Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

послуги теплопостачання
Очікувана вартість
873 709,32 UAH
UA-2019-02-14-002658-b 46b0a42ced454fd09c9acc07aae93988
Відкриті торги    Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Сергій Кучерук

+380979606857 spl-starokost@i.ua

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Старокостянтинівський професійний ліцей
Код ЄДРПОУ: 02548498
Місцезнаходження: 31104, Україна , Хмельницька обл., м. Старокостянтинів, вул. Івана Франка, 35
Контактна особа: Сергій Кучерук
+380979606857
spl-starokost@i.ua
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 14 лютого 2019 15:36
Звернення за роз’ясненнями: до 20 лютого 2019 15:35
Оскарження умов закупівлі: до 26 лютого 2019 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 02 березня 2019 15:35
Очікувана вартість: 873 709,32 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 873,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,10%

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09320000-8: Пара, гаряча вода та пов’язана продукція


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
517 гігакалорія
послуги теплопостачання
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 31104, Україна, Хмельницька область, місто Старокостянтинів, вулиця Івана Франка, будинок 35
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2019
ДК 021:2015: 09320000-8 — Пара, гаряча вода та пов’язана продукція

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
14 лютого 2019 17:15
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
14 лютого 2019 15:36
4 ТД тепло повторно.doc

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2019-02-15-000020 ● e6c7cf07671a44d9929fcc3e9176999d
  • Статус: порушення виявлені
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14 лютого 2019
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 15 лютого 2019 13:58
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

Н А К А З
14.02.2019 № 9
Хмельницький

Про початок
моніторингу закупівель

Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.

Заступник начальника Західного офісу Держаудитслужби А. МАРЦЕНЮК

Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області
від 14.02.2019 № 9

Витяг з Переліку
процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель

№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6 UA-2019-02-14-002658-b 14.02.2019 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель

В. о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Н. МЕЛЬНИК

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2019-02-20 12:09:18

Щодо здійснення закупівлі послуг теплопостачання

Пунктом 1 та 5 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції для учасників торгів Вами встановлено вимогу подання в складі тендерної пропозиції інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, а також встановлено кваліфікаційний критерій відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів у вигляді Довідки в довільній формі, з зазначенням кількості аналогічних договорів по наданню аналогічних послуг, переліку організацій (замовників), сум договорів та стану виконання, які укладені в 2017-2018 роках, разом із копіями таких аналогічних договорів (не менше 2 -х).
Абзацом 2 частини 3 статті 16 Закону визначено випадки, коли Замовник не встановлює кваліфікаційні критерії, серед яких – централізоване постачання теплової енергії, централізоване постачання гарячої води, послуги з централізованого опалення.
В ході здійснення моніторингу закупівлі виникла необхідність в отриманні пояснень, чому та на підставі яких законодавчо-нормативних документів Вами визначено необхідність встановлення кваліфікаційних критеріїв при складанні тендерної документації?

Крім того, слід зазначити, що відповідно до частини першої статті 4 «Планування закупівель та інші передумови здійснення процедур закупівель» Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Частиною першою статті 4 зазначеного Закону передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану. При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, періодичність і характер таких змін (зміна очікуваної вартості, предмету закупівлі, орієнтованого початку процедури закупівлі тощо) законодавством не визначені і не обмежені. Тому Замовник може вносити періодично зміни до річного плану закупівель /додатку до річного плану, але в будь-якому випадку до здійснення відповідної закупівлі.
Надайте пояснення, чому не внесено зміни в річний план закупівель, оприлюдненому за ID: UA-P-2019-01-29-005047-b ● d01d1f7b5d114c20bd48b398a36a3387, згідно якого процедура відкритих торгів послуг теплопостачання запланована на січень 2019 року, фактична дата подання оголошення – 14.02.2019?

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2019-02-25 15:52:48

Відповідь на запит

1) Згідно із а.2 ч.3 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують подану учасниками інформацію про відповідність їх таким критеріям, у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок і маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення, послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування.
Разом з тим, відповідно до ст. 5 Закону України «Про природні монополії» та п. 7. Розпорядження Антимонопольного комітету України від 28.11.2012 року № 874-р «Про затвердження Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій», яким встановлено, що перелік суб’єктів природних монополій розміщується на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України.
На офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України зазначено зведений перелік суб’єктів природних монополій України, що займають монопольне (домінуюче) становище по наданню послуг із централізованого постачання теплової енергії.
Однак, Наша теплова мережа Не підключена до загальної мережі суб’єкта природних монополій, а тому до нас, як Замовника торгів, не поширюється ст. 5 Закону України «Про природні монополії» та п. 7. Розпорядження Антимонопольного комітету України від 28.11.2012 року № 874-р «Про затвердження Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій».
У зв’язку із вищенаведеним, ми не можемо в порядку п.2 ч.2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин)) на відповідному ринку провести закупівлю за Переговорною процедурою закупівлі.
Окрім цього, повідомляємо Вас, що відповідно до статті 1 ЗУ «Про теплопостачання» існують наступні види систем теплопостачання:
1. система автономного теплопостачання - внутрішньобудинкова система опалення, яка використовується для теплозабезпечення окремого багатоквартирного будинку;
2. система децентралізованого теплопостачання - сукупність джерел теплової енергії потужністю від 1 до 3 Гкал/год, місцевих (розподільчих) теплових мереж;
3. система помірно-централізованого теплопостачання - сукупність джерел теплової енергії потужністю від 3 до 20 Гкал/год, магістральних та/або місцевих (розподільчих) теплових мереж;
4. система централізованого теплопостачання - сукупність джерел теплової енергії, магістральних та місцевих (розподільчих) теплових мереж, що об’єднані між собою та використовуються для теплозабезпечення споживача, населеного пункту, яка включає системи децентралізованого та помірно-централізованого теплопостачання;
Наша система не відноситься до системи Централізованого теплопостачання, а тому закупівля відповідних послуг проводиться відповідно до статті 20 ЗУ «Про публічні закупівлі» за процедурою Відкритих торгів.
Відповідно до ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити:
1) інструкцію з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним;
3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля;
4) кількість товару та місце його поставки;
5) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
6) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
7) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
8) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота);
9) перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ);
10) строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій;
11) інформацію про валюту, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції;
12) інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
13) зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
14) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
15) розмір, вид, строк та умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);
16) прізвище, ім’я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
17) у разі закупівлі робіт - вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Відповідно до вимог п.п. 3.5.2 п.5 розділу ІІІ тендерної документації, Учасник на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» повинен надати у складі пропозиції довідку в довільній формі, за підписом уповноваженої особи, скріплена печаткою Учасника*, з зазначенням кількості аналогічних договорів по наданню аналогічних послуг, переліку організацій (замовників), сум договорів та стану виконання, які укладені в 2017-2018 роках, разом із копіями таких аналогічних договорів (не менше 2 -х), що вказані в довідці.
Пунктом 2 частини 2 ст. 22 Закону передбачено, що Тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Статтею 16 Закону передбачено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Тобто, Замовник на власний розсуд встановлює документальне підтвердження, яке повинно бути надано учасником щодо його відповідності кваліфікаційним критеріям, а також на власний розсуд встановлює кількість аналогічних договорів, що мають надаватись Учасника у складі тендерної пропозиції.
Враховуючи вищевказане, тендерний комітет не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель, при встановлені кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів».

2) Відповідно до положень ст.4 закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922-VIII), закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження.
Так, 29.01.2019 на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель Замовником через авторизований електронний майданчик до річного плану закупівель Замовника на 2019 рік було внесено інформацію про закупівлю (код ДК 021:2015 - 09320000-8 «Пара, гаряча вода та пов’язана продукція») (послуги теплопостачання). Із вказаною інформацією Ви можете ознайомитися за посиланням - https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2019-01-29-005047-b.
На виконання вимог Закону № 922-VIII Замовником 29.01.2019 в електронній системі закупівель оприлюднено оголошення про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю (код ДК 021:2015 - 09320000-8 «Пара, гаряча вода та пов’язана продукція») (послуги теплопостачання) та тендерну документацію.
Кінцевий строк подачі тендерних пропозицій із урахуванням ст.10 Закону № 922-VIII - 14 лютого 2019 року до 12:42 год.
Однак, на підставі а.4 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (подання до участі менше двох тендерних пропозицій), дані торги були відмінені 14 лютого 2019 року. Із вказаною інформацією Ви можете ознайомитися за посиланням - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-01-29-001632-b/print/report/pdf.
У зв’язку із тим, що вищевказану процедуру відкритих торгів було відмінено 14.02.2019 року на закупівлю (код ДК 021:2015 - 09320000-8 «Пара, гаряча вода та пов’язана продукція») (послуги теплопостачання), оголошення в ЕСЗ - UA-2019-01-29-001632-b, та в Замовника була наявна необхідність у подальшій закупівлі зазначених послуг, 14.02.2019 року Замовником повторно було оголошено процедуру відкритих торгів.
При цьому повторно зміни до річного плану не вносились, оскільки Замовником не змінювався предмет закупівлі, очікувана вартість закупівлі, КВЕД, конкретна назва і ця процедура торгів була включена до річного плану закупівель протокольним рішенням тендерного комітету від 29.01.2019 року.
Планування та проведення процедур закупівель належить виключно до повноважень тендерного комітету.
Відповідно до положень Наказу Мінекономрозвитку України № 490 від 22.03.2016 у п. 8 річного плану зазначається орієнтовний початок проведення процедури закупівлі, а не конкретний період. Тобто Замовник не має обов’язку здійснювати закупівлю саме в той період, що визначений у п.8 річного плану.
Повідомляємо, що Законом не визначено обов’язку Замовника та необхідності вносити зміни до річного плану закупівель у випадку зміни орієнтовного початку процедури закупівлі.
Аналогічної позиції дотримується Уповноважений орган з питань закупівель.
Так, згідно роз’яснення Мінекономрозвитку № 3302-06/29640 від 14.09.2016 (розділ «Щодо здійснення закупівель, які замовник не міг передбачити на початку року або на момент здійснення первинної закупівлі»), частиною сьомою статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» забороняється придбання товарів, робіт та послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату Замовником товарів, робіт та послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом.
Разом з тим частиною першою статті 4 закону передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану. При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, періодичність та характер таких змін (зміна очікуваної вартості, предмету закупівлі, орієнтовного початку процедури закупівлі тощо) законодавством не визначені та не обмежені. Тому замовник може періодично вносити зміни до річного плану закупівель/додатку до річного плану відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі.
Таким чином, ураховуючи, що Законом встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі: 1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити; 2) виділення додаткових коштів; 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, керуючись вартісними межами. встановленими у частині першій статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України, такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору.
Таким чином, оскільки Замовником здійснюється повторна процедура відкритих торгів на закупівлю послуг і предмет такої закупівлі не є новим предметом договору, тому підстави для внесення змін до річного плану закупівель або ж оприлюднення нового плану закупівель у Замовника відсутні.
Отже, при оприлюдненні річного плану закупівель UA-P-2019-01-29-005047-b на 2019 рік Замовником не допущено порушення законодавства у сфері публічних закупівель, адже річний план оприлюднений у формі та в строки, визначені Законом.
Крім того, додатково повідомляємо, що оскільки на підставі а.4 ч.1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» (подання до участі менше двох тендерних пропозицій) Відкриті торги були відмінені 14 лютого 2019 року, річний план по закупівлі даних послуг не скасовувався, з електронної системи закупівлі не видалявся, а тому він є чинним і замовником здійснюються відкриті торги UA-2019-02-14-002658-b на закупівлю послуг (код ДК 021:2015 - 09320000-8 «Пара, гаряча вода та пов’язана продукція») (послуги теплопостачання) на підставі річного плану UA-P-2019-01-29-005047-b.
Враховуючи вищевказане, тендерний комітет не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель при проведенні Відкритих торгів UA-2019-02-14-002658-b на закупівлю послуг (код ДК 021:2015 - 09320000-8 «Пара, гаряча вода та пов’язана продукція») (послуги теплопостачання).


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDFHTML
Дата публікації: 05 березня 2019
Кінцевий строк оскарження: 21 березня 2019

Порушення виявлено

  1. Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Порушення в частині планування процедури закупівлі)

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Інформація про відміну

Дата відміни
02 березня 2019 15:35
Причина відміни
Подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій