Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
персональні комп'ютери, планшетні комп'ютери, потокові сканери формату А4
Очікувана вартість
424 000,00 UAH
UA-2021-09-09-003868-b ● cb23bad5ffa3464bbf9360b9aa70d811
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДЕПАРТАМЕНТ ТЕРИТОРІАЛЬНОГО КОНТРОЛЮ ТА ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИН ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ |
Код ЄДРПОУ: | 44151454 |
Місцезнаходження: | 61003, Україна , Харківська обл., Харків, Конституції майдан, будинок 7 |
Контактна особа: |
Корнак Марина Валеріївна 380577253820 dtkzv.uo@gmail.com |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 09 вересня 2021 14:46 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 15 вересня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 21 вересня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 25 вересня 2021 00:00 |
Початок аукціону: | 27 вересня 2021 11:52 |
Очікувана вартість: | 424 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 2 120,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:30210000-4: Машини для обробки даних (апаратна частина)
КЕКВ 2210. Код предмету закупівлі ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (персональні комп'ютери, планшетні комп'ютери, потокові сканери формату А4).
Номенклатурне найменування товару:
- персональні комп’ютери - ДК 021:2015: 30213000-5 Персональні комп’ютери;
- планшетні комп'ютери - ДК 021:2015: 30213200-7 Планшетні комп’ютери;
- потокові сканери формату А4 - ДК 021:2015: 30216000-6 Магнітні та оптичні зчитувальні пристрої.
Місце поставки товарів: 61003, Україна, Харківська область, місто Харків, Конституції майдан, будинок 7.
Кількість товару - 35 штук (персональні комп’ютери - 7 шт., планшетні комп'ютери - 25 шт., потокові сканери формату А4 - 3 шт.).
Строк поставки: до 31.12.2021 року.
Джерело фінансування - бюджет Харківської міської територіальної громади.
Розгорнути
Згорнути
Номенклатурне найменування товару:
- персональні комп’ютери - ДК 021:2015: 30213000-5 Персональні комп’ютери;
- планшетні комп'ютери - ДК 021:2015: 30213200-7 Планшетні комп’ютери;
- потокові сканери формату А4 - ДК 021:2015: 30216000-6 Магнітні та оптичні зчитувальні пристрої.
Місце поставки товарів: 61003, Україна, Харківська область, місто Харків, Конституції майдан, будинок 7.
Кількість товару - 35 штук (персональні комп’ютери - 7 шт., планшетні комп'ютери - 25 шт., потокові сканери формату А4 - 3 шт.).
Строк поставки: до 31.12.2021 року.
Джерело фінансування - бюджет Харківської міської територіальної громади.
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
35 штуки
персональні комп'ютери, планшетні комп'ютери, потокові сканери формату А4
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
61003, Україна, Харківська область, Харків, Конституції майдан, будинок 7
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2021
ДК 021:2015: 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина)
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Покупець здійснює оплату в безготівковій формі, у розмірі 100% його вартості, протягом 15 банківських днів з дати підписання накладної представниками Сторін, після отримання фінансування та надходження грошових коштів на рахунок Покупця. У разі затримки бюджетного фінансування, оплати здійснюється протягом 5 банківських днів з дати надходження грошових коштів на рахунок замовника. | Пiсляоплата | 15 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
09 вересня 2021 14:58 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
09 вересня 2021 14:50 |
Проєкт договору_ПК та техніка 09.09.2021 = 2 спроба Фініш.doc | |
09 вересня 2021 14:50 |
ТД_ПК та техніка 09.09.2021 =2 спроба Фініш.doc |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Тема 1
Дата подання: 13 вересня 2021 23:35
Дата відповіді: 15 вересня 2021 16:59
Доброго дня! Чи допускається встановлення ліцензійної операційної системи Microsoft Windows 10 Professional x64 Ukrainian OEM (FQC-08978) при виробництві у складі пристрою персонального комп’ютера? Поставка ПЗ буде здійснюватися з дотриманням вимог Закону України «Про авторське право і суміжні права». Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. Також звертаємо увагу, що продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www.microsoft.com/uk-ua/howtotell/software-packaged
Окремо хочемо звернути увагу Замовника, що будь які вимоги щодо внесення змін з боку учасників з вимогою надати лист про авторизацію носять дискримінаційний характер, що підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Одночасно надання Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро є дискримінаційною та неправомірною вимогою, відповідно до статті 3 Закону України від 25.12.2015р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі». Згідно із загальними принципами господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі, тими що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує участь тих, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Згідно з політикою компанії «Microsoft», для того, щоб придбати та успішно поставити аутентичну ліцензійну продукцію суб’єкт господарювання не має бути обов’язково авторизованим партнером компанії чи дистриб’ютора. Продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www. Microsoft.com/uk-ua/howtotell/Hardware.aspx?tab=PCPurchase).
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня, Шановний Учаснику. Технічними вимогами до предмету закупівлі передбачено постачання персональних комп'ютерів з предвстановленим ліцензійним програмним забезпеченням з використанням технології ОЕМ активації ОА 3.0. Наявність ознак, за якими можливо визначити оригінальність програмного забезпечення (офіційна сторінка: https://www.microsoft.com/uk-ua/howtotell/software-packaged) не надає гарантії його оригінальності без проведення додаткових експертиз щодо справжності та джерел походження. Вимога щодо використання технології ОЕМ активації ОА 3.0. обумовлена бажанням виключити вірогідність придбання неліцензійного («піратського») програмного забезпечення. Технологія ОЕМ активації ОА 3.0 була розроблена компанією Microsoft як найбільш дієвий інструмент боротьби з неліцензійним програмним забезпеченням.
Звертаємо Вашу увагу, що рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 не можуть бути застосовані до поточної закупівлі, оскільки були прийняті за результатом розгляду скарг, зміст яких має інший контекст та які стосуються інших предметів закупівлі, а саме: Код ДК 021:2015 – 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку (Матеріали для друку та поліграфія) та код ДК 021:2015 – 30230000-0 Комп’ютерне обладнання (витратні матеріали) та стосуються надання авторизаційних листів від виробників запропонованих витратних матеріалів, в разі пропонування оригінального товару. Вимога щодо звернення до виробника або його офіційного представництва на території України з метою отримання авторизаційного листа є абсолютно реальною, та не створює жодних перешкод під час підготовки пропозицій. Крім того, Рішення АМКУ, на які Ви посилаєтесь, є неактуальними для цієї процедури закупівлі, оскільки в них розглядалися питання щодо надання авторизаційних листів виключно від виробників, без можливості надання цих листів від їх офіційних представництв на території України.
В документації до закупівлі відсутні вимоги щодо надання Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро.
Звертаємо Вашу увагу, що рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 не можуть бути застосовані до поточної закупівлі, оскільки були прийняті за результатом розгляду скарг, зміст яких має інший контекст та які стосуються інших предметів закупівлі, а саме: Код ДК 021:2015 – 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку (Матеріали для друку та поліграфія) та код ДК 021:2015 – 30230000-0 Комп’ютерне обладнання (витратні матеріали) та стосуються надання авторизаційних листів від виробників запропонованих витратних матеріалів, в разі пропонування оригінального товару. Вимога щодо звернення до виробника або його офіційного представництва на території України з метою отримання авторизаційного листа є абсолютно реальною, та не створює жодних перешкод під час підготовки пропозицій. Крім того, Рішення АМКУ, на які Ви посилаєтесь, є неактуальними для цієї процедури закупівлі, оскільки в них розглядалися питання щодо надання авторизаційних листів виключно від виробників, без можливості надання цих листів від їх офіційних представництв на території України.
В документації до закупівлі відсутні вимоги щодо надання Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2021-09-09-003868-b.b1
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БІ2СІ ЕЛЕКТРОНІКС", Код ЄДРПОУ:43509985
Дата подання: 13 вересня 2021 23:35
Дискримінаційна вимога
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Розгорнути
Згорнути
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Рішення замовника: Вимога відхилена
15 вересня 2021 17:18
Доброго дня, Шановний Учаснику. У відповідь на звернення з вимогою стосовно надання авторизаційного листа, повідомляємо наступне.
Права та обов’язки, якими володіє замовник під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, визначаються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Статтею 22 Закону визначено вимоги до тендерної документації. В ч. 3 ст. 22 Закону вказано, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому ч. 4 ст. 22 Закону встановлює, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимоги тендерної документації замовником розроблені, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням вимог чинного законодавства в цілому.
Тендерна документація, затверджена Замовником для проведення цієї закупівлі, не містить умов чи вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, не обмежує право на участь інших учасників, а також не ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Наявність авторизаційного листа від виробника запропонованого Учасником товару або його офіційного представництва на території України для даної закупівлі про надання повноважень учаснику, щодо постачання товару в необхідній кількості та якості - основа інституту підтвердження сталих комерційних відносин між суб’єктами господарювання, що звісно свідчить не тільки про можливість Учасника закупівлі забезпечити Замовника товаром належної якості (оригінальним товаром), а й про можливість поставки товару в належному очікуваному об'ємі. Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки Замовником передбачена можливість надання у складі тендерної пропозиції авторизаційного листа як від виробника, так і від його офіційного представництва на території України і це жодним чином не звужує коло потенційних учасників. Виробники та їх представництва не обмежують видачу авторизаційних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію. Вказана вимога ніяким чином не суперечить положенням ані Цивільного, ані Господарського кодексів України. Зважаючи на те що у тендерній документації відсутні вимоги щодо постачання товарів конкретного виробника, право Учасника на вільний вибір постачальника (виробника) продукції – не є обмеженим. Замовником визначено зазначені умови з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у належній кількості та якості, що забезпечує дотримання принципу максимальної економії та ефективності, визначеного статтею 3 Закону. Зокрема надання Авторизаційного листа від виробника або офіційного представника виробника на території України – дозволяє свідчити надійність товару з екологічних і санітарно-епідеміологічних норм, запобігання ризиків постачання контрабандної/контрафактної продукції, що ввезена на територію України незаконним шляхом, а також запобігання постачання неякісної продукції. Також цей документ підтверджує, що всі компоненти, які використовуються при виробництві не несуть шкоди для екології, довкілля та безпосередньо користувачам.
Зазначена вимога сформована з метою отримання Замовником товару, ввезеного на територію України з дотриманням вимог чинного законодавства та бажанням отримувати сервісну підтримку, а також послуги з гарантійного та пост-гарантійного обслуговування запропонованого товару в офіційних сервісних центрах компанії-виробника на території України. Звертаємо Вашу увагу, що отримання авторизаційного листа від компанії виробника або його офіційного представника на території України не є проблематичним за умов наявності правовідносин між Виробником (або його офіційним представником на території України) та Учасником. А також обумовлено намірами Замовника забезпечити постачання запропонованого товару з дотриманням вимог законодавства.
Надання авторизаційного листа Учасником мінімізує ризик того, що товар, який постачатиметься Учасником, отриманий ним злочинним шляхом (таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо), не є фальсифікованим та легально завезений на територію України (через офіційні канали постачання).
За оцінками експертів Комітету побутової електротехніки Європейської Бізнес Асоціації, обсяги нелегального імпорту по деяким категоріям обладнання складають 50-70% (https://eba.com.ua/kontrabanda-tehniky-chy-ye-shlyahy-yiyi-podolannya/). У зв’язку з цим, зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить легальний, якісний товар та забезпечить його гарантійне обслуговування. Практика надання авторизаційних листів чи інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником широко поширена як у приватних закупівлях, так і у публічних закупівлях, що розміщується у системі PROZORRO. Авторизаційні листи підтверджують можливість учасника виконати всі умови договору в частині строків поставки, обсягів поставки, те, що продукція (товар) буде відповідати нормам і стандартам чинним на території України та технічно-якісним вимогам предмету закупівлі. Листи авторизації вимагаються замовниками з метою уникнення поставки низькоякісного товару, ризиків придбання імітації, бракованої продукції, продукції, що була у використанні, пошкодженої продукції або такої, що не відповідає вимогам і не супроводжується гарантією, оскільки обладнання може бути офіційно не ввезено на територію України та не має сервісної підтримки офіційного представництва в Україні.
Окрім того, як свідчить уже згадувана Вами практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Учасник повинен довести та документально підтвердити неможливість виконати наведену вище умову тендерної документації, а також надати документальне підтвердження, яким чином наведена вище умова порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявну умову.
Отже, зазначена вимога не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, не є дискримінаційною, та не створює перешкод для участі у процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставляти якісний товар, що є предметом даної закупівлі. Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у закупівлі. Замовник не вбачає порушення або дискримінації чи незаконного та такого, що значно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі відповідно до ст.5 Закону, оскільки даний документ може отримати не лише один постачальник.
Тому було прийнято рішення про відхилення вимоги Учасника.
Права та обов’язки, якими володіє замовник під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, визначаються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Статтею 22 Закону визначено вимоги до тендерної документації. В ч. 3 ст. 22 Закону вказано, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому ч. 4 ст. 22 Закону встановлює, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимоги тендерної документації замовником розроблені, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням вимог чинного законодавства в цілому.
Тендерна документація, затверджена Замовником для проведення цієї закупівлі, не містить умов чи вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, не обмежує право на участь інших учасників, а також не ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Наявність авторизаційного листа від виробника запропонованого Учасником товару або його офіційного представництва на території України для даної закупівлі про надання повноважень учаснику, щодо постачання товару в необхідній кількості та якості - основа інституту підтвердження сталих комерційних відносин між суб’єктами господарювання, що звісно свідчить не тільки про можливість Учасника закупівлі забезпечити Замовника товаром належної якості (оригінальним товаром), а й про можливість поставки товару в належному очікуваному об'ємі. Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки Замовником передбачена можливість надання у складі тендерної пропозиції авторизаційного листа як від виробника, так і від його офіційного представництва на території України і це жодним чином не звужує коло потенційних учасників. Виробники та їх представництва не обмежують видачу авторизаційних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію. Вказана вимога ніяким чином не суперечить положенням ані Цивільного, ані Господарського кодексів України. Зважаючи на те що у тендерній документації відсутні вимоги щодо постачання товарів конкретного виробника, право Учасника на вільний вибір постачальника (виробника) продукції – не є обмеженим. Замовником визначено зазначені умови з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у належній кількості та якості, що забезпечує дотримання принципу максимальної економії та ефективності, визначеного статтею 3 Закону. Зокрема надання Авторизаційного листа від виробника або офіційного представника виробника на території України – дозволяє свідчити надійність товару з екологічних і санітарно-епідеміологічних норм, запобігання ризиків постачання контрабандної/контрафактної продукції, що ввезена на територію України незаконним шляхом, а також запобігання постачання неякісної продукції. Також цей документ підтверджує, що всі компоненти, які використовуються при виробництві не несуть шкоди для екології, довкілля та безпосередньо користувачам.
Зазначена вимога сформована з метою отримання Замовником товару, ввезеного на територію України з дотриманням вимог чинного законодавства та бажанням отримувати сервісну підтримку, а також послуги з гарантійного та пост-гарантійного обслуговування запропонованого товару в офіційних сервісних центрах компанії-виробника на території України. Звертаємо Вашу увагу, що отримання авторизаційного листа від компанії виробника або його офіційного представника на території України не є проблематичним за умов наявності правовідносин між Виробником (або його офіційним представником на території України) та Учасником. А також обумовлено намірами Замовника забезпечити постачання запропонованого товару з дотриманням вимог законодавства.
Надання авторизаційного листа Учасником мінімізує ризик того, що товар, який постачатиметься Учасником, отриманий ним злочинним шляхом (таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо), не є фальсифікованим та легально завезений на територію України (через офіційні канали постачання).
За оцінками експертів Комітету побутової електротехніки Європейської Бізнес Асоціації, обсяги нелегального імпорту по деяким категоріям обладнання складають 50-70% (https://eba.com.ua/kontrabanda-tehniky-chy-ye-shlyahy-yiyi-podolannya/). У зв’язку з цим, зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить легальний, якісний товар та забезпечить його гарантійне обслуговування. Практика надання авторизаційних листів чи інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником широко поширена як у приватних закупівлях, так і у публічних закупівлях, що розміщується у системі PROZORRO. Авторизаційні листи підтверджують можливість учасника виконати всі умови договору в частині строків поставки, обсягів поставки, те, що продукція (товар) буде відповідати нормам і стандартам чинним на території України та технічно-якісним вимогам предмету закупівлі. Листи авторизації вимагаються замовниками з метою уникнення поставки низькоякісного товару, ризиків придбання імітації, бракованої продукції, продукції, що була у використанні, пошкодженої продукції або такої, що не відповідає вимогам і не супроводжується гарантією, оскільки обладнання може бути офіційно не ввезено на територію України та не має сервісної підтримки офіційного представництва в Україні.
Окрім того, як свідчить уже згадувана Вами практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Учасник повинен довести та документально підтвердити неможливість виконати наведену вище умову тендерної документації, а також надати документальне підтвердження, яким чином наведена вище умова порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявну умову.
Отже, зазначена вимога не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, не є дискримінаційною, та не створює перешкод для участі у процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставляти якісний товар, що є предметом даної закупівлі. Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у закупівлі. Замовник не вбачає порушення або дискримінації чи незаконного та такого, що значно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі відповідно до ст.5 Закону, оскільки даний документ може отримати не лише один постачальник.
Тому було прийнято рішення про відхилення вимоги Учасника.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 27 вересня 2021 12:15
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "СМІТ ІНЖИНІРИНГ" |
421 590,00
UAH з ПДВ
|
421 590,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ПП "Полісан Україна" |
423 700,00
UAH з ПДВ
|
423 700,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "СМІТ ІНЖИНІРИНГ" #39457381 |
Переможець |
421 590,00
UAH з ПДВ
|
01 жовтня 2021 10:42
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
09 грудня 2021 10:21
|
Електронний підпис | зміни до договору |
22 листопада 2021 18:48
|
Додаткова угода № 3 до Договору № 295 від 13.10.2021 - ПК та техніка.pdf | зміни до договору |
22 листопада 2021 18:46
|
Електронний підпис | зміни до договору |
17 листопада 2021 17:51
|
Додаткова угода № 2 до договору № 295 від 13.10.2021 - ПК та техніка.pdf | зміни до договору |
17 листопада 2021 17:49
|
Електронний підпис | зміни до договору |
16 листопада 2021 16:16
|
Додаткова угода № 1 до Договору № 295 від 13.10.2021 - ПК та техніка.pdf | зміни до договору |
16 листопада 2021 16:14
|
Електронний підпис | укладений |
13 жовтня 2021 15:31
|
Договір від 13.10.2021 № 295 закупівля ПК, планшетів, сканерів.pdf | укладений |
13 жовтня 2021 15:29
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 16 листопада 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 16 листопада 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | п. 3 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю). |
Номер договору про закупівлю: | 295 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 16 листопада 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 17 листопада 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | п. 3 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю) |
Номер договору про закупівлю: | 295 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 19 листопада 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 22 листопада 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | п. 3 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю) |
Номер договору про закупівлю: | 295 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |