Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
«Електрична енергія» за кодом ДК 021:2015 09310000-5 (Електрична енергія)
electrical energy code DK 021: 2015 – 093100000-5 (electrical energy)
electrical energy code DK 021: 2015 – 093100000-5 (electrical energy)
Очікувана вартість
10 927 999,20 UAH
UA-2019-10-04-000526-c ● 85298c5bb86645de9d0b553bf56e267f
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Tender notice
Інформація про замовників
Purchasing Body
Найменування: | Одеська філія Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (Адміністрація Одеського морського порту) |
Код ЄДРПОУ: | 38728457 |
Місцезнаходження: | 65026, Україна , Одеська обл., Одеса, ПЛОЩА МИТНА, будинок 1 |
Контактна особа: |
Слободян Олександр Володимирович +38 (048)729 40 15 tender@ods.uspa.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Official name: | State Enterprise “Ukrainian Sea Ports Authority” in the name of Odessa branch of the state enterprise “Ukrainian Sea Ports Authority” (Odessa Sea Port Authority) |
National ID: | 38728457 |
Contact point: |
Slobodyan Oleksandr +38 (048)729 40 15 tender@ods.uspa.gov.ua |
Інформація про процедуру
Milestones
Дата оприлюднення: | 04 жовтня 2019 11:34 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 25 жовтня 2019 10:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 31 жовтня 2019 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 04 листопада 2019 10:00 |
Початок аукціону: | 28 листопада 2019 15:42 |
Очікувана вартість: | 10 927 999,20 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 109 279,99 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 220000 UAH |
Publication date: | 04 жовтня 2019 11:34 |
Enquiries until: | 25 жовтня 2019 10:00 |
Complaints submission until: | до 31 жовтня 2019 00:00 |
Time limit for receipt of tenders: | 04 листопада 2019 10:00 |
Information
Estimated total value: | 10 927 999 UAH excluding VAT |
Minimal lowering step: | 109 280 UAH |
Minimal lowering step, %: | 1,00 % |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
Scope of the procurement
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
5350000 кВт*год
«Електрична енергія» за кодом ДК 021:2015 09310000-5 (Електрична енергія)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія
electrical energy code DK 021: 2015 – 093100000-5 (electrical energy)
CPV: 09310000-5
Період постачання:
по 31 грудня 2019
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Розрахунки за цим Договором здійснюються в національній валюті України шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника, вказаний в Розділі 17 цього Договору, з урахуванням умов, викладених у п. 5.7. Договору. Розрахунки можуть здійснюватися з відстрочкою платежу до 90 днів від дати підписання Сторонами Актів приймання-передачі електричної енергії за відповідний розрахунковий період Приймання - передача електричної енергії, поставленої Постачальником та прийнятої Споживачем у розрахунковому періоді оформлюється шляхом підписання Сторонами щомісячних Актів приймання-передачі, які є підставою для остаточних розрахунків між Сторонами. Оплата спожитої електричної енергії здійснюється Споживачем відповідно до графіку оплати за товар відповідно до Додатку 4 до цього Договору (заповнюється під час укладання договору). Всі платіжні документи, які надаються Постачальником Споживачу, мають містити чітку інформацію про обсяг очікуваних, заявлених договірних величин постачання електричної енергії в розрахунковому періоді або фактичне споживання електричної енергії в розрахунковому періоді, суму платежу, строки оплати, що погоджені Сторонами відповідно до умов цього Договору. Власні кошти замовника. | Пiсляоплата | 90 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
24 жовтня 2019 18:12 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
24 жовтня 2019 18:12 |
Тендерна док-ція (Електрична енергія).docx | |
24 жовтня 2019 18:12 |
Перелік змін до тендерної документації.docx | |
24 жовтня 2019 18:12 |
Announcement of procurement.docx | |
04 жовтня 2019 11:31 |
Тендерна док-ція (Електрична енергія).docx | |
04 жовтня 2019 11:31 |
Проект договору.docx | |
04 жовтня 2019 11:31 |
Announcement of procurement.docx |
24 жовтня 2019 18:12 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
24 жовтня 2019 18:12 |
Тендерна док-ція (Електрична енергія).docx
|
|||
24 жовтня 2019 18:12 |
Перелік змін до тендерної документації.docx
|
|||
24 жовтня 2019 18:12 |
Announcement of procurement.docx
|
|||
04 жовтня 2019 11:31 |
Тендерна док-ція (Електрична енергія).docx
|
|||
04 жовтня 2019 11:31 |
Проект договору.docx
|
|||
04 жовтня 2019 11:31 |
Announcement of procurement.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
тариф на послуги з передачі електричної енергії
Дата подання: 07 жовтня 2019 12:49
Дата відповіді: 09 жовтня 2019 16:39
Шановний Замовнику, просимо Вас повідомити чи врахований в складі очікуваної вартості предмету закупівлі тариф на послуги з передачі електричної енергії?
Відповідь: У відповідь на Ваше запитання стосовно врахування у складі очікуваної вартості предмету закупівлі тариф на послуги з передачі електричної енергії повідомляємо: що послуги з передачі електричної енергії ДП «НЕК «УКРЕНЕРГО» враховані в складі очікуваної вартості.
Фінансовий план
Дата подання: 18 жовтня 2019 15:18
Дата відповіді: 22 жовтня 2019 18:14
Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» оголосило закупівлю «Електрична енергія» за кодом ДК 021:2015 09310000-5 (Електрична енергія)» на суму 10 927 999,20 UAH без ПДВ за відсутності у останнього фінансового плану, що і може бути причиною не оплати майбутньому контрагенту за договором про закупівлю за спожиту електроенергію.
Просимо пояснити з приводу відсутності у замовника затвердженого та опублікованого у встановленому законом порядку фінплану ДП АМПУ.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо наступне.
Відповідно до Постанови КМУ від 03.10.2012 № 899 (в останній редакції) «Про порядок здійснення витрат суб’єктами господарювання державного сектору економіки у разі незатвердження (непогодження) річних фінансових планів у встановленому порядку» у пункті 1 підпункті 1 вказано що, суб’єкти господарювання державного сектора економіки (далі - суб’єкти господарювання) у разі не затвердження (непогодження) річних фінансових планів у встановленому порядку: можуть здійснювати витрати, які безпосередньо пов’язані з виробництвом та реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг). Тобто відсутність затвердженого фінплану ДП «АМПУ» не є загрозою для майбутнього постачальника електроенергії і не може бути причиною несплати спожитої електричної енергії Одеським філіалом ДП «АМПУ».
Відповідно до Постанови КМУ від 03.10.2012 № 899 (в останній редакції) «Про порядок здійснення витрат суб’єктами господарювання державного сектору економіки у разі незатвердження (непогодження) річних фінансових планів у встановленому порядку» у пункті 1 підпункті 1 вказано що, суб’єкти господарювання державного сектора економіки (далі - суб’єкти господарювання) у разі не затвердження (непогодження) річних фінансових планів у встановленому порядку: можуть здійснювати витрати, які безпосередньо пов’язані з виробництвом та реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг). Тобто відсутність затвердженого фінплану ДП «АМПУ» не є загрозою для майбутнього постачальника електроенергії і не може бути причиною несплати спожитої електричної енергії Одеським філіалом ДП «АМПУ».
Умови ТД
Дата подання: 18 жовтня 2019 15:18
Дата відповіді: 22 жовтня 2019 18:15
У додатку 1 до ТД замовник вимагає в учасника один і той же документ надавати двома різними способами. Зокрема у п 2. Інша інформація передбачено «2.1. Учасником надається: - установчий документ учасника - юридичної особи. Окрім цього в умовах до ТД міститься вимога про надання відомостей про код доступу із зазначенням дати його отримання про результати надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації (для отримання інформації на офіційному порталі електронних сервісів Міністерства юстиції України).» Просимо пояснити дану вимогу.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо наступне.
В п.п.2.1 Додатку 1 до ТД замовником встановлено вимогу, щодо надання учасником різних документів, а саме:
- установчого документу учасника – юридичної особи;
- відомостей про код доступу із зазначенням дати його отримання про результати надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації (у разі державної реєстрації юридичної особи або державної реєстрації змін до установчих документів учасника після набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 26.11.2015 № 835-VІІІ).
Відомості про код доступу із зазначенням дати його отримання про результати надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, вимагаються Замовником для перевірки актуальності наданого у складі пропозиції учасником Статуту.
В п.п.2.1 Додатку 1 до ТД замовником встановлено вимогу, щодо надання учасником різних документів, а саме:
- установчого документу учасника – юридичної особи;
- відомостей про код доступу із зазначенням дати його отримання про результати надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації (у разі державної реєстрації юридичної особи або державної реєстрації змін до установчих документів учасника після набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 26.11.2015 № 835-VІІІ).
Відомості про код доступу із зазначенням дати його отримання про результати надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, вимагаються Замовником для перевірки актуальності наданого у складі пропозиції учасником Статуту.
Строк дії тендерної пропозиції
Дата подання: 18 жовтня 2019 15:21
Дата відповіді: 22 жовтня 2019 18:16
У п.4 Інша інформація Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції передбачено термін дії тендерна пропозиція учасника з моменту її розкриття та складає 91 день. «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 91 (дев’яносто одного) дня з дати розкриття тендерних пропозицій». При цьому у додатку 3 до тендерної документації при цьому міститься: «1. Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї пропозиції протягом 120 (ста двадцяти) днів з дати розкриття тендерних пропозицій». В додатку 4 до ТД аналогічно «7. Цим підписом засвідчуємо свою безумовну згоду з усіма положеннями тендерної документації (у тому числі щодо відповідності їх чинному законодавству) та погоджуємося на виконання всіх умов та вимог, передбачених цією документацією.»
Тобто в даному випадку ТД містить у собі суперечливі вимоги. Замовнику необхідно уточнити вказаний термін протягом якого діє тендерна пропозиція учасників з моменту її розкриття.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо наступне.
З урахуванням зазначених Вами зауважень, тендерним комітетом ОФ ДП «АМПУ» будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації. Перелік змін та тендерна документація у новій редакції будуть оприлюднені в електронній системі закупівель у відповідності до чинного законодавства.
З урахуванням зазначених Вами зауважень, тендерним комітетом ОФ ДП «АМПУ» будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації. Перелік змін та тендерна документація у новій редакції будуть оприлюднені в електронній системі закупівель у відповідності до чинного законодавства.
Лист-згода на обробку, використання, поширення та доступ їх персональних даних
Дата подання: 18 жовтня 2019 15:25
Дата відповіді: 22 жовтня 2019 18:19
Просимо вас роз’яснити вимогу обов’язкового надання у «складі тендерної пропозиції від керівника учасника юридичної особи/ особи, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі/ ФОПа/ уповноваженої особи на підписання тендерної пропозиції) надання листа-згоди на обробку, використання, поширення та доступ їх персональних даних (збирання, реєстрація, накопичення, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, використання, поширення, розповсюдження, реалізація, передача третім особам, знеособлення, знищення) з метою оформлення документів, пов’язаних із проведенням процедури закупівлі товарів, робіт та послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», а також з метою реалізації правовідносин у сфері господарювання відповідно до Господарського, Цивільного, Податкового кодексів України та інших вимог законодавства, в обсязі, необхідному для досягнення зазначених цілей.»
А саме незрозумілим є для чого замовнику згода від уповноважених осіб учасника на поширення, розповсюдження, реалізація, передача третім особам, знеособлення, знищення персональних даних? Із покладенням обов’язку на уповноважених осіб учасника на обов’язок у разі зміни їх персональних даних надавати до ОФ ДП «АМПУ» (відповідальній особі) уточнену достовірну інформацію та оригінали відповідних документів для оновлення моїх персональних даних протягом дії правовідносин між ними та ОФ ДП «АМПУ».
І на яких законодавчих підставах замовник вимагає дану згоду.
Поясніть дану вимогу, адже жодних правовідносин між керівником учасника юридичної особи/ особи, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі/ ФОП/ уповноваженою особою на підписання тендерної пропозиції та самим замовником не виникає.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо наступне.
У тендерну документацію будуть внесені зміни, якими буде передбачено надання учасником у складі тендерної пропозиції листа-згоди на обробку персональних даних із зазначенням обов’язку надання інформації до ОФ ДП «АМПУ» у разі зміни персональних даних лише для тих уповноважених осіб, які учасником будуть визначені і для підписання договору за результатами проведення відповідної процедури закупівлі.
У тендерну документацію будуть внесені зміни, якими буде передбачено надання учасником у складі тендерної пропозиції листа-згоди на обробку персональних даних із зазначенням обов’язку надання інформації до ОФ ДП «АМПУ» у разі зміни персональних даних лише для тих уповноважених осіб, які учасником будуть визначені і для підписання договору за результатами проведення відповідної процедури закупівлі.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2019-10-04-000526-c.a1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "Одеська обласна енергопостачальна компанія" (ТОВ "ООЕК"), Код ЄДРПОУ:42114410
Дата подання: 18 жовтня 2019 15:27
Відстрочка платежу за спожиту електроенергію до 90 днів
Звертаємо увагу Замовника та інших учасників на те, що в умовах ТД (та й у проекті договору) міститься дискримінаційне положення з приводу – можливості замовника відстрочки платежу за спожиту електроенергію до 90 днів від дати підписання актів приймання-передачі електричної енергії за відповідний розрахунковий період; – яке в цілому часто використовується та ймовірно покликане, щоб зменшити конкуренцію участі у торгах.
Окрім цього, усі постачальники зацікавлені одразу отримати кошти, а не через 3 місяці та розраховують на своєчасне і у повному обсязі отримання коштів за поставлений товар.
Наведене є дискримінаційною умовою для учасника (постачальника), не відповідає принципам добросовісної конкуренції, недискримінації та в цілому законності закупівлі.
Розгорнути
Згорнути
Окрім цього, усі постачальники зацікавлені одразу отримати кошти, а не через 3 місяці та розраховують на своєчасне і у повному обсязі отримання коштів за поставлений товар.
Наведене є дискримінаційною умовою для учасника (постачальника), не відповідає принципам добросовісної конкуренції, недискримінації та в цілому законності закупівлі.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
22 жовтня 2019 18:21
Тендерним комітетом розглянуто вашу вимогу, та повідомляємо наступне:
Умовами тендерної документації передбачена можливість, а не обов’язок здійснення відстрочки платежу за спожиту електроенергію до 90 днів від дати підписання актів приймання-передачі електричної енергії за відповідний розрахунковий період. Тобто у разі наявності вільних обігових коштів від фінансово-господарської діяльності Замовника оплата буде здійснюватися відповідно до погодженого з учасником-переможцем «Орієнтовного графіку оплати за товар», який буде невід’ємною частиною умов укладеного договору за результатами проведеної закупівлі, що і передбачено умовами тендерної документації. При цьому у разі відсутності відповідних вільних обігових коштів у Замовника через недостатній обсяг отриманих доходів від фінансово-господарської діяльності Замовник має право використати відповідну умову проекту договору про постачання електричної енергії споживачу (Додаток 5 до тендерної документації) з метою забезпечення власної стабільної діяльності та можливості відстрочення оплати за фактично спожитий обсяг електричної енергії.
Водночас роз’яснюємо наступне. Проект договору про постачання електричної енергії споживачу (далі – проект договору), що є Додатком 5 до тендерної документації, розроблено відповідно до умов чинного законодавства України у сфері відносин на ринку електричної енергії. Так, в проекті договору (п.5.1) визначений порядок оплати електричної енергії відповідно до п. 4.7 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312, (далі – Правила ринку). Додатково проект договору містить графік оплати споживачем вартості електричної енергії, який буде узгоджуватись сторонами договору при його підписанні. Наявність такого графіку та можливість його узгодження при підписанні договору ніяк не суперечить чинному законодавству України у сфері відносин на ринку електричної енергії, в т.ч. Правилам ринку, у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі»
Умовами тендерної документації передбачена можливість, а не обов’язок здійснення відстрочки платежу за спожиту електроенергію до 90 днів від дати підписання актів приймання-передачі електричної енергії за відповідний розрахунковий період. Тобто у разі наявності вільних обігових коштів від фінансово-господарської діяльності Замовника оплата буде здійснюватися відповідно до погодженого з учасником-переможцем «Орієнтовного графіку оплати за товар», який буде невід’ємною частиною умов укладеного договору за результатами проведеної закупівлі, що і передбачено умовами тендерної документації. При цьому у разі відсутності відповідних вільних обігових коштів у Замовника через недостатній обсяг отриманих доходів від фінансово-господарської діяльності Замовник має право використати відповідну умову проекту договору про постачання електричної енергії споживачу (Додаток 5 до тендерної документації) з метою забезпечення власної стабільної діяльності та можливості відстрочення оплати за фактично спожитий обсяг електричної енергії.
Водночас роз’яснюємо наступне. Проект договору про постачання електричної енергії споживачу (далі – проект договору), що є Додатком 5 до тендерної документації, розроблено відповідно до умов чинного законодавства України у сфері відносин на ринку електричної енергії. Так, в проекті договору (п.5.1) визначений порядок оплати електричної енергії відповідно до п. 4.7 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312, (далі – Правила ринку). Додатково проект договору містить графік оплати споживачем вартості електричної енергії, який буде узгоджуватись сторонами договору при його підписанні. Наявність такого графіку та можливість його узгодження при підписанні договору ніяк не суперечить чинному законодавству України у сфері відносин на ринку електричної енергії, в т.ч. Правилам ринку, у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер вимоги: UA-2019-10-04-000526-c.a2
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВ "Одеська обласна енергопостачальна компанія" (ТОВ "ООЕК"), Код ЄДРПОУ:42114410
Дата подання: 18 жовтня 2019 15:36
Обробка, використання, поширення та доступ до персональних даних
Зокрема розділом ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції у пункті 1 ТД передбачено:
«У складі тендерної пропозиції учасник (керівник учасника юридичної особи/ особа, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі/ ФОП/ уповноважена особа на підписання тендерної пропозиції) надає лист-згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних за формою згідно Додатку 3.2. до тендерної документації.»
У додатку 3.2. ТД наявний бланк листа-згоди, згідно тексту якого слідує:
«відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» надаю згоду ОФ ДП «АМПУ» на обробку моїх персональних даних (збирання, реєстрація, накопичення, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, використання, поширення, розповсюдження, реалізація, передача третім особам, знеособлення, знищення) з метою оформлення документів…, для досягнення зазначених цілей.
Зобов’язуюсь у разі зміни моїх персональних даних надавати до ОФ ДП «АМПУ» (відповідальній особі) уточнену достовірну інформацію та оригінали відповідних документів для оновлення моїх персональних даних протягом дії правовідносин між мною та ОФ ДП «АМПУ».
Відповідно дана вимога не є законною, тим більше в результаті укладання договору про закупівлю між ДП «АМПУ» та учасником, жодних правовідносин між керівником учасника юридичної особи/особи, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі/ ФОПом/ уповноваженою особою на підписання тендерної пропозиції не виникає.
Просимо усунути дану вимогу як така, що не відповідає вимогам закону.
Розгорнути
Згорнути
«У складі тендерної пропозиції учасник (керівник учасника юридичної особи/ особа, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі/ ФОП/ уповноважена особа на підписання тендерної пропозиції) надає лист-згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних за формою згідно Додатку 3.2. до тендерної документації.»
У додатку 3.2. ТД наявний бланк листа-згоди, згідно тексту якого слідує:
«відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» надаю згоду ОФ ДП «АМПУ» на обробку моїх персональних даних (збирання, реєстрація, накопичення, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, використання, поширення, розповсюдження, реалізація, передача третім особам, знеособлення, знищення) з метою оформлення документів…, для досягнення зазначених цілей.
Зобов’язуюсь у разі зміни моїх персональних даних надавати до ОФ ДП «АМПУ» (відповідальній особі) уточнену достовірну інформацію та оригінали відповідних документів для оновлення моїх персональних даних протягом дії правовідносин між мною та ОФ ДП «АМПУ».
Відповідно дана вимога не є законною, тим більше в результаті укладання договору про закупівлю між ДП «АМПУ» та учасником, жодних правовідносин між керівником учасника юридичної особи/особи, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі/ ФОПом/ уповноваженою особою на підписання тендерної пропозиції не виникає.
Просимо усунути дану вимогу як така, що не відповідає вимогам закону.
Рішення замовника: Вимога задоволена
22 жовтня 2019 18:22
Тендерним комітетом розглянуто вашу вимогу, та повідомляємо наступне:
У тендерну документацію будуть внесені зміни, якими буде передбачено надання учасником у складі тендерної пропозиції листа-згоди на обробку персональних даних із зазначенням обов’язку надання інформації до ОФ ДП «АМПУ» у разі зміни персональних даних лише для тих уповноважених осіб, які учасником будуть визначені і для підписання договору за результатами проведення відповідної процедури закупівлі.
У тендерну документацію будуть внесені зміни, якими буде передбачено надання учасником у складі тендерної пропозиції листа-згоди на обробку персональних даних із зазначенням обов’язку надання інформації до ОФ ДП «АМПУ» у разі зміни персональних даних лише для тих уповноважених осіб, які учасником будуть визначені і для підписання договору за результатами проведення відповідної процедури закупівлі.
Номер вимоги: UA-2019-10-04-000526-c.b3
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "Одеська обласна енергопостачальна компанія" (ТОВ "ООЕК"), Код ЄДРПОУ:42114410
Дата подання: 18 жовтня 2019 15:39
Лист-роз’яснення в довільній формі
Вимогою щодо усунення є положення примітки до додатку 1 до ТД вказано:
«1. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.» – що відповідає абз 2, ч.2, ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Далі з тексту цієї ж примітки: –
«2. В разі, якщо учасник відповідно до норм чинного законодавства, або учасник-нерезидент відповідно до норм законодавства країни реєстрації не зобов’язаний складати/подавати, якийсь із вказаних у Додатку 1 до тендерної документації документів, такий учасник надає лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом учасника/уповноваженої особи учасника, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання вище зазначених документів».
Взагалі чи законна така вимога замовника щодо надання роз’яснень неподачі цих документів та ще й посилаючись на вимоги закону?
Окрім цього Замовник передбачив обов’язковим для учасників надавати серед інших такі документи:
«У складі тендерної пропозиції учасники повинні надати наступні документи: …
довідку(и), що видана(і) банківською(-ими) установою(-ми) про наявність поточного(-их) рахунку(-ів), що буде включений до договору за результатами даної закупівлі та про відсутність заборгованості за кредитами даної банківської установи, видану не раніше дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про дану закупівлю;
копії балансу та/або звіту про фінансові результати, за два останніх звітних періоди та останній звітний квартал з квитанціями про прийняття;
копію документу, який виданий Уповноваженим органом, що містить інформацію про власників цінних паперів, які володіють пакетом акцій 25 % та більше статутного капіталу. У разі, якщо усі власники цінних паперів володіють пакетом акцій, що становить менше 25% статутного капіталу, Учасник повинен надати довідку у довільній формі із зазначенням цього та копію підтверджуючого документу, який виданий уповноваженим органом. Зазначені документи повинні бути видані не раніше грудня 2018 р.
…Учасник, якого визначено Переможцем торгів повинен надати наступні документи: Чинний договір електропостачальника (учасника якого визнано переможцем торгів) про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, укладений з оператором системи розподілу Замовника на строк достатній для виконання зобов’язань за договором, надається Переможцем Замовнику на етапі укладання договору, але не пізніше ніж 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, на паперових носіях поштою або особисто за адресою, що вказана в тендерній документації.» – з цього випливає що договір про розподіл електричної енергії вимагається тільки від переможця закупівлі? Якщо так то це є дискримінаційною обставиною та вимагає усунення. –
«… Ненадання Переможцем вищезазначених документів зазначених в пункті 2 за встановленими замовником порядком, вимогами та строками встановленими тендерною документацією або якщо зміст, інформація, розрахунки в Специфікації будуть відрізнятися від змісту, даних тендерної пропозиції Переможця, Переможець вважається таким, що відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладання договору про закупівлю, а його тендерна пропозиція підлягає відхиленню.» – Дане положення означає, ненадання затребуваних документів рівносильне умисній відмові від підписання договору переможцем з усіма наслідками, які з цього випливають, в тому числі наслідків з приводу неповернення забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії!
Що суттєво може вплинути на фінансовий стан учасників, які внесуть свої забезпечення тендерних пропозицій.
Ми вбачаємо недоцільним надавати надмірну кількість додаткових непередбачених законом України документів, серед яких окрім цього можуть бути відомості які є комерційною таємницею учасників, та не можуть оприлюднюватись у додатках до тендерної пропозиції, недоліки та неточності в яких згодом можуть стати ймовірною підставою для відхилення тендерних пропозицій учасників які прагнуть добросовісно брати участь у тендері.
Передбачення даного пункту в такій редакції вказує на недобросовісність намірів Замовника, адже останній даними діями та надлишковим обсягом затребуваних документів може легко відсторонити не бажаного собі Учасника.
Просимо усунути вимоги замовника як такі, що не відповідають закону.
Розгорнути
Згорнути
«1. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.» – що відповідає абз 2, ч.2, ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Далі з тексту цієї ж примітки: –
«2. В разі, якщо учасник відповідно до норм чинного законодавства, або учасник-нерезидент відповідно до норм законодавства країни реєстрації не зобов’язаний складати/подавати, якийсь із вказаних у Додатку 1 до тендерної документації документів, такий учасник надає лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом учасника/уповноваженої особи учасника, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання вище зазначених документів».
Взагалі чи законна така вимога замовника щодо надання роз’яснень неподачі цих документів та ще й посилаючись на вимоги закону?
Окрім цього Замовник передбачив обов’язковим для учасників надавати серед інших такі документи:
«У складі тендерної пропозиції учасники повинні надати наступні документи: …
довідку(и), що видана(і) банківською(-ими) установою(-ми) про наявність поточного(-их) рахунку(-ів), що буде включений до договору за результатами даної закупівлі та про відсутність заборгованості за кредитами даної банківської установи, видану не раніше дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про дану закупівлю;
копії балансу та/або звіту про фінансові результати, за два останніх звітних періоди та останній звітний квартал з квитанціями про прийняття;
копію документу, який виданий Уповноваженим органом, що містить інформацію про власників цінних паперів, які володіють пакетом акцій 25 % та більше статутного капіталу. У разі, якщо усі власники цінних паперів володіють пакетом акцій, що становить менше 25% статутного капіталу, Учасник повинен надати довідку у довільній формі із зазначенням цього та копію підтверджуючого документу, який виданий уповноваженим органом. Зазначені документи повинні бути видані не раніше грудня 2018 р.
…Учасник, якого визначено Переможцем торгів повинен надати наступні документи: Чинний договір електропостачальника (учасника якого визнано переможцем торгів) про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, укладений з оператором системи розподілу Замовника на строк достатній для виконання зобов’язань за договором, надається Переможцем Замовнику на етапі укладання договору, але не пізніше ніж 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, на паперових носіях поштою або особисто за адресою, що вказана в тендерній документації.» – з цього випливає що договір про розподіл електричної енергії вимагається тільки від переможця закупівлі? Якщо так то це є дискримінаційною обставиною та вимагає усунення. –
«… Ненадання Переможцем вищезазначених документів зазначених в пункті 2 за встановленими замовником порядком, вимогами та строками встановленими тендерною документацією або якщо зміст, інформація, розрахунки в Специфікації будуть відрізнятися від змісту, даних тендерної пропозиції Переможця, Переможець вважається таким, що відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладання договору про закупівлю, а його тендерна пропозиція підлягає відхиленню.» – Дане положення означає, ненадання затребуваних документів рівносильне умисній відмові від підписання договору переможцем з усіма наслідками, які з цього випливають, в тому числі наслідків з приводу неповернення забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії!
Що суттєво може вплинути на фінансовий стан учасників, які внесуть свої забезпечення тендерних пропозицій.
Ми вбачаємо недоцільним надавати надмірну кількість додаткових непередбачених законом України документів, серед яких окрім цього можуть бути відомості які є комерційною таємницею учасників, та не можуть оприлюднюватись у додатках до тендерної пропозиції, недоліки та неточності в яких згодом можуть стати ймовірною підставою для відхилення тендерних пропозицій учасників які прагнуть добросовісно брати участь у тендері.
Передбачення даного пункту в такій редакції вказує на недобросовісність намірів Замовника, адже останній даними діями та надлишковим обсягом затребуваних документів може легко відсторонити не бажаного собі Учасника.
Просимо усунути вимоги замовника як такі, що не відповідають закону.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
22 жовтня 2019 18:23
Тендерним комітетом розглянуто вашу вимогу, та повідомляємо наступне:
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Замовником передбачено надання у складі тендерних пропозицій учасників довідок у довільній формі, а також інформації, яка надасть замовнику можливість оцінити потенційні ризики та можливості виконання такими учасниками у подальшому умов укладеного за результатами тендеру договору, а також, у разі необхідності, відповідно до вимог частини сьомої статті 28 Закону звернутися за підтвердженням відповідної інформації, наданої учасниками у складі тендерних пропозицій.
Вимога щодо зазначення учасником законодавчих підстав ненадання документів, що не передбачені законодавством для таких учасників передбачення з метою недопущення не подання учасниками певних документів, які для таких учасників передбаченні чинним законодавством.
Щодо необхідності надання учасниками передбачених тендерною документацією документів (договір електропостачальника про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії; довідку(и), що видана(і) банківською(-ими) установою(-ми) про наявність поточного(-их) рахунку(-ів) та про відсутність заборгованості за кредитами даної банківської установи; копії балансу та/або звіту про фінансові результати; копію документу, що містить інформацію про власників цінних паперів тощо), недоцільності на думку автора вимоги/скарги надання учасником таких документів і наявності дискримінаційних ознак, у тому числі через наявність в них відомостей, які є комерційною таємницею, повідомляємо наступне.
По-перше, всі документи, що передбачені умовами тендерної документації учасники, а також потенційні учасники-переможці можуть безперешкодно отримати у строк, який значно є меншим за строк, передбачений для подачі тендерних пропозицій відповідно до умов оголошення поточної тендерної процедури, а також у строк від дати оголошення інформації про намір укласти договір до безпосередньої дати укладення договору.
По-друге, автор відповідної вимоги/скарги не наводить жодного аргументу чи обґрунтування щодо наявності дискримінаційних вимог у тендерній документації, а також законодавчо встановлених обмежень щодо отримання відповідних документів учасником або неможливості їх надання у складі тендерної пропозиції.
По-третє, наявність в тендерній документації відповідних вимог щодо надання у складі тендерних пропозицій учасниками інформації та документів передбачена з метою забезпечення максимальної прозорості здійснення такої закупівлі, у тому числі при виборі учасника-переможця, а також для забезпечення здійснення громадського контролю через вільний доступ до всієї інформації про учасників та потенційних переможців такого тендеру.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Замовником передбачено надання у складі тендерних пропозицій учасників довідок у довільній формі, а також інформації, яка надасть замовнику можливість оцінити потенційні ризики та можливості виконання такими учасниками у подальшому умов укладеного за результатами тендеру договору, а також, у разі необхідності, відповідно до вимог частини сьомої статті 28 Закону звернутися за підтвердженням відповідної інформації, наданої учасниками у складі тендерних пропозицій.
Вимога щодо зазначення учасником законодавчих підстав ненадання документів, що не передбачені законодавством для таких учасників передбачення з метою недопущення не подання учасниками певних документів, які для таких учасників передбаченні чинним законодавством.
Щодо необхідності надання учасниками передбачених тендерною документацією документів (договір електропостачальника про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії; довідку(и), що видана(і) банківською(-ими) установою(-ми) про наявність поточного(-их) рахунку(-ів) та про відсутність заборгованості за кредитами даної банківської установи; копії балансу та/або звіту про фінансові результати; копію документу, що містить інформацію про власників цінних паперів тощо), недоцільності на думку автора вимоги/скарги надання учасником таких документів і наявності дискримінаційних ознак, у тому числі через наявність в них відомостей, які є комерційною таємницею, повідомляємо наступне.
По-перше, всі документи, що передбачені умовами тендерної документації учасники, а також потенційні учасники-переможці можуть безперешкодно отримати у строк, який значно є меншим за строк, передбачений для подачі тендерних пропозицій відповідно до умов оголошення поточної тендерної процедури, а також у строк від дати оголошення інформації про намір укласти договір до безпосередньої дати укладення договору.
По-друге, автор відповідної вимоги/скарги не наводить жодного аргументу чи обґрунтування щодо наявності дискримінаційних вимог у тендерній документації, а також законодавчо встановлених обмежень щодо отримання відповідних документів учасником або неможливості їх надання у складі тендерної пропозиції.
По-третє, наявність в тендерній документації відповідних вимог щодо надання у складі тендерних пропозицій учасниками інформації та документів передбачена з метою забезпечення максимальної прозорості здійснення такої закупівлі, у тому числі при виборі учасника-переможця, а також для забезпечення здійснення громадського контролю через вільний доступ до всієї інформації про учасників та потенційних переможців такого тендеру.
Номер вимоги: UA-2019-10-04-000526-c.b4
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВ "Одеська обласна енергопостачальна компанія" (ТОВ "ООЕК"), Код ЄДРПОУ:42114410
Дата подання: 18 жовтня 2019 15:40
Тендернї пропозиції
Просимо усунути суттєву неточність ТД в частині дії в часі тендерних пропозицій учасників з моменту їх розкриття (кількість днів суперечить по тексту ТД зустрічається 91 день та 120 днів).
Таким чином, вимоги Документації Замовника порушують принцип недискримінації учасників, а також принципи об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, добросовісної конкуренції серед учасників, що передбачені ст. 3 Закону. Зазначені вимоги повинні бути виключені з тексту Документації.
Розгорнути
Згорнути
Таким чином, вимоги Документації Замовника порушують принцип недискримінації учасників, а також принципи об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, добросовісної конкуренції серед учасників, що передбачені ст. 3 Закону. Зазначені вимоги повинні бути виключені з тексту Документації.
Рішення замовника: Вимога задоволена
22 жовтня 2019 18:24
За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо наступне.
З урахуванням зазначених Вами зауважень, тендерним комітетом ОФ ДП «АМПУ» будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації. Перелік змін та тендерна документація у новій редакції будуть оприлюднені в електронній системі закупівель у відповідності до чинного законодавства.
З урахуванням зазначених Вами зауважень, тендерним комітетом ОФ ДП «АМПУ» будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації. Перелік змін та тендерна документація у новій редакції будуть оприлюднені в електронній системі закупівель у відповідності до чинного законодавства.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2019-10-04-000526-c.a5
Статус:
Відмовлено в задоволенні
Скаржник: ТОВ "Одеська обласна енергопостачальна компанія" (ТОВ "ООЕК"), Код ЄДРПОУ:42114410
Дата подання: 30 жовтня 2019 13:15
Дата подання: 30 жовтня 2019 13:15
СКАРГА НА УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Оскаржуються вимоги тендерної документації замовника Одеської філії Державного підприємства «Адміністрація морських портів», код ЄДРПОУ 38728457 на закупівлю електричної енергії за кодом ДК 021:2015 09310000-5 (Електрична енергія).
Підстава подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі: Товариство з обмеженою відповідальністю «Одеська обласна енергопостачальна компанія» (далі – ТОВ «ООЕК») є постачальником електричної енергії в Україні та діє на підставі ліцензії, розглядає можливість участі у процедурі закупівлі. Проте, певні дискримінаційні умови тендерної документації та бездіяльність замовника з приводу неусунення порушень зазначених в тендерній документації після надання нами вимог щодо такого усунення, позбавляють такої можливості нас як ймовірного учасника закупівлі.
Обгрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів ТОВ «ООЕК» з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника ОФ ДП «АМПУ».
Замовником Одеською філією ДП «Адміністрація морських портів» (далі по тексту Одеська філія ДП «АМПУ», або замовник) оголошено закупівлю електричної енергії (ідентифікатор закупівлі UA-2019-10-04-000526-c).
18.10.2019 нами було направлено вимоги та звернення за роз’ясненнями до замовника щодо вимог Тендерної документації (надалі по тексту ТД), які не відповідають закону України «Про публічні закупівлі» (в тексті Закон). Проте станом на даний час дані вимоги розглянуті та відхилені зі сторони замовника, а деякі з них неналежно враховані в якості внесення змін в тендерну документацію.
24.10.2019 року замовником опубліковано тендерну документацію в новій редакції, а також опубліковано зміни в тендерну документацію в якості окремого документа. Проте такі зміни зовсім не усувають виявлених порушень законодавства.
ПОРУШЕННЯ 1. Перш за все, звертаємо увагу на те, що в умовах ТД (та й у проекті договору) міститься дискримінаційне, та таке, що не відповідає вимогам законодавства, положення з приводу – можливості замовника відстрочки платежу за спожиту електроенергію до 90 днів від дати підписання актів приймання-передачі електричної енергії за відповідний розрахунковий період; – яке в цілому часто використовується замовниками та ймовірно покликане, щоб зменшити конкуренцію участі у торгах.
Нами опубліковано вимогу щодо усунення замовником даного положення тендерної документації, як такого, що не відповідає вимогам Закону, на що замовник відповів: що таке його формулювання «передбачає можливість, а не обов’язок відстрочки платежу за спожиту електроенергію до 90 днів, та у разі відсутності вільних обігових коштів у замовника через недостатній обсяг отриманих доходів від фінансово-господарської діяльності замовник має право використати відповідну умову проекту договору з метою забезпечення власної стабільної діяльності» – з тексту відповіді на вимогу.
Необхідно зазначити, згідно законодавства, яким регулюється постачання електричної енергії, а саме п.4.7 Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ) затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (скорочено НКРЕКП) від 14.03.2018р. № 312 оплата електричної енергії здійснюється споживачем виходячи з умов відповідного договору про постачання електричної енергії і може, зокрема, бути у формі: 1) планових платежів з наступним перерахунком (остаточним розрахунком), що проводиться за фактично відпущену електричну енергію згідно з даними комерційного обліку; 2) попередньої оплати з остаточним розрахунком, що проводиться за фактично відпущену електричну енергію згідно з даними комерційного обліку; 3) оплати за фактично відпущену електричну енергію відповідно до даних комерційного обліку. Тобто, зазначеною Постановою передбачено, що у Договорі про постачання (у нашому випадку в договорі про закупівлю) електричної енергії повинно бути зазначено порядок оплати.
У Додатку № 4 до проекту Договору про закупівлю передбачено, що орієнтовний графік оплати за товар узгоджується та заповнюється під час укладання договору. Відповідно до умов тендерної пропозиції, учасник повинен надати згоду з умовами запропонованого договору. Тендерні пропозиції подаються учасниками у відповідності до умов тендерної документації, в тому числі щодо згоди з умовами проекту договору, зокрема в частині визначеного в п.5.1 порядку оплати. Тендерні пропозиції, що не відповідають умовам відразу тендерної пропозиції відхиляються замовником на підставі п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі». Не маючи чіткого уявлення про порядок оплати за товар, учасник не має можливості надати відповідну згоду з умовами договору. Відтак необхідно внести відповідні зміни до тендерної документації, та визначити у Додатку № 4 належний порядок оплати за товар в пропонованому проекті договору. Порядок оплати за товар є істотною умовою цього договору та не може бути неналежно визначеним.
Зокрема за такими вимогами ТД з приводу відстрочки платежів за спожиту (закупівлю оголошено на два місяці – листопад і грудень 2019 року) учасник закупівлі, визнаний переможцем добровільно повинен погодитися, що за спожиту електроенергію, для прикладу за грудень, останній отримає повну оплату в березні 2020 року.
Також варто зауважити, що кожен із потенційних учасників, в тому числі ТОВ «ООЕК» є електропостачальниками, та закуповують заздалегідь електроенергію на ринку для подальшого постачання її споживачам, та розраховуються наперед (підкреслимо, що закупівлю оголошено на суму 10 927 999,20 UAH без ПДВ). Будь який електропостачальник відповідно до положень Закону України «Про ринок електричної енергії» та ПРРЕЕ має право на отримання авансових платежів в якості оплати за спожиту електричну енергію та для належного функціонування і діяльності на ринку електричної енергії. Відповідно таке відтермінування замовнику оплат за спожиту електроенергію не лише порушує вимоги закону щодо своєчасного розрахунку, а й зменшує конкуренцію у торгах, адже такі умови є невигідними для фінансово-господарської діяльності будь якого учасника, та спричинятиме наявність дебіторської заборгованості та в тій чи іншій мірі впливатиме на економіку учасника.
ТД визначає, що орієнтований графік оплати за товар (додаток 4 до договору про закупівлю) заповнюється під час укладання договору. Це положення використовується для того, щоб у разі перемоги у торгах «своїм учасником-переможцем» відстрочка оплати надавалась для прикладу в 1 день, а для «не свого учасника-переможця у торгах» можна було б визначити термін в 89 днів.
Справедливості ради варто підкреслити, що за результатом аналізу проведених раніше процедур висвітлених у вільному доступі в prozorro замовник раніше у положеннях тендерної документації та проектах договорів про закупівлю товарів, робіт чи послуг не передбачав відстрочки оплати за поставлений товар.
Таке положення тендерної документації з приводу відтермінування оплати закупівлі повинно змінено, на хоча б менший термін, для прикладу замість «до 90 днів» замінити на «до 30 днів» та за конкретно визначеним графіком у Додатку № 4 де буде передбачено належний порядок оплати за товар в пропонованому проекті договору. Адже в даній редакції є таким, що суперечить законодавству України у сфері постачання електричної енергії, та є дискримінаційною умовою для учасника (постачальника), не відповідає принципам добросовісної конкуренції, порушує принцип недискримінації учасників, та законності щодо умов договору.
Також з проаналізованих даних випливає, що у ДП «АМПУ» до теперішнього часу відсутній затверджений та опублікований у встановленому законом порядку фінансовий план. ТОВ «ООЕК» як потенційний учасник, зверталось до замовника із вимогами у порядку передбаченому системою prozorro. На що замовник відповів, що відсутність такого фінансового плану не є причиною для несплати за електричну енергію. Одеська філія ДП «АМПУ» не заперечує, що у підприємства відсутні чітко визначені видатки на оплату електричної енергії. Відтак замовник не може оголошувати закупівлю на постачання електричної енергії на суму 10 927 999,20 UAH без ПДВ за відсутності у нього передбачених на це видатків.
Повторимось, нами було направлено вимогу усунути зазначені неточності у тендерній документації, на що вимогу учасника було відхилено замовником. Таким чином вищезазначеними діями та бездіяльністю зі сторони замовника ОФ ДП «АМПУ» порушено права ТОВ «ООЕК» як потенційного учасника закупівлі.
ПОРУШЕННЯ 2. Зокрема розділом ІІІ. Тендерної документації – Інструкція з підготовки тендерної пропозиції у пункті 1 передбачено:
«У складі тендерної пропозиції учасник (керівник учасника юридичної особи/ особа, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі/ ФОП/ уповноважена особа на підписання тендерної пропозиції) надає лист-згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних за формою згідно Додатку 3.2. до тендерної документації».
У додатку 3.2. ТД наявний бланк листа-згоди, згідно тексту якого слідує:
«відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» надаю згоду ОФ ДП «АМПУ» на обробку моїх персональних даних (збирання, реєстрація, накопичення, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, використання, поширення, розповсюдження, реалізація, передача третім особам, знеособлення, знищення) з метою оформлення документів…, для досягнення зазначених цілей.
Зобов’язуюсь у разі зміни моїх персональних даних надавати до ОФ ДП «АМПУ» (відповідальній особі) уточнену достовірну інформацію та оригінали відповідних документів для оновлення моїх персональних даних протягом дії правовідносин між мною та ОФ ДП «АМПУ».
Відповідно дана вимога не є законною, тим більше на етапі участі в закупівлі, адже між ДП «АМПУ» та учасником, а саме між керівником учасника юридичної особи/ особи, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі/ уповноваженою особою на підписання тендерної пропозиції жодних правовідносин до моменту укладання договору не виникає.
Замовник на нашу вимогу про усунення даного незаконного положення ТД відповів, що будуть внесені зміни в тендерну документацію, проте, належних змін так і внесено не було. Натомість замовник додав наступні положення:
«Зобов’язуюсь у разі зміни моїх персональних даних надавати до ОФ ДП «АМПУ» (відповідальній особі) уточнену достовірну інформацію та оригінали відповідних документів для оновлення моїх персональних даних протягом дії правовідносин між мною та ОФ ДП «АМПУ».*
* не вказується особою, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури заукпівлі, якщо таку особу не уповноважено підписувати договір за результатами закупівлі».
ТОВ «ООЕК» як потенційний учасник вважає незаконним покладення замовником ОФ ДП «АМПУ» обов’язку, з приводу: «надання саме учасником, а не переможцем закупівлі згоди «відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» від посадової особи на обробку персональних даних (а також збирання, реєстрація, накопичення, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, використання, поширення, розповсюдження, реалізація, передача третім особам, знеособлення, знищення таких даних) з метою оформлення документів…, для досягнення зазначених цілей» – (з тексту ТД). Також незаконною є вимога замовника з приводу обов’язку посадових осіб учасника щодо надання згоди на передачу третім особам, знеособлення та знищення таких даних, та незаконним є покладення обов’язку відповідальної особи від учасника з приводу надання у разі зміни персональних даних надання уточнюючої інформації щодо цих даних ОФ ДП «АМПУ», адже така згода не повинна вимагатися на етапі надання тендерних пропозицій учасниками.
ОФ ДП «АМПУ» порушив наше право як учасника в частині незадоволення законної вимоги щодо усунення положення тендерної документації, яке не відповідає закону. Тобто, нашу вимогу щодо усунення з тендерної документації дискримінаційного та такого, що не відповідає вимогам закону Листа-згоди на обробку персональних даних посадових осіб учасника закупівлі неналежно змінено. Зокрема викладення ОФ ДП «АМПУ» Листа у новій редакції за своєю суттю не усуває такого порушення та не вирішує ситуацію. Необхідно прибрати таке положення тендерної документації.
ПОРУШЕННЯ 3. Наступною вимогою про усунення порушення, з якою зверталось ТОВ «ООЕК» є положення примітки до додатку 1 до ТД вказано:
«1. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.» – що відповідає абз 2, ч.2, ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Далі з тексту цієї ж примітки: –
«2. В разі, якщо учасник відповідно до норм чинного законодавства, або учасник-нерезидент відповідно до норм законодавства країни реєстрації не зобов’язаний складати/подавати, якийсь із вказаних у Додатку 1 до тендерної документації документів, такий учасник надає лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом учасника/уповноваженої особи учасника, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання вище зазначених документів».
Вимога замовника щодо надання роз’яснень неподачі цих документів та ще й посилаючись на вимоги закону є незаконною. Подача вказаних документів є обов’язковою відповідно до вимог тендерної документації. Адже згідно ч.2 Розділу 5 ТД зазначено – ненадання (не завантаження до електронної системи закупівель) Учасником будь-якого документу який передбачений тендерною документацією призведе до відхилення тендерної пропозиції. Відповідно неподача вказаних документів до складу тендерної пропозиції стане підставою для відхилення її замовником. Незрозумілим вимога щодо надання такого листа роз’яснення із посиланням на норми закону, і чи наявність такого листа роз’яснення дасть можливість допустити такого суб’єкта до участі в закупівлі? Адже, і так Законом визначено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Тобто, така вимога замовника у тендерній документації з приводу покладення обов’язку на учасника щодо дачі роз’яснень та аргументації причин неподачі документів, які й так не передбачені для останніх в силу Закону та ще й посилаючись на вимоги законодавства є незаконною, і повинна бути виключеною.
Аналогічно, ТОВ «ООЕК» зверталося до замовника з приводу виключення даного положення тендерної документації. На що замовник прийняв рішення – вимогу не задовольняти. Це знову ж таки, вказує на порушення ОФ ДП «АМПУ» законодавства у сфері закупівель.
ПОРУШЕННЯ 4. У Розділі 5 ТД в частині 2 замовник визначив: «У разі, не завантаження форми «загальна тендерна пропозиція» відповідно до Додатку 3 до тендерної документації, або виявлення арифметичних помилок, а також якщо ціна пропозиції, що зазначена в наданій за результатами аукціону тендерній пропозиції Учасника, відрізняється від ціни, зазначеної в екранних формах електронної системи закупівель, розцінюється Замовником як відмова переможця торгів, від підписання договору про закупівлю та відхиляється Замовником на підставі частини один статті тридцять Закону – відмова переможця торгів від підписання договору про закупівлю.
Відповідно до вимог форми «загальна тендерна пропозиція» відповідно до Додатку 3 остання подається учасником закупівлі.
Доцільно зауважити, що ст. 25 Закону передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним критеріям, вимогам ст. 17 і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів.
Замовник у своїй ТД прописав інші форми і способи подання тендерних пропозицій (див. Додаток 3 та Додаток 3.1 ТД), які не відповідають Закону, та ще й встановив «фактичну відповідальність» за неподання тендерної пропозиції у визначеній ним незаконній формі.
Відповідальність за неподання таких «письмових» форм тендерних пропозицій замовник визначив в тендерній документації шляхом втрати забезпечення тендерної пропозиції (зокрема у Розділі 5 ТД в частині 2). Дана вимога тендерної документації означає фактично: ненадання затребуваних документів, а саме не завантаження в систему учасником форми «загальна тендерна пропозиція» рівносильне умисній відмові від підписання договору переможцем з усіма наслідками, які з цього випливають, в тому числі наслідків з приводу неповернення забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії!
Такі наслідки суттєво можуть вплинути на фінансовий стан учасників, зокрема і ТОВ «ООЕК» як потенційного учасника, який внесе своє забезпечення тендерної пропозиції, у вигляді втрати такого забезпечення у розмірі 220 000 грн., у разі не завантаження учасником визначеної форми тендерної пропозиції.
Передбачення даного пункту в такій редакції вказує на недобросовісність намірів Замовника, адже останній даними діями може легко відсторонити не бажаного собі Учасника, а також незаконно привласнити собі кошти від забезпечення тендерної пропозиції, прирівнявши наслідки ненадання учасником форми визначеної у Додатком 3 до наслідків відмови переможця від підписання договору.
Знову ж таки таку вимогу ТОВ «ООЕК» з приводу усунення зазначених порушень замовником відхилено.
Таким чином, вимоги Документації Замовника порушують принцип недискримінації учасників, а також принципи об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, добросовісної конкуренції серед учасників, що передбачені ст. 3 закону України «Про публічні закупівлі». Зазначені вимоги повинні бути виключені з тексту Тендерної Документації замовника.
На підставі викладеного, керуючись ст. 1, 3,5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», –
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника усунути вищевказані дискримінуючи, незаконні, такі що порушують принцип конкуренції вимоги передбачені Тендерною документацією (від 24.10.2019р.), та привести Тендерну документацію на закупівлю: «Електрична енергія» за кодом ДК 021:2015 09310000-5 (Електрична енергія) у відповідність із вимогами чинного законодавства, шляхом внесення Змін до тендерної документації, а саме:
- Усунути дискримінаційні положення розділі «Інше» Додатку 2 до тендерної документації та проекті договору про закупівлю у розділі 5 (для учасника, що згідно умов його пропозиції), а саме: "Розрахунки можуть здійснюватися з відстрочкою платежу до 90 днів від дати підписання Сторонами Актів приймання-передачі електричної енергії за відповідний розрахунковий період" та викласти у тендерній документації замовника в наступній редакції: "Розрахунки можуть здійснюватися з відстрочкою платежу до 30 днів від дати підписання Сторонами Актів приймання-передачі електричної енергії за відповідний розрахунковий період". Визначити у Додатку № 4 до пропонованого проекту договору належний порядок оплати за товар.
- У тендерній документації, Замовнику усунути вимогу надання такого, що не відповідає вимогам закону Листа-згоди на обробку персональних даних (також знеособлення, зміни та знищення) в передбаченій редакції саме учасником закупівлі.
- Замовнику у примітці до додатку 1 до ТД усунути вимогу надання учасником листа-роз’яснення в довільній формі, за підписом учасника/уповноваженої особи учасника, в якому повинні бути зазначені законодавчі підстави ненадання вище зазначених документів, які не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, та не повинні подаватися ними у складі тендерної пропозиції, як такої, що не відповідає вимогам Закону.
- Замовнику у Розділі 5 ТД в частині 2 усунути положення «У разі, не завантаження форми «загальна тендерна пропозиція» відповідно до Додатку 3 до тендерної документації, або виявлення арифметичних помилок, а також якщо ціна пропозиції, що зазначена в наданій за результатами аукціону тендерній пропозиції Учасника, відрізняється від ціни, зазначеної в екранних формах електронної системи закупівель, розцінюється Замовником як відмова переможця торгів, від підписання договору про закупівлю та відхиляється Замовником на підставі частини один статті тридцять Закону – відмова переможця торгів від підписання договору про закупівлю». Оскільки форма «загальна тендерна пропозиція» відповідно до Додатку 3 подається учасником закупівлі. Форма подання тендерної пропозиції у вигляді завантаження окремого файлу не відповідає вимогам Закону встановленому для тендерних пропозицій.
3. Надати Замовнику строк не більше 10 робочих днів для внесення вищевказаних змін. З метою недопущення дискримінації учасників – зобов’язати Замовника детально роз’яснити зміни, які він буде вносити та з якою метою вони будуть вноситись.
4. У випадку неможливості усунення цих порушень – на підставі п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» зобов’язати Замовника Одеську філії ДП «Адміністрація морських портів» відмінити торги (аукціон).
Всі документи, на які є посилання в цій скарзі, опубліковані на сайті Prozorro та є у загальному доступі.
Додаток: платіжне доручення № 1001280 від 29.10.2019 р про сплату за подання скарги із відміткою про зарахування коштів до бюджету, підписаного керівником та головним бухгалтером банківської установи у розмірі 5000,00 грн.
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Відмовлено в задоволенні
Прийнято до розгляду: 04 листопада 2019 22:13
рішення від 04.11.2019 № 15896 +лист замовнику.pdf
Дата публікації: 04 листопада 2019 22:12
Повідомлення про перенесення дати розгляду скарги UA-2019-10-04-000526-c.a5.pdf
Дата публікації: 15 листопада 2019 19:34
Інформація про резолютивну частину рішення від 18.11.2019 № 16859.pdf
Дата публікації: 19 листопада 2019 16:42
рішення від 18.11.2019 № 16859.pdf
Дата публікації: 21 листопада 2019 23:10
Протокол розгляду тендерних пропозицій
Переглянути / друкувати протокол
розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення PDF ●
HTML
Дата публікації
: 22 листопада 2019
Найменування: | Одеська філія Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (Адміністрація Одеського морського порту) |
Код ЄДРПОУ: | 38728457 |
Місцезнаходження: | 65026, Україна, Одеська обл., Одеса, ПЛОЩА МИТНА, будинок 1 |
Учасник | Документи | Рішення |
---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОДЕСЕНЕРГОТРЕЙД" | Документи |
Відхилено
Документи
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ"ПРОМ ЕЛЕКТРО СЕРВІС" | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
ТОВ "ЦЕНТРАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ" | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 28 листопада 2019 16:03
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТРАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ" |
10 700 000,00
UAH
|
10 700 000,00
UAH
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ"ПРОМ ЕЛЕКТРО СЕРВІС" |
10 927 963,50
UAH
|
10 927 963,50
UAH
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТРАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ" #34191239 |
Переможець |
10 700 000,00
UAH
|
28 листопада 2019 17:19
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
24 січня 2020 16:26
|
Електронний підпис | зміни до договору |
11 грудня 2019 17:57
|
2714-В-ОДФ-19_1 (1).pdf | зміни до договору |
11 грудня 2019 17:57
|
Електронний підпис | укладений |
09 грудня 2019 17:29
|
2714-В-ОДФ-19.pdf | укладений |
09 грудня 2019 17:29
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 11 грудня 2019 |
Дата публікації змін до договору: | 11 грудня 2019 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зменьшено обсяг закупівлі, а саме: кількість товару після внесення змін становить 5 000 000 кВт*год, зменьшено суму договору, а саме: сума договору після внесення змін становить 10 000 000 грн. без ПДВ |
Номер договору про закупівлю: | 2714-В-ОДФ-19 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |