Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Послуги з підготовки та проведення XXIIІ Української антарктичної експедиції
Очікувана вартість
31 500 000,00 UAH
UA-2018-03-07-000412-b 81756ca640504744b85b7e3fb7199ebd
Переговорна процедура (скорочена)    Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Мороз Ігор

+380442463810 morozko21_63@ukr.net

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Державна установа Національний антарктичний науковий центр
Код ЄДРПОУ: 21574751
Вебсайт: http://www.uac.gov.ua
Місцезнаходження: 01601, Україна , Київська обл., Київ, м.Київ, бульвар Тараса Шевченка, 16
Контактна особа: Мороз Ігор
+380442463810
morozko21_63@ukr.net
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Обґрунтування застосування переговорної процедури

Пункт закону
Виникла нагальна потреба здійснити закупівлю через настання підстав передбачених Законом
Обґрунтування
Керуючись вимогами пункту 5.5. «Положення про українську антарктичну експедицію», затвердженого 27.01.2014, враховуючи лист начальника станції 22 Української антарктичної експедиції В.Д.Лук’ященка від 23.02.2018 та наказ виконуючого обов’язки директора ДУ НАНЦ від 26.02.2018 № 7Г, усвідомлюючи можливі наслідки надзвичайної ситуації (частина 24 пункту 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України вiд 2.10.2012 № 5403-VI), що склалась на Українській антарктичній станції Академік Вернадський в результаті значного затягування процедури закупівлі «Послуги у сфері наукових досліджень та експериментальних розробок (послуги з підготовки та проведення XXIIІ Української антарктичної експедиції)» № UA-2017-11-22-000813-c чисельними оскарженнями змісту Тендерної документації та дій Замовника, Тендерним комітетом ДУ НАНЦ, як виняток, прийняте рішення щодо оголошення переговорної процедури закупівлі, відповідно до підпункту 3 пункту 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 07 березня 2018 16:39
Оскарження наміру укласти договір: до 13 березня 2018 00:00

Інформація про предмет закупівлі

Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 посл.
Послуги з підготовки та проведення XXIIІ Української антарктичної експедиції
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 01601, Україна, Київська обл., Київ, бульвар Тараса Шевченка, 16
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 14 березня 2018  —  31 грудня 2018
ДК 021:2015: 73100000-3 — Послуги у сфері наукових досліджень та експериментальних розробок

Тендерна документація

07 березня 2018 16:31
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
07 березня 2018 16:31
ТД переговорна процедура_2018.docx
07 березня 2018 16:31
Приказ ЧС_2018.jpg
07 березня 2018 16:31
ТП ТОВ Інтерпромфлот 2018.pdf
07 березня 2018 16:31
ТП Бомелевия.pdf
07 березня 2018 16:31
Протокол 32_2018.pdf
07 березня 2018 16:31
Повідомлення 2018.pdf
07 березня 2018 16:31
Обгрунтування 2018.pdf
07 березня 2018 16:31
Додаток №2-2018.docx
07 березня 2018 16:31
Додаток №1-2018.docx

