Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Електрична енергія (універсальна послуга)
Очікувана вартість
270 000,00 UAH
UA-2020-01-14-000275-b 837b154f9d2043bf88fe69911cdda843
Переговорна процедура    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Шепель Віталій Сергійович

+380975455540 srkolodne@meta.ua

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Колодненська сільська рада
Код ЄДРПОУ: 04392209
Місцезнаходження: 47335, Україна , Тернопільська обл., Збаразький район, с. Колодне вул. Морозенка, 1
Контактна особа: Шепель Віталій Сергійович
+380975455540
srkolodne@meta.ua
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Обґрунтування застосування переговорної процедури

Пункт закону
Роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання
Обґрунтування
Відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 15 січня 2020 11:22
Оскарження наміру укласти договір: 26 січня 2020 00:00

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Товари


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
86958 кВт*год
Ціна за одиницю: 3UAH з ПДВ
Електрична енергія (універсальна послуга)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 47335, Україна, Тернопільська область, с.Колодне, вул.Морозенка 1 с.Колодне Збаразького району Тернопільської області
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2020
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Дата виставлення рахунку Пiсляоплата 5 Робочі 100

Тендерна документація

14 січня 2020 13:09
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2020-03-10-000002 ● dc4e1cb80f264a0c9d892ed26bf89b46
  • Статус: порушення виявлені
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10 березня 2020
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 10 березня 2020 14:09
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ

Н А К А З

10.03.2020 №19
Тернопіль

Про початок
моніторингу закупівель

Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 188 (із змінами внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291),

НАКАЗУЮ:

1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Начальник Євген ДЕРЖЕРУКА

Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 10.03.2020 №19
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:

2. UA-2020-01-14-000275-b від 14.01.2020 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2020-03-11 09:34:56

Запит про надання пояснень

В межах проведення моніторингу закупівлі Електрична енергія (універсальна послуга), ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія, (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-01-14-000275-b), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), виникла потреба в отриманні наступного пояснення.
Чому при проведенні вищезазначеної переговорної процедури закупівлі у пункті 14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури відсутнє посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, як це передбачено Формою повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №449/28579, відсутність якого фактично не підтверджує настання умов, щодо застосування переговорної процедури закупівлі внаслідок відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку визначених пунктом 2 частини 2 статті 35 Закону.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.

Відповіді ще немає

Надання пояснення з власної ініціативи

Дата: 2020-03-12 11:58:47

Пояснення з власної ініціативи

У відповідності до протоколу тендерного комітету Колодненської сільської ради № 1 від 03.01.2020 року затверджено річний план закупівель Колодненської сільської ради на 2020 рік . Згідно п.2 вищевказаного протоколу, а саме « бюджетом Колодненської сільської ради на 2020 рік затверджено видатки на закупівлю електричної енергії в сумі 292 572 гривні. Пунктом 13 розділу ХVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» (в редакції Закону України від 23.11.2018 №2628-VIІІ) встановлено, тимчасово, на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності. Для забезпечення вимог Закону України «Про ринок електричної енергії» електропостачальником ТОВ «Тернопільелектропостач» здійснюється постачання електричної енергії з 01 січня 2019 року, в тому числі як постачальником універсальної послуги. Враховуючи, що в межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг, закупівлю електричної енергії у постачальника універсальних послуг можливо здійснити за результатами переговорної процедури на підставі п.2 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи» прийнято рішення розпочати переговорну процедуру на закупівлю електричної енергії (універсальна послуга) для потреб Колодненської сільської ради на 2020 рік у відповідності до вимог чинного законодавства.
Дана закупівля проводилась на електронному майданчику «Державні та комерційні закупівлі в Україні (https://www.dzo.com.ua)» , індетифікатор закупівлі-UA-2020-01-14-000275-b. При проведенні даної закупівлі до системи був завантажений протокол переговорів Тендерного комітету Колодненської сільської ради №2 від 14.01.2020 в якому було здійснено обгрунтування даної процедури і вибору переможця. При заповнені повідомлення про намір укласти договір (формується системою автоматично) Замовником була надана інформація та поставлені відмітки навпроти відповідних полів у відповідності до інструкції користування інструментами вищевказаного електронного майданчика.

Відповіді ще немає

Звернення за роз'ясненням щодо висновку

Дата: 2020-03-20 22:32:52

Роз'яснення щодо висновку

Норми Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII (далі – Закон № 2019-VIII) визначають правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку електричної енергії, регулюють відносини, пов’язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії для забезпечення надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам з урахуванням інтересів споживачів, розвитку ринкових відносин, мінімізації витрат на постачання електричної енергії та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище. Відповідно до змін, внесених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» від 23.11.2018 № 2628-VIII (далі – Закон № 2628-VIII) до статті 13 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії», тимчасово, на період з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності, та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов’язки, передбачені Законом України «Про ринок електричної енергії» для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 цього Закону». Разом з тим, у відповідності до норм пункту 13 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2019-VIII, із змінами, внесеними згідно із Законом № 2628-VIII, під час здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу вертикально інтегрований суб’єкт господарювання повинен до 01 січня 2019 року вжити заходів для відокремлення оператора системи розподілу від виробництва, передачі, постачання електричної енергії шляхом створення відповідних суб’єктів господарювання, та упродовж двох років з 01 січня 2019 року такий електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як Тернопільська область, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання. Відповідно до інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті НКРЕКП, ТОВ «Тернопільелектропостач» отримало ліцензію на постачання електричної енергії (Постанова НКРЕКП від 14.06.2018 № 429). ТОВ «Тернопільелектропостач», упродовж двох років з дня отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території – адміністративній території Тернопільської області. Отже, ТОВ «Тернопільелектропостач» є єдиним постачальником універсальної послуги постачання електричної енергії за регульованим тарифом і передачі електричної енергії в межах власних діючих мереж на території Тернопільської області. Дане підприємство включене до Переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території, затвердженого постановою НКРЕКП від 26.10.2018 №1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території» . Відповідно до частини 3 статті 63 Закону № 2019-VIII, постачальник надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг. У разі постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, послугу з розподілу (передачі) електричної енергії для потреб споживачів, електроустановки яких приєднанні на території діяльності відповідного оператора системи, оплачує відповідний електропостачальник за усією сукупністю зазначених споживачів, постачання яким здійснює постачальник універсальних послуг. При цьому ціни на електричну енергію, що постачається споживачам постачальниками універсальних послуг включають, у тому числі, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії»). Отже, Колодненська сільська рада, як замовник, через відсутність конкуренції, в тому числі з технічних причин, не має можливості здійснювати закупівлю електричної енергії (універсальної послуги) в інших організацій. Електричну енергію (універсальна послуга) на території Тернопільської області може бути надано лише одним суб’єктом господарювання – постачальником універсальних послуг, а саме ТОВ «Тернопільелектропостач». Відповідне роз’яснення отримано і від ТОВ «Тернопільелектропостач» (додаток лист –роз’яснення від 20.03.2020 №1776/12).
Враховуючи вищевикладене просимо Вас надати роз’яснення щодо висновку Управління західного офісу держаудитслужби в Тернопільській області від 18.03.2020 для прийняття подальшого рішення. .

Відповідь на звернення щодо висновку

Дата: 2020-03-24 12:31:18

Відповідь на звернення

Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (далі - Управління) розглянувши звернення Колодненської сільської ради від 20.03.2020 (далі - Звернення), щодо надання роз’яснень змісту висновку та його зобов’язань за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі «Електрична енергія (універсальна послуга)», інформація про яку опублікована в інформаційно-телекомунікаційній системі ProZorro за номером UA-2020-01-14-000275-b повідомляє наступне.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що Колодненська сільська рада (далі – Замовник) в порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 за № 449/28579 (далі – наказ №490) у пункті 14 форми повідомлення про намір укласти договір («Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі») не зазначила посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав.
За результатами моніторингу встановлено, що у пункті 13 «Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури» зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на 26.12.2019 видано суб’єктам господарювання близько 700 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу. Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачають надання тимчасово у період з 01.01.2019 по 31.12.2020 універсальних послуг постачальником універсальних послуг бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності.
Таким чином замовники отримали законодавчу можливість та право користуватися послугами постачальника універсальних послуг. Проте, це є правом замовника, а не його обов’язком.
З огляду на зазначене, здійснення закупівель електричної енергії споживачами, які є замовниками у розумінні Закону має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкриті торги.
Слід зазначити, що Товариство з обмеженою відповідальністю Тернопільелектропостач», з яким Замовником опубліковано повідомлення про намір укласти договір від 28.01.2020, відсутнє у переліку природних монополій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, які проводять діяльність у сфері енергетики, станом на 31.01.2020. Перелік доступний на сайті регулятора за посиланням http://www.nerc.gov.ua та Антимонопольного комітету України за посиланням http://www.amc.gov.ua.
Також необхідно відмітити, що Замовником не проводилися відкриті торги для закупівлі електричної енергії, які були відмінені через відсутність достатньої кількості учасників. Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 35 Закону.
Отже, враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.

Надання інформації про усунення порушення замовником

У відповідності до рішення тендерного комітету Колодненської сільської ради (Протокол №4 від 24.03.2020 року) порушення виявлене в результаті проведення моніторингу Управлінням Західного офісу держаудитслужби в Тернопільській області за № UA-M-2020-03-10-000002 усунено у відповідності до вимог чинного законодавства

2020-03-24 14:00:20


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDFHTML
Дата публікації: 18 березня 2020
Кінцевий строк оскарження: 02 квітня 2020

Порушення виявлено

  1. Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  2. Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Підтвердження усунення порушення

Усунуто

Встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель • усунуто

Встановлено порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі • усунуто

Порушення усунуто,

2020-04-13 11:46:18

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ТОВ "Тернопільелектропостач"
#42145798
Переможець 270 000,00
UAH з ПДВ
15 січня 2020 11:22

Документи

15 січня 2020 11:21
Електронний підпис

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 15 січня 2020 11:22

Друкувати форму повідомлення PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ТОВ "Тернопільелектропостач"
#42145798
270 000,00
UAH з ПДВ
Документи

Документи

15 січня 2020 11:21
Електронний підпис

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
30 березня 2020 11:09
додаткова угода розірвання.pdf укладений
30 березня 2020 10:59
протокол (розірвання угоди)2.jpeg.jpeg укладений
24 березня 2020 13:54
Протокол (розірвання угоди).jpeg укладений
24 березня 2020 13:54
Електронний підпис укладений
27 січня 2020 11:43
ДОГОВІР 132.pdf укладений
27 січня 2020 11:36

Ціни за одиницю:

Конкретна назва предмета закупівлі Кількість Одиниці виміру Ціна за одиницю
Електрична енергія (універсальна послуга) 86958 кВт*год 3,00
UAH з ПДВ

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: 27 січня 2020 — 31 грудня 2020
Сума оплати за договором: 107 709,00
UAH (в тому числі ПДВ 17 951,00 UAH)
Причини розірвання договору: усунення порушення виявленого в результаті проведення моніторингу Управлінням Західного офісу держаудитслужби в Тернопільській області за №UA-M-2020-03-10-000002