Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
ДК 021:2015 код 24310000-0 – Основні неорганічні хімічні речовини (Засіб для боротьби з амброзією)
Очікувана вартість
1 873 500,00 UAH
UA-2020-08-04-003538-c ● 406ad81c147b49c98087a4d63e8cf16b
Відкриті торги
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Київське комунальне об’єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд" |
Код ЄДРПОУ: | 03362123 |
Вебсайт: | http://kievzelenbud.com |
Місцезнаходження: | 04053, Україна , м. Київ обл., Київ, вул. Кудрявська, 23 |
Контактна особа: |
Дарморос Олена Олексіївна +380442723536 kievzelenbudtender@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 04 серпня 2020 15:35 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 14 серпня 2020 18:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 20 серпня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 24 серпня 2020 18:00 |
Початок аукціону: | 25 серпня 2020 13:02 |
Очікувана вартість: | 1 873 500,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 9 367,50 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 56205 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини
Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено пропозиції: українська мова.
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
50000 літр
ДК 021:2015 код 24310000-0 – Основні неорганічні хімічні речовини (Засіб для боротьби з амброзією)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
04128, Україна, Київська область, м. Київ, вул. Берковецька, 6
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2020
ДК 021:2015: 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Розрахунки за отриманий Товар здійснюються Замовником за фактом постачання Товару протягом 60 (шістдесяти) днів після підписання накладних про отримання Замовником партії Товару та надходження бюджетних коштів від Головного розпорядника бюджетних коштів. | Пiсляоплата | 60 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
14 серпня 2020 21:30 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
14 серпня 2020 21:14 |
Перелік внесених змін.docx | |
14 серпня 2020 21:14 |
ТД.docx |
14 серпня 2020 21:30 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
14 серпня 2020 21:14 |
Перелік внесених змін.docx
|
|||
14 серпня 2020 21:14 |
ТД.docx
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2020-08-04-003538-c.c2
Статус:
Скасована
Учасник: МАЛЕ ПІДПРИЄМСТВО У ВИГЛЯДІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СИМФОНІЯ", Код ЄДРПОУ:13916829
Дата подання: 10 серпня 2020 15:11
вімога змінити умови закупівлі
Вимога про забезпечення тендерної пропозиції у вигляді надання банківської гарантії в максимально можливому в даному випадку розмірі – три відсотка від очікуваного розміру вартості товару, фактично є перепоною для окремих потенційних Учасників та, вочевидь, свідчить про намагання Замовника штучно скоротити їх можливу кількість з можливих корупційних мотивів.
Надання вказаного виду забезпечення є логічним, обґрунтованим та законим у разі наявності у Замовника фінансових ризиків, пов’язаних з недобросовісною поведінкою Учасника під час проведення закупівлі, від якої залежить виконання власних зобов’язань Замовником перед третіми особами.
В даному випадку, у разі будь-яких дій Учасника (в тому числі і недобросовісних) Замовник не несе жодних ризиків пов’язаних з предметом закупівлі та не потребує додаткового захисту у вигляді забезпечення тендерної пропозиції.
На необґрунтованість вимог Замовника щодо обов’язкового забезпечення тендерних пропозицій Учасників вказує також і те, що умовами тендерної документації надання Переможцем забезпечення виконання договору про закупівлю не вимагається.
Таким, що може свідчати про явну заінтересованість Замовника в результатах закупівлі товару в окремого Учасник, виступає фактор ціни товару та його властивостей.
Так, виходячи з об’ємів поставки товару та загальної ціни закупівлі, вбачається визначення Замовником аномально низької орієнтованої ціни закупівлі порівняно з ринковою на час проведення закупівлі.
При цьому, зазначений в Додатку 4 тендерної документації чітко виписаний механізм дії та об’єм витрат розчину явно вказують на вже визначений конкретний товар, який в такий спосіб намагається лобіювати Замовник.
Крім того, окремі умови тендерної документації за своє суттю є явно дискримінаційними та направлені до звуження кола потенційних Учасників закупівлі:
- Підпунктом 3 пункту 5.3. Розділу ІІІ тендерної документації фактично встановлюється штучна вимога про обов’язкову наявність у штаті Учасника кваліфікованих працівників, без врахування можливості залучення сторонніх кваліфікованих осіб на договірних засадах для виконання умов майбутнього договору.
- Виходячи з вимог підпункту 3 пункту 5.3. а також пункту 5.7 Розділу ІІІ тендерної документації вбачається неможливість участі в закупівлі осіб без громадянства, що є безумовною дискримінацією за ознакою громадянства.
- Вимога Додатку 4 тендерної документації про обов’язковість надання документу органу місцевого самоврядування або структурного підрозділу його виконавчого органу про ефективність застосування вищезазначеного засобу, грубо порушує приписи п.п.3, 4 ст.5 та п.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» та, фактично, суперечить діючому законодавству.
Так, виходячи з положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування або структурні підрозділи їх виконавчих органів не наділені повноваженнями проведення досліджень ефективності використання будь-якого товару та підтвердження будь-яким чином такої ефективність. Також, органи місцевого самоврядування не можуть брати на себе функції дослідницьких та наукових організацій або державних інститутів, які не встановлені законодавчо.
Таким чином, Замовником вимагається надання документу, не передбаченого законодавством щодо його суб’єктного та об’єктного складу та який не може виступати підтвердженням технічних або якісних характеристик товару.
Також, пункт 5.6 та 6.4 Розділу ІІІ тендерної документації сформульовані та викладені Замовником таким чином, що можуть трактуватися неоднозначно та є некоректними.
Явним порушенням вимог законодавства по боротьбі з карантинним рослинами, маніпулюванням та підміною понять є зазначення в технічній специфікації тендерної документації про те, препарат не повинен містити пестицидів і агрохімікатів.
Виходячи з предмету закупівлі – засобу для боротьби з амброзією (яка віднесена до карантинних рослин), Замовник зобов’язаний дотримуватись вимог діючого законодавства (в том числі Закону України «Про карантин рослин», Інструкції з виявлення, локалізації та ліквідації вогнищ карантинних бур’янів, затвердженої Наказом Міністерства аграрної політики 27.01.2005 №40; Порядку проведення державних випробувань, державної реєстрації та перереєстрації, видання переліків пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.96 N295) щодо використання для боротьби з амброзією саме пестицидів і агрохімікатів, які пройшли необхідні екологічні випробування і дослідження та внесенні до відповідного державного реєстру.
При цьому, законом визначено обов’язкові вимоги як до самого засобу для боротьби з амброзією, так і до умов його зберігання, транспортування та реалізації.
Відсутність в тендерній документації обов’язкових законних вимог до такого засобу, а також наявність вищевказаних протиріч між предметом закупівлі його технічними характеристиками, може вказувати на відсутність в Замовника реальної необхідності в закупівлі ефективного та законного засобу для боротьби з амброзією та на можливу корупційну складову такої закупівлі.
Слід також зазначити, що окремі умови Додатку 4 тендерної документації не містять точних вимог до документів на підтвердження технічних та якісних характеристик товару.
Так, виходячи з формулювань Додатку 4 вбачається, що для підтвердження проведення досліджень щодо безпечного впливу на ґрунт та ступеня засолення, а також щодо ефективності використання товару, достатнім є надання будь-якого документу, виданого будь-якою особою з визначеним змістом, що фактично жодним чином не підтверджує саме технічні та якісні характеристики товару та нівелює необхідність та логіку такого підтвердження.
В даному випадку, на підтвердження проведення зазначених досліджень Учасником повинні бути надані документи, видані у встановленому законом порядку держаними органами або уповноваженими на це науковим або дослідницькими організаціями.
Саме такий документ, встановленого зразка та форми, виданий на підставі відповідного закону, і буде безумовним підтвердженнями безпечності впливу товару та його ефективності на підставі проведення державних екологічних досліджень та експертиз.
Розгорнути
Згорнути
Надання вказаного виду забезпечення є логічним, обґрунтованим та законим у разі наявності у Замовника фінансових ризиків, пов’язаних з недобросовісною поведінкою Учасника під час проведення закупівлі, від якої залежить виконання власних зобов’язань Замовником перед третіми особами.
В даному випадку, у разі будь-яких дій Учасника (в тому числі і недобросовісних) Замовник не несе жодних ризиків пов’язаних з предметом закупівлі та не потребує додаткового захисту у вигляді забезпечення тендерної пропозиції.
На необґрунтованість вимог Замовника щодо обов’язкового забезпечення тендерних пропозицій Учасників вказує також і те, що умовами тендерної документації надання Переможцем забезпечення виконання договору про закупівлю не вимагається.
Таким, що може свідчати про явну заінтересованість Замовника в результатах закупівлі товару в окремого Учасник, виступає фактор ціни товару та його властивостей.
Так, виходячи з об’ємів поставки товару та загальної ціни закупівлі, вбачається визначення Замовником аномально низької орієнтованої ціни закупівлі порівняно з ринковою на час проведення закупівлі.
При цьому, зазначений в Додатку 4 тендерної документації чітко виписаний механізм дії та об’єм витрат розчину явно вказують на вже визначений конкретний товар, який в такий спосіб намагається лобіювати Замовник.
Крім того, окремі умови тендерної документації за своє суттю є явно дискримінаційними та направлені до звуження кола потенційних Учасників закупівлі:
- Підпунктом 3 пункту 5.3. Розділу ІІІ тендерної документації фактично встановлюється штучна вимога про обов’язкову наявність у штаті Учасника кваліфікованих працівників, без врахування можливості залучення сторонніх кваліфікованих осіб на договірних засадах для виконання умов майбутнього договору.
- Виходячи з вимог підпункту 3 пункту 5.3. а також пункту 5.7 Розділу ІІІ тендерної документації вбачається неможливість участі в закупівлі осіб без громадянства, що є безумовною дискримінацією за ознакою громадянства.
- Вимога Додатку 4 тендерної документації про обов’язковість надання документу органу місцевого самоврядування або структурного підрозділу його виконавчого органу про ефективність застосування вищезазначеного засобу, грубо порушує приписи п.п.3, 4 ст.5 та п.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» та, фактично, суперечить діючому законодавству.
Так, виходячи з положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування або структурні підрозділи їх виконавчих органів не наділені повноваженнями проведення досліджень ефективності використання будь-якого товару та підтвердження будь-яким чином такої ефективність. Також, органи місцевого самоврядування не можуть брати на себе функції дослідницьких та наукових організацій або державних інститутів, які не встановлені законодавчо.
Таким чином, Замовником вимагається надання документу, не передбаченого законодавством щодо його суб’єктного та об’єктного складу та який не може виступати підтвердженням технічних або якісних характеристик товару.
Також, пункт 5.6 та 6.4 Розділу ІІІ тендерної документації сформульовані та викладені Замовником таким чином, що можуть трактуватися неоднозначно та є некоректними.
Явним порушенням вимог законодавства по боротьбі з карантинним рослинами, маніпулюванням та підміною понять є зазначення в технічній специфікації тендерної документації про те, препарат не повинен містити пестицидів і агрохімікатів.
Виходячи з предмету закупівлі – засобу для боротьби з амброзією (яка віднесена до карантинних рослин), Замовник зобов’язаний дотримуватись вимог діючого законодавства (в том числі Закону України «Про карантин рослин», Інструкції з виявлення, локалізації та ліквідації вогнищ карантинних бур’янів, затвердженої Наказом Міністерства аграрної політики 27.01.2005 №40; Порядку проведення державних випробувань, державної реєстрації та перереєстрації, видання переліків пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.96 N295) щодо використання для боротьби з амброзією саме пестицидів і агрохімікатів, які пройшли необхідні екологічні випробування і дослідження та внесенні до відповідного державного реєстру.
При цьому, законом визначено обов’язкові вимоги як до самого засобу для боротьби з амброзією, так і до умов його зберігання, транспортування та реалізації.
Відсутність в тендерній документації обов’язкових законних вимог до такого засобу, а також наявність вищевказаних протиріч між предметом закупівлі його технічними характеристиками, може вказувати на відсутність в Замовника реальної необхідності в закупівлі ефективного та законного засобу для боротьби з амброзією та на можливу корупційну складову такої закупівлі.
Слід також зазначити, що окремі умови Додатку 4 тендерної документації не містять точних вимог до документів на підтвердження технічних та якісних характеристик товару.
Так, виходячи з формулювань Додатку 4 вбачається, що для підтвердження проведення досліджень щодо безпечного впливу на ґрунт та ступеня засолення, а також щодо ефективності використання товару, достатнім є надання будь-якого документу, виданого будь-якою особою з визначеним змістом, що фактично жодним чином не підтверджує саме технічні та якісні характеристики товару та нівелює необхідність та логіку такого підтвердження.
В даному випадку, на підтвердження проведення зазначених досліджень Учасником повинні бути надані документи, видані у встановленому законом порядку держаними органами або уповноваженими на це науковим або дослідницькими організаціями.
Саме такий документ, встановленого зразка та форми, виданий на підставі відповідного закону, і буде безумовним підтвердженнями безпечності впливу товару та його ефективності на підставі проведення державних екологічних досліджень та експертиз.
Скасована
Дата: 10 серпня 2020 16:15
Причина: коригування тексту вимоги
Номер вимоги: UA-2020-08-04-003538-c.c3
Статус:
Не задоволена
Учасник: МАЛЕ ПІДПРИЄМСТВО У ВИГЛЯДІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СИМФОНІЯ", Код ЄДРПОУ:13916829
Дата подання: 10 серпня 2020 16:16
вимога зміни умов закупівлі
Вимога про забезпечення тендерної пропозиції у вигляді надання банківської гарантії в максимально можливому в даному випадку розмірі – три відсотка від очікуваного розміру вартості товару, фактично є перепоною для окремих потенційних Учасників та, вочевидь, свідчить про намагання Замовника штучно скоротити їх можливу кількість з можливих корупційних мотивів.
Надання вказаного виду забезпечення є логічним, обґрунтованим та законим у разі наявності у Замовника фінансових ризиків, пов’язаних з недобросовісною поведінкою Учасника під час проведення закупівлі, від якої залежить виконання власних зобов’язань Замовником перед третіми особами.
В даному випадку, у разі будь-яких дій Учасника (в тому числі і недобросовісних) Замовник не несе жодних ризиків пов’язаних з предметом закупівлі та не потребує додаткового захисту у вигляді забезпечення тендерної пропозиції.
На необґрунтованість вимог Замовника щодо обов’язкового забезпечення тендерних пропозицій Учасників вказує також і те, що умовами тендерної документації надання Переможцем забезпечення виконання договору про закупівлю не вимагається.
Таким, що може свідчати про явну заінтересованість Замовника в результатах закупівлі товару в окремого Учасник, виступає фактор ціни товару та його властивостей.
Так, виходячи з об’ємів поставки товару та загальної ціни закупівлі, вбачається визначення Замовником аномально низької орієнтованої ціни закупівлі порівняно з ринковою на час проведення закупівлі.
При цьому, зазначений в Додатку 4 тендерної документації чітко виписаний механізм дії та об’єм витрат розчину явно вказують на вже визначений конкретний товар, який в такий спосіб намагається лобіювати Замовник.
Крім того, окремі умови тендерної документації за своє суттю є явно дискримінаційними та направлені до звуження кола потенційних Учасників закупівлі:
- Підпунктом 3 пункту 5.3. Розділу ІІІ тендерної документації фактично встановлюється штучна вимога про обов’язкову наявність у штаті Учасника кваліфікованих працівників, без врахування можливості залучення сторонніх кваліфікованих осіб на договірних засадах для виконання умов майбутнього договору.
- Виходячи з вимог підпункту 3 пункту 5.3. а також пункту 5.7 Розділу ІІІ тендерної документації вбачається неможливість участі в закупівлі осіб без громадянства, що є безумовною дискримінацією за ознакою громадянства.
- Вимога Додатку 4 тендерної документації про обов’язковість надання документу органу місцевого самоврядування або структурного підрозділу його виконавчого органу про ефективність застосування вищезазначеного засобу, грубо порушує приписи п.п.3, 4 ст.5 та п.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» та, фактично, суперечить діючому законодавству.
Так, виходячи з положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування або структурні підрозділи їх виконавчих органів не наділені повноваженнями проведення досліджень ефективності використання будь-якого товару та підтвердження будь-яким чином такої ефективність. Також, органи місцевого самоврядування не можуть брати на себе функції дослідницьких та наукових організацій або державних інститутів, які не встановлені законодавчо.
Таким чином, Замовником вимагається надання документу, не передбаченого законодавством щодо його суб’єктного та об’єктного складу та який не може виступати підтвердженням технічних або якісних характеристик товару.
Також, пункт 5.6 та 6.4 Розділу ІІІ тендерної документації сформульовані та викладені Замовником таким чином, що можуть трактуватися неоднозначно та є некоректними.
Явним порушенням вимог законодавства по боротьбі з карантинним рослинами, маніпулюванням та підміною понять є зазначення в технічній специфікації тендерної документації про те, препарат не повинен містити пестицидів і агрохімікатів.
Виходячи з предмету закупівлі – засобу для боротьби з амброзією (яка віднесена до карантинних рослин), Замовник зобов’язаний дотримуватись вимог діючого законодавства (в том числі Закону України «Про карантин рослин», Інструкції з виявлення, локалізації та ліквідації вогнищ карантинних бур’янів, затвердженої Наказом Міністерства аграрної політики 27.01.2005 №40; Порядку проведення державних випробувань, державної реєстрації та перереєстрації, видання переліків пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.96 N295) щодо використання для боротьби з амброзією саме пестицидів і агрохімікатів, які пройшли необхідні екологічні випробування і дослідження та внесенні до відповідного державного реєстру.
При цьому, законом визначено обов’язкові вимоги як до самого засобу для боротьби з амброзією, так і до умов його зберігання, транспортування та реалізації.
Відсутність в тендерній документації обов’язкових законних вимог до такого засобу, а також наявність вищевказаних протиріч між предметом закупівлі його технічними характеристиками, може вказувати на відсутність в Замовника реальної необхідності в закупівлі ефективного та законного засобу для боротьби з амброзією та на можливу корупційну складову такої закупівлі.
Слід також зазначити, що окремі умови Додатку 4 тендерної документації не містять точних вимог до документів на підтвердження технічних та якісних характеристик товару.
Так, виходячи з формулювань Додатку 4 вбачається, що для підтвердження проведення досліджень щодо безпечного впливу на ґрунт та ступеня засолення, а також щодо ефективності використання товару, достатнім є надання будь-якого документу, виданого будь-якою особою з визначеним змістом, що фактично жодним чином не підтверджує саме технічні та якісні характеристики товару та нівелює необхідність та логіку такого підтвердження.
В даному випадку, на підтвердження проведення зазначених досліджень Учасником повинні бути надані документи, видані у встановленому законом порядку держаними органами або уповноваженими на це науковим або дослідницькими організаціями.
Саме такий документ, встановленого зразка та форми, виданий на підставі відповідного закону, і буде безумовним підтвердженнями безпечності впливу товару та його ефективності на підставі проведення державних екологічних досліджень та експертиз.
На підставі викладеного, прошу усунути викладені порушення, внести відповідні зміни до тендерної документації та параметрів закупівлі у визначений законом строк.
Розгорнути
Згорнути
Надання вказаного виду забезпечення є логічним, обґрунтованим та законим у разі наявності у Замовника фінансових ризиків, пов’язаних з недобросовісною поведінкою Учасника під час проведення закупівлі, від якої залежить виконання власних зобов’язань Замовником перед третіми особами.
В даному випадку, у разі будь-яких дій Учасника (в тому числі і недобросовісних) Замовник не несе жодних ризиків пов’язаних з предметом закупівлі та не потребує додаткового захисту у вигляді забезпечення тендерної пропозиції.
На необґрунтованість вимог Замовника щодо обов’язкового забезпечення тендерних пропозицій Учасників вказує також і те, що умовами тендерної документації надання Переможцем забезпечення виконання договору про закупівлю не вимагається.
Таким, що може свідчати про явну заінтересованість Замовника в результатах закупівлі товару в окремого Учасник, виступає фактор ціни товару та його властивостей.
Так, виходячи з об’ємів поставки товару та загальної ціни закупівлі, вбачається визначення Замовником аномально низької орієнтованої ціни закупівлі порівняно з ринковою на час проведення закупівлі.
При цьому, зазначений в Додатку 4 тендерної документації чітко виписаний механізм дії та об’єм витрат розчину явно вказують на вже визначений конкретний товар, який в такий спосіб намагається лобіювати Замовник.
Крім того, окремі умови тендерної документації за своє суттю є явно дискримінаційними та направлені до звуження кола потенційних Учасників закупівлі:
- Підпунктом 3 пункту 5.3. Розділу ІІІ тендерної документації фактично встановлюється штучна вимога про обов’язкову наявність у штаті Учасника кваліфікованих працівників, без врахування можливості залучення сторонніх кваліфікованих осіб на договірних засадах для виконання умов майбутнього договору.
- Виходячи з вимог підпункту 3 пункту 5.3. а також пункту 5.7 Розділу ІІІ тендерної документації вбачається неможливість участі в закупівлі осіб без громадянства, що є безумовною дискримінацією за ознакою громадянства.
- Вимога Додатку 4 тендерної документації про обов’язковість надання документу органу місцевого самоврядування або структурного підрозділу його виконавчого органу про ефективність застосування вищезазначеного засобу, грубо порушує приписи п.п.3, 4 ст.5 та п.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» та, фактично, суперечить діючому законодавству.
Так, виходячи з положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування або структурні підрозділи їх виконавчих органів не наділені повноваженнями проведення досліджень ефективності використання будь-якого товару та підтвердження будь-яким чином такої ефективність. Також, органи місцевого самоврядування не можуть брати на себе функції дослідницьких та наукових організацій або державних інститутів, які не встановлені законодавчо.
Таким чином, Замовником вимагається надання документу, не передбаченого законодавством щодо його суб’єктного та об’єктного складу та який не може виступати підтвердженням технічних або якісних характеристик товару.
Також, пункт 5.6 та 6.4 Розділу ІІІ тендерної документації сформульовані та викладені Замовником таким чином, що можуть трактуватися неоднозначно та є некоректними.
Явним порушенням вимог законодавства по боротьбі з карантинним рослинами, маніпулюванням та підміною понять є зазначення в технічній специфікації тендерної документації про те, препарат не повинен містити пестицидів і агрохімікатів.
Виходячи з предмету закупівлі – засобу для боротьби з амброзією (яка віднесена до карантинних рослин), Замовник зобов’язаний дотримуватись вимог діючого законодавства (в том числі Закону України «Про карантин рослин», Інструкції з виявлення, локалізації та ліквідації вогнищ карантинних бур’янів, затвердженої Наказом Міністерства аграрної політики 27.01.2005 №40; Порядку проведення державних випробувань, державної реєстрації та перереєстрації, видання переліків пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.96 N295) щодо використання для боротьби з амброзією саме пестицидів і агрохімікатів, які пройшли необхідні екологічні випробування і дослідження та внесенні до відповідного державного реєстру.
При цьому, законом визначено обов’язкові вимоги як до самого засобу для боротьби з амброзією, так і до умов його зберігання, транспортування та реалізації.
Відсутність в тендерній документації обов’язкових законних вимог до такого засобу, а також наявність вищевказаних протиріч між предметом закупівлі його технічними характеристиками, може вказувати на відсутність в Замовника реальної необхідності в закупівлі ефективного та законного засобу для боротьби з амброзією та на можливу корупційну складову такої закупівлі.
Слід також зазначити, що окремі умови Додатку 4 тендерної документації не містять точних вимог до документів на підтвердження технічних та якісних характеристик товару.
Так, виходячи з формулювань Додатку 4 вбачається, що для підтвердження проведення досліджень щодо безпечного впливу на ґрунт та ступеня засолення, а також щодо ефективності використання товару, достатнім є надання будь-якого документу, виданого будь-якою особою з визначеним змістом, що фактично жодним чином не підтверджує саме технічні та якісні характеристики товару та нівелює необхідність та логіку такого підтвердження.
В даному випадку, на підтвердження проведення зазначених досліджень Учасником повинні бути надані документи, видані у встановленому законом порядку держаними органами або уповноваженими на це науковим або дослідницькими організаціями.
Саме такий документ, встановленого зразка та форми, виданий на підставі відповідного закону, і буде безумовним підтвердженнями безпечності впливу товару та його ефективності на підставі проведення державних екологічних досліджень та експертиз.
На підставі викладеного, прошу усунути викладені порушення, внести відповідні зміни до тендерної документації та параметрів закупівлі у визначений законом строк.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
14 серпня 2020 21:15
Відповідно до п. 10 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) забезпечення тендерної пропозиції – це забезпечення виконання зобов’язань учасника перед замовником, що
виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як
гарантія.
Відповідно до ст. 25 Закону розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати наступний відсоток від очікуваної вартості: 3,0 % – у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг, тим саме Замовник не порушив вимогу Закону.
Тендерним забезпеченням пропозиції покриваються наступні ризики:
а) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до
того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
б) непідписання учасником-переможцем торгів договору про закупівлю;
в) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону;
Чітко передбачено Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики
предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація п 6.3. Розділу ІІІ Тендерної
документації, а саме: У разі наявності в предметі закупівлі, його технічних та якісних характеристиках посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, після такого посилання слід вважати в наявності вираз «або еквівалент». Постачальник відповідає за якість поставлених товарів.
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України (далі – ЦК України та ГК України) з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Так згідно статті 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
При цьому статтею 50 ЦК України встановлено право фізичної особи на здійснення підприємницької діяльності. Водночас статтею 202 ЦК України визначено поняття та види
правочинів. Крім того, статтею 55 ГК України визначено поняття суб’єкта господарювання.
Відповідно до частини першої статті 42 ГК України підприємництво - це самостійна,
ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється
суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних
результатів та одержання прибутку.
Разом з тим згідно з пунктом 37 частини першої статті 1 Закону учасник процедури закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію для участі у процедурі закупівлі.
Таким чином, учасником процедури закупівлі може бути будь-яка особа, яка подала
тендерну пропозицію/пропозицію для участі у закупівлі, у тому числі фізична особа, яка може укласти правочин щодо об'єктів цивільних прав у разі якщо не здійснює самостійну, ініціативну, систематичну, на власний ризик господарську діяльність.
Ураховуючи викладене та виходячи зі змісту норм ЦК та ГК України, оскільки підприємницька діяльність є правом, а не обов’язком, фізична особа може бути учасником процедури закупівлі у розумінні Закону, реалізуючи власне право на розпорядження належними їй об'єктами цивільних прав.
Звертаємо особливу увагу що п 5.6. Розділу ІІІ Тендерної докуметації чітко передбачено:
Документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних
осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної
пропозиції, але Учасник надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним
підписом уповноваженої особи учасника, в якому зазначає законодавчі підстави
ненадання відповідних документів.
виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як
гарантія.
Відповідно до ст. 25 Закону розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати наступний відсоток від очікуваної вартості: 3,0 % – у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг, тим саме Замовник не порушив вимогу Закону.
Тендерним забезпеченням пропозиції покриваються наступні ризики:
а) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до
того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
б) непідписання учасником-переможцем торгів договору про закупівлю;
в) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону;
Чітко передбачено Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики
предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація п 6.3. Розділу ІІІ Тендерної
документації, а саме: У разі наявності в предметі закупівлі, його технічних та якісних характеристиках посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, після такого посилання слід вважати в наявності вираз «або еквівалент». Постачальник відповідає за якість поставлених товарів.
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України (далі – ЦК України та ГК України) з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Так згідно статті 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
При цьому статтею 50 ЦК України встановлено право фізичної особи на здійснення підприємницької діяльності. Водночас статтею 202 ЦК України визначено поняття та види
правочинів. Крім того, статтею 55 ГК України визначено поняття суб’єкта господарювання.
Відповідно до частини першої статті 42 ГК України підприємництво - це самостійна,
ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється
суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних
результатів та одержання прибутку.
Разом з тим згідно з пунктом 37 частини першої статті 1 Закону учасник процедури закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію для участі у процедурі закупівлі.
Таким чином, учасником процедури закупівлі може бути будь-яка особа, яка подала
тендерну пропозицію/пропозицію для участі у закупівлі, у тому числі фізична особа, яка може укласти правочин щодо об'єктів цивільних прав у разі якщо не здійснює самостійну, ініціативну, систематичну, на власний ризик господарську діяльність.
Ураховуючи викладене та виходячи зі змісту норм ЦК та ГК України, оскільки підприємницька діяльність є правом, а не обов’язком, фізична особа може бути учасником процедури закупівлі у розумінні Закону, реалізуючи власне право на розпорядження належними їй об'єктами цивільних прав.
Звертаємо особливу увагу що п 5.6. Розділу ІІІ Тендерної докуметації чітко передбачено:
Документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних
осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної
пропозиції, але Учасник надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним
підписом уповноваженої особи учасника, в якому зазначає законодавчі підстави
ненадання відповідних документів.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2020-08-04-003538-c.c1
Статус:
Скасовано
Скаржник: МАЛЕ ПІДПРИЄМСТВО У ВИГЛЯДІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СИМФОНІЯ", Код ЄДРПОУ:13916829
Скарга на умови закупівлі
Вимога про забезпечення тендерної пропозиції у вигляді надання банківської гарантії в максимально можливому в даному випадку розмірі – три відсотка від очікуваного розміру вартості товару, фактично є перепоною для окремих потенційних Учасників та, вочевидь, свідчить про намагання Замовника штучно скоротити їх можливу кількість з можливих корупційних мотивів.
Надання вказаного виду забезпечення є логічним, обґрунтованим та законим у разі наявності у Замовника фінансових ризиків, пов’язаних з недобросовісною поведінкою Учасника під час проведення закупівлі, від якої залежить виконання власних зобов’язань Замовником перед третіми особами.
В даному випадку, у разі будь-яких дій Учасника (в тому числі і недобросовісних) Замовник не несе жодних ризиків пов’язаних з предметом закупівлі та не потребує додаткового захисту у вигляді забезпечення тендерної пропозиції.
На необґрунтованість вимог Замовника щодо обов’язкового забезпечення тендерних пропозицій Учасників вказує також і те, що умовами тендерної документації надання Переможцем забезпечення виконання договору про закупівлю не вимагається.
Таким, що може свідчати про явну заінтересованість Замовника в результатах закупівлі товару в окремого Учасник, виступає фактор ціни товару та його властивостей.
Так, виходячи з об’ємів поставки товару та загальної ціни закупівлі, вбачається визначення Замовником аномально низької орієнтованої ціни закупівлі порівняно з ринковою на час проведення закупівлі.
При цьому, зазначений в Додатку 4 тендерної документації чітко виписаний механізм дії та об’єм витрат розчину явно вказують на вже визначений конкретний товар, який в такий спосіб намагається лобіювати Замовник.
Крім того, окремі умови тендерної документації за своє суттю є явно дискримінаційними та направлені до звуження кола потенційних Учасників закупівлі:
- Підпунктом 3 пункту 5.3. Розділу ІІІ тендерної документації фактично встановлюється штучна вимога про обов’язкову наявність у штаті Учасника кваліфікованих працівників, без врахування можливості залучення сторонніх кваліфікованих осіб на договірних засадах для виконання умов майбутнього договору.
- Виходячи з вимог підпункту 3 пункту 5.3. а також пункту 5.7 Розділу ІІІ тендерної документації вбачається неможливість участі в закупівлі осіб без громадянства, що є безумовною дискримінацією за ознакою громадянства.
- Вимога Додатку 4 тендерної документації про обов’язковість надання документу органу місцевого самоврядування або структурного підрозділу його виконавчого органу про ефективність застосування вищезазначеного засобу, грубо порушує приписи п.п.3, 4 ст.5 та п.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» та, фактично, суперечить діючому законодавству.
Так, виходячи з положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування або структурні підрозділи їх виконавчих органів не наділені повноваженнями проведення досліджень ефективності використання будь-якого товару та підтвердження будь-яким чином такої ефективність. Також, органи місцевого самоврядування не можуть брати на себе функції дослідницьких та наукових організацій або державних інститутів, які не встановлені законодавчо.
Таким чином, Замовником вимагається надання документу, не передбаченого законодавством щодо його суб’єктного та об’єктного складу та який не може виступати підтвердженням технічних або якісних характеристик товару.
Також, пункт 5.6 та 6.4 Розділу ІІІ тендерної документації сформульовані та викладені Замовником таким чином, що можуть трактуватися неоднозначно та є некоректними.
Явним порушенням вимог законодавства по боротьбі з карантинним рослинами, маніпулюванням та підміною понять є зазначення в технічній специфікації тендерної документації про те, препарат не повинен містити пестицидів і агрохімікатів.
Виходячи з предмету закупівлі – засобу для боротьби з амброзією (яка віднесена до карантинних рослин), Замовник зобов’язаний дотримуватись вимог діючого законодавства (в том числі Закону України «Про карантин рослин», Інструкції з виявлення, локалізації та ліквідації вогнищ карантинних бур’янів, затвердженої Наказом Міністерства аграрної політики 27.01.2005 №40; Порядку проведення державних випробувань, державної реєстрації та перереєстрації, видання переліків пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.96 N295) щодо використання для боротьби з амброзією саме пестицидів і агрохімікатів, які пройшли необхідні екологічні випробування і дослідження та внесенні до відповідного державного реєстру.
При цьому, законом визначено обов’язкові вимоги як до самого засобу для боротьби з амброзією, так і до умов його зберігання, транспортування та реалізації.
Відсутність в тендерній документації обов’язкових законних вимог до такого засобу, а також наявність вищевказаних протиріч між предметом закупівлі його технічними характеристиками, може вказувати на відсутність в Замовника реальної необхідності в закупівлі ефективного та законного засобу для боротьби з амброзією та на можливу корупційну складову такої закупівлі.
Слід також зазначити, що окремі умови Додатку 4 тендерної документації не містять точних вимог до документів на підтвердження технічних та якісних характеристик товару.
Так, виходячи з формулювань Додатку 4 вбачається, що для підтвердження проведення досліджень щодо безпечного впливу на ґрунт та ступеня засолення, а також щодо ефективності використання товару, достатнім є надання будь-якого документу, виданого будь-якою особою з визначеним змістом, що фактично жодним чином не підтверджує саме технічні та якісні характеристики товару та нівелює необхідність та логіку такого підтвердження.
В даному випадку, на підтвердження проведення зазначених досліджень Учасником повинні бути надані документи, видані у встановленому законом порядку держаними органами або уповноваженими на це науковим або дослідницькими організаціями.
Саме такий документ, встановленого зразка та форми, виданий на підставі відповідного закону, і буде безумовним підтвердженнями безпечності впливу товару та його ефективності на підставі проведення державних екологічних досліджень та експертиз.
Розгорнути
Згорнути
Причина: Період оскарження закінчився
Інформація про відміну
Дата відміни
03 вересня 2020 16:50
Причина відміни
Відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з Законом про публічні закупівлі