Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області
Purchase and equipment of stationary stations for air quality analysis
Очікувана вартість
58 542 000,00 UAH
UA-2019-08-28-002479-a 1075f54be3944ffe9947ef5306105ae3
Відкриті торги з публікацією англійською мовою    Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Юлія Атовка

+380675223994 office@ecomonitoring.info

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Tender notice
Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Purchasing Body
Найменування: КП "Центр екологічного моніторингу ДОР"
Код ЄДРПОУ: 40725107
Місцезнаходження: 49004, Україна , Дніпропетровська область обл., м. Дніпро, просп. Олександра Поля, буд. 2
Контактна особа: Юлія Атовка
+380675223994
office@ecomonitoring.info
Додаткові контактні особи: Юлия Атовка
+380675223994
office@ecomonitoring.info
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Official name: Centr ekologichnogo monitoringu DOR
National ID: 40725107
Contact point: Yuliya Atovka
+380675223994
office@ecomonitoring.info
Additional contacts: Юлия Атовка
+380675223994
office@ecomonitoring.info

Інформація про процедуру

Milestones
Дата оприлюднення: 28 серпня 2019 17:53
Звернення за роз’ясненнями: до 18 вересня 2019 09:00
Оскарження умов закупівлі: до 24 вересня 2019 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 28 вересня 2019 09:00
Початок аукціону: 04 листопада 2019 11:04
Очікувана вартість: 58 542 000,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 292 710,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,50%
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 175626 UAH
Publication date: 28 серпня 2019 17:53
Enquiries until: 18 вересня 2019 09:00
Complaints submission until: до 24 вересня 2019 00:00
Time limit for receipt of tenders: 28 вересня 2019 09:00

Information

Estimated total value: 58 542 000 UAH including VAT
Minimal lowering step: 292 710 UAH
Minimal lowering step, %: 0,50 %

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Товари


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:38430000-8: Детектори та аналізатори


Scope of the procurement
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
10 комплект
Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області (кошти місцевого та державного бюджету)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 49094, Україна, Дніпропетровська область, Дніпро, Набережна Перемоги 106А
ДК 021:2015: 38430000-8 — Детектори та аналізатори

Purchase and equipment of stationary stations for air quality analysis
CPV: 38430000-8
Період постачання: по 24 грудня 2019

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Підписання договору Аванс 30 Календарні 50
Поставка товару Пiсляоплата 30 Календарні 50

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області
Дата подання: 30 серпня 2019 13:50
Дата відповіді: 02 вересня 2019 16:28
1.Наведіть будьласка похибку вимірювання концентрацій шкідливих речовин зазначених в п.1.2.2. Газоаналізатори Технічних вимог (Додаток №3 до тендерної документації), особливо в нижній частині зазначеного діапазону. 2. Чи повинне зазначене вимірювальне обладнання бути сертифіковано в Україні згідно Технічного регламенту №94. З повагою. Дякуємо.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: 1. Вимірювальне обладнання повинно відповідати технічним вимогам, зазначеним у Додатку 3 до тендерної документації. Менші значення похибки вимірювань свідчать про більш високу точність обладнання, що є пріоритетом для замовника.
2. Так, вимірювальне обладнання має бути сертифіковано згідно Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки №94.
Загальне питання
Дата подання: 02 вересня 2019 19:21
Дата відповіді: 04 вересня 2019 16:32
Шановний Замовнику ми дуже вдячні за Вашу відповідь і розуміємо її. Але ми не можемо зрозуміти іншого: 1. Якість якого повітря Ви збираєтеся аналізувати: а) атмосферного повітря населених місць, чи повітря робочої зони, чи якогось іншого повітря? Дайте відповідь будь ласка. Судячи з назви, приведеної в додатку №3 «Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області», та приведеного Вами вибіркового посилання на нормативно-технічну документацію - це повітря населених місць. Але в такому разі, Ви чомусь забули про Директиву 2008/50/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ТА РАДИ від 21 травня 2008 року про якість атмосферного повітря та чистіше повітря для Європи, імплементація якої відбувається в Україні. 2.Дайте відповідь будь ласка – потенційний переможець повинен дотримуватись об’ємів контролю зазначених в даній директиві? Якщо ні, то результати вимірювань такої системи будуть не лигітивні! Зазначений Вами електрохімічний метод вимірювань не забезпечує необхідну точність вимірів концентрацій для зазначених Вами параметрів для аналізу якості атмосферного повітря і не застосовується у Європі. Тому знову ж, результати вимірів будуть не лигітивні і ніким не визнані! А якщо врахувати перехрестну чутливість до інших інградієнтів, залежність від вологості і температури електрохімічного методу то виникає питання: Навіщо потрібна така система?! 3.Тому ми і прохали Вас, і наполягаємо тепер щоб Ви обов’язково привели похибки вимірювань зазначеного електрохімічного методу, так як Ви це зробили для інших вимірювальних параметрів! 4. Для однозначного розуміння приведіть, будь ласка, вимоги Додатку 3 у відповідність з вимогами нормативної документації – особливо з Директивою 2008/50/ЄС. По іншому, це може привести до оскарження результатів, або взагалі до відміни закупки.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: 1. Станції аналізу якості атмосферного повітря призначені для вимірювання концентрацій забруднюючих речовин та інших екологічних, а також метеорологічних параметрів атмосферного повітря населених місць. 2. На сьогоднішній день в українському законодавстві відсутні засади для впровадження норм європейського законодавства щодо моніторингу атмосферного повітря, прописаних у Директиві 2008/50/ЄС. Порядок здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря, затверджений постановою КМУ від 14.08.2019 № 827 «Деякі питання здійснення державного моніторингу у галузі охорони атмосферного повітря», ще не набрав чинності. Розбудова системи екологічного моніторингу навколишнього середовища у Дніпропетровській області відбувається згідно «Дніпропетровській обласній комплексній програмі (стратегії) екологічної безпеки та запобігання змінам клімату на 2016 – 2025 роки». Визначення та обґрунтування необхідної кількості стаціонарних станцій спостереження, місць їх розташування, а також індивідуальний перелік забруднюючих речовин, що мають підлягати контролю, визначено у проекті “Організація, розбудова та удосконалення регіональної автоматизованої мережі спостережень за станом атмосферного повітря Дніпропетровської області”, розробленому на замовлення Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації. Основою системи моніторингу атмосферного повітря є електрохімічні сенсори для газів та оптичні прилади для зважених речовин, показники яких перевіряються та калібруються за допомогою еталонних методів, що відповідають у повному обсязі вимогам Директиви 2008/50/ЄС. Зазначений підхід дозволяє забезпечити більше просторове покриття станціями території дослідження при менших витратах і дослідити загальну картину стану атмосферного повітря на території області, оскільки обладнання, що відповідає вимогам Директиви 2008/50/ЄС має значно вищу вартість придбання, експлуатації та вимагає забезпечення низки умов для його коректної роботи у місці розміщення. 3. Обладнання, яке на цей час використовується у мережі станцій аналізу якості повітря, має наступні показники: двоокис сірки (SO2) у діапазоні 0-2,6 мг/м3 - абсолютна похибка не більше ±0,25 мг/м3; двоокис азоту (NO2) у діапазоні 0-2 мг/м3 - абсолютна похибка не більше ±0,2 мг/м3; оксид азоту (H2S) у діапазоні 0-1 мг/м3 - абсолютна похибка не більше ±0,05 мг/м3; оксиду вуглецю (СО) у діапазоні 0-0,5 мг/м3 - абсолютна похибка не більше ±0,05 мг/м3; оксиду вуглецю (СО) у діапазоні 0,5-20 мг/м3 - відносна похибка не більше ±10 %; озону (O3) у діапазоні 0-2 мг/м3 - абсолютна похибка не більше ±0,2 мг/м3; аміаку (NH3) у діапазоні 0-1 мг/м3 - абсолютна похибка не більше ±0,1 мг/м3. 4. Додаток 3 до тендерної документації відповідає вимогам чинного законодавства України.
Загальні питання
Дата подання: 05 вересня 2019 17:06
Дата відповіді: 10 вересня 2019 16:48
Шановний Замовнику! Ми дуже вдячні Вам за Ваші відповіді на наші запитання. Але нагадуємо Вам що згадана Вами постанова КМУ від 14.08.2019 № 827 «Деякі питання здійснення державного моніторингу у галузі охорони атмосферного повітря» вже затверджена і опублікована на сайті КМУ, а найближчим часом буде опублікована «Урядовим Вісником» і набуває чинності з дня її публікації, крім пункту 1, який набирає чинності через один рік після набрання чинності цією постановою. На нашу думку ця постанова і є по-кроковими діями держави по імплементації Директиви 2008/50/ЄС. Придбання ж обладнання за межами цієї Постанови неодмінно призведе до марної витрати державних коштів, тому що строки введення в дію обладнання практично збігаються зі строками набуття чинності даної Постанови і дані отримані за допомогою такого обладнання не будуть мати ніякого значення. Причому, виправити це буде неможливо ніяк, окрім придбання нового обладнання за нові кошти. Тому, з метою заощадження державних коштів, вже на даному етапі необхідно придбати обладнання яке відповідає вимогам Постанови (опублікованої на сайті КМУ, Постанова від 14.08.2019 № 827), а значить і вимогам Директиви 2008/50/ЄС. Запитання 1. Чи повинен потенційний постачальник виконувати вимоги Постанови №827 КМУ, опублікованої на сайті КМУ? Дайте коротку відповідь «так» чи «ні»? В своїй відповіді від 04.09.2019 Ви запропонували виконувати калібрування обладнання за допомогою «еталонних методів». Запитання 2. Наведіть нормативний документ за допомогою якого таке калібрування відбувається? В своїй відповіді від 04.09.2019 Ви навели діапазони вимірів для обладнання, але ж загальновідомо, що за допомогою електрохімічного методу вимірів неможливо провести виміри в нижній частині зазначеного Вами діапазону (0 мг\м3). Запитання 3: Наведіть числове значення в мг/м3 найнижчої межі виміру, яку повинно забезпечити обладнання по інградієнтам (в т.ч. і по HCl, діапазон вимірів якого Ви забули навести). В своїй відповіді від 04.09.2019 ви навели діапазони вимірювань для обладнання. Але такі значення електрохімічний метод може забезпечити тільки в лабораторних умовах і без врахування перехресної чутливості, яка в свою чергу ще має значну залежність від температури, при чому, ця залежність може зменшувати або збільшувати результат. Така залежність, по даним одного із самих відомих виробників електрохімічних сенсорів англійської компанії Alphasense може досягнути більше 100%, наприклад перехресна чутливість SO2 до CL2 для вибраного Вами методу вимірювань може досягнути від -50% до – 100% . Це і є одною із причин не застосування електрохімічних вимірів в сфері державного регулювання якіст’ю повітря. Всі ці дані розміщені на сайті провідного виробника обладнання http://www.alphasense.com. Дані польових іспитів газоаналітичного обладнання на базі електрохімічних сенсорів проведені всесвітньо відомою американською лабораторією Soutch Coast AQMD тільки підтверджують зазначене. Всі результати польових іспитів приведені на сайті компанії. До речі там приведені і цінові показники. Запитання4. Яким чином Ви врахуєте перехресні чутливості, електрохімічних сенсорів цільових газів до газів які знаходяться в навколишньому середовищі?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Перспективність використання low-cost sensors для вимірювання складу атмосферного повітря підтверджено у великій кількості досліджень, зокрема у «Low-cost sensors for the measurement of atmospheric composition: overview of topic and future applications» (2018), проведеному комісією з атмосферних наук Всесвітньої Метеорологічної Організації за підтримки широкого кола міжнародних організацій, які займаються питаннями атмосфери, включаючи Програму ООН з навколишнього середовища, Всесвітню організацію охорони здоров'я, Міжнародний проект з вивчення хімії глобальної атмосфери (The International Global Atmospheric Chemistry project), Цільову групу з вимірювань і моделювання Європейської програми з моніторингу та оцінки Конвенції про транскордонне забруднення повітря на великі відстані (Task Force on Measurement and Modelling of the European Monitoring and Evaluation Programme of the Convention on Long-range Transboundary Air Pollution), Мережу еталонних лабораторій якості повітря Європейської Комісії (Network of Air Quality Reference Laboratories of the European Commission). Крім того, згідно п. 8 та п. 10 Порядку здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря, режим спостережень встановлюється залежно від рівня забруднювальних речовин для всіх зон і агломерацій за результатами визначення перевищень порогів оцінювання та довгострокових цілей по озону. Перевищення визначаються за даними попередніх п’яти років або за допомогою короткострокових спостережень в найбільш забруднених ділянках в поєднанні з даними реєстру викидів та перенесення забруднювачів та методами моделювання. На сьогодні реєстр викидів та перенесення забруднювачів в Україні відсутній. Державна система моніторингу не функціонує відповідним чином та не відповідає вимогам Постанови Кабінету Міністрів України “Деякі питання здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря”. Регіональна система моніторингу, яка зараз функціонує в Дніпропетровській області, та її заплановане розширення дозволять отримати загальні дані щодо стану атмосферного повітря в області та визначити найбільш забруднені ділянки для подальшого визначення рівнів забруднювальних речовин та обґрунтованого встановлення режимів спостереження для кожної окремої забруднювальної речовини. Крім цього, завдяки створеній системі моніторингу вперше в Україні громадяни мають доступ до даних в реальному часі про стан навколишнього середовища, що є виконанням норм Конституції України та Конвенції про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля (Оргуської Конвенції). Також система забезпечує можливість оповіщення у випадку антропогенних аварій та інших катастроф, які є причиною викидів в атмосферне повітря. 1. Потенційний постачальник повинен дотримуватись вимог чинного законодавства України. 2. Калібрування та сертифікація обладнання на відповідність вимогам чинних в Україні технічних регламентів здійснюється Державним підприємством “Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів”. Щодо нормативних документів, відповідно до яких проводиться калібрування та сертифікація, Ви можете звернутися до ДП “Укрметртестстандарт”. 3. Діапазони вимірювань для обладнання, яке планується придбати, в тому числі діапазон вимірювань хлориду водню (HCl), вказані в Додатку 3 до тендерної документації. Значення, наведені нами у відповіді від 04.09.2019, стосуються обладнання, яке на цей час використовується у мережі станцій аналізу якості повітря і не включає в себе обладнання для вимірювання вмісту в повітрі хлориду водню. Більшість електрохімічних приладів, які на даний час знаходяться у продажу, мають нижню (умовну) межу вимірювання 0 мг/м3. 4. На даному етапі розвитку регіональної системи моніторингу в Дніпропетровській області у зв’язку з відсутністю реєстру викидів та перенесення забруднювачів, а також інших джерел регулярних і доступних даних про стан атмосферного повітря якість даних, отриманих з електрохімічного обладнання, відповідає поточним цілям “Дніпропетровської обласної комплексної програми (стратегії) екологічної безпеки та запобігання змінам клімату на 2016 – 2025 роки” і Програмі діяльності КП “Центр екологічного моніторингу” ДОР”. Також наголошуємо, що обговорення виробників обладнання, методик вимірювання, польових іспитів, наукових досліджень та стратегій моніторингу, які використовуються в різних країнах, не належить до сфери роз’яснень щодо тендерної документації.
Розгорнути всі запитання: 3 Згорнути запитання

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2019-08-28-002479-a.b1
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ХІМЛАБОРРЕАКТИВ", Код ЄДРПОУ:23522853
Дата подання: 05 вересня 2019 10:37
Щодо технічних вимог
З урахуванням чинного законодавства України, а саме:
1. Постанова Кабінету Міністрів №827 від 14.08.2019 - Деякі питання здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря.
2. ДСТУ EN 15267-1,2,3:2016 (EN 15267-1,2,3:2009, IDT) - Якість повітря. Сертифікація автоматизованих вимірювальних систем.
та з урахуванням предмету тендерної процедури: «Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області», а саме «Автоматизована система екологічного моніторингу» Вимагаємо привести Технічні Вимоги (Додаток №3 до тендерної документації) згідно чинного законодавства України.

Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
09 вересня 2019 18:13
1. Відповідно до п. 5 Постанови Кабінету Міністрів № 827 від 14.08.2019 «Деякі питання здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря», Порядок здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря набирає чинності через один рік після набрання чинності цією постановою.
2. З 1 січня 2018 р. діючу в Україні державну систему обов’язкової та добровільної сертифікації продукції, яка введена Декретом Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію» № 46-93 від 10 травня 1993 р., замінено системою оцінки відповідності продукції вимогам Технічних регламентів (аналогів європейських Директив). Станом на 9 вересня 2019 р. відсутній Технічний регламент для автоматизованих вимірювальних систем. Під дію Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки (ТР № 94) підпадають лише контрольно-вимірювальні прилади екологічного моніторингу, а не система в цілому. Тобто ДСТУ EN 15267-1,2,3:2016 (EN 15267-1,2,3:2009, IDT) застосовується при добровільній сертифікації на вимогу власника системи екологічного моніторингу. Таким чином, Додаток 3 до тендерної документації відповідає вимогам чинного законодавства України.
Номер вимоги: UA-2019-08-28-002479-a.b2
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ХІМЛАБОРРЕАКТИВ", Код ЄДРПОУ:23522853
Дата подання: 06 вересня 2019 15:37
Щодо відміни процедури закупівлі
Ретельно вивчивши тендерну документацію та технічне завдання щодо «Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області» нами був проведений аналіз подібних закупівель за останні кілька років.
Результати проведеного аналізу:
1. Бюджет закупівлі щодо «Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області» складає 58 542 000 грн та передбачає закупівлю 10 станцій аналізу якості повітря. Тобто 5 854 200 грн за одну станцію аналізу якості повітря (технічні вимоги ідентичні до усіх 10-ти станцій аналізу якості повітря).
Побудова станцій аналізу якості повітря передбачає Замовником використання електрохімічних сенсорів для газів та оптичних приладів для зважених речовин.
Обґрунтування побудови станцій моніторингу якості повітря з використанням електрохімічних сенсорів для газів та оптичних приладів для зважених речовин Замовником надано у відповіді до одного із запитань до Тендерної процедури, а саме: «Зазначений підхід дозволяє забезпечити більше просторове покриття станціями території дослідження при менших витратах і дослідити загальну картину стану атмосферного повітря на території області, оскільки обладнання, що відповідає вимогам Директиви 2008/50/ЄС має значно вищу вартість придбання»
2. У 2018 році Департаментом екології та природних ресурсів Київської обласної державної адміністрації була проведена закупівля «Придбання та встановлення обладнання стаціонарних постів автоматизованої системи моніторингу атмосферного повітря», що передбачала встановлення 9-ти стаціонарних постів автоматизованої системи моніторингу атмосферного повітря (Номер у Prozorro: UA-2018-05-31-000605-c). Технічне завдання Закупівлі ідентичне технічному завданню закупівлі КП "Центр екологічного моніторингу ДОР" (Номер у Prozorro: UA-2019-08-28-002479-a) за виключенням вимоги щодо вимірювання HCL, NO,C2H4. Бюджет закупівлі склав 17 325 000 грн., тобто 1 925 000 грн за однин стаціонарний пост моніторингу атмосферного повітря.
Побудова станцій аналізу якості повітря передбачає Замовником використання електрохімічних сенсорів для газів та оптичних приладів для зважених речовин.
3. У 2019 році Управлінням з питань екології, енергоменеджменту та охорони праці Маріупольської міської ради була проведена закупівля «Обладнання для стаціонарного посту спостереження за станом атмосферного повітря міста (стаціонарний пост)», що передбачала встановлення 1-го стаціонарного посту спостереження за станом атмосферного повітря (Номер у Prozorro: UA-2019-04-18-000487-a). Бюджет закупівлі склав 4 000 000 грн.
Побудова станції моніторингу за станом атмосферного повітря вже передбачала використання вимог затверджених постановою КМУ від 14.08.2019 № 827 (тобто вимог Директиви 2008/50/ЄС).

Як можливо побачити, вартість однієі станції контролю якості повітря по Тендеру щодо «Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області»перевищує на 304% вартість аналогічної станції по якості (передбачає Замовниками використання електрохімічних сенсорів для газів та оптичних приладів для зважених речовин) та на 46% вартість станції, що відповідає вимогам, затвердженим постановою КМУ від 14.08.2019 № 827 (тобто вимогам Директиви 2008/50/ЄС).

Також, Технічне Завдання має ознаки, що прописані під одного учасника, і не дає можливості запропонувати еквіваленти, які б повністю відповідали чинному законодавству України та вимогам, що мають вступити у дію найближчим часом. А це є порушення Статті 3 Закону України про Публічні закупівлі, а саме таких принципів здійснення закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням.

В зв'язку з вищенаведеним, ВИМАГАЄМО відмінити проведення торгів за номером у Prozorro: UA-2019-08-28-002479-a.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
11 вересня 2019 14:52
Регіональна система моніторингу, створена у Дніпропетровській області, на даний час є однією з небагатьох працюючих систем в Україні. Дані, накопичені системою, дозволять комісіям та органам управління якістю атмосферного повітря, які будуть створені відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 827 від 14.08.2019 “Деякі питання здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря”, обґрунтовано приймати рішення, необхідні для виконання постанови та відповідно Директиви 2008/50/ЄС.
Крім того, в ситуації реформування Міністерства екології та природних ресурсів і запланованої на найближчий рік реформи обласних державних адміністрацій строки, передбачені постановою для визначення структурних підрозділів або виконавчих органів, які будуть виконувати функції органу управління якістю атмосферного повітря, утворення комісій з питань здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря та управління якістю атмосферного повітря, подання для погодження Міністерству екології та природних ресурсів програм державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря, об’єктивно викликають сумніви щодо можливості реалізації у встановлені терміни.
Приведені у Вимозі приклади закупівель у розділі технічних вимог до обладнання не є ідентичними закупівлі “Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області”, мають менший перелік параметрів вимірювання та відмінні вимоги до обладнання. Встановлення різних вартостей закупівель відповідає умовам вільного ціноутворення і самостійності у визначенні ціни закупівлі. Очікувана вартість предмету закупівлі “Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області” сформована за результатами проведеного маркетингового дослідження наявного на ринку обладнання та комерційних пропозицій від декількох постачальників. Також звертаємо Вашу увагу, що очікувана вартість закупівлі складається не тільки із вартості вимірювального обладнання. Відповідно до вимог тендерної документації у вартість закупівлі також входить вартість програмно-апаратного комплексу, який дозволяє збирати та зберігати дані, здійснювати їх первинну аналітичну обробку, віддалено керувати станціями моніторингу, а також інформувати громадськість про стан навколишнього середовища у режимі реального часу. Крім цього, вартість закупівлі враховує наявність на складі сервісної служби постачальника трьох повних, готових до експлуатації резервних комплектів обладнання, що входить до складу стаціонарної станції, технічне обслуговування станцій в гарантійний період, що включає в себе щомісячне технічне обслуговування і щорічну метрологічну повірку/калібрування вимірювального обладнання у ДП “Укрметртестстандарт”, пусконалагоджувальні роботи, навчання персоналу замовника. Для ефективного використання бюджетних коштів застосовується процедура відкритих торгів, яка вимагає проведення аукціону серед учасників. Оскільки єдиним критерієм оцінки пропозицій за результатами аукціону даної закупівлі є ціна, всі учасники, які відповідають вимогам тендерної документації, можуть взяти участь у закупівлі та запропонувати нижчу вартість.
Умови закупівлі відповідають чинному законодавству України, принципам добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності й іншим принципам Закону України “Про публічні закупівлі”. Зауваження щодо наявності у технічному завданні ознак, що прописані під одного учасника, не супроводжується документальним підтвердженням і нормативним обґрунтуванням, тому вважається замовником необґрунтованим та не розглядається.

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2019-08-28-002479-a.b3
Статус:
Залишено без розгляду
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ХІМЛАБОРРЕАКТИВ", Код ЄДРПОУ:23522853
Дата подання: 23 вересня 2019 17:49
Оскарження умов закупівлі UA-2019-08-28-002479-a
Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03680, м.Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ» Юридична адреса - 03006, м. Київ, вул.Червоноармійська, 57/3; поштова адреса - 07400, Київська область, м. Бровари, вул. Щолківська, 8 Код за ЄДРПОУ: 23522853 тел./факс: (044) 494-42-42 КП "Центр екологічного моніторингу ДОР" Адреса: Україна, 49004, Дніпропетровська область, м. Дніпро, просп. Олександра Поля, буд. 2 тел.: +380675223994 Процедура – Відкриті торги з публікацією англійською мовою Код ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори (Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області (кошти місцевого та державного бюджету)) Оголошення UA-2019-08-28-002479-a СКАРГА Оскарження умов закупівлі UA-2019-08-28-002479-a 28 серпня 2019 року КП "Центром екологічного моніторингу ДОР" (далі – Замовник) було оголошено тендер на закупівлю Код ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори (Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області (кошти місцевого та державного бюджету)) ідентифікатор закупівлі UA-2019-08-28-002479-a Уважно вивчивши умови тендерної документації Учасником було виявлено ряд вимог які суперечать існуючим на даний час нормативним міжнародним зобов’язанням які мають виконуватися Українською державою в межах асоціації з Європейським Союзом, а саме: 1. Замовник торгів у відповіді на запитання від 10.09.2019 р., при обґрунтуванні прийнятих ним рішень посилається на звіт «Low-cost sensors for the measurement of atmospheric composition: overview of topic and future applications» (2018), проведеному комісією з атмосферних наук Всесвітньої Метеорологічної Організації (WMO No. 1215), В резюме до даного звіту зазначається, що до використання електрохімічних методів вимірювання сказано, «що в даний час недорогі датчики (електрохімічні) не є безпосередньо заміною еталонних інструментів, особливо для обов'язкових цілей….»…… «лабораторні та польові дослідження продемонстрували вкрай неоднорідну якість даних з електрохімічних сенсорів і відсутність однозначної відповіді на одне з основних питань: чи заслуговують довіри ці датчики? Навіть в разі використання однакових базових компонентів датчика фактичні результати можуть бути різними зважаючи на відмінності в підходах до коректування даних і калібрування. Це здатне ускладнити інтерпретацію якості даних користувачами, оскільки задовільні або незадовільні експлуатаційні показники одного пристрою або комерційного постачальника не означають, що аналогічні пристрої інших постачальників будуть функціонувати таким же чином». Це означає: • Посилання на даний Звіт Організатором торгів не є вірне; • Електрохімічні методи вимірювань в сфері управління якістю атмосферного повітря, можуть використовуватися тільки як допоміжні до вже діючих еталонних методів вимірювань, що і зазначено в Директиві 2008/50/ЄС і в Постанові Кабінету Міністрів України № 827 «Деякі питання здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря». Відповідно до цього, для забезпечення відповідності отриманих результатів вимогам сучасного європейського та національного законодавства, а саме Директиви 2008/50/ЄС і ДСТУ EN 15267:2016 (EN 15267:2009), а також для можливості адекватної інтерпретації даних на підставі метрологічно підтверджених технічних характеристик вимірювального обладнання, вимагаємо внести зміни до Технічної документації та додати вимогу обов’язкової відповідності Директиві 2008/50/ЄС і ДСТУ EN 15267:2016 (EN 15267:2009) для аналізаторів атмосферного повітря. 2. У відповіді Замовника на запитання до цієї закупівлі від 04.09.2019 про дотримання вимог зазначається, що Директиви 2008/50/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ТА РАДИ від 21 травня 2008 року про якість атмосферного повітря та чистіше повітря для Європи сказано «На сьогоднішній день в українському законодавстві відсутні засади для впровадження норм європейського законодавства щодо моніторингу атмосферного повітря, прописаних у Директиві 2008/50/ЄС. Порядок здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря, затверджений постановою КМУ від 14.08.2019 № 827 «Деякі питання здійснення державного моніторингу у галузі охорони атмосферного повітря», ще не набрав чинності». У відповіді організатора від 10.09.2019 сказано «Державна система моніторингу не функціонує відповідним чином та не відповідає вимогам Постанови Кабінету Міністрів України “Деякі питання здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря”. Це призводить до наступних наслідків: • Для Учасника торгів не зрозуміло: Організатор вважає Директиву 2008/50/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ТА РАДИ від 21 травня 2008 року, та Постанову КМУ 827 діючими чи ні? В Вимогах до нормативно-технічної документації Технічних вимог (Додаток №3) Директива … і Постанова … не зазначені, а в відповідях на питання Організатор посилається на дані документи. Це приводить до того, що Учасники не можуть підготувати якісну пропозицію, і, таким чином, всі учасники знаходяться в нерівних умовах; • Якщо Директива 2008/50/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ТА РАДИ від 21 травня 2008 року, та Постанову КМУ 827 для Організатора являються діючими, то Технічні вимоги (додаток №3 до тендерної документації) не відповідають вимогам цих документів; • Якщо для Організатора Директива 2008/50/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ТА РАДИ від 21 травня 2008 року, та Постанову КМУ 827 не діючі – це порушення законодавства України (Угода про асоціацію між Україною та Європейським Союзом), згідно якого Україна взяла на себе обов’язки по імплементації європейського законодавства (Директиви 2008/50/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ТА РАДИ від 21 травня 2008 року) Виходячи з вище викладеного стає очевидним, що Замовник зумисне виклав умови документації в такому вигляді, щоб обмежити коло Учасників. Дана Закупівля призведе до нецільового використання бюджетних коштів на обладнання, результати якого не будуть відповідати вимогам Національного та Європейського законодавства. У зв’язку з чим, керуючись статтями 3 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», П Р О С И МО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до Технічної документації та додати вимогу обов’язкової відповідності Директиві 2008/50/ЄС і ДСТУ EN 15267:2016 (EN 15267:2009) для аналізаторів атмосферного повітря. Додатки: 1. Платіжне доручення на перерахування плати за подання скарги – 1 арк. З повагою, Жолобіцький В.І.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Залишено без розгляду
Рішення від 26.09.2019 №13732.pdf
Дата публікації: 26 вересня 2019 19:00
Номер скарги: UA-2019-08-28-002479-a.c4
Статус:
Розгляд припинено
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю Анте Медіам, Код ЄДРПОУ:37815293
Дата подання: 23 вересня 2019 22:24
СКАРГА на наявність дискримінаційних вимог у тендерній документації
Замовником викладено технічні вимоги таким чином, що при відповідності пропонуємого обладнання більшості параметрів, один або два з них не будуть відповідати вимогам, що вказує на те, що тендерна документація підготовлена для перемоги певної моделі певного виробника. Таким чином, немає в наявності щонайменше двох виробників, що можуть запропонувати обладнання, які відповідають всім вимогам тендерної документації, встановленим Замовником. Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність та недискримінація учасників. Встановлені Замовником вимоги в існуючому вигляді, створюють можливість для необгрунтованої дискримінації учасників, а тому мають бути змінені для існування добросовісної конкуренції та відсутності дискримінації між всіма учасниками закупівлі. Просимо орган оскарження зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом виключення з неї дискримінаційних вимог.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення органу оскарження: Розгляд припинено
Прийнято до розгляду: 26 вересня 2019 19:37
Рішення від 26.09.2019 № 13719 (+лист Замовнику).pdf
Дата публікації: 26 вересня 2019 19:37
Рішення від 11.10.2019 № 14624.pdf
Дата публікації: 15 жовтня 2019 17:50

Документи подані скаржником

23 вересня 2019 17:49
хлр.pdf

Документи Органу Оскарження

26 вересня 2019 19:00
Рішення від 26.09.2019 №13732.pdf

Документи подані скаржником


Документи подані замовником

27 вересня 2019 19:31
Айті Інжинірінг - Лист.pdf
27 вересня 2019 19:31
ДатаСпектр - Лист.jpg
27 вересня 2019 19:31
Lufft Сертифікат.pdf
27 вересня 2019 19:31
416_107-19 ДатаСпектр.PDF
27 вересня 2019 19:31
417_107-19 Айті Інжиніринг.PDF

Документи Органу Оскарження

Інформація про відміну

Виконано
Дата відміни: 03 жовтня 2019 16:51
Коментар щодо відміни: Відсутність відповідного фінансування
Документи:
03 жовтня 2019 16:51
Електронний підпис
03 жовтня 2019 16:50
Протокол 78.PDF