відповідно до цієї тендерної документації.
Разом із банківською гарантією до електронної системи публічних закупівель надаються у електронному форматі копія ліцензії, виданої банку (або витяг з державного реєстру банків про видачу банківської ліцензії) та копія документа про повноваження особи, котра підписує банківську гарантію. Зазначені копії повинні бути належним чином завірені банком.
Усі витрати, пов'язані з поданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів Учасника, не компенсуються Замовником, в тому числі і при відміні та скасуванні торгів. Серед обов’язкового переліку документів, обов’язок подання яких Гаранту покладається на Бенефіціара для підтвердження своєї вимоги про сплату гарантійного забезпечення, не має бути документів, отримання (надання) яких залежить від волі інших осіб, а не виключно від Бенефіціара. При цьому, документи, що стосуються проведення закупівлі (оголошення, протоколи тощо), надаються Гаранту в копіях, що засвідчуються Бенефіціаром.
Умови наданої гарантії мають передбачати те, що одержана вимога (повідомлення) Бенефіціара, що надсилається, є достатньою умовою для банку-гаранта сплатити кошти Бенефіціару за гарантією, якщо така вимога (повідомлення) та документи, обумовлені в гарантії, відповідатимуть умовам, які містяться в наданій гарантії, а також отримані протягом строку дії гарантії і способом, зазначеним у гарантії.
1. Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику протягом п’яти банківських днів з дня настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції в разі:
1) закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації;
2) укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі;
3) відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання;
4) закінчення тендеру в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції.
2. Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі:
1) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру;
3) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону;
4) ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.
За зверненням учасника, яким було надано забезпечення тендерної пропозиції, замовник повідомляє установу, що видала такому учаснику гарантію, про настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції протягом п’яти днів з дня настання однієї з підстав, визначених частиною четвертою статті 25 Закону.
Кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.
Тендерна пропозиція, подана учасником, оцінюється замовником за приведеною ціною, яка розраховується автоматично електроною системою закупівель на момент подання пропозиції учасником за математичною формулою
PP = P/(1 + F1/PV), де:
PP - приведена ціна;
P - ціна;
F1 - питома вага інших критеріїв оцінки, запропонованих учасником;
PV - питома вага критерію «ціна».
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 роботи
«Реконструкція навчального та спального корпусів КЗ "Кременчуцька спеціалізована школа - інтернат спортивного профілю І-ІІІ ступенів ім. І.М.Піддубного Полтавської обласної ради" за адресою Полтавська область, м. Кременчук, вул. 3-х Космонавтів,2» (код ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)»
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
39600, Україна, Полтавська область, Кременчук, вул. 3-х Космонавтів,2
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 січня 2023
ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Оплата виконаних робіт проводиться після виконання робіт за Договором протягом 180-календарних днів з моменту підписання форми КБ-3 та форми КБ-2в, що обраховуються виходячи із фактичних обсягів виконаних робіт, норм витрат трудових та матеріальних ресурсів і обґрунтованих цін та тарифів. | Пiсляоплата | 180 | Календарні | 70 |
Виконання робіт | Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 р. № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти», Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 р. № 1764 «Про затвердження Порядку державного фінансування капітального будівництва», ураховуючи норми, визначені Постановою Кабінету Міністрів України № 641 від 22.07.2020 та зміни, внесені до неї Постановою Кабінету Міністрів України № 97 від 08.02.2021, Замовник, за рішенням головного розпорядника бюджетних коштів, після підписання Договору має право перерахувати Підряднику аванс в розмірі до 30% вартості річного обсягу робіт, у випадку фінансування за рахунок державних і змішаних капітальних вкладень та до 100 % у випадку фінансування за рахунок місцевого бюджету (з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2020 р. №1198). Підрядник зобов’язується використати одержаний аванс і надати Замовнику звіт про виконані роботи протягом 3 (трьох) місяців, а невикористані кошти повернути Замовнику. | Аванс | 90 | Календарні | 30 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 70% |
Строк виконання: | 30% |
8 місяців: | 30% |
8,5 місяців: | 15% |
9 місяців: | 0% |
28 лютого 2022 13:47 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
28 лютого 2022 12:41 |
Тендерна документація нова редакція..docx | |
28 лютого 2022 12:41 |
Перелік змін..docx | |
22 лютого 2022 14:24 |
Перелік змін.docx | |
22 лютого 2022 14:24 |
Тендерна документація нова редакція.docx | |
04 лютого 2022 17:04 |
Тендерна документація.docx |
28 лютого 2022 13:47 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
28 лютого 2022 12:41 |
Тендерна документація нова редакція..docx
|
||||||
28 лютого 2022 12:41 |
Перелік змін..docx
|
||||||
22 лютого 2022 14:24 |
Перелік змін.docx
|
||||||
22 лютого 2022 14:24 |
Тендерна документація нова редакція.docx
|
||||||
04 лютого 2022 17:04 |
Тендерна документація.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Дискримінація, яка вказує на можливі прояви лобізму інтересів
Дата подання: 09 лютого 2022 11:17
Дата відповіді: 14 лютого 2022 15:16
Замовнику, чому ви лобіюєте інтереси свого Учасника???
Ви встановили Вимогу в п.4 Додатку 2 ТД Для підтвердження наявності фінансової спроможності, Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати копію фінансового звіту за 2020 рік, у яких сукупність сум в графах «Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)» буде дорівнювати сумі, що є не менше 100 % від очікуваної вартості закупівлі або копію податкової декларації про майновий стан і доходи за 2020 рік, у яких в додатку Ф2 сукупність сум в графах «Доходи від провадження господарської діяльності», а саме: сума одержаного доходу становить не менше 100 % від очікуваної вартості закупівлі. Вартість закупівлі - 93 547 084,00 грн. з ПДВ.
Прагнемо звернути ВАШУ увагу що закупівля оголошена 04.02.2022 року, 2022 року!!!!!!! А ВИ Вимагаєте за 2020 рік, чому не 2021 рік????? Бо у вашого Учасника-переможця відсутня сум в графах «Доходи від провадження господарської діяльності», а саме: сума одержаного доходу становить не менше 100 % від очікуваної вартості закупівлі. Вартість закупівлі - 93 547 084,00 грн. з ПДВ. Вимагаємо прибрати дану Вимогу, яка вказує на лобіювання інтересів.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику, повідомляємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. У відповідності до ч. 3 ст. 16 Закону у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Пунктом 4 Додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлено кваліфікаційний критерій наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Зазначена вимога тендерної документації, щодо наявності в учасника фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, не є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки не суперечить чинному законодавству, а надає замовнику можливість обрати надійного Підрядника, який має підтвердження наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Встановлюючи вищевказану вимогу, Замовник має єдину мету - відібрати учасників потенційно спроможних виконати умови договору.
Замовником не порушуються норми закону, у зв’язку з тим, що кінцеве подання фінансової звітності закінчується 28 лютого 2022 року, таким чином це не звужує коло потенційних учасників, а навпаки розширює, тому що не всі на момент закінчення строку подання тендерних пропозицій подали фінансову звітність.
Замовником не порушуються норми закону, у зв’язку з тим, що кінцеве подання фінансової звітності закінчується 28 лютого 2022 року, таким чином це не звужує коло потенційних учасників, а навпаки розширює, тому що не всі на момент закінчення строку подання тендерних пропозицій подали фінансову звітність.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2022-02-04-013982-b.b1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "СКМ МОНТАЖ", Код ЄДРПОУ:42764588
Дата подання: 09 лютого 2022 11:01
Дискримінаційна Вимога
Відповідно до п. 3 Додатку 2 Учасники повинні надати наявності досвіду виконання аналогічного договору з приміткою, що Аналогічним договором відповідно до умов цієї документації є договір, який підтверджує наявність в учасника досвіду виконання робіт, а саме: реконструкція об’єкту роботи по якому закінчені в повному обсязі.
Зазначена умова порушує принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Аналогічний договір не означає ідентичний. Чому учасник повинен надавати договір тільки щодо реконструкція об’єкту будівель. Аналогічним за даним предметом закупівлі може вважатись і договір капітального ремонту,поточного ремонту, будівництва, реконструкції будівель. Законодавством України не визначено поняття «аналопотогічні договори». Таке ж твердження висловлено і Міністерством економічного розвитку і торгівлі України в роз’ясненні від 22.04.2015 року вих. № 3302-05/13201-07. Аналогічні договори не означає «повністю тотожні» у зв’язку з тим, що в умовах вільної економіки де-факто не можливо знайти повністю тотожний договір, це зумовлюється свободою договору. Зокрема, але не виключно вказана правова позиція підтверджується рішенням Одеського адміністративного суду № 82854797 від 05.07.2019 р. У зв’язку з тим, що чинне галузеве законодавство не містить дефініцію поняття «аналогічний договір», то звернімося до Словника української мови: в 11 томах. — Том 1, 1970. — Стор. 42., де дається визначення Аналогічний – який становить аналогію до чого-небудь; подібний, схожий. Відповідно до Академічного тлумачного словника (том 1, 1970–1980, стор. 42) аналогічний — це той, який становить аналогію до чого-небудь; подібний, схожий. Із цього визначення можна зробити висновок, що аналогічний — це не одне і те ж саме, що тотожний чи ідентичний. У той же час замовники в тендерній документації доволі часто встановлюють вимогу щодо надання аналогічного договору на закупівлю ідентичного або тотожного предметові закупівлі. Практика розгляду скарг органом оскарження надає нам можливість визнати таку вимогу дискримінаційною і такою, що обмежує коло учасників та залишає поза межами тендерної процедури тих учасників, які не мають попереднього досвіду виконання договорів тотожних або аналогічних предметові закупівлі. Зокрема, розглядаючи скаргу, подану в процедурі закупівлі № UA-2016-09-02-001082-с, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель визнає дискримінаційною вимогу замовника, якою встановлено обов’язок учасників подати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження виконання аналогічного договору, ідентичного предметові закупівлі. При цьому орган оскарження погоджується, що для визначення аналогічного предмета закупівлі слід послуговуватись кодом державного класифікатора, який містить не тільки ідентичні або тотожні характеристики, а й подібні чи схожі, що підпадають під відповідний предмет закупівлі. Тому конкретизація аналогічного договору в примітці пункту п. 3 Додатку 2 тендерної документації, є питанням про ідентичність договору, а не про його аналогічність, що є порушенням положень Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи наведене вищевказана вимога тендерної документації звужує коло потенційних учасників, що унеможливлює створення ефективного конкурентного середовища. Вимагаємо прибрати дану примітку або викласти її наступного змісту «Аналогічним договором відповідно до умов цієї документації є договір, який підтверджує наявність в учасника досвіду виконання робіт, а саме: капітального ремонту, поточного ремонту, будівництва, реконструкції будівель об’єкту роботи по якому закінчені в повному обсязі.»
Розгорнути
Згорнути
Зазначена умова порушує принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Аналогічний договір не означає ідентичний. Чому учасник повинен надавати договір тільки щодо реконструкція об’єкту будівель. Аналогічним за даним предметом закупівлі може вважатись і договір капітального ремонту,поточного ремонту, будівництва, реконструкції будівель. Законодавством України не визначено поняття «аналопотогічні договори». Таке ж твердження висловлено і Міністерством економічного розвитку і торгівлі України в роз’ясненні від 22.04.2015 року вих. № 3302-05/13201-07. Аналогічні договори не означає «повністю тотожні» у зв’язку з тим, що в умовах вільної економіки де-факто не можливо знайти повністю тотожний договір, це зумовлюється свободою договору. Зокрема, але не виключно вказана правова позиція підтверджується рішенням Одеського адміністративного суду № 82854797 від 05.07.2019 р. У зв’язку з тим, що чинне галузеве законодавство не містить дефініцію поняття «аналогічний договір», то звернімося до Словника української мови: в 11 томах. — Том 1, 1970. — Стор. 42., де дається визначення Аналогічний – який становить аналогію до чого-небудь; подібний, схожий. Відповідно до Академічного тлумачного словника (том 1, 1970–1980, стор. 42) аналогічний — це той, який становить аналогію до чого-небудь; подібний, схожий. Із цього визначення можна зробити висновок, що аналогічний — це не одне і те ж саме, що тотожний чи ідентичний. У той же час замовники в тендерній документації доволі часто встановлюють вимогу щодо надання аналогічного договору на закупівлю ідентичного або тотожного предметові закупівлі. Практика розгляду скарг органом оскарження надає нам можливість визнати таку вимогу дискримінаційною і такою, що обмежує коло учасників та залишає поза межами тендерної процедури тих учасників, які не мають попереднього досвіду виконання договорів тотожних або аналогічних предметові закупівлі. Зокрема, розглядаючи скаргу, подану в процедурі закупівлі № UA-2016-09-02-001082-с, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель визнає дискримінаційною вимогу замовника, якою встановлено обов’язок учасників подати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження виконання аналогічного договору, ідентичного предметові закупівлі. При цьому орган оскарження погоджується, що для визначення аналогічного предмета закупівлі слід послуговуватись кодом державного класифікатора, який містить не тільки ідентичні або тотожні характеристики, а й подібні чи схожі, що підпадають під відповідний предмет закупівлі. Тому конкретизація аналогічного договору в примітці пункту п. 3 Додатку 2 тендерної документації, є питанням про ідентичність договору, а не про його аналогічність, що є порушенням положень Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи наведене вищевказана вимога тендерної документації звужує коло потенційних учасників, що унеможливлює створення ефективного конкурентного середовища. Вимагаємо прибрати дану примітку або викласти її наступного змісту «Аналогічним договором відповідно до умов цієї документації є договір, який підтверджує наявність в учасника досвіду виконання робіт, а саме: капітального ремонту, поточного ремонту, будівництва, реконструкції будівель об’єкту роботи по якому закінчені в повному обсязі.»
Рішення замовника: Вимога не задоволена
14 лютого 2022 15:17
Шановний Учаснику, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Частиною другою статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Порядок визначення предмета закупівлі регламентується Наказом Мінекономрозвитку №708 від 15.04.2020 р. Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва, де вказано, що до робіт Законом відносяться зокрема: реконструкція, капітальний ремонт, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, тощо. У самому визначенні робіт є досить чіткий перелік, що саме можна вважати роботами.
Згідно з пунктом 21 частини першої статті 1 Закону поточний ремонт відноситься до послуг, оскільки предметом закупівлі є роботи, аналогічним договором не може вважатися договір з поточного ремонту.
Що є саме капітальним ремонтом, реконструкцією, будівництвом можна зрозуміти з визначень, що наведені в Державних будівельних нормах (ДБН А.2.2-3:2014 «СКЛАД ТА ЗМІСТ ПРОЕКТНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НА БУДІВНИЦТВО»: Капітальний ремонт - сукупність робіт на об’єкті будівництва, введеному в експлуатацію в установленому порядку, без зміни його геометричних розмірів та функціонального призначення, що передбачають втручання у несучі та огороджувальні системи, при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання, у зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території. Капітальний ремонт передбачає призупинення на час виконання робіт експлуатації об’єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності).
Реконструкція - перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об'єкту будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, в наслідок чого відбувається зміна основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його технікоекономічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг. Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих і огороджувальних конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об’єкту в цілому або його частин (за умови їх автономності).
Будівництво – нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення об’єктів будівництва.
Враховуючи вищезазначену інформацію та той факт, що перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, встановленому у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Згідно тендерної документації Замовником визначено, що Аналогічним договором відповідно до умов цієї документації є договір, який підтверджує наявність в учасника досвіду виконання робіт, а саме: реконструкція об’єкту роботи по якому закінчені в повному обсязі.
Оскільки роботи з реконструкції відрізняються від робіт з капітального ремонту, а тому аналогічний договір з капітального ремонту не може підтверджувати досвід учасника у виконанні робіт які передбачені тендерною документацією.
Предметом закупівлі договору є роботи з реконструкції об’єкту.
Частиною другою статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Порядок визначення предмета закупівлі регламентується Наказом Мінекономрозвитку №708 від 15.04.2020 р. Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва, де вказано, що до робіт Законом відносяться зокрема: реконструкція, капітальний ремонт, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, тощо. У самому визначенні робіт є досить чіткий перелік, що саме можна вважати роботами.
Згідно з пунктом 21 частини першої статті 1 Закону поточний ремонт відноситься до послуг, оскільки предметом закупівлі є роботи, аналогічним договором не може вважатися договір з поточного ремонту.
Що є саме капітальним ремонтом, реконструкцією, будівництвом можна зрозуміти з визначень, що наведені в Державних будівельних нормах (ДБН А.2.2-3:2014 «СКЛАД ТА ЗМІСТ ПРОЕКТНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НА БУДІВНИЦТВО»: Капітальний ремонт - сукупність робіт на об’єкті будівництва, введеному в експлуатацію в установленому порядку, без зміни його геометричних розмірів та функціонального призначення, що передбачають втручання у несучі та огороджувальні системи, при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання, у зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території. Капітальний ремонт передбачає призупинення на час виконання робіт експлуатації об’єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності).
Реконструкція - перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об'єкту будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, в наслідок чого відбувається зміна основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його технікоекономічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг. Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих і огороджувальних конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об’єкту в цілому або його частин (за умови їх автономності).
Будівництво – нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення об’єктів будівництва.
Враховуючи вищезазначену інформацію та той факт, що перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, встановленому у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Згідно тендерної документації Замовником визначено, що Аналогічним договором відповідно до умов цієї документації є договір, який підтверджує наявність в учасника досвіду виконання робіт, а саме: реконструкція об’єкту роботи по якому закінчені в повному обсязі.
Оскільки роботи з реконструкції відрізняються від робіт з капітального ремонту, а тому аналогічний договір з капітального ремонту не може підтверджувати досвід учасника у виконанні робіт які передбачені тендерною документацією.
Предметом закупівлі договору є роботи з реконструкції об’єкту.
Інформація про відміну
Дата відміни
01 квітня 2022 01:00
Причина відміни
Подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій