Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | СМІЛЯНСЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КОМУНАЛЬНИК" |
Код ЄДРПОУ: | 36778980 |
Місцезнаходження: | 20700, Україна , Черкаська обл., Сміла, вулиця Севастопольська, 58 |
Контактна особа: |
Озерова Марина Віталіївна 380632781504 ckp.kom@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 02 березня 2021 16:25 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 08 березня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 14 березня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 18 березня 2021 00:00 |
Початок аукціону: | 18 березня 2021 14:35 |
Очікувана вартість: | 4 180 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 20 900,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Розрахунки проводяться у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника, на умовах відстрочки платежу до 30 (тридцяти) календарних днів з моменту отримання Товару Покупцем від Постачальника. Інша інформація щодо предмету закупівлі: Вид закупівлі - процедура закупівлі (відкриті торги) - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Застосовані критерії оцінки: Єдиним критерієм оцінки згідно даної закупівлі є ціна (питома вага критерію – 100%). | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
02 березня 2021 18:38 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
02 березня 2021 18:37 |
Проект договору.docx | |
02 березня 2021 18:35 |
ТД_Пальне.doc |
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
- надання гарантійного листа (датований, не раніше дати оприлюднення оголошення закупівлі) від третіх осіб (партнерів, тощо), яким підтверджується роздрібний відпуск Замовнику пального протягом дії договору.
- надання одночасно талонів номіналу 5-20 л, видозмінивши умову до наступного варіанту: «5 або 10 або 20 літрів.»
Детальнйи опис вимоги міститься у доданому файлі.
У разі не вилучення вищезазначених умов тендерної документації - звернемося до АМКУ.
У випадку, якщо Учасник планує постачати паливо через АЗС, які не є його власністю або ним не орендуються, вимога Замовника щодо надання Учасником у складі тендерної пропозиції гарантійного листа (датованого, не раніше дати оприлюднення оголошення закупівлі) від третіх осіб (партнерів, тощо), яким підтверджується роздрібний відпуск Замовнику пального протягом дії договору з Учасником в разі обрання його переможцем даної закупівлі, не є дискримінаційною та не обмежує конкуренцію з наступних підстав.
На Вашу думку «Достатнім підтвердженням партнерських відносин між Учасниками та власниками АЗС є відповідні партнерські договори, які надаються Учасниками…»
В той час, партнерство являє собою організацію господарської діяльності, згідно якої суб’єкти господарювання здійснюють господарську діяльність та також несуть відповідальність за свої партнерські зобов’язання.
Партнерський договір між Учасником та його партнером не несе будь-яких зобов’язань і не гарантує Замовнику належного виконання умов договору про закупівлю (який наведений в тендерній документації), оскільки Замовник не є стороною партнерського договору. Розірвання чи невиконання партнерських договорів може призвести до припинення (обмеження) відпуску палива на партнерських АЗС і в результаті до невиконання умов договору про закупівлю. Тому, Замовник не вбачає жодної дискримінації у підтвердженні партнером Учасника своєї готовності (зобов’язання) щодо відпуску саме Замовнику пального через власні (орендовані) АЗС (які відповідають вимогам п. 1.5 даної технічної специфікації) на підставі договору, який буде укладено між Замовником та Учасником в разі визнання останнього переможцем відкритих торгів. Впевнені, що такий лист зможе отримати будь-який Учасник у свого партнера.
Крім цього, відповідно до частини третьої статті 22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тому, враховуючи вимоги чинного законодавства України, з метою захисту прав щодо якісного, цілодобового, безперебійного постачання бензину та дизельного палива, як товару що купується, Замовником вимагається зазначений гарантійний лист.
Вимога п.1.8 Технічної специфікації Тендерної документації: «Талони або скретч-картки повинні бути номіналом від 5 до 20 літрів, мати термін дії не менше одного року з моменту їх отримання та з обов’язково передбаченою можливістю гарантованого продовження їх терміну. Талони або скретч-картки повинні діяти на всіх АЗС, що зазначені у п. 1.11. Технічної специфікації.» не є дискримінаційною та не обмежує конкуренцію з наступних підстав.
Пунктом 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» зазначено, що розрахунки за реалізовані нафтопродукти здійснюються готівкою та/або у безготівковій формі (із використанням електронних платіжних засобів, паливних карток, талонів, відомостей на відпуск пального тощо) в установленому законодавством порядку. Разом з продукцією споживачеві в обов’язковому порядку видається розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції, який підтверджує факт купівлі товару.
Відповідно до п. 3 спільного Наказу Міністерства палива та енергетики України,Міністерства економіки України,Міністерства транспорту та зв’язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики «Про затвердження Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України» від 20.05.2008р. №281/171/578/155 (далі – Наказ), Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Тобто талон не є розрахунковим або платіжним документом. Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери (п. 10.3.3.1 Наказу). Постачальники нафтопродуктів можуть випускати талони різного «номіналу» (як то 5 л, 10 л, 15 л, 20 л і т. д.) і в різній формі. Тому замовником не встановлено, що талони або скретч-картки повинні бути номіналом саме 5 та/або 20 літрів, а бути випущені в діапазоні номіналу від 5 до 20 літрів.
Крім цього, Тендерна документація передбачає відпуск пального не лише за пред’явленими талонами чи скретч-картками, а й за відомостями на відпуск нафтопродуктів. П. 10.3.2.1 Наказу зазначено: «Відпуск нафтопродуктів за безготівковим розрахунком за відомостями здійснюється АЗС на підставі договорів, укладених між підприємством та споживачем. Відпуск нафтопродуктів відображається у відомості на відпуск нафтопродуктів за формою N 16-НП (додаток 16)».
Враховуючи вищезазначене, Ваша вимога щодо вилучення дискримінаційних вимог з Тендерної документації не задоволена, оскільки Тендерна документація відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та не містить вимог, що обмежують конкуренцію та не містить жодних дискримінаційних вимог до Учасників.
Інформація про моніторинг
- UA-M-2021-06-10-000050 ● c0dd51cb875c4dea822777271469eac5
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 10 червня 2021 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 11 червня 2021 10:34 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.06.2021 №365
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, із змінами, доручення Державної аудиторської служби України від 07 червня 2021 року №003100-18/7042-2021,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 10.06.2021 №365
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
17.UA-2021-03-02-010578-b 02.03.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2021-06-15 16:05:35
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі бензину марки А-92, дизельне паливо (ДК 021:2015:09130000-9 «Нафта і дистиляти») (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-03-02-010578-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питання:
Яким чином учасником ТОВ «БІКО-ГРУПА», якого обрано переможцем, виконано умови тендерної документації щодо надання:
підтвердження права користування АЗС, а саме: документів, що підтверджують право користування майновим комплексом – заправкою, резервуарами, паливороздавальним колонками, які розташовані по вул. Кармелюка, 70 б, м. Сміла, які зазначені в гарантійному листі про можливість відпуску палива (п.1.4 Додатку 1 до тендерної документації);
довідки про віддаленість АЗС, розташованої по вул. Кармелюка, 70б від вказаного об’єкту в п.1.5 технічної специфікації (п.1.11 Додатку 1 до тендерної документації)?
Відповідне пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2021-06-18 14:31:57
Відповідь на запит про надання пояснень
Смілянське комунальне підприємство «Комунальник» (далі – Замовник) розглянуло запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 15.06.2021 (16:05:35) щодо прийнятих рішень та/або вчинення дій, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти» (ID: UA-2021-03-02-010578-b) та повідомляє наступне.
Відповідно до підпункту 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, яка затверджена головою тендерного комітету від 02.03.2021 (далі –тендерна документація), Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема, наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Підпунктом 5.2. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати документи, зокрема:
- довідку, складену учасником у довільній формі, про наявність обладнання, матеріально - технічної бази та технологій, необхідних для виконання поставок товарів, що є предметом даної закупівлі із зазначенням інформації про найменування такого обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, кількості, технічного стану, місця розташування, іншої інформації, яку учасник вважає за необхідне зазначити;
- довідку складену учасником у довільній формі з переліком усіх технічних підрозділів (мережа автозаправок/автозаправка) вказати адреси(-у) місця розташування (з урахуванням вимог пункту 1.5 технічної специфікації), які є у власності учасника чи такі, що використовуються учасником на договірних засадах.
Відповідно до Додатку 1 «Технічна специфікація» до тендерної документації для відпуску Замовнику пального Учасник повинен мати власні АЗС або такі АЗС, що використовуються учасником на договірних засадах (оренда, партнерство, тощо), які відповідають вимогам пункту 1.5 даної технічної специфікації.
Учасник підтверджує право користування АЗС шляхом надання відповідних документів про право власності або договорів оренди, або договорів партнерства, або інших документів, які підтверджують право учасника на використання автозаправних станцій для зберігання та роздрібного відпуску пального Замовнику з використанням паливо-роздавальної колонки.
Учасник також повинен надати перелік автозаправних станцій на території м. Сміла Черкаської області згідно тендерної документації, а також довідку, складену у довільній формі, про віддаленість АЗС від вказаного в пункту 1.5. цієї Специфікації об’єкту (у кілометрах) (вимога пункту 1.11 Технічної специфікації).
Своєю чергою, у пункті 1.5 Додатку 1 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовник зазначає, що поставка палива здійснюється шляхом заправки автомобілів Замовника з власних АЗС Учасника або таких АЗС, що використовуються на договірних засадах, розташованих у межах м. Сміла, віддаленістю не більше 3,5 (трьох з половиною) кілометра від матеріально-технічної бази Замовника, що по вул. Сунківській, 71, м. Сміла Черкаської області (географічні координати: 49°14'13.9"N 31°55'10.4"E (49.237192, 31.919561).
Варто зазначити, що Замовник, враховуючи принципи здійснення публічних закупівель, не визначав конкретну кількість в Учасника АЗС. Так, як і не зазначав про необхідність надання інформації щодо віддаленості всіх власних чи тих, що перебувають у користуванні в Учасника АЗС, незалежно від їх розташування по відношенню до бази Замовника. Разом з тим, у Додатку 1 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовник зазначив перелік вимог, виконуючи які Учасник підтверджує свою спроможність забезпечити потреби Замовника щодо постачання товару на умовах Замовника (в тому числі не менше однією власної чи на праві користування АЗС, яка розташована не більше 3,5 км від матеріально-технічної бази Замовника).
Так, у складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «БІКО – ГРУПА» (далі – ТОВ «БІКО – ГРУПА») надано наступні документи:
1. «ДОВІДКА про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» від 17.03.2021, яка відповідає вимогам підпункту 5.2. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та містить інформацію про найменування обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, кількості, технічного стану, місця розташування, а також іншої інформації, яку ТОВ «БІКО – ГРУПА» вважало за необхідне зазначити.
2. «Довідка про перелік усіх технічних підрозділів (мережа автозаправок/автозаправка)» від 17.03.2021, яка відповідає вимогам підпункту 5.2. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 1.11 Додатку 1 до тендерної документації. У вказаній довідці зазначається про наявність двох орендованих АЗС: одна з яких за адресою - Черкаська область, місто Сміла вул. Кармелюка 70б, інша - Черкаська область, місто Сміла вул. Семена Морочковського, 1.
При цьому, у зазначеній «Довідці про перелік усіх технічних підрозділів (мережа автозаправок/автозаправка)» ТОВ «БІКО – ГРУПА» повідомляє, що поставка палива здійснюватиметься шляхом заправки автомобілів Замовника з АЗС останнього, розташованих у межах м. Сміла, віддаленістю не більше 3,5 (трьох з половиною) кілометра від матеріально-технічної бази Замовника, що по вул. Сунківській, 71, м. Сміла Черкаської області (географічні координати: 49°14'13.9"N 31°55'10.4"E (49.237192, 31.919561).
На підтвердження факту віддаленості АЗС учасника та на виконання вимог пунктів 1.5 та 1.11 Додатку 1 до тендерної документації ТОВ «БІКО – ГРУПА» надано «Довідку про віддаленість АЗС», в якій зазначається, що поставка палива здійснюється шляхом заправки автомобілів Замовника розташованих у межах м. Сміла, віддаленістю не більше 3,5 км від матеріально-технічної бази Замовника, що по вул. Сунківській, 71, м. Сміла Черкаської області (географічні координати: 49°14'13.9"N 31°55'10.4"E (49.237192, 31.919561), а саме: за адресою вул. Семена Морочковського, 1, м. Сміла, Черкаської області (географічні координати: (географічні координати: № (49°14'19.202"Е 31°54'13.170 (49.238571, 31.903862) віддаленість 650 метрів.
Таким чином, на виконання пункту 1.4 Додатку 1 до тендерної документації ТОВ «БІКО – ГРУПА» надано документи, що підтверджують право користування (договір оренди від 01.02.2019 № 3 та договір суборенди від 04.02.2019 № 1) саме щодо тієї АЗС, яка відповідає вимогам пункту 1.5 Додатку 1 «Технічна специфікація» до тендерної документації (АЗС за адресою вул. Семена Морочковського, 1, м. Сміла, Черкаської області).
Варто зазначити, що надання учасником у складі тендерної пропозиції інших документів, що не передбачались умовами тендерної документації, Законом не заборонено.
Статтею 29 Закону визначено, що замовник розглядає найбільш економічно вигідну пропозицію на відповідність виключно вимогам тендерної документації.
Звертаємо увагу також на опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, які наведені Замовником у пункті 2 розділу V тендерної документації.
Так, з урахуванням вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Переліку формальних помилок» від 15.04.2020 № 710, Замовник одним із прикладів формальних помилок визначив наступне: у складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації.
З урахуванням зазначеного, інформацію щодо наявності в учасника ТОВ «БІКО – ГРУПА» АЗС за адресою Черкаська область, місто Сміла вул. Кармелюка 70б Замовник не розглядав на відповідність вимогам тендерної документації, так як надані, з урахуванням пункту 1.5 Додатку 1 документи щодо АЗС за адресою вул. Семена Морочковського, 1, м. Сміла, Черкаської області, повністю відповідають вимогам Додатку 1 до тендерної документації.
З огляду на зазначене, Замовник визнав ТОВ «БІКО – ГРУПА» переможцем правомірно.
Надання інформації про усунення порушення замовником
СМІЛЯНСЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОМУНАЛЬНИК» (далі – Замовник, СКП «КОМУНАЛЬНИК») на підставі частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надає АРГУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ за предметом «ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти» (інформація розміщена в електронній системі ID: UA-2021-03-02-010578-b). Положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до пункту 14 частини першої статті 1 Закону, моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Частиною першою статті 8 Закону визначено, що моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Моніторинг процедури закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону. Відповідно до частини шостої статті 8 Закону за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання. Згідно з частиною сьомою статті 8 Закону у висновку обов`язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість; 3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі; 4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі; 5) зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Якщо під час моніторингу, за результатами якого виявлено ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було відмінено тендер чи визнано його таким, що не відбувся, орган державного фінансового контролю зазначає опис порушення без зобов’язання щодо усунення такого порушення. Відповідно до частини 10 статті 8 Закону, у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження. Відповідно до частини 11 статті 8 Закону, якщо замовник не усунув визначене у висновку порушення, що призвело до невиконання ним вимог, передбачених цим Законом, а також висновок не оскаржено до суду, орган державного фінансового контролю після закінчення строку на оскарження до суду, визначеного у частині десятій цієї статті, за результатами моніторингу вчиняє дії щодо притягнення до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Тож, висновок, складений за наслідками моніторингу закупівель є ненормативним індивідуально-правовим актом, оскільки його виконання має безпосередній вплив на права і обов`язки Замовника, а також права та обов`язки переможця тендеру у сфері публічних закупівель. Зазначене узгоджується з правовою позицією, викладеною Верховнлого суду у постанові від 02 квітня 2020 року у справі №400/2165/19. Так, відповідно до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 10.06.2021 № 365 Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області розпочато моніторинг процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти» на підставі пункту 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон; в редакції на час дії) - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. За результатами моніторингу процедури закупівлі Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області складено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 02.07.2021 (далі – Висновок), який 02.07.2021 оприлюднений в електронній системі закупівель. Наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядку його заповнення» від 08.09.2020 № 552, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2020 р. за № 958/35241, затверджено, зокрема, Порядок заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі (далі – Порядок). Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку у констатуючій частині висновку зазначаються питання, що стало предметом аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель, перелік проаналізованих документів та інформації, інші дії органу державного фінансового контролю, яких було вжито відповідно до законодавства для забезпечення проведення моніторингу процедури закупівлі; опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, із зазначенням: структурної одиниці нормативно-правового акта, норми якої порушено, його виду, найменування суб’єкта нормотворення, дати прийняття та його реєстраційного індексу (крім законів), заголовка, а в разі відсилання до зареєстрованого нормативно-правового акта - також дати і номера його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України. Під час зазначення структурної одиниці закону зазначається лише її заголовок (крім законів про внесення змін); найменування та реквізитів документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення (у разі потреби також деталізуються суть та обставини допущення порушення). У пункті 2 констатуючої частини висновку заповнюється висновок про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися (пункт 2 розділу ІІІ Порядку). Так, у пункті 1 констатуючої частини Висновку вказано наступне: «При цьому, довідки про віддаленість АЗС по вул. Кармелюка, 70 б від матеріально-технічної бази замовника, учасником у складі тендерної пропозиції не надано, чим порушено вимоги пунктів 1.5., 1.11. додатку 1 до тендерної документації. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Однак, на порушення пункту 2 частини першої статті 31 Закону замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БІКО-ГРУПА», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та уклав з ним договір про закупівлю від 05 квітня 2021 року №24/2021/135-Т». А також, у пункті 2 констатуючої частини Висновку вказано наступне: «За результатами аналізу питання дотримання законодавства в частині розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.» Замовник вважає вищевказані твердження щодо порушення пункту 2 частини першої статті 31 Закону в частині невідхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «БІКО-ГРУПА» Висновку необгрунтованими та безпідставними з наступних причин. Замовником 02.03.2021 розпочато процедуру закупівлі за предметом «ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти» та головою тендерного комітету затверджено тендерну документацію від 02.03.2021 (далі – тендерна документація). Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону визначено поняття тендерна документація, а саме: це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Пунктом 3 частини другої статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Статтею 16 Закону визначений перелік кваліфікаційних критеріїв, який Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі для документального підтвердження інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю Так, тендерна документація розроблена Замовником відповідно до вимог Закону, містить необхідні відомості, визначені частиною другої статті 22 Закону, а також іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважав за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до підпункту 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема, наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Підпунктом 5.2. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати документи, зокрема: - довідку, складену учасником у довільній формі, про наявність обладнання, матеріально - технічної бази та технологій, необхідних для виконання поставок товарів, що є предметом даної закупівлі із зазначенням інформації про найменування такого обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, кількості, технічного стану, місця розташування, іншої інформації, яку учасник вважає за необхідне зазначити; - довідку складену учасником у довільній формі з переліком усіх технічних підрозділів (мережа автозаправок/автозаправка) вказати адреси(-у) місця розташування (з урахуванням вимог пункту 1.5 технічної специфікації), які є у власності учасника чи такі, що використовуються учасником на договірних засадах. Відповідно до Додатку 1 «Технічна специфікація» до тендерної документації для відпуску Замовнику пального Учасник повинен мати власні АЗС або такі АЗС, що використовуються учасником на договірних засадах (оренда, партнерство, тощо), які відповідають вимогам пункту 1.5 даної технічної специфікації. Учасник підтверджує право користування АЗС шляхом надання відповідних документів про право власності або договорів оренди, або договорів партнерства, або інших документів, які підтверджують право учасника на використання автозаправних станцій для зберігання та роздрібного відпуску пального Замовнику з використанням паливо-роздавальної колонки. Учасник також повинен надати перелік автозаправних станцій на території м. Сміла Черкаської області згідно тендерної документації, а також довідку, складену у довільній формі, про віддаленість АЗС від вказаного в пункту 1.5. цієї Специфікації об’єкту (у кілометрах) (вимога пункту 1.11 Технічної специфікації). Своєю чергою, у пункті 1.5 Додатку 1 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовник зазначає, що поставка палива здійснюється шляхом заправки автомобілів Замовника з власних АЗС Учасника або таких АЗС, що використовуються на договірних засадах, розташованих у межах м. Сміла, віддаленістю не більше 3,5 (трьох з половиною) кілометра від матеріально-технічної бази Замовника, що по вул. Сунківській, 71, м. Сміла Черкаської області (географічні координати: 49°14'13.9"N 31°55'10.4"E (49.237192, 31.919561). Варто зазначити, що Замовник, враховуючи принципи здійснення публічних закупівель, не визначав конкретну кількість в Учасника АЗС. Так, як і не зазначав про необхідність надання інформації щодо віддаленості всіх власних чи тих, що перебувають у користуванні в Учасника АЗС, незалежно від їх розташування по відношенню до бази Замовника. Разом з тим, аналізуючи на узагальнюючи всі умови тендерної документації варто вказати, що у Додатку 1 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовник зазначив перелік вимог, виконуючи які Учасник підтверджує свою спроможність забезпечити потреби Замовника щодо постачання товару на умовах Замовника (в тому числі не менше однією власної чи на праві користування АЗС, яка розташована не більше 3,5 км від матеріально-технічної бази Замовника). За результатами розгляду тендерних пропозицій Замовником визначено переможцем товариство з обмеженою відповідальністю «БІКО-ГРУПА» (далі – ТОВ «БІКО-ГРУПА»), яка за результатами оцінки була найкращою у списку пропозицій. Так, у складі тендерної пропозиції ТОВ «БІКО – ГРУПА» надано наступні документи: 1. «ДОВІДКА про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» від 17.03.2021, яка відповідає вимогам підпункту 5.2. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та містить інформацію про найменування обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, кількості, технічного стану, місця розташування, а також іншої інформації, яку ТОВ «БІКО – ГРУПА» вважало за необхідне зазначити. 2. «Довідка про перелік усіх технічних підрозділів (мережа автозаправок/автозаправка)» від 17.03.2021, яка відповідає вимогам підпункту 5.2. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 1.11 Додатку 1 до тендерної документації. У вказаній довідці зазначається про наявність двох орендованих АЗС: одна з яких за адресою - Черкаська область, місто Сміла вул. Кармелюка 706, інша - Черкаська область, місто Сміла вул. Семена Морочковського, 1. При цьому, у зазначеній «Довідці про перелік усіх технічних підрозділів (мережа автозаправок/автозаправка)» ТОВ «БІКО – ГРУПА» повідомляє, що поставка палива здійснюватиметься шляхом заправки автомобілів Замовника з АЗС останнього, розташованих у межах м. Сміла, віддаленістю не більше 3,5 (трьох з половиною) кілометра від матеріально-технічної бази Замовника, що по вул. Сунківській, 71, м. Сміла Черкаської області (географічні координати: 49°14'13.9"N 31°55'10.4"E (49.237192, 31.919561). На підтвердження факту віддаленості АЗС учасника та на виконання вимог пунктів 1.5 та 1.11 Додатку 1 до тендерної документації ТОВ «БІКО – ГРУПА» надано «Довідку про віддаленість АЗС», в якій зазначається, що поставка палива здійснюється шляхом заправки автомобілів Замовника розташованих у межах м. Сміла, віддаленістю не більше 3,5 км від матеріально-технічної бази Замовника, що по вул. Сунківській, 71, м. Сміла Черкаської області (географічні координати: 49°14'13.9"N 31°55'10.4"E (49.237192, 31.919561), а саме: за адресою вул. Семена Морочковського, 1, м. Сміла, Черкаської області (географічні координати: (географічні координати: № (49°14'19.202"Е 31°54'13.170 (49.238571, 31.903862) віддаленість 650 метрів. Таким чином, на виконання пункту 1.4 Додатку 1 до тендерної документації ТОВ «БІКО – ГРУПА» надано документи, що підтверджують право користування (договір оренди від 01.02.2019 № 3 та договір суборенди від 04.02.2019 № 1) саме щодо тієї АЗС, яка відповідає вимогам пункту 1.5 Додатку 1 «Технічна специфікація» до тендерної документації (АЗС за адресою вул. Семена Морочковського, 1, м. Сміла, Черкаської області). При цьому, надання учасником у складі тендерної пропозиції інших документів, що не передбачались умовами тендерної документації, Законом не заборонено. Відповідно до частини п҆ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Своєю чергою, Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Так, що в ході здійснення моніторингу на запит контролюючого органу, Замовником надано відповідь щодо правомірності визначення ТОВ «БІКО-ГРУПА» переможцем. Проте, органом державного фінансового контролю, при складанні Висновку не досліджено та не надано оцінки всій інформації, що надана Замовником в якості відповіді на вказаний запит, а також наданим в складі тендерної пропозиції документам ТОВ «БІКО-ГРУПА». Адже, в документах, що були надані у складі тендерної пропозиції ТОВ «БІКО-ГРУПА» («ДОВІДКА про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» від 17.03.2021, «Довідка про перелік усіх технічних підрозділів (мережа автозаправок/автозаправка)» від 17.03.2021 (файл), «Довідку про віддаленість АЗС», договір оренди від 01.02.2019 № 3 (файл) та договір суборенди від 04.02.2019 № 1), міститься інформація щодо необхідної технічної специфікації та інших вимогах до предмета закупівлі, обсяг якої дозволяє встановити їх відповідність вимогам Замовника. Наведений у вказаних документах обсяг інформації відповідав тому, який вимагався Замовником, не містив неточностей чи розбіжностей, а отже не потребував його доповнення або уточнення. Крім того, статтею 29 Закону визначено, що замовник розглядає найбільш економічно вигідну пропозицію на відповідність виключно вимогам тендерної документації. Звертаємо увагу також на опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, які наведені Замовником у пункті 2 розділу V тендерної документації. Так, з урахуванням вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Переліку формальних помилок» від 15.04.2020 № 710, Замовник одним із прикладів формальних помилок визначив наступне: у складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації. З урахуванням зазначеного, інформацію щодо наявності в учасника ТОВ «БІКО – ГРУПА» АЗС за адресою Черкаська область, місто Сміла вул. Кармелюка 706 Замовник не розглядав на відповідність вимогам тендерної документації, так як надані, з урахуванням пункту 1.5 Додатку 1 документи щодо АЗС за адресою вул. Семена Морочковського, 1, м. Сміла, Черкаської області, повністю відповідають вимогам Додатку 1 до тендерної документації. Статтею 5 Закону визначені основні принципи здійснення публічних закупівель, такі як добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Отже, дії Замовника під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БІКО – ГРУПА» не утворюють порушення принципів здійснення закупівель, визначених у статті 5 Закону, а наведене у Висновку «порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону» не мало жодного впливу на проведення та успішного завершення закупівлі та виконання ТОВ «БІКО – ГРУПА» договору про закупівлю від 05.04.2021 № 24/2021/135-Т, укладеного за результатами процедури закупівлі UA-2021-03-02-010578-b. Отже, Висновок в цій частині прийнятий без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів, зокрема Замовника, і цілями, на досягнення яких спрямоване таке рішення органу державного фінансового контролю. Крім того, Замовник надає аргументовані заперечення щодо пункту 3 констатуючої частини Висновку, в якій містяться зобов’язання щодо усунення порушення, а саме: «З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення у встановленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.». Замовник вважає вищевказане твердження в частині вжиття зобов҆язальних заходів щодо розірвання договору Висновку протиправним та таким, що не грунтується на нормах Закону з наступних причин. Відповідно до пункту 6 статті 1 Закону договір про закупівлю – це господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Статтею 41 Закону передбачено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Саме тому можливі підстави для припинення зобов҆язань такого договору слід шукати виключно у згаданих вище нормативно-правових актах. Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Частиною 1 статті 188 Господарського кодексу України встановлено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Крім того, статтею 202 згаданого вище Кодексу передбачено загальні умови припинення господарських зобов’язань. Зокрема, господарське зобов’язання припиняється: виконанням, проведеним належним чином; зарахуванням зустрічної однорідної вимоги або страхового зобов’язання; у разі поєднання управненої та зобов’язаної сторін в одній особі; за згодою сторін; через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами. Господарське зобов’язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду. За результатами процедури закупівлі UA-2021-03-02-010578-b між Замовником та ТОВ «БІКО-ГРУПА» укладено договір від 05.04.2021 № 24/2021/135-Т (далі – Договір). При цьому, умовами Договору, внесення змін у цей Договір чи його розірвання допускається тільки за згодою сторін, а так само у випадках, що передбачені згідно статтею 41 Закону (пункт 12.1 частини 12 Договору). Зміна Договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено Договором або Законом. В той же час, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однією із сторін у разі істотного порушення Договору другою стороною та в інших випадках, встановлених Договором або Законом (пункт 12.6 частини 12 Договору). Отже, розірвання Договору через зазначення такої вимоги у Висновку є неправомірним. Жоден нормативно-правовий акт не наділяє Держаудитслужбу повноваженнями щодо встановлення такого способу усунення порушень. Тобто, ні Цивільним Кодексом України, а ні Законом, а ні Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі – Закон № 2939) не визначено повноваження органу державного фінансового контролю зобов`язувати за результатом здійсненого моніторингу закупівлі її замовника вчиняти дії по розірванню укладеного договору. Зокрема, такі повноваження відсутні і в статтях 2939, на які є посилання у Висновку. Тому, зобов’язавши розірвати Договір, контролюючий орган спонукає Замовника порушити Закон та договірні умови. Крім того, згідно з положеннями статті 10 Закону № 2939 та Положення про Державну аудиторську службу України, остання має право порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства зобов’язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду. Враховуючи вищезазначене, господарський договір може бути розірвано лише за згодою сторін або у судовому порядку, але для цього мають бути наявні підстави для такого розірвання. Ця процедура повинна відбуватися з урахуванням усіх вимог цивільного та господарського законодавства, а також положень самого договору. Звертаємо також увагу, що вищевказана позиція Замовника щодо неправомірності визначення такого способу усунення порушення, як розірвання договору, повністю узгоджується із правовою позицією суду. Так, згідно із рішення суду від 14.12.2020 р., справа №540/2485/20: «…визначення такого шляху вжиття заходів щодо усунення порушення «розірвання договору відповідно до законодавства» є певним крайнім заходом та перевищенням компетенції..., що призведе до порушення майнових прав господарюючих суб’єктів сторін договору.» Рішення суду від 03.11.2020 р., справа № 580/2990/20: «...зобов’язуючи позивача здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, відповідач вийшов за межі наданих йому повноважень, тому висновок про результати моніторингу закупівлі... в цій частині є протиправним та підлягає скасуванню.» Рішення суду від 04.01.2021 р., справа № 540/2722/20: «...при прийнятті оскарженого висновку в частині щодо зобов’язання… здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання договору, відповідач діяв поза межами повноважень, що визначені чинним законодавством, необґрунтовано та без дотримання критерію «пропорційності». Крім того, слід зазначити, що у Рішенні від 25.01.2012 р. № 3-рп/2012 (справа № 1-11/2012) Конституційний Суд України зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який у сфері соціального захисту означає, зокрема, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Конституційний Суд України визначає принцип пропорційності, в першу чергу, як процесуальну справедливість: «Обмеження конституційних прав повинно відповідати принципу пропорційності: інтереси забезпечення охорони прав і свобод людини і громадянина, власності, громадського порядку та безпеки тощо можуть виправдати правові обмеження прав і свобод тільки в разі адекватності соціально обумовленим цілям». Пропорційність - один із загальних принципів права Європейського співтовариства. Спочатку він був визнаний Судом ЄС, а згодом закріплений як загальний принцип в Угодах про утворення ЄС (зокрема, в ст. 5 Договору про заснування Європейського співтовариства). У розгорнутому формулюванні він звучить так: для досягнення певної мети органи влади не можуть накладати на громадян зобов`язання, які перевищують установлені межі необхідності, що випливають з публічного інтересу. Принцип пропорційності є універсальним і незмінним гарантом захисту основних прав і свобод людини за допомогою збалансованого обмеження прав і свобод та забезпечення гармонії в суспільстві Вимога мінімальності державно-правового впливу на суспільні відносини означає, що засоби повинні бути якнайменш обтяжливими для суб`єктів права. В умовах правової держави заборона надмірного державного втручання у свободу особи розглядається як аксіоматична вимога: держава має право обмежувати право людини тільки тоді, коли це дійсно необхідно, і тільки в такому обсязі, в якому її заходи будуть співмірними з поставленою метою. Іншими словами, у цій сфері проголошується і діє принцип пропорційності (розмірності, адекватності). Отже, усунення виявлених під час проведення моніторингу недоліків у запропонований у Висновку спосіб (шляхом припинення зобов҆язань за договором) призведе до порушення прав та інтересів третьої особи (ТОВ «ДОРІС») та, в подальшому, матиме негативні наслідки для репутації Замовника, тобто є непропорційним у співвідношенні із виявленими необгрунтованими порушеннями. Крім того, варто зауважити, що моніторинг процедури закупівлі здійснюється з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель (пункт 14 частини першої статті 1 Закону). Відповідно до інформації, моніторинг процедури закупівлі розпочато на підставі наказу Північного офісу Держаудитслужби від 10.06.2021 № 365, та датою проведення моніторингу було 10.06.2021. Отже, можемо дійти висновку, що 10.06.2021, коли зобов҆язання за Договором виконувалися сторонами близько двох місяців, органом державного фінансового контролю приймалося рішення про початок моніторингу процедури закупівлі UA-2021-03-02-010578-b без врахування основної мети проведення моніторингу, саме запобіганню порушень у сфері публічних закупівель. Також звертаємо увагу, що електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами (частина перша статті 1 Закону). Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1085 затверджений Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі (далі – Порядок). Цей Порядок визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів тощо через електронну систему закупівель. Відповідно до Порядку розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється, зокрема, органом державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце органу державного фінансового контролю. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на вебпорталі у вигляді документа, доступного для друку. Датою та часом оприлюднення/розміщення інформації в електронній системі закупівель є дата та час унесення та заповнення її через автоматизоване робоче місце органів державного фінансового контролю, зокрема. Так, в електронній системі закупівель відображається мітка часу накладення відповідальними посадовими особами Північного офісу Держаудитслужби удосконалених електронних підписів, які базуються на кваліфікованих сертифікатах, а саме: Підписувач: Вахновська Олена Василівна ЦСК: КНЕДП - ІДД ДПС. Назва органу: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ. Мітка часу: 02.07.2021 17:40:11. Підписувач: Радевич Ольга Миколаївна ЦСК: КНЕДП - ІДД ДПС. Назва органу: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ. Мітка часу: 02.07.2021 17:33:37. Підписувач: Сова Інна Василівна ЦСК: КНЕДП - ІДД ДПС. Назва органу: Північний офіс Держаудитслужби. Мітка часу: 02.07.2021 17:31:18. Вказана інформація також відображена у разі перевірки вказаний електронних підписів на офіційному порталі Центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України. Статтею 50 Кодексу законів про працю України визначено, що нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень. Підприємства і організації при укладенні колективного договору можуть встановлювати меншу норму тривалості робочого часу, ніж передбачено в частині першій цієї статті. Статтею 57 Кодексу законів про працю України визначено, що час початку і закінчення щоденної роботи (зміни) передбачається правилами внутрішнього трудового розпорядку і графіками змінності у відповідності з законодавством. На офіційному ресурсі Держаудитслужби вказана інформація щодо режиму роботи органу державного фінансового контролю та його територіальних органів, а саме: початок роботи - о 8 годині; перерва на обід – з 12 години до 12 години 45 хвилин; закінчення робочого дня – о 17 годині з понеділка по четвер (о 15 годині 45 хвилин у п’ятницю). Вказані факти свідчять про оприлюднення Висновоку поза межами робочого часу посадових осіб Держаудитслужби, з порушеннями режиму роботи органу державного фінансового контролю.
2021-07-09 10:05:45
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 02 липня 2021 |
Кінцевий строк оскарження: | 17 липня 2021 |
Порушення виявлено
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Оскарження в суді
Опис: | СМІЛЯНСЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОМУНАЛЬНИК» (Замовник) не згоден з інформацією, викладеною у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-03-02-010578-b, складеному Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 02.07.2021року. Користуючись правом, наданим ч.10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник оскаржує висновок до суду. Позовна заява про визнання протиправним та скасування висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 02.07.2021 про результати моніторингу процедури закупівлі направлена до Черкаського окружного адміністративного суду рекомендованим листом 14.07.2021 року. |
Дата публікації: | 15 липня 2021 |
Номер відкриття провадження: | 580/4973/21 |
Дата відкриття провадження: | 19 липня 2021 |
Документи:
15 липня 2021 17:18
|
Електронний підпис |
15 липня 2021 17:10
|
Рекомендаційний лист.jpg |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 18 березня 2021 15:02
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "СОЛВІНГ СІСТЕМС" |
3 900 000,00
UAH з ПДВ
|
3 676 800,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БІКО - ГРУПА" |
4 038 000,00
UAH з ПДВ
|
3 680 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІВАЙН ТОРГ" |
4 020 000,00
UAH з ПДВ
|
4 020 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "СОЛВІНГ СІСТЕМС" #42524688 |
Відхилено |
3 676 800,00
UAH з ПДВ
|
25 березня 2021 12:16
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БІКО - ГРУПА" #37857261 |
Переможець |
3 680 000,00
UAH з ПДВ
|
25 березня 2021 12:29
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
04 квітня 2022 14:50
|
ДУ № 8 розірвання.pdf | укладений |
04 квітня 2022 14:43
|
Електронний підпис | зміни до договору |
23 лютого 2022 12:59
|
Додаткова угода №7.pdf | зміни до договору |
23 лютого 2022 12:57
|
Електронний підпис | зміни до договору |
23 лютого 2022 12:47
|
Додаткова угода №6.pdf | зміни до договору |
23 лютого 2022 12:46
|
Електронний підпис | зміни до договору |
23 лютого 2022 12:11
|
Електронний підпис | зміни до договору |
23 лютого 2022 11:59
|
Додаткова угода №5.pdf | зміни до договору |
23 лютого 2022 11:57
|
Електронний підпис | зміни до договору |
31 грудня 2021 11:19
|
Додаткова №4.pdf | зміни до договору |
31 грудня 2021 11:18
|
Електронний підпис | зміни до договору |
08 листопада 2021 16:13
|
ДУ № 3. 05.11.21р.jpg | зміни до договору |
08 листопада 2021 16:12
|
Електронний підпис | зміни до договору |
20 жовтня 2021 17:02
|
Д.угода №2.pdf | зміни до договору |
20 жовтня 2021 17:00
|
Електронний підпис | зміни до договору |
06 серпня 2021 09:12
|
Д.угода №1 від 05.08.21.pdf | зміни до договору |
06 серпня 2021 09:11
|
Електронний підпис | укладений |
05 квітня 2021 15:32
|
Дог. ТОВ Біко-Група №135-Т.pdf | укладений |
05 квітня 2021 15:31
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 05 серпня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 06 серпня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Відповідно до змісту додаткової угоди № 1 від 05.08.2021 року. Сума договору після внесення змін: 3 679 868,30 грн. (три мільйони шістсот сімдесят дев’ять тисяч вісімсот шістдесят вісім грн. 30 коп.) з ПДВ. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін: Бензин марки А-92 - 57 870літр, Дизельне паливо - 100 000 літр |
Номер договору про закупівлю: | 24/2021/135-Т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 20 жовтня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 20 жовтня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Відповідно до змісту додаткової угоди № 2 від 20.10.2021 року. Сума договору після внесення змін: 3 679 501,20 грн. (три мільйони шістсот сімдесят дев’ять тисяч п'ятсот одна грн. 20 коп.) з ПДВ. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін: Бензин марки А-92 - 57 080 літр, Дизельне паливо - 98 100 літр. Ціна за одиницю зазначена в додатковій угоді №2 |
Номер договору про закупівлю: | 24/2021/135-Т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 05 листопада 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 08 листопада 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Відповідно до змісту додаткової угоди № 3 від 05.11.2021 року. Сума договору після внесення змін: 3 679 444,50 грн. (три мільйони шістсот сімдесят дев’ять тисяч чотириста сорок чотири грн. 50коп.) з ПДВ. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін: Бензин марки А-92 - 56 450літр, Дизельне паливо - 97 140 літр. Ціна за одиницю зазначена в додатковій угоді №3 |
Номер договору про закупівлю: | 24/2021/135-Т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 31 грудня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 31 грудня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Відповідно до ч.6 ст.41 Закону «Про публічні закупівлі» продовжено дію договору про закупівлю на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. Сума договору після внесення змін, кількість товарів, ціна за одиницю зазначена в додатковій угоді №4 від 31.12.2021року |
Номер договору про закупівлю: | 24/2021/135-Т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 21 лютого 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 23 лютого 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Відповідно до п. 2 ч.5 ст.41 Закону «Про публічні закупівлі» збільшено ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Відповідно до змісту додаткової угоди № 5 від 21.02.2022 року. Сума договору після внесення змін: 4 414 221,95 грн. з ПДВ. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін: Бензин марки А-92 - 55 990літр, Дизельне паливо - 96 409 літр. Ціна за одиницю зазначена в додатковій угоді №5 |
Номер договору про закупівлю: | 24/2021/135-Т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 22 лютого 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 23 лютого 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Відповідно до п. 2 ч.5 ст.41 Закону «Про публічні закупівлі» збільшено ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Відповідно до змісту додаткової угоди № 6 від 22.02.2022 року. Сума договору після внесення змін: 4 414 218,16 грн. з ПДВ. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін: Бензин марки А-92 - 55 523 літр, Дизельне паливо - 94 650 літр. Ціна за одиницю зазначена в додатковій угоді №6 |
Номер договору про закупівлю: | 24/2021/135-Т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 6 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 23 лютого 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 23 лютого 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Відповідно до п. 2 ч.5 ст.41 Закону «Про публічні закупівлі» збільшено ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Відповідно до змісту додаткової угоди № 7 від 23.02.2022 року. Сума договору після внесення змін: 4 414 154,50 грн. з ПДВ. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін: Бензин марки А-92 - 55 110 літр, Дизельне паливо - 93 640 літр. Ціна за одиницю зазначена в додатковій угоді №7 |
Номер договору про закупівлю: | 24/2021/135-Т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 7 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Виконання договору
Строк дії за договором: | 05 квітня 2021 — 31 березня 2022 |
Сума оплати за договором: |
4 414 154,50
UAH (в тому числі ПДВ 735 692,42 UAH)
|
Причини розірвання договору: | у зв’язку з об’єктивними обставинами (крайня обмеженість оптового постачання товару тощо), що спричинені воєнним станом в Україні (Закон України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-IX) |