Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | АТ "ХМЕЛЬНИЦЬКОБЛЕНЕРГО" |
Код ЄДРПОУ: | 22767506 |
Вебсайт: | http://hoe.com.ua |
Місцезнаходження: | 29000, Україна , Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Храновського, 11а |
Контактна особа: |
Руслан Стасюк +30382787872 zakupky@hoe.com.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 26 червня 2020 09:28 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 03 липня 2020 13:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 09 липня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 13 липня 2020 13:00 |
Початок аукціону: | 14 липня 2020 13:43 |
Очікувана вартість: | 38 114 057,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 191 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Категорія замовника: юридичні особи та/або суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, зазначені в пункті 4 частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі"
Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції: відповідно до вимог пункту 7 Розділу 1 тендерної документації.
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Підписання договору | Аванс | 5 | Банківські | 30 | |
Виконання робіт | Пiсляоплата | 20 | Банківські | 70 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
26 червня 2020 09:32 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
26 червня 2020 09:28 |
10. Додаток 5 - Технічні вимоги.doc | |
26 червня 2020 09:28 |
11. Додаток 5.1 - Кошторис | |
26 червня 2020 09:28 |
6. Додаток 1 - Тендерна пропозиція.doc | |
26 червня 2020 09:28 |
4. Тендерна документація ТЕ-50.doc | |
26 червня 2020 09:28 |
9. Додаток 4 - Проект договору підряду.doc | |
26 червня 2020 09:28 |
8. Додаток 3 - Для переможця.doc | |
26 червня 2020 09:28 |
7. Додаток 2 - Для учасникiв.doc | |
26 червня 2020 09:28 |
12. Додаток 5.1.1 - Кошторис.xls |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Вимоги про усунення порушення
Інформація про моніторинг
- UA-M-2020-11-24-000001 ● b4e07c295393424da8236c6e0692cf5c
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 23 листопада 2020 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 24 листопада 2020 14:15 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.11.2020 № 222
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказ.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 23.11.2020 № 222.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-06-26-000859-a, 26.06.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Надання інформації про усунення порушення замовником
Заперечення до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-06-26-000859-а, який затверджено начальником Західного офісу Держаудитслужби Кроляком Романом Йосиповичем 30.11.2020 та оприлюдено в електронній системі закупівель 30.11.2020 о 13:39 год. Відповідно до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 23.11.2020 №222 «Про початок моніторингу закупівель», який опубліковано в електронній системі закупівель 24.11.2020 о 14:15 год, Західним офісом Держаудитслужби здійснено моніторинг закупівлі: ДСТУ БД.1.1-1-2013 - "Будівництво мережі зовнішнього електропостачання для приєднання фотовольтаїчної електростанції (ФЕС) ТОВ "Хмельницька енергетична компанія" за межами населеного пункту Сутковецької сільської ради Ярмолинецького району Хмельницької області (кад.ном.6825888400:03:029:0066)", 38 114 057 UAH, 45310000-3, ДК021, 1, роботи. Інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-06-26-000859-а. За результатами моніторингу зазначеної процедури закупівлі, Західним офісом Держаудитслужби складено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-06-26-000859-а, який затверджено начальником Західного офісу Держаудитслужби Кроляком Романом Йосиповичем 30.11.2020 та оприлюдено в електронній системі закупівель 30.11.2020 о 13:39 год. Відповідно до ч.8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Користуючись правом передбаченим ч.8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо такі аргументовані заперечення до висновку. Стосовно порушення п. 18 ч. 2 статті 22 Закону, пояснюємо наступне. Пунктом 15 частини 1 статті 19 Закону передбачено, що у Звіті про результати проведення процедури закупівлі з використанням електронної системи закупівель обов’язково зазначається у разі закупівлі робіт або послуг – повне найменування та місцезнаходження кожного суб’єкта господарювання, який буде залучений переможцем, з яким укладено договір про закупівлю, до надання послуг як співвиконавця або виконання робіт як субпідрядника, в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю. Відповідно до листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2017 №3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», Замовник у разі закупівлі послуг у тендерній документації повинен зазначити вимогу щодо надання учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до надання послуг як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Згідно із п.8 ч.2 ст.22 Закону, тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Проект договору на цю закупівлю розроблений з урахуванням специфіки предмету закупівлі та чинного законодавства України, зокрема положень Господарського кодексу України, Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (далі – Загальні умови), нормативно-правових актів у дорожній галузі та таке інше. Згідно із статтею 319 Господарського кодексу України та пункту 30 Загальних умов, Підрядник має право залучати за згодою Замовника до виконання договору підряду третіх осіб (Субпідрядників). Пунктом 65 Загальних умов визначено, що субпідрядники, що залучаються до виконання робіт, повинні відповідати кваліфікаційним та іншим вимогам, передбаченим у договорі підряду (мати ліцензію (дозвіл) на виконання робіт, визначених договором субпідряду, досвід виконання аналогічних робіт та ресурси, достатні для їх виконання, тощо). Згідно з пунктом п.3 Загальних умов, ресурси - це матеріальні ресурси, транспортні засоби, будівельні машини та робоча сила, що використовуються для виконання робіт. В пункті 8 розділу ІІІ тендерної документації міститься інформація про субпідрядника/ співвиконавця (у випадку закупівлі робіт чи послуг) де зазначено, що залучення субпідрядника не передбачено. На підставі вищевикладеного, звертаємо увагу на таке: - інформація щодо Субпідрядників надається Учасником тільки у разі їх залучення; - надання Учасником у тендерній пропозиції інформації щодо Субпідрядників, у разі їх залучення, передбачено Замовником на підставі ст. 19 Закону, положень Господарського Кодексу України, Загальних умов, а не на підставі ст. 16 Закону, а тому не є кваліфікаційним критерієм до Учасників. Передбачення Замовником можливості залучення Учасниками Субпідрядників фактично розширює коло потенційних Учасників закупівлі. З огляду на вищезазначене, тендерна документація на закупівлю «Будівництво мережі зовнішнього електропостачання для приєднання фотогальванічної електростанції (ФЕС) «Хмельницька енергетична компанія» за межами населеного пункту Сутковецької сільської ради Ярмолинецького району Хмельницької області)» складена Замовником у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з дотриманням вимог чинного законодавства України у сфері ціноутворення, укладання договорів та таке інше. Стосовно порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону надаємо такі пояснення. Згідно із п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації зазначаються такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Західним офісом Держаудитслужби у Висновку встановлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, в тендерній документації Замовника (розділ ІІ Додатку 2) встановлено вимогу про подання учасниками інформації (довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника) щодо підтвердження відсутності підстав, визначених у пунктах 2, 3, 4, 8, 9 та 11 частини 1 статті 17 Закону, тоді як така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Як передбачено п.п.2, 3, 4, 8, 9, 11 ч.1 ст.17 Закону, Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо: - відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення; - службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією; - суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів; - учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура; - у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів); - учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції". Разом з тим, слід розмежовувати поняття «інформація (довідка) в довільній формі» та «документальне підтвердження інформації» у розумінні Закону. Таким чином, Замовник у тендерній документації вимагав лише інформацію у довільній формі щодо підтвердження відсутності підстав, визначених у пунктах 2, 3, 4, 8, 9 та 11 частини 1 статті 17 Закону, а не документального підтвердження відсутності таких підстав. Більше того, у тендерній документації зазначено, що Замовник додатково самостійно перевіряє інформацію, що міститься у відкритому реєстрі. В зв’язку з цим, вимога Замовника щодо надання інформації у довільній формі щодо підтвердження відсутності підстав, визначених у пунктах 2, 3, 4, 8, 9 та 11 частини 1 статті 17 Закону, не є порушенням вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, оскільки пункт 2 частини 2 статті 22 Закону не підлягає застосуванню у даних правовідносинах. Відтак, вважаємо, що вимога Замовника щодо надання учасниками інформації (довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника) щодо підтвердження відсутності підстав, визначених у пунктах 2, 3, 4, 8, 9 та 11 частини 1 статті 17 Закону, тоді як така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, не може вважатись порушенням ним норм Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, звертаємо увагу на те, що ні «переможець» проведеного тендеру, ні будь-який інший учасник процедури цієї закупівлі, жодних скарг на такі дії Замовника не подавали до відповідних органів. Також, учасники цих торгів, в свою чергу, як вже зазначалося вище, фактично не скористалися своїм правом не надавати таку інформацію у довільній формі, що міститься у відритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним та добровільно виконали вказану вимогу замовника, самостійно надавши до тендерного комітету відповідну довідку у довільній формі, яка повністю відповідала дійсності та інформації, що міститься у відритих єдиних державних реєстрах. До того ж, при цьому, слід зазначити й про те, що рішення тендерного комітету за результатами проведеного тендеру (закупівлі) до цього часу ні ким з учасників торгів у будь-який спосіб не оскаржено, цей тендер не визнано незаконним і жодних негативних наслідків за результатами його проведення не наступило. Стосовно недотримання вимог частини 1 розділу ІІІ тендерної документації - тендерна пропозиція ПП «ВЕКТОР–А» не містить накладений електронний цифровий підпис або кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджено відповідно до поданих документів учасником (тендерна документація містить електронну печатку учасника). Тендерна пропозиція ПП «ВЕКТОР–А» повністю відповідала дійсності. Разом з тим, оскільки умови договору підряду № ТЕ-50 від 27.07.2020 повністю виконані та жодних негативних наслідків за результатами проведення тендеру не наступило, відсутність на тендерній пропозиції ПП «ВЕКТОР–А» накладеного електронного цифрового підпису або кваліфікованого електронного підпис уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, не є грубим порушенням Закону та вимог тендерної документації. Стосовно недотримання пункту 9 розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації, щодо надання інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), згідно з технічними вимогами Додатку 5 цієї тендерної документації пояснюємо наступне. Учасником процедури закупівлі ПП «Вектор-А» надано: Договірну ціну, де вказано усі матеріали, які необхідні для виконання робіт, а також технічну документацію ( п.23 технічна документація документи в системі ProZorro). Відповідно до пункту 2 розділу V тендерної документації передбачено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки: - неповне завірення копії документа згідно з вимогами цієї документації (наприклад, завірення копії необхідного документа лише печаткою (у разі її використання) учасника); - орфографічні помилки та механічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, які надані учасником; - зазначення неправильної назви документа, що підготовлений безпосередньо учасником, у разі якщо зміст такого документа повністю відповідає вимогам цієї документації; - недотримання форми документу, що встановлена документацією, у разі якщо зміст такого документа повністю відповідає вимогам цієї документації; - надання в складі тендерної пропозиції документів з порушенням вимог документації у разі, якщо такі документи не вимагались умовами документації; - відсутність нумерації сторінок, підписів, печаток (у разі її використання) на окремих документах (наприклад, відсутність нумерації чи відсутність підпису/печатки (у разі її використання) на окремих сторінках документів, наданих у складі тендерної пропозиції), технічні помилки (наприклад, відсутність реквізитів, номера та дати у відповідних довідках, складених учасником торгів у довільній формі та наданих у складі тендерної пропозиції) та описки (граматичні помилки, помилки у правописі, у розділових знаках тощо), які не впливають на зміст тендерної пропозиції; - розміщення інформації не на фірмовому бланку підприємства. Замовник залишає за собою право не відхиляти тендерні пропозиції при виявлені формальних помилок незначного характеру, що описані вище, при цьому замовник гарантує дотримання всіх принципів, визначених статтею 5 Закону. Надання учасником договірної ціни у форматі pdf - це формальна помилка відповідно до пункту 2 розділу V тендерної документації, а саме: недотримання форми документу, що встановлена документацією, у разі якщо зміст такого документа повністю відповідає вимогам цієї документації. Окрім того, частиною 1 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Таким чином, Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає права проведення органами Держаудитслужби моніторингу закупівлі після закінчення строку дії договору про закупівлю та опублікування звіту про виконання умов договору. Водночас, Західний офіс Держаудитслужби провів моніторинг процедури закупівлі UA-2020-06-26-000859-а безпідставно, оскільки договір про закупівлю (договір підряду № ТЕ-50 від 27.07.2020) діяв до 31.10.2020, а звіт про виконання договору про закупівлю опублікований 27.11.2020. Враховуючи вищевикладене, вважаємо Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-06-26-000859-а, який затверджено начальником Західного офісу Держаудитслужби Кроляком Романом Йосиповичем 30.11.2020 та оприлюдено в електронній системі закупівель 30.11.2020 о 13:39 год. незаконним, протиправним та необґрунтованим, а тому користуючись правом передбаченим ч.10 ст. 8 Закону «Про публічні закупівлі», оскаржуватимемо його до суду.
2020-12-07 10:16:54
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 30 листопада 2020 |
Кінцевий строк оскарження: | 15 грудня 2020 |
Порушення виявлено
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Оскарження в суді
Опис: | Відповідно до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 23.11.2020 №222 «Про початок моніторингу закупівель», який опубліковано в електронній системі закупівель 24.11.2020 о 14:15 год, Західним офісом Держаудитслужби здійснено моніторинг закупівлі: ДСТУ БД.1.1-1-2013 - "Будівництво мережі зовнішнього електропостачання для приєднання фотовольтаїчної електростанції (ФЕС) ТОВ "Хмельницька енергетична компанія" за межами населеного пункту Сутковецької сільської ради Ярмолинецького району Хмельницької області (кад.ном.6825888400:03:029:0066)", 38 114 057 UAH, 45310000-3, ДК021, 1, роботи. Інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-06-26-000859-а. За результатами моніторингу зазначеної процедури закупівлі, Західним офісом Держаудитслужби складено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-06-26-000859-а, який затверджено начальником Західного офісу Держаудитслужби Кроляком Романом Йосиповичем 30.11.2020 та оприлюдено в електронній системі закупівель 30.11.2020 о 13:39 год. Відповідно до ч.8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Користуючись правом передбаченим ч.8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо такі аргументовані заперечення до висновку. Стосовно порушення п. 18 ч. 2 статті 22 Закону, пояснюємо наступне. Пунктом 15 частини 1 статті 19 Закону передбачено, що у Звіті про результати проведення процедури закупівлі з використанням електронної системи закупівель обов’язково зазначається у разі закупівлі робіт або послуг – повне найменування та місцезнаходження кожного суб’єкта господарювання, який буде залучений переможцем, з яким укладено договір про закупівлю, до надання послуг як співвиконавця або виконання робіт як субпідрядника, в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю. Відповідно до листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2017 №3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», Замовник у разі закупівлі послуг у тендерній документації повинен зазначити вимогу щодо надання учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до надання послуг як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Згідно із п.8 ч.2 ст.22 Закону, тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Проект договору на цю закупівлю розроблений з урахуванням специфіки предмету закупівлі та чинного законодавства України, зокрема положень Господарського кодексу України, Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (далі – Загальні умови), нормативно-правових актів у дорожній галузі та таке інше. Згідно із статтею 319 Господарського кодексу України та пункту 30 Загальних умов, Підрядник має право залучати за згодою Замовника до виконання договору підряду третіх осіб (Субпідрядників). Пунктом 65 Загальних умов визначено, що субпідрядники, що залучаються до виконання робіт, повинні відповідати кваліфікаційним та іншим вимогам, передбаченим у договорі підряду (мати ліцензію (дозвіл) на виконання робіт, визначених договором субпідряду, досвід виконання аналогічних робіт та ресурси, достатні для їх виконання, тощо). Згідно з пунктом п.3 Загальних умов, ресурси - це матеріальні ресурси, транспортні засоби, будівельні машини та робоча сила, що використовуються для виконання робіт. В пункті 8 розділу ІІІ тендерної документації міститься інформація про субпідрядника/ співвиконавця (у випадку закупівлі робіт чи послуг) де зазначено, що залучення субпідрядника не передбачено. На підставі вищевикладеного, звертаємо увагу на таке: - інформація щодо Субпідрядників надається Учасником тільки у разі їх залучення; - надання Учасником у тендерній пропозиції інформації щодо Субпідрядників, у разі їх залучення, передбачено Замовником на підставі ст. 19 Закону, положень Господарського Кодексу України, Загальних умов, а не на підставі ст. 16 Закону, а тому не є кваліфікаційним критерієм до Учасників. Передбачення Замовником можливості залучення Учасниками Субпідрядників фактично розширює коло потенційних Учасників закупівлі. З огляду на вищезазначене, тендерна документація на закупівлю «Будівництво мережі зовнішнього електропостачання для приєднання фотогальванічної електростанції (ФЕС) «Хмельницька енергетична компанія» за межами населеного пункту Сутковецької сільської ради Ярмолинецького району Хмельницької області)» складена Замовником у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з дотриманням вимог чинного законодавства України у сфері ціноутворення, укладання договорів та таке інше. Стосовно порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону надаємо такі пояснення. Згідно із п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації зазначаються такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Західним офісом Держаудитслужби у Висновку встановлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, в тендерній документації Замовника (розділ ІІ Додатку 2) встановлено вимогу про подання учасниками інформації (довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника) щодо підтвердження відсутності підстав, визначених у пунктах 2, 3, 4, 8, 9 та 11 частини 1 статті 17 Закону, тоді як така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Як передбачено п.п.2, 3, 4, 8, 9, 11 ч.1 ст.17 Закону, Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо: - відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення; - службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією; - суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів; - учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура; - у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів); - учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції". Разом з тим, слід розмежовувати поняття «інформація (довідка) в довільній формі» та «документальне підтвердження інформації» у розумінні Закону. Таким чином, Замовник у тендерній документації вимагав лише інформацію у довільній формі щодо підтвердження відсутності підстав, визначених у пунктах 2, 3, 4, 8, 9 та 11 частини 1 статті 17 Закону, а не документального підтвердження відсутності таких підстав. Більше того, у тендерній документації зазначено, що Замовник додатково самостійно перевіряє інформацію, що міститься у відкритому реєстрі. В зв’язку з цим, вимога Замовника щодо надання інформації у довільній формі щодо підтвердження відсутності підстав, визначених у пунктах 2, 3, 4, 8, 9 та 11 частини 1 статті 17 Закону, не є порушенням вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, оскільки пункт 2 частини 2 статті 22 Закону не підлягає застосуванню у даних правовідносинах. Відтак, вважаємо, що вимога Замовника щодо надання учасниками інформації (довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника) щодо підтвердження відсутності підстав, визначених у пунктах 2, 3, 4, 8, 9 та 11 частини 1 статті 17 Закону, тоді як така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, не може вважатись порушенням ним норм Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, звертаємо увагу на те, що ні «переможець» проведеного тендеру, ні будь-який інший учасник процедури цієї закупівлі, жодних скарг на такі дії Замовника не подавали до відповідних органів. Також, учасники цих торгів, в свою чергу, як вже зазначалося вище, фактично не скористалися своїм правом не надавати таку інформацію у довільній формі, що міститься у відритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним та добровільно виконали вказану вимогу замовника, самостійно надавши до тендерного комітету відповідну довідку у довільній формі, яка повністю відповідала дійсності та інформації, що міститься у відритих єдиних державних реєстрах. До того ж, при цьому, слід зазначити й про те, що рішення тендерного комітету за результатами проведеного тендеру (закупівлі) до цього часу ні ким з учасників торгів у будь-який спосіб не оскаржено, цей тендер не визнано незаконним і жодних негативних наслідків за результатами його проведення не наступило. Стосовно недотримання вимог частини 1 розділу ІІІ тендерної документації - тендерна пропозиція ПП «ВЕКТОР–А» не містить накладений електронний цифровий підпис або кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджено відповідно до поданих документів учасником (тендерна документація містить електронну печатку учасника). Тендерна пропозиція ПП «ВЕКТОР–А» повністю відповідала дійсності. Разом з тим, оскільки умови договору підряду № ТЕ-50 від 27.07.2020 повністю виконані та жодних негативних наслідків за результатами проведення тендеру не наступило, відсутність на тендерній пропозиції ПП «ВЕКТОР–А» накладеного електронного цифрового підпису або кваліфікованого електронного підпис уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, не є грубим порушенням Закону та вимог тендерної документації. Стосовно недотримання пункту 9 розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації, щодо надання інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), згідно з технічними вимогами Додатку 5 цієї тендерної документації пояснюємо наступне. Учасником процедури закупівлі ПП «Вектор-А» надано: Договірну ціну, де вказано усі матеріали, які необхідні для виконання робіт, а також технічну документацію ( п.23 технічна документація документи в системі ProZorro). Відповідно до пункту 2 розділу V тендерної документації передбачено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки: - неповне завірення копії документа згідно з вимогами цієї документації (наприклад, завірення копії необхідного документа лише печаткою (у разі її використання) учасника); - орфографічні помилки та механічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, які надані учасником; - зазначення неправильної назви документа, що підготовлений безпосередньо учасником, у разі якщо зміст такого документа повністю відповідає вимогам цієї документації; - недотримання форми документу, що встановлена документацією, у разі якщо зміст такого документа повністю відповідає вимогам цієї документації; - надання в складі тендерної пропозиції документів з порушенням вимог документації у разі, якщо такі документи не вимагались умовами документації; - відсутність нумерації сторінок, підписів, печаток (у разі її використання) на окремих документах (наприклад, відсутність нумерації чи відсутність підпису/печатки (у разі її використання) на окремих сторінках документів, наданих у складі тендерної пропозиції), технічні помилки (наприклад, відсутність реквізитів, номера та дати у відповідних довідках, складених учасником торгів у довільній формі та наданих у складі тендерної пропозиції) та описки (граматичні помилки, помилки у правописі, у розділових знаках тощо), які не впливають на зміст тендерної пропозиції; - розміщення інформації не на фірмовому бланку підприємства. Замовник залишає за собою право не відхиляти тендерні пропозиції при виявлені формальних помилок незначного характеру, що описані вище, при цьому замовник гарантує дотримання всіх принципів, визначених статтею 5 Закону. Надання учасником договірної ціни у форматі pdf - це формальна помилка відповідно до пункту 2 розділу V тендерної документації, а саме: недотримання форми документу, що встановлена документацією, у разі якщо зміст такого документа повністю відповідає вимогам цієї документації. Окрім того, частиною 1 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Таким чином, Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає права проведення органами Держаудитслужби моніторингу закупівлі після закінчення строку дії договору про закупівлю та опублікування звіту про виконання умов договору. Водночас, Західний офіс Держаудитслужби провів моніторинг процедури закупівлі UA-2020-06-26-000859-а безпідставно, оскільки договір про закупівлю (договір підряду № ТЕ-50 від 27.07.2020) діяв до 31.10.2020, а звіт про виконання договору про закупівлю опублікований 27.11.2020. Враховуючи вищевикладене, вважаємо Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-06-26-000859-а, який затверджено начальником Західного офісу Держаудитслужби Кроляком Романом Йосиповичем 30.11.2020 та оприлюдено в електронній системі закупівель 30.11.2020 о 13:39 год. незаконним, протиправним та необґрунтованим, а тому користуючись правом передбаченим ч.10 ст. 8 Закону «Про публічні закупівлі», оскаржуватимемо його до суду. |
Дата публікації: | 08 грудня 2020 |
Документи:
17 грудня 2020 13:39
|
Ухвала суду.html |
08 грудня 2020 14:11
|
cкан позову.pdf |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 14 липня 2020 14:10
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ТОВ Хрещатикновобуд |
38 095 712,52
UAH з ПДВ
|
36 500 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "БЛОК МАЙСТЕР УКРАЇНА" |
37 066 328,89
UAH з ПДВ
|
37 066 328,89
UAH з ПДВ
|
Документи |
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО " ВЕКТОР - А " |
38 010 258,14
UAH з ПДВ
|
38 010 258,14
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ Хрещатикновобуд #35166863 |
Відхилено |
36 500 000,00
UAH з ПДВ
|
16 липня 2020 09:36
|
ТОВ "БЛОК МАЙСТЕР УКРАЇНА" #36387055 |
Відхилено |
37 066 328,89
UAH з ПДВ
|
16 липня 2020 09:38
|
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО " ВЕКТОР - А " #32995105 |
Переможець |
38 010 258,14
UAH з ПДВ
|
16 липня 2020 15:24
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
27 листопада 2020 15:46
|
27. Звіт про виконання договору про закупівлю.pdf | укладений |
27 листопада 2020 15:45
|
Електронний підпис | укладений |
27 липня 2020 13:36
|
24. Договір №ТЕ-50 від 27.07.2020р..PDF | укладений |
27 липня 2020 13:34
|