Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Електрична енергія (універсальна послуга)
Очікувана вартість
153 203,90 UAH
UA-2020-05-19-003421-c b181988959d24b788209c62c8080dfd6
Переговорна процедура (скорочена)    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Галина Федоровна

+380973455398 gortubdnd@ua.fm

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КАМ'ЯНСЬКИЙ ПРОТИТУБЕРКУЛЬОЗНИЙ ДИСПАНСЕР" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ"
Код ЄДРПОУ: 01985742
Місцезнаходження: 51933, Україна , Дніпропетровська обл., м. Кам’янське, просп. Аношкіна, 70
Контактна особа: Галина Федоровна
+380973455398
gortubdnd@ua.fm
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Обґрунтування застосування переговорної процедури

Пункт закону
Роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання
Обґрунтування
На виконання вимог Закону України «Про ринок електричної енергії» (далі – Закон) відбулося відокремлення оператора системи розподілу від постачання електричної енергії, створено ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги», на яке згідно отриманої лізензії (Постановою НКРЕКП від 14.06.2018 № 429) покладені функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території (Постанова НКРЕКП від 26.10.2018 № 12680 – Дніпропетровській області.
Враховуючи положення Закону та постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 із змінами, тимчасово на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року включно універсальні послуги, окрім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов’язки, передбачені Законом та ПРРЕЕ для малих не побутових споживачів щодо отримання універсальних послуг.
Тому враховуючи те, що ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги» є єдиним постачальником універсальних послуг на території Дніпропетровської області, відповідно до п.2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» може бути застосована переговорна процедура закупівлі, яка для укладення договору про закупівлю електричної енергії з обраним учасником вимагає попереднього проведення з ним процедури переговорів.
Ціна за одиницю товару визначається згідно з тарифами, розрахованими відповідно до постанови НКРЕКП від 05.10.2018 № 1177, із змінами, «Про затвердження Порядку формування цін на універсальну послугу», з врахуванням тарифу на послуги оператора системи розподілу та з передачі.

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 19 травня 2020 14:10
Оскарження наміру укласти договір: 25 травня 2020 00:00

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Товари


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія



Постачання електричної енергії за адресою: Верхньодніпровський район, смт. Новомиколаївка, вул. Волошкова, 2
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
59857.2 кіловат-година
Електрична енергія
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 51653, Україна, Дніпропетровська область, Верхньодніпровський район смт. Новомиколаївка, вул. Волошкова, 2
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2020
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Дата виставлення рахунку Пiсляоплата 5 Банківські 100

Тендерна документація

19 травня 2020 14:07
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2020-06-18-000002 ● 4635a764789a4c6b941d3e8a37d08e8a
  • Статус: порушення виявлені
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
    3. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17 червня 2020
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 18 червня 2020 10:45
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

17.06.2020 № 111

Дніпро

Про початок здійснення
моніторингу закупівель


Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,

НАКАЗУЮ:

1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.

Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг

№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі

унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
6


UA-2020-05-19-003421-с 19.05.2020 Комунальне підприємство «Кам'янський протитуберкульозний диспансер» Дніпропетровської обласної ради (код ЄДРПОУ 01985742)
Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення ( порушень) законодавства у сфері публічних закупівель

Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА


Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Звернення за роз'ясненням щодо висновку

Дата: 2020-07-03 17:25:24

Щодо змісту Висновку по моніторінгу

01 липня 2020 року нами отримано висновок щодо результатів моніторингу закупівлі UA-2020-05-19-003421-c.
Відповідно пункту 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку.
Висновое має ствердження щодо наявності порушень в частині обрання процедури проведення закупівлі, застосування переговорної процедури замість відкритих торгів. Вдночас в висновку наявне ствердження: «Таким чином, замовники отримали законодавчу можливість та право користуватися послугами постачальника універсальних послуг».
Ми як замовник використали імперативну норму Закону «Про публічні закупівлі» щодо обрання способу проведення закупівлі, наявність якої Ви підтверджуєте.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 1, 5 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).
Орган державного фінансового контролю у своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, цим Законом, іншими законодавчими актами, актами Президента України та Кабінету Міністрів України.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 року № 922-VIII (чинний та в редакції станом на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон 922).
Сфера застосування Закону України «Про пуюлічні закупівлі»визначена статтею 3 цего Закону.
За змістом статті 8 Закону 922, моніторинг закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).
Моніторинг закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладання договору про закупівлю та його виконання.
Рішення про початок моніторингу закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник за наявності однієї або декількох із підстав, передбачених статтею 8 Закону 922, до яких, серед іншого, віднесено й виявлення органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Саттею 13 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено, що закупівля може здійснюватися шляхом застосування як виняток переговорною процедури за певних умов, зокрема техничних.
Відповідно до п.3 ст. 13 вказаного Закону, замовник здійснює процедури закупівлі, передбачені частиною першою цієї статті, шляхом використання електронної системи закупівель.
Згідно ч. 1 ст. 20 Закону України "Про публічні закупівлі", відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
Частиною 1 ст. 40 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено, що переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.
Згідно п. 2 ч. 2 ст. 40 вказаного Закону, переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Статтею 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції" визначено поняття економічної конкуренції (конкуренції), відповідно до якого - це змагання між суб`єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб`єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб`єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб`єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
З аналізу наведеного слід дійти висновку, що застосування замовником переговорної процедури закупівлі є виключним випадком, який застосовується за відсутності альтернативних постачальників закупівлі, коли проведення відкритих торгів є недоцільним. При цьому обов`язок обґрунтувати існування таких виключних умов покладається на замовника.
Частиною 4-6 ст. 40 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено, що за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками), замовник приймає рішення про намір укласти договір. Повідомлення про намір укласти договір обов`язково безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу протягом одного дня після прийняття рішення та повинно містити: найменування та місцезнаходження замовника; найменування, кількість товару та місце його поставки, вид робіт і місце їх виконання або вид послуг та місце їх надання; строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; найменування, місцезнаходження та контактні телефони учасника (учасників), з яким проведено переговори; ціну пропозиції; обґрунтування застосування переговорної процедури.
Згідно повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури (ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-19-003421-c), з якого, зокрема, слідує, що умовою застосування переговорної процедури закупівлі в даному випадку зазначено п.2 ч. 2 ст. 40 Закону України "Про публічні закупівлі", у тому числі відсутність конкуренції з технічних
У повідомленні про намір укласти договір замовник також навів об`ємне обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі у единого у Дніпропетровськой області постачальника саме «універсальної послуги» ТОВ «Дніпровськи енергетичні послуги»
Ч.2 ст.63 ЗУ "Про ринок електричної енергії" передбачено, що у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг".
Дійсно, ринок електичної енергії е конкурентним, але коло постачальників саме «універсальної послуги» є обмежанним та визначаеться на державному рівні НКРЕКП. Відповідно в Україні існуе лише 25 компаній які уповноважені надавати «універсальні послуги»
Виходячи з Додатку 3 "Перелік постачальників універсальних послуг на закріпленій території" до постанови НКРЕКП від 26.10.2018 року № 1268 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території" ТОВ "Дніпропетровські енергетичні послуги" закріплено як єдиного постачальника універсальних послуг па території Дніпропетровської області.
З аналізу наведеного вбачається, що нами виконано умови щодо форми та змісту повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, передбачені Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 за № 490, зокрема, наявне посилання на нормативно-правові акти, які, на думку замовника, підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Так, 13.04.2017 року прийнято Закон України "Про ринок електричної енергії" за № 2019 - VIII (далі - Закон 2019), яким визначено правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку електричної енергії, врегульовані відносини, пов`язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії для забезпечення надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам з урахуванням інтересів споживачів, розвитку ринкових відносин, мінімізації витрат на постачання електричної енергії та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище.
Зазначеним Законом передбачено поняття "електропостачальник", який згідно пп.30 ч.1 ст.1 Закону № 2019, є суб`єктом господарювання, який здійснює продаж електричної енергії за договором постачання електричної енергії споживачу. Також, пп.67 та 93 ч.1 ст.1 цього Закону містять визначення поняттям "постачальник універсальної послуги", яким є визначений відповідно до цього Закону електропостачальник, який виконує зобов`язання щодо надання універсальної послуги та поняттю "універсальна послуга", що є постачанням електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України.
З аналізу змісту перелічених понять слід дійти висновку, що постачальником універсальної послуги є електропостачальник з обмеженим колом можливих споживачів електричної енергії. Постачальник електричної енергії виконує зобов`язання тільки перед побутовими та малими непобутовими споживачами.
Однак, 01.01.2019 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів", яким (окрім іншого) пункт 13 розділу XVII Закону 2019 доповнено новим абзацом наступного змісту: "Тимчасово, на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов`язки, передбачені Законом України "Про ринок електричної енергії" для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 цього Закону."
Зазначеними змінами законодавець фактично тимчасово, на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, розширив коло можливих споживачів електричної енергії для постачальників універсальної послуги додавши до них, зокрема, бюджетні установи та, відповідно, тимчасово наділив бюджетні установи правом користуватись послугами універсальних постачальників.
Право бюджетних установ на користування універсальною послугою з постачання електричної енергії на рівні з побутовими та малими непобутовими споживачами передбачено законом, тому замовники, що є бюджетними установами, мають право реалізувати надану законодавством можливість і закуповувати електричну енергію на умовах універсальної послуги.
Згідно положень абзацу другого ч. 1 та абзацом четвертим ч. 2 ст. 63 Закону України "Про ринок електричної енергії", постачальник універсальних послуг не може відмовити побутовому та малому не побутовому споживачу, які знаходяться на території здійснення його діяльності, в укладенні договору постачання електричної енергії. У межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг.
Враховуючи вищенаведене, просимо пояснити Вашу позицію стосовно можливості застосування нами права на вільний вибір способу закупівлі з неухильним дотриманням норм законодавчої бази України.
Дякуємо за відповідь.

Відповіді ще немає

Надання інформації про усунення порушення замовником

Прийнявши до уваги висновок Східного офісу Держаудитслужби щодо зобов'язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю електричної енергії у постачальника універсальних послуг від 25.05.2020 року № 250000694, нами укладено додаткову угоду № 2 від 08.07.2020 року щодо розірвання вищевказаного договору. Інформація про розірвання та додаткова угода оприлюднені у системі.

2020-07-08 16:39:13


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDFHTML
Дата публікації: 01 липня 2020
Кінцевий строк оскарження: 16 липня 2020

Порушення виявлено

  1. Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Підтвердження усунення порушення

Усунуто

Встановлено порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі • усунуто

Усунуто порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі шляхом розірвання договору про закупівлю від 25.05.2020 року № 250000694 укладеною додатковою угодою № 2 від 08.07.2020 року

2020-07-10 09:36:53

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ"
#42082379
Переможець 153 203,90
UAH з ПДВ
19 травня 2020 14:10

Документи

19 травня 2020 14:10
Електронний підпис
19 травня 2020 14:09
Протокол 31.pdf

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 19 травня 2020 14:10

Друкувати форму повідомлення PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ"
#42082379
153 203,90
UAH з ПДВ
Документи

Документи

19 травня 2020 14:10
Електронний підпис
19 травня 2020 14:09
Протокол 31.pdf

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
08 липня 2020 16:31
ДУ № 2 ел..pdf укладений
08 липня 2020 16:30
Електронний підпис зміни до договору
02 червня 2020 09:42
ДУ №1 ел.енергія.pdf зміни до договору
02 червня 2020 09:37
Електронний підпис укладений
25 травня 2020 14:09
Договір електроенергія.pdf укладений
25 травня 2020 14:08

Зміни до договору

Дата внесення змін до договору:
28 травня 2020
Дата публікації змін до договору:
02 червня 2020
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку (Закон)
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): «Ціна за електричну енергію (за 1 кВт*год) з 01.04.2020 р. складає 2,1264 грн. (дві грівні 12,64 коп.), в тому числі ПДВ 0,3544 (0 гривень 35,44 копійок). Зменшено суму договору на 14663,15 грн., в т.ч. ПДВ 2443,86 грн. Викладено п. 4.4. Договору № 250000694 від 25.05.2020 р. в наступній редакції: Вартість електричної енергії за цим Договором визначається з урахуванням суми очікуваної вартості обсягів постачання електричної енергії протягом періоду, вказаного у пункті 1.3. цього Договору, та становить 115450,63 грн. (Сто п’ятнадцять тисяч чотириста п’ятдесят грн. 63 коп., крім того ПДВ 23090,12 грн. (Двадцять три тисячі дев’яносто грн. 12 коп), всього з ПДВ – 138540,75 грн. (Сто тридцять вісім тисяч п’ятсот сорок грн. 75 коп)».
Номер договору про закупівлю: 250000694
Договір:
Номер додаткової угоди: 1
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: 25 травня 2020 — 31 грудня 2020
Сума оплати за договором: 117 920,61
UAH (в тому числі ПДВ 19 653,43 UAH)
Причини розірвання договору: У зв'язку з отриманням висновку моніторингу закупівлі, проведеного Східним офісом Держаудитслужби на підставі наказу № 111 від 17.06.2020 року.