Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Ендопротези
Очікувана вартість
80 000,00 UAH
UA-2021-01-27-012549-b ● a0a36e7a38a04aed902046f3ba577732
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ОКНП "Чернівецька лікарня швидкої медичної допомоги" |
Код ЄДРПОУ: | 43342788 |
Місцезнаходження: | 58023, Україна , Чернівецька обл., Чернівці, вул. Фастівська, 2 |
Контактна особа: |
Масловський Артур Іванович +380372540870 oknplikarnyatender@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 27 січня 2021 17:34 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 02 лютого 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 08 лютого 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 12 лютого 2021 17:39 |
Початок аукціону: | 15 лютого 2021 11:41 |
Очікувана вартість: | 80 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 400,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:33180000-5: Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму
ДК 021:2015 33183000-6 Протезно-ортопедичні вироби (Ендопротези) (код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів»: 32831-Компонент ендопротеза колінного суглоба феморальний непокритий, 32832 - Компонент ендопротеза колінного суглоба тибіальний непокритий,металевий, 46585 - Тибіальна вкладка, 35217 Цемент кістковий
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
2 комплекти
Ендопротези
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
58023, Україна, Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Фастівська,2
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2021
ДК 021:2015: 33183000-6 — Протезно-ортопедичні вироби
НК 024:2019: 32831 — Компонент ендопротеза колінного суглоба феморальний непокритий
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Розрахунки проводяться шляхом оплати Покупцем після пред’явлення Продавцем накладної на оплату товару. 4.2. Покупець здійснює оплату за поставлений товар в національній валюті України в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Продавця. Розрахунки за поставлений товар здійснюється з відтермінуванням платежу до 30 банківських днів. | Пiсляоплата | 30 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
27 січня 2021 18:23 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
27 січня 2021 17:35 |
Тенд.док.ендопротези.doc |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Запит на роз‘яснення
Дата подання: 01 лютого 2021 17:33
Дата відповіді: 04 лютого 2021 11:50
Відповідно до п. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
1. Медико-технічними вимогами Додатку 3 Тендерної документації встановлені вимоги до ендопротезів, а також дуже розгорнуті вимоги до стегнового, гомілкового компонентів та до поліетиленової вставки гомілкового компоненту, а саме:
Вимоги до стегнового компоненту:
Конструкція стегнового компоненту має відповідати антропологічним особливостям колінного суглобу людини. Стегновий компонент має мати не менш, як по 6 типорозмірів для лівого та правого суглобу. Поперечний діаметр має становити не менше 60 мм для 1 типорозміру та 85 мм для 6 типорозміру та передньо-задній від 52 до 76 мм відповідно. Конструкція стегнового компоненту має забезпечувати максимальний кут згинання колінного суглобу не менше ніж 120 градусів (під навантаженням). Стегновий компонент має бути виготовлений з CoCrMo сплаву. Поверхня стегнового компоненту повинна бути відполірована до дзеркального блиску.
Має мати незмінний радіус стегнового компонента від 0 до 90 градусів та забезпечувати достатню площу контакту при згинанні та розгинанні. Має мати кут переднього фланця 6 градусів для запобігання врізанню в кістку. З метою збереження кісткової тканини, встановлення стегнового імпланту має проходити без міжвиросткової резекції кісткової тканини.
Вимоги до гомілкового компоненту: Гомілковий компонент має бути модульним (складатися з металевого плато і поліетиленової вставки). Враховуючи антропологічні особливості людини металеве плато гомілкового компоненту має бути симетричним і має мати не менш, як 11 типорозмірів, виготовлено з CoCrMo сплаву. Поперечний діаметр має становити не менше 60 мм для 1 типорозміру та 85 мм для 6 типорозміру та передньо-задній від 41 до 58 мм відповідно. Конструкція металевого плато має бути без ротаційної платформи, та має мати вбудований задній схил 3 градуси.
Вимоги до поліетиленової вставки гомілкового компоненту: Вставка має бути з посиленим опором до зносу і виготовлена із спеціального, надчистого поліетилену з перехресними молекулярними зв’язками і має мати не менш, як 6 типорозмірів по товщині (10,12,14,17,20,25 мм). Має мати високий передній край для перешкоджання зсуву стегнового компоненту при ходьбі. Фіксація вставки у гомілковому компоненті повинна забезпечуватися запірним механізмом по типу ластівчиного хвоста, що дозволяє інтраопераційну заміну вставки в імплантованому гомілковому компоненті.
Такі чітки параметри не є основними чи дуже суттєвими характеристиками ендопротезу, а така специфічність визначення може вказувати на спрямованість медико-технічних вимог на конкретного виробника.
Технічні вимоги суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які можуть запропонувати продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників.
Кожен виробник проектує та виготовляє свій ендопротез колінного суглобу з врахуванням ycix найкращих напрацювань в сфері ендопротезування та внмог сертифікуючи органів.
Ендопротез колінного суглобу розглядається, як комплексннй виріб. Тобто не можна стверджувати, що кожен окремий елемент, а саме компоненти з конкретною кількістю типорозмірів, розміром поперечного діаметру, кутом згинання, певним кутом нахилу, конкретною товщиною не виконують певних вимог по стабільності i відновленню функцій колінного суглобу, оскільки виробником може бути закладено в конструкції ендопротеза колінного суглобу комплексний підхід до течнічних показників окремих елементів. Тобто, певні характеристнки одного елемента можуть компенсовуватися технічними характеристиками іншого елементу. Відповідно такі компоненти необхідно розглядати тільки в сукупності усіх факторів.
Koжен виробник, який пройшов сертифікацію має досвід імплантації та може відповідально стверджувати, що саме його ендопротез забезпечує якісне відновлення усіх функцій колінного суглобу і для підтвердження цього надати комплексне обґрунтування.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Також, існує практика розгляду скарг АМКУ, щодо встановлення чітких вимог з описом конструкцій. АМКУ зобов’язує замовників вносити зміни до тендерної документації. Як приклад, Рішення АМКУ №15109-р/пк-пз від 21.10.2019 р.
На підстві вищенаведеного, просимо видалити з медико-технічних вимог вимоги щодо технічні характеристики компонентів та внести необхідні зміни до тендерної пропозиції.
2. п. 5 Додатку 3 Тендерної документації встановлено, що запропоновані вироби повинні відповідати стандартам ISO. Дана інформація повинна бути підтверджена відповідними сертифікатами.
Мова йде саме про сертифікати. По-перше, просимо надати роз’яснення якими саме сертифікатами ISO повинна бути підтверджена інформація.
По-друге, хочемо зазначити, що система ISO, як ви знаєте, підтверджує якість виробничих процесів, що відбуваються на підприємстві, а не безпосередньо якісні характеристики продукту (товарів, послуг), а застосування стандарту ISO для сертифікації систем управління якістю носить рекомендаційний характер.
Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Тобто сертифікат ISO не є документом, який зазначає інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а лише свідчить про налагоджені процеси виробництва на підприємстві.
По-третє, відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації, наведено у Наказі Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01 лютого 2005 року № 28 «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04 травня 2005 року за № 466/10746 (із змінами)). Але зазначений Декрет втратив чинність з 1 січня 2018 року (стаття 27 Декрету), а зазначений Наказ втратив чинність 16.03.2018 (Наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 26.01.2018 за № 93 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 лютого 2018 р. за № 194/31646). Таким чином предмет закупівлі не підлягає обов’язковій сертифікації.
Відповідно до п. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції.
На підставі вищенаведеного, просимо внести зміни до цієї вимоги Тендерної документації, додавши фразу «…у разі наявності».
3. Абз. 7 Медико-технічних вимог Додатку 3 Тендерної документації встановлено, що ендопротези мають бути виготовлені з матеріалів згідно з міжнародними стандартами ISO з біологічно інертних, немагнітних, корозійностійких, міцних матеріалів.
Як вже зазначалося вище, система ISO, підтверджує якість виробничих процесів, що відбуваються на підприємстві, а не безпосередньо якісні характеристики продукту (товарів, послуг), а саме стандарти ISO не регулюють з яких саме матеріалів виготовляються ендопротези.
На підставі вищенаведеного просимо привести зазначену вимогу у належний вигляд.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня !
Уповноважена особа ОКНП «Чернівецька лікарня швидкої медичної допомоги» уважно вивчила Вашу запит на роз’яснення та повідомляє наступне.
І. Щодо медико технічних вимог до ендопротезів, в тому числі вимог до стегнового, гомілкового компонентів та до поліетиленової вставки гомілкового компоненту звертаємо, увагу, що питання визначення технічної специфікації урегульоване положеннями статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон).
Відповідно до статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Звичайно, медико - технічні вимоги до стегнового компоненту, до гомілкового компоненту та поліетиленової вставки гомілкового компоненту, як і будь-які інші вимоги тендерної документації можуть обмежити можливість учасників, які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі.
Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами.
В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, визначених у Законі №1197-VII, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісного товару.
Більш того, акцентуємо увагу, що вимоги Додатку № 3 до тендерної документації розроблене виходячи із об'єктивних потреб пацієнтів Замовника, а не можливостей потенційних Учасників закупівлі.
Додатково повідомляємо, що визначення обсягу медико - технічних вимог покладено виключно на Замовника,, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками Процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на Замовника щодо вибору обґрунтування медико- технічних вимог предмету закупівлі.
Враховуючи вищевикладене у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
ІІ. Щодо відповідності запропонованих виробів міжнародним стандартам ISO потрібно вказати наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник у тендерній документації самостійно зазначає інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) та інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Згідно із ч. 3 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Враховуючи вищевикладене, Замовником визначено, що «Запропоновані вироби повинні відповідати стандартам ISO. Дана інформація повинна бути підтверджена відповідними сертифікатами».
Звертаємо увагу, що вказане питання врегулювано Законом України "Про стандартизацію" та відповідними наказами Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості».
Вимога відповідності запропонованих виробів міжнародним стандартам ISO встановлена для того, щоб бути впевненим у тому що, товар, який є предметом даної закупівлі, повністю відповідає усім вимогам та стандартам. Адже, системи відповідності стандартам ISO є найкращим загальновизнаним у світі запобіжним механізмом, який забезпечує якість продукції на всіх етапах її виробничого (життєвого) циклу і сприяє підвищенню результативності роботи.
Наявність в компанії Учасника чи виробника діючого сертифікату ISO є гарантією якості та безпеки використання продукту для майбутнього клієнта. Адже, ці загальновстановлені стандарти визначають виробничі характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високій якості продукції, дотримання технологічних процесів та професіоналізмі компанії, а наявність екологічних сертифікатів ISO гарантує йому екологічність товарів та процесу їх виробництва.
По-друге, що теж дуже важливо, у розробці стандартів окрім виробників продукції та постачальників участь беруть і споживачі з різних країн. Це дозволяє сертифікованим компаніям, повною мірою враховувати практично будь-які вимоги і побажання клієнтів та відповідати їм. Окрім цього, щороку організація, яка отримала сертифікат ISO, повинна його підтверджувати і проходити повторну перевірку аудиторами міжнародної компанії зі стандартизації.
Міжнародні стандарти дозволяють отримати технологічні, економічні і соціальні вигоди. Вони допомагають гармонізувати технічні характеристики товарів, що робить їх більш ефективними та безпечними для навколишнього середовища, адже технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Більш того вимоги стандартів ISO є загальними, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає.
Враховуючи вищевикладене, вказана вимога не можу бути встановлена як дискримінаційна, адже вона не встановлює жодних обмежень для потенційних Учасників, звертаємо увагу, що до аналогічного висновку прийшла Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своєму рішенні № 3463-р/пк-пз від 13.04.2018 року, більш детально ознайомитись з вказаним рішенням можливо за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-01-23-002492-a.
Підсумовуючи вищевикладене, Замовник вважає, що при підготовці тендерної документації було дотримано вимоги норм Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі і принципів, що закріплені в статті 5 вказаного Закону, тому підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Уповноважена особа ОКНП «Чернівецька лікарня швидкої медичної допомоги» уважно вивчила Вашу запит на роз’яснення та повідомляє наступне.
І. Щодо медико технічних вимог до ендопротезів, в тому числі вимог до стегнового, гомілкового компонентів та до поліетиленової вставки гомілкового компоненту звертаємо, увагу, що питання визначення технічної специфікації урегульоване положеннями статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон).
Відповідно до статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Звичайно, медико - технічні вимоги до стегнового компоненту, до гомілкового компоненту та поліетиленової вставки гомілкового компоненту, як і будь-які інші вимоги тендерної документації можуть обмежити можливість учасників, які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі.
Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами.
В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, визначених у Законі №1197-VII, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісного товару.
Більш того, акцентуємо увагу, що вимоги Додатку № 3 до тендерної документації розроблене виходячи із об'єктивних потреб пацієнтів Замовника, а не можливостей потенційних Учасників закупівлі.
Додатково повідомляємо, що визначення обсягу медико - технічних вимог покладено виключно на Замовника,, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками Процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на Замовника щодо вибору обґрунтування медико- технічних вимог предмету закупівлі.
Враховуючи вищевикладене у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
ІІ. Щодо відповідності запропонованих виробів міжнародним стандартам ISO потрібно вказати наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник у тендерній документації самостійно зазначає інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) та інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Згідно із ч. 3 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Враховуючи вищевикладене, Замовником визначено, що «Запропоновані вироби повинні відповідати стандартам ISO. Дана інформація повинна бути підтверджена відповідними сертифікатами».
Звертаємо увагу, що вказане питання врегулювано Законом України "Про стандартизацію" та відповідними наказами Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості».
Вимога відповідності запропонованих виробів міжнародним стандартам ISO встановлена для того, щоб бути впевненим у тому що, товар, який є предметом даної закупівлі, повністю відповідає усім вимогам та стандартам. Адже, системи відповідності стандартам ISO є найкращим загальновизнаним у світі запобіжним механізмом, який забезпечує якість продукції на всіх етапах її виробничого (життєвого) циклу і сприяє підвищенню результативності роботи.
Наявність в компанії Учасника чи виробника діючого сертифікату ISO є гарантією якості та безпеки використання продукту для майбутнього клієнта. Адже, ці загальновстановлені стандарти визначають виробничі характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високій якості продукції, дотримання технологічних процесів та професіоналізмі компанії, а наявність екологічних сертифікатів ISO гарантує йому екологічність товарів та процесу їх виробництва.
По-друге, що теж дуже важливо, у розробці стандартів окрім виробників продукції та постачальників участь беруть і споживачі з різних країн. Це дозволяє сертифікованим компаніям, повною мірою враховувати практично будь-які вимоги і побажання клієнтів та відповідати їм. Окрім цього, щороку організація, яка отримала сертифікат ISO, повинна його підтверджувати і проходити повторну перевірку аудиторами міжнародної компанії зі стандартизації.
Міжнародні стандарти дозволяють отримати технологічні, економічні і соціальні вигоди. Вони допомагають гармонізувати технічні характеристики товарів, що робить їх більш ефективними та безпечними для навколишнього середовища, адже технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Більш того вимоги стандартів ISO є загальними, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає.
Враховуючи вищевикладене, вказана вимога не можу бути встановлена як дискримінаційна, адже вона не встановлює жодних обмежень для потенційних Учасників, звертаємо увагу, що до аналогічного висновку прийшла Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своєму рішенні № 3463-р/пк-пз від 13.04.2018 року, більш детально ознайомитись з вказаним рішенням можливо за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-01-23-002492-a.
Підсумовуючи вищевикладене, Замовник вважає, що при підготовці тендерної документації було дотримано вимоги норм Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі і принципів, що закріплені в статті 5 вказаного Закону, тому підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 15 лютого 2021 12:02
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ФОП КРИШТАНОВИЧ ОЛЬГА ГРИГОРІВНА |
79 950,00
UAH з ПДВ
|
79 950,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ФОП АЛЕКСЕЄНКО НАДІЯ БОРИСІВНА |
80 000,00
UAH з ПДВ
|
80 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ФОП КРИШТАНОВИЧ ОЛЬГА ГРИГОРІВНА #2079602662 |
Переможець |
79 950,00
UAH з ПДВ
|
18 лютого 2021 17:47
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
31 січня 2022 18:38
|
Електронний підпис | укладений |
09 березня 2021 10:18
|
Договір | укладений |
09 березня 2021 10:13
|