Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Код ДК 021-2015 (CPV) 03220000-9 - Овочі, фрукти та горіхи (Банан, Мандарини, Апельсини, Лимони, Полуниця, Смордина , Малина, Груші, Яблука свіжі, Персик, Черешня, Вишня, Абрикос, Слива, Виноград, Морква, Буряк, Цибуля, Цибуля зелена, Томати свіжі, Огірки свіжі, Гарбузи, Перець, Баклажани, Кабачки, Часник, Кріп, Петрушка, Редис, Капуста свіжа, Цвітна капуста)
Code 021-2015 (CPV) 03220000-9 - Vegetables, fruits and nuts (Banana, Tangerines, Oranges, Lemons, Strawberries, currant, Raspberries, Pears, Fresh apples, Peach, Sweet cherries, Cherry, Apricot, Plum, Grapes, Carrots Beetroot, onions, Fresh onions, Fresh tomatoes, Fresh cucumbers, Pumpkins, Peppers, Eggplants, Zucchini, Garlic, Dill, Parsley, Radish, Fresh cabbage, Cauliflower)
Очікувана вартість
5 982 435,60 UAH
UA-2020-05-20-001769-b e7322c4ea6dc4e1485eac215dbbd1139
Відкриті торги з публікацією англійською мовою    Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Ігнатенко Сергій Олексійович

+380472373386 BELOV_BOGDAN@ukr.net

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Tender notice
Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Purchasing Body
Найменування: Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради
Код ЄДРПОУ: 36299692
Місцезнаходження: 18000, Україна , Черкаська область обл., Черкаси, вул. Гоголя, 251
Контактна особа: Ігнатенко Сергій Олексійович
+380472373386
BELOV_BOGDAN@ukr.net
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Official name: Department of Education and Humanitarian Politics of Cherkasy City Council
National ID: 36299692
Contact point: Bober Dennis
+380472373386
BELOV_BOGDAN@ukr.net

Інформація про процедуру

Milestones
Дата оприлюднення: 20 травня 2020 21:12
Звернення за роз’ясненнями: до 12 червня 2020 20:00
Оскарження умов закупівлі: до 18 червня 2020 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 22 червня 2020 20:00
Початок аукціону: 28 липня 2020 12:26
Очікувана вартість: 5 982 435,60 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 29 912,18 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,50%
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 59000 UAH
Publication date: 20 травня 2020 21:12
Enquiries until: 12 червня 2020 20:00
Complaints submission until: до 18 червня 2020 00:00
Time limit for receipt of tenders: 22 червня 2020 20:00

Information

Estimated total value: 5 982 436 UAH including VAT
Minimal lowering step: 29 912 UAH
Minimal lowering step, %: 0,50 %

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Товари


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи


Scope of the procurement
Місцезнеаходження замовника: м. Черкаси, вул. Гоголя, 251; Вид закупівлі: передбачений абз.1 п.5 ч.2 ст. 4 Закону; Категорія замовника: відповідно до п.1 ч. 1 ст.2 Закону з урахуванням ч. 3 ст. 10 Закону; мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції – відповідно до тендерної документації; джерело фінансування- кошти місцевого бюджету
Location of the customer: Cherkasy, Str. Gogol, 251; Type of procurement: provided for in paragraph 1 item 5 part 2 of Art. 4 of the Law; Customer category: in accordance with paragraph 1 of Part 1 of Article 2 of the Law, taking into account Part 3 of Art. 10 of the Law; the language in which tender proposals must be prepared - in accordance with the tender documentation; source of funding - local budget funds
Розгорнути Згорнути
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
7938 кг
Банан
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Banana
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
4161 кг
Мандарини
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Tangerines
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
4163 кг
Апельсини
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Oranges
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
2382 кг
Лимони
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Lemons
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
2291 кг
Полуниця
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Strawberries
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
5014 кг
Смородина
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Currant
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
3881 кг
Малина
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Raspberries
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
3009 кг
Груші
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Pears
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
51868 кг
Яблука свіжі
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Fresh apples
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
4008 кг
Персик
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Peach
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
1998 кг
Черешня
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Sweet cherries
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
1998 кг
Вишня
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Cherry
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
1992 кг
Абрикос
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Apricot
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
2009 кг
Слива
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Plum
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
5029 кг
Виноград
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Grapes
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
24915 кг
Морква
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Carrots
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
24750 кг
Буряк
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Beetroot
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
24734 кг
Цибуля
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

onions
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
1598 кг
Цибуля зелена
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Fresh onions
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
24890 кг
Томати свіжі
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Fresh tomatoes
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
11920 кг
Огірки свіжі
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Fresh cucumbers
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
6845 кг
Гарбузи
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Pumpkins
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
6845 кг
Перець
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Peppers
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
6774 кг
Баклажани
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Eggplants
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
6930 кг
Кабачки
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Zucchini
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
1304 кг
Часник
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Garlic
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
733 кг
Кріп
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Dill
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
733 кг
Петрушка
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Parsley
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
6327 кг
Редис
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Radish
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
37783 кг
Капуста свіжа
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Fresh cabbage
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020
3144 кг
Цвітна капуста
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи

Cauliflower
CPV: 03220000-9
Період постачання: по 31 грудня 2020

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Поставка товару Джерело фінансування закупівлі: кошти місцевого бюджету. Остаточний розрахунок за Товар Замовник здійснює шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника на умовах відстрочки платежу до 10 (десяти) банківських днів з моменту поставки Товару на умовах розділу 5 Договору. Пiсляоплата 10 Банківські 100

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
20 травня 2020 21:14
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
20 травня 2020 21:12
0322- фруктиМ_.doc

Роз’яснення до процедури

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2020-05-20-001769-b.c1
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ТОВ "Каштан-Плюс", Код ЄДРПОУ:30955757
Дата подання: 25 травня 2020 17:14
вимога про усунення проушень
Скаржник вважає незаконною вимогу п. 1.5. Розділу ІІІ тендерної документації щодо необхідності надання учасником документів, які видаються іншими уповноваженими установами, що видані у строк не більше ніж протягом 10 (десяти) днів щодо дати кінцевого подання тендерної пропозиції учасником (включно з датою кінцевого подання такої тендерної пропозиції через електронну систему закупівель).
Так, строки отримання низки таких документів, зокрема відгуку про виконання аналогічних договорів нормами чинного законодавства не встановлені.
В зв’язку з наведеним Скаржник може отримати такі документи виключно в порядку встановленому Законом України “Про звернення громадян”.
При цьому, у відповідності до інформації про закупівлю розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу тендерна документація завантажена замовником 20.05.2020, а кінцевий строк подання тендерних пропозицій встановлено до 22.06.2020.
У відповідності до вимог ст. 20 Закону України “Про звернення громадян” звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження. Загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Крім того, контрагенти Скаржника можуть знаходитись в інших регіонах України, що потребує додаткового часу на направлення документів засобами поштового зв’язку.
Враховуючи наведене навіть за умови звернення Скаржника до відповідних органів для надання документів в день публікації тендерної документації не можливо отримати необхідні документи в строк встановлений для подання тендерної пропозиції.
Разом з тим, Скаржником організовано роботу зі збору відгуків про свою роботу за результатами виконання відповідних господарських зобов’язань, а не в зв’язку з підготовкою до участі в конкретній процедурі закупівлі.
При цьому, Замовником жодним чином не обґрунтовано встановлений строк протягом якого Скаржник має отримати відповідні документи, з урахуванням того, що у разі виникнення сумнівів в їх достовірності Замовник має повноваження щодо їх перевірки в порядку Закону України “Про публічні закупівлі”.
Резюмуючи викладене вважаю вказану вимогу тендерної документації незаконною та такою, що встановлює штучні обмеження щодо участі Скаржника в процедурі закупівлі.
Скаржник вважає незаконною вимогу п.2.3 Розділу V тендерної документації а саме, при визначенні учасником процедури закупівлі ціни тендерної пропозиції, що є більшою за ціну, згідно визначення, вказаного у п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону, як початкової так і остаточної за результатами аукціону, з метою необґрунтованого заниження та/або завищення вартості тендерної пропозиції учасник надає документально підтверджений* лист в довільній формі, в якому відображаються математичні розрахунки та вартісне значення кожного із складових ціни на товар своєї цінової пропозиції, що складають предмет закупівлі, з урахуванням усіх додаткових витрат учасника.
*Документальним підтвердженням до даного листа є: експертний висновок/висновок, тощо, із зазначенням формування вартості цін за одиницю товару (згідно одиниці виміру, зазначеній в тендерній документації) у відповідності до середньо ринкових цін на товари, що складають предмет закупівлі, від уповноваженого органу зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі, що видано на ім’я учасника закупівлі, разом з розрахунком вартості товару(ів), що складають предмет закупівлі з урахуванням усіх додаткових витрат.
Оголошення про проведення спірної закупівлі оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, що створює додаткові обмеження, як для Замовника так і для учасника процедури закупівлі.
Згідно з положеннями абз. 3 ч. 1 ст. 28 Закону У разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції.
Орган оскарження сформував усталену практику щодо необхідності приховування налаштуваннями конфіденційності інформації про ціну пропозиції в таких закупівлях до моменту здійснення автоматичної оцінки пропозиції електронною системою.
Таким чином, як законодавець так і орган оскарження встановив додаткові обмеженнея для “Євротогів” щодо порядку оприлюднення ціни та доступу до цієї інформації як учасників процедури закупівлі так і замовника.
Одночасно інформація про середньо ринкові ціни є загальнодоступною, як учасники так і замовник фактично до моменту оцінки пропозиції отримають доступ до інформації про ціну кожної пропозиції, що нівелює наведені положення Закону та обмежує конкуренцію між учасниками.
Прошу також звернути увагу, що скаржником не виявлено в чинному законодавстві визначення поняття “Зріз (діапазон) цін”, в зв’язку з чим взагалі неможливо виконати такі вимоги тендерної документації через відсутність в чинному законодавстві відповідного терміну та неможливість в зв’язку з викладеним визначити орган який уповноважений видавати відповідні висновки та вимоги до їх фрорми та змісту, а Замовник в свою чергу зможе трактувати такий термін на власний розсуд, що є недопустимим.
Крім того, не зрозуміло чи потрібно учаснику приховувати наведені вище документи налаштуваннями конфіденційності чи ні.
Наведена вимога тендерної документації порушує основоположні принципи Закону України про публічні закупівлі.
Згідно з вимогами п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону Закупівлі здійснюються, в тому числі з дотриманням принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Разом з тим встановлюючи спірну вимогу тендерної документації Замовник штучно обмежив мінімальний поріг ціни пропозиції учасника середньою ціною на ринку.
Так, для скінченної сукупності середнє значення сукупності за певною властивістю дорівнює середньому арифметичному даної властивості за всіма членами цієї сукупності. Тобто, середнє значення ціни для сукупності дорівнює сумі цін низки учасників ринку, діленої на загальну кількість учасників, які взяті до уваги при формуванні виборки.
Звертаю увагу, що цілком природньо до складу такої виборки включаються, як учасники з високими відносно середньої ціни на ринку цінами так і з нижчими ніж середньоринкова ціна.
При цьому, замовник з урахуванням свободи здійснення підприємницької діяльності не може оцінювати ту обставину чи буде отримано учасником прибуток від здійснення поставки чи ні, оскільки господарська діяльність здійснюється на власний ризик суб’єкта господарювання.
Резюмуючи викладене вважаю, що спірна вимога тендерної документації суперечить принципам ефективності та економії публічних закупівель через штучне обмеження замовником кола учасників, які можуть запропонувати нижчу від середньоринкової ціну на предмет закупівлі, що може призвести до зайвих витрат з державного бюджету.
Зі змісту тендерної документації не зрозуміло на якій стадії закупівлі необхідно подавати зазначений лист.
Так, у відповідності до вимог п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону - аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Таким чином дізнатись про те, чи є ціна Скаржника аномально низькою останній може виключно після проведення аукціону, а Замовник вимагає надання відповідної довідки та висновку ще на стадії подання тендерної пропозиції.
Одночасно такі довідки та висновок слід вважати частиною тендерної документації Скаржника.
Однак після проведення електронного аукціону можливе завантаження лише вичерпного переліку документів, які стосуються переможця торгів.
Таким чином взагалі не зрозуміло яким чином можливо виконати дану вимогу тендерної документації.
Замовником в тендерній документації встановлено необхідність подання низки довідок та інформації, яка взагалі не передбачена Законом та не має жодного сенсу, що кваліфікується Скаржником як створення додаткових штучних критеріїв для відхилення пропозицій учасників, утруднює розуміння тендерної документації.
У відповідності до вимог ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведені положення Основного Закону в повній мірі розповсюджуються й на Замовника.
Одночасно Замовником не доведено необхідність надання учасниками наступної інформації та документів.
п. 1.1.1. Розділу І Тендерної документації: Учасник у складі пропозиції надає лист про те, що він гарантовано погоджується з умовами тендерної документації, розуміє її зміст та поняття, та про те, що уся інформація, подана ним у складі тендерної пропозиції є невід’ємною її частиною, чинною та достовірною.
Обґрунтування недоведеності необхідності надання такої довідки:
п. 1.3. Розділу ІІІ Тендерної документації встановлює без необхідності підтвердження жодними довідками: Подаючи тендерну пропозицію Учасник торгів тим самим погоджується з усіма умовами та вимогами цієї тендерної документації.
Крім того, виконання вимог тендерної документації є обов’язком учасника, як і подання достовірної інформації, тощо, для чого підтверджувати дану інформацію довідкою незрозуміло.
п. 1.10. Розділу ІІІ Тендерної документації: Для підтвердження надійності та ділової репутації постачальника, останній як учасник закупівлі, повинен надати гарантійний лист про відсутність заборгованості та наявності фінансових ресурсів для виконання умов закупівлі та відсутності застосування до учасника закупівлі господарських санкцій щодо невиконання або неналежного виконання взятих зобов’язань за попередньо-виконаними договорами. Під застосуванням господарських санкцій до учасника закупівлі слід розуміти заходи впливу за рішеннями суду, що набули законної сили стосовно відшкодування збитків, штрафних санкцій, пені, неустойки до постачальника, а також оперативно-господарські санкцій у вигляді компенсації за гарантійними зобов’язаннями перед контрагентами, банками.
Обґрунтування недоведеності необхідності надання такої довідки:
У відповідності до положень ч. 2 ст. 16 Закону:2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Таким чином надійність та ділова репутація постачальника до кваліфікаційних критеріїв законодавцем не віднесено, а тому вказана вимога тендерної документації є неправомірною.
З аналогічних мотивів є незаконною вимога п. 4.5 Розділу VІ Тендерної документації щодо подання у складі тендерної пропозиції довідки з обслуговуючих банків з інформацією про відсутність простроченої заборгованості по кредитах та позиках не раніше дати оголошення закупівлі.
Скаржник вважає необґрунтованими встановлені Замовником вимоги до змісту відгуку про виконання аналогічних договорів.
Так, у відповідності до вимог п. 1.3.4. розділу І Тендерної документації визначено, що позитивний відгук має містити зокрема інформацію про достатність обладнання та матеріально-технічної бази учасника та наявність необхідної кількості працівників відповідної кваліфікації під час виготовлення та/або здійснення поставки товару.
Не зрозуміло яким чином контрагенти Скаржника можуть надати інформацію про матеріально – технічну базу Скаржника, оскільки останні доступу до такої інформації не мають, одночасно поняття «достатність обладнання» та «наявність необхідної кількості працівників» є оціночними поняттями, які не можуть бути включені до складу тендерної документації.
Не відповідає критерію чіткості та неможливості двозначного тлумачення положення п.п. 1.1.Тендерної документації, а саме сканований варіант пропозицій не повинен містити різних накладень, малюнків (наприклад, накладених підписів, печаток) в іншому випадку пропозиція учасника може бути відхилена.
Не зрозуміло яким чином Замовник не маючи спеціальних знань в галузі визначення нашарувань та накладень на копіях документів буде визначати наявність факту підроблення відповідних документів.
Крім того, дискримінаційною є вимога п. 1.11. Тендерної документації, а саме учасник у складі тендерної пропозиції має надати документальне підтвердження державної реєстрації його потужностей з транспортування, зберігання, пакування та реалізації харчових продуктів, із зазначенням місця розташування потужностей.
Так, Скаржник не здійснює діяльності з пакування продуктів харчування таким чином позбавлений можливості надати документи на підтвердження реєстрації відповідних потужностей, а вказана вимога є дискримінаційною по відношенню до суб’єктів господарювання, які не здійснюють діяльність з пакування продуктів харчування.
Скаржник вважає дискримінаційною умову щодо необхідності обов’язкового зазначення у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації наявність водія та вантажника.
Так, скаржник має намір залучати до виконання умов договору транспортні засоби на умовах договорів про надання послуг з перевезення продуктів харчування, в зв’язку з чим позбавлений можливості надати відповідну довідку, а наведену умову тендерної документації слід вважати дискримінаційною по відношенню до суб’єктів господарювання, які мають намір здійснювати доставку товарів на підставі договорів про надання транспортних послуг.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога відхилена
29 травня 2020 19:00
На вимоги, викладену у Вашій скарзі повідомляємо наступне:
По-перше:
Відповідно до норм Закону України «Про звернення громадян» визначено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. Водночас, під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Отже, згідно норм вказаного Закону, на який посилається Скаржник, повідомляємо, що звернення суб’єкта господарювання в особі його посадової/уповноваженої особи не є в розумінні норм цього Закону ані пропозицією (зауваженням), ані заявою (клопотанням), ані скаргою.
Також, відповідно до вимог п. 5.1.3. тендерної документації, частини 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу ІІІ тендерної документації, встановлено, зокрема, що на підтвердження наявності у учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник у складі тендерної пропозиції надає позитивний відгук* щодо постачання аналогічного товару (Фактичне виконання договору обов’язково вказати у відгуці). Аналогічним вважається товар за Кодом ДК 021-2015 (CPV) згідно предмету закупівлі.
*Позитивний відгук має бути складений на фірмовому бланку замовника, завірений підписом уповноваженої особи замовника (повноваження даної особи на підпис документів від ім’я замовника мають бути документально підтверджені), з зазначенням реквізитів особи-виконавця даного відгуку, відгук повинен бути датований (дата видачі відгуку має бути не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даних відкритих торгів).
Звертаємо увагу Скаржника, що стосовно відгуку визначено окрему вимогу в тендерній документації щодо дати його видачі.
Крім того, нормами Закону України «Про публічні закупівлі» обов’язку доведення/обґрунтування необхідності надання того чи іншого документу, або дати їх видачі для Замовника не встановлено.
Отже законних підстав для задоволення скарги в цій частині немає.
По-друге:
Згідно ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
При цьому, згідно з листом Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Отже, згідно з листом Мінекономрозвиту від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Звертаємо увагу Скаржника, що відповідно до положень Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі", визначено поняття «Ціновий діапазон» - сукупність всіх цін в інтервалі від найменшої до найбільшої на товар або послугу, яка складається на ринку і яку покупець готовий заплатити.
Тобто, Замовник при включені даної вимоги до тендерної документації керувався виключно чинним законодавством в межах наданих йому прав та визначеного кола обов’язків.
Крім того, ані нормами Закону України «Про публічні закупівлі» ані іншими нормативними актами, обов’язку доведення/обґрунтування необхідності надання того чи іншого документу, або дати їх видачі для Замовника не встановлено.

Документи

29 травня 2020 19:00
Роз"яснення

Інформація про відміну

Виконано
Дата оприлюднення: 19 червня 2020 18:00
Кінець періоду оскарження: 30 червня 2020 00:00
Дата відміни: 30 червня 2020 00:01
Причина відміни: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг
Коментар щодо відміни: . Відмінити процедуру відкритих торгів з публікацією англійською мовою «Код ДК 021-2015 (CPV) 03220000-9 - Овочі, фрукти та горіхи (Банан, Мандарини, Апельсини, Лимони, Полуниця, Смордина , Малина, Груші, Яблука свіжі, Персик, Черешня, Вишня, Абрикос, Слива, Виноград, Морква, Буряк, Цибуля, Цибуля зелена, Томати свіжі, Огірки свіжі, Гарбузи, Перець, Баклажани, Кабачки, Часник, Кріп, Петрушка, Редис, Капуста свіжа, Цвітна капуста)» відповідно до п.1 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» відсутність подальшої потреби в закупівлі даних товарів.
Документи:
19 червня 2020 18:00
Електронний підпис
19 червня 2020 17:58
Протокольне рішення