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2018-03-07-000412-b.b1
Статус:
Розгляд припинено
Скаржник: LTD Bomelevia Investments Limited, Код ЄДРПОУ:334487
Дата подання: 12 березня 2018 16:50
Скарга на рішення Замовника
26.02.2018 компанією Bomelevia Investments Limited (Бомелевіа Інвестментс Лімітед) отримано на офіційну електронну поштову адресу від Державної установи Національний антарктичний науковий центр Міністерства освіти і науки України (надалі – Замовник) запрошення для проведення переговорної процедури 02.03.2018 року о 15:00 год., а також тендерну документацію (з відповідними додатками) для проведення переговорної процедури закупівлі за п. 3 ч. 2 ст. 35 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII. 02.03.2018 року о 15:00 год. розпочато переговорну процедуру з двома компаніями із трьох запрошених (один із учасників добровільно відмовився від подальшої участі): Bomelevia Investments Limited (Бомелевіа Інвестментс Лімітед) та ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ», з прямою відео трансляцією на сторінці Міністерства освіти і науки України у “Facebook”, які можна переглянути за посиланнями: https://www.facebook.com/UAMON/videos/2070691429624091/ https://www.facebook.com/UAMON/videos/2070715109621723/?notif_id=1519996894324718&notif_t=live_video За результатами оцінки тендерних пропозицій учасників переговорної процедури, зокрема, компанії Bomelevia Investments Limited (Бомелевіа Інвестментс Лімітед) та ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ», Замовником прийнято рішення, оформлене протоколом № 32 від 02.03.2018 року про прийняття тендерної пропозиції у сумі 31 500 000 грн. 00 коп. з ПДВ та визнання переможцем переговорної процедури закупівлі ТОВ “ІНТЕРПРОМФЛОТ” із затвердженням наміру укласти договір та оприлюдненням на веб-порталі Уповноваженого органу (надалі - протокол № 32 від 02.03.2018 року). 03.03.2018 року на веб-порталі Уповноваженого органу Замовником оприлюднено оголошення № UA-2018-03-03-000362-b про намір укласти договір з ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» під час застосування переговорної процедури. 05.03.2018 року, у зв’язку з виявленими технічними помилками під час оголошення закупівлі в системі “Прозорро” Замовником скасовано переговорну процедуру закупівлі № UA-2018-03-03-000362-b та прийнято рішення після скасування розмістити наступне оголошення з усуненими помилками (протокол № 33 від 05.03.2018 року). 05.03.2018 року на веб-порталі Уповноваженого органу Замовником оприлюднено оголошення № UA-2018-03-05-000135-b про намір укласти договір з ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» під час застосування переговорної процедури. 07.03.2018 року, у зв’язку з тим, що в системі “Прозорро” помилково був введений файл тендерної документації, в якому не містились додатки, що є технічно не коректним, Замовником скасовано переговорну процедуру закупівлі № UA-2018-03-05-000135-b та прийнято рішення після скасування розмістити наступне оголошення з усуненими помилками (протокол № 34 від 07.03.2018 року). 07.03.2018 року на веб-порталі Уповноваженого органу Замовником оприлюднено оголошення № UA-2018-03-07-000638-с про намір укласти договір з ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» під час застосування переговорної процедури. 07.03.2018 року, у зв’язку з тим, що в системі “Прозорро” помилково введена ціна закупівлі 341500000 грн. 00 коп., замість 31500000 грн. 00 коп., Замовником скасовано переговорну процедуру закупівлі № UA-2018-03-07-000638-с (при цьому у резолютивній частині протоколу № 35 від 07.03.2018 року переплутано процедури, замість № UA-2018-03-07-000638-с, зазначено процедуру UA-2018-03-05-000135-b) та прийнято рішення після скасування розмістити наступне оголошення з усуненими помилками (протокол № 35 від 07.03.2018 року). 07.03.2018 року на веб-порталі Уповноваженого органу Замовником оприлюднено оголошення № UA-2018-03-07-000412-b про намір укласти договір з ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» під час застосування переговорної процедури. Компанії Bomelevia Investments Limited (Бомелевіа Інвестментс Лімітед) (надалі – в тому числі Скаржник) не погоджується рішенням Замовника (протокол № 32 від 02.03.2018 року) про прийняття тендерної пропозиції у сумі 31 500 000 грн. 00 коп. з ПДВ та визнання переможцем переговорної процедури закупівлі ТОВ “ІНТЕРПРОМФЛОТ” із затвердженням наміру укласти договір, оскільки вважає переговорну процедуру такою, що проведена з грубими порушеннями загальних вимог та норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель та з порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ст.ст. 3, 5 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII , в результаті чого Замовником неправомірно відхилена тендерна пропозиція компанії Bomelevia Investments Limited (Бомелевіа Інвестментс Лімітед), яка менша від цінової пропозиції ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» на суму 830 079,60 грн. з ПДВ. Не дивлячись на те, що законність обрання Замовником переговорної процедури за п. 3 ч. 2 ст. 35 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII під великим питанням, Скаржник не оскаржує вибір процедури, а скарга подається виключно на порушення та незаконні дії Замовника під час оцінки тендерних пропозицій учасників переговорної процедури, що вплинуло на об’єктивність обрання переможця. У застосуванні переговорної процедури закупівлі Замовник звинуватив, в тому числі Скаржника, який нібито призвів до зриву сезонних робіт та призводить до зриву логістичного забезпечення і ротації учасників 22-23 Українських антарктичних експедицій на Українській антарктичній станції “Академік Вернадський”. Такі твердження Замовника не відповідають дійсним обставинам, а сезоні роботи зірвано не через дії Скаржника який використовував свої законні права та оскаржував дискримінаційні умови тендерної документації. Сезонні роботи зірвано через дії Замовника який намагався усунути небажаних учасників публічної закупівлі шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов, які порушували принципи публічних закупівель і права Скаржника, пов’язані із участю у процедурі закупівлі, що підтверджено відповідними рішеннями Органу оскарження. При цьому варто зазначити про оголошення № UA-2017-11-22-000813-c щодо відкритих торгів, опубліковане Замовником лише у кінці листопада 2017 року та відсутність будь-яких рішень та дій на веб-порталі Уповноваженого органу за цією процедурою з боку Замовника в період з 26.01.2018 по 07.02.2018 року. Окрім того, відносно даної переговорної процедури, Замовник скасовував оголошення про намір укласти договір з ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» 4 рази публікував нове. Розуміючи, що Скаржник вкотре безпідставно буде звинувачений у зриві експедиції, однак стикаючись другий рік поспіль з незаконними, на думку Скаржника діями Замовника, кваліфікацію яким буде надано уповноваженим органами України, Скаржник вважає за необхідне захистити свої права та законні інтереси, пов’язані із участю у переговорній процедурі та з неправомірним відхиленням найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, шляхом реалізації законного права на звернення до Органу оскарження, у зв’язку з наступним. 1. Перш за все, Замовник не звернув уваги на ціну тендерної пропозиції компанії Bomelevia Investments Limited (Бомелевіа Інвестментс Лімітед) за переговорною процедурою, зазначену у поданій відповідній формі тендерної пропозиції, не здійснив протокольного фіксування виступів представників учасників переговорної процедури, не оголосив зміст отриманих від учасників тендерних пропозицій, не перевірив на офіційному сайті НБУ офіційний курс гривні по відношенню до іноземної валюти (долар США), у зв’язку з чим, Замовником допущено помилку у протоколі № 32 від 02.03.2018 року та невірно зазначено курс НБУ станом на 02.03.2018 року (зазначено курс 2666,9498 замість 2666,9496), в результаті чого невірно визначено суму тендерної пропозиції Скаржника у гривнях (30 669 922,70 грн. замість 30 669 920,40 грн.), що потягнуло за собою невірно визначену суму різниці між ціновими пропозиціями учасників та додатково арифметичну помилку (833 077,30 грн. замість 830 079,60 грн.). Окрім цього, цінова пропозиція компанії Bomelevia Investments Limited (Бомелевіа Інвестментс Лімітед), оприлюднена Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу (31 500 000,00 грн.) не відповідає дійсній цінової пропозиції - 30 669 920,40 грн. Також, за пунктом 6 тендерної документації оприлюдненої Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу, строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: “Від дати укладення договору та до 31 грудня 2018 року”. При цьому, тим самим пунктом тендерної документації, отриманої Скаржником на офіційну електронну пошту, Замовником визначено строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: “Від дати укладення договору та до 31 травня 2018 року”. Таким чином, до протоколу № 32 від 02.03.2018 року та на веб-порталі Уповноваженого органу Замовником внесені та оприлюднені недостовірні дані, які не відповідають дійсним обставинам переговорної процедури. 2. 02.03.2018 року у приміщенні будинку міста Києва за адресою: бульвар Тараса Шевченка, 16, проведено переговорну процедуру з прямою відео трансляцією на сторінці Міністерства освіти і науки України у “Facebook”. Участь у переговорній процедурі приймали два учасника із трьох запрошених: - Bomelevia Investments Limited (Бомелевіа Інвестментс Лімітед); - ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ». Під час переговорної процедури компанією Bomelevia Investments Limited (Бомелевіа Інвестментс Лімітед) подано тендерну пропозицію із загальною ціною договору 1 150 000,00 доларів США з ПДВ, що за курсом НБУ станом на дату розкриття тендерних пропозицій (2666,9496) складає 30 669 920,40 грн. з ПДВ. Під час переговорної процедури ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» подано тендерну пропозицію із загальною ціною договору 31 500 000,00 грн. з ПДВ. Таким чином, на момент розкриття та оцінки тендерних пропозицій учасників переговорної процедури загальна ціна пропозиції компанії Bomelevia Investments Limited (Бомелевіа Інвестментс Лімітед) на 830 079,60 грн. з ПДВ менша за ціну ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» про що Замовником також зазначено у протоколі № 32 від 02.03.2018 року. 3. Не дивлячись на те, що цінова пропозиція компанії Bomelevia Investments Limited (Бомелевіа Інвестментс Лімітед) виявилась економічно більш вигідною, в обґрунтування вибору пропозиції ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» як більш вигідної, у протоколі № 32 від 02.03.2018 року Замовником зазначено наступне: “Мороз І.В. наголосив, що валютою Тендерної документації є гривня (код валюти 980). Учасник процедури закупівлі – нерезидент, може зазначити ціну тендерної пропозиції у доларах США (код валюти 840) або євро (код валюти 978), але договір з Замовником укладається виключно у валюті Тендерної документації, якою є гривня”. Наголошуємо, таке твердження голови тендерного комітету Замовника, викладене у зазначеному протоколі та, в тому числі висловлене під час відеозапису переговорної процедури є неправдивим, таким що вводить в оману учасників процедури та немає нічого спільного із дійсними обставинами переговорної процедури. Зокрема, 26.02.2018 року Скаржником отримано на офіційну електронну поштову адресу від Замовника запрошення для проведення переговорної процедури та тендерну документацію (з відповідними додатками), складену тендерним комітетом Замовника. Відповідно до п. 29 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Зі змісту отриманої Скаржником тендерної документації переговорної процедури, складеної тендерним комітетом Замовника, жодним чином не вбачається умов щодо визначення критеріїв оцінки відносно валюти тендерної пропозиції учасників. Слід зазначити, висновок Замовника, викладений у протоколі № 32 від 02.03.2018 року, зокрема: “… враховуючи вимоги законодавства України стосовно порядку використання коштів Державного бюджету, нестабільність курсів валют на валютному ринку України, а також витрати на конвертацію валют, цінова пропозиція ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ», навіть попри різницю у сумі 833077 грн. 30 коп., є більш вигідною”, є хибним та спростовується тим, що станом на дату подання скарги українська гривня зміцнила свої позиції та у разі, якщо б Замовник обрав переможцем тендерну пропозицію Скаржника, додаткова економія склала б більше як 660 тис. грн. і, таким чином, ціна тендерної пропозиції компанії Bomelevia Investments Limited (Бомелевіа Інвестментс Лімітед) менша за ціну ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» майже на 1,5 млн. гривень. Отже, Замовник під час переговорної процедури порушив принципи не дискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, встановлені ст. 3 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII, чим було суттєво порушено права та законні інтереси Скаржника та що вплинуло на об’єктивність вибору переможця переговорної процедури. 