Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-19 Доманове (на м. Брест) – Ковель – Чернівці – Тереблече (на м. Бухарест) на ділянці км 518+700 – км 519+400, Чернівецька область (ДК 021:2015 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)
Очікувана вартість
112 750 000,00 UAH
UA-2021-02-26-001096-b ● 908448a2e79d4421966fa019a64e67c8
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області |
Код ЄДРПОУ: | 22843868 |
Місцезнаходження: | 58018, Україна , Чернівецька обл., Чернівці, Головна 205 |
Контактна особа: |
Швець В'ячеслав Павлович 380372583872 kkt_cv@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 26 лютого 2021 10:37 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 02 квітня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 08 квітня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 12 квітня 2021 17:00 |
Початок аукціону: | 23 квітня 2021 11:15 |
Очікувана вартість: | 112 750 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 563 750,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 563750 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 роботи
Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-19 Доманове (на м. Брест) – Ковель – Чернівці – Тереблече (на м. Бухарест) на ділянці км 518+700 – км 519+400, Чернівецька область (ДК 021:2015 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
58018, Україна, Чернівецька область, Чернівці, Головна 205
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2021
ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Дата виставлення рахунку | За письмовим зверненням Підрядника останньому може бути наданий аванс, який може здійснюватися на строк не більше 3 (трьох) місяців у межах поточного бюджетного періоду, у розмірі до 30% від річної вартості робіт по Договору, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 року №1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти», в редакції вказаної Постанови діючої на момент підписання цього Договору, та належним чином оформленого рішення Укравтодору, лише щодо робіт, надання яких здійснюється протягом поточного бюджетного періоду. | Аванс | 5 | Банківські | 30 |
Виконання робіт | Оплата виконаних робіт проводиться на підставі належним чином оформлених Актів КБ-2в і «Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» (форма №КБ-3) (далі-Довідка КБ-3), які складаються Підрядником і подаються для підписання Замовнику, в межах одержаних асигнувань на казначейський рахунок Замовника, протягом 5 (п’яти) банківських днів. Представник Замовника на протязі п’яти робочих днів перевіряє виконання робіт згідно представленого акту і підписує його в разі відсутності зауважень. | Пiсляоплата | 5 | Банківські | 70 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
02 квітня 2021 19:58 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
02 квітня 2021 19:57 |
Перелік змін_153.doc | |
02 квітня 2021 19:57 |
Додаток 4 (ТЗ КР М-19 км 518-519)_зміна_2.docx | |
02 квітня 2021 19:57 |
ТД КР М-19 км 518+700-519+400_зміна 5.docx | |
29 березня 2021 11:42 |
Протокол №148.pdf | |
29 березня 2021 11:41 |
Перелік змін_148.doc | |
19 березня 2021 13:15 |
Перелік змін_130.doc | |
15 березня 2021 11:00 |
Перелік змін_114.doc | |
04 березня 2021 10:13 |
Перелік змін_94.doc | |
26 лютого 2021 10:38 |
Додаток 3 (Проект договору КР М-19 км 518-519).doc |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Щодо аналогічних робіт
Дата подання: 02 березня 2021 10:26
Дата відповіді: 02 березня 2021 11:30
Шановний Замовнику. У п.8 Таблиці 1.6.2. щодо підтвердження виконання аналогічних робіт вказано влаштування прикромочних лотків (Б1-22-75). Чи можливе підтвердження досвіду іншими прикромочними лотками (наприклад Б1-20-75, Б1-20-50)?.
Відповідь: Доброго дня! Замовник не буде заперечувати щодо підтвердження досвіду іншими прикромочними лотками.
Щодо класу наслідків
Дата подання: 04 березня 2021 14:08
Дата відповіді: 09 березня 2021 19:02
Шановний Замовник! Просимо уточнити наступне питання:
Даний об’єкт будівництва - Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-19 Доманове (на м. Брест) – Ковель – Чернівці – Тереблече (на м. Бухарест) на ділянці км 518+700 – км 519+400, Чернівецька область (ДК 021:2015 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) належить до об'єктів з середніми (СС2) чи значними (СС3) наслідками?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: СС3
Щодо можливості використання досвіду субпідрядної організації
Дата подання: 04 березня 2021 18:25
Дата відповіді: 09 березня 2021 08:30
Просимо надати роз’яснення на наступне питання. Підприємство планує залучити субпідрядну організацію для участі у даній процедурі закупівлі. Чи враховується досвід субпідрядника, якого планує залучити Підприємство для підтвердження учасником досвіду виконання аналогічного договору? Зокрема, у випадку відсутності в Учасника (підприємства) власного досвіду виконання окремих видів робіт.
Чи може учасник (підприємство) підтвердити відповідність кваліфікаційному критерію досвідом субпідрядної організації? Якщо так, то просимо надати чітку відповідь для виключення будь-яких непорозумінь. Дякуємо.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Так, можна з наданням всіх підтверджуючих документів та довідок.
Щодо ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015
Дата подання: 19 березня 2021 17:58
Дата відповіді: 24 березня 2021 14:47
Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», визначає:
«Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції / пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції / пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником».
Тому, Вимога щодо надання Сертифікатів ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 на систему управління якістю є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників та порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель.
Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є обмеження прав суб'єктів господарювання щодо придбання та реалізації товарів; встановлення заборон чи обмежень стосовно окремих суб'єктів господарювання або груп підприємців. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю Сертифікатів ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Крім того, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а НЕ ОБОВ’ЯЗОК.
Тому, вимагаємо виключити дані вимоги з Додатку 2.3 тендерної документації (або добавити примітку «за наявності»), а саме:
12.Копія чинного на дату розкриття сертифікату Учасника на систему управління якістю ISO 9001:2015 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010 або КВЕД ДК 009:2010).
Копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ISO 9001:2015 не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту), або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ISO 9001:2015 пізніше ніж один рік від дати складання звіту).
13.Копію чинного на дату розкриття сертифікату Учасника на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010 або КВЕД ДК 009:2010).
Копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ISO 14001:2015 не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту) або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ISO 14001:2015 пізніше ніж один рік від дати складання звіту).
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 року № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі тендерної пропозицій учасників Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, виданого на виробника (або учасника, якщо він не є виробником), що підтверджує впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Наявність в учасників сертифікованої системи управління якості, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001, має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників щодо виробництва та/або поставки виключно якісного товару. Впровадження системи управління якістю відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001 на сьогоднішній день є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат. Таким чином, вимога щодо надання сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 не є дискримінаційною, що також підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.09.2018 № 9528-р/пк-пз, №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 року та № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020.
Окрім цього, звертаємо увагу, що жодним чином в будь-якого учасника відсутні будь-які об’єктивні перешкоди в отриманні Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, що створило б перешкоду взяти участь у процедурі закупівлі.
Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 року № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі тендерної пропозицій учасників Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, виданого на виробника (або учасника, якщо він не є виробником), що підтверджує впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Наявність в учасників сертифікованої системи управління якості, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001, має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників щодо виробництва та/або поставки виключно якісного товару. Впровадження системи управління якістю відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001 на сьогоднішній день є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат. Таким чином, вимога щодо надання сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 не є дискримінаційною, що також підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.09.2018 № 9528-р/пк-пз, №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 року та № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020.
Окрім цього, звертаємо увагу, що жодним чином в будь-якого учасника відсутні будь-які об’єктивні перешкоди в отриманні Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, що створило б перешкоду взяти участь у процедурі закупівлі.
Щодо 4 млн наїздів згідно EN 1436 та відповідність вимогам СОУ 42.1-37641918-117:2014
Дата подання: 19 березня 2021 18:32
Дата відповіді: 24 березня 2021 14:47
Замовник встановив наступні вимоги:
1. Дорожня розмітка повинна відповідати вимогам СОУ 42.1-37641918-117:2014, що підверджується шляхом надання документу, що виданий компетентним органом і дійсний на момент його подання.
2. Учасник надає сертифікати відповідності та якості на маркірувальні матеріали.
Гарантійний термін експлуатації (зберігання на дорожній поверхні фарби для розмітки доріг, нанесеної на дорожню поверхню) - не менш 6 місяців після її нанесення.
Гарантійний термін експлуатації фарби з додаванням рефлективної зернистої маси - нанесена розмітка має витримувати 4 млн наїздів згідно EN 1436.
Встановленням цих вимоги Замовником порушено ч. 4 ст 23 Закону України “Про публічні закупівлі”, відповідно до якого “ Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Частиною 4 ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною 4 ст. 22 цього Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації̈ учасників. Таким чином, встановлення Замовником в Тендерній документації зазначених вище вимоги, порушує положення ст. 5, ст. 22, Закону України, якими передбачена недопустимість дискримінації учасників.
Крім того, мотиви таких змін до Тендерної документації є незрозумілими. Припускаємо, що Замовник ставив за мету не застосування матеріалів підвищеної якості, а звичайне встановлення вимоги під конкретного учасника, який має сертифікат відповідності EN 1436 та СОУ 42.1-37641918-117:2014 тим самим штучно обмежуючи коло учасників та конкуренцію.
Просимо Вас видалити зазначенні вище вимоги тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Вимога тендерної документації щодо надання учасниками процедури закупівлі у складі пропозицій копії свідоцтва про випробування фарби у відповідності до стандарту EN 1436, що має витримувати 4 млн. наїздів Р7, встановлена Замовником відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з метою нанесення дорожньої розмітки на автомобільній дорозі загального користування державного значення якісними матеріалами, що мають фізико-механічні характеристики, які забезпечують їх функціональну довговічність. При цьому передбачається, що розмітка протягом тривалого часу повинна зберігати свої основні технічні показники (функціональна довговічність розмітки), які встановлені у Національному стандарті України ДСТУ 2587:2010 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування», затвердженому наказом Держспоживстандарту України від 27 грудня 2010 р. № 590.
Водночас, згідно частини першої статті 9 Конституції України чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
Частиною першою статті 15 Закону України «Про міжнародні договори України» з урахування норми абзацу третього частини першої статті 2 цього Закону, встановлено, що чинні міжнародні договори України, у тому числі конвенції, підлягають сумлінному дотриманню Україною відповідно до норм міжнародного права.
Так, слід зазначити, що вказана вимога, також, спрямована на забезпечення виконання вимог чинних Європейських Конвенцій: Конвенції про дорожній рух та Конвенції про дорожні знаки та сигнали, ратифікованих Указом Президії ВР УРСР № 2614-VIII від 25.04.74 та № 2615-VIII від 25.04.74 відповідно, в частині вжиття заходів щодо виготовлення розмітки доріг, яку можна було легко розпізнати, а також виконання вимог Закону України «Про дорожній рух» в частині організації дорожнього руху та його безпеки.
Вимоги вказаних законодавчих актів України забезпечуються шляхом встановлення у тендерній документації вимог до характеристик розмічальних матеріалів, які забезпечують її тривале використання та розпізнання учасниками дорожнього руху, а саме такі матеріали повинні витримувати не менше 4 млн. наїздів згідно стандарту EN 1436.
Крім того, чинним наказом Державної служби автомобільних доріг України від 28.04.2009 № 187 «Про підвищення якості робіт з улаштування дорожньої розмітки» з метою забезпечення безпеки дорожнього руху та підвищення якості робіт з улаштування розмітки проїзної частини автомобільних доріг загального користування доручено, зокрема, обласним службам автомобільних доріг при укладенні контрактів з підрядними організаціями указувати гарантійний термін дії зробленої дорожньої розмітки.
Таким чином, функціональна довговічність розмітки виражена у мінімальній кількості наїздів на неї є гарантійною складовою її якості, що є важливим при організації безпеки дорожнього руху та відповідає принципу здійснення публічних закупівель - максимальна економія, ефективність та пропорційність, встановленому у пункті 2 частини першої статті 5 Закону.
Слід зазначити, що Європейський стандарт ЕN 1436 «матеріали дорожнього маркування. Показники дорожньої розмітки для користувачів дороги, та методи випробувань» містить вимоги, яким повинна відповідати якість дорожніх матеріалів в суху і мокру погоду із забезпеченням (підтвердженням) гарантії їхньої якості.
Відповідно до частини другої статті 21 Закону України «Про стандартизацію» встановлено, що міжнародні та регіональні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них приймаються як національні стандарти, національним органом стандартизації.
01.01.2016 року набув чинності пункт 1 Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 30.12.2014 року № 1494 «Про прийняття європейських та міжнародних нормативних документів як національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні».
В Європейських країнах крім або в якості національних стандартів обов'язково приймають європейську директиву ЕN 1436, крім того всі європейські виробники дорожньо-розміточних матеріалів сертифіковані по ЕN 1436.
При розробці вітчизняного нормативу СОУ 42.1-37641918-116:2014 «Фарби для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробування» користувалися європейською директивою ЕN 1436. Тільки, згідно з технічними з можливостями випробувальних центрів, наявним лабораторним обладнанням та технічним оснащенням в СОУ 42.1-37641918-116:2014 невключені наступні показники якості:
- довговічність дорожньо-розміточних матеріалів (після 100 000 наїздів, 500 000 наїздів, 1 млн. наїздів, 2 мли. наїздів, 4 млн. наїздів);
- збереження світлоповертання дорожньо-розміточних матеріалів в суху та мокру погоду (після 100 000 наїздів, 500 000 наїздів, 1 мли. наїздів, 2 млн. наїздів, 4 млн. наїздів);
- коефіцієнт зчеплення коліс автомобіля з дорожньо-розміточним покриттям, ефект "протиковзання" в суху і мокру погоду (після 100 тисяч наїздів, 500 тисяч наїздів, 1 млн. наїздів, 2 млн, наїздів, 4 млн. наїздів).
Саме випробування згідно ЕN 1436, особливо чотири параметри якості, які в Україні не проводяться -- довговічність, світлоповертання в часі в суху та мокру погоду, коефіцієнт зчеплення коліс автомобіля з дорожньо-розміточним матеріалом в суху та мокру погоду, хроматографічний аналіз в Європі є обов'язковими і впливають на якісну і довговічну розмітку, що забезпечує безпеку руху в будь-яку погоду, а сертифікація згідно ЕN 1436 є основним підґрунтям для використання високоякісних дорожньо-розміточних матеріалів для забезпечення довготривалої безпеки руху.
Таким чином, Замовник, як відповідальна особа за забезпечення виконання розмітки автомобільної дороги якісними матеріалами задля довготривалої її експлуатації встановив вищевказані вимоги щодо якості матеріалів з нормативно-правовим обґрунтування встановлених вимог, а саме - посилаючись на стандарт ЕN 1436.
Крім того, інформуємо, що в Україні значно розповсюдженою є сертифікація продукції відповідно до стандарту ЕN 1436.
Щодо відповідність вимогам СОУ 42.1-37641918-117:2014, хочемо зазначити, що у вашому питання ви посилаєтесь на ч. 4 ст 23 Закону України “Про публічні закупівлі”, відповідно до якого “ Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент", однак згідно зазначеної ч. 4 ст 23 Закону України “Про публічні закупівлі” не встановлено обмеження для замовника встановлювати вимогу про відповідність тим чи іншим матеріалам вимогам нормативних документів, у тому числі СОУ, ДСТУ, ГБН, у зв’язку з чим вимога про те, що: «Дорожня розмітка повинна відповідати вимогам СОУ 42.1-37641918-117:2014, що підтверджується шляхом надання документу, що виданий компетентним органом і дійсний на момент його подання.» не є дискримінаційною, та не порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі».
Водночас, згідно частини першої статті 9 Конституції України чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
Частиною першою статті 15 Закону України «Про міжнародні договори України» з урахування норми абзацу третього частини першої статті 2 цього Закону, встановлено, що чинні міжнародні договори України, у тому числі конвенції, підлягають сумлінному дотриманню Україною відповідно до норм міжнародного права.
Так, слід зазначити, що вказана вимога, також, спрямована на забезпечення виконання вимог чинних Європейських Конвенцій: Конвенції про дорожній рух та Конвенції про дорожні знаки та сигнали, ратифікованих Указом Президії ВР УРСР № 2614-VIII від 25.04.74 та № 2615-VIII від 25.04.74 відповідно, в частині вжиття заходів щодо виготовлення розмітки доріг, яку можна було легко розпізнати, а також виконання вимог Закону України «Про дорожній рух» в частині організації дорожнього руху та його безпеки.
Вимоги вказаних законодавчих актів України забезпечуються шляхом встановлення у тендерній документації вимог до характеристик розмічальних матеріалів, які забезпечують її тривале використання та розпізнання учасниками дорожнього руху, а саме такі матеріали повинні витримувати не менше 4 млн. наїздів згідно стандарту EN 1436.
Крім того, чинним наказом Державної служби автомобільних доріг України від 28.04.2009 № 187 «Про підвищення якості робіт з улаштування дорожньої розмітки» з метою забезпечення безпеки дорожнього руху та підвищення якості робіт з улаштування розмітки проїзної частини автомобільних доріг загального користування доручено, зокрема, обласним службам автомобільних доріг при укладенні контрактів з підрядними організаціями указувати гарантійний термін дії зробленої дорожньої розмітки.
Таким чином, функціональна довговічність розмітки виражена у мінімальній кількості наїздів на неї є гарантійною складовою її якості, що є важливим при організації безпеки дорожнього руху та відповідає принципу здійснення публічних закупівель - максимальна економія, ефективність та пропорційність, встановленому у пункті 2 частини першої статті 5 Закону.
Слід зазначити, що Європейський стандарт ЕN 1436 «матеріали дорожнього маркування. Показники дорожньої розмітки для користувачів дороги, та методи випробувань» містить вимоги, яким повинна відповідати якість дорожніх матеріалів в суху і мокру погоду із забезпеченням (підтвердженням) гарантії їхньої якості.
Відповідно до частини другої статті 21 Закону України «Про стандартизацію» встановлено, що міжнародні та регіональні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них приймаються як національні стандарти, національним органом стандартизації.
01.01.2016 року набув чинності пункт 1 Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 30.12.2014 року № 1494 «Про прийняття європейських та міжнародних нормативних документів як національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні».
В Європейських країнах крім або в якості національних стандартів обов'язково приймають європейську директиву ЕN 1436, крім того всі європейські виробники дорожньо-розміточних матеріалів сертифіковані по ЕN 1436.
При розробці вітчизняного нормативу СОУ 42.1-37641918-116:2014 «Фарби для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробування» користувалися європейською директивою ЕN 1436. Тільки, згідно з технічними з можливостями випробувальних центрів, наявним лабораторним обладнанням та технічним оснащенням в СОУ 42.1-37641918-116:2014 невключені наступні показники якості:
- довговічність дорожньо-розміточних матеріалів (після 100 000 наїздів, 500 000 наїздів, 1 млн. наїздів, 2 мли. наїздів, 4 млн. наїздів);
- збереження світлоповертання дорожньо-розміточних матеріалів в суху та мокру погоду (після 100 000 наїздів, 500 000 наїздів, 1 мли. наїздів, 2 млн. наїздів, 4 млн. наїздів);
- коефіцієнт зчеплення коліс автомобіля з дорожньо-розміточним покриттям, ефект "протиковзання" в суху і мокру погоду (після 100 тисяч наїздів, 500 тисяч наїздів, 1 млн. наїздів, 2 млн, наїздів, 4 млн. наїздів).
Саме випробування згідно ЕN 1436, особливо чотири параметри якості, які в Україні не проводяться -- довговічність, світлоповертання в часі в суху та мокру погоду, коефіцієнт зчеплення коліс автомобіля з дорожньо-розміточним матеріалом в суху та мокру погоду, хроматографічний аналіз в Європі є обов'язковими і впливають на якісну і довговічну розмітку, що забезпечує безпеку руху в будь-яку погоду, а сертифікація згідно ЕN 1436 є основним підґрунтям для використання високоякісних дорожньо-розміточних матеріалів для забезпечення довготривалої безпеки руху.
Таким чином, Замовник, як відповідальна особа за забезпечення виконання розмітки автомобільної дороги якісними матеріалами задля довготривалої її експлуатації встановив вищевказані вимоги щодо якості матеріалів з нормативно-правовим обґрунтування встановлених вимог, а саме - посилаючись на стандарт ЕN 1436.
Крім того, інформуємо, що в Україні значно розповсюдженою є сертифікація продукції відповідно до стандарту ЕN 1436.
Щодо відповідність вимогам СОУ 42.1-37641918-117:2014, хочемо зазначити, що у вашому питання ви посилаєтесь на ч. 4 ст 23 Закону України “Про публічні закупівлі”, відповідно до якого “ Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент", однак згідно зазначеної ч. 4 ст 23 Закону України “Про публічні закупівлі” не встановлено обмеження для замовника встановлювати вимогу про відповідність тим чи іншим матеріалам вимогам нормативних документів, у тому числі СОУ, ДСТУ, ГБН, у зв’язку з чим вимога про те, що: «Дорожня розмітка повинна відповідати вимогам СОУ 42.1-37641918-117:2014, що підтверджується шляхом надання документу, що виданий компетентним органом і дійсний на момент його подання.» не є дискримінаційною, та не порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі».
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2021-02-26-001096-b.b1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ ГРАНІТ-001, Код ЄДРПОУ:42751872
Дата подання: 10 березня 2021 22:28
Дата подання: 10 березня 2021 22:28
Скарга на дискримінаційні вимоги Документації
Скарга на дискримінаційні вимоги Документації (детальніше у доданій скарзі).
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 15 березня 2021 17:12
рішення від 12.03.2021 № 4807 + лист Замовнику + лист Скаржнику.pdf
Дата публікації: 15 березня 2021 17:12
Інформація про резолютивну частину рішення від 23.03.2021 № 5777.pdf
Дата публікації: 24 березня 2021 18:52
рішення від 23.03.2021 № 5777.pdf
Дата публікації: 26 березня 2021 18:21
Коментар замовника щодо усунення порушення: Внесені зміни.
Дата виконання рішення замовником: 29 березня 2021 11:43
Номер скарги: UA-2021-02-26-001096-b.a2
Статус:
Розгляд припинено
Скаржник: ТОВ ГРАНІТ-001, Код ЄДРПОУ:42751872
Дата подання: 25 березня 2021 21:15
Дата подання: 25 березня 2021 21:15
Скарга на дискримінаційні вимоги Документації
Скарга на дискримінаційні вимоги Документації (детальніше у доданій скарзі).
Рішення органу оскарження: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Прийнято до розгляду: 30 березня 2021 09:34
рішення від 29.03.2021№6222+лист замовнику+лист скаржнику.pdf
Дата публікації: 30 березня 2021 09:33
Інформація про перенесення розгляду скарги та надання інформації від 07.04.2021 №5601.pdf
Дата публікації: 08 квітня 2021 15:57
інформація про резолютивну частину рішення від 15.04.2021 №8050.pdf
Дата публікації: 16 квітня 2021 17:57
рішення від 15.04.2021№8050.pdf
Дата публікації: 20 квітня 2021 17:18
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 23 квітня 2021 11:42
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
КОНСОРЦІУМ "ДОРЛІДЕР" |
93 582 498,00
UAH з ПДВ
|
93 582 498,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ШБУ-77" |
112 210 000,00
UAH з ПДВ
|
112 210 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ ПБС |
112 500 000,00
UAH з ПДВ
|
112 500 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
КОНСОРЦІУМ "ДОРЛІДЕР" #43978883 |
Відхилено |
93 582 498,00
UAH з ПДВ
|
27 квітня 2021 16:22
|
ТОВ "ШБУ-77" #41412376 |
Переможець |
112 210 000,00
UAH з ПДВ
|
29 квітня 2021 14:52
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
14 вересня 2023 11:35
|
Д.у.9 до 19 від 19.05.2021.pdf | зміни до договору |
14 вересня 2023 11:35
|
Електронний підпис | зміни до договору |
14 вересня 2023 09:47
|
Д.у.8 до 19 від 19.05.2021.pdf | зміни до договору |
14 вересня 2023 09:46
|
Електронний підпис | зміни до договору |
12 вересня 2023 14:09
|
Д.у.7 до 19 від 19.05.2021.pdf | зміни до договору |
12 вересня 2023 14:09
|
Електронний підпис | зміни до договору |
08 вересня 2023 13:37
|
Д.у.6 до 19 від 19.05.2021.pdf | зміни до договору |
08 вересня 2023 13:35
|
Електронний підпис | зміни до договору |
16 червня 2023 11:16
|
Д.у.5 до 19 від 19.05.2021.pdf | зміни до договору |
16 червня 2023 11:15
|
Електронний підпис | зміни до договору |
14 червня 2023 12:01
|
Д.у.4 до 19 від 19.05.2021.pdf | зміни до договору |
14 червня 2023 12:00
|
Електронний підпис | зміни до договору |
05 серпня 2022 14:44
|
Д.у.3 до 19 від 19.05.2021.pdf | зміни до договору |
05 серпня 2022 14:42
|
Електронний підпис | зміни до договору |
24 грудня 2021 10:00
|
Д.у. 2 до 19.pdf | зміни до договору |
24 грудня 2021 09:59
|
Електронний підпис | зміни до договору |
15 вересня 2021 13:16
|
Д.у. 1 до 19.pdf | зміни до договору |
15 вересня 2021 13:15
|
Електронний підпис | укладений |
19 травня 2021 14:54
|
Договір № 19.pdf | укладений |
19 травня 2021 14:54
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 15 вересня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 15 вересня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Бюджетне фінансування на 2021 та продовження до строку дії договору до кінця 2022 року. |
Номер договору про закупівлю: | 19 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 23 грудня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 24 грудня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Бюджетне фінансування у 2021 році |
Номер договору про закупівлю: | 19 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 05 серпня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 05 серпня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Фінансування на 2022 рік. |
Номер договору про закупівлю: | 19 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 14 червня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 14 червня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | 19 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 16 червня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 16 червня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | 19 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 08 вересня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 08 вересня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | 19 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 6 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 12 вересня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 12 вересня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | 19 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 7 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 12 вересня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 14 вересня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю (зміни до Додатку 3 до Договору №19 від 19.05.2021 (Календарний план фінансування) у редакції, що додаються. Визнати недійсними додаткові угоди №6 від 08.09.2023р. та №7 12.09.2023р до Договору №19 від 19.05.2021р.) |
Номер договору про закупівлю: | 19 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 8 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 14 вересня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 14 вересня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю (зміни до Додатку 3 до Договору №19 від 19.05.2021 (Календарний план фінансування) у редакції, що додаються. Визнати недійсними додаткові угоди №6 від 08.09.2023р., №7 12.09.2023р та №8 від 12.09.2023р до Договору №19 від 19.05.2021р.) |
Номер договору про закупівлю: | 19 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 9 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |