Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
код ДК 021:2015 - 90920000-2 (Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень) (дератизація та дезінсекція)
Очікувана вартість
290 000,00 UAH
UA-2021-01-26-002677-c ● ca4c57de6f3341fc9b93025ee5391a18
Відкриті торги
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ОБОЛОНСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ |
Код ЄДРПОУ: | 37445442 |
Місцезнаходження: | 04211, Україна , Київська обл., Київ, вул. Йорданська, 11-а |
Контактна особа: |
Кожина Альона Вікторівна 380444197359 obolon_osvita_tender@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 26 січня 2021 12:27 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 27 лютого 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 05 березня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 09 березня 2021 18:00 |
Очікувана вартість: | 290 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 2 900,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:90920000-2: Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень
Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг. 1 послуга Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг. м. Київ, Оболонський район, заклади освіти згідно дислокації. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг. протягом 2021 року Джерело фінансування – місцевий бюджет Інформація про мову, якою повинні готуватись тендерні пропозиції: під час проведення процедури закупівлі усі документи, що готуються учасником викладаються українською мовою. Вид забезпечення тендерних пропозиції : не вимагається
Розгорнути
Згорнути
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
код ДК 021:2015 - 90920000-2 (Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень) (дератизація та дезінсекція)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2021
ДК 021:2015: 90920000-2 — Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Оплата послуг здійснюється Замовником шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Підрядника згідно актів виконаних робіт (наданих послуг). | Пiсляоплата | 14 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
01 березня 2021 16:40 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
01 березня 2021 16:39 |
Перелік змін від 01.03.2021.docx | |
01 березня 2021 16:39 |
ТД дератизація зі змінами від 01.03.2021.docx |
01 березня 2021 16:40 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
01 березня 2021 16:39 |
Перелік змін від 01.03.2021.docx
|
|||
01 березня 2021 16:39 |
ТД дератизація зі змінами від 01.03.2021.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Щодо вимог тендерної документації
Дата подання: 27 січня 2021 19:02
Дата відповіді: 29 січня 2021 12:01
Доброго дня!
Надайте, будь-ласка, пояснення, що є предметом оголошеної Вами закупівлі: надання профілактичних дезпослуг в приміщеннях загальноосвітніх закладів Вашого району з використанням "ефективних та безпечних деззасобів, які зареєстровані МОЗ України; забезпечення належного санітарно-епідеміологічого благополуччя " (як Вами записано в документації),
чи - перевезення небезпечних вантажів (з наявністю водіїв (не менше двох), що будуть залучені до перевезення пестицидів та агрохімікатів, які мають «Свідоцтво про підготовку водія транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі», ….... автомобіля, призначеного для перевезення пестицидів та Свідоцтва про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів…..., з погодженням маршруту руху під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів, виданого Національною поліцією України......., з наявністю "місця поховання" та ліміту на утворення і розміщення відходів .....) ???
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний учаснику!На ваші питання повідомляємо наступне.
Закупівля послуг із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (дератизація та дезінсекція) здійснюється на виконання вимог законів України «Про захист населення від інфекційних хвороб» (ст.18, ст.33) та «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» (ст. 30).
Відповідно до ст.34 «Про захист населення від інфекційних хвороб» дезінфекційні засоби – це хімічні речовини, біологічні чинники та засоби медичного призначення, що застосовуються для проведення дезінфекційних заходів, підлягають гігієнічній регламентації та державній реєстрації в порядку, встановленому законодавством.
Виробництво, зберігання, транспортування, застосування та реалізація дезінфекційних засобів здійснюються з дотриманням вимог відповідних нормативно-правових актів.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про пестициди і агрохімікати» пестициди - токсичні речовини, їх сполуки або суміші речовин хімічного чи біологічного походження, призначені для знищення, регуляції та припинення розвитку шкідливих організмів, внаслідок діяльності яких вражаються рослини, тварини, люди і завдається шкоди матеріальним цінностям, а також гризунів, бур'янів, деревної, чагарникової рослинності, засмічуючих видів риб.
Відповідно до ст. 11 цього Закону транспортування, зберігання, застосування, утилізація, знищення та знешкодження пестицидів і агрохімікатів та торгівля ними здійснюються відповідно до вимог, встановлених чинним законодавством, санітарними правилами транспортування, зберігання і застосування пестицидів і агрохімікатів та іншими нормативними актами.
Особи, діяльність яких пов'язана з транспортуванням, зберіганням, застосуванням пестицидів і агрохімікатів та торгівлею ними, повинні мати допуск (посвідчення) на право роботи із зазначеними пестицидами і агрохімікатами. Порядок одержання такого допуску визначається Кабінетом Міністрів України.
При перевезенні небезпечних вантажів автомобільним транспортом класифікація небезпечних вантажів здійснюється на підставі частини 2 ДОПНВ і критеріїв, розроблених Комітетом експертів ООН. До переліку небезпечних вантажів за ДОПНВ відносяться дезінфекційні засоби та пестициди (зокрема Номер ООН:2588, 1601, 3142, 2902, 3352 та інші)
Вимоги до персоналу та транспорту, що задіяний у процесі перевезення небезпечних вантажів в Україні встановлені у наказі МВС №656 від 04.08.2018 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», яким затверджені: 1) Правила дорожнього перевезення небезпечних вантажів; 2) Порядок видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів; 3) Порядок погодження та оформлення маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів.
Щодо лімітів на утворення та поводження з відходами. Відповідно до ч.11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Закупівля послуг із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (дератизація та дезінсекція) здійснюється на виконання вимог законів України «Про захист населення від інфекційних хвороб» (ст.18, ст.33) та «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» (ст. 30).
Відповідно до ст.34 «Про захист населення від інфекційних хвороб» дезінфекційні засоби – це хімічні речовини, біологічні чинники та засоби медичного призначення, що застосовуються для проведення дезінфекційних заходів, підлягають гігієнічній регламентації та державній реєстрації в порядку, встановленому законодавством.
Виробництво, зберігання, транспортування, застосування та реалізація дезінфекційних засобів здійснюються з дотриманням вимог відповідних нормативно-правових актів.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про пестициди і агрохімікати» пестициди - токсичні речовини, їх сполуки або суміші речовин хімічного чи біологічного походження, призначені для знищення, регуляції та припинення розвитку шкідливих організмів, внаслідок діяльності яких вражаються рослини, тварини, люди і завдається шкоди матеріальним цінностям, а також гризунів, бур'янів, деревної, чагарникової рослинності, засмічуючих видів риб.
Відповідно до ст. 11 цього Закону транспортування, зберігання, застосування, утилізація, знищення та знешкодження пестицидів і агрохімікатів та торгівля ними здійснюються відповідно до вимог, встановлених чинним законодавством, санітарними правилами транспортування, зберігання і застосування пестицидів і агрохімікатів та іншими нормативними актами.
Особи, діяльність яких пов'язана з транспортуванням, зберіганням, застосуванням пестицидів і агрохімікатів та торгівлею ними, повинні мати допуск (посвідчення) на право роботи із зазначеними пестицидами і агрохімікатами. Порядок одержання такого допуску визначається Кабінетом Міністрів України.
При перевезенні небезпечних вантажів автомобільним транспортом класифікація небезпечних вантажів здійснюється на підставі частини 2 ДОПНВ і критеріїв, розроблених Комітетом експертів ООН. До переліку небезпечних вантажів за ДОПНВ відносяться дезінфекційні засоби та пестициди (зокрема Номер ООН:2588, 1601, 3142, 2902, 3352 та інші)
Вимоги до персоналу та транспорту, що задіяний у процесі перевезення небезпечних вантажів в Україні встановлені у наказі МВС №656 від 04.08.2018 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», яким затверджені: 1) Правила дорожнього перевезення небезпечних вантажів; 2) Порядок видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів; 3) Порядок погодження та оформлення маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів.
Щодо лімітів на утворення та поводження з відходами. Відповідно до ч.11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2021-01-26-002677-c.b1
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВ "ВС ПАРК", Код ЄДРПОУ:37590151
Дата подання: 29 січня 2021 02:35
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації, що призводять до порушення вимог Закону України Про пкублічні закупівлі
Учасник виявив дискримінаційні та протизаконні щодо кваліфікаційних вимог до учасника процедури закупівлі , що обмежує конкуренцію серед потенційних учасників процедури, зокрема:
Так, Додатком № 1 Кваліфікаційні вимоги до учасника процедури встановлені дискримінаційні вимоги до потенційних учасників:
«1.3. Учасник повинен бути зареєстрованим (розміщений) у місті Києві. На підтвердження надати висновок Київської торгово-промислової палати про виробництво товарів/виконання робіт/надання послуг, суб’єктом господарювання розташованим в Україні, місті Києві. Послуги з дезінсекції, дезінфекції, дератизації»
Відповідно до частини четвертої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019 «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель», що введений в дію 19.04.2020) (далі Закон), відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Публічні закупівлі згідно із статтею 5 Закону здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною другою статті 22 Закону тендерна документація повинна містити, зокрема перелік критеріїв оцінки та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
Відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Разом з тим, зазначені Замовником в Тендерній документації кваліфікаційні критерії , на думку Скажника, не можна пов язувати із предметом закупівлі, як таких, застосування яких передбачена нормами чинного законодавства України.
Зазначені нецінові критерії порушують вимоги частин другої та четвертої статті 5 Закону, у яких зазначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених.
Отже, кваліфікаційні критерії, передбачені є дискримінаційними щодо потенційних учасників процедур публічних закупівель та, на думку Скаржника, мають негативний вплив на конкуренцію при здійсненні процедур закупівель, та такими, що порушують вимоги частини четвертої статті 22, статті 29 Закону і принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, призводять до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції при здійсненні процедур закупівель.
Відповідно до частини другої статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію
Згідно із частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), які призвели або можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції.
Просимо вилучити зазначену дискримінаційну вимогу з тендерної документації, як таку, що порушує статтею 5 Закону України « Про Публічні закупівлі»
« 1.4. Учасник повинен надати Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстровану територіальним органом Держпраці»
Постановою КМУ від 3 березня 2020 року № 207 «Про внесення змін до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» Внесено зміни до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 84, ст. 3077; 2012 р., № 77, ст. 3117; 2018 р., № 15, ст. 509; 2019 р., № 34, ст. 1205). ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки Дод № 2; ПЕРЕЛІК машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки Дод 3; ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці Дод. № 6 та ПЕРЕЛІК машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці Додаток № 7.
Відповідно до зазначених нормативно – правового акту послуги, що є предметом закупівлі не входять до зазначених переліків та не потребують отримання Декларації відповідності МТБ
Просимо вилучити зазначену дискримінаційну вимогу з тендерної документації, як таку, що порушує статті 5 , 22 Закону України « Про Публічні закупівлі»
«П. 4.6. Для можливості оперативного реагування на термінові заявки Замовника по знищенню шкідників Учасник повинен знаходитись та проводити діяльність у місті Києві, про що надаються підтверджувальні документи.»
Відповідно до частини четвертої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019 «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель», що введений в дію 19.04.2020) (далі Закон), відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Публічні закупівлі згідно із статтею 5 Закону здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною другою статті 22 Закону тендерна документація повинна містити, зокрема перелік критеріїв оцінки та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
Відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Разом з тим, зазначені Замовником в Тендерній документації кваліфікаційні критерії , не можна пов язувати із предметом закупівлі, як таких, застосування яких передбачена нормами чинного законодавства України. Зазначений кваліфікаційний критерії порушуює вимоги частин другої та четвертої статті 5 Закону, у яких зазначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених.
Враховуючи зазначене, просимо вилучити зазначену дискримінаційну вимогу з тендерної документації, як таку, що порушує статті 5, 22 Закону України « Про Публічні закупівлі».
« п. 7 Наявність погодження місця поховання та ліміту на утворення і розміщення відходів на 2021 рік.»
Законом про скорочення кількості дозвільних документів від 09.04.2014 р. № 1193 - VII внесені зміни до Законів України "Про відходи" і "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності". Вказані зміни передбачають відміну необхідності отримання дозволів на освіту і розміщення відходів, у тому числі і узгодження Мінприроди відносно небезпечних відходів і дозволів на розміщення відходів. Постановою КМУ №118 від 18.02.2016 року скасовано дію Постанови КМУ від 03.08.1998 року № 1218 р. про погодження місця поховання та утворення лісіту на відходи .
В той же час, надання послуг з дератизації та дезінсекції не відноситься до господарської діяльності у сфері поводження з відходами, діяльність яких призводить виключно до утворення відходів
Враховуючи зазначене, просимо вилучити зазначену дискримінаційну вимогу з тендерної документації, як таку, що порушує статті 5, 22 Закону України « Про Публічні закупівлі».
2.1. Наявність відповідного дозволу Державного управління охорони навколишнього природного середовища.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» виключно законами, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються: - необхідність одержання документів дозвільного характеру та їх види; - дозвільний орган, уповноважений видавати документ дозвільного характеру; - платність або безоплатність видачі (переоформлення, анулювання) документа дозвільного характеру; - строк видачі документа дозвільного характеру або відмови у його видачі; - вичерпний перелік підстав для відмови у видачі, переоформлення, анулювання документа дозвільного характеру; - строк дії документа дозвільного характеру або необмеженість строку дії такого документа; - перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності; - перелік та вимоги до документів, які суб’єкту господарювання необхідно подати для одержання документа дозвільного характеру.
Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» № 3392-VI від 19 травня 2011 року затверджений Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності. Статтею1 Закону України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» забороняється вимагати від суб'єктів господарювання отримання документів дозвільного характеру, які не внесені до Переліку, затвердженого цим законом.
В той же час, в Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності відсутній дозвіл на надання послуг з дератизації та дезінсекції.
Враховуючи зазначене, просимо вилучити зазначену дискримінаційну вимогу з тендерної документації, як таку, що порушує статті 5 , 22 Закону України « Про Публічні закупівлі».
В разі відсутності внесених змін ми вимушені будемо звертатися до органу оскарження
Розгорнути
Згорнути
Так, Додатком № 1 Кваліфікаційні вимоги до учасника процедури встановлені дискримінаційні вимоги до потенційних учасників:
«1.3. Учасник повинен бути зареєстрованим (розміщений) у місті Києві. На підтвердження надати висновок Київської торгово-промислової палати про виробництво товарів/виконання робіт/надання послуг, суб’єктом господарювання розташованим в Україні, місті Києві. Послуги з дезінсекції, дезінфекції, дератизації»
Відповідно до частини четвертої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019 «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель», що введений в дію 19.04.2020) (далі Закон), відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Публічні закупівлі згідно із статтею 5 Закону здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною другою статті 22 Закону тендерна документація повинна містити, зокрема перелік критеріїв оцінки та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
Відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Разом з тим, зазначені Замовником в Тендерній документації кваліфікаційні критерії , на думку Скажника, не можна пов язувати із предметом закупівлі, як таких, застосування яких передбачена нормами чинного законодавства України.
Зазначені нецінові критерії порушують вимоги частин другої та четвертої статті 5 Закону, у яких зазначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених.
Отже, кваліфікаційні критерії, передбачені є дискримінаційними щодо потенційних учасників процедур публічних закупівель та, на думку Скаржника, мають негативний вплив на конкуренцію при здійсненні процедур закупівель, та такими, що порушують вимоги частини четвертої статті 22, статті 29 Закону і принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, призводять до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції при здійсненні процедур закупівель.
Відповідно до частини другої статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію
Згідно із частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), які призвели або можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції.
Просимо вилучити зазначену дискримінаційну вимогу з тендерної документації, як таку, що порушує статтею 5 Закону України « Про Публічні закупівлі»
« 1.4. Учасник повинен надати Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстровану територіальним органом Держпраці»
Постановою КМУ від 3 березня 2020 року № 207 «Про внесення змін до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» Внесено зміни до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 84, ст. 3077; 2012 р., № 77, ст. 3117; 2018 р., № 15, ст. 509; 2019 р., № 34, ст. 1205). ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки Дод № 2; ПЕРЕЛІК машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки Дод 3; ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці Дод. № 6 та ПЕРЕЛІК машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці Додаток № 7.
Відповідно до зазначених нормативно – правового акту послуги, що є предметом закупівлі не входять до зазначених переліків та не потребують отримання Декларації відповідності МТБ
Просимо вилучити зазначену дискримінаційну вимогу з тендерної документації, як таку, що порушує статті 5 , 22 Закону України « Про Публічні закупівлі»
«П. 4.6. Для можливості оперативного реагування на термінові заявки Замовника по знищенню шкідників Учасник повинен знаходитись та проводити діяльність у місті Києві, про що надаються підтверджувальні документи.»
Відповідно до частини четвертої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019 «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель», що введений в дію 19.04.2020) (далі Закон), відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Публічні закупівлі згідно із статтею 5 Закону здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною другою статті 22 Закону тендерна документація повинна містити, зокрема перелік критеріїв оцінки та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
Відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Разом з тим, зазначені Замовником в Тендерній документації кваліфікаційні критерії , не можна пов язувати із предметом закупівлі, як таких, застосування яких передбачена нормами чинного законодавства України. Зазначений кваліфікаційний критерії порушуює вимоги частин другої та четвертої статті 5 Закону, у яких зазначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених.
Враховуючи зазначене, просимо вилучити зазначену дискримінаційну вимогу з тендерної документації, як таку, що порушує статті 5, 22 Закону України « Про Публічні закупівлі».
« п. 7 Наявність погодження місця поховання та ліміту на утворення і розміщення відходів на 2021 рік.»
Законом про скорочення кількості дозвільних документів від 09.04.2014 р. № 1193 - VII внесені зміни до Законів України "Про відходи" і "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності". Вказані зміни передбачають відміну необхідності отримання дозволів на освіту і розміщення відходів, у тому числі і узгодження Мінприроди відносно небезпечних відходів і дозволів на розміщення відходів. Постановою КМУ №118 від 18.02.2016 року скасовано дію Постанови КМУ від 03.08.1998 року № 1218 р. про погодження місця поховання та утворення лісіту на відходи .
В той же час, надання послуг з дератизації та дезінсекції не відноситься до господарської діяльності у сфері поводження з відходами, діяльність яких призводить виключно до утворення відходів
Враховуючи зазначене, просимо вилучити зазначену дискримінаційну вимогу з тендерної документації, як таку, що порушує статті 5, 22 Закону України « Про Публічні закупівлі».
2.1. Наявність відповідного дозволу Державного управління охорони навколишнього природного середовища.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» виключно законами, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються: - необхідність одержання документів дозвільного характеру та їх види; - дозвільний орган, уповноважений видавати документ дозвільного характеру; - платність або безоплатність видачі (переоформлення, анулювання) документа дозвільного характеру; - строк видачі документа дозвільного характеру або відмови у його видачі; - вичерпний перелік підстав для відмови у видачі, переоформлення, анулювання документа дозвільного характеру; - строк дії документа дозвільного характеру або необмеженість строку дії такого документа; - перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності; - перелік та вимоги до документів, які суб’єкту господарювання необхідно подати для одержання документа дозвільного характеру.
Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» № 3392-VI від 19 травня 2011 року затверджений Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності. Статтею1 Закону України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» забороняється вимагати від суб'єктів господарювання отримання документів дозвільного характеру, які не внесені до Переліку, затвердженого цим законом.
В той же час, в Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності відсутній дозвіл на надання послуг з дератизації та дезінсекції.
Враховуючи зазначене, просимо вилучити зазначену дискримінаційну вимогу з тендерної документації, як таку, що порушує статті 5 , 22 Закону України « Про Публічні закупівлі».
В разі відсутності внесених змін ми вимушені будемо звертатися до органу оскарження
Рішення замовника: Вимога відхилена
03 лютого 2021 16:03
Доброго дня!
Наявність висновку Київської торгово-промислової палати про виробництво товарів/виконання робіт/надання послуг, суб’єктом господарювання розташованим в Україні, місті Києві підтверджує, що учасник має реальну матеріально-технічну базу та є реальним учасником ринку надання послуг із дезінсекції, дезінфекції, дератизації.
По Декларації МТБ Держпраці.
Вказана вимога стосується учасників, які при наданні послуг застосовуються дезінфекційні засоби, які належать до переліків, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року № 1107 (зі змінами) «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки». Якщо ж технологічним процесом надання послуг не передбачено використання небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, то учасник надає відповідне роз’яснення у довільній формі і не подає копію декларації.
Про відходи
На уточнююче питання з цього приводу була надана відповідь наступного змісту «Щодо лімітів на утворення та поводження з відходами. Відповідно до ч.11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.»
Наявність висновку Київської торгово-промислової палати про виробництво товарів/виконання робіт/надання послуг, суб’єктом господарювання розташованим в Україні, місті Києві підтверджує, що учасник має реальну матеріально-технічну базу та є реальним учасником ринку надання послуг із дезінсекції, дезінфекції, дератизації.
По Декларації МТБ Держпраці.
Вказана вимога стосується учасників, які при наданні послуг застосовуються дезінфекційні засоби, які належать до переліків, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року № 1107 (зі змінами) «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки». Якщо ж технологічним процесом надання послуг не передбачено використання небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, то учасник надає відповідне роз’яснення у довільній формі і не подає копію декларації.
Про відходи
На уточнююче питання з цього приводу була надана відповідь наступного змісту «Щодо лімітів на утворення та поводження з відходами. Відповідно до ч.11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.»
Номер вимоги: UA-2021-01-26-002677-c.b2
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВ "ВС ПАРК", Код ЄДРПОУ:37590151
Дата подання: 29 січня 2021 10:11
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації, які порушують норма Закону України " Про публічні закупівлі"
Детально проаналізувавши тендерну документацію, ми як потенційні Учасники не можемо прийняти участь в закупівлі з причин всатановлених дискримінаційних вимог, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку.
Просимо вилучити дискримінаційні вимоги, а саме:
1. Виключити пп. 4.1 п. 4 « Додатку 1 до Тендерної документації, а саме: Копія ліцензії МОЗ України на медичну практику за спеціальністю дезінфекційна справа.
Відповідно до технічних вимог, які визначені у Додатку 2 тендерної документації, Замовником планується закупити послуги з дератизації та дезінсекції, які надаються родентицидними препаратами та інсектицидами. Інформація про закупівлю послуг з дезінфекції з використанням дезінфектантів взагалі відсутня, при цьому Замовник вимагає від учасника надання ліцензії на дезінфекційну справу (медична діяльність), яка не є предметом закупівлі. Крім того, зазначаємо, що послуги з дезінфекції підлягають ліцензуванню як вид медичної діяльності лише тоді, коли вони надаються як самостійні послуги в рамках медичної допомоги. Оскільки послуги з дезінсекції та дератизації, які є предметом закупівлі, надаються не в рамках медичної допомоги, не є медичною діяльністю та не включені до санітарно-профілактичних заходів в рамках меддопомоги, то ліцензія не потрібна. Відповідно до ст. 9 Закону України від 1 червня 2000 року №1775-III «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» зі змінами та доповненнями операції з постачання послуг з проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт не входять до переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню. Для більш деталізованого вивчення даного питання надаємо посилання на лист Міністерства охорони здоров’я України від 11.08.2014 № 05.02-Д-1/1902-14/23264 «Щодо проведення дератизаційних робіт» в якому чітко визначено, що ліцензування діяльності з проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт не передбачено https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v3264282-14 Оскільки законодавством відмінене ліцензування проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт і даний вид діяльності згідно КВЕД-2010 віднесений до коду 81.29. Інші види діяльності з прибирання (включає діяльність з дезінфекції, дезінсекції, дератизації будівель, суден, поїздів тощо), і таким чином, цим видом діяльності може займатися будь-який господарюючий суб’єкт. Замовник своїми вимогами ставить дискримінаційні вимоги по відношенню до всіх суб’єктів господарювання, які можуть виконати умови надання послуг, але не мають ліцензії МОЗ України на медичну практику за спеціальністю дезінфекційна справа.
Приклад позиції органу оскарження за № 18896-р\пк-пз від 20.12.2019 року ( UA -2020-07-20-002266-b.a2) UA-2019-12-10-004424-bопубліковано постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
2. Виключити вимогу п. 2.2 Кваліфікаційних критеріїв Додатку 1 до тендерної документації в частині щодо: «Довідка довільної форми .. « не менше 1-го лікаря дезінфекціоніста – надати диплом державного зразка про вищу освіту та сертифікат за відповідною спеціальністю; , не менше 1-го інструктора – дезінфектора) надати диплом державного зразка за спеціальністю « Медико-профілактична справа»
Зазначені кваліфікації відносяться до Випуску 78 "Охорона здоров'я" Довідника кваліфікаційних характеристик професій (ДКХП) працівників розроблено з урахуванням змін державних стандартів щодо класифікації професій та чинної номенклатури посад медичних працівників системи Міністерства охорони здоров'я України (а саме професії: Про те суб’єкти господарювання, що здійснюють надання послуги, що є предметом закупівлі не мають обов’язку бути закладом охорони здоров’я, мати ліцензію, не зобов’язані мати в штаті посадових осіб – лікаря-дезінфекціоніста, інструктора - дезінфектора т.і. Таким чином Замовник обмежує право участі в закупівлі не закладів охорони здоров’я.