4. Додатково в обґрунтування вибору пропозиції ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» як більш прийнятної, у протоколі № 32 від 02.03.2018 року Замовником зазначено про взяття за основу пропозиції учасників щодо маршрутів, термінів та порядку доставки морським транспортом на УАС “Академік Вернадський”. При цьому, особливу увагу приділено можливим термінам перебування сезонного загону на УАС “Академік Вернадський” для забезпечення належного прийому-передачі станції, здійснення логістичних операцій та виконання Програми сезонних досліджень. Так, компанія Bomelevia Investments Limited (Бомелевіа Інвестментс Лімітед) запропонувала термін перебування на станції – 9 діб, а ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» - 18 діб. Тому, пропозиція ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» є найбільш прийнятною. Однак, слід звернути увагу, що чинним законодавством України з питань організації та проведення публічних закупівель передбачено, якщо замовник, для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції крім ціни застосовує й інші критерії оцінки, така ціна вважається приведеною. Згідно п. 19 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII приведена ціна - ціна, зазначена учасником у тендерній пропозиції та перерахована з урахуванням показників інших критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною замовником у тендерній документації. Отже, якщо для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції крім ціни застосовуються й інші критерії оцінки, у тендерній документації визначається їх вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою ніж 70 відсотків, крім випадку застосування процедури конкурентного діалогу. Враховуючи викладене, замовник зазначає вимоги до учасників та методику оцінки тендерних пропозицій у тендерній документації, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та з дотриманням законодавства в цілому. Проте, як зазначалось вище 26.02.2018 року Скаржником отримано на електронну поштову адресу від Замовника запрошення для проведення переговорної процедури та тендерну документацію (з відповідними додатками), складену тендерним комітетом Замовника. Отримана тендерна документація переговорної процедури не містила жодних критеріїв та методики оцінки тендерних пропозицій, жодних вимог відносно застосування інших критеріїв оцінки, окрім ціни, їх питомої ваги та математичної формули розрахунку. У свою чергу, зважаючи на п. 1.4. тендерної документації переговорної процедури, яким визначено посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками, листом від 27.02.2018 року Скаржник звернувся до голови тендерного комітету Замовника І.В.Мороза з проханням уточнення умов тендерної документації. Проте, листом від 27.02.2018 року із зазначенням особи відправника - виконуючого обов’язки директора Є.О.Дикого надійшли уточнення деяких технічних неточностей у тендерній документації, надісланій учасникам переговорної процедури, де серед іншого зазначено: “Дати прибуття та відбуття зі станції можуть варіюватись дуже гнучко. Час відбуття зі станції лімітується лише льодовою обстановкою. Що стосується часу прибуття на станцію, то вони визначатимуться тим, як скоро компанія - переможець торгів зможе забезпечити закупівлю необхідних товарів для станції, та договором найму судна. Інтерес НАНЦ, який буде враховуватись при визначенні переможця - максимальна можлива кількість днів перебування на станції, ніяк не менше 5 днів, але чим більше, тим краще; конкретні дати не є принципово важливими. Кількість днів перебування на станції дуже значною мірою впливає на кількість та якість робіт сезонного загону УАЕ, тому саме тривалість перебування буде ЄДИНИМ ФАКТОРОМ, КРІМ ЦІНОВОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, який враховуватиметься НАНЦ при визначенні переможця. Йдеться саме про сумарний час перебування, а не про точні дати”. Також, у п. 1 протоколу № 32 від 02.03.2018 року зазначено, що “Слухали”: “Дикого Є.О., виконуючого обов’язки директора Державної установи Національний антарктичний науковий центр, який зазначив, що критеріями оцінки тендерних пропозицій Учасників переговорної процедури закупівлі є 80% - запропонована ціна та 20% - тривалість перебування на УАС “Академік Вернадський” учасників наукового сезонного загону”. Поряд з тим, ст. 11 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII визначено, що для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб). Тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості. Склад тендерного комітету та положення про тендерний комітет затверджуються рішенням замовника. Керівництво роботою тендерного комітету здійснює його голова. Голова тендерного комітету призначається замовником, організовує роботу комітету та несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій. Тендерний комітет або уповноважена особа (особи), в тому числі: здійснює вибір процедури закупівлі; проводить процедури закупівель; забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця; забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом. Таким чином, умови щодо критеріїв оцінки тендерних пропозицій учасників переговорної процедури, а саме: “тривалість перебування буде ЄДИНИМ ФАКТОРОМ, КРІМ ЦІНОВОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, який враховуватиметься НАНЦ при визначенні переможця” були визначені не тендерним комітетом Замовника із зазначенням про це у тендерній документації, як-то вимагається вимогами законодавства, а особисто в.о. директора Замовника Є.О.Диким, який навіть не є учасником тендерного комітету Замовника. Що ж до критеріїв оцінки тендерних пропозицій учасників з питомою вагою у відсотках: “80% - запропонована ціна та 20% - тривалість перебування на УАС “Академік Вернадський” учасників наукового сезонного загону”, про такі відсоткові критерії оцінки не те, що не було повідомлено, хоча б під час переговорів про що свідчить відеозапис, такі критерії з’явились лише у протоколі № 32 від 02.03.2018 року. У зв’язку з цим, стає не зрозумілим яким чином тендерний комітет Замовника здійснював розрахунок найбільш економічно прийнятної тендерної пропозиції учасників переговорної процедури. Вочевидь приблизно «на око». Якби Замовник зазначив про вищезазначені відсоткові критерії оцінки у тендерній документації, надісланій учасниками, чи хоча б під час проведення переговорної процедури, Скаржник мав би можливість підготувати іншу тендерну пропозицію чи запропонувати інші умови які б надавали можливість отримати перемогу, навіть при меншій кількості днів перебування на станції. Складається враження, що лише один учасник переговорної процедури знав про формулу оцінки тендерних пропозицій. Таким чином, зважаючи на те, що умовами тендерної документації не було визначено, ані критеріїв оцінки тендерних пропозицій, ані відповідної методики (формули розрахунку), Замовником порушено принципи публічних закупівель, визначені статтею 3 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII, а саме - добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та не дискримінації учасників, чим суттєво порушено права та законні інтереси Скаржника. Підсумовуючи вищевикладене, слід зазначити, що для забезпечення проведення публічних закупівель замовником створюється тендерний комітет (ст. 11 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII). Згідно п. 29 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII тендерна документація щодо умов проведення закупівель розробляється та затверджується замовником. Тендерна пропозиція подається замовнику відповідно до вимог тендерної документації (п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII). Оцінка тендерних пропозицій має здійснюватися на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації. Таким чином, на момент розкриття, оголошення учасниками та оцінки тендерних пропозицій учасників переговорної процедури Замовником, тендерна пропозиція Скаржника, складена у відповідності до умов тендерної документації, затвердженої Замовником, у перерахунку на українську гривню, була найбільш економічно вигідною пропозицією. Тому Замовник не мав законних правових підстав для її відхилення. В результаті неправомірних дій Замовником допущено порушення, які вплинули на об’єктивність вибору переможця переговорної процедури, а також порушено принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 3 Закону України: максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та недискримінація учасників, чим було суттєво порушено права та законні інтереси Скаржника. 5. Окрему увагу слід приділити інформації, внесеній Замовником до протоколу № 32 від 02.03.2018 року відносно тендерної пропозиції ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ». Зокрема, у протоколі № 32 від 02.03.2018 року, складеному Замовником з’явилось судно “BALTIC TRADER”, яке ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» взагалі не пропонувало, ані у письмовій формі тендерної пропозиції за переговорною процедурою від 28.02.2018 № 1/28/02-2018, ані в озвученій усній формі під час переговорів про що свідчить відеозапис. Також, в супереч змісту письмової тендерної пропозиції ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» від 28.02.2018 № 1/28/02-2018 за переговорною процедурою закупівлі, якою запропоновано та гарантовано надати послуги щодо доставлення членів експедиції, в т.ч. наукових загонів та представника замовника за допомогою морського транспорту (судна) у наступні строки: 1. Доставлення до Української антарктичної станції Академік Вернадський (о. Галіндез) – 25 осіб Дата відправлення з порту: 15.03.2018 Орієнтовна дата прибуття до станції: 20.03.2018 Назва порту: Пунта-Аренас Країна місцезнаходження порту: Чилі 2. Евакуація з Української антарктичної станції Академік Вернадський (о. Галіндез) – 25 осіб Орієнтовна дата відправлення зі станції: 15.04.2018 Дата прибуття до порту: 20.04.2018 Назва порту: Пунта-Аренас Країна місцезнаходження порту: Чилі у протоколі № 32 від 02.03.2018 року Замовником зазначено, що ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» запропоновано: 1. Доставлення до Української антарктичної станції Академік Вернадський (о. Галіндез) – 25 осіб Дата відправлення з порту: 15.03.2018 Орієнтовна дата прибуття до станції: 27.03.2018 Назва порту: Кейптаун Країна місцезнаходження порту: Південно-Африканська Республіка 2. Евакуація з Української антарктичної станції Академік Вернадський (о. Галіндез) – 25 осіб Орієнтовна дата відправлення зі станції: 15.04.2018 Дата прибуття до порту: 20.04.2018 Назва порту: Пунта-Аренас Країна місцезнаходження порту: Чилі Таким чином, інформація викладена у протоколі № 32 від 02.03.2018 року, складеному Замовником не відповідає інформації, яка міститься у письмовій формі тендерної пропозиції ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» від 28.02.2018 № 1/28/02-2018. Більш того, як свідчить відеозапис прямої трансляції переговорної процедури, ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» оголошено тендерну пропозицію зміст якої не відповідає поданій Замовникові письмовій формі тендерної пропозиції від 28.02.2018 № 1/28/02-2018. Зокрема, у формі тендерної пропозиції за переговорною процедурою закупівлі від 28.02.2018 № 1/28/02-2018 ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» запропоновано та гарантовано надати послуги щодо доставлення членів експедиції, в т.ч. наукових загонів та представника замовника за допомогою такого морського транспорту (судна): 1. “MV African spirit”, IMO № 8111001, Supply vessel, 33 пасажирських місць 2. ”Marigolds”, IMO № 9447110, Fishing vessel, 12 пасажирських місць Також запропоновано та гарантовано надати послуги щодо доставлення членів експедиції, в т.ч. наукових загонів та представника замовника за допомогою морського транспорту (судна) у наступні строки: 1. Доставлення до Української антарктичної станції Академік Вернадський (о. Галіндез) – 25 осіб Дата відправлення з порту: 15.03.2018 Орієнтовна дата прибуття до станції: 20.03.2018 Назва порту: Пунта-Аренас Країна місцезнаходження порту: Чилі 2. Евакуація з Української антарктичної станції Академік Вернадський (о. Галіндез) – 25 осіб Орієнтовна дата відправлення зі станції: 15.04.2018 Дата прибуття до порту: 20.04.2018 Назва порту: Пунта-Аренас Країна місцезнаходження порту: Чилі При цьому, ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» згідно відеозапису прямої трансляції переговорної процедури оголошено та запропоновано: - замість відправлення з порту Пунта-Аренас (Чилі), відправлення з порту Кейптаун (Південно-Африканська Республіка); - замість прибуття до станції 20.03.2018, прибуття до станції приблизно 27.03.2018 року; - замість прибуття до порту Пунта-Аренас (Чилі), прибуття до порту Ушуайя (Аргентина). Додатково ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» не у відповідності до власної письмової тендерної пропозиції запропоновано альтернативні ціни тендерної пропозиції та інший варіант порту з якого можуть відправитись учасники експедиції (з порту Ушуайя 02.04.2018 року). Відповідно до пункту 13 тендерної документації переговорної процедури визначено порядок подання пропозиції щодо участі у переговорній процедурі: документи пропозиції щодо участі у переговорній процедурі подаються у письмовій формі за підписом уповноваженої посадової особи учасника, прошиті, пронумеровані (з обох сторін аркушу) та скріплені печаткою (у разі наявності). Усі сторінки пропозиції учасника повинні бути пронумеровані та містити підпис уповноваженої посадової особи учасника процедури, а також відбитки печатки (у разі наявності). Документи пропозиції подаються під час проведення переговорів. Жодних умов про те, що тендерна пропозиція учасників переговорної процедури може кардинально змінюватися в процесі переговорів, тендерна документація не містила. Таким чином, подана письмова тендерна пропозиція ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» не відповідає оголошеній пропозиції в ході переговорної процедури, поряд з тим, інформація, зазначена Замовником у протоколі № 32 від 02.03.2018 року також не відповідає, ані письмовій, ані усній тендерній пропозиції ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ». Згідно відеозапису переговорної процедури Замовником прийнято тендерну пропозицію ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» на таких умовах: 1) Послуги щодо доставлення членів експедиції, в т.ч. наукових загонів та представника замовника будуть надані за допомогою морського судна “MV African spirit”; 2) Відправлення судна разом з членами експедиції - з порту Кейптаун (Південно-Африканська Республіка); 3) Відправлення судна разом з членами експедиції – 15.03.2018 року. 4) Прибуття до УАС “Академік Вернадський” приблизно 27.03.2018 року з перебуванням сезонного загону на станції 18 діб. Зважаючи на запропоновані умови ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ», які прийняті Замовником, переможцем переговорної процедури обрано товариство тендерна пропозиція якого вже на момент її подання та оголошення не могла бути реалізованою та не відповідала дійсності, у зв’язку з наступним. а) Щодо запропонованого ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» та акцептованого Замовником судна “MV African spirit”. На момент подання тендерної пропозиції, більш того, на момент подання даної скарги зазначене судно знаходиться в порту Лагос (Нігерія). Відстань від порту Лагос (Нігерія) до порту Кейптаун (Південно-Африканська Республіка), тобто до порту акцептованого Замовником відправлення судна складає 2566 морських миль, що займає 10 днів 17 годин ходу судна зі швидкістю 10.6 вузлів (максимальна швидкість “MV African spirit” з офіційних інформаційних джерел країни реєстрації даного судна - 10.6 вузлів). Отже, запропоноване судно “MV African spirit” для того щоб вчасно прибути до порту Кейптаун (Південно-Африканська Республіка) мало відправитися з порту Лагос (Нігерія) не пізніше 05.03.2018 року, тобто, коли договір про закупівлю послуг за державні кошти ще не мав бути підписаний з урахуванням строків на оскарження. Зважаючи на те, що до дня подання цієї скарги судно “MV African spirit” все ще знаходиться в порту Лагос (Нігерія), зовсім очевидно, що даним судном ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» не планувало надавати послуги щодо доставлення членів експедиції. Відповідно, судно “MV African spirit” не може прибути до порту Кейптаун (Південно-Африканська Республіка) та відправитися разом з членами експедиції 15.03.2018 року, а учасники експедиції не можуть бути доставлені до станції 27.03.2018 року, як-то акцептовано Замовником, у зв’язку з чим втрачається перевага (18 днів перебування на станції) завдяки якій ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» обрано переможцем переговорної процедури. Якщо розглядати питання достовірності та правдивості запропонованого ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» відправлення судна “MV African spirit” 15.03.2018 року з порту Пунта-Аренас (Чилі), як-то зазначено у письмовій тендерній пропозиції від 28.02.2018 року № 1/28/02-2018, слід зазначити наступне. Як вище зазначено, на момент подання тендерної пропозиції та, більш того, на момент подання даної скарги, судно “MV African spirit” знаходиться в порту Лагос (Нігерія). Відстань від порту Лагос (Нігерія) до порту Пунта-Аренас (Чилі), тобто до порту запропонованого відправлення судна складає 5186 морських миль, що займає 21 день 15 годин ходу судна зі швидкістю 10.6 вузлів (максимальна швидкість “MV African spirit” 10.6 вузлів). Таким чином, для того щоб ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» мало можливість виконати умови договору у відповідності до тендерної документації, судно “MV African spirit” мало відправитись з порту Лагос (Нігерія) до порту Пунта-Аренас (Чилі) 21-22 лютого. І це при тому що переговорна процедура проводилася 02 березня 2018 року. б) Відносно запропонованого ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» риболовецького судна ”Marigolds” для 12 осіб, слід зазначити, що згідно Додатку № 1 до тендерної документації переговорної процедури, де зазначений обсяг надання послуг, вимагається доставлення 25 учасників експедиції в обох напрямках, що з урахуванням положень Кодексу торгівельного мореплавства України, Міжнародної конвенції «Солас»-74 та ряду інших міжнародних норм приватного морського права, свідчить про неможливість виконання вимог Замовника за допомогою даного судна. в) Що ж стосується запропонованого та акцептованого Замовником порту відправлення учасників експедиції на морському транспорті у напрямку УАС “Академік Вернадський” - Кейптаун (Південно-Африканська Республіка), слід зазначити, що для громадян України, якими являються учасники експедиції для візиту в Південно-Африканську Республіку потрібна віза, яка оформлюється заздалегідь. При цьому, існує таке поняття, як “транзитна віза”, яка видається, якщо особа проходить через територію Південно-Африканської Республіки в третю країну або ж має намір зробити пересадку на інший рейс, не залишаючи аеропорту прибуття. Термін перебування в межах країни, згідно з транзитної візи, складає 72 години. Безвізовий транзитний проїзд через Південно-Африканську Республіку можливий у випадку надання квитків на весь маршрут прямування і, не покидаючи зони аеропорту. Враховуючи необхідність переміщення учасників експедиції з аеропорту прибуття літаком до морського порту відправлення морським судном, зважаючи на можливу дату укладення договору про закупівлю послуг за державні кошти та оформлення транзитних віз, відправлення судна з порту Кейптаун (Південно-Африканська Республіка) 15.03.2018 року є не можливим, що свідчить про обрання Замовником тендерної пропозиції ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ», яка заздалегідь не буде виконаною. Більш того, під час переговорної процедури ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» відмовилось від взяття на себе оформлення віз для учасників експедиції та зазначило: “агент організує транзит”. Зважаючи на викладене та необхідність оформлення віз (навіть транзитних) заздалегідь, такі твердження ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» є такими, що вводять в оману та свідчать про те, що відправлення учасників експедиції з Південно-Африканської Республіки в дійсності не планувалось. З викладеного вбачається лише одне - ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» на переговорну процедуру подана недостовірна інформація, а виконання тендеру за допомогою зазначених суден взагалі не планувалось, у зв’язку з цим, вважаємо, що перевага (18 днів перебування на станції) завдяки якій ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» обрано переможцем переговорної процедури, вигадана навмисно. Зважаючи на це, особливу увагу слід звернути на пункт 11 форми тендерної пропозиції за переговорною процедурою закупівлі від 28.02.2018 № 1/28/02-2018, де ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» підтверджено: “Ми гарантуємо, що для надання послуг за договором про закупівлю не буде використано ніякого іншого судна, аніж те, про яке зазначено у цій пропозиції”. Адже складається враження, що дана вимога має обов’язкову силу лише для Скаржника. При цьому, з боку Замовника під час переговорної процедури будь-яких питань або зауважень відносно змісту тендерної пропозиції ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» не висловлювалось. Невже Замовник маючи 22-річний досвід логістичних операцій не розуміється на цьому. Замовник не скористався правом, встановленим пунктами 14.2. та 14.3 тендерної документації переговорної процедури, згідно яких: замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Замовник для підтвердження достовірності інформації, наданої учасником має право запросити у учасника оригінали підтверджуючих документів. Для підтвердження дійсності намірів та правдивості наданої учасником інформації щодо запропонованого морського транспорту (судна) Замовником не запрошено у ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» підписаного належним чином сторонами оригіналу: договору фрахту судна, попереднього договору фрахту судна, договору або протоколу про наміри фрахтування судна. Окрім того, згідно ч. 3. ст. 35 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) замовник приймає рішення про намір укласти договір. Повідомлення про намір укласти договір обов’язково безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу протягом одного дня після прийняття рішення та повинно, в тому числі містити: строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг. Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті) з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Як зазначалось на початку даної скарги останнє повідомлення № UA-2018-03-07-000412-b про намір укласти договір з ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» під час застосування переговорної процедури оприлюднено Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу 07.03.2018 року, строк оскарження до 13.03.2018 року. Повідомлення про намір укласти договір оприлюднено Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу зі спливом 5-ти днів після прийняття рішення, чим порушено положення ч. 3. ст. 35 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII. В оприлюдненому повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури Замовником зазначено строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: від дати укладення договору та до 31 грудня 2018 року. Таким чином, зважаючи на дату оприлюднення Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, а також зміст тендерної пропозиції за переговорною процедурою ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» та протоколу № 32 від 02.03.2018 року, укладення та виконання договору в частині надання послуг щодо доставки членів експедиції, в т.ч. наукових загонів та представника замовника з відправленням з порту Південно-Африканської Республіки або Чилі 15.03.2018 року, є неможливим. Відповідно, у разі укладення Замовником договору про закупівлю з ТОВ «ІНТЕРПРОМФЛОТ» його умови будуть відрізнятися від змісту тендерної пропозиції.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення органу оскарження: Розгляд припинено
про перенесення розгляду скарги UA-2018-03-07-000412-b.b1.pdf
Дата публікації: 20 березня 2018 20:41
Рішення від 15.03.2018 № 2338 ,лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 23 березня 2018 18:58
Рішення від 22.03.2018 № 2601.pdf
Дата публікації: 23 березня 2018 19:07

Документи подані скаржником

12 березня 2018 16:50
Скарга Bomelevia Investments LTD
12 березня 2018 16:50
2_Квитанція про сплату
12 березня 2018 16:50
7_Додаток No1-2018
12 березня 2018 16:50
8_Додаток No2-2018
12 березня 2018 16:50
12_Обгрунтування 2018
12 березня 2018 16:50
13_Приказ ЧС_2018
12 березня 2018 16:50
14_ТП Bomelevia Investments LTD
12 березня 2018 16:50
15_ТП ТОВ Інтерпромфлот 2018
12 березня 2018 16:50
16_Протокол 32_2018
12 березня 2018 16:50
17_Повідомлення 2018
12 березня 2018 16:50
18_Протокол 33
12 березня 2018 16:50
19_Протокол 34
12 березня 2018 16:50
20_Протокол 35

Документи подані замовником

13 березня 2018 14:11
Клопотання.pdf

Документи Органу Оскарження

23 березня 2018 19:07
Рішення від 22.03.2018 № 2601.pdf

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
Bomelevia Investments Limited (Бомелевіа Інвестментс Лімітед)
#334487
Відхилено 31 500 000,00
UAH з ПДВ
07 березня 2018 16:39
ТОВ "ІНТЕРПРОМФЛОТ"
#32229380
Переможець 31 500 000,00
UAH з ПДВ
07 березня 2018 16:49

Документи

07 березня 2018 16:39
Електронний підпис
07 березня 2018 16:39
Протокол 32_2018.pdf

Документи

07 березня 2018 16:49
Електронний підпис
07 березня 2018 16:49
Протокол 32_2018.pdf

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 07 березня 2018 16:49

Друкувати форму повідомлення PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ТОВ "ІНТЕРПРОМФЛОТ"
#32229380
31 500 000,00
UAH з ПДВ
Документи

Документи

07 березня 2018 16:49
Електронний підпис
07 березня 2018 16:49
Протокол 32_2018.pdf

Інформація про відміну

Виконано
Дата відміни: 22 березня 2018 13:35
Коментар щодо відміни: у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань закупівель відповідно до пункту 4 Статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла необхідність у скасуванні переговорної процедури закупівлі № UA-2018-03-07-000412-b за ДК 021-2015:73100000-3 «Послуги у сфері наукових досліджень та експериментальних розробок» (Послуги з підготовки та проведення ХХІІІ Української антарктичної експедиції)
Документи:
22 березня 2018 13:35
Протокол 36_2018.pdf