Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Пакети медичного програмного забезпечення (ДК 021:2015: 48180000-3) (медична інформаційна система)
Очікувана вартість
571 700,00 UAH
UA-2020-05-21-004129-c cf2b651e108e47abb018786aaa085787
Відкриті торги    Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Марія Толстих

+380442916109 tcheart@ukr.net

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Державна установа "Інститут серця Міністерства охорони здоров'я України"
Код ЄДРПОУ: 38831595
Місцезнаходження: 02660, Україна , м. Київ обл., м. Київ, вул. БРАТИСЛАВСЬКА, 5-А
Контактна особа: Марія Толстих
+380442916109
tcheart@ukr.net
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 21 травня 2020 14:57
Звернення за роз’ясненнями: до 28 травня 2020 18:00
Оскарження умов закупівлі: до 03 червня 2020 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 07 червня 2020 18:00
Очікувана вартість: 571 700,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 2 858,50 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,50%

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:48180000-3: Пакети медичного програмного забезпечення


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
50 послуга
(медична інформаційна система)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 02660, Україна, м. Київ, Київ, вул. Братиславська 5-А
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 03 липня 2020  —  01 вересня 2020
ДК 021:2015: 48180000-3 — Пакети медичного програмного забезпечення

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Надання послуг У разі затримки бюджетного фінансування, розрахунки проводяться протягом 5 банківських днів з дати отримання покупцем на свій реєстраційний рахунок бюджетного призначення на фінансування закупівлі за вказаним напрямом та/або можливості здійснити платежі Пiсляоплата 5 Банківські 100

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
21 травня 2020 14:58
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
21 травня 2020 14:57
Проєкт договору від 21.05.2020.docx
21 травня 2020 14:57
ТД_МІС_21.05.2020.doc

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

Запитання щодо тендерної документації
Дата подання: 22 травня 2020 14:59
Дата відповіді: 26 травня 2020 14:50
Шановний замовник, Просимо уточнити: 1. В тендерній документації зазначено, що від виконавця вимагається "Вдале впровадження системи, що успішно експлуатується та розвивається на базі мережі закладів охорони здоров’я в Україні з чисельністю користувачів більше 260 (надати лист-відгук від підприємства, установи або організації не залежно від форми власності про виконання договору, предмет закупівлі якого є аналогічним предмету закупівлі цих відкритих торгів (відгук повинен бути наданий на договір, що зазначений у довідці щодо виконання аналогічного договору), (учаснику пропонується скористатися формою наведеною у Додатку 5);". За яким критерієм визначено, що чисельність користувачів має становити не менше саме 260, а не 50, 100, 150? Дана вимога в мінімум 260 може бути визнана дискримінаційною. 2. Поставлена вимога про наявність в штаті 2 програмістів, 2 керівників проекту, але лише 1 адміністратора МІС. Під час подібних впроваджень саме адміністратори МІС будуть виконувати всю роботу. Наявність програмістів у штаті, а особливо, саме 2 осіб, не є необхідною для реалізації проекту. Просимо уточнити, чим саме будуть займатись ці 2 програмісти та 2 керівника проекту під час виконання робіт із впровадження обраної медичної інформаційної системи? Ви чітко прописали всі вимоги до системи, але у вимогах нема завдань для програмістів.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Доброго дня!Стосовно запитання №1.Закон України «Про здійснення публічних закупівель» (надалі – Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Частиною 3 статті 23 Закону України передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Закупівля послуг з постачання та впровадження програмного забезпечення комплексної медичної інформаційної системи (далі –МІС) є поетапним та довготривалим процесом. МІС повинна забезпечувати якісну, своєчасну інформатизацію, зберігання та обробку даних в єдиній базі відповідно до кількості примірників програмного забезпечення. Виходячи з потреби установи та матеріально –технічної спроможності закладу, планується закупівля приблизно 260 користувацьких ліцензій, тобто 260 примір. програм. забезпечення. Оскільки закупівля відбувається поетапно та в межах наявних коштів замовника, то наразі замовник оголосив закупівлю у кількості 50 кор.ліцен.Як вбачається, встановлення критерію відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 5 розділу III тендерної документації щодо вдалого впровадження системи, що успішно експлуатується та розвивається на базі мережі закладів охорони здоров’я в Україні з чисельністю користувачів більше 260 є об’єктивним і неупередженим. Стосовно запитання №2. Оскільки, на першому етапі закупівлі відбуватиметься запуск мобільного, веб-додатку для пацієнта, а на наступних етапах передбачається, інтеграція з системою бухгалтерського обліку та системою обліку компонентів крові Кристал, інтеграція лабораторного і діагностичного обладнання, створення складної звітності за допомогою MS SQL, тому для замовника є критично важливим вимагати належний рівень кваліфікації спеціалістів виконавця, що підтверджується відповідними сертифікатами та дипломами. Максимальна кількість адміністраторів МІС, які будуть фактичного залученими до проекту жодним чином не обмежується, натомість встановлена вимога до кількості адміністраторів - не менше 1. Відповідна кількість програмістів зумовлена необхідністю впровадження (адаптації) програмного забезпечення під потреби замовника та плановою кількістю інтеграцій МІС із стороннім програмним забезпеченням передбаченим у тендерній документації.
Щодо умов тендерної документації
Дата подання: 28 травня 2020 16:21
Дата відповіді: 02 червня 2020 15:14
Питання перше: 1. У тендерній документації зазначено обов’язкове використання системи управління базами даних Microsoft SQL, яка розробляється компанією Microsoft (MS). У зв’язку високою вартістю ліцензування та необхідністю у великій кількості ліцензій, більшістю МІС, які представлені на ринку України, не використовується система управління базами даних MS SQL. Тобто, Замовнику, до виконання робіт Виконавцем, у разі відсутності, необхідно придбати у компанії Microsoft, або її представників, відповідну кількість ліцензій для використання системи управління базами даних MS SQL.Оскільки ліцензійної політикою компанії Microsoft вимагається використання так званих CAL-ліцензій на кожне робоче місце медичного закладу, в разі наявності у Замовника необхідних ліцензій, для своєчасного виконання Виконавцем зазначених у тендерній документації робіт, необхідно зазначити наступне: а) кількість ліцензій для використання системи управління базами даних MS SQL; б) тип ліцензій, які має в наявності Замовник. Просимо внести необхідні зміни до тендерної документації. Питання друге: 2. В тендерній документації міститься наступна вимога Замовника : “ПЗ МІС має існувати у якості «промислового зразка» не менше 3 років (на підтвердження надати гарантійний лист розробника у довільній формі)” Просимо надати роз'яснення чому вимагається існування МІС саме у якості «промислового зразка» та з чим пов'язаний термін існування саме не менше 3-х років? Адже МІС, яка є розроблена та введена в експлуатацію 2 роки тому вже не відповідає вашим кваліфікаційним вимогам, при цьому вона може повністю відповідати функціональному призначенню, в тому числі може мати меншу вартість, що є суттєво важливою ознакою для економії бюджетних коштів. Просимо привести у відповідність до закону тендерну документацію та видалити цю дискримінаційну вимогу. Також, відповідно до Закону України "Про охорону прав на промислові зразки", промисловий зразок - це результат творчої діяльності людини в галузі художнього конструювання. Предметом цієї процедури закупівлі є Пакети медичного програмного забезпечення (ДК 021:2015: 48180000-3), що підпадає під визначення комп'ютерної програми -набір інструкцій у вигляді слів, цифр, кодів, схем, символів чи у будь-якому іншому вигляді, виражених у формі, придатній для зчитування комп’ютером, які приводять його у дію для досягнення певної мети або результату . Комп'ютерна програма не може бути промисловим зразком. Просимо усунути дану неточність . Питання третє: 3. Розділом 1 (п.4.3.) ТД міститься інформація про обов'язковість надання послуг з постачання та впровадження програмного забезпечення. комплексної медичної інформаційної системи – 50 од. При цьому, надання невиключних ліцензій на використання ПЗ звільняються від оподаткування податком на додану вартість відповідно до п.26-1 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового Кодексу України , але послуги з впровадження програмного забезпечення є об'єктом оподаткування відповідно до чинного законодавства України. Просимо внести відповідні зміни до проекту договору.. Питання четверте: 4. В тендерній документації міститься наступна вимога “Вдале впровадження системи, що успішно експлуатується та розвивається на базі мережі закладів охорони здоров’я в Україні з чисельністю користувачів більше 260”. Просимо надати роз'яснення стосовно визначення чисельності користувачів. Якість впровадження системи та відповідність функціонального призначення не залежить від чисельності користувачів. Учасник, досвід якого є вдале впровадження системи у 100 закладах охорони здоров”я але при цьому меншою чисельністю, ніж 260 в такому разі не відповідає вашим кваліфікаційним вимогам? Це є дискримінаційною умовою, просимо привести у відповідність тендерну документацію. Питання п'яте: 5. В тендерній документації міститься наступна вимога “На стадії оцінки пропозиції Учасника, у погоджені сторонами терміни на власних технічних засобах продемонструвати членам Робочої групи Замовника тестовий приклад діючої медичної інформаційної системи на відповідність МІС функціональним вимогам, викладеним у цьому документі. Підтвердити гарантійним листом у довільній формі.” Звертаємо вашу увагу, що Замовник повинен оцінювати відповідність МІС лише по документам, які були надані учасниками у складі тендерної пропозиції на відповідність вимогам, що містяться у тендерній документації. Оцінювання системи та її демонстрація виходить за межі проведення відкритих торгів. Адже на етапі кваліфікації Замовник не має права вимагати дій, які не будуть видимі іншим учасникам і це створює підґрунтя для маніпулювання та надання переваги певним учасникам. Учасник, що знаходиться на етапі кваліфікації повинен лише при необхідності надати документи (завантажити в систему), а не проводити приховані демонтації та зустрічі з замовником, процес якого не буде видимий іншим учасникам. Просимо виключити цю дискримінаційну та незаконну вимогу. У разі відсутності дій щодо цього з вашої сторони ми будемо змушені звернутись зі скаргою до АМКУ з метою захисту своїх прав та інтересів. Питання шосте: 6. В тендерній документації міститься наступна вимога “наявність Сертифікованого фахівця SQL – не менше одного фахівця з сертифікатом від компанії-розробника”. Звертаємо увагу, що предметом цієї закупівлі є закупівля пакетів медичного програмного забезпечення, тобто, Замовник має на меті закупити вже готове до використання програмне забезпечення. Підтвердження цьому міститься також у вимозі надати Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір. Фахівець SQL - це фахівець зі знаннями необхідними при проектуванні бази даних, написанні оптимізованих запитів до бази даних, тощо, що необхідно на етапі розробки самого програмного забезпечення, тобто на етапі його створення. Вимога щодо наявності сертифікованого фахівця SQL є необгрунтованою, оскільки не містить в своєму складі дійсної необхідності в такому спеціалісті, а лише штучно звужує коло потенційних учасників. Крім того, функції та обов'язки спеціаліста SQL може бути покладено на програміста або девопса в разі необхідності. Також зазначаємо, що замовником не уточнюється сертифікат якої саме компанії-розробника має бути. Просимо вилучити зайву вимогу та внести відповідні зміни до ТД. Питання сьоме: 7. Щодо роз’яснення питань що виникли після відповіді Замовника від 26.05.2020 У відповіді замовника на запитання на сайті Prozorro від 26.05.2020 зазначено: “Оскільки, на першому етапі закупівлі відбуватиметься запуск мобільного, веб-додатку для пацієнта, а на наступних етапах передбачається, інтеграція з системою бухгалтерського обліку та системою обліку компонентів крові Кристал, інтеграція лабораторного і діагностичного обладнання, створення складної звітності за допомогою MS SQL”. Виходячи з вашої відповіді є запитання: 1. У відповіді зазначається що інтеграція передбачається “на наступних етапах”. Питання: Інтеграція передбачається на наступних етапах у межах даної закупівлі, чи у межах подальших етапів розвитку у межах інших закупівель? Просимо надати роз'яснення. 2. У відповіді зазначається що “на наступних етапах передбачається, інтеграція з системою бухгалтерського обліку”, а в технічній документації зазначено, що система повинна мати “Інтеграцію з системою бухгалтерського обліку” , але ніде в документації не зазначено з якою само системою бухгалтерського обліку необхідно виконати інтеграцію. Для оцінки пропозиції виконавець повинен мати інформацію щодо виду та характеристик бухгалтерської системи, з якою повинна бути виконана інтеграція.Просимо внести уточнення та вказати технічні характеристики бухгалтерської системи, які повинні бути при інтеграції в тендерну документацію з метою уникнення підґрунтя для маніпулювання при оцінці пропозицій учасників. 3. В проекті договору Замовником зазначено, що медична інформаційна система, що призначена для інформатизації діяльності медичних закладів, повинна функціонувати з використанням бази даних MS SQL. Виникає питання, чому МІС повинна функціонувати саме з використання вищезазначеної бази, а не з будь-якої іншою СУБД? При цьому, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» ст. 23 п. 4 тендерна документація не повинна містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Просимо привести у відповідність тендерну документацію, зокрема проект договору про закупівлю. Питання восьме: 8.В п. 7.8 Вимоги до модуля «Компоненти та препарати крові» Технічних вимог зазначено, що Система повинна мати “Двосторонню інтеграцію з МІС з системою Кристал”. При цьому, Замовник в тендерній документації вимагає продемонструвати учаснику, який знаходиться на етапі кваліфікації відповідність запропонованої системи вимогам, які містяться в тендерній документації, але при цьому вимога щодо двосторонньої інтеграції з МІС з системою Кристал може бути реалізована лише на етапі впровадження медичної інформаційної системи, яка є предметом цієї закупівлі. Виникає питання, яким чином учасник може підтвердити дану вимогу? Просимо виключити цю дискримінаційну вимогу та привести тендерну документації у відповідність законодавства.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: 1.Тендерною документацією не визначено обов’язкове використання системи управління базами даних Microsoft SQL, яка розробляється компанією Microsoft (MS). Відповідно дане питання некоректно сформульовано та не несе за собою дискримінації.
2.Зважаючи, що Державна установа «Інститут серця МОЗ України» налічує більше 1300 штатних працівників, а це є значною кількістю майбутніх користувачів, МІС повинно забезпечувати зберігання і обробку даних в єдиній базі. Впровадження медичної інформаційної системи є поетапним та довготривалим процесом, розрахованим не на один місяць. Замовник прописав вимогу, щодо існування запропонованого програмного забезпечення медичної інформаційної системи на ринку не менше 3 років, для захисту себе від компаній, які не мають достатньої компетентності у сфері ПЗ МІС та тих, що тільки почали впровадження свого продукту, так як дана МІС повинна функціонувати і охоплювати всі структурні підрозділи Замовника. Нині, замовник являє потужний спеціалізований лікувально-діагностичний заклад. На сучасному технологічному та професійному рівні працюють діагностичні підрозділи лікарні: спеціалізовані лабораторії – клініко-діагностична, імунологічна, бактеріологічна, експрес-біохімічна. Активно використовуються прогресивні методики – магнітно-резонансна томографія, ендоскопія, рентгенологічна та ультразвукова діагностика. Відповідно ПЗ МІС не може розроблятися в процесі впровадження. Дана вимога захищає Замовника від неякісних послуг.
Разом з тим, слід наголосити, що аналогічне оскаржуване питання було розглянуто на засіданні постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі - Колегія), де скаржником було товариство з обмеженою відповідальністю "Медстар Солюшенс" (код ЄДРПОУ: 36625942). Так, Колегія згідно з рішенням № 4983-р/пк-пз від 23.04.2019 року відмовила Скаржнику в задоволені його позиції, щодо нібито присутньої дискримінації у вимозі за тендерною документацією, котра передбачала: "вимоги до досвіду впровадження: ПЗ МІС повинно існувати на ринку більше 5 років. Учасник повинен надати підтвердження періоду існування ПЗ МІС". Отже, враховуючи практику розгляду скарг Колегії, у Замовника відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
3.Впровадження програмного забезпечення в контексті тендерної документації та проєкту договору - це адаптація поставленого програмного забезпечення із внесенням змін та доповнень до програмного забезпечення, з метою забезпечення його функціонування на конкретному обладнанні. В цілях визначення питання застосування ПДВ до даної операції ми керуємось саме положеннями п.26-1 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового Кодексу України, в якому, окрім іншого зазначено наступне: …«для цілей цього пункту до програмної продукції відносяться:- будь-які зміни, оновлення, додатки, доповнення та/або розширення функціоналу комп’ютерних програм, права на отримання таких оновлень, змін, додатків, доповнень протягом певного періоду часу».
Таким чином, впровадження примірників програмного забезпечення є складовою операції з постачання програмної продукції, а відтак звільняються від оподаткування ПДВ.
4. Закон України «Про здійснення публічних закупівель» (надалі – Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Частиною 3 статті 23 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Закупівля послуг з постачання та впровадження програмного забезпечення комплексної медичної інформаційної системи (далі –МІС) є поетапним та довготривалим процесом. МІС повинна забезпечувати якісну, своєчасну інформатизацію, зберігання та обробку даних в єдиній базі відповідно до кількості примірників програмного забезпечення.
Виходячи з потреби установи та матеріально –технічної спроможності закладу, планується закупівля приблизно 260 користувацьких ліцензій, тобто 260 примір. програм. забезпечення. Оскільки закупівля відбувається поетапно та в межах наявних коштів замовника, то наразі замовник оголосив закупівлю у кількості 50 кор.ліцен.
Як вбачається, встановлення критерію відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 5 розділу III тендерної документації щодо вдалого впровадження системи, що успішно експлуатується та розвивається на базі мережі закладів охорони здоров’я в Україні з чисельністю користувачів більше 260 є об’єктивним і неупередженим.
5. На Вашу вимогу щодо наявності в тендерній документації дискримінаційної та незаконної вимоги щодо демонстрації тестового прикладу діючої медичної інформаційної системи, зазначаємо наступне. Відповідно до ч.3 ст.22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. В даному випадку, замовник вважає за необхідне включити зазначену Вами вимогу щодо надання учасником гарантійного листа щодо можливості здійснити демонстрацію тестового прикладу діючої медичної інформаційної системи. Ця вимога слугує в якості інформативного підтексту, тобто учасник повинен бути ознайомлений з відповідною вимогою і не заперечувати щодо можливості продемонструвати вже розроблену та функціонуючу медичну інформаційну систему.
Впровадження медичної інформаційної системи є поетапним, складним та довготривалим процесом. Замовник додав цю вимогу у тендерну документацію з метою захисту медичного закладу від компаній, які не мають достатньої компетентності у сфері медичного програмного забезпечення та тих, що тільки почали розробку та впровадження власного продукту. З врахуванням специфіки та складності роботи такої системи, медична інформаційна система не може розроблятися в процесі впровадження, а Учасник, щоб це підтвердити, повинен надати гарантійний лист-підтвердження щодо можливості демонстрації такої системи Замовнику. Дана вимога захищає Замовника від неякісного товару. В будь-якому випадку, Ви можете бути певні, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюватиметься Замовником виключно відповідно до статті 29 Закону на підставі наданих учасниками документів, які будуть доступні для ознайомлення в системі.
Отже, у Замовника відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
6. Зважаючи, що на наступних етапах впровадження МІС передбачається, інтеграція з системою бухгалтерського обліку та системою обліку компонентів крові Кристал, інтеграція лабораторного і діагностичного обладнання, створення складної звітності за допомогою SQL тощо, для Замовника є критично важливим вимагати належний рівень кваліфікації спеціалістів Виконавця, що підтверджується відповідними сертифікатами та дипломами. Сертифікат SQL є необхідною вимогою для підтвердження компетентності Учасника, адже знання даного фахівця використовуватимуться не лише для проектування МІС, а і для написання оптимізованих запитів до бази даних для створення складної звітності у закладі та забезпечення обміну даними між системами та подальшій підтримці даного обміну.
Дана вимога не може бути вилученою з тендерної документації, оскільки, необхідно забезпечити обмін інформацією між МІС та системою Кристал. Враховуючи, що система Кристал працює використовуючи SQL в штаті учасника повинен бути сертифікований фахівець SQL для підтвердження компетентності Учасника у процесі обміну даними між системами.
7. У попередній відповіді на питання ми зазначили, що інтеграція з системою бухгалтерського обліку буде відбуватись на наступних етапах впровадження та не включатиметься у вартість даної закупівлі. Відповідно, немає потреби в деталізації системи в даній закупівлі. Учасник зі свого боку має надати інформацію, щодо досвіду інтеграцій з бухгалтерськими системами та описати методи, які використовуються, оскільки, МІС має мати можливість у майбутньому забезпечити інтеграцію з системою бухгалтерського обліку. Обмін даними між системами, може відбуватись через інтерфейс SQL to SQL або через WEB API в залежності від досвіду Учасника. У проєкті договору внесли зміни відповідно до даного зауваження щодо використанням бази даних MS SQL.
8.Зважаючи, що у Замовника є відділення переливання крові головною функцією є забезпечення кров’ю і кровозамінниками хірургічних відділень та для інформатизації даного відділення вже використовується програмне забезпечення Кристал, у тендерній документації прописаний механізм обміну інформації між МІС та системою Кристал. Даний обмін критично необхідний для обміну даних щодо результатів лабораторних аналізів крові донорів та впливає на подальші кроки щодо заготівлі, переробки, зберігання та карантинизації компонентів крові. Налаштування обміну даних має відбуватись на наступних етапах впровадження МІС у закладі, але для замовника є критично важливим підтвердження щодо можливості даного обміну. Учасник може продемонструвати відео з прикладом даного обміну з системою Кристал або додати опис методів, які використовуватимуться для інтеграції. Оскільки, не обов’язковим є пункт щодо демонстрації замовнику вживу даного обміну ця вимога не вважається дискримінаційною.
Уточнення щодо документації
Дата подання: 28 травня 2020 17:37
Дата відповіді: 02 червня 2020 15:35
Шановний Замовнику! У Додатку № 2 міститься вимога щодо можливості медичної інформаційної системи ­ інтеграції з лабораторними аналізаторами та діагностичним обладнанням, а також зовнішніми лабораторними системами; Просимо надати роз'яснення, які лабораторні системи є в закладі що потребують інтеграції, а також вказати, з якими зовнішніми лабораторними системами повинна інтегруватись МІС, шляхом оприлюднення технічних характеристик цих систем та обладнання у тендерній документації. Дякуємо.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Доброго дня! Зважаючи, що у замовника є відділення клініко-діагностичної лабораторії, яке є самостійним діагностичним підрозділом та забезпечує лабораторний моніторинг під час проведення оперативних втручань, проводить лабораторні дослідження клінічного матеріалу для пацієнтів консультативно-діагностичних відділень для дорослих та дітей, стаціонарних відділень, а також санітарно-бактеріологічні дослідження об’єктів навколишнього середовища критично важливим є можливість автоматизації даного відділення у МІС на наступних етапах.
Інтеграція з лабораторними системами наразі не передбачається, але як можливість МІС вказана у зв'язку із можливими потребами у майбутньому.
В додатку 2 тендерної документації вказано перелік лабораторних аналізаторів з якими МІС має забезпечити можливість інтеграції на наступному етапі закупівлі програмного забезпечення. В додатках зазначені моделі лабораторних аналізаторів, які необхідно інтегрувати, за потреби можуть бути додані технічні специфікації обладнання.
Питання щодо технічних вимог предмета закупівлі
Дата подання: 28 травня 2020 17:45
Дата відповіді: 02 червня 2020 15:35
У тендерній документації зазначено обов’язкове використання системи управління базами даних Microsoft SQL, яка розробляється компанією Microsoft (MS). У зв’язку високою вартістю ліцензування та необхідністю у великій кількості ліцензій, більшістю МІС, які представлені на ринку України, не використовується система управління базами даних MS SQL. Тобто, Замовнику, до виконання робіт Виконавцем, у разі відсутності, необхідно придбати у компанії Microsoft, або її представників, відповідну кількість ліцензій для використання системи управління базами даних MS SQL.Оскільки ліцензійної політикою компанії Microsoft вимагається використання так званих CAL-ліцензій на кожне робоче місце медичного закладу, в разі наявності у Замовника необхідних ліцензій, для своєчасного виконання Виконавцем зазначених у тендерній документації робіт, необхідно зазначити наступне: а) кількість ліцензій для використання системи управління базами даних MS SQL; б) тип ліцензій, які має в наявності Замовник. Просимо внести необхідні зміни до тендерної документації.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Доброго дня!Тендерною документацією не визначено обов’язкове використання системи управління базами даних Microsoft SQL, яка розробляється компанією Microsoft (MS). Відповідно дане питання некоректно сформульовано та не несе за собою дискримінації.
уточнення щодо "промислового зразка"
Дата подання: 28 травня 2020 17:46
Дата відповіді: 02 червня 2020 15:46
В тендерній документації міститься наступна вимога Замовника : “ПЗ МІС має існувати у якості «промислового зразка» не менше 3 років (на підтвердження надати гарантійний лист розробника у довільній формі)” Просимо надати роз'яснення чому вимагається існування МІС саме у якості «промислового зразка» та з чим пов'язаний термін існування саме не менше 3-х років? Адже МІС, яка є розроблена та введена в експлуатацію 2 роки тому вже не відповідає вашим кваліфікаційним вимогам, при цьому вона може повністю відповідати функціональному призначенню, в тому числі може мати меншу вартість, що є суттєво важливою ознакою для економії бюджетних коштів. Просимо привести у відповідність до закону тендерну документацію та видалити цю дискримінаційну вимогу. Також, відповідно до Закону України "Про охорону прав на промислові зразки", промисловий зразок - це результат творчої діяльності людини в галузі художнього конструювання. Предметом цієї процедури закупівлі є Пакети медичного програмного забезпечення (ДК 021:2015: 48180000-3), що підпадає під визначення комп'ютерної програми -набір інструкцій у вигляді слів, цифр, кодів, схем, символів чи у будь-якому іншому вигляді, виражених у формі, придатній для зчитування комп’ютером, які приводять його у дію для досягнення певної мети або результату . Комп'ютерна програма не може бути промисловим зразком. Просимо усунути дану неточність .
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Зважаючи, що Державна установа «Інститут серця МОЗ України» налічує більше 1300 штатних працівників, а це є значною кількістю майбутніх користувачів, МІС повинно забезпечувати зберігання і обробку даних в єдиній базі. Впровадження медичної інформаційної системи є поетапним та довготривалим процесом, розрахованим не на один місяць. Замовник прописав вимогу, щодо існування запропонованого програмного забезпечення медичної інформаційної системи на ринку не менше 3 років, для захисту себе від компаній, які не мають достатньої компетентності у сфері ПЗ МІС та тих, що тільки почали впровадження свого продукту, так як дана МІС повинна функціонувати і охоплювати всі структурні підрозділи Замовника. Нині, замовник являє потужний спеціалізований лікувально-діагностичний заклад. На сучасному технологічному та професійному рівні працюють діагностичні підрозділи лікарні: спеціалізовані лабораторії – клініко-діагностична, імунологічна, бактеріологічна, експрес-біохімічна. Активно використовуються прогресивні методики – магнітно-резонансна томографія, ендоскопія, рентгенологічна та ультразвукова діагностика. Відповідно ПЗ МІС не може розроблятися в процесі впровадження. Дана вимога захищає Замовника від неякісних послуг.
Разом з тим, слід наголосити, що аналогічне оскаржуване питання було розглянуто на засіданні постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі - Колегія), де скаржником було товариство з обмеженою відповідальністю "Медстар Солюшенс" (код ЄДРПОУ: 36625942). Так, Колегія згідно з рішенням № 4983-р/пк-пз від 23.04.2019 року відмовила Скаржнику в задоволені його позиції, щодо нібито присутньої дискримінації у вимозі за тендерною документацією, котра передбачала: "вимоги до досвіду впровадження: ПЗ МІС повинно існувати на ринку більше 5 років. Учасник повинен надати підтвердження періоду існування ПЗ МІС". Отже, враховуючи практику розгляду скарг Колегії, у Замовника відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Щодо внесення змін до проекту договору
Дата подання: 28 травня 2020 17:46
Дата відповіді: 02 червня 2020 15:35
Шановний Замовник! Розділом 1 (п.4.3.) ТД міститься інформація про обов'язковість надання послуг з постачання та впровадження програмного забезпечення. комплексної медичної інформаційної системи – 50 од. При цьому, надання невиключних ліцензій на використання ПЗ звільняються від оподаткування податком на додану вартість відповідно до п.26-1 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового Кодексу України , але послуги з впровадження програмного забезпечення є об'єктом оподаткування відповідно до чинного законодавства України. Просимо внести відповідні зміни до проекту договору..
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Доброго дня!Впровадження програмного забезпечення в контексті тендерної документації та проєкту договору - це адаптація поставленого програмного забезпечення із внесенням змін та доповнень до програмного забезпечення, з метою забезпечення його функціонування на конкретному обладнанні. В цілях визначення питання застосування ПДВ до даної операції ми керуємось саме положеннями п.26-1 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового Кодексу України, в якому, окрім іншого зазначено наступне: …«для цілей цього пункту до програмної продукції відносяться:- будь-які зміни, оновлення, додатки, доповнення та/або розширення функціоналу комп’ютерних програм, права на отримання таких оновлень, змін, додатків, доповнень протягом певного періоду часу».
Таким чином, впровадження примірників програмного забезпечення є складовою операції з постачання програмної продукції, а відтак звільняються від оподаткування ПДВ.
Щодо вимоги впровадження МІС
Дата подання: 28 травня 2020 17:47
Дата відповіді: 02 червня 2020 15:35
В тендерній документації міститься наступна вимога “Вдале впровадження системи, що успішно експлуатується та розвивається на базі мережі закладів охорони здоров’я в Україні з чисельністю користувачів більше 260”. Просимо надати роз'яснення стосовно визначення чисельності користувачів. Якість впровадження системи та відповідність функціонального призначення не залежить від чисельності користувачів. Учасник, досвід якого є вдале впровадження системи у 100 закладах охорони здоров”я але при цьому меншою чисельністю, ніж 260 в такому разі не відповідає вашим кваліфікаційним вимогам? Це є дискримінаційною умовою, просимо привести у відповідність тендерну документацію.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Доброго дня!Закон України «Про здійснення публічних закупівель» (надалі – Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Частиною 3 статті 23 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Закупівля послуг з постачання та впровадження програмного забезпечення комплексної медичної інформаційної системи (далі –МІС) є поетапним та довготривалим процесом. МІС повинна забезпечувати якісну, своєчасну інформатизацію, зберігання та обробку даних в єдиній базі відповідно до кількості примірників програмного забезпечення.
Виходячи з потреби установи та матеріально –технічної спроможності закладу, планується закупівля приблизно 260 користувацьких ліцензій, тобто 260 примір. програм. забезпечення. Оскільки закупівля відбувається поетапно та в межах наявних коштів замовника, то наразі замовник оголосив закупівлю у кількості 50 кор.ліцен.
Як вбачається, встановлення критерію відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 5 розділу III тендерної документації щодо вдалого впровадження системи, що успішно експлуатується та розвивається на базі мережі закладів охорони здоров’я в Україні з чисельністю користувачів більше 260 є об’єктивним і неупередженим.
щодо демонстрації МІС на відповідність ункціональним вимогам
Дата подання: 28 травня 2020 17:48
Дата відповіді: 02 червня 2020 15:36
В тендерній документації міститься наступна вимога “На стадії оцінки пропозиції Учасника, у погоджені сторонами терміни на власних технічних засобах продемонструвати членам Робочої групи Замовника тестовий приклад діючої медичної інформаційної системи на відповідність МІС функціональним вимогам, викладеним у цьому документі. Підтвердити гарантійним листом у довільній формі.” Звертаємо вашу увагу, що Замовник повинен оцінювати відповідність МІС лише по документам, які були надані учасниками у складі тендерної пропозиції на відповідність вимогам, що містяться у тендерній документації. Оцінювання системи та її демонстрація виходить за межі проведення відкритих торгів. Адже на етапі кваліфікації Замовник не має права вимагати дій, які не будуть видимі іншим учасникам і це створює підґрунтя для маніпулювання та надання переваги певним учасникам. Учасник, що знаходиться на етапі кваліфікації повинен лише при необхідності надати документи (завантажити в систему), а не проводити приховані демонтації та зустрічі з замовником, процес якого не буде видимий іншим учасникам. Просимо виключити цю дискримінаційну та незаконну вимогу. У разі відсутності дій щодо цього з вашої сторони ми будемо змушені звернутись зі скаргою до АМКУ з метою захисту своїх прав та інтересів.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: На Вашу вимогу щодо наявності в тендерній документації дискримінаційної та незаконної вимоги щодо демонстрації тестового прикладу діючої медичної інформаційної системи, зазначаємо наступне. Відповідно до ч.3 ст.22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. В даному випадку, замовник вважає за необхідне включити зазначену Вами вимогу щодо надання учасником гарантійного листа щодо можливості здійснити демонстрацію тестового прикладу діючої медичної інформаційної системи. Ця вимога слугує в якості інформативного підтексту, тобто учасник повинен бути ознайомлений з відповідною вимогою і не заперечувати щодо можливості продемонструвати вже розроблену та функціонуючу медичну інформаційну систему.
Впровадження медичної інформаційної системи є поетапним, складним та довготривалим процесом. Замовник додав цю вимогу у тендерну документацію з метою захисту медичного закладу від компаній, які не мають достатньої компетентності у сфері медичного програмного забезпечення та тих, що тільки почали розробку та впровадження власного продукту. З врахуванням специфіки та складності роботи такої системи, медична інформаційна система не може розроблятися в процесі впровадження, а Учасник, щоб це підтвердити, повинен надати гарантійний лист-підтвердження щодо можливості демонстрації такої системи Замовнику. Дана вимога захищає Замовника від неякісного товару. В будь-якому випадку, Ви можете бути певні, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюватиметься Замовником виключно відповідно до статті 29 Закону на підставі наданих учасниками документів, які будуть доступні для ознайомлення в системі.
Отже, у Замовника відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Щодо наявності Сертифікованого фахівця SQL
Дата подання: 28 травня 2020 17:49
Дата відповіді: 02 червня 2020 15:36
В тендерній документації міститься наступна вимога “наявність Сертифікованого фахівця SQL – не менше одного фахівця з сертифікатом від компанії-розробника”. Звертаємо увагу, що предметом цієї закупівлі є закупівля пакетів медичного програмного забезпечення, тобто, Замовник має на меті закупити вже готове до використання програмне забезпечення. Підтвердження цьому міститься також у вимозі надати Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір. Фахівець SQL - це фахівець зі знаннями необхідними при проектуванні бази даних, написанні оптимізованих запитів до бази даних, тощо, що необхідно на етапі розробки самого програмного забезпечення, тобто на етапі його створення. Вимога щодо наявності сертифікованого фахівця SQL є необгрунтованою, оскільки не містить в своєму складі дійсної необхідності в такому спеціалісті, а лише штучно звужує коло потенційних учасників. Крім того, функції та обов'язки спеціаліста SQL може бути покладено на програміста або девопса в разі необхідності. Також зазначаємо, що замовником не уточнюється сертифікат якої саме компанії-розробника має бути. Просимо вилучити зайву вимогу та внести відповідні зміни до ТД.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Зважаючи, що на наступних етапах впровадження МІС передбачається, інтеграція з системою бухгалтерського обліку та системою обліку компонентів крові Кристал, інтеграція лабораторного і діагностичного обладнання, створення складної звітності за допомогою SQL тощо, для Замовника є критично важливим вимагати належний рівень кваліфікації спеціалістів Виконавця, що підтверджується відповідними сертифікатами та дипломами. Сертифікат SQL є необхідною вимогою для підтвердження компетентності Учасника, адже знання даного фахівця використовуватимуться не лише для проектування МІС, а і для написання оптимізованих запитів до бази даних для створення складної звітності у закладі та забезпечення обміну даними між системами та подальшій підтримці даного обміну.
Дана вимога не може бути вилученою з тендерної документації, оскільки, необхідно забезпечити обмін інформацією між МІС та системою Кристал. Враховуючи, що система Кристал працює використовуючи SQL в штаті учасника повинен бути сертифікований фахівець SQL для підтвердження компетентності Учасника у процесі обміну даними між системами.
щодо відповіді замовника на запитання попереднього учасника
Дата подання: 28 травня 2020 17:49
Дата відповіді: 02 червня 2020 15:37
Щодо роз’яснення питань що виникли після відповіді Замовника від 26.05.2020 У відповіді замовника на запитання на сайті Prozorro від 26.05.2020 зазначено: “Оскільки, на першому етапі закупівлі відбуватиметься запуск мобільного, веб-додатку для пацієнта, а на наступних етапах передбачається, інтеграція з системою бухгалтерського обліку та системою обліку компонентів крові Кристал, інтеграція лабораторного і діагностичного обладнання, створення складної звітності за допомогою MS SQL”. Виходячи з вашої відповіді є запитання: 1. У відповіді зазначається що інтеграція передбачається “на наступних етапах”. Питання: Інтеграція передбачається на наступних етапах у межах даної закупівлі, чи у межах подальших етапів розвитку у межах інших закупівель? Просимо надати роз'яснення. 2. У відповіді зазначається що “на наступних етапах передбачається, інтеграція з системою бухгалтерського обліку”, а в технічній документації зазначено, що система повинна мати “Інтеграцію з системою бухгалтерського обліку” , але ніде в документації не зазначено з якою само системою бухгалтерського обліку необхідно виконати інтеграцію. Для оцінки пропозиції виконавець повинен мати інформацію щодо виду та характеристик бухгалтерської системи, з якою повинна бути виконана інтеграція.Просимо внести уточнення та вказати технічні характеристики бухгалтерської системи, які повинні бути при інтеграції в тендерну документацію з метою уникнення підґрунтя для маніпулювання при оцінці пропозицій учасників. 3. В проекті договору Замовником зазначено, що медична інформаційна система, що призначена для інформатизації діяльності медичних закладів, повинна функціонувати з використанням бази даних MS SQL. Виникає питання, чому МІС повинна функціонувати саме з використання вищезазначеної бази, а не з будь-якої іншою СУБД? При цьому, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» ст. 23 п. 4 тендерна документація не повинна містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Просимо привести у відповідність тендерну документацію, зокрема проект договору про закупівлю.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: У попередній відповіді на питання ми зазначили, що інтеграція з системою бухгалтерського обліку буде відбуватись на наступних етапах впровадження та не включатиметься у вартість даної закупівлі. Відповідно, немає потреби в деталізації системи в даній закупівлі. Учасник зі свого боку має надати інформацію, щодо досвіду інтеграцій з бухгалтерськими системами та описати методи, які використовуються, оскільки, МІС має мати можливість у майбутньому забезпечити інтеграцію з системою бухгалтерського обліку. Обмін даними між системами, може відбуватись через інтерфейс SQL to SQL або через WEB API в залежності від досвіду Учасника. У проєкті договору будуть внесені зміни відповідно до даного зауваження щодо використанням бази даних MS SQL.
Вимога щодо двосторонньої інтеграції з МІС з системою Кристал
Дата подання: 28 травня 2020 17:50
Дата відповіді: 02 червня 2020 15:37
Шановний Замовнику, В п. 7.8 Вимоги до модуля «Компоненти та препарати крові» Технічних вимог зазначено, що Система повинна мати “Двосторонню інтеграцію з МІС з системою Кристал”. При цьому, Замовник в тендерній документації вимагає продемонструвати учаснику, який знаходиться на етапі кваліфікації відповідність запропонованої системи вимогам, які містяться в тендерній документації, але при цьому вимога щодо двосторонньої інтеграції з МІС з системою Кристал може бути реалізована лише на етапі впровадження медичної інформаційної системи, яка є предметом цієї закупівлі. Виникає питання, яким чином учасник може підтвердити дану вимогу? Просимо виключити цю дискримінаційну вимогу та привести тендерну документації у відповідність законодавства.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Доброго дня! Зважаючи, що у замовника є відділення переливання крові головною функцією є забезпечення кров’ю і кровозамінниками хірургічних відділень та для інформатизації даного відділення вже використовується програмне забезпечення Кристал, у тендерній документації прописаний механізм обміну інформації між МІС та системою Кристал. Даний обмін критично необхідний для обміну даних щодо результатів лабораторних аналізів крові донорів та впливає на подальші кроки щодо заготівлі, переробки, зберігання та карантинизації компонентів крові. Налаштування обміну даних має відбуватись на наступних етапах впровадження МІС у закладі, але для замовника є критично важливим підтвердження щодо можливості даного обміну. Учасник може продемонструвати відео з прикладом даного обміну з системою Кристал або додати опис методів, які використовуватимуться для інтеграції. Оскільки, не обов’язковим є пункт щодо демонстрації замовнику вживу даного обміну ця вимога не вважається дискримінаційною.
Розгорнути всі запитання: 11 Згорнути запитання

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2020-05-21-004129-c.b1
Статус:
Залишено без розгляду
Скаржник: ТОВ "СИСТЕМА М", Код ЄДРПОУ:35529944
Дата подання: 02 червня 2020 16:30
Скарга щодо порушення Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII, шляхом оприлюдення дискримінаційних вимог в тендерній документації до учасників.
Скарга щодо порушення Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII Державною установою «Інститут серця Міністерства охорони здоров'я України» (надалі - Замовник), 21.05.2020 року було оголошено закупівлю про проведення відкритих торгів за предметом: Пакети медичного програмного забезпечення (ДК 021:2015: 48180000-3) (медична інформаційна система), ідентифікатор закупівлі: UA-2020-05-21-004129-c, шляхом оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу. Товариство з обмеженою відповідальністю «СИСТЕМА М», уважно ознайомившись із змістом тендерної документації Замовника (надалі – Документація), виявило ряд дискримінаційних вимог, що містять порушення чинного законодавства України, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (надалі – Закон) та встановлюють умови для потенційних учасників закупівлі, що призводять до штучного обмеження конкуренції. Умовами Документації встановлені дискримінаційні вимоги, які не лише обмежують коло потенційних учасників торгів, а також надають перевагу певним учасникам торгів, що є грубим порушенням чинного законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципу недискримінації учасників та принципу добросовісної конкуренції серед учасників, що встановлені ст. 3 Закону. Так, зокрема: 1.) У тендерній документації зазначено обов’язкове використання системи управління базами даних Microsoft SQL, яка розробляється компанією Microsoft (MS). У зв’язку високою вартістю ліцензування та необхідністю у великій кількості ліцензій, більшістю МІС, які представлені на ринку України, не використовується система управління базами даних MS SQL. Тобто, Замовнику, до виконання робіт Виконавцем, у разі відсутності, необхідно придбати у компанії Microsoft, або її представників, відповідну кількість ліцензій для використання системи управління базами даних MS SQL.Оскільки ліцензійної політикою компанії Microsoft вимагається використання так званих CAL-ліцензій на кожне робоче місце медичного закладу, в разі наявності у Замовника необхідних ліцензій, для своєчасного виконання Виконавцем зазначених у тендерній документації робіт, необхідно зазначити наступне: а) кількість ліцензій необхідних для використання системи управління базами даних MS SQL; б) тип ліцензій, які має в наявності Замовник. Скаржник вимагає зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію, а саме зазначити в ній інформацію про кількість ліцензій необхідних для використання системи управління базами даних MS SQL та тип ліцензій, які має в наявності Замовник. 2.) В тендерній документації (Розділ 5 п. 3) міститься наступна вимога Замовника : «ПЗ МІС має існувати у якості «промислового зразка» не менше 3 років (на підтвердження надати гарантійний лист розробника у довільній формі)» на що Скаржник повідомляє наступне: відповідно до Закону України «Про охорону прав на промислові зразки», промисловий зразок - це результат творчої діяльності людини в галузі художнього конструювання. Предметом цієї процедури закупівлі є пакети медичного програмного забезпечення (ДК 021:2015: 48180000-3), що підпадає під визначення комп'ютерної програми ( програмного забезпечення) - набір інструкцій у вигляді слів, цифр, кодів, схем, символів чи у будь-якому іншому вигляді, виражених у формі, придатній для зчитування комп’ютером, які приводять його у дію для досягнення певної мети або результату, отже, комп'ютерна програма не може бути промисловим зразком. Також, Замовником було опилюджено вимогу щодо існування «промислового зразка», а саме – не менше 3-х років (Розділ 5 п.3). Звертаємо вашу увагу, що дане положення є дискримінаційним, оскільки звужує коло потенційних учасників, які розробили програмне забезпечення раніше, ніж вимагається Замовником, але при цьому, воно може повніст відповідати технічним вимогам Замовника та бути більш економічно вигідним, що є суттєво важливою ознакою для економії бюджетних коштів. Скаржник просить зобов’язати Замовника привести у відповідність до закону тендерну документацію, виключити дикримінаційну вимогу щодо терміну існування програмного забезпечння, а також внести зміни в Документацію, шляхом усунення неточності при тлумаченні терміну «промислового зразка». 3.) Розділом 1 (п. 4.3.) Документації міститься інформація про обов'язковість надання послуг з постачання та впровадження програмного забезпечення. комплексної медичної інформаційної системи в кількості 50 одиниць в рамках цієї процедури закупівлі. При цьому, надання невиключних ліцензій на використання програмного забезпечення звільняються від оподаткування податком на додану вартість відповідно до п.26-1 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового Кодексу України, але послуги з впровадження програмного забезпечення є об'єктом оподаткування відповідно до чинного законодавства України. Скаржник вимагає зобов’язати Замовника внести відповідні зміни з урахуванням вищезазначеного до проекту договору, що є додатком до тендерої документації, та міститься у Додатку № 6. 4.) В Документації ( Розділ 5, п. 3) міститься наступна вимога Замовника «Вдале впровадження системи, що успішно експлуатується та розвивається на базі мережі закладів охорони здоров’я в Україні з чисельністю користувачів більше 260», з огляду на це Скаржник повідомляє наступне: якість впровадження системи та відповідність функціонального призначення не залежить від чисельності користувачів з закладах охорони здоров’я України. Учасник, досвід якого є вдале впровадження системи у 100 закладах охорони здоров’я але при цьому меншою чисельністю, ніж 260 в такому разі не відповідатиме кваліфікаційним вимогам Замовника, а отже не матиме змоги прийняти участь у цій процедурі закупівлі. Це є порушенням принципів проведення процедури закупівлі, а саме принципу добросовісної конкуренції серед учасників. Скаржник вимагає зобов’язати Замовника привести у відповідність тендерну документацію, шляхом виключення даної дискримінаційної вимоги. 5.) В Документації (Розділ 6, п. 4) міститься наступна вимога: «На стадії оцінки пропозиції Учасника, у погоджені сторонами терміни на власних технічних засобах продемонструвати членам Робочої групи Замовника тестовий приклад діючої медичної інформаційної системи на відповідність МІС функціональним вимогам, викладеним у цьому документі. Підтвердити гарантійним листом у довільній формі.» на що Скаржник повідомляє наступне: відповідно до Закону, Замовник повинен оцінювати відповідність медичного програного забезпечення/медичної інформаційної системи (МІС) лише по документам, які були надані учасниками у складі тендерних пропозицій на відповідність вимогам, що містяться у тендерній документації. Оцінювання системи та її демонстрація поза системою Прозорро виходить за межі проведення відкритих торгів. Адже на етапі кваліфікації Замовник не має права вимагати дій, які не будуть видимі іншим учасникам і це створює підґрунтя для маніпулювання та надання переваги певним учасникам. Учасник, що знаходиться на етапі кваліфікації повинен лише при необхідності надати документи (завантажити в систему), а не проводити приховані демонтації та зустрічі з Замовником, процес якого не буде видимий іншим учасникам. Ця вимога грубо порушує принцим здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Скаржик вимагає зобов’язати Замовника привести у відповідність тендерну документацію, шляхом виключення даної дискримінаційної вимоги. 6.) В тендерній документації (Розділ 5 п. 5.1) міститься наступна вимога Замовника: «наявність Сертифікованого фахівця SQL – не менше одного фахівця з сертифікатом від компанії-розробника» на що Скаржник повідомляє наступне: предметом цієї закупівлі є закупівля пакетів медичного програмного забезпечення, тобто, Замовник має на меті закупити вже готове до використання програмне забезпечення. Підтвердження цьому міститься також у вимозі надати Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір (Розділ 6 п. 3). Фахівець SQL - це фахівець зі знаннями необхідними при проектуванні бази даних, написанні оптимізованих запитів до бази даних, тощо, що необхідно на етапі розробки самого програмного забезпечення, тобто на етапі його створення. Вимога щодо наявності сертифікованого фахівця SQL є необгрунтованою, оскільки не містить в своєму складі дійсної необхідності в такому спеціалісті, а лише штучно звужує коло потенційних учасників. Крім того, функції та обов'язки спеціаліста SQL може бути покладено на програміста або девопса в разі необхідності. Також зазначаємо, що замовником не уточнюється сертифікат якої саме компанії-розробника має бути. Це є порушенням принципів проведення процедури закупівлі, а саме принципу добросовісної конкуренції серед учасників. Скаржник вимагає зобов’язати Замовника привести у відповідність тендерну документацію, шляхом виключення даної дискримінаційної вимоги. 7.) В проєкті договору (Додаток 6), що надається Замовником та який є складовою Документації зазначено, що медична інформаційна система, що призначена для інформатизації діяльності медичних закладів, повинна функціонувати з використанням бази даних MS SQL. Виникає питання, чому МІС повинна функціонувати саме з використання вищезазначеної бази, а не з будь-якої іншою СУБД (. При цьому, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» ст. 23 п. 4 , тендерна документація не повинна містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Скаржник вимагає зобов’язати Замовника привести у відповідність тендерну документацію, шляхом внесення змін до Проєкту договору ( Додаток 6) Документації та виключити посилання на конкретну марку бази даних. 8.) В Документації ( Додаток 2 Інформації про відповідність запропонованого товару встановленим вимогам п. 7.8 ) міститься вимоги до модуля «Компоненти та препарати крові» Технічних вимог зазначено, що Система повинна мати “Двосторонню інтеграцію з МІС з системою Кристал”. При цьому, Замовник в тендерній документації вимагає продемонструвати учаснику, який знаходиться на етапі кваліфікації відповідність запропонованої системи вимогам, які містяться в тендерній документації, але при цьому вимога щодо двосторонньої інтеграції з МІС з системою Кристал може бути реалізована лише на етапі впровадження медичної інформаційної системи, яка є предметом цієї закупівлі. Звертаємо вашу увагу, що учасник даної процедури закупівлі не має змоги підтвердити таку вимогу, оскільки вона може бути підтверджена лише на етапі впровадження медичної інформаційної системи, яке відбуватиметься після проведення даної процедури закупівлі. Скаржник вимагає зобов’язати Замовника привести у відповідність тендерну документацію, шляхом виключення даної дискримінаційної вимоги. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ст.5 Закону), а тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі зазначеного вище, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII, ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги, які зазначені у в данній скарзі, шляхом внесення відповідних змін та привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення органу оскарження: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
рішення від 05.06.2020+№11155.pdf
Дата публікації: 05 червня 2020 17:34

Документи подані скаржником

02 червня 2020 16:19
Скарга_Система Мн.pdf

Документи Органу Оскарження

05 червня 2020 17:34
рішення від 05.06.2020+№11155.pdf

Реєстр пропозицій

Друкувати реєстр отриманих тендерних пропозицій PDFHTML

Дата і час розкриття: 07 червня 2020 18:00

Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Документи
ТОВ "ДОКТОР ЕЛЕКС" 480 000,00
UAH з ПДВ
480 000,00
UAH з ПДВ
Документи

Публічні документи

07 червня 2020 16:17
Електронний підпис
06 червня 2020 09:40
Електронний підпис
06 червня 2020 09:39
Задачник.pdf.p7s
06 червня 2020 09:39
Andriy Khvyshchun diplomas.pdf.p7s
06 червня 2020 09:39
Чума ОЮ диплом.jpg.p7s
06 червня 2020 09:39
Тендерна пропозиція.pdf.p7s
06 червня 2020 09:39
Сертифікат Microsoft SQL.pdf.p7s
06 червня 2020 09:39
проект договору.pdf (2).p7s
06 червня 2020 09:39
Лист-відгук.pdf.p7s
06 червня 2020 09:38
Договор 109 лот 2 (3).pdf.p7s
06 червня 2020 09:38
Договір №110.pdf.p7s
06 червня 2020 09:38
гарантійні листи.pdf.p7s
06 червня 2020 09:38
Бліщ МВ дипломи5.jpg.p7s
06 червня 2020 09:38
Бліщ МВ дипломи4.jpg.p7s
06 червня 2020 09:38
Бліщ МВ дипломи3.jpg.p7s
06 червня 2020 09:38
Бліщ МВ дипломи2.jpg.p7s
06 червня 2020 09:38
Бліщ МВ дипломи1.jpg.p7s
06 червня 2020 09:38
Бліщ МВ дипломи.jpg.p7s
05 червня 2020 18:45
Електронний підпис
05 червня 2020 18:44
Задачник.pdf
05 червня 2020 18:44
Andriy Khvyshchun diplomas.pdf
05 червня 2020 18:44
Чума ОЮ диплом.jpg
05 червня 2020 18:44
технічна специфікація.pdf
05 червня 2020 18:44
Тендерна пропозиція.pdf
05 червня 2020 18:44
Сертифікат Microsoft SQL.pdf
05 червня 2020 18:44
проект договору.pdf
05 червня 2020 18:44
Лист-відгук.pdf
05 червня 2020 18:44
Копія Статуту.pdf
05 червня 2020 18:43
інформаційна довідка.pdf
05 червня 2020 18:43
Договор 109 лот 2 (3).pdf
05 червня 2020 18:43
Договір №110.pdf
05 червня 2020 18:43
гарантійні листи.pdf
05 червня 2020 18:43
Бліщ МВ дипломи5.jpg
05 червня 2020 18:43
Бліщ МВ дипломи4.jpg
05 червня 2020 18:43
Бліщ МВ дипломи3.jpg
05 червня 2020 18:43
Бліщ МВ дипломи2.jpg
05 червня 2020 18:43
Бліщ МВ дипломи1.jpg
05 червня 2020 18:43
Бліщ МВ дипломи.jpg

Відповіді учасника на умови участі у закупівлі

ТОВ "ДОКТОР ЕЛЕКС"

Інформація про відміну

Дата відміни
07 червня 2020 18:00
Причина відміни
Подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій