Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

ДК021:2015:09310000-5 Електрична енергія
Очікувана вартість
1 950 179,00 UAH
UA-2020-01-08-000943-c 17ee56a6b3a24e14a628fd2872689503
Переговорна процедура (скорочена)    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Кобець Людмила Михайлівна

380995016273 goprycrb@ukr.net

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Комунальне підприємство "Голопристанська центральна районна лікарня"
Код ЄДРПОУ: 02003988
Місцезнаходження: 75600, Україна , Херсонська обл., Гола Пристань, Санаторна, 7
Контактна особа: Кобець Людмила Михайлівна
380995016273
goprycrb@ukr.net
Категорія: Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання

Обґрунтування застосування переговорної процедури

Пункт закону
Роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання
Обґрунтування
Відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Постачальником універсальних послуг з постачання електричної енергії є ТОВ «ХОЕК» з 01.01.201р. по 31.12.2020р. відповідно до частини 11 пункту 13 розділу XVII Закону України «Про ринок електричної енергії».
Оскільки в межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншим постачальником універсальних послуг, то вбачається , що закупівля електроенергії в ПУП має здійснюватися за переговорною процедурою закупівлі на підставі п.2 ч.2 ст.35 Закону України «Про публічні закупівлі».Тому було прийнято рішення про проведення переговорної процедури закупівлі на підставі Закону ст 35 п. 2 п. 2.

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 08 січня 2020 14:51
Оскарження наміру укласти договір: 14 січня 2020 00:00

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Товари


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
700000 Кіловат-година
ДК021:2015:09310000-5 Електрична енергія
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 75600, Україна, Херсонська область, Гола Пристань, вулиця Санаторна, будинок №7
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2020
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Поставка товару Пiсляоплата 5 Робочі 100

Тендерна документація

08 січня 2020 14:24
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2020-02-20-000008 ● 0a20a96203024e65a2b2eece8449a621
  • Статус: порушення виявлені
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20 лютого 2020
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 20 лютого 2020 11:42
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ

Н А К А З

20.02.2020 № 38

Херсон

Про початок
моніторингу закупівель

Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8

НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі ID: UA-2020-01-08-000943-c.
Підставою для здійснення моніторингу закупівлі є:
- інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.

Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2020-02-20 15:15:44

Запит Замовнику на пояснення

У межах проведення моніторингу закупівлі щодо закупівлі за ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія, що проводить Комунальне підприємство «Голопристанська центральна районна лікарня» за № UA-2020-01-08-000943-c та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, виникла потреба в отриманні пояснень з питання:

1) Відповідно до пункту 3-1 Повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури (далі - Повідомлення), Замовник закуповує товар.
Згідно з пунктом 5 цього Повідомлення «Кодом відповідного класифікатору предмета закупівлі» є «ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія». В пункті 14 Повідомлення Замовник обґрунтовує своє право здійснити закупівлю універсальної послуги у Товариства з обмеженою відповідальністю «Херсонська обласна енергопостачальна компанія» посилаючись на норми діючого законодавства та на частину одинадцяту пункту 13 розділу XVII Закону України «Про ринок електричної енергії».
Разом з тим, Пункт 14 Повідомлення не містить інформації щодо відсутності конкуренції на відповідному ринку або щодо відсутності альтернативи щодо закупівлі електричної енергії як товару.
Враховуючи вищевикладене пропонуємо пояснити, які експертні, нормативні, технічні та інші документи підтверджують відсутність конкуренції на відповідному ринку, або щодо відсутності альтернативи щодо закупівлі електричної енергії як товару?

Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2020-02-21 15:16:07

Пояснення

На засіданні тендерного комітету КП «Голопристанська ЦРЛ» 21.02.2020р.було розглянуто запит по моніторингу UA-M-2020-02-20-000008 щодо закупівлі універсальної послуги по коду № ДК 021:2015:09310000-5 Електрична енергія та прийнято рішення (Протокол №37 від 21.02.2020р.) надати пояснення :
Відповідно до «Річного плану закупівель на 2020 рік» передбачена конкретна назва предмета закупівлі: послуги з електропостачання, код ДК 021:2015:09310000-5 Електрична енергія (копія річного плану закупівель на 2020 рік та протоколу №3 засідання тендерного комітету щодо розгляду та затвердження Річного плану закупівель на 2020 р. (електроенергія) від 08.01.2020 року додається).
Зазначене рішення було реалізоване шляхом проведення відповідної процедури закупівель на універсальну послугу відповідно до частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі».
При публікуванні оголошення в системі закупівель «https://prozorro.gov.ua/» помилково (технічна помилка) не вірно було вибрано предмет закупівлі «Товар», необхідно було визначити «Послугу», що відповідало б плану закупівель на 2020 рік. При тому, код закупівлі згідно до класифікатором ДК 021:2015 однаковий.
Крім того, в економічній літературі трактування терміну «Послуга» визначається як особливий вид «Товару». Так, наприклад, всім відомий сайт Вікіпедія поняття послуги ототожнює з особливим видом товару: «Това́р (англ. good) — продукт природи і людської праці або тільки людської праці у матеріальній і нематеріальній субстанції та у формі послуг, який завдяки своїм властивостям здатен задовольняти наявні чи передбачувані суспільні потреби і призначений для обміну і купівлі-продажу; продукт праці, що виробляється не для власного споживання, а на продаж, а також матеріальні та нематеріальні активи, а також цінні папери та деривативи, що використовуються у будь-яких операціях, крім операцій з їх випуску (емісії) та погашення.»
(https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80).
Також, аналогічно поняття послуги визначається на українському сайті «Підручники»: «Послуги, на відміну від інших товарів, виробляються і споживаються в основному одночасно, внаслідок чого виникає цілий ряд особливостей їх виробництва і управління. По-перше, послуги не підлягають збереженню, що дозволяє виробникам зводити свій оборотний капітал до мінімуму, тому що витрати на утримання складських приміщень, зберігання, охорону, закупівлю сировини тощо практично відсутні.
(https://pidruchniki.com/)
Саме такому поняттю відповідає універсальна послуга, яка закуплена КП «Голопристанська ЦРЛ», оскільки підприємство не має технічних можливостей на збереження електричної енергії, вона споживається за місцем постачання.

Надання інформації про усунення порушення замовником

ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку від 04.03.2020р. Комунальне підприємство «Голопристанська центральна районна лікарня» (код ЄДРПОУ 02003988) не погоджується з висновком та вимогою від 04.03.2020р. ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ,ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ,УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ та надає наступні заперечення. У висновку зазначено: «За результатами аналізу питання наявності підстав для проведення переговорної процедури закупівлі встановлено порушення частин першої та другої ст. 35 Закону». В обґрунтування висновку наведено положення ч.1 ст.1, ч.1 ст.3, ч.1 ст.20 Закону України «Про ринок електричної енергії» (далі – «Закон №2019»), лист Мінекономрозвитку України від 13.12.2018р. №3304-04/54502-07, а також те, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Херсонська обласна енергопостачальна компанія» не включена до Реєстру суб’єктів природних монополій у сфері енергетики. Вважаємо таку позицію та вимогу розірвати договір протиправною, яка ґрунтується на помилковому тлумаченні діючого законодавства, оскільки. Щодо застосування положень ст.35 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – «Закон»). Частина 1 та п.2 ч.2 ст.35 Закону встановлює: «1. Переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками. Замовник під час проведення переговорів вимагає від учасника подання ним підтвердженої документально інформації про відповідність учасника кваліфікаційним вимогам відповідно до статті 16 цього Закону. 2. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: 2) відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи;». Отже, Закон, як умову для проведення закупівлі з використанням переговорної процедури, передбачає відсутність конкуренції у постачальника і альтернативи – тобто можливості укласти договір з іншим постачальником. При цьому, вказана норма не містить умови, що постачальник має бути віднесений до природних монополій. Відсутність конкуренції та альтернативи може виникнути з різних причин (в тому числі і технічних). В даному випадку відсутність конкуренції та альтернативи виникла на підставі внесення змін до Закону №2019, в зв’язку з якими на території Херсонської області у Товариства з обмеженою відповідальністю «Херсонська обласна енергопостачальна компанія» відсутня конкуренція, а також відсутня альтернатива. А саме. З 01.01.2019р. набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» №2628-VIII від 23.11.2018р. (надалі – «Закон №2628»). Вказаним Законом №2628 були внесені зміни в деякі статті Закону №2019 та до розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення», було внесено доповнення та зміни в п.13 цього розділу. Та з 01.01.2019р. п.13 цього розділу містить наступні положення: «З метою забезпечення надійного та безперервного постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам відокремлення оператора системи розподілу, кількість приєднаних споживачів до системи розподілу якого перевищує 100 тисяч, здійснюється з урахуванням вимог цього пункту, а саме: Упродовж двох років з 1 січня 2019 року такий електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання; Тимчасово, на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов’язки, передбачені Законом України "Про ринок електричної енергії" для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 цього Закону.». Частиною 2 статті 63 Закону №2019 встановлено: «Межі території здійснення діяльності постачальника універсальних послуг визначаються в умовах конкурсу. У межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг.». Таким чином, в силу наведених норм Закону №2019, тимчасово до 31.12.2020р. на території Херсонської області може діяти тільки один постачальник універсальних послуг і в нього не може бути конкурентів, а замовник позбавлений можливості купувати універсальну послугу в іншого (альтернативного) постачальника. Отже в зв’язку з набранням чинності Законом №2628 виникли умови передбачені п.2 ч.2 ст.35 Закону що передбачають проведення процедури закупівлі за переговорною процедурою у випадку закупівлі електроенергії у постачальника універсальної послуги. Електропостачальником, який провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами в Херсонській області, і який відповідно до вказаних норм визначений як постачальник універсальних послуг в Херсонській області є Товариство з обмеженою відповідальністю «Херсонська обласна енергопостачальна компанія». Отже, КП «Голопристанська ЦРЛ» провела процедуру закупівлі у повній відповідності з діючим законодавством за умови відсутності конкурентів та альтернативи і не допустив жодних порушень ст.35 Закону. Щодо застосування УПРАВЛІННЯМ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ листа Мінекономрозвитку України від 13.12.2018р. №3304-04/54502-07 наводимо наступне. Посилання на цей лист як на підставу для висновку та вимоги на нашу думку є юридично некоректним виходячи з наступного. В тексті вказаного листа повністю повторюється текст листа НКРЕКП від 05.12.2018р.. А ні на день складання листа НКРЕКП, а ні на день складання листа Мінекономрозвитку від 13.12.2018р. Закон №2628 не набрав чинності. Тому в цих листах відображена персональна правова позиція конкретних посадових осіб вказаних органів, яка ґрунтується на текстах законів в редакції на момент написання цих листів, без врахування змін які набули чинності з 01.01.2019р., тобто пізніше складання цих листів. Таким чином, посилання та застосування цього листа Мінекономрозвитку (який до речі не є нормативним актом, або актом індивідуальної дії, не зареєстрований в Мінюсті і взагалі не може застосовуватись для прийняття рішення суб’єктом владних повноважень) до правовідносин у 2020 році які виникли після внесення змін до Закону №2019. Про те, що вказаний лист Мінекономрозвитку не відповідає діючому на теперішній час законодавству, яскраво свідчить і той факт, що Мінекономрозвитку само здійснило закупівлі UA-2019-12-20-003590-b та UA-2020-01-02-000376-b в супереч позиції викладеної в своєму ж листі. Вважаючи на те, що висновок є необґрунтований, прийнятий без застосування норм законодавства, які регулюють правовідносини закупівлі, а вимога про розірвання договору, що міститься в ньому є явно протиправною, ми вимушені оскаржити вимогу до адміністративного суду в установлений законом термін.

2020-03-10 15:08:00


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDFHTML
Дата публікації: 04 березня 2020
Кінцевий строк оскарження: 19 березня 2020

Порушення виявлено

  1. Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  2. Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
Товариство з обмеженою відповідальністю «Херсонська обласна енергопостачальна компанія»
#42117825
Переможець 1 950 179,00
UAH з ПДВ
08 січня 2020 14:51

Документи

08 січня 2020 14:51
Електронний підпис
08 січня 2020 14:50
Протокол №2.pdf
08 січня 2020 14:49
Повідомлення.pdf

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 08 січня 2020 14:51

Друкувати форму повідомлення PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
Товариство з обмеженою відповідальністю «Херсонська обласна енергопостачальна компанія»
#42117825
1 950 179,00
UAH з ПДВ
Документи

Документи

08 січня 2020 14:51
Електронний підпис
08 січня 2020 14:50
Протокол №2.pdf
08 січня 2020 14:49
Повідомлення.pdf

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис зміни до договору
01 липня 2020 15:39
Додаткова угода ХОЕК №1.pdf зміни до договору
01 липня 2020 15:39
Електронний підпис укладений
14 січня 2020 10:01
Договір.pdf укладений
14 січня 2020 10:00

Зміни до договору

Дата внесення змін до договору:
01 липня 2020
Дата публікації змін до договору:
01 липня 2020
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • Зміна сторонніх показників (курсу, тарифів...)
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Зменшення суми договору , у зв'язу з розірванням договору №1/1 від 14.01.2020 , на виконання Рішення моніторингу Управлінням Південнного офісу Держаудитслужби в Херсонській області ,наказ №38 від 20.02.2020р. щодо усунення порушень шляхом розірвання договору з ТОВ "ХОЕК".
Номер договору про закупівлю: 1/1
Договір:
Номер додаткової угоди: Додаткова угода №1
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: не вказанa — 31 грудня 2020
Сума оплати за договором: 570 345,68
UAH (в тому числі ПДВ 95 057,61 UAH)
Причини розірвання договору: Розірвання договору №1/1 від 14.01.2020 , на виконання Рішення моніторингу Управлінням Південнного офісу Держаудитслужби в Херсонській області ,наказ №38 від 20.02.2020р. щодо усунення порушень шляхом розірвання договору з ТОВ "ХОЕК".