Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Гідроксихлорид алюмінію (коагулянт)
Очікувана вартість
266 199,12 UAH
UA-2019-09-14-000034-a e58010c4c89c4c609fdeff30037160a0
Відкриті торги    Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Мотрончук Андрій Петрович

+380566760480 apmotr@gmail.com

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Міське комунальне підприємство "Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства"
Код ЄДРПОУ: 03341351
Місцезнаходження: 53300, Україна , Дніпропетровська обл., місто Покров, вулиця Заводська, 2
Контактна особа: Мотрончук Андрій Петрович
+380566760480
apmotr@gmail.com
Категорія: Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 14 вересня 2019 16:53
Звернення за роз’ясненнями: до 20 вересня 2019 16:57
Оскарження умов закупівлі: до 26 вересня 2019 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 30 вересня 2019 16:57
Початок аукціону: 01 жовтня 2019 13:37
Очікувана вартість: 266 199,12 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 1 331,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,50%

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Товари


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини


Більш докладно в тендерній документації
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
22 т
Гідроксихлорид алюмінію (коагулянт)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 53300, Україна, Дніпропетровська область, місто Покров, вулиця Заводська-2
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2019
ДК 021:2015: 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Поставка товару Пiсляоплата 60 Банківські 100

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
14 вересня 2019 16:55
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
14 вересня 2019 16:53
ТД(гідроксихлорид алюмінію)-2.doc

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2019-09-14-000034-a.b1
Статус:
Розгляд припинено
Скаржник: ТОВ "ЕНВІРОТЕХ-ІНЖИНІРІНГ", Код ЄДРПОУ:40229151
Дата подання: 25 вересня 2019 17:14
Скарга на дії Замовника
СКАРГА на дії Замовника Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, 14 вересня 2019 року Замовником - Міським комунальним підприємством "Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" по закупівлі UA-2019-09-14-000034-a оприлюднено документ «ТД(гідроксихлорид алюмінію)-2.doc», який містить вимоги тендерної документації. Товариство з обмеженою відповідальністю «Енвіротех-Інжинірінг» виявило бажання прийняти участь у закупівлі, однак ознайомившись із змістом тендерної документації Замовника, вважаємо, що вимоги тендерної документації до учасників є дискримінаційними та такими, що штучно обмежують конкурентне середовище. А тому, позбавляють можливості наше товариство бути обраним переможцем закупівлі та порушують наші права як потенційного учасника. Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» та унеможливлюють його участь в закупівлі. Дискримінаційні вимоги полягають у наступному: Відповідно до п. 1.1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну та завантаження файлу(ів), який(і) повинен(ні) містити: довідка(и) не раніше, ніж десятиденної давнини по відношенню до дати розкриття тендерних пропозицій, видана(і) банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточних рахунків, їх стан (залишок коштів на рахунках) та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитами. Банківська таємниця – це інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відомою банку у процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним чи третім особам при наданні послуг банку (ч. 1 ст. 60 ЗУ «Про банки і банківську діяльність»). Інформація щодо юридичних та фізичних осіб, яка містить банківську таємницю, розкривається банками: 1) на письмовий запит або з письмового дозволу відповідної юридичної чи фізичної особи (ч. 1 ст. 62 ЗУ «Про банки і банківську діяльність»). Отже, вимога щодо надання довідки про стан поточних рахунків (залишок коштів на рахунках) порушує банківську таємницю та вимоги Закону України «Про банки і банківську діяльність». Наявність коштів на рахунках за встановлений час (не раніше, ніж десятиденної давнини по відношенню до дати розкриття тендерних пропозицій) не демонструє господарську та фінансову спроможність потенційного учасника, та не має жодного відношення до кількісних чи якісних характеристик предмета закупівлі. Фінансова спроможність може бути підтверджена балансами та фінансовими звітами або іншими документами, а не довідкою з банку про наявність коштів. ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» не має наміру розголошувати банківську таємницю. А тому, ненадання такої довідки буде суто формальною причиною для дискваліфікації нашого підприємства. Частиною 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація повинна містити: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. А тому, вищезазначена вимога не відповідає положенням Закону України «Про банки і банківську діяльність» і ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до п. 6.2 Технічного завдання Додатку 4 тендерної документації учасник повинен надати в складі своєї пропозиції документи (скановані копії), які підтверджують відповідність транспортних засобів, якими буде здійснюватись перевезення Товару протягом дії договору у 2019 році, вимогам статті 19 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів» (свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів). Свідоцтва мають відповідати встановленим законодавством стандартам (типовим формам, зразкам) та мають бути чинними протягом дії договору у 2019 році. Порушенням умов тендерної документації вважатиметься надання Учасниками свідоцтв, термін дії яких закінчився на момент подання тендерних пропозицій, або свідоцтв, які не відповідають вимогам Порядку видачi та оформлення свiдоцтв про допущення транспортних засобiв до перевезення визначених небезпечних вантажів, який затверджено Наказом Мiнiстерства внутрiшнiх справ України від 04.08.2018 №656 та зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 11.09.2018р. за №1042/32494. Відповідно до п. 9 розділу ІІ Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, затв. Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656 за результатами перевірки посадова особа СЦ видає/продовжує засвідчене підписом та печаткою СЦ Свідоцтво. Свідоцтво видається/продовжується власникові транспортного засобу, перевізнику або уповноваженій ним особі не пізніше десяти робочих днів після реєстрації заяви у СЦ. В п. 6.3 Технічного завдання Додатку 4 тендерної документації передбачено, що якщо Учасник не має власних транспортних засобів для перевезення Товару, він повинен надати в електронному вигляді скановані договори оренди таких транспортних засобів або договори перевезення (експедиції тощо), за якими інші суб’єкти господарювання (перевізники, експедитори тощо) надаватимуть Учаснику послугу з перевезення Товару для потреб Замовника. Тобто, п. 6.2 та 6.3 технічного завдання є взаємопов’язаними, однак зводяться до неоднозначного трактування його умов. Пункт 6.2 технічного завдання передбачає надання свідоцтв про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів, при цьому не зазначено хто має надати такі свідоцтва власник транспортного засобу чи перевізник. При цьому, в п. 6.3 технічного завдання встановлено, що у разі відсутності власних транспортних засобів учасник повинен надати договір оренди чи перевезення. А тому, сформовані вимоги в тендерній документації зводяться до неоднозначного трактування її вимог та позбавляє ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» підготувати тендерну пропозиції без її порушень. Крім того, Замовник не є уповноваженим органом надавати оцінку свідоцтвам про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів на відповідність Порядку видачi та оформлення свiдоцтв про допущення транспортних засобiв до перевезення визначених небезпечних вантажів, який затверджено Наказом Мiнiстерства внутрiшнiх справ України від 04.08.2018 №656 та зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 11.09.2018р. за №1042/32494. Так як, даним порядком затверджено лише зразок свідоцтва, а не типову форму (п. 9 даного порядку). Відповідно до п. 3 Технічного завдання Додатку 4 тендерної документації метою надання Учасниками копій звітів (актів) є порівняння технічних та якісних характеристик Товарів, запропонованих Учасниками для участі в торгах, при їх застосуванні в умовах Замовника, на стадії розгляду тендерних пропозицій Учасників (щодо відповідності пропозицій вимогам тендерної документації) для обрання найбільш економічно вигідної для Замовника пропозиції та дотримання принципу добросовісної конкуренції серед Учасників торгів. Під час обрання переможця торгів Замовник враховує результати порівняння якісних та інших технічних характеристик запропонованих для участі в торгах Товарів на підставі звітів (актів), при цьому перевага надається пропозиції Товару, якісні та інші технічні характеристики якого відповідають принципам максимальної економії і ефективності в інтересах Замовника (кращі показники якості очищеної води або менша кількість (дозування) Товару при його застосуванні). Отже, Документацією передбачено право Замовника закупівлі порівнювати технічні та якісні характеристики запропонованого товару Учасниками, що відображається в звіті (акті) виробничих (промислових) випробувань. При цьому, перевага надається пропозиції Товару, якісні та інші технічні характеристики якого відповідають принципам максимальної економії і ефективності в інтересах Замовника (кращі показники якості очищеної води або менша кількість (дозування) Товару при його застосуванні). Критерії оцінки та порівнянь показників запропонованого товару відсутні, що зводиться до порушення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель та розвитку добросовісної конкуренції. Однак, п. 1 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації єдиним критерієм оцінки для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції є ціна тендерної пропозиції учасника, розрахована з урахуванням вимог чинного законодавства щодо сплати податків і зборів, зокрема враховуючи вимоги чинного законодавства щодо сплати ПДВ (у разі, якщо у часник звільнений від сплати ПДВ або предмет закупівлі не підлягає оподаткуванню ПДВ, ціна тендерної пропозиції вказується, а у подальшому і оцінюється без ПДВ). Таким чином, право Замовника порівнювати технічні та якісні характеристики запропонованого товару Учасників не відповідає критеріям оцінки тендерних пропозицій. Крім того, Документацією визначено технічні та якісні характеристики товару, а тому кращі показники товару не можуть слугувати підставою для відхилення тендерної пропозиції. При цьому, Замовником порушується порядок оцінки тендерних пропозицій так як необхідно розпочинати з оцінки найбільш економічно вигідної пропозиції, і лише у разі відхилення такої пропозиції Замовник має право перейти до розгляду наступної пропозиції. Найбільш економічно вигідна пропозиція - пропозиція, що визнана найкращою за результатами оцінки тендерних пропозицій відповідно до статті 28 цього Закону Згідно з ч. 2, 4 ст. 28 Закону до початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників. У разі якщо крім ціни установлені інші критерії оцінки до початку електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично, відповідно до методики оцінки, установленої замовником в тендерній документації, визначаються показники інших критеріїв оцінки та приведена ціна, після чого розкривається інформація про приведену ціну та перелік усіх приведених цін пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників. Під час проведення електронного аукціону в електронній системі відображаються значення ціни пропозиції учасника та приведеної ціни. 4. Після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель. У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною. Законом про публічні закупівлі та критеріями визначення переможця Директиви 2014/24/EU Європейського парламенту і ради ЄС 26 лютого 2014 про державні закупівлі передбачено, що Замовник розглядає тендерну пропозицію учасника, яка є найбільш економічна вигідна, у разі дискваліфікації такої, наступну з переліку учасників Отже, встановлена в документації методика оцінки тендерних пропозицій може порушити право ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» на об’єктивну оцінку тендерної пропозиції та спричини зловживання з боку замовника закупівлі. Замовником в Документації не дотримано вимоги ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінації учасників. Крім того, ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація повинна містити: зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій. В тендерній документації зазначено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій 27.09.2019р. 20:00, а електронному майданчику закупівель Prozorro строк подачі пропозицій встановлено до 30.09.2019 16:57. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» пов'язані з участю у закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. З огляду на вищевикладене, ПРОСИМО: 1. Зобов’язати Міське комунальне підприємство "Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" внести зміни до тендерної документації з урахуванням вищевикладеного.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення органу оскарження: Розгляд припинено
Рішення від 27.09.2019 № 13786.pdf
Дата публікації: 27 вересня 2019 19:22

Документи подані скаржником

25 вересня 2019 17:14
Скарга

Документи Органу Оскарження

27 вересня 2019 19:22
Рішення від 27.09.2019 № 13786.pdf

Інформація про відміну

Виконано
Дата відміни: 26 вересня 2019 14:12
Коментар щодо відміни: Ст.31 З.У. "Про публічні закупівлі": неможливість усунення порушення, допущеного під час оголошення процедури закупівлі (оголошення про початок процедури оприлюднено в неробочий час - суботу 14.09.2019р.).
Документи:
26 вересня 2019 14:12
Протокол