Відповідно до Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" медична практика, у т.ч. і "Дезінфекційна справа" підлягає ліцензуванню. Вимоги до суб'єктів господарювання, які мають на меті здійснювати медичну практику викладені у Ліцензійних умовах провадження господарської діяльності з медичної практики, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 р. № 285. Відповідно до вимог законодавства, якщо ліцензію на медичну практику буде отримувати юридична особа, то повинен бути створений у структурі підприємства медичний заклад і підприємство повинно мати у штаті лікаря-дезінфекціоніста, інструктора-дезінфектора. Про те суб’єкти господарювання, що здійснюють надання послуг, які є предметом закупівлі, не мають обов’язку бути закладом охорони здоров’я, мати ліцензію, та обов’язку мати в штаті посадових осіб – лікаря-дезінфекціоніста, інструктора - дезінфектора. Відповідно до діючих норм чинного законодавства, суб'єкт господарювання, що проводить дезінфекційні, дезінсекційні, дератизаційні роботи, повинен мати не менше двох штатних спеціалістів, які займаються організацією робіт з дезінфекції, дезінсекції, дератизації, мають відповідну спеціальну освіту і відповідають єдиним кваліфікаційним вимогам. У суб'єкта господарювання повинні бути затверджені посадові інструкції для спеціалістів (дезінфектор, технік – дезінфектор), діяльність яких безпосередньо пов'язана з провадженням дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт, у яких викладені основні функції, професійні знання, компетенція та інші вимоги до працівників. Таким чином, замовник не має права вимагати обов’язкову наявність лікаря-дезінфекціоніста, інструктора-дезінфектора, якщо згідно із законом вони не потрібні для здійснення того чи іншого виду діяльності. Отже враховуючи вищевикладене, зазначені вимоги щодо обов’язкової наявності лікаря - дезінфекціоніста та інструктора – дезінфектора чітко прописано під конкретну організацію, обмежує коло інших потенційних учасників та дискримінує їх.
Приклад позиції органу оскарження №12652-р/пк-пз від 11.12.2018 р. (UA-2018-11-04-000003-a).; за № 18896-р\пк-пз від 20.12.2019 року ( UA -2020-07-20-002266-b.a2) UA-2019-12-10-004424-bопубліковано постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
В разі не внесення змін до тендерної документації, ми будемо вимушені звертатися до органу оскарження.
Зазначені дискримінаційні вимогу порушують принципи публічних закупівель Закону України « Про публічні закупівлі»
Розгорнути
Згорнути
Просимо вилучити дискримінаційні вимоги, а саме:
1. Виключити пп. 4.1 п. 4 « Додатку 1 до Тендерної документації, а саме: Копія ліцензії МОЗ України на медичну практику за спеціальністю дезінфекційна справа.
Відповідно до технічних вимог, які визначені у Додатку 2 тендерної документації, Замовником планується закупити послуги з дератизації та дезінсекції, які надаються родентицидними препаратами та інсектицидами. Інформація про закупівлю послуг з дезінфекції з використанням дезінфектантів взагалі відсутня, при цьому Замовник вимагає від учасника надання ліцензії на дезінфекційну справу (медична діяльність), яка не є предметом закупівлі. Крім того, зазначаємо, що послуги з дезінфекції підлягають ліцензуванню як вид медичної діяльності лише тоді, коли вони надаються як самостійні послуги в рамках медичної допомоги. Оскільки послуги з дезінсекції та дератизації, які є предметом закупівлі, надаються не в рамках медичної допомоги, не є медичною діяльністю та не включені до санітарно-профілактичних заходів в рамках меддопомоги, то ліцензія не потрібна. Відповідно до ст. 9 Закону України від 1 червня 2000 року №1775-III «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» зі змінами та доповненнями операції з постачання послуг з проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт не входять до переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню. Для більш деталізованого вивчення даного питання надаємо посилання на лист Міністерства охорони здоров’я України від 11.08.2014 № 05.02-Д-1/1902-14/23264 «Щодо проведення дератизаційних робіт» в якому чітко визначено, що ліцензування діяльності з проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт не передбачено https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v3264282-14 Оскільки законодавством відмінене ліцензування проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт і даний вид діяльності згідно КВЕД-2010 віднесений до коду 81.29. Інші види діяльності з прибирання (включає діяльність з дезінфекції, дезінсекції, дератизації будівель, суден, поїздів тощо), і таким чином, цим видом діяльності може займатися будь-який господарюючий суб’єкт. Замовник своїми вимогами ставить дискримінаційні вимоги по відношенню до всіх суб’єктів господарювання, які можуть виконати умови надання послуг, але не мають ліцензії МОЗ України на медичну практику за спеціальністю дезінфекційна справа.
Приклад позиції органу оскарження за № 18896-р\пк-пз від 20.12.2019 року ( UA -2020-07-20-002266-b.a2) UA-2019-12-10-004424-bопубліковано постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
2. Виключити вимогу п. 2.2 Кваліфікаційних критеріїв Додатку 1 до тендерної документації в частині щодо: «Довідка довільної форми .. « не менше 1-го лікаря дезінфекціоніста – надати диплом державного зразка про вищу освіту та сертифікат за відповідною спеціальністю; , не менше 1-го інструктора – дезінфектора) надати диплом державного зразка за спеціальністю « Медико-профілактична справа»
Зазначені кваліфікації відносяться до Випуску 78 "Охорона здоров'я" Довідника кваліфікаційних характеристик професій (ДКХП) працівників розроблено з урахуванням змін державних стандартів щодо класифікації професій та чинної номенклатури посад медичних працівників системи Міністерства охорони здоров'я України (а саме професії: Про те суб’єкти господарювання, що здійснюють надання послуги, що є предметом закупівлі не мають обов’язку бути закладом охорони здоров’я, мати ліцензію, не зобов’язані мати в штаті посадових осіб – лікаря-дезінфекціоніста, інструктора - дезінфектора т.і. Таким чином Замовник обмежує право участі в закупівлі не закладів охорони здоров’я.
Відповідно до Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" медична практика, у т.ч. і "Дезінфекційна справа" підлягає ліцензуванню. Вимоги до суб'єктів господарювання, які мають на меті здійснювати медичну практику викладені у Ліцензійних умовах провадження господарської діяльності з медичної практики, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 р. № 285. Відповідно до вимог законодавства, якщо ліцензію на медичну практику буде отримувати юридична особа, то повинен бути створений у структурі підприємства медичний заклад і підприємство повинно мати у штаті лікаря-дезінфекціоніста, інструктора-дезінфектора. Про те суб’єкти господарювання, що здійснюють надання послуг, які є предметом закупівлі, не мають обов’язку бути закладом охорони здоров’я, мати ліцензію, та обов’язку мати в штаті посадових осіб – лікаря-дезінфекціоніста, інструктора - дезінфектора. Відповідно до діючих норм чинного законодавства, суб'єкт господарювання, що проводить дезінфекційні, дезінсекційні, дератизаційні роботи, повинен мати не менше двох штатних спеціалістів, які займаються організацією робіт з дезінфекції, дезінсекції, дератизації, мають відповідну спеціальну освіту і відповідають єдиним кваліфікаційним вимогам. У суб'єкта господарювання повинні бути затверджені посадові інструкції для спеціалістів (дезінфектор, технік – дезінфектор), діяльність яких безпосередньо пов'язана з провадженням дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт, у яких викладені основні функції, професійні знання, компетенція та інші вимоги до працівників. Таким чином, замовник не має права вимагати обов’язкову наявність лікаря-дезінфекціоніста, інструктора-дезінфектора, якщо згідно із законом вони не потрібні для здійснення того чи іншого виду діяльності. Отже враховуючи вищевикладене, зазначені вимоги щодо обов’язкової наявності лікаря - дезінфекціоніста та інструктора – дезінфектора чітко прописано під конкретну організацію, обмежує коло інших потенційних учасників та дискримінує їх.
Приклад позиції органу оскарження №12652-р/пк-пз від 11.12.2018 р. (UA-2018-11-04-000003-a).; за № 18896-р\пк-пз від 20.12.2019 року ( UA -2020-07-20-002266-b.a2) UA-2019-12-10-004424-bопубліковано постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
В разі не внесення змін до тендерної документації, ми будемо вимушені звертатися до органу оскарження.
Зазначені дискримінаційні вимогу порушують принципи публічних закупівель Закону України « Про публічні закупівлі»
Рішення замовника: Вимога відхилена
03 лютого 2021 16:01
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» дезінфекційні заходи (дезінфекція, дезінсекція, дератизація) - заходи щодо знищення у середовищі життєдіяльності людини збудників інфекційних хвороб (дезінфекція) та їх переносників - комах (дезінсекція) і гризунів (дератизація).
Відповідно до ст. 18 цього Закону Юридичні особи незалежно від форм власності та громадяни забезпечують проведення профілактичних дезінфекційних заходів у жилих, виробничих та інших приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках, що належать їм на праві власності чи надані в користування, здійснюють інші заходи з метою недопущення розмноження гризунів і комах у приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках.
Власники, а також керівники та інші посадові особи підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності зобов'язані в межах своїх повноважень сприяти медичним працівникам у здійсненні заходів щодо захисту населення від інфекційних хвороб.
У Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників системи охорони здоров'я, затвердженого наказом МОЗ від 29 березня 2002 р. №117 передбачені кваліфікаційні характеристики дезінфектора, інструктора-дезінфектора та лікаря – дезінфекціоніста, зокрема:
ЛІКАР-ДЕЗІНФЕКЦІОНІСТ
ЗАВДАННЯ ТА ОБОВ'ЯЗКИ. Керується чинним законодавством України про охорону здоров'я та нормативно-правовими актами, що визначають діяльність органів управління та закладів охорони здоров'я, організацію санітарно-епідеміологічної служби. Проводить дезінфекційні заходи при різних групах інфекцій, зокрема особливо небезпечних і карантинних. Контролює якість дезінфекційних, дезінсекційних і дератизаційних робіт на об'єктах. Бере участь в проведенні протиепідемічних заходів при появі осередку інфекції. Надає організаційно-методичну допомогу лікувально-профілактичним та немедичним установам з питань дезінфекції, дезінсекції, дератизації і стерилізації. Керує роботою середнього медичного персоналу. Планує роботу та проводить аналіз її результатів. Веде лікарську документацію. Бере активну участь у поширенні санітарно-гігієнічних знань серед населення. Постійно удосконалює свій професійний рівень.
ПОВИНЕН ЗНАТИ: чинне законодавство про охорону здоров'я та нормативні документи, що визначають діяльність органів управління та закладів охорони здоров'я; основи права в медицині; організацію санітарно-епідеміологічної служби; права, обов'язки та відповідальність лікаря-дезінфекціоніста; основні закономірності та особливості перебігу епідемічного процесу при антропонозних інфекціях в сучасних умовах, специфіку зараження при зоонозних і сапронозних інфекціях; принципи боротьби з інфекційними захворюваннями, зокрема з особливо небезпечними і карантинними інфекціями, СНІДом, внутрішньо-лікарняними інфекціями, заходи щодо їх профілактики; особливості епідеміології інфекційних захворювань, що потребують дезінфекційних і стерилізаційних заходів; види, методи і засоби дезінфекції, дезінсекції та дератизації, а також стерилізації; принципи роботи з сучасною дезінфекційною і стерилізаційною апаратурою; правила охорони праці під час роботи з дезінфекційними засобами, а також з дезінфекційною і стерилізаційною апаратурою; методи і форми організаційної та виробничої взаємодії із зацікавленими міністерствами і відомствами при проведенні профілактичних, дезінфекційних, дезінсекційних та дератизаційних заходів; правила оформлення медичної документації; форми і методи санітарно-освітньої роботи; передові інформаційні та Інтернет технології; сучасну наукову літературу та науково-практичну періодику за фахом, методи її аналізу та узагальнення.
КВАЛІФІКАЦІЙНІ ВИМОГИ
Лікар-дезінфекціоніст: повна вища освіта (спеціаліст, магістр) за напрямом підготовки "Медицина", спеціальністю "Медико-профілактична справа". Проходження інтернатури за спеціальністю "Епідеміологія" з наступною спеціалізацією з "Дезінфекційної справи". Наявність сертифіката лікаря-спеціаліста. Без вимог до стажу роботи.
Відповідно до ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» медична практика, у тому числі і за спеціальністю «Дезінфекційна справа», підлягає ліцензуванню.
Відповідно до вказаного Довідника інструктор-дезінфектор контролює роботу дезінфекторів, а дезінфектор працює під його наглядом.
Назви професії «технік-дезінфектор» не передбачено жодним класифікатором і відповідно не встановлено кваліфікаційні вимоги. Наявність посадових інструкцій не вимагається тендерною документацією, проте їх наявність передбачена трудовим законодавством.
Таким чином кваліфікаційні вимоги замовника щодо лікаря-дезінфекціоніста, інструктора-дезінфектора та відповідної дозвільної документації відповідають законодавству та не потребують внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до ст. 18 цього Закону Юридичні особи незалежно від форм власності та громадяни забезпечують проведення профілактичних дезінфекційних заходів у жилих, виробничих та інших приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках, що належать їм на праві власності чи надані в користування, здійснюють інші заходи з метою недопущення розмноження гризунів і комах у приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках.
Власники, а також керівники та інші посадові особи підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності зобов'язані в межах своїх повноважень сприяти медичним працівникам у здійсненні заходів щодо захисту населення від інфекційних хвороб.
У Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників системи охорони здоров'я, затвердженого наказом МОЗ від 29 березня 2002 р. №117 передбачені кваліфікаційні характеристики дезінфектора, інструктора-дезінфектора та лікаря – дезінфекціоніста, зокрема:
ЛІКАР-ДЕЗІНФЕКЦІОНІСТ
ЗАВДАННЯ ТА ОБОВ'ЯЗКИ. Керується чинним законодавством України про охорону здоров'я та нормативно-правовими актами, що визначають діяльність органів управління та закладів охорони здоров'я, організацію санітарно-епідеміологічної служби. Проводить дезінфекційні заходи при різних групах інфекцій, зокрема особливо небезпечних і карантинних. Контролює якість дезінфекційних, дезінсекційних і дератизаційних робіт на об'єктах. Бере участь в проведенні протиепідемічних заходів при появі осередку інфекції. Надає організаційно-методичну допомогу лікувально-профілактичним та немедичним установам з питань дезінфекції, дезінсекції, дератизації і стерилізації. Керує роботою середнього медичного персоналу. Планує роботу та проводить аналіз її результатів. Веде лікарську документацію. Бере активну участь у поширенні санітарно-гігієнічних знань серед населення. Постійно удосконалює свій професійний рівень.
ПОВИНЕН ЗНАТИ: чинне законодавство про охорону здоров'я та нормативні документи, що визначають діяльність органів управління та закладів охорони здоров'я; основи права в медицині; організацію санітарно-епідеміологічної служби; права, обов'язки та відповідальність лікаря-дезінфекціоніста; основні закономірності та особливості перебігу епідемічного процесу при антропонозних інфекціях в сучасних умовах, специфіку зараження при зоонозних і сапронозних інфекціях; принципи боротьби з інфекційними захворюваннями, зокрема з особливо небезпечними і карантинними інфекціями, СНІДом, внутрішньо-лікарняними інфекціями, заходи щодо їх профілактики; особливості епідеміології інфекційних захворювань, що потребують дезінфекційних і стерилізаційних заходів; види, методи і засоби дезінфекції, дезінсекції та дератизації, а також стерилізації; принципи роботи з сучасною дезінфекційною і стерилізаційною апаратурою; правила охорони праці під час роботи з дезінфекційними засобами, а також з дезінфекційною і стерилізаційною апаратурою; методи і форми організаційної та виробничої взаємодії із зацікавленими міністерствами і відомствами при проведенні профілактичних, дезінфекційних, дезінсекційних та дератизаційних заходів; правила оформлення медичної документації; форми і методи санітарно-освітньої роботи; передові інформаційні та Інтернет технології; сучасну наукову літературу та науково-практичну періодику за фахом, методи її аналізу та узагальнення.
КВАЛІФІКАЦІЙНІ ВИМОГИ
Лікар-дезінфекціоніст: повна вища освіта (спеціаліст, магістр) за напрямом підготовки "Медицина", спеціальністю "Медико-профілактична справа". Проходження інтернатури за спеціальністю "Епідеміологія" з наступною спеціалізацією з "Дезінфекційної справи". Наявність сертифіката лікаря-спеціаліста. Без вимог до стажу роботи.
Відповідно до ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» медична практика, у тому числі і за спеціальністю «Дезінфекційна справа», підлягає ліцензуванню.
Відповідно до вказаного Довідника інструктор-дезінфектор контролює роботу дезінфекторів, а дезінфектор працює під його наглядом.
Назви професії «технік-дезінфектор» не передбачено жодним класифікатором і відповідно не встановлено кваліфікаційні вимоги. Наявність посадових інструкцій не вимагається тендерною документацією, проте їх наявність передбачена трудовим законодавством.
Таким чином кваліфікаційні вимоги замовника щодо лікаря-дезінфекціоніста, інструктора-дезінфектора та відповідної дозвільної документації відповідають законодавству та не потребують внесення змін до тендерної документації.
Номер вимоги: UA-2021-01-26-002677-c.b3
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВ "ВС ПАРК", Код ЄДРПОУ:37590151
Дата подання: 29 січня 2021 15:04
Допущення до перевеезння небезпечних вантажів
Замовник встанови дискримінаційні в тендерній документації, що унеможливлює прийняти участь в закупівлях потенційних учасників
1. Додатку №1 пункту 1.1. пункту 1 тендерної документації Замовник встановив вимогу
Серед наведеного у довідці учасником переліку матеріально-технічної бази, обов’язкова наявність:
- не менше одного автомобіля, призначеного для перевезення пестицидів та дезінфектантів (надати копію протоколу технічного огляду транспортного засобу та Свідоцтва про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів);
2. г) водії (не менше двох), що будуть залучені до перевезення пестицидів та агрохімікатів для виконання предмету закупівлі повинні мати «Свідоцтво про підготовку водія транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі» та одна особа «Свідоцтво про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів» (надати скан-копії).
Ця вимога позбавляє потенційних учасників можливості взяти участь у процедурі закупівлі. Замовником не доведено та не встановлено причину встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Щодо надання протоколу технічного огляду транспортного засобу. Відповідно до п.1 Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 137 від 30.01.2012 року (зі змінами та доповненнями), Порядок проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів (далі - Порядок) визначає процедуру проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, зареєстрованих уповноваженими органами МВС (далі - транспортні засоби), за результатами якої встановлюється їх придатність до експлуатації або неможливість експлуатації, крім таких транспортних засобів: 1) легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби - незалежно від строку експлуатації; 2) легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них - із строком експлуатації до двох років. Тобто, фізичні та/або юридичні особи відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язані проводити технічний огляд транспортного засобу, якщо такий транспортний засіб зазначений у пп.1 і 2 п.1 Порядку, затвердженого Постановою КМУ №137 від 30.01.2012 року, а тому зазначену вимогу тендерної документації необхідно привести у відповідність з нормами чинного законодавства. Звертаємо увагу, що транспортний засіб, який планує використовувати потенційний Учасник (загальний легковий універсал-В) є легковим автомобілем, який не є таксі та автомобілем, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку. Саме тому, транспортний засіб відноситься до пп.1 і 2 п.1 Порядку, затвердженого Постановою КМУ №137 від 30.01.2012 року та, відповідно, не підлягає обов’язковому технічному огляду. Як наслідок, ми не маємо можливості надати копію протоколу технічного огляду ТЗ. Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, саме тому просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу щодо подання копії протоколу технічного огляду ТЗ.
- Щодо надання свідоцтва про допущення транспортного засобу для перевезення небезпечних вантажів. Слід звернути увагу, що на транспортний засіб, який використовується для перевезення небезпечних вантажів при наданні послуг, що є предметом даної закупівлі не видаються свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів. По-перше, відповідно до п.п. 1 і 2 Розділу ІІ Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України №656 від 04 серпня 2018 року, Відповідність конструкції спеціалізованих транспортних засобів для перевезення небезпечних вантажів вимогам ДОПНВ підтверджується шляхом видачі свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів (далі - Свідоцтво), зразок якого наведено в додатку 2 до Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2018 року за № 1042/32494 (далі - Правила дорожнього перевезення небезпечних вантажів), або шляхом продовження його строку дії відповідно до підрозділу 9.1.2.3 ДОПНВ. Свідоцтво видається (продовжується) на всі транспортні засоби EX/II, EX/III, FL, AT, MEMU категорій N та O, які успішно пройшли обов’язковий технічний контроль, придатні до перевезення небезпечних вантажів та відповідають вимогам частини 9 ДОПНВ, які застосовуються до відповідного типу транспортних засобів з урахуванням перехідних положень, визначених у главі 1.6 та підрозділі 9.2.1.1 ДОПНВ. Так, свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів видається на всі транспортні засоби EX/II, EX/III, FL, AT, MEMU категорій N та O. Для надання послуг, що є предметом закупівлі не вимагається використання транспорту EX/II, EX/III, FL, AT, MEMU категорій N та O (а це, вантажні фури, цистерни, змішувально-зарядні машини, транспортні засоби - батареї, транспортні засоби з багатоелементними газовими контейнерами більше 3 м3 та подібні), а отже він не підлягає отриманню «свідоцтва на перевезення небезпечних вантажів». Зазначена позиція була підтверджена практикою Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель - рішення від 28.11.2019 № 17624 (Додаток 2 до скарги), що було прийнято у межах процедури закупівлі UA-2019-10-30-001200-c. Та № 509-р/пк-пз від 14.01.2021 (UA-2020-12-17-002826-b)
- По-друге, Замовником в тендерній документації не зазначено, що препарати, які будуть використовуються для надання послуг є небезпечним вантажем. Так, згідно частини 1 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів» небезпечний вантаж - речовини, матеріали, вироби, відходи виробничої та іншої діяльності, які внаслідок притаманних їм властивостей за наявності певних факторів можуть під час перевезення спричинити вибух, пожежу, пошкодження технічних засобів, пристроїв, споруд та інших об'єктів, заподіяти матеріальні збитки та шкоду довкіллю, а також призвести до загибелі, травмування, отруєння людей, тварин і які за міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, або за результатами випробувань в установленому порядку залежно від ступеня їх впливу на довкілля або людину віднесено до одного з класів небезпечних речовин. Таким чином, частина потенційних учасників не має можливості отримати свідоцтво про допущення транспортного засобу для перевезення небезпечних вантажів та подати його у складі тендерної пропозиції. Враховуючи зазначене, просимо внести відповідні зміни до тендерної документації.
Рішення замовника: Вимога відхилена
03 лютого 2021 16:04
Доброго дня!
Відповідно до п. 4.1.1 розділу 4 «Транспортування» ДСП 8.8.1.2.001-98 «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві» пестициди входять у перелік небезпечних вантажів, які потребують спеціальних умов транспортування та виконання вантажно-розвантажувальних робіт.
Вимоги до персоналу та транспорту, що задіяний у процесі перевезення небезпечних вантажів в Україні встановлені у наказі МВС №656 від 04.08.2018 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», яким затверджені: 1) Правила дорожнього перевезення небезпечних вантажів; 2) Порядок видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів; 3) Порядок погодження та оформлення маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів.
Відповідно до п.3 «Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. № 137 періодичність проходження обов’язкового технічного контролю спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації - двічі на рік.
Таким чином вказані вимоги тендерної документації відповідають положенням чинних нормативно-правових актів, що регламентують умови поводження з небезпечними речовинами.
Окрім того звертаємо вашу увагу, що відповідно до ч.3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Відповідно до п. 4.1.1 розділу 4 «Транспортування» ДСП 8.8.1.2.001-98 «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві» пестициди входять у перелік небезпечних вантажів, які потребують спеціальних умов транспортування та виконання вантажно-розвантажувальних робіт.
Вимоги до персоналу та транспорту, що задіяний у процесі перевезення небезпечних вантажів в Україні встановлені у наказі МВС №656 від 04.08.2018 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», яким затверджені: 1) Правила дорожнього перевезення небезпечних вантажів; 2) Порядок видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів; 3) Порядок погодження та оформлення маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів.
Відповідно до п.3 «Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. № 137 періодичність проходження обов’язкового технічного контролю спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації - двічі на рік.
Таким чином вказані вимоги тендерної документації відповідають положенням чинних нормативно-правових актів, що регламентують умови поводження з небезпечними речовинами.
Окрім того звертаємо вашу увагу, що відповідно до ч.3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2021-01-26-002677-c.a4
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "Біо-Сервіс", Код ЄДРПОУ:39192614
Дата подання: 05 лютого 2021 14:50
Дата подання: 05 лютого 2021 14:50
Зазначені вимоги в тендерній документації, не відповіають нормам Закону України " Про публічні закупівлі"
Зазначені вимоги в тендерній документації, не відповіають нормам Закону України " Про публічні закупівлі"
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 10 лютого 2021 17:46
рішення від 09.02.2021 № 2190 + лист Замовника.pdf
Дата публікації: 10 лютого 2021 17:45
Інформація про резолютивну частину рішення від 16.02.2021 № 2800.pdf
Дата публікації: 17 лютого 2021 16:57
рішення від 16.02.2021 № 2800.pdf
Дата публікації: 19 лютого 2021 16:43
Коментар замовника щодо усунення порушення: Управлінням освіти Оболонської районної місті Києві державної адміністрації були усуненні порушення, а саме внесені зміни до тендрної документації відповідно до рішення АМКУ.
Дата виконання рішення замовником: 01 березня 2021 16:43
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 09 березня 2021 18:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ЕМПЕКС" |
274 382,86
UAH з ПДВ
|
274 382,86
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Інформація про відміну
Дата відміни
09 березня 2021 18:00
Причина відміни
Подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій