Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДЕРЖАВНИЙ КОНЦЕРН "УКРОБОРОНПРОМ" |
Код ЄДРПОУ: | 37854297 |
Місцезнаходження: | 04119, Україна , Київська обл., Київ, вул. Дегтярівська 36 |
Контактна особа: |
Усеінова Олена Олександрівна 044-586-24-41 OLENA.USEINOVA@UKROBORONPROM.COM |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 31 січня 2020 13:50 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 05 лютого 2020 14:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 07 лютого 2020 23:30 |
Початок аукціону: | 10 лютого 2020 13:32 |
Очікувана вартість: | 246 667 635,54 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 1 233 338,18 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09120000-6: Газове паливо
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | 50% сплачується до 15 числа (включно) місяця поставки газу за замовлений обсяг на місяць | Пiсляоплата | 15 | Робочі | 50 |
Поставка товару | остаточний розрахунок проводиться до 20 числа (включно) місяця, наступного за місяцем постачання природного газу за фактично спожитий обсяг за попередній місяць | Пiсляоплата | 20 | Робочі | 50 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
05 лютого 2020 16:27 |
Конкурсна документація.docx |
05 лютого 2020 16:10 |
Перелік змін в КД.docx |
05 лютого 2020 16:10 |
Конкурсна документація.docx |
05 лютого 2020 16:27 |
Конкурсна документація.docx
|
||
05 лютого 2020 16:10 |
Перелік змін в КД.docx
|
||
05 лютого 2020 16:10 |
Конкурсна документація.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Інформуємо вас, що Конкурс проводиться в інтересах окремих підприємств Концерну, закупівлі яких не підпадають під дію Закону України «Про публічні закупівлі». Підприємства Концерну використовують електронну систему закупівель Прозорро ініціативно, керуючись внутрішніми розпорядчими актами та Наказом ДП «Прозорро» №10 від 19.03.2019року. Для участі в конкурсі, ознайомтеся, будь-ласка, з інструкцією що наведена в конкурсній документації, вона містить повний та виключний перелік умов участі в конкурсі.
Щодо переліку підприємств, які наведено в Додатку 2, то він містить усі підприємства, що споживають газ та прогнозовані обсяги споживання. Наразі по результатам конкурсу ціна переможця буде порівнюватися з ціною поточних постачальників (за попередній період), та прийматися рішення про зміну постачальника виходячи з економічної доцільності. Повна інформація для оформлення банківської гарантії виконання договору буде безпосередньо надана підприємствами переможцю конкурсу. Рішення щодо укладання договору буде скомуніковано переможцю тендеру максимально оперативно після завершення аукціону, ситуацій коли переможець отримав забезпечення виконання договору, але не уклав договір не повинно бути. Оформлення банківської гарантії та процес підписання договору можуть проходить паралельно. Строк 20 днів є достатнім для оформлення банківської гарантії та відповідно підписання договору.
Стосовно кваліфікаційних критеріїв, то для Концерну є вкрай важливим гарантованне надання послуг, оскільки газове паливо є стратегічним ресурсом і у разі переривання надання послуг підприєства Концерну мають значні ризики господарські, фінансові, виробничі. При формуванні кваліфікаційних вимог Концерн виходив з практики ринку, найкращого досвіду, та враховував досвід підприємств в попередніх періодах. Наразі основна мета тендеру – це отримати якісного постачальника за найкращу ціну. Під якістю ми маємо на увазі виконання умов договору в повному обсязі, в строки, без переривань у постачанні. В той самий час ми врахували досвід попередніх тендерів, і замінили копії договорів на листи-відгуки, оскільки саме лист може свідчити, що договор був виконаний якісно. Оскільки пропозиція подається в електронному. вигляді, будь-який учасник має достатній строк для отримання листів-відгуків.
Що стосується ціни, то наголошуємо, що конкурс проводиться щодо визначення ціни на природний газ для власних потреб. Вартість газу для виробництва теплової енергії визначається відповідно до Постанови КМУ від 24.01.20 №17. Про це вказано в п.3.11 Договору постачання природного газу. Ціна на газ для виробництва теплової енергії окремо зазначається в договорі в п.3.4, як фактична вартість на яку не проводяться торги відповідно.
У відповідь на нього повідомляємо наступне:
Після проведення конкурсу та визначення переможця цього конкурсу, підприємствами концерну за участю концерну буде проведений аналіз цін від поточних постачальників та ціни, отриманої в результаті конкурсу. У разі якщо ціна природного газу від поточного постачальника буде дешевше, підприємство не здійснює перехід на новий договір з переможцем конкурсу, оскільки це не є економічно доцільним. Тому в конкурсній документації передбачено, що вказаний перелік підприємств може бути змінений. Ціна переможця конкурсу є фіксованою за результатами конкурсу та не може бути змінена до 31.03.2020 згідно п 3.8 Договору поставки. Умови зміни ціни на газ прописані в п.3.8-3.10
Але якщо сам переможець конкурсу висловлює побажання щодо зміни ціни на газ в сторону зменшення по відношенню до ціни, яка перемогла в конкурсі, ми можемо це акцептувати та вказати оновлену цінову пропозицію в Договорі.
Метою централізованої закупівлі природного газу є акумулювання об’ємів усіх підприємств та відповідно отримання економічної вигоди від проведення даної закупівлі. Ми впевнені, що за допомогою такою закупівлі ми зможемо отримати більш вигідні цінові умови для підприємств.
Інформуємо вас, що дана закупівля регламентується внутрішніми розпорядчими документами концерну.
Інформуємо вас, що дана закупівля регламентується внутрішніми розпорядчими документами концерну.
Усі підприємства, вказані в Додатку 2 до конкурсної документації не є Замовниками в розумінні Закону, окрім двох, сумма закупівлі по кожному з яких не перевищує 1млн.грн за рік, а отже вони можуть бути включені до загального переліку підприємств в інтересах яких проводиться дана закупівля, про що наявні листи-згоди від цих підприємств.
Згідно Ч. 9 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Замовники - органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі.
Таким чином підприємства, діяльність яких здійснюється на промисловій або комерційній основі, не є замовниками в розумінні закону та не підпадають під дію закону.
Після проведення конкурсу та визначення переможця цього конкурсу, підприємствами концерну за участю концерну буде проведений аналіз цін від поточних постачальників та ціни, отриманої в результаті конкурсу. У разі якщо ціна природного газу від поточного постачальника буде дешевше, підприємство не здійснює перехід на новий договір з переможцем конкурсу. Тому в конкурсній документації передбачено, що вказаний перелік підприємств може бути змінений.
Після проведення порівняльного аналізу цін, переможцю конкурсу буде наданий перелік підприємств, щодо яких необхідно проводити договірну програму та оформлювати банківські гарантії відповідно.
В конкурсній документації відкориговано, що Споживач здійснює повернення банківської гарантії.
Вимоги про усунення порушення
У Конкурсній документації вказано тільки, що "Конкурс проводиться в інтересах окремих підприємств Концерну, закупівлі яких не підпадають під дію Закону України «Про публічні закупівлі». Кожне окреме підприємство Концерну укладатиме договір з переможцем конкурсу, який визначається за результатами аукціону. Концерн не несе відповідальності за укладення і виконання договорів з переможцем конкурсу."
Отже, фактично ДК "Укроборонпром" проводить конкурс, в інтересах, підприємств учасників Концерну, проте не має від них жодних доручень/повноважень щодо проведення вказаного конкурсу.
Окремо, потрібно відмітити, що Статутом ДК "Укроборонпром", не передбачено права останнього на проведення Конкурсів від імені, учасників концерну.
Відповідно до п.14. Статуту ДК "Укроборонпром" учасники мають право: "самостійно від свого імені укладати договори з іншими учасниками, Концерном, а також з іншими підприємствами, установами та організаціями;" Вказаний пункт статуту підтверджує той факти, що учасники концерну самі укладають, договори, та мають право проводити відповідні конкурси з метою укладення відповідних договорів.
Отже, підсумовуючи, потрібно зазначити, що ДК " Укроборонпром " не маючи жодних повноважень проводить від імені учасників концерну Конкурс в їх інтересах, проте не несе жодної відповідальності за укладення і виконання учасниками концерну договорів з переможцем конкурсу.
ВИМОГА:
1. Передбачити у Конкурсній документації, посилання на норми чинного законодавства, якими передбачено право ДК " Укроборонпром" проводити торги в інтересах учасників концерну.
2. Передбачити у Конкурсній документації інформацію, щодо погодження чи не погодження учасниками концерну в інтересах, яких проводиться конкурс, положення Конкурсної документації та проекту договору(додаток 4 Конкурсної процедури).
2. З аналізу тексту Конкурсної документації, не вбачається жодної інформації щодо затвердження посадовими особами ДК "Укроборонпром" Конкурсної документації.
Також при опублікуванні Конкурсної документації не було накладено ЕЦП особою, яка опубліковувала Конкурсну документацію.
Положення про затвердження/погодження посадовими особами ДК "Укроборонпром" Конкурсної документації є обов'язковим/невід'ємним реквізитом документу, що пов'язаний з проведенням аукціонів.
Відсутність інформації про затвердження/погодження посадовими особами ДК "Укроборонпром" Конкурсної документації не дає можливості встановити дійсність документу та встановити факт, що Конкурсна документація розроблена саме ДК "Укроборонпром".
У зв'язку з відсутністю будь якої інформації, щодо затвердження Конкурсної документації зі сторони ДК "Укроборонпром", це автоматично призводить до того що, Конкурсна документаціє є нечинною, є такою, за якою не можливе проведення процедури закупівлі та яка суперечить нормам чинного законодавства.
ВИМОГА:
1. Внести зміни до Конкурсної документації та передбачити, ким та коли було затверджено Конкурсну документацію щодо закупівлі Природного газу ДК 021:2015 Код 09120000-6 Газове паливо, номер закупівлі на PROZORRO - UA-2020-01-31-000596-b?
3.Пунктом 4 розділу 3 Конкурсної документації передбачено, одним з кваліфікаційних критерії, який висувається до учасників це:
"Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (аналогічним договором є виконаний договір або договори на постачання природного газу в обсязі не менше 40 000 000 грн. без ПДВ) з 01.01.2019 року) та листи–відгуки по кожному такому договору".
Замовником було встановлено, що учасник повинен підтвердити виконання аналогічного договору (під аналогічним договором є виконаний договір або договори на постачання природного газу в обсязі не менше 40 000 000 грн. без ПДВ) з 01.01.2019 року.
Відповідно до ЗУ "Про ринок природного газу" – "постачання природного газу - господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і полягає в реалізації природного газу безпосередньо споживачам на підставі укладених з ними договорів";
Згідно з Правилами постачання природного газу, що затвердженні Постаново Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 30.09.2015 № 2496(надалі - Правила): "постачання природного газу - господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і полягає в реалізації природного газу безпосередньо споживачам на підставі укладених з ними договорів"
Відповідно до вищевказаних визначень, та фактичних відносин, які склалися між учасниками ринку газу, можна виділити наступні види постачання/відчуження природного газу:
1) постачання природного газу побутовим споживачам – договори поставки газу фізичним особам, які використовують газ для задоволення власних потреб та не ведуть професійну чи комерційну діяльність.
2) постачання природного газу споживачам (не побутовим)– постачання газу фізичним і юридичним особам, які використовують газ для власних потреб або використання в якості сировини, а не для перепродажу.
3) договори купівлі-продажу газу – договори за якими юридична особа(постачальник) продає іншому суб'єкту господарювання природний газ на підставі відповідних договорів.
Всі три вищенаведені види постачання/відчуження природного газу передбачають, що суб'єкт господарювання перед тим як, поставити чи продати природний газ іншій особі, повинний закупити відповідний природний газ для можливості подальшої реалізації. Фактично за всіма трьома наведеними прикладами поставки/відчуження газу суб'єкт господарювання вчиняє наступні кроки: 1 – закупляє газ, 2 – продає чи поставляє газ.
Отже, що договір поставки, що договір купівлі-продажу газу мають однакову природу та відображають можливість суб'єкта господарювання виконувати послуги із закупівлі природного газу та подальшої його передачі іншим учасникам газового ринку.
Отже, Замовнику з метою залучення більшої кількості учасників доцільно та необхідно передбачити, що учасники для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів можуть зазначати у довідках, як договори постачання природного газу так і договори купівлі-продажу природного газу.
Також, окремо необхідно зазначити, що з метою залучення більшої кількості потенційних учасників до процедури конкурсу, Замовнику необхідно передбачити, що учасники на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів надають не листи-відгуки від контрагентів за договорами, а самі копії договорів постачання/купівлі-продажу природного газу (з документальним підтвердженням виконання договорів), адже:
По-перше, в учасників дуже короткий строк для отримання вказаних листів-відгуків, адже Аукціон було оголошено 31.01.2020 року (в п'ятницю), тендерні пропозиції потрібно подати до 07.02.2020 року (п'ятниця), фактично в учасників наявно тільки 4 робочих дні для можливості отримання листів-відгуків, а враховуючи, по скільком договорам (на суму 40 млн гривень) потрібно надати листи-відгуки, виконати даний пункт будь-якому учаснику буде не можливо. Даний пункт Конкурсної документації зможуть виконати тільки ті учасники, які бачили документацію до її опублікування, або знали про існування вказаної вимоги і завчасно запросили вказані листи-відгуки у своїх контрагентів.
З метою усунення дискримінаційного положення, у Конкурсній документації необхідно передбачити, що для підтвердження наявності досвіду з постачання природного газу, учасники у складі Пропозиції подають не листи-відгуки від контрагентів, а копії відповідних договорів поставки чи купівлі-продажу природного газу, дата укладення яких до 01.01.2019року.
Таким чином буде нівельована дискримінаційна умова, адже копії договорів і відповідні підтверджуючі документи, щодо їх виконання мають всі постачальники і останні не будуть залежні від своїх контрагентів, а Замовник отримає підтвердження виконання учасниками аналогічних договорів.
Потрібно відмітити, що при проведенні закупівлі за UA-2019-12-19-001831-a, Замовник, встановив, що для підтвердження наявності досвіду з поставки електричної енергії учасники надають копії відповідних договорів, а не листи-відгуки від контрагентів.
ВИМОГА:
1. Внести зміни до Конкурсної документації і передбачити, що під аналогічними договорами розуміються як договір на постачання природного газу, так і договори купівлі-продажу природного газу.
2. Внести зміни до Конкурсної документації і передбачити, що учасники у складі тендерної документації подають не листи-відгуки від контрагентів, а копії відповідних договорів постачання/купівлі-продажу природного газу.
4.Відповідно до п.6 розділу 6 Конкурсної документації:
"ЗАМОВНИК повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після належного виконання учасником-переможцем договору, у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними, а також згідно з умовами, зазначеними в договорі, але непізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин."
Згідно з п. 9.6 проекту Договору:
" 9.6. ЗАМОВНИК повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після належного виконання учасником-переможцем договору, у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними, а також згідно з умовами, зазначеними в договорі, але непізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. "
Зі змісту вищевказаних положень випливає, що Замовник, у випадках передбачених у п.6 розділу 6 Конкурсної документації та розділі п.9.6 проекту договору повертає забезпечення виконання Договору. "Замовником" відповідно до положень Конкурсної документації є ДК "Укроборонпром", у свою чергу ДК "Укроборонпром" не є стороною договору та на його ім'я учасником-переможцем не сплачується забезпечення виконання договору, тому ДК "Укроборонпром" не має права та не зобов'язаний повертати учаснику-переможцю забезпечення виконання договору, цей обов'язок покладається на Споживача, на ім'я та на рахунок якого сплачується забезпечення виконання договору та він(Споживач) повинен повернути його.
У зв'язку з вищенаведеним вбачається невідповідність і неточність інформації викладеної у п.6 розділу 6 Конкурсної документації та розділі п.9.6 проекту договору.
ВИМОГА:
1. Внести зміни до Конкурсної документації, а саме:
- у абзаці 3 п.6 розділу 6 Конкурсної документації, замінити слово "Замовник" на "Споживач".
- у п.9.6 проекту Договору замінити слово "Замовник" на "Споживач".
5. Умовами Конкурсної документації(п.6 розділ 6), передбачено, що учасник-переможець повинен не пізніше дати укладення договору з кожним учасником концерну(перелік яких передбачено у додатку 2), по кожному договору внести забезпечення виконання такого договору у вигляді банківської гарантії на суму 0,5% вартості (суми) договору.
Для видачі банківської гарантії по кожному договору, учасник-переможець повинний надати банку вихідну інформацію по кожному Споживачу(бенефіціару):
1. назву Бенефіціара, його місцезнаходження;
2. код ЄДРПОУ – Бенефіціара.
3. назва банку Бенефіціара – його назву та адресу;
4. платіжні реквізити Бенефіціара.
З тексту Комерційної документації вбачається про наявність тільки назви і код ЄДРПОУ Бенефіціара(Споживача), вся інша необхідна та обов'язкова інформація для отримання учасником-переможцем у банка банківської гарантії відсутня.
Відсутність необхідних даних про Споживача (Бенефіціара) у Комерційній документації призведе, до зловживань зі сторони як самого ДК "Укроборонпром" так і підприємств в інтересах яких проводиться конкурс, адже останні у випадку перемоги "не свого" учасника будуть навмисно не надавати/або нададуть у передостанній день укладення договорів відповідну інформацію, що унеможливить учаснику-переможцю вчасно оформити відповідні банківські гарантії, та це призведе до дискваліфікації учасника-переможця.
ВИМОГА:
1. Внести зміни до Конкурсної документації та передбачити повну інформацію про Споживачів (бенефіціарів) (підприємств в інтересах яких проводиться конкурс (перелік додаток 2)), яка необхідна для учасника-переможця, для оформлення відповідних банківських гарантій по кожному договору, а саме:
-назву Бенефіціара, його місцезнаходження;
-код ЄДРПОУ – Бенефіціара.
-назва банку Бенефіціара – його назву та адресу;
- платіжні реквізити Бенефіціара.
6.По пунктам 3.9. та 3.10 проекту Договору передбачено:
" 3.9. Ціна визначається на 20 число кожного поточного місяця по відношенню до дати укладення Договору як розрахункова для наступного місяця поставки.
3.10. Зміна ціни відбувається лише при умові її коливання більше ніж на 2% згідно з показниками вищезазначеного калькулятора, після підписання відповідної додаткової угоди."
Пункт 3.9. - ціна визначається... - ціна чого саме визначається? ціна газу на наступний місяць поставки?
Відповідно до п. 3.10 не зрозуміло коли визначаємо зміну ціни - якщо в момент визначення ціни газу згідно їх п. 3.9.
ВИМОГА:
1. п. 3.9 викласти у наступній редакції:
"Ціна газу визначається на 20 число кожного поточного місяця в якому здійснюється постачання газу Споживачеві як розрахункова для наступного місяця поставки. "
2. внести відповідні зміни до п. 3.10 - зазначивши "зміна ціни газу на наступний місяць поставки... відбувається при умові, коли відповідний показник ціни газу, визначений в п. 3.9 на наступний місяць, більш ніж на 2% відрізняється від відповідного показнику ціни газу, визначеного згідно з п. 3.9. на поточний місяць."
7.Умовами пунктів 3.4 та 3.5. проекту Договору передбачено, порядок визначення вартості природного газу для виробництва теплової енергії, проте у додатку 6 Конкурсної документації(цінова пропозиція) відсутня колонка для зазначення вартості природного газу для виробництва теплової енергії.
ВИМОГА:
1. У додатку 6 Конкурсної документації(цінова пропозиція) передбачити колонку для зазначення вартості природного газу для виробництва теплової енергії.
8. У розділі 3 проекту Договору збита нумерація, розділ починається з п.3.2.
ВИМОГА:
1. Внести зміни до Конкурсної документації та привести у відповідність нумерацію розділу 3 проекту Договору(додаток 4 Конкурсної документації).
Інформуємо вас, що Конкурс проводиться в інтересах окремих підприємств Концерну, закупівлі яких не підпадають під дію Закону України «Про публічні закупівлі». Підприємства Концерну використовують електронну систему закупівель Прозорро ініціативно, керучиюсь внутрішніми розпопрядчими актами та Наказом ДП "Прозорро" №10 від 19.03.2019року. Для участі в конкурсі, ознайомтеся, будь-ласка, з інструкцією що наведена в конкурсній документації, вона містить повний та виключний перелік умов участі в конкурсі.
Щодо переліку підприємств, які наведено в Додатоку 2, то він містить усі підприємства, що споживають газ та прогнозовані обсяги споживання. Наразі по результатам конкурсу ціна переможця буде порівнюватися з ціною поточних постачальників (за попередній період), та прийматися рішення про зміну постачальника виходячи з економічної доцільності. Повна інформація для оформлення банківської гарантії виконання договору буде безпосередньо надана підприємствами переможцю конкурсу. Рішення щодо укладання договору буде скомуніковано переможцю тендеру максимально оперативно після завершення аукціону, ситуацій коли переможець отримав забезпечення виконання договору, але не уклав договір не повинно бути. Оформлення банківської гарантії та процес підписання договору можуть проходить паралельно. Строк 20 днів є достатнім для оформлення банківської гарантії та відповідно підписання договору.
Стосовно кваліфікаційних критеріїв, то для Концерну є вкрай важливим гарантованне надання послуг, оскільки газове паливо є стратегічним ресурсом і у разі переривання надання послуг підприєства Концерну мають значні ризики господарські, фінансові, виробничі. При формуванні кваліфікаційних вимог Концерн виходив з практики ринку, найкращого досвіду, та враховував досвід підприємств в попередніх періодах. Наразі основна мета тендеру – це отримати якісного постачальника за найкращу ціну. Під якістю ми маємо на увазі виконання умов договору в повному обсязі, в строки, без переривань у постачанні. В той самий час ми врахували досвід попередніх тендерів, і замінили копії договорів на листи-відгуки, оскількми саме лист може свідчити, що договорі був виконаний якісно. Оскільки пропозиція подається в електронному. вигляді, будь-який учасник має достатній строк для отримання листів-відгуків.
Що стосується ціни, то наголошуємо, що конкурс проводиться щодо визначення ціни на природний газ для власних потреб. Вартість газу для виробництва теплової енергії визначається відповідно до Постанови КМУ від 24.01.20 №17. Про це вказано в п.3.11 Договору постачання природного газу. Ціна на газ для виробництва теплової енергії окремо зазначається в договорі в п.3.4, як фактична вартість на яку не проводяться торги відповідно.
Повідомляємо Вас, що внесені наступні зміни до Конкурсної документації:
1) у абзаці 3 п.6 розділу 6 Конкурсної документації, замінено слово "Замовник" на "Споживач".
- у п.9.6 проєкту Договору замінено слово "Замовник" на "Споживач".
2) П.3.8 та 3.9 викладені в наступній редакціїї:
3.8 Ціна газу визначається на 20 число кожного поточного місяця в якому здійснюється постачання газу, по відношенню до дати укладення Договору як розрахункова для наступного місяця поставки.
3.9 Зміна ціни газу на наступний місяць поставки відбувається лише при умові її коливання більше ніж на 2% згідно з показниками вищезазначеного калькулятора, після підписання відповідної додаткової угоди.
3) Нумерацію в Розділі 3 Договору також відкориговано.
Дякуємо за те, що помітили ці незначні неточності в нашій конкурсній документації.
Чекаємо на вашу участь в нашому конкурсі.
"Доповнити п.2.9. наступним абзацом: Споживач підтверджує відсутність простроченої заборгованості за поставлений Газ перед іншими (діючими, попередніми) постачальниками, про що надає письмову довідку відповідного постачальника або складеного з ним акту звірки взаєморозрахунків."
Це обумовлено вимогою Правил постачання природного газу затверджених Постановою НКРЕКП від30.09.2015 року № 2496. Розділ ІІ, пункт 4, 5 (останній) абзац.
1. Передбачити у Конкурсній документації інформацію, щодо погодження чи не погодження учасниками концерну в інтересах, яких проводиться конкурс, положення Конкурсної документації та проекту договору(додаток 4 Конкурсної процедури).
2. Внести зміни до Конкурсної документації та передбачити, ким та коли було затверджено Конкурсну документацію щодо закупівлі Природного газу ДК 021:2015 Код 09120000-6 Газове паливо, номер закупівлі на PROZORRO - UA-2020-01-31-000596-b?
3. Внести зміни до Конкурсної документації і передбачити, що під аналогічними договорами розуміються як договір на постачання природного газу, так і договори купівлі-продажу природного газу.
4. Привести у відповідність інформацію вказану на сайті Прозоро, та у п. 4.1. Договору. Адже на сайті вказується що післяплата 15 РОБОЧИХ ДНІВ, та 20 РОБОЧИХ ДНІВ, а у п. 4.1. Договору говориться про КАЛЕНДАРНІ ДНІ.
1) Конкурсна документація була розроблена з урахуванням побажань підприємств, виходячи з їх практики закупівлі природного газу, а також виходячи з аналізу ринку щодо проведених аналогічних тендерних процедур та закупівель. Умови, що прописані в конкурсній документації є максимально оптимізованими та уніфікованими для підприємств концерну, що в свою чергу це має позитивно вплинути на їх фінансові показники;
2) Умовами конкурсної документації не передбачено вимоги щодо її затвердження;
3) Оскільки підприємства будуть заключати договори постачання природного газу (згідно Додатку 4 до конкурсної документації), то відповідно в кваліфікаційних вимогах вказано саме договір/договори постачання природного газу;
4) В договорі визначена кінцева дата до якої має бути проведений розрахунок за поставлений газ. Відповідно проводиться він у робочі дні. А також п.4.2 вказано: «У разі, якщо гранична дата розрахунку випадає на святковий або вихідний день, то вона автоматично переноситься на перший робочий день після свята та/або вихідного дня»
Інформація про моніторинг
- UA-M-2020-03-02-000014 ● 4a321d8397954e5ba05608f63195af08
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 02 березня 2020 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 02 березня 2020 17:30 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
02.03.2020 № 53
Київ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
02.03.2020 № 53
Перелік
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
16 UA-2020-01-31-000596-b 31.01.2020 дані автоматичних індикаторів ризиків
повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Надання пояснення з власної ініціативи
Дата: 2020-03-03 17:23:25
Пояснення по тендеру UA-2020-01-31-000596-b
Відповідно до роз’яснень Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі - МЕРТ) від 12.05.2016 №3302-06/13747-07, юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, встановлених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), самостійно визначають наявність хоча б однієї з передбачених Законом ознак та приналежність до замовників у розумінні абзацу п’ятого пункту 9 частини першої статті 1 Закону. Слід зауважити, що підприємства Концерну не визнають себе замовниками в розумінні Закону, оскільки здійснюють свою діяльність на комерційний основі та не підпадають під визначення згідно п.9 розділу 1 статті 1 Закону.
Відповідно підприємства-учасники Концерну в закупівельній діяльності керуються внутрішніми нормативними документами та розпорядчими документами Концерну. Таким чином, з точки зору законодавства, підприємства Концерну не зобов’язані здійснювати закупівлі за процедурами, передбаченими Законом України «Про публічні закупівлі». Разом з тим, політика Концерну націлена на максимальну ефективність закупівель, відповідно для її забезпечення та з метою удосконалення процедур закупівель було прийняте рішення ініціативно використовувати електрону систему закупівель Prozorro в частині допорогових закупівель. Також Концерн проводить агреговані (централізовані) закупівлі в інтересах власних підприємств. Концерн за власною ініціативою використовує майданчик «Prozorro», як інструмент для організації агрегованих (централізованих) закупівель. та досягнення максимальної ефективності. В конкурсній документації в таких випадках вказано, що конкурс проводиться в інтересах окремих підприємств-учасників Концерну, закупівлі яких не підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки підприємства-учасники Концерну не є замовниками в розумінні Закону. Кожне окреме підприємство Концерну, за результатами агрегованих (централізованих) закупівель укладатиме договір з переможцем конкурсу. Конкурс проводиться відповідно до вимог Наказу ДП «Прозорро» від 13.03.2019 №10, як допорогова закупівля, з метою максимальної економії та ефективності коштів підприємств Концерну.
Відповіді ще немає
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2020-03-05 10:09:03
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі за номером ID: UA-2020-01-31-000596-b та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні обґрунтованих пояснень з посиланням на нормативно-правові та установчі документи стосовно не віднесення державного концерну «Укроборонпром» до замовників у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
Пояснення надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2020-03-06 14:46:55
UA-2020-01-31-000596-b
Шановні представники Державної Аудиторської Служби України! У відповідь на Ваш запит щодо процедури UA-2020-01-31-000596-b повідомляємо наступне.
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Згідно з пунктом 20 частини першої статті 1 Закону публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до пункту 5 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю - договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари.
Закупівля UA-2020-01-31-000596-b не є закупівлею ДК «Укроборонпром» (ЄДРПОУ 37854297) в розумінні Закону, оскільки за результатами цієї допорогової закупівлі ДК «Укроборонпром» не планував і не буде купувати товари, роботи та послуги і, відповідно, не буде укладати договір закупівлі. Згідно конкурсної документації, конкурс проводиться в інтересах підприємств, які входять до складу ДК «Укроборонпром», та за результатами конкурсу кожне окреме підприємство буде укладати окремий договір.
Підприємства Концерну не є замовниками в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки здійснюють свою діяльність на комерційній основі та не підпадають під визначення згідно п.9 розділу 1 статті 1 Закону. Відповідно, підприємства-учасники Концерну в закупівельній діяльності керуються внутрішніми нормативними документами та розпорядчими документами Концерну.
ДК «Укроборонпром», як орган управління, зобов’язаний вживати заходів щодо контролю та підвищення ефективності діяльності підприємств-учасників концерну, в тому числі в частині витрачання коштів. Так для випадків, коли агрегація (централізація) витрат дозволяє отримати більшу економічну ефективність, внутрішніми нормативними документами передбачено проведення агрегованих (централізованих) конкурсів в інтересах підприємств. Кожне окреме підприємство Концерну за результатами проведених агрегованих (централізованих) конкурсів укладатиме окремий договір з переможцем. Конкурс проводиться відповідно до вимог Наказу ДП «Прозорро» від 13.03.2019 №10, як допорогова закупівля, з метою максимальної економії та ефективності витрачання коштів підприємств-учасників Концерну. Таким чином, в даній процедурі ДК «Укроборонпром» є, свого роду, суб’єктом, що допомагає провести конкурс для своїх підприємств-учасників, але Концерн не закуповує вказані в конкурсній документації товари, роботи і послуги.
Надання інформації про усунення порушення замовником
Державній аудиторській службі України Стосовно: Висновку про результати моніторингу допорогової закупівлі UA-2020-01-31-000596-b Газове паливо Дата публікації висновку: 19 березня 2020 ● Кінцевий строк оскарження: 03 квітня 2020 Відповідь ДК «Укроборонпром»: Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Згідно з пунктом 20 частини першої статті 1 Закону публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом. Відповідно до пункту 5 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю - договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари. Закупівля UA-2020-01-31-000596-b не є закупівлею ДК «Укроборонпром» (ЄДРПОУ 37854297) в розумінні Закону, оскільки за результатами цієї допорогової закупівлі ДК «Укроборонпром» не планував і не буде купувати товари, роботи та послуги і, відповідно, не буде укладати договір закупівлі. Згідно конкурсної документації, конкурс проводиться в інтересах підприємств, які входять до складу ДК «Укроборонпром», та за результатами конкурсу кожне окреме підприємство буде укладати окремий договір. Підприємства Концерну не є замовниками в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки здійснюють свою діяльність на комерційний основі та не підпадають під визначення згідно п.9 розділу 1 статті 1 Закону. Відповідно, підприємства-учасники Концерну в закупівельній діяльності керуються внутрішніми нормативними документами та розпорядчими документами Концерну, а також наказом ДП «Прозорро» від 13.03.2019 №10 ( як допорогова закупівля). Таким чином, оскільки дана допорогова процедура не підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі», по такій закупівлі не може проводитися моніторинг, відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43. Виконати вимогу про здійснення ДК «Укроборонпром» закупівлі у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» не є можливим, оскільки таку закупівлю концерн не планував і не планує здійснювати (вона відсутня в плані закупівель концерну).
2020-03-24 13:38:25
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 19 березня 2020 |
Кінцевий строк оскарження: | 03 квітня 2020 |
Порушення виявлено
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (За результатами аналізу питання дотримання Концерном законодавства у сфері публічних закупівель при закупівлі товарів установлено порушення частини сьомої статті 2 Закону.)
Оскарження в суді
Опис: | Концерн з інформацією, викладеною у висновку ДАСУ від 19.03.2020, не погоджується, а тому оскаржує висновок до суду, про що повідомляє у строки і спосіб визначені Законом України «Про публічні закупівлі» |
Дата публікації: | 02 квітня 2020 |
Документи:
02 квітня 2020 18:01
|
img-402162201-0001.pdf |
02 квітня 2020 18:01
|
img-402162216-0001.pdf |
Ризики, що спрацювали
RISK1-2_1
RISK1-10_3
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 10 лютого 2020 14:29
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕХ ПРОМ ГАЗ" |
246 648 289,01
UAH
|
197 000 000,00
UAH
|
Документи |
ТОВ "УКР ГАЗ РЕСУРС" |
223 716 205,44
UAH
|
204 763 200,00
UAH
|
Документи |
ТОВ ЮГ-ГАЗ |
236 895 294,28
UAH
|
204 763 207,10
UAH
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГАЗОВА КОМПАНІЯ "ІНВЕСТСЕРВІС" |
241 782 344,29
UAH
|
205 000 000,00
UAH
|
Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" |
246 531 037,33
UAH
|
205 190 440,00
UAH
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УНБ-КОМОДІТІС" |
228 640 776,00
UAH
|
207 583 839,92
UAH
|
Документи |
ПП "ОККО КОНТРАКТ" |
243 297 236,00
UAH
|
219 846 900,00
UAH
|
Документи |
ТОВ "ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП" |
241 782 344,29
UAH
|
241 782 344,29
UAH
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕХ ПРОМ ГАЗ" #41931010 |
Відхилено |
197 000 000,00
UAH
|
12 лютого 2020 17:49
|
|
ТОВ "УКР ГАЗ РЕСУРС" #41427817 |
Переможець |
204 763 200,00
UAH
|
12 лютого 2020 17:57
|
Учасник знаходиться у зведених
відомостях АМКУ |