Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
DK 021:2015: 42130000-9 Taps, cocks, valves and similar appliances, 42131230-7 Gate valves, 42131291-2 Sliding valves, 42131280-2 Butterfly valves, (shut-off valves, 3 lots)
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ПрАТ "АК "Київводоканал" |
Код ЄДРПОУ: | 03327664 |
Місцезнаходження: | 01015, Україна , м. Київ обл., місто, вул. Лейпцизька, 1-а |
Контактна особа: |
Бойко Інна Гаврилівна +380442801536 ykazberch@vodokanal.kiev.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Official name: | Private LC "JSC "Kyivvodokanal" |
National ID: | 03327664 |
Contact point: |
Sadovskaya Irina Igorivna +380442801536 ykazberch@vodokanal.kiev.ua |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 18 серпня 2020 15:24 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 16 вересня 2020 16:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 22 вересня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 26 вересня 2020 16:00 |
Очікувана вартість: | 38 131 773,00 UAH з ПДВ |
Publication date: | 18 серпня 2020 15:24 |
Enquiries until: | 16 вересня 2020 16:00 |
Complaints submission until: | до 22 вересня 2020 00:00 |
Time limit for receipt of tenders: | 26 вересня 2020 16:00 |
Information
Estimated total value: | 38 131 773 UAH including VAT |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої
Тендерна документація
18 вересня 2020 11:07 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
18 вересня 2020 10:57 |
Перелік змін.docx | |
18 вересня 2020 10:57 |
ТД нова редакція.doc | |
11 вересня 2020 14:47 |
ТД зміни.doc |
18 вересня 2020 11:07 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||||||||
18 вересня 2020 10:57 |
Перелік змін.docx
|
|||||||||
18 вересня 2020 10:57 |
ТД нова редакція.doc
|
|||||||||
11 вересня 2020 14:47 |
ТД зміни.doc
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Як документи, що підтверджують належну якість і безпеку продукції, можуть виступати будь-які документи, завірені належним чином, в яких міститься вказівка на відповідність продукції конкретним вимогам конкретного нормативного документа, зокрема:
- декларація про відповідність - видається виробником продукції на кожну партію продукції;
- сертифікат відповідності - документ, який підтверджує, що продукція належним чином ідентифікована і відповідає вимогам нормативних документів та нормативно-правових актів;
- свідоцтво про визнання відповідності - видається на імпортну продукцію і підтверджує ідентифікацію продукції по вітчизняних ГОСТах, ДСТУ, ТУ, в т.ч. по термінах зберігання, якісних параметрах;
- оцінка відповідності нормам технічних регламентів згідно модулей;
- лабораторні випробування з метою контролю та підтвердження параметрів продукції (протокол випробувань);
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- гігієнічний (санітарно-епідеміологічний) сертифікат - разовий документ, виданий органами і установами державної санітарно-епідеміологічної служби, який підтверджує безпеку для здоров'я і життя людини окремих партій (одиниць) продукції;
- технічні умови.
Документи, які підтверджують якість повинні відповідати ДСТУ вказаному в Додатку 4 та/або аналогічним нормативним документам згідно умов тендерної документації.
До проведення аукціону цінова пропозиція Учасниками не подається.
Ураховуючи вищевикладене, в тендерну документацію вноситися зміни (у цій частини) не будуть.
Вимога щодо надання документів через «та/або» означає, надання того і того документу або одного із перелічених документів.
Вимоги про усунення порушення
Після вивчення тендерної документації нами було виявлено невідповідність в технічних та якісних характеристиках предмета закупівлі, а саме: у Додатку 4 до Тендерної документації Технічна специфікація по Лоту 1 – Департамент експлуатації водопровідного господарства по позиціям 5-21 Засувки чавунні фланцеві Замовником встановлено технічну характеристику: Максимальна температура робочого середовища до +120°С, а для позицій 22-27 по цьому ж Лоту 1 Затвор поворотний з матеріалом корпусу з високоміцного чавуну встановлено максимальну температуру рідини +40°С.
При проведенні попередньої процедури закупівлі №UA-2020-04-14-005282-b щодо аналогічного предмету закупівлі по Лоту 1 по цим позиціям Замовником було визначено «Застосовується як запірний пристрій на трубопроводах з транспортування чистої води до +40ºC».
Вважаємо, що визначення Замовником температури робочого середовища +120°С є дискримінаційною вимогою та свідчить про лобіювання Замовником інтересів конкретного виробника, оскільки провідними європейськими виробниками арматури трубопровідної (HAWLE, AVK, ERHARD, KEULAHUTTE та ін.) для засувок чавунних фланцевих з обгумованим клином встановлюється характеристика максимальна робоча температура +70°С.
Враховуючи вищенаведене, а також, що Департаментом експлуатації водопровідного господарства Замовника здійснюється в основному холодне водопостачання та водовідведення, температура якого відповідно до законодавства України має бути в межах від +5°С до + 30°С, а водовідведення гарячого водопостачання не може бути більшим за температуру 70° С просимо Замовника виправити невідповідності шляхом внесення змін до Тендерної документації - визначити максимальну температуру робочого середовища до +70С по Лоту 1 по позиціям 5-21.
Після вивчення тендерної документації нами було виявлено невідповідність в технічних та якісних характеристиках предмета закупівлі, а саме: у Додатку 4 до Тендерної документації Технічна специфікація по Лоту 3 – Розрахунковий департамент Замовником встановлено технічну характеристику: по позиціям 2-3 Максимальна температура робочого середовища +120°С,
Вважаємо, що ця вимога Замовника є дискримінаційною та свідчить про лобіювання Замовником інтересів конкретного виробника, оскільки провідними європейськими виробниками арматури трубопровідної (HAWLE, AVK, ERHARD, KEULAHUTTE та ін.) для засувок чавунних фланцевих клином встановлюється характеристика максимальна робоча температура +70°С.
Враховуючи вищенаведене, а також, що арматура трубопровідна закуповується Замовником для Розрахункового департаменту, тобто буде встановлена на обв’язку вузлів обліку (лічильники) холодного водопостачання, температура якого відповідно до законодавства України має бути в межах від +5°С до + 30°С просимо Замовника виправити невідповідності шляхом внесення змін до Тендерної документації - визначити максимальну температуру робочого середовища до +70С по Лоту 3 по позиціям 2-3.
Згідно з Тендерною документацією в переліку документів, необхідних для підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015: 42130000-9 Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої по Лоту 1 Замовником вимагається надання сертифікату відповідності вимогам ÖVGW/DVGW, які видаються европейською Асоціацією фірм по газо- та водопостачанню Німеччини відповідно до законодавства цієї країни. Сертифікація проводиться тільки на підставі членства в Асоціації з обов’язковим погодженням між виробником, покупцем та органами власті в Німеччині.
Зауважимо, що в Україні відсутні законодавчі акти щодо отримання сертифікатів DVGW на її території. На сьогоднішній день жодний вітчизняний виробник трубопровідної арматури (крани, вентилі, клапани) не має можливості членства в зазначеній Асоціації, тому не в змозі надати сертифікати DVGW до своєї тендерної пропозиції. Своєю вимогою про надання сертифікату DVGW, Ви як Замовник, обмежуєте коло учасників лише суб'єктами, безпосередньо пов'язаними членством в зазначеній Асоціації, чим лобіюєте інтереси конкретних учасників.
При проведенні попередньої процедури закупівлі №UA-2020-04-14-005282-b щодо аналогічного предмету закупівлі Замовником ці дискримінаційні вимоги щодо надання сертифікату DVGW були відсутні в Тендерній документації
З метою запобігання дискримінації учасників закупівлі просимо внести зміни до тендерної документації - вилучити вимоги стосовно надання сертифікату підтвердження відповідності вимогам ÖVGW/DVGW.
У випадку прийняття Замовником негативного рішення вимушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України для захисту своїх прав та інтересів в сфері публічних закупівель
There is no instruction in Section III.2 to secure the offer to open a bank guarantee from a non-resident bank. This can lead to misunderstandings, which can potentially lead to conflict, as it automatically distracts all non-resident participants from competition.
According to the current Ukrainian legislation, especially by the Resolution of the Board of the National Bank of Ukraine of December 15, 2004 № 639 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0041-05#Text) non-resident banks are allowed to provide bank guarantees residents of Ukraine in foreign currency, through advising Ukrainian banks.
Therefore, we ask you to add to section III.2 of your tender document a formula used by other government buyers. Attach it below.
Sincerely,
___________________________________________________________________
Шановний Покупець,
У Розділі III.2 щодо забезпечення пропозиції відсутня інструкція щодо відкриття банківської гарантії з банку-нерезиденту. Це може спричинити непорозуміння, яке потенційно може розвинутися конфліктом, оскільки автоматично відхиляє всіх учасників, які не є резидентами, від конкуренції.
Відповідно до чинного українського законодавства, особливо Постановою Правління Національного Банку України від 15 грудня 2004 р. № 639 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0041-05#Text) банкам-нерезидентам дозволяється надавати банківські гарантії резидентам України в іноземній валюті, через авізуючі українські банки.
Тому ми просимо вас додати до розділу III.2 вашого тендерного документа таку формулу, яку використовують інші державні покупці. Прикладаємо її нижче.
З повагою,
-------------------------------------------------------------------------------------------------
“Банківська гарантія надана банком-нерезидентом та долучена Учасником до своєї тендерної пропозиції, має бути оформлена відповідно до уніфікованих правил, які регулюють використання відповідного інструмента та офіційно видані Міжнародною Торгівельною Палатою (Uniform Rulesfor Demand Guarantees, ICC Publication 758 — URDG758 або International Standby Practices, ICC Publication 590 — ISP98). Банківська гарантія, надана банком-нерезидентом, повинна бути авізована через авізуючий банк, що є резидентом України. Учасник у складі тендерної пропозиції подає документ, що підтверджує авізування банківської гарантії, наданої банком-нерезидентом, проведене авізуючим банком-резидентом в електронній формі, з обов’язковим накладанням ЕЦП/КЕП авізуючого банку.”
Форма та зміст банківської гарантії повинні відповідати вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639.
Учасники - нерезиденти для виконання вимог щодо подання документів, передбачених тендерною документацією, подають у складі тендерної пропозиції документи, передбачені законодавством країн, де вони зареєстровані (у разі наявності). Такі документи надаються разом із перекладом на українську мову.
Таким чином, внесення змін до тендерної документації не є доцільним.
після вивчення вимог тендерної документації було виявлено порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
Замовник вимагає у Додатку 4 на затвори або виробника затворів по позиціям №22-27 Лоту 1
- копію сертифікату відповідності вимогам ISO 14001
Вважаємо дану вимогу такою, що обмежує конкуренцію. Наведену вимогу тендерної документації можуть виконати лише ті суб’єкти господарювання, які мають змогу надати саме сертифікат ISO14001, що є дискримінаційною по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Оскільки відсутні законодавчі акти щодо обов'язкового отримання сертифікатів ISO14001:2004 на території України, з урахуванням того, що виробник товару є нерезидент України, наявне порушення вимог абзацу п'ятого частини першої статті 3, частини третьої статті 5 та частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (рішення АМКУ від 27.08.2012 № 866-р/пк-ск, від 14.05.2019 року №5936-р/пк щодо визнання порушення аналогічних вимог Замовником).
Просимо внести зміни до документації, виправити наявне правопорушення чинного законодавства України і надати можливість надавати інші документи, які підтверджують якість та дотримання заходів із захисту довкілля на заміну даного сертифікату. (технічна специфікація Лот 1 Додатку 4)
У випадку незадоволення вимоги Замовником учасник звернеться до Антимонопольного комітету України для захисту своїх прав та інтересів в сфері публічних закупівель.
Сертифікат ISO 14001 допоможе організації досягти запланованих результатів своєї системи екологічного управління, які будуть корисними для довкілля, для самої організації та зацікавлених сторін. Результати системи екологічного управління, які організація планує в своїй екологічній політиці, стосуються:
— підвищення екологічної дієвості;
— виконання обов’язкових для дотримування відповідності вимог;
— досягнення екологічних цілей.
Сертифікат ISO 14001 застосовний до будь-якої організації, незалежно від її розміру, типу та особливостей, і поширюється на визначені організацією екологічні аспекти її діяльності, продукції та послуг, які вона може контролювати чи на які вона може впливати протягом передбачуваного життєвого циклу. Стандарт не встановлює конкретних критеріїв екологічної дієвості.
Сертифікат ISO 14001 може бути використано в цілому чи частково задля того, щоб систематично поліп¬шувати екологічне управління.
ПрАТ «АК «Київводоканал» є стратегічним підприємством, від нормальної та безперебійної роботи якого залежить життя і здоров’я мешканців м. Києва. Наше підприємство ставить за мету використання на своїх об’єктах якісного обладнання, яке відповідає найвищим сучасним вимогам і стандартам з урахуванням його застосування в системі якості питної води.
Сертифікат відповідності вимогам ISO 14001 слугує для підтвердження безпеки та містить інформацію про охорону навколишнього середовища, здоров’я та безпеки життєдіяльності . Згідно з даними регламентуючих актів документального оформлення обладнання, що закуповується не є обов’язковою нормою, а сертифікат відповідності може бути придбаний за особистою ініціативою виробника чи постачальника.
Відповідно до пункту 22 Закону замовник у Тендерній документації встановлює умови до предмета закупівлі, у тому числі і перелік документів на підтвердження кількісних, якісних та технічних характеристик такого предмета закупівлі.
Так, з метою наявності документів на відповідну продукцію, що підтверджують її законне походження, наявність технічних характеристик, які гарантують якість, безпеку та довготривале використання було встановлено умову щодо надання відповідного сертифіката з дотримання принципів, закріплених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
після вивчення вимог тендерної документації було виявлено порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
Замовник у складі тендерної пропозиції Лот 2 – департамент експлуатації каналізаційного господарства вимагає надати у складі тендерної пропозиції супроводжувальні документи на товар: по позиціям №1-7Лоту 2:
копії сертифікату відповідності та висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на запропоновану продукцію, виданих уповноваженим (призначеним) органом.
Вважаємо вимогу, щодо надання копії висновку санітарно-епідеміологічної служби, виданих уповноваженим (призначеним) органом такою що порушує вимоги чинного законодавства з наступних підстав: висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи потрібен для груп товарів, які підлягають обов'язковій сертифікації УкрСЕПРО. На товар, який є предметом закупівлі по позиціям №1-7Лоту 2 не є продукцією, що підлягає обов’язковій сертифікації, так як з 01 січня 2018 року скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Декрету КМУ №46-93 від 10.05.1993 року «Про стандартизацію та сертифікацію». Згідно пункту 2 частини чотири Загальних положень «Технічного регламенту безпеки обладнання, що працює під тиском», затвердженого Постановою КМУ від 19.01.2011 року за №35, на продукцію, яка є предметом закупівлі, дія вказаного Регламенту не поширюється.
Просимо внести зміни до документації, виправити наявне правопорушення чинного законодавства України і надати можливість надавати інші документи, на заміну висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на запропоновану продукцію (технічна специфікація Лот 2 Додатку 4).
У випадку незадоволення вимоги Замовником Учасник звернеться до Антимонопольного комітету України для захисту своїх прав та інтересів в сфері публічних закупівель.
Таким чином Замовник визначає температуру +120С не постійною температурою робочого середовища, а як максимальну короткострокова температура, яка «можливо» (цитата «до можливих високих температур робочого середовища») може виникнути при температурних коливаннях в процесі експлуатації обладнання.
Враховуючи вищенаведене вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації: визначити для засувок чавуних фланцевих температуру +120С як короткострокову та зазначити РЕАЛЬНУ ПОСТІЙНУ (довгострокову) температуру робочого середовища для даного виду обладнання.
Ураховуючи вищевикладене, в тендерну документацію вноситися зміни (у цій частини) не будуть.
По Лоту 3 позиції 2-3: в тендерну документацію будуть внесені відповідні зміни.
Зокрема, в якості одного з супроводжувальних документів по позиціям 5-21 Лоту 1 для Засувок чавунних фланцевих Замовником з одного боку вимагається від учасників надання копії висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на запропоновану продукцію, який видається для підтвердження характеристик продукції Санітарним нормам і правилам при використанні такої арматури у сфері питного водопостачання. На арматуру, що використовується у системі каналізації, гарячого водопостачання та опалення такий висновок не надається, оскільки така вода не придатна для вживання людиною. З іншого боку, Замовником висунуто протилежну вимогу до цих позицій, а саме визначено максимальну температуру робочого середовища +120С. Така температура може виникнути тільки в системі гарячого (НЕ ПИТНОГО) водопостачання або опалення.
Висунення таких суперечливих вимог свідчить про те, що Замовником умисно створюються умови для дискримінації одних потенційних учасників закупівлі та просування інших учасників. Або ж складається враження, що Замовником невірно було обрано тип обладнання - Засувка чавунна - яке використовується в системі холодного водопостачання, замість, наприклад, вентиль чавунний, який використовується в системі гарячого постачання та опалення, та може витримати температурне навантаження навіть до+300С.
При наданні відповідей на запитання та вимоги з цього питання Замовником не було належним чином технічно обґрунтовано цю вимогу, не вказано при яких конкретно «важких експлуатаційних умовах» будуть використовуватися ці Засувки, так щоб робоче середовище в них постійно (довгостроково) підтримувалося на рівні до +120С, не вказано межі «температурних коливань», до яких це обладнання повинно бути стійким, не визначено яким чином ці температурні коливання будуть здійснюватися – природньо (температура навколишнього середовища) чи спеціальними умовами (підігрівом).
При влаштуванні цього типу Засувок на водопровідних вузлах на магістральних та внутрішньоквартальних водопровідних мережах температура робочого середовища не може бути вищою за температуру навколишнього середовища для нашого клімату, хіба що Замовником буде здійснюватися спеціальний підігрів та кип’ятіння мережевої води до рівня пари тобто 120С, що є порушенням усіх діючих санітарних норм та правил.
Також Замовником не було надано посилання на жоден нормативний документ (закон, постанова КМУ, стандарти, протоколи випробувань, санітарні норми та правила, методологічні вимоги тощо), прийнятий в Україні, яким би були затверджені та встановлені норми +120С для Максимального робочого середовища водопостачання. А отже ці вимоги є необґрунтованими, надуманими та дискримінаційними.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо від Замовника внести зміни до тендерної документації та встановити по позиціям 5-21 Лоту 1, позиціям 2-3 Лоту 3 для Засувок чавунних фланцевих максимальну температуру робочого середовища +70С.
У випадку незадоволення нашої вимоги, маємо всі підстави для звернення до АМКУ зі скаргою на порушення ЗУ Про публічні закупівлі.
по позиціям 5-21 Лоту 1 неможливо визначити реальну постійну довгострокову та/або короткострокову температуру робочого середовища для даного виду товару, так як на кожному об’єкті, де буде експлуатуватися визначена продукція, можуть бути різні умови експлуатації та строки температурних навантажень. Тому, Замовник визначає максимальну температуру робочого середовища до +120ºC, як можливу довгострокову та/або короткострокову. Ураховуючи вищевикладене, в тендерну документацію вноситися зміни (у цій частини) не будуть.
по позиціям 2-3 Лоту 3: в тендерну документацію будуть внесені відповідні зміни.
Аналізуючи зміст сертифікатів ÖVGW/DVGW у відкритому доступі на сайтах цих організацій ці документи містять інформацію щодо стандартів якості/норм тестування щодо відповідності 1) гігієнічним та мікробіологічним вимогам, 2) технічним та експлуатаційним вимогам (згідно з EN 1074-1 та EN 1074-2). В Сертифікатах ÖVGW/DVGW виданих щодо арматури трубопровідної відсутня інформація про тестування арматури на відповідність стандартам щодо вимог до бітумних покриттів арматури з пластичного чавуну та в зоні з'єднання труб, виготовлених з пластичного чавуну, нелегованої та низьколегованої сталі (органолептичні властивості, ТОC, здатність поглинання хлору, мікробний ріст). Ці вимоги не мають відношення до змісту Сертифікатів ÖVGW/DVGW щодо арматури трубопровідної та помилково визначені Замовником як стандарти, оскільки виходячи з їх назви стосуються труб та з’єднання труб. Органолептична оцінка властивостей продукції взагалі є узагальненою оцінкою її якості та здійснюється лише за допомогою органів відчуттів людини та не має відношення до вимог Сертифікатів ÖVGW/DVGW. Скорочення ТОС потребує розшифрування Замовником для уникнення двозначного тлумачення при отриманні сертифікатів.
Перелічені Замовником європейські стандарти не можуть бути використані для цього виду арматури «Затвор поворотний дисковий фланцевий чавунний з подвійним ексцентриситетом» як аналогічні вимогам Сертифікатів ÖVGW/DVGW, оскільки:
EN 12873-1 визначає процедуру визначення міграції речовин із виробів заводського виготовлення або виробів, що застосовуються на заводі, для використання в контакті з водою, призначеною для споживання людиною. Матеріали, що використовуються для виготовлення таких виробів, включають пластмаси, гуму та склоподібні (фарфор / склоподібна емаль) матеріали.
EN 16421 визначає три методи визначення здатності неметалевих матеріалів посилювати ріст мікроорганізмів і застосовується до матеріалів, призначених для використання в різних умовах для транспортування та зберігання води, призначеної для споживання людиною, однак цей стандарт дозволяє проводити випробування одного типу матеріалу або виробу, в якому лише один матеріал контактує з водою. Він непридатний для використання у зібраних виробах, де на воді потрапляє більше одного матеріалу.
EN 15664-1 визначає процедуру визначення виділення металів із металевих матеріалів, що використовуються у будівельних виробах, призначених для контакту з питною водою). Тест може бути використаний для трьох цілей: а) оцінити матеріал як еталонний матеріал для категорії матеріалів, використовуючи результати кількох досліджень у різних водах, що охоплюють широкий спектр водних композицій; б) оцінити матеріал для затвердження шляхом порівняльного тестування; в) отримати дані про взаємодію місцевої води з матеріалом.
EN 16057 описує метод випробування для визначення кількості свинцю на поверхні зразків, виготовлених із свинцевих сплавів міді.
EN 16058 визначає процедуру визначення виділення нікелю із шарів нікелю або покриття, що містить нікель, на внутрішніх поверхнях виробів, які призначені для контакту з питною водою.
ВРАХОВУЮЧИ ВИЩЕНАВЕДЕНЕ, ОСКІЛЬКИ ЗАМОВНИК ДО КІНЦЯ НЕ РОЗУМІЄ ПРИЗНАЧЕННЯ СЕРТИФІКАТУ ÖVGW/DVGW, ВИМОГИ ТА ЗМІСТ СЕРТИФІКАТІВ ÖVGW/DVGW, НЕ МОЖЕ ПРИВЕСТИ НАЦІОНАЛЬНІ СТАНДАРТИ, ЯКІ Є АНАЛОГІЧНИМИ ВИМОГАМ СЕРТИФІКАТІВ ÖVGW/DVGW, А ЖОДЕН З ПРИВЕДЕНИХ ЄВРОПЕЙСЬКИХ СТАНДАРТІВ НЕ ВІДПОВІДАЄ ПРОТОКОЛАМ СЕРТИФІКАТІВ ÖVGW/DVGW ТА ДО ЦЬОГО ЧАСУ ЗАМОВНИКОМ НЕ НАДАНО ЖОДНОЇ ЗРОЗУМІЛОЇ ВІДПОВІДІ СТОСОВНО ЦІЄЇ ВИМОГИ ВИМАГАЄМО ЗАМОВНИКА ВИДАЛИТИ ЦЮ ВИМОГУ НАДАННЯ СЕРТИФІКАТІВ ÖVGW/DVGW З- ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. У ВИПАДКУ НЕЗАДОВОЛЕННЯ НАШОЇ ВИМОГИ ВИМУШЕНІ БУДЕМО ЗВЕРНУТИСЯ ДО АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ ЗІ СКАРГОЮ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНУ ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ.
ПрАТ «АК «Київводоканал» є стратегічним підприємством, від нормальної та безперебійної роботи якого залежить життя і здоров’я мешканців м. Києва. Наше підприємство ставить за мету використання на своїх об’єктах якісного обладнання, яке відповідає найвищим сучасним вимогам і стандартам з урахуванням його застосування в системі питного водопостачання.
Вимога щодо надання учасниками сертифікату підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам ÖVGW/DVGW є необхідністю для визначених тендерною документацією позицій, так як вони будуть використовуватися Замовником при транспортуванні питної води жителям міста.
ÖVGW та DVGW є офіційно акредитованими органами (асоціаціями) по сертифікації і тестуванні продукції щодо можливості її застосування для питного водопостачання на основі визнаних на міжнародному рівні посібників, стандартів, програм сертифікації та правил ÖVGW/DVGW. Дані асоціації є міжнародно відомими та не обмежують коло виробників або їх представників, бажаючих провести випробування та тестування для підтвердження можливості застосування їх продукції у сфері питного водопостачання.
Крім цього, тендерною документацією передбачається можливість в якості аналогу сертифікату підтвердження відповідності вимогам ÖVGW/DVGW надати сертифікат відповідності тим же стандартам, виданий іншою уповноваженою організацією (відповідно до законодавства країни, у якій проводилася сертифікація).
Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) замовник у Тендерній документації встановлює вимоги до предмета закупівлі, у тому числі і перелік документів на підтвердження кількісних, якісних та технічних характеристик такого предмета закупівлі. Так, з метою наявності документів на відповідну продукцію, що підтверджують можливість її застосування у сфері питного водопостачання, було встановлено вимогу щодо надання відповідного сертифіката з дотримання принципів, закріплених статтею 5 Закону.
Враховуючи вищевикладене, в тендерну документацію вноситися зміни (у цій частини) не будуть.
після вивчення вимог тендерної документації було виявлено порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
Замовник вимагає у Додатку 4 на затвори або виробника затворів по позиціям №22-27 Лоту 1
- копію сертифікату відповідності вимогам ISO 14001
Вважаємо дану вимогу такою, що обмежує конкуренцію. ISO 14000 має схожість з ISO 9000 (стандартів з менеджменту якості), обидва відносяться до процесу виробництва продукту, а не до самого продукту. Стандарт ISO 14001 був розроблений головним чином для того, щоб зменшити вплив діяльності організацій на навколишнє середовище.
Необов’язковість сертифікації вказана у самому стандарті. Зокрема, прописана можливість застосування, а не обов’язковість.
Натомість Державна екологічна інспекція під час своїх перевірок ніколи не вимагала сертифікацію за ISO 14001. І в уніфікованому акті перевірок цього питання не було. Також обов’язковість сертифікації не зазначається в екологічному законодавстві України.
Учасник вважає дії Замовника в частині встановлення у документації конкурсних торгів вимоги щодо надання екологічних сертифікатів якості ISO 14001:2004 у разі, якщо виробником товару являється нерезидент порушують вимоги абзацу п'ятого частини першої статті 3, частини третьої статті 5 та частини третьої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. Просимо внести зміни до тендерної документації та надати можливість надання аналогічних документів, які підтверджують дотримання норм екологічного законодавства країни виробника.
У випадку незадоволення нашої вимоги, маємо всі підстави для звернення до АМКУ зі скаргою на порушення ЗУ Про публічні закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, в тендерну документацію вноситися зміни (у цій частини) не будуть.
1) в минулих торгах № UA-2020-04-14-005282-b по аналогічному предмету закупівлі Замовником також було висунуто вимогу надання сертифікату GSK, але з часом цю вимогу було скасовано під впливом скарг потенційних учасників. Це свідчить про те, що ця вимога не є суттєвою, а висувалася Замовником задля просування інтересів окремих учасників;
2) при оголошенні 18.08.2020 поточної закупівлі така вимога Замовником не висувалася, а була внесена за 12 днів до закінчення терміну подання пропозицій, що значно звужує коло потенційних учасників;
3) Замовником не було надано учасникам право надання іншого аналогічного документу, що підтверджує якість покриття затворів від корозії, що також свідчить про лобіювання інтересів окремих учасників;
4) Замовником не наведено будь-які національні та/або європейські стандарти підтвердження якості покриття затворів, що також унеможливлює прийняття участі в закупівлі, як вітчизняних так і європейських виробників.
ВРАХОВУЮЧИ ВЕЩЕНАВЕДЕНЕ, ВВАЖАЄМО ЩО ЗАМОВНИКОМ БУЛО ВЧИНЕНІ ПОРУШЕННЯ ОСНОВНИХ ПРИНЦИПІВ ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» ВИМАГАЄМО ВІД ЗАМОВНИКА ВИДАЛИТИ ВИМОГУ НАДАННЯ ПО ПОЗИЦІЯМ №22-27 ЛОТУ 1 «КОПІЮ СЕРТИФІКАТУ GSK НА ЗАТВОРИ». ПРИ ВІДМОВІ У ЗАДОВОЛЕННІ ЦІЄЇ ВИМОГИ БУДЕМО ЗВЕРТАТИСЯ ІЗ ГРУПОВОЮ СКАРГОЮ ДО АМКУ ПРО ЗАХИСТ ІНТЕРЕСІВ ТА ДОБРОСОВІСТНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ
Враховуючи вищевикладене, в тендерну документацію вноситися зміни (у цій частини) не будуть.
Просимо Вас відмінити рішення про відхилення учасника ПП “ВІК ГРУПСЕРВІС” з наступних підстав:
Замовник в рішенні про відхилення посилається на Додаток №4 до тендерної документації, що на позиції № 8-9 учасником надано довідку щодо найменування виробників на кожен вид продукції №25/09-14 від 25.09.2020 р., згідно якої на позиції №8-9 учасник пропонує продукцію виробництва «MIKASA ENTERPRISE COMPANY LIMITED CO., Ltd». Також, для підтвердження якості та відповідності запропонованої продукції вимогам Додатку №4 учасником надано технічний паспорт на даний вид товару, виданий іншим виробником – «Tianjui Yuanda Valves Co., Ltd». Технічного документу, що підтверджує відповідність та якість від виробника «MIKASA ENTERPRISE COMPANY LIMITED CO., Ltd» у складі тендерної пропозиції не надано.
При оформленні тендерної документації Учасником ПП “ВІК ГРУПСЕРВІС” була допущена формальна помилка, що не впливає на зміст пропозиції, а саме розміщено невірний технічний паспорт на запропонований товар. Просимо вас розглянути правильний технічний паспорт (прикріплено до вимоги), скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП “ВІК ГРУПСЕРВІС” та допустити учасника до аукціону.
2. Замовник в рішенні про відхилення посилається на невиконання вимог Додатку №4 до тендерної документації, а саме учасником надано сертифікат відповідності № UA0.YT.090306-20 (виробник – «WEY SISTAG AG») на позиції №1-7. Згідно вимог тендерної документації зазначена продукція має відповідати ДСТУ ГОСТ 5762:2004. Відповідність зазначеному ДСТУ учасник підтвердив у довідці «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» № 25/09/09 від 25.09.2020. Проте, у сертифікаті відповідності на даного виробника зазначеного ДСТУ немає серед перелічених нормативних документів, що не відповідає вимогам тендерної документації та інформації, зазначеній учасником у складі тендерної пропозиції.
Дана вимога є необґрунтованою з наступних підстав: в довідці «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» № 25/09/09 від 25.09.2020 надане підтвердження відповідності технічним параметрам у формі, яка вимагалась замовником. Оскільки вносити зміни до наданої вами технічної специфікації не можливо звертаємо вашу увагу на те, що запропонована нами продукція не відповідає ДСТУ ГОСТ 5762:2004, тому що, дія даного нормативного документа не розповсюджується на продукцію, яка визначена в технічній специфікації замовника:
- в п. 1 ДСТУ ГОСТ 5762:2004 зазначено, що сфера застосування стандарту не розповсюджується на футеровані задвижки (тобто задвижки, які мають покриття, що захищає в тому числі і від хімічного впливу – наприклад корозії). Замовник в додатку 4 вимагає захист чавунних частин – епоксидне покриття, .
- в п.4.1 п.4 ДСТУ ГОСТ 5762:2004 вказані типи приєдання задвижок до трубопроводу, на які розповсюджується дія даного стандарту. Звертаємо вашу увагу, що по типу приєднання даний стандарт не розповсюджується на продукцію, яка є предметом даної закупівлі. В технічній специфікації додатку 4 «Технічні характеристики» порівняльної таблиці таблицы вказаний тип приєднання – міжфланцевий.
З огляду на вищевикладене просимо вас відмінити рішення про відхилення пропозиції учасника ПП «ВІКГРУП СЕРВІС» та допустити до аукціону.
3. Замовник у рішенні про відхилення пропозиції учасника ПП «ВІК ГРУПСЕРВІС» посилається на невідповідність пропозиції вимогам Додатку №4. Учасником надано довідку «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» № 25/09/09 від 25.09.2020 р., у якій на позицію №3 запропоновано товар «Затвор (засувка) ножовий каналізаційний чавунний міжфланцевий тип VNA DN10 PN10 зі штурвалом», що не відповідає вимогам Замовника стосовно діаметру засувки – «Засувка каналізаційна шиберна (ножова) 1,0 Мпа Ду100».
Звертаємо вашу увагу, що в додатку 4 «Технічна специфікація» № 25/09/09 від 25.09.2020 р., в колонці Технічні характеристики, запропоновані Учасником (ПП «ВІК Групсервіс») зазначені вірні характеристики позиції №3 товару «З ручним приводом (зі штурвалом), невисувним шпінделем, двухсторонньої герметичності, класу-А, для каналізаційних мереж , PN 1,0 Мпа, DN 100, матеріал корпусу-чавун GG25(EN-GJL-250), ніж - нержавіюча сталь 1.4301 (A240-304), шпіндель -нержавіюча сталь 1.4104(430F), тип ущільнення – еластомер (NBR), тип приєднання-міжфланцеве, захист чавунних частин – епоксідне покриття, шпіндельна гайка – латунь, з’єднувальні частини - нержавіюча сталь А2 (DIN EN ISO 3506), вага з маховиком – 12,0кг.» що відповідає вимогам Замовника стосовно діаметру засувки. Просимо вас обрати за основу дані характеристики, відмінити рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «ВІК ГРУПСЕРВІС» як такої що не відповідає умовам тендерної документації.
4. Замовник в рішенні про відхилення посилається на невиконання вимог Додатку №4 до тендерної документації, а саме, що учасником надано технічний паспорт (виробник – «Tianjui Yuanda Valves Co., Ltd») на позиції №8-9. З аналізу даного документу встановлено його невідповідність вимогам тендерної документації та Технічній специфікації учасника, наданої на виконання вимог Додатку №4, а саме: - згідно вимог Додатку №4 позиції №8-9 мають відповідати наступним характеристикам: тип з’єднання фланцевий (фланці згідно ДСТУ ISO 7005-1:2005); ущільнення кришки - графіт. Проте, у паспорті відповідність даним технічним характеристикам не підтверджена. Виходячи з цього, учасником не виконані вимоги Додатку №4 в частині надання документів, які містять інформацію про якість та відповідність запропонованої продукції вимогам тендерної документації. - згідно вимог Додатку №4 позиції №8-9 мають відповідати наступним характеристикам: втулка штоку – гайка з бронзи. Проте, у паспорті наявна інформація про те, що гайка шпинделя виготовлюється зі сталі 35, яка не є аналогом бронзи та не відповідає вимогам Додатку 4 тендерної пропозиції.
При оформленні тендерної документації Учасником ПП “ВІК ГРУПСЕРВІС” була допущена формальна помилка, що не впливає на зміст пропозиції, а саме розміщено невірний технічний паспорт на запропонований товар. Просимо вас розглянути правильний технічний паспорт (прикріплено до вимоги), скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП “ВІК ГРУПСЕРВІС” та допустити учасника до аукціону.
Просимо Вас відмінити рішення про відхилення учасника ПП “ВІК ГРУПСЕРВІС” з наступних підстав:
Замовник в рішенні повідомляє, що підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника є невідповідність Додатку №4 до тендерної документації, а саме, на позицію №1 учасником надано довідку щодо найменування виробників на кожен вид продукції №25/09-15 від 25.09.2020р., згідно якої на позицію №1 учасник пропонує продукцію виробництва «MIKASA ENTERPRISE COMPANI LIMITED CO, Ltd». Також, на підтвердження якості та відповідності запропонованої продукції вимогам Додатку№4 учасником надано технічний паспорт на даний вид товару, виданий іншим виробником – «Tianjui Yuanda Valves Co., Ltd». Технічного документу, що підтверджує відповідність та якість від виробника «MIKASA ENTERPRISE COMPANI LIMITED CO, Ltd» у складі тендерної пропозиції не надано.
При оформленні тендерної документації Учасником ПП “ВІК ГРУПСЕРВІС” була допущена формальна помилка, що не впливає на зміст пропозиції, а саме розміщено невірний технічний паспорт на запропонований товар. Просимо вас розглянути правильний технічний паспорт (прикріплено до вимоги), скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП “ВІК ГРУПСЕРВІС” та допустити учасника до аукціону.
2. Замовник в рішенні повідомляє, що підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника є невідповідність Додатку №4 до тендерної документації, а смае, учасником надано технічний паспорт ( виробник – MASTERBUD Spolska z organiczona odpowledzialnoscia Spolska komandytowa) на позиції № 2-3. З аналізу даного документу та Технічній специфікації учасника наданої на виконання вимог Додатку №4, а саме : згідно вимог Додатку №4 на позиції № 2-3 робочий тиск засувок має бути 1,6 МПа. У довідці учасника «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» № 25/09/10 від 25.09.2020 на позиції № 2-3 в найменуванні запропонованої продукції зазначено робочий тиск – PN 10/16. Проте, у технічному паспорті вказано номінальний тиск PN 10, що не відповідає вимогам тендерної документації, так як замовником не передбачена можливість надання засувок з тиском 1,0 МПа
Доводимо до вашого відому, що технічний паспорт, це нормативно-технічний документ, який в обов'язковому порядку повинен бути у кожного обладнання та інших різних виробів. У ньому міститься вся основна інформація про продукт, зокрема описуються умови використання, а також докладні технічні характеристики і параметри з розшифровкою. Наданий учасником в складі тендерної пропозиції є універсальним на всю лінійку продукції виробником якої є MATERBUD Spolska z organiczona odpowledzialnoscia Spolska komandytowa. При поставці кожна партія товару буде доповнена технічним паспортом на конкретний вид товару, що є предметом закупівлі.
3. Замовник в рішенні повідомляє, що підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника є На виконання вимог Додатку №4 до тендерної документації, учасником надано технічний паспорт ( виробник – «Tianjui Yuanda Valves Co., Ltd») на позицію №1. З аналізу даного документу встановлено його невідповідність вимогам тендерної документації та Технічній специфікації учасника, наданої на виконання вимог Додатку №4, а саме: - згідно вимог Додатку №4 позиції №1 має відповідати наступним характеристикам: тип з’єднання фланцевий (фланці згідно ДСТУ ISO 7005-1:2005); ущільнення кришки-графіт.Проте, у паспорті відповідність даним технічним характеристикам не підтверджена. Виходячи з цього, учасником не виконані вимоги Додатку №4 в частині надання документів, які містять інформацію про якість та відповідність запропонованої продукції вимогам тендерної документації. - згідно вимог Додатку №4 позиції №1 має відповідати наступним характеристикам: втулка штоку – гайка з бронзи. Проте, у паспорті наявна інформація про те, що гайка шпинделя виготовлюється зі сталі 35, яка не є аналогом бронзи та не відповідає вимогам Додатку №4 тендерної пропозиції.
При оформленні тендерної документації Учасником ПП “ВІК ГРУПСЕРВІС” була допущена формальна помилка, що не впливає на зміст пропозиції, а саме розміщено невірний технічний паспорт на запропонований товар. Просимо вас розглянути правильний технічний паспорт (прикріплено до вимоги), скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП “ВІК ГРУПСЕРВІС” та допустити учасника до аукціону.
Інформація про моніторинг
- UA-M-2020-10-22-000024 ● 114698abf66b42e7b45cd576a8521d9c
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 23 жовтня 2020 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 26 жовтня 2020 15:43 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
23.10.2020 № 298
Київ
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
від 23.10.2020 № 298
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
33 UA-2020-08-18-003597-c 18.08.2020 дані автоматичних індикаторів ризиків;
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Надання інформації про усунення порушення замовником
Відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо аргументовані заперечення до висновку.
2020-11-25 13:55:50
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 18 листопада 2020 |
Кінцевий строк оскарження: | 03 грудня 2020 |
Порушення виявлено
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.)
- Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
Оскарження в суді
Опис: | Відповідно до частини десятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляємо, що ПрАТ «АК «Київводоканал» 01.12.2020 подано позовну заяву про оскарження висновку ДАСУ до Окружного адміністративного суду міста Києва. |
Дата публікації: | 02 грудня 2020 |
Документи:
16 грудня 2020 11:50
|
Електронний підпис |
16 грудня 2020 11:09
|
Ухвала |
02 грудня 2020 09:49
|
Електронний підпис |
Ризики, що спрацювали
RISK2-14_1
Лоти
Інформація про лот
Предмет закупівлі: | Лот 1: ДК 021:2015: 42130000-9 Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої, 42131230-7 Засувки, 42131291-2 Засувки шиберні, 42131280-2 Дискові поворотні затвори, (запірна арматура, 3 лота) |
Статус: | Завершений |
Очікувана вартість: | 33 969 717,00 UAH з ПДВ |
Мінімальний крок аукціону: | 339 697,17 UAH з ПДВ |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 1000000 UAH |
Аукціон
Позиції
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Розрахунки за Товар здійснюються на підставі рахунку-фактури Постачальника, який виписується у відповідності до заявки Покупця та Специфікації. Покупець здійснює оплату Товару протягом 45 (сорока п’яти) календарних днів з моменту отримання Товару від Постачальника шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника. Покупець має право здійснювати попередню оплату (часткову або повну) Товару. | Пiсляоплата | 45 | Календарні | 100 |
Електронна документація лоту
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
Запитання до процедури
Цей стандарт допоможе організації досягти запланованих результатів своєї системи екологічного управління, які будуть корисними для довкілля, для самої організації та зацікавлених сторін. Результати системи екологічного управління, які організація планує в своїй екологічній політиці, стосуються:
— підвищення екологічної дієвості;
— виконання обов’язкових для дотримування відповідності вимог;
— досягнення екологічних цілей.
Цей стандарт застосовний до будь-якої організації, незалежно від її розміру, типу та особливостей, і поширюється на визначені організацією екологічні аспекти її діяльності, продукції та послуг, які вона може контролювати чи на які вона може впливати протягом передбачуваного життєвого циклу. Стандарт не встановлює конкретних критеріїв екологічної дієвості.
Цей стандарт може бути використано в цілому чи частково задля того, щоб систематично поліп¬шувати екологічне управління.
ПрАТ «АК «Київводоканал» є стратегічним підприємством, від нормальної та безперебійної роботи якого залежить життя і здоров’я мешканців м. Києва. Наше підприємство ставить за мету використання на своїх об’єктах якісного обладнання, яке відповідає найвищим сучасним вимогам і стандартам з урахуванням його застосування в системі якості питної води.
Сертифікат відповідності вимогам ISO 14001 слугує для підтвердження безпеки та містить інформацію про охорону навколишнього середовища, здоров’я та безпеки життєдіяльності . Згідно з даними регламентуючих актів документального оформлення обладнання, що закуповується не є обов’язковою нормою, а сертифікат відповідності може бути придбаний за особистою ініціативою виробника чи постачальника.
Відповідно до пункту 22 Закону замовник у Тендерній документації встановлює умови до предмета закупівлі, у тому числі і перелік документів на підтвердження кількісних, якісних та технічних характеристик такого предмета закупівлі.
Так, з метою наявності документів на відповідну продукцію, що підтверджують її законне походження, наявність технічних характеристик, які гарантують якість, безпеку та довготривале використання було встановлено умову щодо надання відповідного сертифіката з дотримання принципів, закріплених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги про усунення порушення
Після вивчення тендерної документації нами було виявлено невідповідність в технічних та якісних характеристиках предмета закупівлі, а саме: у Додатку 4 до Тендерної документації Технічна специфікація по Лоту 1 – Департамент експлуатації водопровідного господарства по позиціям 5-21 Засувки чавунні фланцеві Замовником встановлено технічну характеристику: Максимальна температура робочого середовища до +120°С, а для позицій 22-27 по цьому ж Лоту 1 Затвор поворотний з матеріалом корпусу з високоміцного чавуну встановлено максимальну температуру рідини +40°С.
При проведенні попередньої процедури закупівлі №UA-2020-04-14-005282-b щодо аналогічного предмету закупівлі по Лоту 1 по цим позиціям Замовником було визначено «Застосовується як запірний пристрій на трубопроводах з транспортування чистої води до +40ºC».
Вважаємо, що визначення Замовником температури робочого середовища +120°С є дискримінаційною вимогою та свідчить про лобіювання Замовником інтересів конкретного виробника, оскільки провідними європейськими виробниками арматури трубопровідної (HAWLE, AVK, ERHARD, KEULAHUTTE та ін.) для засувок чавунних фланцевих з обгумованим клином встановлюється характеристика максимальна робоча температура +70°С.
Враховуючи вищенаведене, а також, що Департаментом експлуатації водопровідного господарства Замовника здійснюється в основному холодне водопостачання та водовідведення, температура якого відповідно до законодавства України має бути в межах від +5°С до + 30°С, а водовідведення гарячого водопостачання не може бути більшим за температуру 70° С просимо Замовника виправити невідповідності шляхом внесення змін до Тендерної документації - визначити максимальну температуру робочого середовища до +70С по Лоту 1 по позиціям 5-21.
Згідно з Тендерною документацією в переліку документів, необхідних для підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015: 42130000-9 Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої по Лоту 1 Замовником вимагається надання сертифікату відповідності вимогам ÖVGW/DVGW, які видаються европейською Асоціацією фірм по газо- та водопостачанню Німеччини відповідно до законодавства цієї країни. Сертифікація проводиться тільки на підставі членства в Асоціації з обов’язковим погодженням між виробником, покупцем та органами власті в Німеччині.
Зауважимо, що в Україні відсутні законодавчі акти щодо отримання сертифікатів DVGW на її території. На сьогоднішній день жодний вітчизняний виробник трубопровідної арматури (крани, вентилі, клапани) не має можливості членства в зазначеній Асоціації, тому не в змозі надати сертифікати DVGW до своєї тендерної пропозиції. Своєю вимогою про надання сертифікату DVGW, Ви як Замовник, обмежуєте коло учасників лише суб'єктами, безпосередньо пов'язаними членством в зазначеній Асоціації, чим лобіюєте інтереси конкретних учасників.
При проведенні попередньої процедури закупівлі №UA-2020-04-14-005282-b щодо аналогічного предмету закупівлі Замовником ці дискримінаційні вимоги щодо надання сертифікату DVGW були відсутні в Тендерній документації
З метою запобігання дискримінації учасників закупівлі просимо внести зміни до тендерної документації - вилучити вимоги стосовно надання сертифікату підтвердження відповідності вимогам ÖVGW/DVGW.
У випадку прийняття Замовником негативного рішення вимушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України для захисту своїх прав та інтересів в сфері публічних закупівель
після вивчення вимог тендерної документації було виявлено порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
Замовник вимагає у Додатку 4 на затвори або виробника затворів по позиціям №22-27 Лоту 1
- копію сертифікату відповідності вимогам ISO 14001
Вважаємо дану вимогу такою, що обмежує конкуренцію. Наведену вимогу тендерної документації можуть виконати лише ті суб’єкти господарювання, які мають змогу надати саме сертифікат ISO14001, що є дискримінаційною по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Оскільки відсутні законодавчі акти щодо обов'язкового отримання сертифікатів ISO14001:2004 на території України, з урахуванням того, що виробник товару є нерезидент України, наявне порушення вимог абзацу п'ятого частини першої статті 3, частини третьої статті 5 та частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (рішення АМКУ від 27.08.2012 № 866-р/пк-ск, від 14.05.2019 року №5936-р/пк щодо визнання порушення аналогічних вимог Замовником).
Просимо внести зміни до документації, виправити наявне правопорушення чинного законодавства України і надати можливість надавати інші документи, які підтверджують якість та дотримання заходів із захисту довкілля на заміну даного сертифікату. (технічна специфікація Лот 1 Додатку 4)
У випадку незадоволення вимоги Замовником учасник звернеться до Антимонопольного комітету України для захисту своїх прав та інтересів в сфері публічних закупівель.
Сертифікат ISO 14001 допоможе організації досягти запланованих результатів своєї системи екологічного управління, які будуть корисними для довкілля, для самої організації та зацікавлених сторін. Результати системи екологічного управління, які організація планує в своїй екологічній політиці, стосуються:
— підвищення екологічної дієвості;
— виконання обов’язкових для дотримування відповідності вимог;
— досягнення екологічних цілей.
Сертифікат ISO 14001 застосовний до будь-якої організації, незалежно від її розміру, типу та особливостей, і поширюється на визначені організацією екологічні аспекти її діяльності, продукції та послуг, які вона може контролювати чи на які вона може впливати протягом передбачуваного життєвого циклу. Стандарт не встановлює конкретних критеріїв екологічної дієвості.
Сертифікат ISO 14001 може бути використано в цілому чи частково задля того, щоб систематично поліп¬шувати екологічне управління.
ПрАТ «АК «Київводоканал» є стратегічним підприємством, від нормальної та безперебійної роботи якого залежить життя і здоров’я мешканців м. Києва. Наше підприємство ставить за мету використання на своїх об’єктах якісного обладнання, яке відповідає найвищим сучасним вимогам і стандартам з урахуванням його застосування в системі якості питної води.
Сертифікат відповідності вимогам ISO 14001 слугує для підтвердження безпеки та містить інформацію про охорону навколишнього середовища, здоров’я та безпеки життєдіяльності . Згідно з даними регламентуючих актів документального оформлення обладнання, що закуповується не є обов’язковою нормою, а сертифікат відповідності може бути придбаний за особистою ініціативою виробника чи постачальника.
Відповідно до пункту 22 Закону замовник у Тендерній документації встановлює умови до предмета закупівлі, у тому числі і перелік документів на підтвердження кількісних, якісних та технічних характеристик такого предмета закупівлі.
Так, з метою наявності документів на відповідну продукцію, що підтверджують її законне походження, наявність технічних характеристик, які гарантують якість, безпеку та довготривале використання було встановлено умову щодо надання відповідного сертифіката з дотримання принципів, закріплених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
після вивчення вимог тендерної документації було виявлено порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
Замовник вимагає у Додатку 4 на затвори або виробника затворів по позиціям №22-27 Лоту 1
- копію сертифікату відповідності вимогам ISO 14001
Вважаємо дану вимогу такою, що обмежує конкуренцію. ISO 14000 має схожість з ISO 9000 (стандартів з менеджменту якості), обидва відносяться до процесу виробництва продукту, а не до самого продукту. Стандарт ISO 14001 був розроблений головним чином для того, щоб зменшити вплив діяльності організацій на навколишнє середовище.
Необов’язковість сертифікації вказана у самому стандарті. Зокрема, прописана можливість застосування, а не обов’язковість.
Натомість Державна екологічна інспекція під час своїх перевірок ніколи не вимагала сертифікацію за ISO 14001. І в уніфікованому акті перевірок цього питання не було. Також обов’язковість сертифікації не зазначається в екологічному законодавстві України.
Учасник вважає дії Замовника в частині встановлення у документації конкурсних торгів вимоги щодо надання екологічних сертифікатів якості ISO 14001:2004 у разі, якщо виробником товару являється нерезидент порушують вимоги абзацу п'ятого частини першої статті 3, частини третьої статті 5 та частини третьої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. Просимо внести зміни до тендерної документації та надати можливість надання аналогічних документів, які підтверджують дотримання норм екологічного законодавства країни виробника.
У випадку незадоволення нашої вимоги, маємо всі підстави для звернення до АМКУ зі скаргою на порушення ЗУ Про публічні закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, в тендерну документацію вноситися зміни (у цій частини) не будуть.
Протокол розгляду тендерних пропозицій
Найменування: | ПрАТ "АК "Київводоканал" |
Код ЄДРПОУ: | 03327664 |
Місцезнаходження: | 01015, Україна, м. Київ обл., місто, вул. Лейпцизька, 1-а |
Учасник | Документи | Рішення |
---|---|---|
ТОВ "КСАНТОС" | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
ТОВ "ВИРОБНИЧО-ІНЖИНІРИНГОВА ФІРМА "ЕТНА | Документи |
Відхилено
Документи
|
ТОВ "Інтерекст LTD" | Документи |
Відхилено
Документи
|
ТОВ "УКРТЕХЕНЕРГОСЕРВІС" | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "КСАНТОС" #41841467 |
Переможець |
33 625 023,54
UAH з ПДВ
|
22 жовтня 2020 12:03
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
13 липня 2022 15:47
|
Звіт | укладений |
13 липня 2022 15:46
|
Електронний підпис | укладений |
21 грудня 2020 16:14
|
1908 Ксантос.pdf | зміни до договору |
21 грудня 2020 13:33
|
1908 Повідомлення Ксантос.docx | зміни до договору |
21 грудня 2020 13:33
|
Електронний підпис | укладений |
05 листопада 2020 11:23
|
Договір | укладений |
05 листопада 2020 11:16
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 17 грудня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 21 грудня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | 1. Керуючись чинним законодавством України, Сторони дійшли згоди продовжити дію Договору та у зв’язку з цим, змінити наступні умови Договору: 1.1. Пункт 11.1. Договору викласти в наступній редакції: «11.1. Договір набуває чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками Сторін і діє до “01” червня 2021 року. Закінчення строку дії Договору не звільняє Сторони від виконання тих зобов’язань, що лишились невиконаними.» 2. Дана Угода складена українською мовою у 2-х оригінальних примірниках, що мають однакову юридичну силу, по одному для кожної зі Сторін. 3. Дана Угода є невід’ємною частиною Договору. 4. Усі інші умови Договору, не змінені цією Угодою, залишаються чинними в попередній редакції. 5. Ця Угода набуває чинності з моменту її підписання уповноваженими представниками Сторін. |
Номер договору про закупівлю: | 1908/24/16-20 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |