Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Електронне обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 – 31710000-6 – (електронне табло)
Очікувана вартість
2 400 000,00 UAH
UA-2018-05-11-000898-b ● 0ae8f349c5d2416fb34b30d951ba30ec
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Департамент регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації |
Код ЄДРПОУ: | 39932654 |
Місцезнаходження: | 10014, Україна , Житомирська обл., м Житомир, майдан ім. С.П. Корольова, 12 |
Контактна особа: |
Зубченко Оксана Володимирівна +380412474388 odaguba@meta.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 11 травня 2018 18:14 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 17 травня 2018 18:19 |
Оскарження умов закупівлі: | до 23 травня 2018 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 27 травня 2018 18:19 |
Початок аукціону: | 29 травня 2018 13:34 |
Очікувана вартість: | 2 400 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 12 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Інформація про предмет закупівлі
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 шт
Електронне обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 – 31710000-6 – (електронне табло)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
10014, Україна, Житомирська область, м.Житомир, майдан С.П.Корольова,12
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
15 липня 2018
ДК 021:2015: 31710000-6 — Електронне обладнання
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
11 травня 2018 18:17 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
11 травня 2018 18:15 |
ТД електронне табло.doc |
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2018-05-11-000898-b.a1
Статус:
Відповідь надана
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "Візуальні Технології", Код ЄДРПОУ:34186124
Дата подання: 04 липня 2018 09:47
Вимога щодо надання додаткових роз"яснень
Прошу надати інформацію, щодо пункту Тендерної документації, яким встановлене обов"язкова наявність електронного підпису пропозиції Учасника. Також прошу надати інформацію щодо конкретного нормативно-правового акту, яким встановлений обов"язок учасників господарських відносин здійснювати свою господарську діяльність з електронним підписом.
Зазначену інформацію вимагаємо надати у строки, визначені Законом України "про публічні закупівлі" та в порядку ч. 3 ст. 30 Закону України "Про публічні закупівлі".
Розгорнути
Згорнути
Зазначену інформацію вимагаємо надати у строки, визначені Законом України "про публічні закупівлі" та в порядку ч. 3 ст. 30 Закону України "Про публічні закупівлі".
Рішення замовника: Вимога не задоволена
04 липня 2018 10:19
Доброго дня!
Шановний Учаснику!
Відповідно до абзацу 3 частини 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та п.1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Згідно з Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг», електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа. Обов'язковий реквізит електронного документа - обов'язкові дані в електронному документі, без яких він не може бути підставою для його обліку і не матиме юридичної сили. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
Статтею 4 Закону України «Про електронний цифровий підпис» визначено, що електронний цифровий підпис призначений для забезпечення діяльності фізичних та юридичних осіб, яка здійснюється з використанням електронних документів. Електронний цифровий підпис використовується фізичними та юридичними особами - суб'єктами електронного документообігу для ідентифікації підписувача та підтвердження цілісності даних в електронній формі.
Тобто, накладення електронного цифрового підпису під час подання тендерних пропозицій в електронній системі закупівель передбачено законодавством та є обов’язковим.
Шановний Учаснику!
Відповідно до абзацу 3 частини 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та п.1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Згідно з Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг», електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа. Обов'язковий реквізит електронного документа - обов'язкові дані в електронному документі, без яких він не може бути підставою для його обліку і не матиме юридичної сили. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
Статтею 4 Закону України «Про електронний цифровий підпис» визначено, що електронний цифровий підпис призначений для забезпечення діяльності фізичних та юридичних осіб, яка здійснюється з використанням електронних документів. Електронний цифровий підпис використовується фізичними та юридичними особами - суб'єктами електронного документообігу для ідентифікації підписувача та підтвердження цілісності даних в електронній формі.
Тобто, накладення електронного цифрового підпису під час подання тендерних пропозицій в електронній системі закупівель передбачено законодавством та є обов’язковим.
Номер вимоги: UA-2018-05-11-000898-b.a4
Статус:
Відповідь надана
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "Візуальні Технології", Код ЄДРПОУ:34186124
Дата подання: 05 липня 2018 23:10
Скарга
ТОВ «Візуальні Технології»
Україна, 04210, м. Київ, пр. Героїв Сталінграда 12Г, офіс 1
+38 044 536 10 52 info@visualtex.com.ua www.visualtex.com.ua
Вих. № 05-07-01 від 05 липня 2018 р
Антимонопольний
комітет
України
Колегія з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель
м. Київ, вул. Митрополита В. Лисківського, 45
Суб’єкт оскарження:
Товариство з обмеженою відповідальністю
«Візуальні Технології»
Код ЄДРПОУ 34186124
04210, м. Київ, пр-т. Героїв Сталінграда, 12-Г, офіс 1
ІПН 341861226547
Тел./факс: (044) 536-10-52
e-mail: info@visualtex.com.ua
Замовник :
Департамент регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації
Код ЄДРПОУ 39932654
10014, м. Житомир, майдан ім. С.П. Корольова, 12
тел. +380412474388
e-mail: odaguba@meta.ua
Закупівля № UA-2018-05-11-000898-b
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Департамент регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації (далі за текстом – Замовник) 17 травня 2018 року було оголошено відкриті торги з публічної закупівлі «Електронне обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 – 31710000-6 – (електронне табло)» (далі за текстом – Закупівля).
Рішенням тендерного комітету Замовника (далі за текстом - Оскаржуване рішення), оформленого протоколом № 56 від 25 червня 2018 року (далі за текстом - Оскаржуваний протокол), тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю "Візуальні Технології" була відхилена як така, що не відповідає умовам Тендерної документації з вказаної закупівлі (далі за текстом – Тендерної документації).
Як на ппідставу для відхилення Тендерної пропозиції Скаржника, яка, до речі, є найбільш економічно вигідною, Замовник посилається на відсутність електронного цифрового підпису завантаженої Скаржником пропозиції.
Скаржник вважає таке рішення Замовника таким, що прийняте з порушенням норм чинного законодавства України про публічні закупівлі, а тому, і дане рішення і сама процедура підлягає скасуванню, що підтверджується наступним.
Вимоги Замовника щодо оформлення тендерної пропозиції з вказаної закупівлі визначені в п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації, відповідно до якого «всі документи Тендерної пропозиції надаються у вигляді сканованої копії у форматі PDF (скановані документи повинні бути викладені в повному обсязі, а саме: мати чіткий вигляд повного (завершеного) документу, печатки, підпису і т.ін.). Усі сторінки пропозиції учасника процедури закупівлі, які містять будь-яку інформацію, повинні бути завірені належним чином, з мокрою печаткою (за наявності), крім оригіналів документів, виданих учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами) та копій документів завірених нотаріально, які надаються переможцем торгів.».
На виконання даної вимоги Замовника Скаржником було подано Тендерну пропозицію у вигляді сканованих у форматі PDF документів, що мають підпис повноважної особи Скаржника, скріплений печаткою.
Таким чином, Тендерна пропозиція Скаржника в повній мірі відповідає всім вимогам Замовника, як в частині її оформлення, так і в частині відповідності кваліфікаційним критеріям та технічним харарактеристикам предмету закупівлі, що також підтверджується і самим Замовником.
Слід при цьому щзазначити, що вимога про обов’язкову наявність електронного цифрового підпису Тендерної пропозиції Учасників даних торгів у Тендерній документації відсутня.
Тобто, Замовник, в даному випадку, як на підставу для відхилення пропозиції Скаржника посилається на неіснуючу вимогу.
Посилання Замовника на положення Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» в даному випадку є безпідставним з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа.
В даному випадку учасниками подається тендерна пропозиція у вигляді сканованої копії паперового носія інформації, а не електронний документ.
Тобто, Скаржником у даній закупівлі електронні документи не подавалися, а отже і обов’язок на накладення електронного цифрового підпису на нього не розповсюджується, і посилання Замовника на недотримання Скаржником норм Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» є неправомірним.
Слід також зазначити, що відповідно до положень чинного законодавства України учасники господарських відносин мають право здійснювати свою діяльність без електронного цифрового підпису, тобто згідно з чинним законодавством України наявність електронного цифрового підпису для учасників господарських відносин не є обов’язковою.
Так само і Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено обов’язкове застосування учасниками процедур публічних закупівель електронного цифрового підпису.
Відповідно до положень ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних осіб, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Отже, Замовник, мотивуючи відхилення тендерної пропозиції Скаржника відсутністю електронного цифрового підпису, обов’язкова наявність якого не передбачена чинним законодавством України, грубо порушив норми ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Більше того, як видно із матеріалів даної процедури закупівлі, Замовником тендерна пропозиція Скаржника вивчалася дуже ретельно, протягом 25 робочих днів. І за всі ці 25 робочих днів Замовник дійшов висновку про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника через відсутність електронного цифрового підпису.
Хоча насправді, відсутність електронного цифрового підпису може бути виявлена одразу ж після закінчення аукціону.
Дана обставина, а саме занадто прискіпливе вивчення пропозиція Скаржника та така нікчемна та незаконна підстава для її відхилення, дає підстави говорити про упереджене ставлення до Скаржника, чим порушено принцип об’єктивності та неупередженості під час оцінки тендерних пропозицій, встановлений ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатково вважаємо за необхідне звернути увагу на те, що Тендерна пропозиція Скаржника є правомірною, підписаною повноважною посадовою особою, а саме – керівником, скріплена печаткою Товариства, повністю відповідає вимогам Тендерної документації та є найбільш економічно вигідною.
Ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлені принцип максимальної економії та ефективності, а також принцип об’єктивності та неупередженності, яких мають дотримуватися Замовники під час проведення публічних закупівель.
Як видно в даному випадку, Замовник в повній мірі порушив визначені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи, відхиливши правомірну, правомочну та найбільш економічно вигідну пропозицію з надуманої підстави, що відсутня в Тендерній документації.
Такими своїми діями Замовник, що є органом місцевого самоврядування, крім того, що порушив норми Закону України «Про публічні закупівлі», також порушив положення ч. 2 ст. 19 Конституції України та завдав значної шкоди місцевому бюджету, надавши перевагу найдорожчій пропозиції, що, в свою чергу, має всі ознаки наявності корупційної складової в діяльності тендерного комітету Замовника.
Отже, вказані вище обставини є беззаперечним підтвердження порушення Замовником під час проведення закупівлі UA-2018-05-11-000898-b визначеного Законом України «Про публічні закупівлі» порядку проведення відкритих торгів та незаконності прийнятого ним Оскаржуваного рішення.
Враховуючи вище викладене, приймаючи до уваги порушенн Замовником при прийнятті Оскаржуваного протоколу положень ч. 2 ст. 19 Конституції України, ст. ст. 3, 16, 28, 30 Закону України «Про публічні закупівлі», на підставі та в порядку ст. 18 та ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
Прийняти дану скаргу до розгляду та задовольнити її;
Встановити факт наявності порушень тендерним комітетом Департаментом регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації чинного законодавства під час проведення відкритих торгів з публічної закупівлі № UA-2018-05-11-000898-b.
Зобов’язати Замовника усунити допущені ним порушення чинного законодавства «Про публічні закупівлі» у встановленому чинним законодавством України порядку.
Додаток: документ про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження.
Директор Ю.Ю. Полонський
Розгорнути
Згорнути
Україна, 04210, м. Київ, пр. Героїв Сталінграда 12Г, офіс 1
+38 044 536 10 52 info@visualtex.com.ua www.visualtex.com.ua
Вих. № 05-07-01 від 05 липня 2018 р
Антимонопольний
комітет
України
Колегія з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель
м. Київ, вул. Митрополита В. Лисківського, 45
Суб’єкт оскарження:
Товариство з обмеженою відповідальністю
«Візуальні Технології»
Код ЄДРПОУ 34186124
04210, м. Київ, пр-т. Героїв Сталінграда, 12-Г, офіс 1
ІПН 341861226547
Тел./факс: (044) 536-10-52
e-mail: info@visualtex.com.ua
Замовник :
Департамент регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації
Код ЄДРПОУ 39932654
10014, м. Житомир, майдан ім. С.П. Корольова, 12
тел. +380412474388
e-mail: odaguba@meta.ua
Закупівля № UA-2018-05-11-000898-b
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Департамент регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації (далі за текстом – Замовник) 17 травня 2018 року було оголошено відкриті торги з публічної закупівлі «Електронне обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 – 31710000-6 – (електронне табло)» (далі за текстом – Закупівля).
Рішенням тендерного комітету Замовника (далі за текстом - Оскаржуване рішення), оформленого протоколом № 56 від 25 червня 2018 року (далі за текстом - Оскаржуваний протокол), тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю "Візуальні Технології" була відхилена як така, що не відповідає умовам Тендерної документації з вказаної закупівлі (далі за текстом – Тендерної документації).
Як на ппідставу для відхилення Тендерної пропозиції Скаржника, яка, до речі, є найбільш економічно вигідною, Замовник посилається на відсутність електронного цифрового підпису завантаженої Скаржником пропозиції.
Скаржник вважає таке рішення Замовника таким, що прийняте з порушенням норм чинного законодавства України про публічні закупівлі, а тому, і дане рішення і сама процедура підлягає скасуванню, що підтверджується наступним.
Вимоги Замовника щодо оформлення тендерної пропозиції з вказаної закупівлі визначені в п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації, відповідно до якого «всі документи Тендерної пропозиції надаються у вигляді сканованої копії у форматі PDF (скановані документи повинні бути викладені в повному обсязі, а саме: мати чіткий вигляд повного (завершеного) документу, печатки, підпису і т.ін.). Усі сторінки пропозиції учасника процедури закупівлі, які містять будь-яку інформацію, повинні бути завірені належним чином, з мокрою печаткою (за наявності), крім оригіналів документів, виданих учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами) та копій документів завірених нотаріально, які надаються переможцем торгів.».
На виконання даної вимоги Замовника Скаржником було подано Тендерну пропозицію у вигляді сканованих у форматі PDF документів, що мають підпис повноважної особи Скаржника, скріплений печаткою.
Таким чином, Тендерна пропозиція Скаржника в повній мірі відповідає всім вимогам Замовника, як в частині її оформлення, так і в частині відповідності кваліфікаційним критеріям та технічним харарактеристикам предмету закупівлі, що також підтверджується і самим Замовником.
Слід при цьому щзазначити, що вимога про обов’язкову наявність електронного цифрового підпису Тендерної пропозиції Учасників даних торгів у Тендерній документації відсутня.
Тобто, Замовник, в даному випадку, як на підставу для відхилення пропозиції Скаржника посилається на неіснуючу вимогу.
Посилання Замовника на положення Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» в даному випадку є безпідставним з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа.
В даному випадку учасниками подається тендерна пропозиція у вигляді сканованої копії паперового носія інформації, а не електронний документ.
Тобто, Скаржником у даній закупівлі електронні документи не подавалися, а отже і обов’язок на накладення електронного цифрового підпису на нього не розповсюджується, і посилання Замовника на недотримання Скаржником норм Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» є неправомірним.
Слід також зазначити, що відповідно до положень чинного законодавства України учасники господарських відносин мають право здійснювати свою діяльність без електронного цифрового підпису, тобто згідно з чинним законодавством України наявність електронного цифрового підпису для учасників господарських відносин не є обов’язковою.
Так само і Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено обов’язкове застосування учасниками процедур публічних закупівель електронного цифрового підпису.
Відповідно до положень ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних осіб, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Отже, Замовник, мотивуючи відхилення тендерної пропозиції Скаржника відсутністю електронного цифрового підпису, обов’язкова наявність якого не передбачена чинним законодавством України, грубо порушив норми ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Більше того, як видно із матеріалів даної процедури закупівлі, Замовником тендерна пропозиція Скаржника вивчалася дуже ретельно, протягом 25 робочих днів. І за всі ці 25 робочих днів Замовник дійшов висновку про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника через відсутність електронного цифрового підпису.
Хоча насправді, відсутність електронного цифрового підпису може бути виявлена одразу ж після закінчення аукціону.
Дана обставина, а саме занадто прискіпливе вивчення пропозиція Скаржника та така нікчемна та незаконна підстава для її відхилення, дає підстави говорити про упереджене ставлення до Скаржника, чим порушено принцип об’єктивності та неупередженості під час оцінки тендерних пропозицій, встановлений ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатково вважаємо за необхідне звернути увагу на те, що Тендерна пропозиція Скаржника є правомірною, підписаною повноважною посадовою особою, а саме – керівником, скріплена печаткою Товариства, повністю відповідає вимогам Тендерної документації та є найбільш економічно вигідною.
Ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлені принцип максимальної економії та ефективності, а також принцип об’єктивності та неупередженності, яких мають дотримуватися Замовники під час проведення публічних закупівель.
Як видно в даному випадку, Замовник в повній мірі порушив визначені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи, відхиливши правомірну, правомочну та найбільш економічно вигідну пропозицію з надуманої підстави, що відсутня в Тендерній документації.
Такими своїми діями Замовник, що є органом місцевого самоврядування, крім того, що порушив норми Закону України «Про публічні закупівлі», також порушив положення ч. 2 ст. 19 Конституції України та завдав значної шкоди місцевому бюджету, надавши перевагу найдорожчій пропозиції, що, в свою чергу, має всі ознаки наявності корупційної складової в діяльності тендерного комітету Замовника.
Отже, вказані вище обставини є беззаперечним підтвердження порушення Замовником під час проведення закупівлі UA-2018-05-11-000898-b визначеного Законом України «Про публічні закупівлі» порядку проведення відкритих торгів та незаконності прийнятого ним Оскаржуваного рішення.
Враховуючи вище викладене, приймаючи до уваги порушенн Замовником при прийнятті Оскаржуваного протоколу положень ч. 2 ст. 19 Конституції України, ст. ст. 3, 16, 28, 30 Закону України «Про публічні закупівлі», на підставі та в порядку ст. 18 та ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
Прийняти дану скаргу до розгляду та задовольнити її;
Встановити факт наявності порушень тендерним комітетом Департаментом регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації чинного законодавства під час проведення відкритих торгів з публічної закупівлі № UA-2018-05-11-000898-b.
Зобов’язати Замовника усунити допущені ним порушення чинного законодавства «Про публічні закупівлі» у встановленому чинним законодавством України порядку.
Додаток: документ про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження.
Директор Ю.Ю. Полонський
Рішення замовника: Вимога не задоволена
09 липня 2018 15:55
Доброго дня!
Шановний учаснику!
Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю.
Шановний учаснику!
Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю.
Номер вимоги: UA-2018-05-11-000898-b.a2
Статус:
Скасована
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "Візуальні Технології", Код ЄДРПОУ:34186124
Скарга до АМК України
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Департамент регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації (далі за текстом – Замовник) 17 травня 2018 року було оголошено відкриті торги з публічної закупівлі «Електронне обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 – 31710000-6 – (електронне табло)» (далі за текстом – Закупівля).
Рішенням тендерного комітету Замовника (далі за текстом - Оскаржуване рішення), оформленого протоколом № 56 від 25 червня 2018 року (далі за текстом - Оскаржуваний протокол), тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРОЖНІ СИСТЕМИ» була відхилена як така, що не відповідає умовам Тендерної документації з вказаної закупівлі (далі за текстом – Тендерної документації).
Як на ппідставу для відхилення Тендерної пропозиції Скаржника, яка, до речі, є найбільш економічно вигідною, Замовник посилається на відсутність електронного цифрового підпису завантаженої Скаржником пропозиції.
Скаржник вважає таке рішення Замовника таким, що прийняте з порушенням норм чинного законодавства України про публічні закупівлі, а тому, і дане рішення і сама процедура підлягає скасуванню, що підтверджується наступним.
Вимоги Замовника щодо оформлення тендерної пропозиції з вказаної закупівлі визначені в п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації, відповідно до якого «всі документи Тендерної пропозиції надаються у вигляді сканованої копії у форматі PDF (скановані документи повинні бути викладені в повному обсязі, а саме: мати чіткий вигляд повного (завершеного) документу, печатки, підпису і т.ін.). Усі сторінки пропозиції учасника процедури закупівлі, які містять будь-яку інформацію, повинні бути завірені належним чином, з мокрою печаткою (за наявності), крім оригіналів документів, виданих учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами) та копій документів завірених нотаріально, які надаються переможцем торгів.».
На виконання даної вимоги Замовника Скаржником було подано Тендерну пропозицію у вигляді сканованих у форматі PDF документів, що мають підпис повноважної особи Скаржника, скріплений печаткою.
Таким чином, Тендерна пропозиція Скаржника в повній мірі відповідає всім вимогам Замовника, як в частині її оформлення, так і в частині відповідності кваліфікаційним критеріям та технічним харарактеристикам предмету закупівлі, що також підтверджується і самим Замовником.
Слід при цьому щзазначити, що вимога про обов’язкову наявність електронного цифрового підпису Тендерної пропозиції Учасників даних торгів у Тендерній документації відсутня.
Тобто, Замовник, в даному випадку, як на підставу для відхилення пропозиції Скаржника посилається на неіснуючу вимогу.
Посилання Замовника на положення Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» в даному випадку є безпідставним з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа
В даному випадку учасниками подається тендерна пропозиція у вигляді сканованої копії паперового носія інформації, а не електронний документ.
Тобто, Скаржником у даній закупівлі електронні документи не подавалися, а отже і обов’язок на накладення електронного цифрового підпису на нього не розповсюджується, і посилання Замовника на недотримання Скаржником норм Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» є неправомірним.
Слід також зазначити, що відповідно до положень чинного законодавства України учасники господарських відносин мають право здійснювати свою діяльність без електронного цифрового підпису, тобто згідно з чинним законодавством України наявність електронного цифрового підпису для учасників господарських відносин не є обов’язковою.
Так само і Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено обов’язкове застосування учасниками процедур публічних закупівель електронного цифрового підпису.
Відповідно до положень ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних осіб, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Отже, Замовник, мотивуючи відхилення тендерної пропозиції Скаржника відсутністю електронного цифрового підпису, обов’язкова наявність якого не передбачена чинним законодавством України, грубо порушив норми ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Більше того, як видно із матеріалів даної процедури закупівлі, Замовником тендерна пропозиція Скаржника вивчалася дуже ретельно, протягом 25 робочих днів. І за всі ці 25 робочих днів Замовник дійшов висновку про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника через відсутність електронного цифрового підпису.
Хоча насправді, відсутність електронного цифрового підпису може бути виявлена одразу ж після закінчення аукціону.
Дана обставина, а саме занадто прискіпливе вивчення пропозиція Скаржника та така нікчемна та незаконна підстава для її відхилення, дає підстави говорити про упереджене ставлення до Скаржника, чим порушено принцип об’єктивності та неупередженості під час оцінки тендерних пропозицій, встановлений ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатково вважаємо за необхідне звернути увагу на те, що Тендерна пропозиція Скаржника є правомірною, підписаною повноважною посадовою особою, а саме – керівником, скріплена печаткою Товариства, повністю відповідає вимогам Тендерної документації та є найбільш економічно вигідною.
Ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлені принцип максимальної економії та ефективності, а також принцип об’єктивності та неупередженності, яких мають дотримуватися Замовники під час проведення публічних закупівель.
Як видно в даному випадку, Замовник в повній мірі порушив визначені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи, відхиливши правомірну, правомочну та найбільш економічно вигідну пропозицію з надуманої підстави, що відсутня в Тендерній документації.
Такими своїми діями Замовник, що є органом місцевого самоврядування, крім того, що порушив норми Закону України «Про публічні закупівлі», також порушив положення ч. 2 ст. 19 Конституції України та завдав значної шкоди місцевому бюджету, надавши перевагу найдорожчій пропозиції, що, в свою чергу, має всі ознаки наявності корупційної складової в діяльності тендерного комітету Замовника.
Отже, вказані вище обставини є беззаперечним підтвердження порушення Замовником під час проведення закупівлі UA-2018-05-11-000898-b визначеного Законом України «Про публічні закупівлі» порядку проведення відкритих торгів та незаконності прийнятого ним Оскаржуваного рішення.
Враховуючи вище викладене, приймаючи до уваги порушення Замовником при прийнятті Оскаржуваного протоколу положень ч. 2 ст. 19 Конституції України, ст. ст. 3, 16, 28, 30 Закону України «Про публічні закупівлі», на підставі та в порядку ст. 18 та ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та задовольнити її;
2. Встановити факт наявності порушень тендерним комітетом Департаментом регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації чинного законодавства під час проведення відкритих торгів з публічної закупівлі № UA-2018-05-11-000898-b.
3. Зобов’язати Замовника усунити допущені ним порушення чинного законодавства «Про публічні закупівлі» у встановленому чинним законодавством України порядку.
Додаток: документ про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження.
Розгорнути
Згорнути
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Департамент регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації (далі за текстом – Замовник) 17 травня 2018 року було оголошено відкриті торги з публічної закупівлі «Електронне обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 – 31710000-6 – (електронне табло)» (далі за текстом – Закупівля).
Рішенням тендерного комітету Замовника (далі за текстом - Оскаржуване рішення), оформленого протоколом № 56 від 25 червня 2018 року (далі за текстом - Оскаржуваний протокол), тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРОЖНІ СИСТЕМИ» була відхилена як така, що не відповідає умовам Тендерної документації з вказаної закупівлі (далі за текстом – Тендерної документації).
Як на ппідставу для відхилення Тендерної пропозиції Скаржника, яка, до речі, є найбільш економічно вигідною, Замовник посилається на відсутність електронного цифрового підпису завантаженої Скаржником пропозиції.
Скаржник вважає таке рішення Замовника таким, що прийняте з порушенням норм чинного законодавства України про публічні закупівлі, а тому, і дане рішення і сама процедура підлягає скасуванню, що підтверджується наступним.
Вимоги Замовника щодо оформлення тендерної пропозиції з вказаної закупівлі визначені в п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації, відповідно до якого «всі документи Тендерної пропозиції надаються у вигляді сканованої копії у форматі PDF (скановані документи повинні бути викладені в повному обсязі, а саме: мати чіткий вигляд повного (завершеного) документу, печатки, підпису і т.ін.). Усі сторінки пропозиції учасника процедури закупівлі, які містять будь-яку інформацію, повинні бути завірені належним чином, з мокрою печаткою (за наявності), крім оригіналів документів, виданих учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами) та копій документів завірених нотаріально, які надаються переможцем торгів.».
На виконання даної вимоги Замовника Скаржником було подано Тендерну пропозицію у вигляді сканованих у форматі PDF документів, що мають підпис повноважної особи Скаржника, скріплений печаткою.
Таким чином, Тендерна пропозиція Скаржника в повній мірі відповідає всім вимогам Замовника, як в частині її оформлення, так і в частині відповідності кваліфікаційним критеріям та технічним харарактеристикам предмету закупівлі, що також підтверджується і самим Замовником.
Слід при цьому щзазначити, що вимога про обов’язкову наявність електронного цифрового підпису Тендерної пропозиції Учасників даних торгів у Тендерній документації відсутня.
Тобто, Замовник, в даному випадку, як на підставу для відхилення пропозиції Скаржника посилається на неіснуючу вимогу.
Посилання Замовника на положення Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» в даному випадку є безпідставним з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа
В даному випадку учасниками подається тендерна пропозиція у вигляді сканованої копії паперового носія інформації, а не електронний документ.
Тобто, Скаржником у даній закупівлі електронні документи не подавалися, а отже і обов’язок на накладення електронного цифрового підпису на нього не розповсюджується, і посилання Замовника на недотримання Скаржником норм Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» є неправомірним.
Слід також зазначити, що відповідно до положень чинного законодавства України учасники господарських відносин мають право здійснювати свою діяльність без електронного цифрового підпису, тобто згідно з чинним законодавством України наявність електронного цифрового підпису для учасників господарських відносин не є обов’язковою.
Так само і Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено обов’язкове застосування учасниками процедур публічних закупівель електронного цифрового підпису.
Відповідно до положень ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних осіб, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Отже, Замовник, мотивуючи відхилення тендерної пропозиції Скаржника відсутністю електронного цифрового підпису, обов’язкова наявність якого не передбачена чинним законодавством України, грубо порушив норми ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Більше того, як видно із матеріалів даної процедури закупівлі, Замовником тендерна пропозиція Скаржника вивчалася дуже ретельно, протягом 25 робочих днів. І за всі ці 25 робочих днів Замовник дійшов висновку про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника через відсутність електронного цифрового підпису.
Хоча насправді, відсутність електронного цифрового підпису може бути виявлена одразу ж після закінчення аукціону.
Дана обставина, а саме занадто прискіпливе вивчення пропозиція Скаржника та така нікчемна та незаконна підстава для її відхилення, дає підстави говорити про упереджене ставлення до Скаржника, чим порушено принцип об’єктивності та неупередженості під час оцінки тендерних пропозицій, встановлений ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатково вважаємо за необхідне звернути увагу на те, що Тендерна пропозиція Скаржника є правомірною, підписаною повноважною посадовою особою, а саме – керівником, скріплена печаткою Товариства, повністю відповідає вимогам Тендерної документації та є найбільш економічно вигідною.
Ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлені принцип максимальної економії та ефективності, а також принцип об’єктивності та неупередженності, яких мають дотримуватися Замовники під час проведення публічних закупівель.
Як видно в даному випадку, Замовник в повній мірі порушив визначені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи, відхиливши правомірну, правомочну та найбільш економічно вигідну пропозицію з надуманої підстави, що відсутня в Тендерній документації.
Такими своїми діями Замовник, що є органом місцевого самоврядування, крім того, що порушив норми Закону України «Про публічні закупівлі», також порушив положення ч. 2 ст. 19 Конституції України та завдав значної шкоди місцевому бюджету, надавши перевагу найдорожчій пропозиції, що, в свою чергу, має всі ознаки наявності корупційної складової в діяльності тендерного комітету Замовника.
Отже, вказані вище обставини є беззаперечним підтвердження порушення Замовником під час проведення закупівлі UA-2018-05-11-000898-b визначеного Законом України «Про публічні закупівлі» порядку проведення відкритих торгів та незаконності прийнятого ним Оскаржуваного рішення.
Враховуючи вище викладене, приймаючи до уваги порушення Замовником при прийнятті Оскаржуваного протоколу положень ч. 2 ст. 19 Конституції України, ст. ст. 3, 16, 28, 30 Закону України «Про публічні закупівлі», на підставі та в порядку ст. 18 та ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та задовольнити її;
2. Встановити факт наявності порушень тендерним комітетом Департаментом регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації чинного законодавства під час проведення відкритих торгів з публічної закупівлі № UA-2018-05-11-000898-b.
3. Зобов’язати Замовника усунити допущені ним порушення чинного законодавства «Про публічні закупівлі» у встановленому чинним законодавством України порядку.
Додаток: документ про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження.
Скасована
Дата: 05 липня 2018 21:17
Причина: Посилка в тексті
Номер вимоги: UA-2018-05-11-000898-b.a3
Статус:
Скасована
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "Візуальні Технології", Код ЄДРПОУ:34186124
Скарга
Викладено в файлы, що додається
Скасована
Дата: 19 липня 2018 14:31
Причина: не вдалось завантажити в систему
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2018-05-11-000898-b.b5
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "Візуальні Технології", Код ЄДРПОУ:34186124
Дата подання: 19 липня 2018 14:48
Дата подання: 19 липня 2018 14:48
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 23 липня 2018 20:06
Рішення від 23.07.2018 № 7351 +лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 23 липня 2018 20:06
Інформація про резолютивну частину рішення від 06.08.2018 № 7934.pdf
Дата публікації: 07 серпня 2018 15:03
Рішення від 06.08.2018 № 7934.pdf
Дата публікації: 09 серпня 2018 18:13
Коментар замовника щодо усунення порушення: Рішення Антимонопольного комітету від 06.08.2018 № 7934-р/пк-пз Замовник вважає таким, що не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон).
В даному рішенні Антимонопольний комітет задовільнив скаргу ТОВ «Візуальні технології» частково, а саме забов'язав Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Візуальні технології» та рішення про визнання переможця процедури закупівлі – «ДК 021:2015:31710000-6 – Електронне обладнання» на підставі того, що тендерна документація по вищевказаній закупівлі не містить окремих вимог необхідності накладення на документи, надані у складі Пропозиції, електронного цифрового підпису учасника та не містить вимоги, що документи тендерної пропозиції мають надаватись саме у вигляді електронних документів.
Але відповідно до частини третьої ст. 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Відповідно до ч.1 ст.25 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями.
Отже, Закон не містить вимог передбачати окремо необхідність накладення електронного цифрового підпису. Учасник в першу чергу подає пропозицію в електронному вигляді електронну систему закупівель, тому передбачати якихось окремих вимог щодо електронного цифрового підпису в тендерній документації Законом не передбачено. Закон вимагає дотримуватись Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» при поданні тендерних пропозицій.
В п.1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника передбачено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Тобто,
Так само як це визначено в Законі. Навіть якби Замовником в тендерній документації не було цієї вимоги, вона передбачена в Законі.
Тоді виникає питання: на думку Антимонопольного комітету, якщо Замовником в тендерній документації не передбачено «окремих вимог щодо необхідності накладення ЕЦП» тоді подану Учасником пропозицію (яка до речі подається тальки в електронній формі) не потрібно підписувати електронним цифровим підписом, тобто можна не дотримуватись норми ст. 12 Закону?
Отже, на думку замовника, рішення Антимонопольного комітету є незаконним та таким, яке прийняте з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частини 12 статті 18 Закону Рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником в судовому порядку протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі.
Тому, замовником підготовлено позов до суду про визнання рішення Антимонопольного комітету від 06.08.2018 року протиправним та його скасування.
Оскільки, відповідно до абзацу першого частини 12 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами яких вони стосуються, а також враховуючи той факт, що розгляд справи в суді та прийняття рішення по даній справі може зайняти певний час, і не виключається ймовірність його прийняття в кінці року, коли стане неможливим придбання даного товару, Замовником скликано засідання тендерного комітету з приводу виконання рішення Антимонопольного комітету від 06.08.2018 № 7934-р/пк-пз.
Дата виконання рішення замовником: 03 вересня 2018 10:05
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 29 травня 2018 14:07
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю "Візуальні Технології" |
2 040 000,00
UAH з ПДВ
|
1 798 500,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "ВIЗУАЛ Ф'ЮЖН ТЕХНОЛОДЖI ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ" |
2 185 000,00
UAH з ПДВ
|
1 799 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "СЕА Електротехніка" |
2 200 000,00
UAH з ПДВ
|
1 875 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКТА -ПРОМ" |
2 218 355,22
UAH з ПДВ
|
2 218 355,22
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю "Візуальні Технології" #34186124 |
Рішення скасоване |
1 798 500,00
UAH з ПДВ
|
03 вересня 2018 10:05
|
ТОВ "ВIЗУАЛ Ф'ЮЖН ТЕХНОЛОДЖI ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ" #40156637 |
Рішення скасоване |
1 799 000,00
UAH з ПДВ
|
03 вересня 2018 10:05
|
Товариство з обмеженою відповідальністю "СЕА Електротехніка" #38013959 |
Рішення скасоване |
1 875 000,00
UAH з ПДВ
|
03 вересня 2018 10:05
|
Товариство з обмеженою відповідальністю "Візуальні Технології" #34186124 |
Переможець |
1 798 500,00
UAH з ПДВ
|
11 вересня 2018 12:45
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
12 січня 2021 09:57
|
Електронний підпис | укладений |
12 січня 2021 09:55
|
Електронний підпис | укладений |
22 грудня 2018 20:18
|
Додаткова угода 1 електронне табло.pdf | зміни до договору |
22 грудня 2018 20:16
|
Електронний підпис | укладений |
02 жовтня 2018 15:47
|
Договір | укладений |
02 жовтня 2018 15:45
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 22 грудня 2018 |
Дата публікації змін до договору: | 22 грудня 2018 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Керуючись пунктом 4 частини 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» Сторони дійшли згоди продовжити термін дії договору поставки від 30.09.2018 № 2-Т до 30.06.2019 року та внести зміни до пункту 9.1 даного договору. |
Номер договору про закупівлю: | 2-Т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2-Т |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |