Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ЗОЛОЧІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА |
Код ЄДРПОУ: | 25175462 |
Місцезнаходження: | 62203, Україна , Харківська обл., смт. Золочів, вул. Центральна, 13а |
Контактна особа: |
Оксана Верхогляд +380576451247 zolsrada@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 26 лютого 2021 18:52 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 04 березня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 10 березня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 14 березня 2021 08:00 |
Початок аукціону: | 15 березня 2021 13:32 |
Очікувана вартість: | 580 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 2 900,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
01 березня 2021 16:38 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
01 березня 2021 16:37 |
ТД _бензин_2021.doc |
01 березня 2021 16:38 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
||
01 березня 2021 16:37 |
ТД _бензин_2021.doc
|
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-02-27-000065 ● 61e874b9bc6e40e4a7a33712e2c9bd1e
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 27 лютого 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 27 лютого 2023 21:01 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.02.2023 № 60
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 27.02.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби від 27.02.2023 № 60
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
1 UA-2021-02-26-009646-a 26.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-03-03 11:48:22
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Нафта і дистиляти (Бензин та дизельне паливо)» (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти; інформація про закупівлю оприлюднена в електронній системі закупівель за номером UA-2021-02-26-009646-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Прошу надати інформацію та документальне підтвердження щодо виконання сторонами договірних зобов’язань по договору про закупівлю від 31.03.2021 № 75-Т, укладеному між Золочівською селищною радою та товариством з обмеженою відповідальністю «Татнєфть-АЗС-Україна» щодо поставки товару «Нафта і дистиляти (Бензин та дизельне паливо)» (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти), зокрема: рахунки-фактури, видаткові накладні, платіжні доручення, банківські виписки тощо.
2. Прошу надати протокольні рішення тендерного комітету щодо затвердження тендерної документації відкритих торгів на закупівлю товару «Нафта і дистиляти (Бензин та дизельне паливо)» (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти) та про затвердження внесення змін до неї.
Інформацію та документи з поставлених питань необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-03-07 08:51:45
Відповідь
У межах проведення моніторингу закупівлі ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин та дизельне паливо), ідентифікатор закупівлі на веб-порталі Prozorro – UA-2021-02-26-009646-a, та відповідно частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Золочівська селищна рада (далі – Замовник) надає наступну інформацію.
По першому питанню повідомляємо, що станом на 06.03.2023 за договором про закупівлю від 31.03.2021 № 75-Т (далі – Договір) Постачальником – ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» виконано зобов’язання не в повному обсязі.
У 2021 році Постачальником передано, а Замовником прийнято талони на бензин А-92, А-95 та дизельне пальне, про що Сторонами складено та підписано видаткові накладні (копії додаються).
На виконання умов Договорів Замовником в повному обсязі у встановлений строк відповідно до платіжних доручень (копії додаються) оплачено вартість переданих талонів на пальне.
Але Постачальником допущено порушення виконання зобов’язання в частині передачі Замовнику пального по раніше оплачених талонам, тому в розпорядженні Золочівської селищної ради залишалися нереалізовані (неотоварені) талони на пальне.
Постачальником було надано лист від 16.05.2022 № 07-293, яким він повідомив про неможливість реалізації нафтопродуктів, заміну невикористаних талонів чи повернення сплачених коштів (копія додається).
В свою чергу, Золочівською селищною радою було направлено постачальнику лист від 15.08.2022 № 855/02-22 з пропозицією підписати акт звіряння взаєморозрахунків для подальшого вирішення питання у судовому порядку (копія додається).
07.09.2022 від ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» на адресу Золочівської селищної ради надійшла письмова відповідь за вих. № 04-541 від 31.08.2022 на лист від 15.08.2022 № 855/02-22, за змістом якої Постачальником повідомлено Замовника про існування в діяльності ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» наслідків дії форс-мажорних обставин та про тимчасову неможливість повернення грошових коштів, незабезпечених поставкою за укладеними договорами, з об’єктивних причин, у зв’язку з арештом грошових коштів на рахунках ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» та забороною здійснення видаткових операцій (крім виплати заробітної плати та розрахунків з Державним бюджетом України), застосованих ухвалою Печерського районного суду міста Києва від 17.05.2022 по справі №757/11179/22-к, а також роз’яснено процедуру повернення нереалізованих одноразових відомостей (талонів) та узгодження суми заборгованості.
Сторонами узгоджено розмір заборгованості ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» перед Золочівською селищною радою, в тому числі і за договором № 75-Т від 31.03.2021, що підтверджується Актом звірки взаєморозрахунків №00000000819 станом на 27.09.2022 (копія додається).
За інформацією ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» від 05.01.2023 № 04-15 (копія додається) на підставі судового рішення від 08.12.2022 по справі № 757/30739/22-к про часткове скасування арешту коштів та з метою повернення заборгованості у добровільному порядку ним було надано платіжні доручення до обслуговуючого банку – АТ «ОЩАДБАНК», однак останнім відмовлено у проведенні платежів з посиланням на постанову про арешт грошових коштів.
Замовником скеровано відповідні листи до Офісу Генерального прокурора як органу, яким ініційовано арешт коштів на рахунках постачальника, а також до АТ «Ощадбанк»- обслуговуючого банку постачальника.
Таким чином, наразі питання про повернення коштів залишається невирішеним, а зобов’язання постачальника за договором про закупівлю від 31.03.2021 № 75 залишаються невиконаними. При цьому, умовами Договору, з урахуванням змін, внесених додатковою угодою № 8 від 30.12.2021, передбачено, що договір діє до 28.02.2022, а в частині виконання сторонами зобов’язань – до їх повного виконання.
Отже, на сьогоднішній день доцільно говорити про виконання Договору лише зі сторони Замовника.
Стосовно другого питання, надаємо протокол затвердження тендерної документації та повідомляємо, що зміни до тендерної документації не вносилися. Слід зазначити, що замовником замінювався текстовий файл тендерної документації з метою усунення технічної помилки. А саме, було видалено останню сторінку текстового файлу, яка містила інформацію, що не має відношення до даної закупівлі, при цьому сама тендерна документація залишилася не зміненою.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-03-13 19:58:20
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Нафта і дистиляти (Бензин та дизельне паливо)» (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти; інформація про закупівлю оприлюднена в електронній системі закупівель за номером UA-2021-02-26-009646-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Прошу надати інформацію та документи, що підтверджують виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин для укладання додаткових угод від 05.05.2021 № 1, від 31.05.2021 № 2, від 01.07.2021 № 3, від 09.09.2021 № 5, від 04.11.2021 № 6 та від 23.02.2022 № 9 до договору про закупівлю від 31.03.2021 № 75-Т, укладеному між Золочівською селищною радою та товариством з обмеженою відповідальністю «Татнєфть-АЗС-Україна» (далі - ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна») відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
2. Прошу надати Гарантійний лист ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» про те, що Учасник не буде використовувати при виконанні договору закупівлі товари із Російської Федерації, постачання яких заборонено, відповідно до Закону України «Про санкції» та рішень РНБО (вимога пункту 9 додатку № 2 до тендерної документації відкритих торгів на закупівлю «Нафта і дистиляти (Бензин та дизельне паливо)» (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти), затвердженої тендерним комітетом Золочівської селищної ради (протокол №13 від 25.02.2021), далі - тендерна документація.
3. Прошу надати пояснення та документальне підтвердження яким чином учасником ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» виконано наступні вимоги тендерної документації:
пункт 10 додатку № 2 до тендерної документації - щодо надання учасником довідки довільної форми про наявність / відсутність податкової заборгованості;
пункт 4 додатку № 3 до тендерної документації - щодо надання учасником копії фінансових звітів, передбачених законодавством для його форми господарювання за період – попередній завершений рік та завершений звітний період поточного року.
4. Прошу надати копію Дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки № 495.17.53 та копію Дозволу на експлуатацію машин, механізмів, устаткувань підвищеної небезпеки № 496.17.53, наданих учасником ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» на виконання вимог пункту 1 додатку № 3 до тендерної документації.
Інформацію та документи з поставлених питань необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-03-16 15:23:43
Відповідь на звернення
У межах проведення моніторингу закупівлі ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин та дизельне паливо), ідентифікатор закупівлі на веб-порталі Prozorro – UA-2021-02-26-009646-a, та відповідно частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо сканкопії документів, що підтверджують виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин для укладання додаткових угод від 05.05.2021 № 1, від 31.05.2021 № 2, від 01.07.2021 № 3, від 09.09.2021 № 5, від 04.11.2021 № 6 та від 23.02.2022 № 9 до договору про закупівлю від 31.03.2021 № 75-Т, укладеного між Золочівською селищною радою (далі – Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Татнєфть-АЗС-Україна» (далі – ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна») відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Всі інші запитувані вами документи були подані учасником ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» на виконання вимог тендерної документації у складі тендерної пропозиції та у складі документів, поданих на кваліфікацію, в електронному вигляді (відповідні файли завантажені у форматі .pdf та доступні до перегляду і завантаження в електронній системі закупівель).
Слід зазначити, що умовами тендерної документації не вимагалося надання копій Дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки № 495.17.53 та Дозволу на експлуатацію машин, механізмів, устаткувань підвищеної небезпеки № 496.17.53. Вимогами пункту 1 додатку 3 до тендерної документації передбачено надання інформації про наявність необхідних дозволів, а не самих дозволів. Тому надати запитувані вами копії дозволів в межах проведення даного моніторингу у Замовника немає можливості.
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 21 березня 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 05 квітня 2023 |
Порушення виявлено
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082.)
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 15 березня 2021 13:53
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІВАЙН ТОРГ" |
544 935,00
UAH з ПДВ
|
544 935,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "Татнєфть - АЗС - Україна" |
577 122,60
UAH з ПДВ
|
577 122,60
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІВАЙН ТОРГ" #41449359 |
Відхилено |
544 935,00
UAH з ПДВ
|
19 березня 2021 15:24
|
ТОВ "Татнєфть - АЗС - Україна" #38194448 |
Переможець |
577 122,60
UAH з ПДВ
|
19 березня 2021 15:34
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
23 березня 2023 11:55
|
Електронний підпис | зміни до договору |
23 лютого 2022 13:50
|
Додаткова угода № 9.pdf | зміни до договору |
23 лютого 2022 13:46
|
Електронний підпис | зміни до договору |
30 грудня 2021 11:13
|
Додаткова угода № 8.pdf | зміни до договору |
30 грудня 2021 11:07
|
Електронний підпис | зміни до договору |
08 грудня 2021 09:17
|
Додаткова угода № 7.pdf | зміни до договору |
08 грудня 2021 09:13
|
Електронний підпис | зміни до договору |
05 листопада 2021 13:46
|
Додаткова угода № 6.pdf | зміни до договору |
05 листопада 2021 13:45
|
Електронний підпис | зміни до договору |
09 вересня 2021 16:21
|
Додаткова угода № 5.pdf | зміни до договору |
09 вересня 2021 16:20
|
Електронний підпис | зміни до договору |
05 серпня 2021 11:38
|
додаткова угода №4.pdf | зміни до договору |
05 серпня 2021 11:37
|
SCAN_20210805_103138399.pdf | зміни до договору |
05 серпня 2021 11:37
|
Електронний підпис | зміни до договору |
02 липня 2021 13:42
|
додаткова угода № 3.pdf | зміни до договору |
02 липня 2021 13:41
|
Електронний підпис | зміни до договору |
31 травня 2021 16:16
|
Додаткова угода №2.pdf | зміни до договору |
31 травня 2021 16:15
|
Електронний підпис | зміни до договору |
11 травня 2021 08:48
|
SCAN_0001.pdf | зміни до договору |
11 травня 2021 08:31
|
Електронний підпис | укладений |
31 березня 2021 11:42
|
Договір.pdf | укладений |
31 березня 2021 11:41
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 05 травня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 11 травня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | У зв'язку з коливанням цін на ринку збільшено ціну за одиницю товару |
Номер договору про закупівлю: | 75-Т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 31 травня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 31 травня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | У зв'язку з коливанням цін на ринку збільшено ціну за одиницю товару без зміни ціни договору |
Номер договору про закупівлю: | 75-Т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 01 липня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 02 липня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | У зв'язку з коливанням цін на ринку змінено ціну за одиницю товару без зміни суми договору |
Номер договору про закупівлю: | 75-Т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 03 серпня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 05 серпня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, на підставі довідки Харківської Торгово-промислової палати |
Номер договору про закупівлю: | 75-Т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 09 вересня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 09 вересня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | У зв'язку з коливанням цін на ринку змінено ціну за одиницю товару без зміни суми договору |
Номер договору про закупівлю: | 75-Т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 04 листопада 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 05 листопада 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | У зв'язку з коливанням цін на ринку змінено ціну за одиницю товару без зміни суми договору |
Номер договору про закупівлю: | 75-Т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 6 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 06 грудня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 08 грудня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | покращення якості предмета закупівлі у зв'зку з фактичною потребою Замовника |
Номер договору про закупівлю: | 75-Т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 7 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 30 грудня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 30 грудня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Строк діЇ договору продовжено на строк, достатній для проведення процедури закупівлі у 2022 році |
Номер договору про закупівлю: | 75-Т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 8 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 23 лютого 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 23 лютого 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | У зв'язку з коливанням цін на ринку збільшено вартість за одиницю товару |
Номер договору про закупівлю: | 75-Т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 9 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |