Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Картопля, горох та квасоля
Очікувана вартість
921 037,00 UAH
UA-2019-12-21-004731-b af0aaaae26fa462c8f72f57c0d45d46a
Відкриті торги    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Щербак Наталія Вікторівна

+380553620440 natascherbak1978@gmail.com

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Управління освіти Каховської міської ради
Код ЄДРПОУ: 02146707
Місцезнаходження: 74800, Україна , Херсонська обл., місто Каховка, вул. Фаїни Гаєнко, 6-А
Контактна особа: Щербак Наталія Вікторівна
+380553620440
natascherbak1978@gmail.com
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 21 грудня 2019 19:53
Звернення за роз’ясненнями: до 28 грудня 2019 00:00
Оскарження умов закупівлі: до 03 січня 2020 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 07 січня 2020 00:00
Початок аукціону: 08 січня 2020 12:18
Очікувана вартість: 921 037,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 1 000,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,11%

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Товари


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:03210000-6: Зернові культури та картопля


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
60000 кг
картопля
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 74800, Україна, Херсонська область, Каховка, навчальні заклади міста
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 лютого 2020  —  31 грудня 2020
ДК 021:2015: 03210000-6 — Зернові культури та картопля
700 кг
горох
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 74800, Україна, Херсонська область, Каховка, навчальні заклади міста
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 лютого 2020  —  31 грудня 2020
ДК 021:2015: 03210000-6 — Зернові культури та картопля
450 кг
квасоля
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 74800, Україна, Херсонська область, Каховка, навчальні заклади міста
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 лютого 2020  —  31 грудня 2020
ДК 021:2015: 03210000-6 — Зернові культури та картопля

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Поставка товару після підписання накладних Пiсляоплата 30 Банківські 100

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 70%
забезпечення простежуваності товару за принципом «крок назад»: 3%
- учасник є виробником товару, що є предметом цієї закупівлі: 3%
- учасник купує товар безпосередньо у його виробника: 2%
- учасник купує товар у постачальника, що не є виробником: 0%
наявність акту обстеження потужностей для зберігання товару: 5%
- потужності для зберігання товару мають акт обстеження згідно вимог: 5%
- потужності для зберігання товару не мають акту обстеження згідно вимог: 0%
застосування системи управління безпечністю харчових продуктів під час зберігання та постачання товару: 22%
- учасник під час постачання та зберігання товару застосовує систему управляння безпечністю харчових продуктів: 22%
- учасник під час постачання та зберігання товару не застосовує систему управляння безпечністю харчових продуктів: 0%

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2019-12-21-004731-b.b1
Статус:
Відмовлено в задоволенні
Скаржник: ФОП Коваль Анатолій Тимофійович, Код ЄДРПОУ:1886915097
Дата подання: 18 січня 2020 17:26
Скарга на дії Замовника
За результатами розгляду пропозицій Замовник- Управління освіти Каховської міської ради визнав переможця з відсутністю належних документів які вимагалися замовником в тендерній пропозиції, та все одно визнав його переможцем. Скаржник не може погодитися з такими рішеннями та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі».
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Відмовлено в задоволенні
Прийнято до розгляду: 22 січня 2020 19:00
рішення від 22.01.2020 № 1247 + лист Замовнику .pdf
Дата публікації: 22 січня 2020 19:00
рішення від 04.02.2020 № 2166 .pdf
Дата публікації: 07 лютого 2020 18:31

Документи подані скаржником

18 січня 2020 17:27
Платіжне доручення
18 січня 2020 19:12
Скарга

Документи подані замовником

28 січня 2020 22:56
пояснення

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2020-04-16-000009 ● e558809004ba423798e436e3832090cf
  • Статус: порушення виявлені
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
    3. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16 квітня 2020
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 16 квітня 2020 11:06
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ

Н А К А З

16.04.2020 № 64

Херсон

Про початок
моніторингу закупівель

Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8

НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі ID: UA-2019-12-21-004731-b.
Підставою для здійснення моніторингу закупівлі є:
- виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.

Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2020-04-16 12:26:47

Запит замовнику на пояснення

У межах проведення моніторингу закупівлі за ДК 021:2015: 03210000-6 — Зернові культури та картопля, що проводить Управління освіти Каховської міської ради (далі – Замовник) за номером № UA-2019-12-21-004731-b та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень з питання:
Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 28 Закону, у разі закупівлі товарів, які виробляються не за окремо розробленою специфікацією та для яких існує постійно діючий ринок, оцінка пропозицій учасників проводиться за критерієм «Ціна».
Відповідно до пункту 1 Технічних, якісних та кількісних вимог до предмету закупівлі викладених у Додатку №1 до Тендерної документації, предметом закупівлі є товар якість якого повинна відповідати затвердженим нормам якості для Товару даного виду (ДСТУ(ГОСТ) або ТУ виробника.
В тендерній документації зміст обґрунтування встановлення додаткових критеріїв оцінки крім критерію «Ціна» не стосується питання існування або відсутності постійно діючого ринку товару щодо постачання товару.
У зв’язку з вказаним просимо надати обґрунтовані пояснення щодо встановлення додаткових критеріїв оцінки пропозицій учасників крім критерію «Ціна».

Пояснення та скановані копії підтверджуючих документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2020-04-21 16:29:26

пояснення

У відповідь на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо нецінових критеріїв, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі код ДК 021:2015 (CPV) 03210000-6 — Зернові культури та картопля (Картопля, горох та квасоля), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-12-21-004731-b, відповідно до частини п’ятої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Управління освіти Каховської міської ради надає наступні пояснення через електронну систему закупівель:
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Законом, який визначає правові засади здійснення закупівель для потреб держави та територіальних громад, є Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Отож, саме на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені цим Законом зобов’язаний діяти замовник під час проведення ним публічних закупівель (встановлено частиною другою статті 2 Закону).
Для проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів замовником розробляється та затверджується тендерна документація, яка повинна відповідати статті 22 Закону. При цьому, частиною першою статті 28 Закону визначено, що у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, критерієм оцінки є ціна.
Діюче законодавство України не визначає поняття «постійно діючого ринку», отож твердження про те, що для товару, що є предметом цієї закупівлі, діє постійно діючий ринок, не підтверджується нормами законодавства. Принаймні, замовнику про існування діючих нормативно-правових актів у цій сфері не відомо.
Звертаємо увагу органу державного фінансового контролю, що Мінекономрозвитку, будучи центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель (далі – Уповноважений орган), наділений повноваженнями щодо надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель (пункт 12 частина 1 статті 8 Закону).
Мінекономрозвитку України надав роз’яснення щодо застосування нецінових критеріїв листом від 08.10.2018 №3304-04/44053-06.
Згідно з цією закупівлею замовник придбаває товар разом із послугами щодо їх постачання і таке постачання є постійним протягом року – це є обіг (реалізація) продуктів харчування в розумінні Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» і така діяльність учасників повинна здійснюватися з дотриманням вимог закону, в тому числі гігієнічних. Зловживання учасників та порушення, допущені ними під час постачання та зберігання/виробництва товарів, прямо і безпосередньо впливають на дітей дошкільних та шкільних навчальних закладів замовника та можуть спричинити негативні наслідки для їх життя і здоров’я. Рекомендації щодо посилення відповідальності замовників під час здійснення закупівель продуктів харчування для дітей викладені у листі Мінекономіки від 05.11.2019 №3801-05/45742-06 (додається). Замовник встановив нецінові критерії для мінімізації ризиків допущення харчових отруєнь серед дітей та перевірки наявності запобіжників погіршення якості ще на етапі проведення закупівель.
Саме тому замовник мав на меті переконатися у відповідності потужностей учасника (які використовуються для постачання) вимогам законодавства, а саме встановлені нецінові критерії мають на меті надати об’єктивну перевагу учасникам, які вже впровадили та застосовують постійно діючі процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР).
В Україні з 2017 року триває поетапний обов’язковий перехід на систему управління безпечністю харчових продуктів – НАССР (міжнародно визнаний метод виявлення та управління ризиками, пов’язаними із безпечністю харчових продуктів). Насамперед, це стосувалося великих потужностей, а до 20 вересня 2019 року всі українські підприємства харчової галузі, в тому числі і заклади освіти, охорони здоров’я та соціального обслуговування, які надають послуги з харчування, в тому числі постачальники та перевізники харчових продуктів, мали впровадити цю систему.
Сам Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (частина сьома стаття 21) встановлює, що сертифікація систем НАССР не є обов’язковою, отож вимагати сертифікати НАССР в обов’язковому порядку не було правових підстав, водночас надати об’єктивну перевагу учасникам, які їх мають, - були. Отримання у складі тендерної пропозиції самих лише декларативних заяв учасників не є достатньою мірою, оскільки їх не можливо перевірити. Тому для уникнення дискримінації учасників було застосовано нецінові критерії, які викладені у тендерній документації, що дозволяє всім бажаючим взяти участь у закупівлі.
Умова щодо забезпечення простежуваності товару так само закріплена у статті 22 Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Так само умовою НАССР є те, що постачальник повинен мати можливість встановити інших операторів ринку, які постачають йому харчові продукти, тобто забезпечити простежуваність.
До всього ж, обов’язок замовників надавати перевагу постачальникам з прямими поставками та поставкам з найменшою кількістю посередників закріплений у пункті 13 Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, що затверджений наказом Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 №242/329, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15 червня 2005 р. за №661/10941. Виконати вказану вимогу без впровадження нецінових критеріїв неможливо.
Ця закупівля, визначена Замовником, як така, що має складний та спеціалізований характер, у зв’язку з тим, що постачання товарів, що є предметом цієї закупівлі, прямо і безпосередньо пов’язане із діяльністю учасників як операторів ринку харчових продуктів, що передбачає обов’язок операторів ринку дотримуватися гігієнічних вимог на усіх етапах виробництва та обігу харчових продуктів, і зважаючи на негативні результати аналізу попередніх закупівель послуг з організації харчування дітей, зокрема і у навчальних закладах, що викладені у листі Мінекономіки від 05.11.2019 №3801-05/45742-06, Замовник має на меті запобігти допущенню викладених у листі порушень, зокрема, пов’язаних зі виробництвом, постачанням, зберіганням харчових продуктів, надати об’єктивну аргументовану перевагу учасникам, які провадять свою діяльність з дотриманням вимог законодавства і можуть надати підтверджуючі документи. За умови застосування нецінових критеріїв, Замовник мав можливість пересвідчитися у дотриманні учасником вимог чинного законодавства щодо контролю якості постачання товару, а також врахувати вимоги законодавства щодо простежуваності товару, що дозволить запобігти груповим захворюванням на гострі кишкові інфекції та харчові отруєння серед дітей.
Під час проведення вказаної закупівлі замовником застосовувалися нецінові критерії, які дозволили надати об’єктивну перевагу учасникам-виробникам товару, що є предметом цієї закупівлі, або учасникам, які безпосередньо купують товар у його виробника, а також учасникам, які впровадили та застосовують сучасні постійно діючі процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), та можуть документально це підтвердити.
Додатковим доказом того, що замовнику Законом надано право застосовувати нецінові критерії в під час проведення цієї закупівлі, а замовник їх застосував для надання переваги об’єктивно кращим пропозиція учасників, є приклад №2, наведений у тому ж листі Мінекономрозвитку від 08.10.2018 №3304-04/44053-06. Приклад показує можливість застосування нецінових критеріїв під час закупівлі бензину, причому так само нецінові критерії стосуються умов його постачання. Умови застосування нецінових критеріїв цієї закупівлі є аналогічними до наведеного прикладу.
Нецінові критерії оцінки, зазначені замовником у тендерній документації, не мають на меті обмежити конкуренцію чи дискримінувати учасників, а дають можливість потенційному постачальнику, отримати додаткову перевагу на торгах, а замовникові можливість отримати послуги, що максимально відповідають його фінансовим ресурсам та потребам.
Звертаємо Вашу увагу, що нецінові критерії обґрунтовано застосовуються замовником (обґрунтування викладено в тендерній документації), мають аргументовану потребу – запобігання негативним наслідкам, що можуть виникнути під час харчування дітей, а встановлені нецінові критерії направлені на надання об’єктивної переваги учасникам торгів, які можуть документально підтвердити застосування НАССР на стаціонарних та транспортних потужностях, які використовуються ними. При цьому усі потенційні бажаючі могли взяти участь у цій закупівлі без жодної дискримінації, навіть за відсутності вказаних документів.
Ні Закон, ні нормативно-правові акти, прийняті на його виконання, не закріплюють обов’язок для замовника отримувати будь-які підтверджуючі документи для застосування нецінових критеріїв, натомість у листі Мінекономрозвитку від 08.10.2018 №3304-04/44053-06 прямо вказано, що віднесення закупівлі до такої, що має складний або спеціалізований характер, здійснюється замовником самостійно у кожному конкретному випадку, керуючись обставинами та умовами закупівлі та виходячи із специфіки предмета закупівлі.
Неврахування замовниками умов зберігання та постачання продуктів харчування для дітей призводить до тих негативних наслідків, які зафіксовані у листі Мінекономрозвитку від 05.11.2019 №3801-05/45742-06, - спалаху групових захворювань на гострі кишкові інфекції та масові харчові отруєння дітей у навчальних закладах.
Враховуючи вищевикладене, замовник не порушував вимог Закону в цій частині.

Додатки: на 8 арк. у 1 прим.

Надання інформації про усунення порушення замовником

27 квітня 2020 року в електронній системі публічних закупівель «Prozorro» було опубліковано Висновок про результати моніторингу закупівлі ID:UA-2019-12-21-004731-b Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області (надалі також – Висновок Держаудитслужби). Відповідно до Висновку Держаудитслужби:  встановлено порушення законодавства у сфері закупівель, а саме порушення законодавства в частині не відповідності встановленого переліку критеріїв методики оцінки пропозицій вимогам Закону України «Про публічні закупівлі»;  зобов’язано Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення. Управління освіти Каховської міської ради (надалі також – Замовник) вважає вищенаведений Висновок Держаудитслужби протиправним та таким, що прямо суперечить вимогам законодавства України про публічні закупівлі та засадам здійснення державного фінансового контролю в Україні з огляду на таке. 1. У Висновку Держаудитслужби зазначається, що «Замовником не підтверджено, що предмет закупівлі, а саме постачання продуктів харчування, має складний та спеціалізований характер. Також Замовником не доведено, що для предмету закупівлі не існує постійно діючого ринку. Встановивши додаткові критерії до критерію «Ціна» Замовником порушено вимоги частини першої статті 28 Закону». Замовник категорично заперечує ці абсолютні хибні аргументи Держаудитслужби, звертаючи увагу на наступне. Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» (у редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. Критеріями оцінки є:  у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, - ціна;  у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), - ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, експлуатаційні витрати, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів. Ані Закон України «Про публічні закупівлі», ані інші нормативно-правові акти не містять легального визначення ані поняття складної або спеціалізованої закупівлі, ані ознак та критеріїв класифікації закупівлі як складної або спеціалізованої. Так, для відповіді на ці питання слід проаналізувати висновки, викладені у листі Мінекономрозвитку України від 08.10.2018 №3304-04/44053-06 щодо застосування нецінових критеріїв. Звертаємо увагу, що Мінекономрозвитку, будучи центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, наділений повноваженнями щодо надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель (п. 12 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі»). У вищенаведеному листі Мінекономрозвитку України звертає увагу на те, що віднесення закупівлі до такої, що має складний або спеціалізований характер, здійснюється замовником самостійно у кожному конкретному випадку, керуючись обставинами та умовами закупівлі та виходячи із специфіки предмета закупівлі. Тобто кваліфікація закупівлі як такої, що має складний або спеціалізований характер, є правом замовника, наданого йому Законом України «Про публічні закупівлі» та іншими нормативно-правовими актами у цій сфері. У той же час перелік нецінових критеріїв, визначений у ч. 1 ст. 28 Закону, серед яких умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, експлуатаційні витрати, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, не є вичерпним. Замовник має право самостійно визначати нецінові критерії залежно від характеру та особливостей предмета закупівлі. Ні Закон, ні нормативно-правові акти, прийняті на його виконання, не закріплюють обов’язок для замовника отримувати будь-які підтверджуючі документи для застосування нецінових критеріїв. У той же час у листі Мінекономіки від 05.11.2019 №3801-05/45742-0 викладено рекомендації щодо посилення відповідальності замовників під час здійснення закупівель продуктів харчування для дітей. Так, у цьому листі вказується, що впродовж останніх трьох років на території Україні санітарно-епідемічна ситуація щодо групових захворювань на гострі кишкові інфекції, харчові отруєння залишалася напруженою. Серед основних порушень, що призвели до перелічених негативних наслідків відносять: відсутність державної реєстрації операторів ринку, систематичне порушення зберігання харчових продуктів та відсутність документів, що засвідчують їх якість і безпеку, недостатній контроль за організацією харчування дітей. Під час закупівлі послуг з організації харчування дітей у навчальних закладах за бюджетні кошти замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як:  наявність обладнання та матеріально-технічної бази;  наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;  наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям. Крім того, пунктом 3 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідним до неї включити. Враховуючи вищевикладене та з метою поліпшення санітарно-епідеміологічної ситуації щодо групових захворювань на гострі кишкові інфекції, харчові отруєння, у листі від 05.11.2019 № 3801-05/45742-0 Мінекономіки рекомендує замовникам (незалежно від форми власності) при складанні тендерної документації для закупівлі продуктів харчування та/або послуг з організації харчування для навчальних, оздоровчих та дошкільних закладів враховувати положення Закону «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» І дійсно не виникає сумніву, що для забезпечення безпечності та якості харчових продуктів для школярів застосування додаткових критеріїв є не лише бажаним, а й об’єктивно необхідним:  забезпечення простежуваності товару за принципом «крок назад»;  наявність акту обстеження потужностей для зберігання товару;  застосування системи управління безпечністю харчових продуктів під час зберігання та постачання товару. Враховуючи, що предметом закупівлі є надання послуг щодо постачання продуктів харчування. Таке постачання є постійним протягом року, тобто це є обіг (реалізація) продуктів харчування в розумінні Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» і така діяльність учасників повинна здійснюватися з дотриманням вимог закону, в тому числі гігієнічних. Зловживання учасників та порушення, допущені ними під час постачання та зберігання/виробництва товарів, прямо і безпосередньо впливають на дітей дошкільних та шкільних навчальних закладів замовника та можуть спричинити негативні наслідки для їх життя і здоров’я. Замовник встановив нецінові критерії для мінімізації ризиків допущення харчових отруєнь серед дітей та перевірки наявності запобіжників погіршення якості ще на етапі проведення закупівель. Саме тому замовник мав на меті переконатися у відповідності потужностей учасника (які використовуються для постачання) вимогам законодавства, а саме встановлені нецінові критерії мають на меті надати об’єктивну перевагу учасникам, які вже впровадили та застосовують постійно діючі процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР). В Україні з 2017 року триває поетапний обов’язковий перехід на систему управління безпечністю харчових продуктів – НАССР (міжнародно визнаний метод виявлення та управління ризиками, пов’язаними із безпечністю харчових продуктів). Насамперед, це стосувалося великих потужностей, а до 20 вересня 2019 року всі українські підприємства харчової галузі, в тому числі і заклади освіти, охорони здоров’я та соціального обслуговування, які надають послуги з харчування, в тому числі постачальники та перевізники харчових продуктів, мали впровадити цю систему. Сам Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (частина сьома стаття 21) встановлює, що сертифікація систем НАССР не є обов’язковою, отож вимагати сертифікати НАССР в обов’язковому порядку не було правових підстав, водночас надати об’єктивну перевагу учасникам, які їх мають, - були. Отримання у складі тендерної пропозиції самих лише декларативних заяв учасників не є достатньою мірою, оскільки їх не можливо перевірити. Тому для уникнення дискримінації учасників було застосовано нецінові критерії, які викладені у тендерній документації, що дозволяє всім бажаючим взяти участь у закупівлі. Умова щодо забезпечення простежуваності товару так само закріплена у статті 22 Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Так само умовою НАССР є те, що постачальник повинен мати можливість встановити інших операторів ринку, які постачають йому харчові продукти, тобто забезпечити простежуваність. У той же час неможливо вести мову про те, що система НАССР на сьогодні є абсолютно факультативною. Так, відповідно до п.п. 2.3, 2.4. Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 № 590 оператори ринку мають запровадити програми-передумови з урахуванням асортименту харчових продуктів, технологічних процесів та специфіки окремої потужності. Програми-передумови системи НАССР мають охоплювати такі процеси:  належне планування виробничих, допоміжних та побутових приміщень для уникнення перехресного забруднення;  вимоги до стану приміщень, обладнання, проведення ремонтних робіт, технічного обслуговування обладнання, калібрування тощо, а також заходи щодо захисту харчових продуктів від забруднення та сторонніх домішок;  вимоги до планування та стану комунікацій - вентиляції, водопроводів, електро- та газопостачання, освітлення тощо;  безпечність води, льоду, пари, допоміжних матеріалів для переробки (обробки) харчових продуктів, предметів та матеріалів, що контактують з харчовими продуктами;  чистота поверхонь (процедури прибирання, миття і дезінфекції виробничих, допоміжних та побутових приміщень та інших поверхонь);  здоров’я та гігієна персоналу;  захист продуктів від сторонніх домішок; поводження з відходами виробництва та сміттям, їх збір та видалення з потужності;  контроль за шкідниками, визначення виду, запобігання їх появі, засоби профілактики та боротьби;  зберігання та використання токсичних сполук і речовин;  специфікації (вимоги) до сировини та контроль за постачальниками;  зберігання та транспортування; Контроль за технологічними процесами; Маркування харчових продуктів та поінформованість споживачів тощо. Нецінові критерії оцінки, зазначені замовником у тендерній документації, не мають на меті обмежити конкуренцію чи дискримінувати учасників, а дають можливість потенційному постачальнику отримати додаткову перевагу на торгах, а замовникові - можливість отримати послуги, що максимально відповідають потребам забезпечення безпеки та здоров’я дітей. Звертаємо увагу, що нецінові критерії обґрунтовано застосовуються Замовником (обґрунтування викладено в тендерній документації), мають аргументовану потребу – запобігання негативним наслідкам, що можуть виникнути під час харчування дітей, а встановлені нецінові критерії направлені на надання об’єктивної переваги учасникам торгів, які можуть документально підтвердити застосування НАССР на стаціонарних та транспортних потужностях, які використовуються ними. При цьому усі потенційні бажаючі могли взяти участь у цій закупівлі без жодної дискримінації, навіть за відсутності вказаних документів До того ж обов’язок замовників надавати перевагу постачальникам з прямими поставками та поставкам з найменшою кількістю посередників закріплений у п. 13 Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, що затверджений наказом Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 №242/329, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15 червня 2005 р. за №661/10941. Так, відповідно до п. 13 Порядку перелік постачальників продуктів харчування та продовольчої сировини визначається рішеннями тендерних комітетів (комісій) за погодженням з територіальною установою державної санітарно-епідеміологічної служби. Під час прийняття рішень тендерними комітетами (комісіями) надається перевага постачальникам з прямими поставками та поставками з найменшою кількістю посередників. Зазначимо, що цей обов’язок замовників прямо передбачений Порядком організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, який є чинним підзаконним нормативно-правовим актом, обов’язковим для застосування суб’єктами права. У зв’язку з цим Замовник підкреслює, що виконати вказану вимогу Порядку без впровадження нецінових критеріїв неможливо. Окрім вищенаведеного, Замовник заперечує проти позиції Держаудитслужби щодо того, що ним не доведено, що для предмету закупівлі не існує постійно діючого ринку. Чинне законодавство України не визначає ані поняття постійно діючого ринку, ані його ознак. Замовник не уповноважений переймати на себе функцію законодавця у частині вирішення питання, чим є постійно діючий ринок, враховуючи, що така позиція Держаудитслужби не підтверджується нормами законодавства. Замовником детально обґрунтовано необхідність застосування нецінових критеріїв вище. Враховуючи вищевикладене, Замовник підкреслює, що ним не було допущено жодного порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі». 2. У Висновку Держаудитслужби Замовника зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення. Замовник звертає увагу, що вимога Держаудитслужби вжити заходів щодо розірвання договору є такою, що прямо суперечить положення законодавства України. Так, відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» орган державного фінансового контролю має право порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства. Згідно із ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Враховуючи, що повноваження Держаудитслужби у сфері моніторингу публічних закупівель не містять права вимагати від учасників публічних закупівель розірвання договору, який укладено у встановленому законом порядку та належно виконується сторонами, така вимога Держаудитслужби є протиправною та прямо суперечить положенням законодавства України, а власне Держаудитслужба грубо перевищує надані їй законом повноваження. Відповідно до ч. 7 ст. 179 Господарського кодексу України господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів. Згідно із ст. 629 Цивільного кодексу України (надалі також – ЦК України) договір є обов'язковим для виконання сторонами. У той же час підстави для розірвання договору передбачені у ст. 651 ЦК України. Відповідно до цієї норми розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Аналізуючи положення укладеного Договору про закупівлю товарів за державні кошти № 15 від 14 лютого 2020 року (надалі також – Договір), слід зазначити, що відповідно до п. 6.2.3. цього Договору Замовник має право достроково розірвати цей Договір, повідомивши про це виконавця у письмовій формі не менше ніж за 10 календарних днів, у разі невиконання виконавцем зобов'язань за цим Договором. Замовник повідомляє, що виконавець належно виконує усі взяті на себе зобов’язання за Договором про закупівлю товарів за державні кошти № 15 від 14 лютого 2020 року, у зв’язку з чим у Замовника відсутні правові підстави для розірвання договору. Вищенаведене об’єктивно унеможливлює виконання Замовником вимоги Держаудитслужби щодо зобов’язання вжити заходи, спрямовані на розірвання Договору відповідно до законодавства.

2020-05-05 13:01:19


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDFHTML
Дата публікації: 27 квітня 2020
Кінцевий строк оскарження: 13 травня 2020

Порушення виявлено

  1. Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Порушення законодавства в частині не відповідності встановленого переліку критеріїв методики оцінки пропозицій вимогам Закону України «Про публічні закупівлі»)

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Реєстр пропозицій

Друкувати реєстр отриманих тендерних пропозицій PDFHTML

Дата і час розкриття: 08 січня 2020 12:45

Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Коефіціент Приведена ціна Документи
ФОП Коваль Анатолій Тимофійович 856 750,00
UAH з ПДВ
652 750,00
UAH з ПДВ
1.1 593 409.09 Документи
ТОВ "Даяна-С" 920 800,00
UAH з ПДВ
920 800,00
UAH з ПДВ
1.3857142857 664 494.85 Документи
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НИКОЛЬТРЕЙД" 917 766,00
UAH з ПДВ
917 766,00
UAH з ПДВ
1 917 766 Документи

Публічні документи

06 січня 2020 23:51
Електронний підпис
06 січня 2020 23:50
Чичкан Иван.pdf
06 січня 2020 23:50
Технічні.pdf
06 січня 2020 23:49
Тех пасп. 06-40_35-21.pdf
06 січня 2020 23:49
тендерна пропоз.pdf
06 січня 2020 23:49
сертифікати.pdf
06 січня 2020 23:49
Сергей водитель.pdf
06 січня 2020 23:49
працівники1.pdf
06 січня 2020 23:49
Полис машин.pdf
06 січня 2020 23:49
паспорт Коваль А.Т.pdf
06 січня 2020 23:49
мед книжки прац..pdf
06 січня 2020 23:49
коваль общая1.pdf
06 січня 2020 23:49
Загальні по складу.pdf
06 січня 2020 23:49
дов.об.pdf
06 січня 2020 23:49
дез обробка 24.12.19.pdf
06 січня 2020 23:49
дез обробка 03.01.20.pdf
06 січня 2020 23:49
горох.квасоля.pdf
06 січня 2020 23:49
витяг.pdf
06 січня 2020 23:49
Виписка дов..pdf
06 січня 2020 23:49
аналог.відгук.pdf

Публічні документи

14 січня 2020 20:54
цінова пропозиція 4731.pdf
14 січня 2020 15:39
Електронний підпис
14 січня 2020 15:28
Довідка МВС.pdf
14 січня 2020 15:28
Довідка ДФС.pdf
04 січня 2020 19:22
Електронний підпис
04 січня 2020 19:15
інші документи 4731.pdf

Публічні документи

06 січня 2020 20:14
Електронний підпис
06 січня 2020 20:08
Інші документи.PDF
06 січня 2020 20:08
Пропозиція картопля.PDF

Відповіді учасника на умови участі у закупівлі

ФОП Коваль Анатолій Тимофійович

ТОВ "Даяна-С"

ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НИКОЛЬТРЕЙД"

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ФОП Коваль Анатолій Тимофійович
#1886915097
Відхилено 652 750,00
UAH з ПДВ
12 січня 2020 22:39
ТОВ "Даяна-С"
#40469699
Переможець 920 800,00
UAH з ПДВ
12 січня 2020 22:43

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 12 січня 2020 22:43

Друкувати повідомлення про намір укласти договір PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ТОВ "Даяна-С"
#40469699
920 800,00
UAH з ПДВ
Документи

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
22 березня 2021 10:34
Електронний підпис укладений
22 березня 2021 10:23
ДУ 7 від 22.03.2021 Картопля_ горох_ квасоля.JPG зміни до договору
22 березня 2021 10:22
Електронний підпис укладений
20 січня 2021 10:27
ДУ 6 Картопля_ горох 20_.pdf зміни до договору
20 січня 2021 10:25
Електронний підпис укладений
30 грудня 2020 16:18
картопля.PDF зміни до договору
30 грудня 2020 16:16
Електронний підпис укладений
04 грудня 2020 14:27
ДУ 4 Картопля.pdf зміни до договору
04 грудня 2020 14:24
Електронний підпис укладений
26 серпня 2020 10:38
Доп Угода 3 Даяна.pdf зміни до договору
26 серпня 2020 10:35
Електронний підпис укладений
13 серпня 2020 13:41
дод.угода_2 картопля.pdf зміни до договору
13 серпня 2020 13:39
Електронний підпис укладений
15 червня 2020 13:21
дод угода 1.pdf зміни до договору
15 червня 2020 13:20
Електронний підпис укладений
14 лютого 2020 20:49
Договір про закупівлю укладений
14 лютого 2020 20:48

Зміни до договору

Дата внесення змін до договору:
15 червня 2020
Дата публікації змін до договору:
15 червня 2020
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • Зменшення обсягів закупівлі
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Зменшення обсягів закупівлі товару з урахуванням реальної потреби замовника. Кількість товару після внесення змін - 40800 кг. Джерело фінансування - місцевий бюджет
Номер договору про закупівлю: 15
Договір:
Номер додаткової угоди: 1
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
13 серпня 2020
Дата публікації змін до договору:
13 серпня 2020
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • Зменшення обсягів закупівлі
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Зменшення обсягів закупівлі товару з урахуванням реальної потреби замовника Кількість товару після внесення змін - 40650 кг. Джерело фінансування - місцевий бюджет.
Номер договору про закупівлю: 15
Договір:
Номер додаткової угоди: 2
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
25 серпня 2020
Дата публікації змін до договору:
26 серпня 2020
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • Зменшення обсягів закупівлі
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Зменшення обсягів закупівлі з урахуванням реальної потреби замовника. Кількість товару після внесення змін - 38320. Джерело фінансування - місцевий бюджет.
Номер договору про закупівлю: 15
Договір:
Номер додаткової угоди: 3
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
04 грудня 2020
Дата публікації змін до договору:
04 грудня 2020
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • Зменшення обсягів закупівлі
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Зменшення обсягів закупівлі товару з урахуванням реальної потреби Замовника. Кількість товару після внесення змін - 30170 кг. Джерело фінансування - кошти місцевого бюджету
Номер договору про закупівлю: 15
Договір:
Номер додаткової угоди: 4
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
29 грудня 2020
Дата публікації змін до договору:
30 грудня 2020
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • Продовження строку дії договору на наступний рік
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Cторони домовилися продовжити строк дії договору, на строк достатній для проведення процедури закупівлі картоплі, гороху та квасолі на 2021 рік.
Номер договору про закупівлю: 15
Договір:
Номер додаткової угоди: 5
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
19 січня 2021
Дата публікації змін до договору:
20 січня 2021
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • Продовження строку дії договору на наступний рік
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Сторони дійшли згоди доповнити Договір пунктом 3.1.1, в якому зазначено, що вартість закупівлі визначається в межах 20% вартості, передбаченої в п 3.1 Договору та становить 90098,30 грн без ПДВ.
Номер договору про закупівлю: 15
Договір:
Номер додаткової угоди: 6
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
22 березня 2021
Дата публікації змін до договору:
22 березня 2021
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • Зменшення обсягів закупівлі
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Сторони дійшли згоди зменшити обсяг закупівлі та викласти у новій редакції пункт 3.1.1 Договору «п. 3.1.1. Вартість закупівлі картоплі, гороху та квасолі на час проведення процедури закупівлі на початку 2021 року визначається в межах 20% вартості, передбаченої в п. 3.1. Договору, та становить 90 096,75 грн. (дев’яносто тисяч дев’яносто шість гривень 75 коп.), без ПДВ.
Номер договору про закупівлю: 15
Договір:
Номер додаткової угоди: 7
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: 14 лютого 2020 — 01 квітня 2021
Сума оплати за договором: 540 588,25
UAH