Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 35652032 |
Місцезнаходження: | 08300, Україна , Київська обл., місто Бориспіль, вулиця Київський Шлях 27 |
Контактна особа: |
Головкін Руслан Васильович +380459563661 holovkin@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 03 червня 2021 20:19 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 09 червня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 15 червня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 19 червня 2021 20:24 |
Початок аукціону: | 22 червня 2021 15:43 |
Очікувана вартість: | 12 779 617,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 127 796,17 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Згідно з умовами тендерної документації, а саме:2.2.1. На підставі положень ст. 25 Закону Учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції. 2.2.2. Вид забезпечення тендерної пропозиції: банківська гарантія з грошовим покриттям. 2.2.3. Розмір забезпечення тендерної пропозиції складає 63 800,00 грн. (шістдесят три тисячі вісімсот гривень 00 копійок), що не перевищує 0,5 % (відсотків) очікуваної вартості закупівлі Учасниками-нерезидентами банківська гарантія може бути надана у іноземній валюті, розмір якої еквівалентний вказаній вище сумі за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, встановленим Національним банком України на дату видачі банківської гарантії. 2.2.4. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: 120 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошені про проведення відкритих торгів на веб-порталі Уповноваженого органу. 2.2.5. Банківська гарантія надана банком-резидентом України повинна бути оформлена відповідно до вимог постанови правління національного банку України від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» та обов’язково містити реквізити щодо назви закупівлі та/або її номеру на веб-порталі Уповноваженого органу. У разі посилання в тексті гарантії на договір про надання гарантії, укладений між банком - гарантом та принципалом, зазначений договір обов’язково надається учасником в складі тендерної пропозиції. Банківська гарантія надана банком-нерезидентом та долучена Учасником до своєї тендерної пропозиції, має бути оформлена відповідно до уніфікованих правил, які регулюють використання відповідного інструмента та офіційно видані Міжнародною Торгівельною Палатою (Uniform Rulesfor Demand Guarantees, ICC Publication 758 — URDG758 або International Standby Practices, ICC Publication 590 — ISP98). Банківська гарантія, надана банком-нерезидентом, повинна бути авізована через авізуючий банк, що є резидентом України. Учасник у складі тендерної пропозиції подає документ, що підтверджує авізування банківської гарантії, наданої банком-нерезидентом, проведене авізуючим банком-резидентом в електронній формі, з обов’язковим накладанням ЕЦП авізуючого банку. В тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено: - зобов’язання банку-гаранта сплатити бенефіціару гарантійну суму єдиним платежем протягом 15 робочих днів з дати отримання вимоги бенефіціара без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов; - умови гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою принципала, без згоди та погодження з бенефіціаром, після її передавання/надсилання бенефіціару; - відповідальність банку-гаранта перед бенефіціаром (Замовником), в разі порушення ним свого обов'язку, не обмежується сумою, на яку надано гарантію. Банківська гарантія повинна бути з повним грошовим забезпеченням (покриттям) за гарантією. На підтвердження зазначеного, учасником в складі тендерної пропозиції надається інформація (довідка, банківська виписка тощо) від банку-гаранта, що свідчить про наявність повного грошового забезпечення (покриття) за гарантією. Умови банківської гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припиненою Банком-гарантом згідно із заявою Принципала без згоди та погодження з Бенефеціаром. Забезпечення тендерної пропозиції не повинно містити умов щодо необхідності подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов крім подачі письмової вимоги про сплату коштів Бенефіціару, у тому числі, але не виключно, не повинно містити умов щодо: нотаріального засвідчення зразків підписів уповноважених осіб, які підписали вимогу за Гарантією, та/чи відбитка печатки Бенефіціара; подання до Банку-Гаранта вимоги за гарантією через банк Бенефіціара. Разом із банківською гарантією, виданою банком-резидентом, Учасником надаються у електронному форматі оригінал або посвідчена банком-гарантом копія ліцензії, виданої банку-гаранту, оригінал або посвідчена банком-гарантом копія документа про повноваження особи, котра підписує банківську гарантію. У випадку надання банківської гарантії банком-нерезидентом, документи зазначені в даному абзаці надаються авізуючим банком-резидентом. Пропозиції, що не супроводжуються документальним підтвердженням надання забезпечення тендерної пропозиції, відхиляються Замовником відповідно до статті 30 Закону. 2.2.6. Кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо вони не повертаються Учаснику), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету. До уваги учасників інформація для оформлення банківської гарантії: Назва Замовника (одержувача): Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради Київської області. Місцезнаходження Замовника (фактична адреса, для листування): вулиця Київський Шлях, 27, м. Бориспіль, Київська область. IBAN: UA 918201720355149028000024816 в Державній казначейській службі України, м. Київ, МФО 820172 Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 63 800,00 грн. (шістдесят три тисячі вісімсот гривень 00 копійок); Сума гарантії залишається незмінною. Електронна банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити електронний цифровий підпис банку-гаранта. Застереження щодо випадків неповернення учасникові забезпечення тендерної пропозиції, вказані у пункті 3 цього Розділу. Пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням тендерної пропозиції, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції - відхиляються Замовником відповідно до статті 31 Закону. 3.1. Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику протягом п’яти банківських днів з дня настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції в разі: 1) закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації; 2) укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі; 3) відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; 4) закінчення процедури закупівлі в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції. 3.2. Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі: 1) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; 2) не підписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру; 3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону; 4) ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією. Кошти, що надійшли, як забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо вони не повертаються учаснику), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а у разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 63800 UAH |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Згідно з умовами тендерної документації, а саме:6.1. Переможець надає не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання договору у вигляді перерахування коштів на розрахунковий рахунок замовника у розмірі 5 відсотків вартості договору. Платіжні реквізити Замовника: Назва Замовника: Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради Київської області Місцезнаходження Замовника (фактична адреса, для листування): вул. Київський Шлях, 27, м. Бориспіль, Київська область. IBAN: UA218201720355159028100024816 в Державній казначейській службі України, м. Київ, МФО 820172 Призначення платежу: забезпечення виконання договору по відкритим торгам на закупівлю «Реконструкція будівлі Рогозівської медичної амбулаторії загальної практики сімейної медицини з приміщеннями для проживання медичних працівників по вул. Центральна, 103 в с. Рогозів Бориспільського району Київської області.»(Коригування)» ДК 021:2015 (CPV) – 45454000-4 – Реконструкція, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (Посилання на номер оголошення про проведення процедури закупівлі) або забезпечення виконання договору по відкритим торгам по номер оголошення UA-20ХХ-ХХ-ХХ-00ХХХХ-Х. 6.2. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю: 1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю; 2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним; 3) у випадках, передбачених статтею 43 Закону; 4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів із дня настання зазначених обставин. 6.3. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а у разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти — перераховуються на рахунок таких замовників. 6.4. Надана тендерна пропозиція повинна містити підтвердження від Учасника щодо розуміння Учасником факту, що у разі зменшення обсягів фінансування та укладення відповідних змін до договору, сума забезпечення виконання договору не зміниться, оскільки формується на підставі суми наданої тендерної пропозиції. 6.5. Учасники-нерезиденти, у разі якщо будуть визнані переможцями торгів, можуть надавати забезпечення виконання договору в іноземній валюті в розмірі 5 % від ціни договору, що перераховується Учасником-нерезидентом за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, у якій надається забезпечення, встановленим Національним банком України на дату видачі банківської гарантії. 6.6. Усі витрати, пов'язані з наданням забезпечення виконання договору, здійснюються за рахунок коштів учасника. |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | «Реконструкція будівлі Рогозівської медичної амбулаторії загальної практики сімейної медицини з приміщеннями для проживання медичних працівників по вул. Центральна, 103 в с. Рогозів Бориспільського району Київської області.»(Коригування) ДК 021:2015 (CPV) – 45454000-4 – Реконструкція, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
03 червня 2021 20:25 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
03 червня 2021 20:19 |
Додаток_9(проект Договору)доТД-Амб.(Рогозів).docx | |
03 червня 2021 20:19 |
Додаток_5(ТЗ)доТД-Амб.(Рогозів).docx | |
03 червня 2021 20:19 |
ТД-Рек.-Амб.-Рогозів1.doc |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2021-08-31-000035 ● 724d67fbc6514ce08fb0a87992d4daa1
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 03 вересня 2021 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 06 вересня 2021 14:44 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.10.2021 № 510
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
В.о. начальника Віталій ЗУБЧЕНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ Північного офісу
Держаудитслужби
03.09.2021 № 510
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
18 UA-2021-06-03-006183-c 03.06.2021
дані автоматичних індикаторів ризиків;
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2021-09-08 10:46:37
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з реконструкції будівлі Рогозівської медичної амбулаторії загальної практики сімейної медицини з приміщеннями для проживання медичних працівників по вул. Центральна, 103 в с. Рогозів Бориспільського району Київської області.» (Коригування) ДК 021:2015 (CPV) – 45454000-4 – Реконструкція, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, очікуваною вартістю 12 779 617,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-06-03-006183-c ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Управлінням капітального будівництва Бориспільської міської ради здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2021-09-09 15:09:41
Пояснення
Пояснення
Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради (надалі – УКБ), розглянувши Запит про надання пояснень Державної аудиторської служби України, який 08.09.2021 о 10:46 розміщено через електронну систему закупівель у межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт по об’єкту: «Реконструкція будівлі Рогозівської медичної амбулаторії загальної практики сімейної медицини з приміщеннями для проживання медичних працівників по вул. Центральна, 103 в с. Рогозів Бориспільського району Київської області.»(Коригування)» ДК 021:2015 (CPV) – 45454000-4 – Реконструкція, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-06-03-006183-c, ID моніторингу: UA-M-2021-08-31-000035, повідомляє наступне.
На виконання вимог встановлених підпунктом 1 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» зі змінами, пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 631 і від 11.10.2016 № 710», УКБ протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів (03.06.2021) на закупівлю: «Реконструкція будівлі Рогозівської медичної амбулаторії загальної практики сімейної медицини з приміщеннями для проживання медичних працівників по вул. Центральна, 103 в с. Рогозів Бориспільського району Київської області.»(Коригування)» ДК 021:2015 (CPV) – 45454000-4 – Реконструкція, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (копія – в Додатку № 1) на власному веб-сайті органу місцевого самоврядування, яке доступне за посиланням:
https://borispol-rada.gov.ua/item/46856-obhruntuvannia-tekhnichnykh-ta-iakisnykh-kharakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-biudzhetnoho-pryznachennia-ochikuvanoi-vartosti-predmeta-zakupivli.html.
У вищезазначеному обгрунтуванні технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, зокрема зазначено про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначення його очікуваної вартості.
Додатково повідомляємо, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі проектно-кошторисної документації та позитивного експертного звіту від 01.06.2020 № 0852-20Е (скан - копія – в Додатку № 2), розмір бюджетного призначення (обсяг видатків бюджету розвитку, які спрямовуються на будівництво об’єкта у бюджетному періоді, а саме кошти іншої субвенції з обласного бюджету на здійснення заходів з капітального будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів комунальної власності, на підставі рішення сесії Київської обласної ради від 24.12.2020 № 050-01-VIII «Про обласний бюджет Київської області на 2021 рік») - згідно з Додатком № 6 до рішення Бориспільської міської ради від 29.12.2020 № 96-4-VIII, очікувана вартість предмета закупівлі визначена на підставі вищезазначеного позитивного експертного звіту та зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
Додатки:
1. Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: «Реконструкція будівлі Рогозівської медичної амбулаторії загальної практики сімейної медицини з приміщеннями для проживання медичних працівників по вул. Центральна, 103 в с. Рогозів Бориспільського району Київської області.»(Коригування)» ДК 021:2015 (CPV) – 45454000-4 – Реконструкція, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013.
2. Скан - копія позитивного експертного звіту від 01.06.2020 № 0852-20Е.
Начальник управління Дмитро ПАЩИНСЬКИЙ
Руслан ГОЛОВКІН
(04595) 6-36-61
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2021-09-30 15:59:07
Роз'яснення щодо висновку
БОРИСПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Управління капітального будівництва
вул. Київський Шлях, 27 м. Бориспіль Київської обл. 08302
E-mail: ukb_borispol@ukr.netтел. 6-36-61
29.09.2021 № 03-08/451
На №_____від_______ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Заперечення на висновок
про результати моніторингу процедури закупівлі
№ UA-2021-06-03-006183-c
Управлінням капітального будівництва Бориспільської міської ради (надалі –Замовник) оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів № UA-2021-06-03-006183-c, предмет закупівлі: «Реконструкція будівлі Рогозівської медичної амбулаторії загальної практики сімейної медицини з приміщеннями для проживання медичних працівників по вул. Центральна, 103 в с. Рогозів Бориспільського району Київської області.»(Коригування) ДК 021:2015 (CPV) – 45454000-4 – Реконструкція, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013.
Північним офісом Держаудитслужби на підставі наказу від 03.10.2021 (як зазначено у системі Прозорро) № 510 «Про початок моніторингу закупівель», відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, здійснено моніторинг закупівлі № UA-2021-06-03-006183-c, предмет закупівлі: «Реконструкція будівлі Рогозівської медичної амбулаторії загальної практики сімейної медицини з приміщеннями для проживання медичних працівників по вул. Центральна, 103 в с. Рогозів Бориспільського району Київської області.»(Коригування) ДК 021:2015 (CPV) – 45454000-4 – Реконструкція, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013.
За результатами проведеного моніторингу Північним офісом Держаудитслужби 24 вересня 2021 року опубліковано висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-06-03-006183-c (надалі – Висновок), яким встановлено порушення Замовником частини 1 статті 31, частини 16 статті 29, частини 9 статті 26, пунктів 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.
Розділом 3 констатуючої частини Висновку Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Оскаржуваним Висновком встановлено, що згідно з п. 1 Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасники надають довідку в довільній формі з інформацією щодо наявної матеріально-технічної бази та обладнання і підтверджуючі документи щодо користування (завірена копія балансової відомості або інвентаризаційної відомості, або видаткові накладні, копія договору оренди обладнання, у яких повинно бути визначено перелік машин/механізмів/обладнання та вартість оренди машино-години машин/механізмів/ обладнання, які будуть залучені при виконанні робіт та вказані в довідці про наявність матеріально-технічної бази та обладнання, або рахунки-фактури з відміткою про оплату по зазначеному в довідці обладнанню або інші документи, що підтверджують право користування обладнанням та матеріально-технічною базою). Техніка, обладнання та/або механізми, необхідні для виконання будівельних робіт, повинні знаходитися у власності (оренді) Учасника, що підтверджується відповідними документами. Відповідно до довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 18.06.2021 № 463 Переможцем зазначено про наявність власного вібратора для бетону Avant 101 (п. 19 довідки). Однак, документів, які підтверджують надану у довідці інформацію щодо наявності власного обладнання (завіреної копії балансової відомості або інвентаризаційної відомості, або видаткової накладної, тощо) не надано, чим не підтверджено інформацію, викладену у довідці, та не виконано вимогу п. 1 Додатку 1 до ТД. Крім того, для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Замовником у п. 2.5 Додатку 1 до ТД встановлено вимогу про надання документу про перевірку знань з охорони праці відповідно до норм чинного законодавства та посвідчення про перевірку знань на інженера з охорони праці. Відповідно до довідки про наявність працівників від 11.06.2021 № 442 інженером з охорони праці зазначено Свистунова Івана Степановича, на якого надано лише посвідчення. Поряд з цим, протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, яким оформлюється результат перевірки знань з питань охорони праці, або будь-якого іншого документу відповідно до норм чинного законодавства, Переможцем не надано, чим не виконано вимогу п. 2.5 Додатку 1 до ТД.
Замовник вважає, що вищевказаний висновок Північного офісу Держаудитслужби не відповідає реальним обставинам, є необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, з наступних підстав:
1. Відповідно до п. 1 Додатку 1 до тендерної документації техніка, обладнання та/або механізми, необхідні для виконання будівельних робіт, повинні знаходитися у власності (оренді) Учасника, що підтверджується відповідними документами.
Техніка, обладнання та/або механізми, необхідні для виконання будівельних робіт, зазначаються Учасником у розділі II «Будівельні машини і механізми» підсумкової відомості ресурсів до договірної ціни. На усі 33 позиції (№ 7 - 39), що містяться у розділі II «Будівельні машини і механізми», надано відповідні підтверджуючі документи на використання (право власності або оренди). Разом з тим, вібратор для бетону Avant 101 не зазначений у розділі II «Будівельні машини і механізми» підсумкової відомості ресурсів до договірної ціни (додається до Заперечення), а отже дане обладнання не буде використовуватись при виконанні будівельних робіт. У зв’язку з цим, ТОВ «І.Б.К. Девелопмент» (Учасник, Переможець) не зобов’язаний був надавати підтверджуючі документи власності (оренди) на вібратор для бетону Avant 101.
Таким чином, Учасник належним чином та у повному обсязі виконав вимоги п. 1 Додатку 1 до тендерної документації, тому в Замовника не було підстав для розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей впродовж 24 годин та відхилення його тендерної пропозиції.
2. Відповідно до п.2.1. Додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу про надання довідки про наявність в учасника працівників ІТР та основних робітничих професій відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід виконання робіт, визначених учасником у тендерній пропозиції. Відповідно до п. 2.5 Додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу про надання документу про перевірку знань з охорони праці відповідно до норм чинного законодавства та посвідчення про перевірку знань на інженера з охорони праці. У висновку зазначено, що відповідно до довідки про наявність працівників від 11.06.2021 № 442 інженером з охорони праці зазначено Свистунова Івана Степановича, на якого надано лише посвідчення. Поряд з цим, протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, яким оформлюється результат перевірки знань з питань охорони праці, або будь-якого іншого документу відповідно до норм чинного законодавства, Переможцем не надано, чим не виконано вимогу п. 2.5 Додатку 1 до тендерної документації.
По-перше, відповідно до довідки про наявність працівників від 11.06.2021 № 442 інженером з охорони праці зазначено Свистуна Івана Степановича, а не Свистунова Івана Степановича, як вказано в оскаржуваному висновку.
По-друге, відповідно до ч. 2 п. 3.13. Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (надалі – Положення) особам, які під час перевірки знань з охорони праці виявили задовільні результати, видається посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці. Отже, наявність посвідчення про перевірку знань підтверджує, що ТОВ «І.Б.К. Девелопмент» має працівника відповідної кваліфікації. Разом з тим, згідно з п. 3.17 Положення про організаційне забезпечення роботи комісії (організація проведення перевірки знань з питань охорони праці, оформлення, облік і зберігання протоколів перевірки знань, оформлення і облік посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці) покладається на суб'єкта господарювання, яким проводилось навчання з питань охорони праці. Термін зберігання протоколів перевірки знань з питань охорони праці не менше 5 років. Відповідно до п. 3.17 Положення комісія здійснює оформлення, облік і зберігання протоколів перевірки знань та оформлення і облік посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці.
Отже, протоколи перевірки знань зберігаються в суб'єкта господарювання, яким проводилось навчання з питань охорони праці, а посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці не зберігаються в даного суб’єкта. З цього випливає, що особа, яка пройшла перевірку знань з охорони праці, отримує лише посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці, а протокол не видається такій особі, адже зберігається в суб'єкта господарювання, яким проводилось навчання з питань охорони праці. Отже, враховуючи положення законодавства, Учасник не мав змоги надати протокол засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, яким оформлюється результат перевірки знань з питань охорони праці, або будь-який інший документ.
Таким чином, Учасник належним чином та у повному обсязі виконав вимоги п. 2.5 Додатку 1 до тендерної документації, тому в Замовника не було підстав для розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей впродовж 24 годин та відхилення його тендерної пропозиції.
3. Північним офісом ДАСУ складено висновок з порушенням п. 1 ч. 7 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII; ч. 1 розділу II «Порядок заповнення вступної частини форми висновку», п. 3 ч. 1 розділу III «Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку» Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08 вересня 2020 року № 552.
Відповідно до п. 1 ч. 7 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII у висновку обов’язково зазначаються найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі. Проте, Північним офісом ДАСУ зазначено місцезнаходження замовника не в повному обсязі (не зазначено поштовий індекс замовника відповідно до офіційних даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань:
Відповідно до п. 3 ч. 1 розділу III «Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку» у пункті 1 зазначаються опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, із зазначенням: структурної одиниці нормативно-правового акта, норми якої порушено, його виду, найменування суб’єкта нормотворення, дати прийняття та його реєстраційного індексу (крім законів), заголовка, а в разі відсилання до зареєстрованого нормативно-правового акта - також дати і номера його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України. Під час зазначення структурної одиниці закону зазначається лише її заголовок (крім законів про внесення змін); найменування та реквізитів документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення (у разі потреби також деталізуються суть та обставини допущення порушення).
Проте, у констатуючій частині висновку Північним офісом Держаудитслужби описано порушення законодавства у сфері публічних закупівель без зазначення найменування суб’єкта нормотворення.
Вищевикладені факти свідчать про протиправність висновку, спростовують та доводять безпідставність висновку Північного офісу Держаудитслужби про невідповідність Переможця ТОВ «І.Б.К. Девелопмент» кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.
Щодо зобов’язання про усунення порушення
Відповідно до розділу 3 констатуючої частини Висновку Замовника зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Звертаємо увагу, що ані Законом України «Про публічні закупівлі», ані Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не визначено повноважень Держаудитслужби зобов`язувати за результатом здійсненого моніторингу закупівлі її замовника вчиняти дії щодо розірвання укладеного договору на закупівлю. Зокрема, такі повноваження відсутні і у статтях 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», на які здійснено посилання у пункті 3 оскаржуваного Висновку.
У спірному висновку контролюючий орган стверджує лише про невідповідність тендерної пропозиції переможця закупівлі вимогам тендерної документації, у зв`язку з чим зобов’язує замовника розірвати договір. Натомість, за результатами моніторингу закупівлі Північним офісом Держаудитслужби не встановлено порушень при визначенні замовником предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Північним офісом Держаудитслужби не обґрунтовано такий спосіб усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, як розірвання договору та не зазначено причинно-наслідкового зв`язку між встановленими порушеннями і розірванням договору.
Крім того, усунення виявлених у процесі проведення моніторингу недоліків тендерної пропозиції переможця закупівлі у запропонований контролюючим органом спосіб, а саме шляхом розірвання договору, призведе до порушення прав та інтересів третьої особи ТОВ «І.Б.К. Девелопмент» та матиме негативні наслідки для Замовника, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками.
Повідомляємо про те, що Замовник не має жодних юридичних підстав та можливостей, в межах чинного законодавства, виконати вимоги Північного офісу Держаудитслужби про розірвання договору.
Окрім того, відповідно до вимог статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Частиною 1 статті 188 Господарського кодексу України визначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Тобто, в Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради відсутні законні підстави для розірвання договору в односторонньому порядку.
Такий захід реагування у вигляді зобов’язання розірвати укладений договір про закупівлю є виключним заходом, обрання якого можливе у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу у вигляді неефективного, незаконного, нецільового використання бюджетних коштів.
Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів про закупівлю.
Крім того, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є, відповідно, розірваним або зміненим.
У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується з вимогою Північного офісу Держаудитслужби про розірвання укладеного за результатами публічної закупівлі договору.
Висновок Північного офісу Держаудитслужби не відповідає критерію пропорційності, оскільки вимога розірвати договір про закупівлю з переможцем публічної закупівлі, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав сторін договору про закупівлю.
Критерій пропорційності передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов’язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. Справедлива рівновага передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються.
Таким чином, вимога Північного офісу Держаудитслужби про зобов’язання замовника вжити заходів щодо розірвання укладеного договору про закупівлю з переможцем закупівлі не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки суть виявлених порушень жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси.
У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується з вимогою Держаудитслужби про розірвання укладеного за результатами публічної закупівлі договору про закупівлю.
Зазначені у висновку Північного офісу Держаудитслужби невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «І.Б.К. Девелопмент» вимогам тендерної документації не мали жодного впливу на результати закупівлі, який визначений за умовою найбільш вигідної ціни. Зауваження Північного офісу Держаудитслужби носять суто формальний характер, оскільки жодне з них не пов’язано із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створенням конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобіганням проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції.
Розірвання укладеного договору про закупівлю щодо виконання будівельних робіт призведе до зриву процесу забезпечення належних умов надання медичної допомоги пацієнтам амбулаторії, що є неприйнятним та неприпустимим з огляду на необхідність додержання прав та інтересів громадян. При цьому внаслідок розірвання договору про закупівлю, укладеного за результатами тендеру, виникне необхідність у проведенні нового тендеру, на який необхідно буде витрати додатковий час, і протягом вказаного періоду пацієнти не будуть забезпечені належними умовами надання медичних послуг.
Отже, з огляду на судову практику (аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 10.12.2019 у справі № 160/9513/18, від 11.06.2020 у справі № 160/6502/19, від 12.08.2019 у справі № 160/11304/19, від 05.03.2020 у справі № 640/467/19, від 26.11.2020 у справі № 160/11367/19, від 10.12.2020 у справі № 160/6501/19), висновок не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога розірвати договір про закупівлю, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав сторін договору про закупівлю.
Як вбачається зі змісту висновку, замовника зобов’язано вжити заходи щодо розірвання договору про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення вказаного висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та / або документи, що свідчать про усунення вказаних порушень Закону, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Пропонуючи такий варіант усунення порушення як розірвання в межах законодавства договору про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення вказаного висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та / або документи, що свідчать про усунення вказаних порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, Держаудитслужбою не враховано, що у Замовника не було реальної та законної можливості розірвати договір про закупівлю в односторонньому порядку у зв’язку з прийняттям оскаржуваного висновку.
З врахуванням викладених обставин, вважаємо Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2021-06-03-006183-c та викладені в ньому вимоги - необґрунтованими, протиправними, безпідставними, і такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства.
Відповідно до вимоги ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» аргументовані заперечення до Висновку розміщуються протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку.
Дата публікації оскаржуваного Висновку згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі, - 24.09.2021 року, відповідно граничний строк надання заперечень до висновку є 01.10.2021 року.
Замовник скористався наданим йому правом та надає аргументовані заперечення до оскаржуваного Висновку.
Враховуючи безпідставність та недоведеність порушень, викладених у Висновку, повідомляємо Північний офіс Держаудитслужби про незгоду з результатами моніторингу закупівлі та про намір його оскарження в порядку, визначеному ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додаток: Підсумкова відомість ресурсів до договірної ціни – на 32 арк.
Начальник управління Дмитро ПАЩИНСЬКИЙ
Відповіді ще немає
Надання інформації про усунення порушення замовником
БОРИСПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Управління капітального будівництва вул. Київський Шлях, 27 м. Бориспіль Київської обл. 08302 E-mail: ukb_borispol@ukr.netтел. 6-36-61 29.09.2021 № 03-08/451 На №_____від_______ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Заперечення на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2021-06-03-006183-c Управлінням капітального будівництва Бориспільської міської ради (надалі –Замовник) оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів № UA-2021-06-03-006183-c, предмет закупівлі: «Реконструкція будівлі Рогозівської медичної амбулаторії загальної практики сімейної медицини з приміщеннями для проживання медичних працівників по вул. Центральна, 103 в с. Рогозів Бориспільського району Київської області.»(Коригування) ДК 021:2015 (CPV) – 45454000-4 – Реконструкція, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. Північним офісом Держаудитслужби на підставі наказу від 03.10.2021 (як зазначено у системі Прозорро) № 510 «Про початок моніторингу закупівель», відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, здійснено моніторинг закупівлі № UA-2021-06-03-006183-c, предмет закупівлі: «Реконструкція будівлі Рогозівської медичної амбулаторії загальної практики сімейної медицини з приміщеннями для проживання медичних працівників по вул. Центральна, 103 в с. Рогозів Бориспільського району Київської області.»(Коригування) ДК 021:2015 (CPV) – 45454000-4 – Реконструкція, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. За результатами проведеного моніторингу Північним офісом Держаудитслужби 24 вересня 2021 року опубліковано висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-06-03-006183-c (надалі – Висновок), яким встановлено порушення Замовником частини 1 статті 31, частини 16 статті 29, частини 9 статті 26, пунктів 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII. Розділом 3 констатуючої частини Висновку Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення. Оскаржуваним Висновком встановлено, що згідно з п. 1 Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасники надають довідку в довільній формі з інформацією щодо наявної матеріально-технічної бази та обладнання і підтверджуючі документи щодо користування (завірена копія балансової відомості або інвентаризаційної відомості, або видаткові накладні, копія договору оренди обладнання, у яких повинно бути визначено перелік машин/механізмів/обладнання та вартість оренди машино-години машин/механізмів/ обладнання, які будуть залучені при виконанні робіт та вказані в довідці про наявність матеріально-технічної бази та обладнання, або рахунки-фактури з відміткою про оплату по зазначеному в довідці обладнанню або інші документи, що підтверджують право користування обладнанням та матеріально-технічною базою). Техніка, обладнання та/або механізми, необхідні для виконання будівельних робіт, повинні знаходитися у власності (оренді) Учасника, що підтверджується відповідними документами. Відповідно до довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 18.06.2021 № 463 Переможцем зазначено про наявність власного вібратора для бетону Avant 101 (п. 19 довідки). Однак, документів, які підтверджують надану у довідці інформацію щодо наявності власного обладнання (завіреної копії балансової відомості або інвентаризаційної відомості, або видаткової накладної, тощо) не надано, чим не підтверджено інформацію, викладену у довідці, та не виконано вимогу п. 1 Додатку 1 до ТД. Крім того, для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Замовником у п. 2.5 Додатку 1 до ТД встановлено вимогу про надання документу про перевірку знань з охорони праці відповідно до норм чинного законодавства та посвідчення про перевірку знань на інженера з охорони праці. Відповідно до довідки про наявність працівників від 11.06.2021 № 442 інженером з охорони праці зазначено Свистунова Івана Степановича, на якого надано лише посвідчення. Поряд з цим, протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, яким оформлюється результат перевірки знань з питань охорони праці, або будь-якого іншого документу відповідно до норм чинного законодавства, Переможцем не надано, чим не виконано вимогу п. 2.5 Додатку 1 до ТД. Замовник вважає, що вищевказаний висновок Північного офісу Держаудитслужби не відповідає реальним обставинам, є необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, з наступних підстав: 1. Відповідно до п. 1 Додатку 1 до тендерної документації техніка, обладнання та/або механізми, необхідні для виконання будівельних робіт, повинні знаходитися у власності (оренді) Учасника, що підтверджується відповідними документами. Техніка, обладнання та/або механізми, необхідні для виконання будівельних робіт, зазначаються Учасником у розділі II «Будівельні машини і механізми» підсумкової відомості ресурсів до договірної ціни. На усі 33 позиції (№ 7 - 39), що містяться у розділі II «Будівельні машини і механізми», надано відповідні підтверджуючі документи на використання (право власності або оренди). Разом з тим, вібратор для бетону Avant 101 не зазначений у розділі II «Будівельні машини і механізми» підсумкової відомості ресурсів до договірної ціни (додається до Заперечення), а отже дане обладнання не буде використовуватись при виконанні будівельних робіт. У зв’язку з цим, ТОВ «І.Б.К. Девелопмент» (Учасник, Переможець) не зобов’язаний був надавати підтверджуючі документи власності (оренди) на вібратор для бетону Avant 101. Таким чином, Учасник належним чином та у повному обсязі виконав вимоги п. 1 Додатку 1 до тендерної документації, тому в Замовника не було підстав для розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей впродовж 24 годин та відхилення його тендерної пропозиції. 2. Відповідно до п.2.1. Додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу про надання довідки про наявність в учасника працівників ІТР та основних робітничих професій відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід виконання робіт, визначених учасником у тендерній пропозиції. Відповідно до п. 2.5 Додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу про надання документу про перевірку знань з охорони праці відповідно до норм чинного законодавства та посвідчення про перевірку знань на інженера з охорони праці. У висновку зазначено, що відповідно до довідки про наявність працівників від 11.06.2021 № 442 інженером з охорони праці зазначено Свистунова Івана Степановича, на якого надано лише посвідчення. Поряд з цим, протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, яким оформлюється результат перевірки знань з питань охорони праці, або будь-якого іншого документу відповідно до норм чинного законодавства, Переможцем не надано, чим не виконано вимогу п. 2.5 Додатку 1 до тендерної документації. По-перше, відповідно до довідки про наявність працівників від 11.06.2021 № 442 інженером з охорони праці зазначено Свистуна Івана Степановича, а не Свистунова Івана Степановича, як вказано в оскаржуваному висновку. По-друге, відповідно до ч. 2 п. 3.13. Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (надалі – Положення) особам, які під час перевірки знань з охорони праці виявили задовільні результати, видається посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці. Отже, наявність посвідчення про перевірку знань підтверджує, що ТОВ «І.Б.К. Девелопмент» має працівника відповідної кваліфікації. Разом з тим, згідно з п. 3.17 Положення про організаційне забезпечення роботи комісії (організація проведення перевірки знань з питань охорони праці, оформлення, облік і зберігання протоколів перевірки знань, оформлення і облік посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці) покладається на суб'єкта господарювання, яким проводилось навчання з питань охорони праці. Термін зберігання протоколів перевірки знань з питань охорони праці не менше 5 років. Відповідно до п. 3.17 Положення комісія здійснює оформлення, облік і зберігання протоколів перевірки знань та оформлення і облік посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці. Отже, протоколи перевірки знань зберігаються в суб'єкта господарювання, яким проводилось навчання з питань охорони праці, а посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці не зберігаються в даного суб’єкта. З цього випливає, що особа, яка пройшла перевірку знань з охорони праці, отримує лише посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці, а протокол не видається такій особі, адже зберігається в суб'єкта господарювання, яким проводилось навчання з питань охорони праці. Отже, враховуючи положення законодавства, Учасник не мав змоги надати протокол засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, яким оформлюється результат перевірки знань з питань охорони праці, або будь-який інший документ. Таким чином, Учасник належним чином та у повному обсязі виконав вимоги п. 2.5 Додатку 1 до тендерної документації, тому в Замовника не було підстав для розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей впродовж 24 годин та відхилення його тендерної пропозиції. 3. Північним офісом ДАСУ складено висновок з порушенням п. 1 ч. 7 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII; ч. 1 розділу II «Порядок заповнення вступної частини форми висновку», п. 3 ч. 1 розділу III «Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку» Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08 вересня 2020 року № 552. Відповідно до п. 1 ч. 7 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII у висновку обов’язково зазначаються найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі. Проте, Північним офісом ДАСУ зазначено місцезнаходження замовника не в повному обсязі (не зазначено поштовий індекс замовника відповідно до офіційних даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань: Відповідно до п. 3 ч. 1 розділу III «Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку» у пункті 1 зазначаються опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, із зазначенням: структурної одиниці нормативно-правового акта, норми якої порушено, його виду, найменування суб’єкта нормотворення, дати прийняття та його реєстраційного індексу (крім законів), заголовка, а в разі відсилання до зареєстрованого нормативно-правового акта - також дати і номера його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України. Під час зазначення структурної одиниці закону зазначається лише її заголовок (крім законів про внесення змін); найменування та реквізитів документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення (у разі потреби також деталізуються суть та обставини допущення порушення). Проте, у констатуючій частині висновку Північним офісом Держаудитслужби описано порушення законодавства у сфері публічних закупівель без зазначення найменування суб’єкта нормотворення. Вищевикладені факти свідчать про протиправність висновку, спростовують та доводять безпідставність висновку Північного офісу Держаудитслужби про невідповідність Переможця ТОВ «І.Б.К. Девелопмент» кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII. Щодо зобов’язання про усунення порушення Відповідно до розділу 3 констатуючої частини Висновку Замовника зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Звертаємо увагу, що ані Законом України «Про публічні закупівлі», ані Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не визначено повноважень Держаудитслужби зобов`язувати за результатом здійсненого моніторингу закупівлі її замовника вчиняти дії щодо розірвання укладеного договору на закупівлю. Зокрема, такі повноваження відсутні і у статтях 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», на які здійснено посилання у пункті 3 оскаржуваного Висновку. У спірному висновку контролюючий орган стверджує лише про невідповідність тендерної пропозиції переможця закупівлі вимогам тендерної документації, у зв`язку з чим зобов’язує замовника розірвати договір. Натомість, за результатами моніторингу закупівлі Північним офісом Держаудитслужби не встановлено порушень при визначенні замовником предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Північним офісом Держаудитслужби не обґрунтовано такий спосіб усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, як розірвання договору та не зазначено причинно-наслідкового зв`язку між встановленими порушеннями і розірванням договору. Крім того, усунення виявлених у процесі проведення моніторингу недоліків тендерної пропозиції переможця закупівлі у запропонований контролюючим органом спосіб, а саме шляхом розірвання договору, призведе до порушення прав та інтересів третьої особи ТОВ «І.Б.К. Девелопмент» та матиме негативні наслідки для Замовника, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками. Повідомляємо про те, що Замовник не має жодних юридичних підстав та можливостей, в межах чинного законодавства, виконати вимоги Північного офісу Держаудитслужби про розірвання договору. Окрім того, відповідно до вимог статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Частиною 1 статті 188 Господарського кодексу України визначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Тобто, в Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради відсутні законні підстави для розірвання договору в односторонньому порядку. Такий захід реагування у вигляді зобов’язання розірвати укладений договір про закупівлю є виключним заходом, обрання якого можливе у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу у вигляді неефективного, незаконного, нецільового використання бюджетних коштів. Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів про закупівлю. Крім того, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є, відповідно, розірваним або зміненим. У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується з вимогою Північного офісу Держаудитслужби про розірвання укладеного за результатами публічної закупівлі договору. Висновок Північного офісу Держаудитслужби не відповідає критерію пропорційності, оскільки вимога розірвати договір про закупівлю з переможцем публічної закупівлі, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав сторін договору про закупівлю. Критерій пропорційності передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов’язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. Справедлива рівновага передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються. Таким чином, вимога Північного офісу Держаудитслужби про зобов’язання замовника вжити заходів щодо розірвання укладеного договору про закупівлю з переможцем закупівлі не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки суть виявлених порушень жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси. У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується з вимогою Держаудитслужби про розірвання укладеного за результатами публічної закупівлі договору про закупівлю. Зазначені у висновку Північного офісу Держаудитслужби невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «І.Б.К. Девелопмент» вимогам тендерної документації не мали жодного впливу на результати закупівлі, який визначений за умовою найбільш вигідної ціни. Зауваження Північного офісу Держаудитслужби носять суто формальний характер, оскільки жодне з них не пов’язано із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створенням конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобіганням проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції. Розірвання укладеного договору про закупівлю щодо виконання будівельних робіт призведе до зриву процесу забезпечення належних умов надання медичної допомоги пацієнтам амбулаторії, що є неприйнятним та неприпустимим з огляду на необхідність додержання прав та інтересів громадян. При цьому внаслідок розірвання договору про закупівлю, укладеного за результатами тендеру, виникне необхідність у проведенні нового тендеру, на який необхідно буде витрати додатковий час, і протягом вказаного періоду пацієнти не будуть забезпечені належними умовами надання медичних послуг. Отже, з огляду на судову практику (аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 10.12.2019 у справі № 160/9513/18, від 11.06.2020 у справі № 160/6502/19, від 12.08.2019 у справі № 160/11304/19, від 05.03.2020 у справі № 640/467/19, від 26.11.2020 у справі № 160/11367/19, від 10.12.2020 у справі № 160/6501/19), висновок не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога розірвати договір про закупівлю, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав сторін договору про закупівлю. Як вбачається зі змісту висновку, замовника зобов’язано вжити заходи щодо розірвання договору про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення вказаного висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та / або документи, що свідчать про усунення вказаних порушень Закону, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Пропонуючи такий варіант усунення порушення як розірвання в межах законодавства договору про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення вказаного висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та / або документи, що свідчать про усунення вказаних порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, Держаудитслужбою не враховано, що у Замовника не було реальної та законної можливості розірвати договір про закупівлю в односторонньому порядку у зв’язку з прийняттям оскаржуваного висновку. З врахуванням викладених обставин, вважаємо Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2021-06-03-006183-c та викладені в ньому вимоги - необґрунтованими, протиправними, безпідставними, і такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства. Відповідно до вимоги ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» аргументовані заперечення до Висновку розміщуються протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку. Дата публікації оскаржуваного Висновку згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі, - 24.09.2021 року, відповідно граничний строк надання заперечень до висновку є 01.10.2021 року. Замовник скористався наданим йому правом та надає аргументовані заперечення до оскаржуваного Висновку. Враховуючи безпідставність та недоведеність порушень, викладених у Висновку, повідомляємо Північний офіс Держаудитслужби про незгоду з результатами моніторингу закупівлі та про намір його оскарження в порядку, визначеному ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі». Додаток: Підсумкова відомість ресурсів до договірної ціни – на 32 арк. Начальник управління Дмитро ПАЩИНСЬКИЙ
2021-09-30 16:20:17
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 24 вересня 2021 |
Кінцевий строк оскарження: | 09 жовтня 2021 |
Порушення виявлено
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (порушення принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, які встановлені пунктами 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII; порушення частини 16 статті 29 Закону № 922-VIII та частини 9 статті 26 Закону № 922-VIII.)
Оскарження в суді
Опис: | Номер провадження П/320/12985/21 від 13.10.2021 |
Дата публікації: | 22 жовтня 2021 |
Номер відкриття провадження: | П/320/12985/21 |
Дата відкриття провадження: | 18 жовтня 2021 |
Документи:
28 жовтня 2021 17:50
|
Електронний підпис |
22 жовтня 2021 09:50
|
Електронний підпис |
Ризики, що спрацювали
RISK-2-19-1
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 22 червня 2021 16:28
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ВІАЛОК БІЛД" |
10 947 783,95
UAH з ПДВ
|
10 692 191,60
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ДП "СІТІБУД" ПРАТ "Будівельник-14" |
11 259 740,74
UAH з ПДВ
|
10 699 990,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "І. Б. К. Девелопмент" |
11 999 350,80
UAH з ПДВ
|
10 699 999,02
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ФПК-Портал-Буд" |
12 640 155,27
UAH з ПДВ
|
10 700 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сіті Буд" |
12 405 278,00
UAH з ПДВ
|
12 405 278,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "Алькор Інвест-15" |
12 773 366,40
UAH з ПДВ
|
12 773 366,40
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "ВІАЛОК БІЛД" #36214797 |
Відхилено |
10 692 191,60
UAH з ПДВ
|
24 червня 2021 19:33
|
ДП "СІТІБУД" ПРАТ "Будівельник-14" #32458745 |
Відхилено |
10 699 990,00
UAH з ПДВ
|
25 червня 2021 18:12
|
Товариство з обмеженою відповідальністю "І. Б. К. Девелопмент" #38831585 |
Переможець |
10 699 999,02
UAH з ПДВ
|
29 червня 2021 20:03
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
26 січня 2024 20:11
|
Електронний підпис | укладений |
14 вересня 2023 16:22
|
ду 7 дод у 83 рогозів.pdf | зміни до договору |
14 вересня 2023 16:20
|
Електронний підпис | укладений |
29 червня 2023 11:29
|
ДУ 6 дог 83 Рогозів амбулаторія.pdf | зміни до договору |
29 червня 2023 11:23
|
Електронний підпис | укладений |
04 травня 2023 12:05
|
ДУ 5 Дог 83.PDF | зміни до договору |
04 травня 2023 12:01
|
Електронний підпис | укладений |
28 грудня 2022 14:10
|
ду 4 дог 83.pdf | зміни до договору |
28 грудня 2022 14:06
|
Електронний підпис | укладений |
01 липня 2022 15:58
|
ДУ_3_Рогозів.PDF | зміни до договору |
01 липня 2022 15:57
|
Електронний підпис | укладений |
30 грудня 2021 15:01
|
ДУ 2 дог 83.pdf | зміни до договору |
30 грудня 2021 14:59
|
Електронний підпис | укладений |
16 грудня 2021 17:35
|
графік до ДУ Рогозів.pdf | зміни до договору |
16 грудня 2021 17:26
|
ДУ Рогозів.pdf | зміни до договору |
16 грудня 2021 17:26
|
Електронний підпис | укладений |
15 липня 2021 12:39
|
Договір | укладений |
15 липня 2021 12:34
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 15 грудня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 16 грудня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | у зв"язку із зміною у процесі виконання робіт проектних рішень |
Номер договору про закупівлю: | 83 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 24 грудня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 30 грудня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | у зв"язку із внесенням змін в проектно-кошторисну документацію |
Номер договору про закупівлю: | 83 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 30 червня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 01 липня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | у зв"язку із введенням воєнного стану |
Номер договору про закупівлю: | 83 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 28 грудня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 28 грудня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | неможливість виконаня робіт внаслідок введення воєнного стану |
Номер договору про закупівлю: | 83 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 04 травня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 04 травня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | у зв’язку з продовженням дії воєнного стану |
Номер договору про закупівлю: | 83 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 26 червня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 29 червня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | уточнення річної суми фінансування та продовження строку виконання робіт |
Номер договору про закупівлю: | 83 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 6 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 14 вересня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 14 вересня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | викладено календарний план в новій редакції |
Номер договору про закупівлю: | 83 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 7 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |